Shadowrun

Diskuzní sekce věnovaná konkrétním RPG hrám, příručkám a produktům, jako jsou třeba Dračí Doupě, Fate nebo třeba Dungeons and Dragons.
Odpovědět
Uživatelský avatar
Markus
Vrchní krutovládce; Administrátor
Příspěvky: 9731
Registrován: 18. 8. 2001, 23:00
Bydliště: Mnohovesmír! Brno!
Kontaktovat uživatele:

Shadowrun

Příspěvek od Markus » 10. 2. 2010, 00:44

Shadowrun
(anotace)
Obrázek
Úspešná cyber-fantasy hra, ktorá v staršom vydaní vyšla i v Českej republike (viď vyššie). Píše sa rok 2050 a svet sa Zobudil... Ovládajú ho megakorporácie, ktoré na špinavú prácu medzi sebou používajú „shadowrunnerov“ – kriminálne živly bez legálnej identity. Hráči na seba berú úlohy týchto „runnerov“ a ako mágovia, deckeri či kyberneticky vylepšení pouliční samuraji plnia najrozličnejšie úlohy, ktoré sú im zadávané. Hra je zameraná hlavne na akčnosť deja, pravidlovo kladie dôraz na bojové situácie.

Odkazy
:arrow? Spousta starých diskuzí v dnes již vyřazené sekci
:arrow? České překlady různých edic Shadowrunu

Pozn.: Dřív byla na Fóru věnována Shadowrunu celá sekce, ale jelikož zájem o tuto hru polevil, sekce byla zavřena a přesunuta do archivu. Obsahovala však spoustu zajímavých diskuzí, takže pokud vás baví pročítání zaprášených složek, vizte odkazy výše.

Rafael
Příspěvky: 1
Registrován: 4. 10. 2010, 04:51

Re: Shadowrun

Příspěvek od Rafael » 4. 10. 2010, 05:00

Hrava tu niekto podla pravidiel 4. edicie? Mne osobne vyhovuju ako GM ovela viacej pretoze mi mnozstvo veci zjednodusuju a da sa mi viacej zamerat na pribeh a rozvoj postav. A nesuhlasim s tym ze by sa musel Shadowrun hrat nutne akcne je to len urcity stereotyp ktory sa da podla mna zmenit len to chce trosku improvizacie.

Uživatelský avatar
Peekay
Příspěvky: 5532
Registrován: 4. 2. 2007, 12:11
Bydliště: Foxdale Manor, Bratislava
Kontaktovat uživatele:

Re: Shadowrun

Příspěvek od Peekay » 4. 10. 2010, 08:09

Rafael píše:A nesuhlasim s tym ze by sa musel Shadowrun hrat nutne akcne je to len urcity stereotyp ktory sa da podla mna zmenit len to chce trosku improvizacie.
Vyvracias tvrdenie, ktore tu nepadlo - v anotacii sa pise:

"Hra je zameraná hlavne na akčnosť deja, pravidlovo kladie dôraz na bojové situácie."

To je neodskriepitelne pravda (ved si pozri table of contents a pomer stran, venovany jednotlivym castiam). Isteze sa da hrat s dorazom na ine veci, akurat to nie je rozumne pravidlovo podchytene.
Obrázek

"Ve světě DrDII je mnoho mísat, která jsou plná démovů."
- Pieta

"When I became a man I put away childish things, including the fear of childishness and the desire to be very grown up."– C. S. Lewis

Uživatelský avatar
Quentin
Noob of The Round Table
Příspěvky: 6987
Registrován: 31. 7. 2007, 13:31
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:

Re: Shadowrun

Příspěvek od Quentin » 4. 10. 2010, 08:17

Uz by jste mohli pochopit, ze tenhle retardovanej argument o poctu stran, je dost ... mno ... retardovanej.

V dnd mas nepomerne vic textu tykajiciho se boje a bojovych poweru, zatimco skilly maji jednu kapitolu v PHB a jednu v DMG. Presto combat encoutner trva hodinu a skill encoutner (surprise, surprise) taky hodinu. Alespon as written.
http://2k6goblinu.blogspot.cz/

Player Agency (n.): “the feeling of empowerment that comes from being able to take actions in the [virtual] world whose effects relate to the player’s intention” -Mateas, 2001

Uživatelský avatar
Peekay
Příspěvky: 5532
Registrován: 4. 2. 2007, 12:11
Bydliště: Foxdale Manor, Bratislava
Kontaktovat uživatele:

Re: Shadowrun

Příspěvek od Peekay » 4. 10. 2010, 08:47

Gro mojho tvrdenia je "Mnozina veci, na ktore Shadowrun ma tvrde mechaniky, dost jednoznacne urcuje jeho smerovanie" - si s tymto ochotny suhlasit? Nehovorim, ze naplnou herneho sedenia nemozu byt aj veci mechanikami nepodchytene (v mojom Shadowrune vacsinou boli), rovnako ako ti nikto nebrani odohrat Barbaru Cartlandovu v DnD. Tym sa ale dostavame k oblubenej diskusii "ak pouzivam z celeho charsheetu dva riadky, hram este tu istu hru?".

