[HRA] 8. patro - Kluzká bažina

Moderátoři: MarkyParky, Halaster Černoplášť

Odpovědět
MarkyParky
Příspěvky: 9132
Registrován: 11. 8. 2011, 01:37

[HRA] 8. patro - Kluzká bažina

Příspěvek od MarkyParky » 18. 12. 2019, 16:18

Kluzká bažina
Obrázek

Mapa:
Obrázek

Uživatelský avatar
Halaster Černoplášť
Příspěvky: 2488
Registrován: 3. 2. 2019, 19:36

Re: [HRA] 8. patro - Kluzká bažina

Příspěvek od Halaster Černoplášť » 19. 12. 2019, 00:52

Hiro přichází od Maddgothova hradu.

Hiro,

sestupujete se strážcem a ďáblíkem dlouhou chodbou a když se blížíte k jejímu konci, cítíte, že vzduch je stále vlhčí a teplejší. Konečně osvítí tvá lucerna konec chodby - skalní římsu, za kterou se rozprostírá nějaká hluboká jeskyně.

L08-001.jpg
Římsa s kladkou a lanem

Na hraně římsy leží smotané velké pevné lano a směrem do prostoru z ní trčí dřevěný trám, na jehož konci je kladka. Je patrné, že trám býval kdysi součástí nějaké větší konstrukce, ale je tím posledním, co ještě vydrželo a nezřítilo se dolů.

Pohlédneš přes římsu do hloubky. Světlo tvé lucerny se odrazí od kalné hladiny pod tebou. Označení nelhalo, jeskyně pod tebou je opravdu celá zaplněna jakousi bažinou.

Co uděláš dál?
Postup Kobkami: Obrázek

Uživatelský avatar
Hiro
Příspěvky: 713
Registrován: 12. 2. 2019, 15:38

Re: [HRA] 8. patro - Kluzká bažina

Příspěvek od Hiro » 19. 12. 2019, 09:49

"Ale to je ovšem úžasné! Přesně to, co jsme hledali!" téměř vykřiknu nadšením.

Bez váhání doběhnu na hranu římsy a kleknu si k trámu.

"Perfektní! S takovou kladkou budeme moct vzít Ká Ó s námi do té obří jeskyně o patro výše! Tohle si musíme odnést s sebou."

Odložím si tornu a opatrně se nakloním k mechanismu. V zásadě se jedná o stejný princip, který využívají k práci s lany všechny větší lodě, takže pro mne nic nového. Zapuštění trámu do podloží bychom také jistě zvládli vyřešit. Ovšem zdá se, že pod římsou by toho mohlo být i více.

'Boo, podívej se prosím dolů, jestli tam nenajdeš další užitečné díly - železa v závěsech, kola a brzdy, ozubená kola. Děkuji ti. Já zatím zkontroluji, zda bychom aspoň toto torzo mohli bezpečně použít.'

PJ, bylo by spuštění a vytažení strážného golema na této kladce s hodem nebo bez? Lze ji rozebrat jen tak, nebo Překonáním silou? Najde Boo dole v bahně nějaké zřícené díly kladkostroje, které by šly očistit a využít?
Hiro a Boo
Deník postavy

Uživatelský avatar
Halaster Černoplášť
Příspěvky: 2488
Registrován: 3. 2. 2019, 19:36

Re: [HRA] 8. patro - Kluzká bažina

Příspěvek od Halaster Černoplášť » 19. 12. 2019, 10:51

Hiro,

Obhlížíš, co zbylo z prastarého jeřábu. Ta jediná kladka, co tu je, by určitě vystačila na spuštění čehokoliv, pokud bys měl dostatečnou sílu. Na trámu jsou vyvrtané díry pro uchycení dalších částí, ale ty chybí.

V tuhle chvíli je to opravdu jednoduchá kladka - tzn. umožňuje spouštět a vytahovat věci a člověk si může pomáhat tím, že netahá kolmo nahoru, ale nemění nijak poměr sil. Štítový strážce něco váží, takže jeho spouštění by pro jednoho člověka bylo PŘEKONÁNÍ SILOU. Pro někoho silnějšího (třeba obra), nebo víc lidí (třeba tak 3-4), by to bylo bez hodu.

Pokud bys dal dohromady zbytek soustrojí a sestavil ho, tak půjde spouštět štítového strážce jedním člověkem i bez hodu.


