[Exalted] Obecné info

Diskuzní sekce věnovaná konkrétním RPG hrám, příručkám a produktům, jako jsou třeba Dračí Doupě, Fate nebo třeba Dungeons and Dragons.
Sosacek
Příspěvky: 21792
Registrován: 14. 7. 2004, 18:30

[Exalted] Obecné info

Příspěvek od Sosacek » 15. 1. 2006, 23:22

Kdysi tady nekdo mluvil o Exalted. nechtel by se podelit o vic informaci?
This place is not a place of honor…no highly esteemed deed is commemorated here… nothing valued is here.
What is here is dangerous and repulsive to us. This message is a warning about danger.
The danger is in a particular location… it increases toward a center… the center of danger is here…

Uživatelský avatar
Quasit
Vysloužilý démon
Příspěvky: 1452
Registrován: 27. 8. 2001, 23:00
Bydliště: Praha, Vršovice
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Quasit » 16. 1. 2006, 12:22

Hm, to jsem byl asi já... Jsem línej sem něco sepisovat... Základní info najdeš u White Wolfů http://www.white-wolf.com/exalted/index.php?line=intro . Pak je tady Exalted Wiki http://exalted.xi.co.nz/wiki/ no a samozřejmě Google...
Pokud máš nějakej konkrétní dotaz, ptej se.

Uživatelský avatar
Quasit
Vysloužilý démon
Příspěvky: 1452
Registrován: 27. 8. 2001, 23:00
Bydliště: Praha, Vršovice
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Quasit » 8. 2. 2006, 15:48

Tohle je reakce na SEBa, kterej v threadu o WoD napsal, že Exalted systém je nejlepší systém pro fantasy, co kdy viděl.

Já teda mám názor přesně opačnej, že systém v Exalted je nejhorší, jaký si pro tu hru dovedu představit. Skoro nejhorší.
Exalted má nejlepší fantasy setting, ten mě nadchnul. Fantasy mě už nějakou dobu pěkně nebaví číst a pak potažmo ani hrát, zdegenerovalo to ve strašnej stereotyp. Exalted je originální a promakaný, například jak pojali Fair Folk (elfy v původním slova smyslu), to je nádhera. Hra by měla být cinematic, over-the-top superhrdinská anime. Bezva. Jak tomu naházet co nejvíc klacků pod nohy pomocí systému?

Souboj - v Exalted se hodně bojuje, hrdinové jsou schopní během minuty rozsekat oddíl vojáků. Asi proto vyžaduje jediná výměna (úder - obrana) TŘI hody, jeden na útok, druhý na obranu (pak se navzájem odečítají) a třetí na zranění (předtím se ještě odečítá zbroj), hází se běžně 12 kostkama, učiněné matematické orgie.

Charmy - nadpřirozený schopnosti jsou popsaný stylem DnD kouzla, každý je atomický, takže pokud to už člověk neumí nazpaměť, je potřeba furt dohledávat, jestli tohle přidá 2 kostky za 1 esenci nebo jinak. Navíc ani nejsou srovnaný podle abecedy, ale podle kast a pak abilities! Utrhat ruce tomu, kdo tohle vymyslel je málo.
No a Essence pool - to už zase počítáme mágy? Ještě jsou dva, pořád se mění, takže zvláštní papír, sakra, kde je poslední záznam, mám 23 nebo 16, kdo si to má od minula pamatovat...
Atd atd, příkladů by se našlo víc.

A hlavně pravidla jsou nekonzistentní, tuhle musíš hodit víc úspěchů než Willpower cíle, tady zas to nepůsobí na někoho, kdo má vyšší Essence než moje Manipulation, proboha proč? Dobrý pravidla sledujou určitou logiku, tomuhle se vzdoruje takhle a tohle se překoná tamtím, a ne takovejhle guláš.