(argumentovat trvanim encounterov mi pride nie celkom koser, kedze to zavisi od mnoho veci, okrem ineho od konkretnej skupiny)
Obrázek

"Ve světě DrDII je mnoho mísat, která jsou plná démovů."
- Pieta

"When I became a man I put away childish things, including the fear of childishness and the desire to be very grown up."– C. S. Lewis

Uživatelský avatar
Quentin
Noob of The Round Table
Příspěvky: 6987
Registrován: 31. 7. 2007, 13:31
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:

Re: Shadowrun

Příspěvek od Quentin » 4. 10. 2010, 08:56

Nevim, jestli "dost jednoznačně", ale jo.
Jen prskám, páč si pamatuju, jak si ten stejnej argument používal u 4e. A přitom "as written" tam ta délka encounteru fakt je +/- hodina.
http://2k6goblinu.blogspot.cz/

Player Agency (n.): “the feeling of empowerment that comes from being able to take actions in the [virtual] world whose effects relate to the player’s intention” -Mateas, 2001

Uživatelský avatar
Peekay
Příspěvky: 5532
Registrován: 4. 2. 2007, 12:11
Bydliště: Foxdale Manor, Bratislava
Kontaktovat uživatele:

Re: Shadowrun

Příspěvek od Peekay » 4. 10. 2010, 08:58

Neviem, mne skill encounter nikdy netrval viac ako 30 minut, aj ked som ho hral presne podla knizky. Priemerny boj nam pritom trva dost nad hodinu... preto vravim, ze to zavisi od skupiny.

(ked mas taku chamrad ako ja, z ktorej sa fikcne manevre len tak sypu, ale s tvrdymi mechanikami je to furt "co vsetko sa sem pocita?", tak to trochu posunie ten pomer)
Obrázek

"Ve světě DrDII je mnoho mísat, která jsou plná démovů."
- Pieta

"When I became a man I put away childish things, including the fear of childishness and the desire to be very grown up."– C. S. Lewis

Uživatelský avatar
BasilisK
Příspěvky: 673
Registrován: 28. 8. 2009, 14:51

Re: Shadowrun

Příspěvek od BasilisK » 4. 10. 2010, 10:14

K Shadowrunu: kdyz jsme hrali 2 ed - tak to byla tvrda akcni rezba, plneni questu a vubec hrani jak podle PC - a bavilo nas to. Kdyz se mi dostala do rukou 4 ed (vyrocni edice :D ) - tak me nejvice zaujalo hrat bezneho typka co pracuje v korporaci (obcas neco nelagalne sosne z matrixu), chodí do klubu (opet hacknout matrix a dostat se na seznam hostu) - popr "hecovacka" - dokazat bande kdo je lepsi (ridic, hacker, apod.). Setting je proste bomba.

System je horsi - pokazde se pouzivaji jine modifikatory (to jsme houserulnuli - temer vsechno jsme resili +2, -2). Magie me drive nebavila, ted je to o trochu lepsi (trolli street shaman je proste cool!). Zato kapitola o matrixu, riggovani apod byla vylozene peklo na precteni. Dopadlo to tak, ze jsme si nechali setting a se systemem presli na WoD (pomoci meritu se daji resit blbinky typu implantaty, s magii jsme museli kutit trochu dele).
Life is just a dream on the way to death.

Dobře už bylo

Dlouhou a Bolestivou Smrt Všem Černým K--vám (Do Jednoho)

Uživatelský avatar
Insolitus
Příspěvky: 620
Registrován: 17. 8. 2007, 11:50

Re: Shadowrun

Příspěvek od Insolitus » 4. 10. 2010, 11:37

Rafael píše:Hrava tu niekto podla pravidiel 4. edicie? Mne osobne vyhovuju ako GM ovela viacej pretoze mi mnozstvo veci zjednodusuju a da sa mi viacej zamerat na pribeh a rozvoj postav. A nesuhlasim s tym ze by sa musel Shadowrun hrat nutne akcne je to len urcity stereotyp ktory sa da podla mna zmenit len to chce trosku improvizacie.
Já teďka hraju SR 4e a musím ríct že míň akční hru jsem snad ještě nehrál. Souboje v SR jsou natolik nebezpečný, že každá naše akce začíná hodinama plánování, shánění informací, plýžení se stínama, uplácení, novým plánování, sháněním dalších informací a stěžejního vybavení ... aby pak na konci proběhla rychlá, pečlivě připravená akce u který se ideálně ani nevystřelý.