Boo stojí na okraji, hledí dolů do hlubiny a telepaticky ti sděluje: 'Moc toho nevidím, ta voda ... jestli je to vůbec voda ... je pěkně kalná. Ale vypadá to, že je v ní utopená nějaká rampa a několik dalších trámů. A támhle vidím i další části kladkostroje. Jen se mi tam dolů moc nechce - co když se netrefím na rampu a zahučím do té bažiny? Tobě by byla po kolena, ale já jsem malinký ...'

Zbytky dřevěné konstrukce už jsou shnilé a nepoužitelné. Ale kovové část - tedy další kladky a závěsy, dokonce i rumpál, ze kterých by šel postavit kompletní kladkostroj, dole jsou a použít by se daly. Boo pro ně může bliknout, ale odsud není poznat, které dřevo je stabilní a které ne - proto mu může hrozit, že skončí v bažině - pokud by se tam teleportoval, vyhodnoť si MAGII POHYBU (resp. jeho pohyb). Můžeš to ale zkusit i jinak.

Prohlížíš si také ukotvení jeřábu a lano. Je uchycen do žlabu vytesaném ve skále a ukotven pomocí velkého železné závlačky. Jeho uvolnění bude snadné, ale bude to chtít trochu zabrat, aby se nezřítil dolů během jeho vytahování. Také si všimneš, že lano, které leží stočené vedle něj, se ve světle tvé lucerny leskne, jako kdyby bylo vlhké nebo něčím natřené.

Na tomhle místě je jeřáb připraven a ukotven - a můžeš ho využít ke spouštění a vytahování věcí podle podmínek stanovených výše.

Půjde uvolnit s pomocí PŘEKONÁNÍ SILOU. Pro následné přenesení je to OBROVSKÝ předmět - vyžaduje tedy, aby ho nesli alespoň dva lidé - např. ty a štítový strážce - nebo aby byl nějak tažen. Stočené silné lano je VELKÝ předmět.

Pokud bys ho chtěl použít někde jinde, musíš ho na místě zase upevnit. Nemusí to ale být tak sofistikované kotvení do skály jako tady - stačí ho třeba zatížit velkým balvanem, a pod ...

Co uděláš dál?
Postup Kobkami: Obrázek

Uživatelský avatar
Hiro
Příspěvky: 713
Registrován: 12. 2. 2019, 15:38

Re: [HRA] 8. patro - Kluzká bažina

Příspěvek od Hiro » 19. 12. 2019, 14:15

Ach ta má obecná mluva.

'Boo, kdybych ti řekl, aby ses podíval do tajné místnosti, co uděláš?'
'Vlítnu tam a prošmejdím to.'
'Tak proč se teď díváš dolů z takové vzdálenosti a s mizerným světlem? Nebyl by průzkum zespoda lepší?'
'Je tam přece to bahno. A vůbec, vyjadřuj se jasně.'
'Pozor na pusu, kamaráde,' usměji se, 'ale to bahno tě omlouvá. Tak se chytni lana, ať se nezamatláš.'

Položím si lucernu na zem a prohlédnu si pečlivě smotané lano. Jestli je lano napuštěné lojem, olejem či alkoholem, skvěle nám poslouží. Leskne-li se ale důsledkem potřísnění tělními tekutinami či jedná-li se o mimikošňůru, Booa bych na něj radši nevěšel.

Štouchnu do něj lehce trojzubcem, požádám ho o spolupráci a kousek si navinutím do trojzubce odmotám. Přesně v tomto pořadí. Nakonec jej vezmu do rukou a navleču do kladky.

PJ, co se děje?
Hiro a Boo
Deník postavy

Uživatelský avatar
Halaster Černoplášť
Příspěvky: 2488
Registrován: 3. 2. 2019, 19:36

Re: [HRA] 8. patro - Kluzká bažina

Příspěvek od Halaster Černoplášť » 19. 12. 2019, 14:25

Hiro,

potřísnění opravdu vypadá spíš na nějaké tělesné tekutiny, než olej či alkohol. Šťoucháním si ale ověříš, že je zcela jistě neživé.

Namotáš ho na trojzubec a pak ho svýma rukama velmi, velmi opatrně začneš nandavat na kladku. Spokojeně ho tam usadíš a pohlédneš na něj. V tu chvíli ale pohlédneš do hloubky pod sebou a popadne tě závrať. Možná je to z té hloubky, ale zamotá se ti hlava a ztěžka se podadíš na kámen vedle. Chvilku to rozdýcháváš. Nepříjemný pocit přejde a můžeš se postavit.