Ostatně novej developer sám na WW stránkách v článku k nový edici přiznává, že Geoffrey přišel k rozdělaný práci osm měsíců před vydáním a ačkoli makal jak šroub, systemwise se to dotáhnout úplně nepodařilo a zdlouhavost soubojů je známá bolest. Je to vidět na mnoha místech, hlavně v kaskádách charmů, kde nejednou vyšší charm vyžaduje nižší minimální Essenci než předchozí (a to jsem to nečetl nijak důkladně).
Doufám, že nová edice bude mít lepší systém. Neočekávám převratný zjednodušení, přece jen WW byli vždycky lepší kreativci než systémoví designeři, ale aspoň podle vzoru nWoD by se mohla zlepšit konzistence.

Uživatelský avatar
SEB
Příspěvky: 588
Registrován: 14. 6. 2005, 13:21
Bydliště: Praha

Příspěvek od SEB » 29. 3. 2006, 16:05

Aha... asi jsem hrál podle jiných pravidel Exalted.

Mám opačné zkušenosti - rozdělení Charms mi přijde skvělé, protože zaručuje výraznou rozdílnost charakterů. A ve světě, kde i na utírání zadku existují magické formule, to působí dobře.

Hody - v podstatě jsem systém v knize zreduoval na dva hody - úok, obrana, odečti armor, přičti rychlost a iniciativu, vypočítej damage...

Svět mi naopak přijde sice super, ale hrozně, hrozně přeplácanej. Měli skončit u základní knihy a dál to nekomplikovat Alchemikálama, a Dragon Kingama atd...

Ještě chápu Lunary, Terrestrialy a Celestialy.

Dovolit hrát Abyssaly, Rakshasa a další debilní variace mi přijde jako zoufalý krok prodat co nejvíc knih.
---
Servant of my own vice.

Uživatelský avatar
Jerson
Inženýr z Ocelového města
Příspěvky: 17071
Registrován: 11. 2. 2003, 16:39
Bydliště: České Budějovice
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Jerson » 29. 3. 2006, 16:23

Quasit píše:...Asi proto vyžaduje jediná výměna (úder - obrana) TŘI hody, jeden na útok, druhý na obranu (pak se navzájem odečítají) a třetí na zranění (předtím se ještě odečítá zbroj), hází se běžně 12 kostkama, učiněné matematické orgie.
Chtěl jsem se vyjádřit jen k tomuto - tři hody na jednen útok + aktivní obranu nejsou tak moc, já používám čtyři. Důležité je ale říct, kolik takových útoků je v jednom boji potřeba, jestli tři, nebo třicet. Ve druhém případě jsou zdlouhavé i dva hody + počítání. I když hromady kostek zesložití cokoliv.

Uživatelský avatar
SEB
Příspěvky: 588
Registrován: 14. 6. 2005, 13:21
Bydliště: Praha

Příspěvek od SEB » 29. 3. 2006, 18:05

Mno, u mně je jeden hod za kolo, ať děláš cokoliv... prostě cokoliv nad jeden hod vyřeším odhadem a selským rozumem (ale tohle naštěstí hráči neví:-)

Kostek jsme taky tak moc neházeli. Ne víc než ve WoD, maximálně tak 10, 12 kusů - desetistěnné kostky, úspěch 6+, 0 jsou dva úspěchy. Nic složitého. Dostaneš z toho po celém hodu asi dvě hodnoty, ty porovnáš a máš výsledek (damage, míru úspěchu... cokoliv z toho chceš odvodit).

Pravda že v knize Exalted je to mnohem složitější...
---
Servant of my own vice.

Uživatelský avatar
Pjotr
Strojník
Příspěvky: 532
Registrován: 9. 9. 2001, 23:00
Bydliště: Praha@Zeme / Mirros@Mystara
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Pjotr » 30. 3. 2006, 12:42

SEB: To jsou opravdu dost pozměněná pravidla.