Systém přesně takovouhle "stealt/agent" hru plně podporují, atmosféru to má díky settingu hrozně silnou
RPG Kuchyně 2014 Opportunity - Právě vyšlo nejnovější číslo Parlamentního plátku, časopisu o politice a pro politiky. Takže rychle do poslaneckých lavic a za řečnický pult. Letenky na Seychely nerostou na stromech!!!
RPG Kuchyně 2010 Astra non mentiuntur - RPG Kuchyně 2011 Na kraji - RPG Kuchyně 2012 Poslední soud

Uživatelský avatar
Lemmy
Master Discussion Killer
Příspěvky: 4136
Registrován: 17. 10. 2008, 08:37

Re: Shadowrun

Příspěvek od Lemmy » 5. 10. 2010, 07:25

Insolitus píše: Já teďka hraju SR 4e a musím ríct že míň akční hru jsem snad ještě nehrál. Souboje v SR jsou natolik nebezpečný, že každá naše akce začíná hodinama plánování, shánění informací, plýžení se stínama, uplácení, novým plánování, sháněním dalších informací a stěžejního vybavení ... aby pak na konci proběhla rychlá, pečlivě připravená akce u který se ideálně ani nevystřelý.

Systém přesně takovouhle "stealt/agent" hru plně podporují, atmosféru to má díky settingu hrozně silnou
4 jsem nehrál, ale podle toho tedy funguje celkem dobře. Takový byl měl SR být - víc informací = větší šance na přežití

Sosacek
Příspěvky: 20712
Registrován: 14. 7. 2004, 18:30

Re: Shadowrun

Příspěvek od Sosacek » 6. 10. 2010, 16:20

What a shadowrun should be like: The scene in National Treasure 2 where they steal the Declaration of Independence.

What a shadowrun usually turns out like: The end of Blues Brothers.
Moudrost.

Ve skutecnosti je ale fakt ze 4e je mnohem min punkova nez ty predchozi.
You can ban me but you will never ban Poland.

Uživatelský avatar
BasilisK
Příspěvky: 673
Registrován: 28. 8. 2009, 14:51

Re: Shadowrun

Příspěvek od BasilisK » 30. 3. 2011, 18:56

Díval jsem se na nějaké oficiální dobrodružství a kampaně pro SR4ed přímo od Catalyst. Zatím jsem je jen velice zhruba proletěl, ale velice mě zaujaly mapy. Dovedu si představit, že by vydávali soubor map jako vydávají wizzardi k DnD a Paizo k Pathfinderu. Vypadají prostě skvěle. Už jen vyhrabat plastikové figurky vojáčku a asi sehraju s bandou nějakou hru hodně zaměřenou na taktiku a infiltraci...
Life is just a dream on the way to death.

Dobře už bylo

Dlouhou a Bolestivou Smrt Všem Černým K--vám (Do Jednoho)

Uživatelský avatar
Aljen
Příspěvky: 5283
Registrován: 26. 2. 2008, 12:08
Kontaktovat uživatele:

Re: Shadowrun

Příspěvek od Aljen » 11. 7. 2011, 10:04

Momentalne nasavam atmosferu Shadowrunu skrz tonu poviedok a okrem toho tu hla som nasiel mapu sveta.
http://thor.divnull.com/pub/srun/maps/world.pdf

Slovensko a Cesko su evidentne nezmene, takze sa najblizsie desatrocia nemame coho bat :P
System does mother
Hram Sógarda v Dungeon World kampani PbP
Nemas s kym hrat? Chces vyskusat iny RPG system a tvoja parta to odmieta? Pozri sem!

Uživatelský avatar
Pieta
sofistikovaný troll
Příspěvky: 12719
Registrován: 6. 9. 2006, 18:08
Bydliště: Praha, ale původem jsem z Hostivaře
Kontaktovat uživatele:

Re: Shadowrun

Příspěvek od Pieta » 11. 7. 2011, 10:25

Aljen píše:Slovensko a Cesko su evidentne nezmene, takze sa najblizsie desatrocia nemame coho bat :P
Akorát Mariánské Lázně zabrala nějaká magická havěť. (-:
(na mapě to ovšem vidět není)
Cicho żono, deszczyk padał, ja nie słyszał kto to gadał.
Cicho żono, deszczyk rosił, ja nie słyszał kto to prosił.

Uživatelský avatar
Aljen
Příspěvky: 5283
Registrován: 26. 2. 2008, 12:08
Kontaktovat uživatele:

Re: Shadowrun

Příspěvek od Aljen » 11. 7. 2011, 10:49

Rovnako ako Lunik III-XXV ktore vlastni RomaleCorp, ktora drzi populaciu uz roky na rovnakej urovni 14 milionov
Hlavny exporter sojovych nugetov zvlastnej kuracej chute.
System does mother
Hram Sógarda v Dungeon World kampani PbP
Nemas s kym hrat? Chces vyskusat iny RPG system a tvoja parta to odmieta? Pozri sem!

Odpovědět

Zpět na „Hry, systémy, světy“

Kdo je online

Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 1 host