Co uděláš dál?
Postup Kobkami: Obrázek

Uživatelský avatar
Hiro
Příspěvky: 713
Registrován: 12. 2. 2019, 15:38

Re: [HRA] 8. patro - Kluzká bažina

Příspěvek od Hiro » 19. 12. 2019, 14:33

Za to může to neuváženě rychlé klesání z vyššího patra. Chvíli to vydýchávám.

Nebo to tím taky být nemusí. Postavím se na hranu římsy a rozhlédnu se pod sebe.

PJ, cítím teď závrať? Pokud ne, tak...

Naposledy jsem se takto cítil, když jsme tajně experimentovali s lízáním odchycených exotických žab. Jo druhý semestr měl své kouzlo.

Poodstoupím zpátky do bezpečného prostoru, promnu lano opět několikrát v rukou a pro jistotu se hned posadím vedle na kámen.

PJ, cítím teď závrať? Pokud ne, tak si nechávám slovo.
Hiro a Boo
Deník postavy

Uživatelský avatar
Halaster Černoplášť
Příspěvky: 2488
Registrován: 3. 2. 2019, 19:36

Re: [HRA] 8. patro - Kluzká bažina

Příspěvek od Halaster Černoplášť » 19. 12. 2019, 15:36

Hiro,

když se díváš přes hranu skály, aniž by ses dotýkal provazu, závrať se nedostaví.

Po promnutí lana naopak chvilková závrať přijde, i když sedíš bezpečně na kameni.

Máš své slovo.
Postup Kobkami: Obrázek

Uživatelský avatar
Hiro
Příspěvky: 713
Registrován: 12. 2. 2019, 15:38

Re: [HRA] 8. patro - Kluzká bažina

Příspěvek od Hiro » 20. 12. 2019, 11:14

'Kvalitní materiál,' pokývu na lanem uznale hlavou. 'Nechceš to Boo taky zkusit?'
'Ani ne, stačí, že vnímám, co se ti teď honí v hlavě.'
'Hehe, mohli bychom to lano vyždímat do flakónů a prodávat to jako elixír mládí. Jestli je podobných substancí dole v bažině více, čeká nás vskutku veselý výlet.'
'To jo, ale jestli se budeš spouštět po tomhle špagátu, nabiješ si držku.'
'Přesně tak, kamaráde. Někdo ho sem musel nastražit, aby si sestupující kolemjdoucí nabili držku. Je to vskutku mazaná, doslova, past. A co uděláme, když takovou past objevíme?'
'Vlezeme do ni?'
'To si piš!'

Zaostřím své zorničky a zvednu se z kamene. Musíme dělat, jako že nic, aby ti kdo čekají dole, nevěděli, že víme. Podrbu se za uchem a rozhodnu se začít s Ká Ó, protože toho zespoda za námi nijak nedostaneme.

Poberu si všechny mé věci, trojzubec upevním k torně a schovám si do ní i tu jednu elfí botu, ta do bažiny nepatří.

Omotám si dlaně kusem houby plátnovky a vytáhnu lesknoucí se lano z kladkostroje. Plátnovku schovám do kapsy, protáhnu kotoučem své a na jednom konci navážu pevnou tématickou dračí smyčku a vložím ji Ká Óčkovi do ruky. Druhý konec lana si přivážu kolem hrudi v improvizovaném úvazku, protáhnu si záda a připravím se k náročnému spuštění. Jsem upřímně zvědav, zda si jeden konstrukt vyžádá stejné množství práce, jako v hurikánu napnutá plachta.

"Ká Ó! Postav se prosím na hranu a potom udělej jeden krok před sebe. Jakmile budeš dole, zůstaň stát na místě a pusť to lano."

Golem vykročí, lano se napne, mé šlachy a nervy taktéž.

Překonání silou: Hiro:2D6+ → 8(5 +3 + 0)#SIL
- CHVÍLI to trvalo, dělám u toho rámus, věc jsem nepoškodil


Opatrně postupuji po skále k hraně s lanem v rukách, kolo kladky krásně vrže a jestli dole doteď pospávala nějaká hlídka, bezpečně už o nás ví. Znamenitě.

Zatímco mé tělo mechanicky pracuje na bezpečném spouštění, oči pozorně bloudí v prostoru dole. Někde tam čeká mazaný strůjce namazaného lana na svou příležitost, stačí zahlédnout nějaký pohyb.

Odhad situace: Hiro:2D6+2 → 9(4 +3 + 2)#INT
- Který protivník je největším nebezpečím?