My hrajem podle několika málo knih, čili žádní alchemikálové ani jiné nadávky. A přeplácané mi to nepřijde. Tenhle přístup zastávám i jinde - třeba v DnD odmítám používat knihy typu Song and Silence.

Mě na tom světě trochu vadí ta polovičatá inspirace Japonskem. Pod tím vlivem si často představuju, že něco bude taky podle toho, a ono ne. Ale nedomýšlel jsem do důsledku, jestli by fungovalo, kdyby ta inspirace byla úplná. Prostě mi to skřípe.

Uživatelský avatar
Quasit
Vysloužilý démon
Příspěvky: 1452
Registrován: 27. 8. 2001, 23:00
Bydliště: Praha, Vršovice
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Quasit » 30. 3. 2006, 13:39

Pjotr: můžeš být konkrétnější? Myslím jako které věci sis představoval odlišně. Je možný, že jsem já špatně pochopil, fakt jsem nestudoval tuny knih o duchách a fair folkách, takže někdy to je moje představa, jak by to mělo být

Uživatelský avatar
SEB
Příspěvky: 588
Registrován: 14. 6. 2005, 13:21
Bydliště: Praha

Příspěvek od SEB » 30. 3. 2006, 14:45

On svět Exalted má velmi zvláštní kosmologii, kosmogenii (je to to slovo, že jo?), asi dvacet druhů úplně všeho (od veverek po magii) a hlavně totálně dementní "nadpřirozenou" topografii - Yu Shan a Malfeas jsou fakt největší berličky, jaký jsem kdy v nějakým světě viděl.

Osobně jsem si vybral jen ty části, co se mi líbily - Jih je arabsko africký, sever vikingský/keltský, východ je čína/japonsko, západ je oceánie a nedefinoané ostrovní kultury, střed je starověkej Řím řízlej dynastií Han.

Funguje to pěkně, v podstatě jsem zahodil Alchemikály a Dragon Kings, Fair Folks jsou u mně hodně specifičtí, něco mezi Moon elfama z Warcraft III, druchii z Warhammeru, Dark Eldar z W40k a drow... jak kde se co hodí ke které lidské kultuře.

Vyházel jsem všechny nerealistické potvory a většinu Spirit Kingů. Spirity obecně fungujou spíš jako ve Werewolfech.

Lunaři jsou divoký a neorganizovaný, Solaři jsou silný ale málo početný, Abyssalové jsou romantický nekrofilové, Terrestrialové jsou zkorumpovaná, zdegenerovaná rasa, a Celestiálové jsou beze změny - čili největší svině ve vesmíru.
---
Servant of my own vice.

Uživatelský avatar
Pjotr
Strojník
Příspěvky: 532
Registrován: 9. 9. 2001, 23:00
Bydliště: Praha@Zeme / Mirros@Mystara
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Pjotr » 31. 3. 2006, 12:55

Quasit píše:Pjotr: můžeš být konkrétnější? Myslím jako které věci sis představoval odlišně. Je možný, že jsem já špatně pochopil, fakt jsem nestudoval tuny knih o duchách a fair folkách, takže někdy to je moje představa, jak by to mělo být
Ne, nejde mi o duchy ani fairfolky, spíš o běžný život. Chvíli jsem nad tím přemýšlel, ale nenapadá mě nic konkrétního, jenom z toho občas mívám divnej pocit, ale to je mizernej popis... Asi to nedokážu pořádně vyjádřit, možná mi vadí, že všichni nemají šikmý oči :-))

Uživatelský avatar
SEB
Příspěvky: 588
Registrován: 14. 6. 2005, 13:21
Bydliště: Praha

Příspěvek od SEB » 31. 3. 2006, 13:10

Vím přesně, co myslíš... u mně se to projevuje tím, že si Exalted pořád představuji jako fantasy World of Darkness, a tudíž mi pořád nejde do hlavy, že normální lidi v každý vesnici vědí i Terrestriálech, Solarech apod. je to divný...

Asi to je hlavní důsledek toho, že knihy se každodennímu životu v Existenci vůbec nevěnujou. Kromě Manacle and Coin, případně Illuminati, možná nějaký knížky o Sorcery se nedozvídáme skoro nic o tom, jak fungujou lidský společnosti atd.

Vadí mi to proto, protože pak ten svět vlastně neexistuje. Všude mají lidé nějakou funkci nebo nadpřirozenou hodnotu. V Exalted to jsou prostě pobíhající vesničani, mezi kterajma se možná skrývá nějakej jinej Exaltovanej typ. To je tak všechno... prostě v tomto ohledu notně nedotažené.
---
Servant of my own vice.

Uživatelský avatar
Quasit
Vysloužilý démon
Příspěvky: 1452
Registrován: 27. 8. 2001, 23:00
Bydliště: Praha, Vršovice
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Quasit » 11. 4. 2006, 14:55

No, jde o to, kde je těžiště hry.
V Exaltech se jedná o střet nadlidských bytostí, běžní lidé tvoří "kompars", který je v pozadí, dělá jen "křoví". Proto ho není třeba nějak rozebírat, prostě lidi obdělávají pole, dělají řemesla a obchodují, a pro Exalty jsou zajímaví maximálně jako vojáci.
Pro Exalted jsem si kromě core koupil jedinou příručku, Scavenger Sons, která se zabývá celá právě popisem Stvoření a u každý říše je stručně napsána charakteristika obyvatelstva, zvyků, zajímavostí.

Ale musím zauvažovat nad Pjotrovou výtkou, zřejmě tyto popisy nedokážu dostatečně podat ve hře, zkusím se na to zaměřit. Pro mě má ten svět jasné zabarvení, možná ale ne moje hra.

Uživatelský avatar
SEB
Příspěvky: 588
Registrován: 14. 6. 2005, 13:21
Bydliště: Praha

Příspěvek od SEB » 11. 4. 2006, 16:04

Tak jsem si přečetl druhou edici, ST Companion a Core...
je to šílenější než původní hra. A barevnější... mnohem méně dark a pul fantasy, mnohem více wuxia a anime... pro mně trochu zklamání.
---
Servant of my own vice.

Uživatelský avatar
Quasit
Vysloužilý démon
Příspěvky: 1452
Registrován: 27. 8. 2001, 23:00
Bydliště: Praha, Vršovice
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Quasit » 11. 4. 2006, 16:39

SEB píše:Tak jsem si přečetl druhou edici, ST Companion a Core...
je to šílenější než původní hra. A barevnější... mnohem méně dark a pul fantasy, mnohem více wuxia a anime... pro mně trochu zklamání.
Změny v prostředí? Nechtělo by se ti rozepsat se trochu podrobněji? Zajímalo by mě to, o koupi 2e uvažuju kvůli vychytanějšímu systému (snad).

Uživatelský avatar
SEB
Příspěvky: 588
Registrován: 14. 6. 2005, 13:21
Bydliště: Praha

Příspěvek od SEB » 11. 4. 2006, 16:51

Systém mi přijde "lehounce" jednodušší, ale pořád to je ve starém duchu.

Prostředí je teď mnohem širší v záběru. Už od první knihy zmiňují všechny druhy Exalted, mluví o širší kosmologické topografii, o Dragon Kings a dalších sračkách, co z Exalted dělaj dost pochybnou slátaninu.
Na obrázcích jsou jasně barokní prvky, renesanční i gotické zbroje a zbraně, laserové zbraně Alchemikálů, šíleně nevkusní spirit kings atd.

Nejvíc mě dostaly barevný ilustrace, "plamenometné" palné zbraně atd.
Prostě co bylo v Exalted na Storytellerovi, to ti tady ukážou a rozepíšou. Opak přístupu zvoleného v novém WoD.
---
Servant of my own vice.

Odpovědět

Zpět na „Hry, systémy, světy“

Kdo je online

Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 1 host