Když Ká Ó dosedne na zem a lano se uvolní, přiskočím na hranu římsy, podám si spuštěný konec lana a protáhnu ho úvazkem. Hned poté zahájím vlastní sestup s hodně odfláknutým jištěním. Což o to, stejně bych měl někde cestou dostat závrať a konec slaňování bych měl doprovodit pádem.

Bezpečně sestoupím většinu stěny dolů a jakmile se dostanu na konec lana, teatrálně zakroutím hlavou a pustím se. Dolů mi to zbývá jen pár metrů a je tam měkko, dopadnutí by tedy mělo být vcelku bezpečné. Navíc mě trochu brzdí prosmýkající se lano, takže když kolem mě cákne bahno, jen se lehce opřu o Ká Ó, přimhouřenýma očima koukám před sebe a čekám.

Léčka: Hiro:2D6+2+1 → 8(1 +4 + 2 + 1)#INT
- Vlákal jsi kořist až do pasti, kořist je opatrná a pozorná

PJ?
Hiro a Boo
Deník postavy

Uživatelský avatar
Halaster Černoplášť
Příspěvky: 2488
Registrován: 3. 2. 2019, 19:36

Re: [HRA] 8. patro - Kluzká bažina

Příspěvek od Halaster Černoplášť » 22. 12. 2019, 23:39

Hiro,

zprvu se nic neděje, ale když vydržíš nehybný krátký čas, najednou zaregistruješ v jižní části jeskyně pohyb. Jakási humanoidní postava s žabí hlavou se vynoří z bažiny a vdává pomalu směrem k tobě. Za ní se blíží další dvě.

"Kuam jdeš? Co to děláš?" ozve kvákavým hlasem jedna z postav, co zůstali vzádu.
"Jdu se podívat na kuařist," odsekne ropušák vepředu.

"Ale víš, že rozkuaz od Yurk Y’blorkfluga zněl jasně. Pokud plast kluapne a chytí se do ní dobrodruzi, tři z nás to mají okuamžitě jít ohlásit. A teprve zbytek hlídkuy má ..."

"My tři jsme celá hlídkua. A když všichni odejdeme toho dobrodruha nahlásit, kuolik nás tu zůstane," kvákavé namítne přední žabák. "Přeci ho nenecháme se vzpamatovat. Ještě by utekl, než bychom se vrátili. Teď je bezpečně tuhý."

Zadní ropušáci ještě chvilku protestují, ale pak se nechají přemluvit a vyrazí také k vám.

L08-002.jpg
Bažina pod kladkou

Jsou ale nedůvěřiví, pozorně vás sledují a mají svá kopí připravená k okamžitému protiútoku.

Co uděláš dál?
Postup Kobkami: Obrázek

Uživatelský avatar
Hiro
Příspěvky: 713
Registrován: 12. 2. 2019, 15:38

Re: [HRA] 8. patro - Kluzká bažina

Příspěvek od Hiro » 23. 12. 2019, 13:45

"Zdravím vás, pánové," oslovím hlídku, zatímco se stále ještě přehrávaně těžce zvedám z bahna. "Uklidněte se, prosím, není důvod sáhnout k jakýmkoliv unáhleným reakcím. Jmenuji se Hiro a těší mne, že jsme naše setkání začali rozhovorem a ne výpadem zbraní, tak si to prosím nepokazme."

"On není tuahej," kvákne překvapeně první hlídač.
"Rychle, natáhni mu jednu přes hluavu," vyhrkne druhý a zvedne kopí do výšky.
"Já ho muajznu," křikne třetí, "ty se postarej o toho guolema!"

"Ale no tak, pánové, prosím, zachovejme klid!" zkusím zachránit situaci. "Toto je velké nedorozumění, já totiž nejsem dobrodruh, na kterého zde čekáte. Jen se podívejte - vypadám jako rytíř, čaroděj či kněz? Nemám s sebou arsenál zbraní, vybavení do divočiny, laboratorní vybavení, kouzelnou hůl ani sadu paklíčů. Jsem pouhý pocestný mudrc směňující informace za moudré rady a naopak. Není tedy žádný důvod mne hlásit u nadřízených ani zatýkat, co říkáte?"

Magie mámení: Hiro:2D6+2 → 5(2 +1 + 2)#MAG
- Dosah DOTYK, Seslání OKAMŽITĚ, Trvání DLOUHO
- Sugesce: Důvěřivost
- Záměr: Chci aby mi uvěřili, že nejsem dobrodruh
Hiro a Boo
Deník postavy

Uživatelský avatar
Halaster Černoplášť
Příspěvky: 2488
Registrován: 3. 2. 2019, 19:36

Re: [HRA] 8. patro - Kluzká bažina

Příspěvek od Halaster Černoplášť » 25. 12. 2019, 21:00

Hiro,

magie tvých slova způsobí, že se ropušáci trochu uklidní, ale víc nedokáže. Pomine nebezpečí bezprostředního napadení a oni se zmateně dívají jeden na druhého a přemýšlí co teď dál.

A pak se jeden větší vzadu najednou otočí přímo na tebe, kopí výhružně v blanité ruce a osloví tě kvákavou řečí:

"Ty, nedobroduhu, viděl jsi, co se stualo. Tady Buhmb šel k tobě, i když tě mě nahluásit Yurk Y’blorkflugovi, že ano?" zeptá se tě něčím, co zní trochu jako otázka, trochu jako konstatování faktu.

Nedá ti ani prostor odpovědět a pokračuje: "A viděl jsi takué, jak jsem ho já, Quaffodun a tady, Quagmira, zkoušeli zastuavit a přimět, aby rozkuazy splnil, že?" Tahle věta už vůbec nezněla jako otázka, z tónu je dost patrné, jakou si přeje slyšet odpověď.

"Takže, ... protože mě a tady Quagmiře zuáleží na tom, aby se na nás Yurk Y’blorkflug nenaštvual, a tobě zase zuáleží, abys nebyl propíchutý," zamává výhružně kopím, "půjdeš teď s nuámi a až dojde na vysvětlování, co se tady stualo, tak Yurk Y’blorkflugovi pěkně popíšeš, to co jsi viděl." U toho významně mrkne jedním žabím okem.

Co uděláš dál?
Postup Kobkami: Obrázek

Uživatelský avatar
Hiro
Příspěvky: 713
Registrován: 12. 2. 2019, 15:38

Re: [HRA] 8. patro - Kluzká bažina

Příspěvek od Hiro » 26. 12. 2019, 10:40

"Inu, pánové, když jinak nedáte, milerád vás doprovodím k tomu Yorkovi Y’blorkflugovi a vše popravdě dosvědčím," povím s úsměvem a také na žabáka mrknu.

"Ovšem rád bych si s vaším vůdcem promluvil jak se patří slušně, tedy informovaně, že. Budete-li cestou k němu sdílní a povíte mi něco málo o tom, co tady s Yorkem provádíte, na oplátku vám pomohu vylepšit tu vaši past na dobrodruhy, aby příště nedošlo k podobně rozpačité situaci, co vy na to?"

Něco za něco: Hiro:2D6+3 → 9(1 +5 + 3)#CHA

"Za prvé, vložte to pomazané lano přímo do kladky, dobrodruhové nebudou chtít použít své vlastní. Za druhé, nastražte dolů do bahna pár pevných prken, které učiní dopad poněkud tvrdším. A za třetí, přidejte na trám takovýto důvěru povzbuzující certifikát kvality:"
Osvědčení píše: Prověřeno
Akreditovaným
Stavebním
Technikem

ჰირო
PJ, necháme se odvést za Yorkem. Co mi o něm a žabácích cestou hlídka prozradí?
Hiro a Boo
Deník postavy

Uživatelský avatar
Halaster Černoplášť
Příspěvky: 2488
Registrován: 3. 2. 2019, 19:36

Re: [HRA] 8. patro - Kluzká bažina

Příspěvek od Halaster Černoplášť » 26. 12. 2019, 12:49

Hiro,

trojice ropušáků tě vede na východ a ten, který si říká Quaffodun, se ochotně rozvypráví o jejich králi.

"Yurk Y’blorkflug není jako my ostuatní. Je mnohem mocnější. Jeho jméno v nuašem juazyce znamená Pán smradlavé záhuby a je to nejhonosnější titul, jaký ropušuák může nosit.

Jeho kůže je mnohem drsnější, než naše a je porostlá ostny a bodci. Dokáže sesílat kouzla a mluvit k nám v myšlenkách, také vládne obouručním mečem, zbraní mnohem mocnější, nežli jsou kopí. Odolá blesku i hromu, chladu i ohni, kůží mu nepronikne kyselina.

Je těžké jej uspokojit a učinit šťastným, ale ten, kdo to dokáže, získá na čas jeho přízeň - a to hodně znamená," popisuje ti cestou svého vládce.

Projdete širokým průchodem do ohromné jeskyně a přímo před tebou se ve světle poletujících světlušek a světélkujících tlejících hub a rostlin objeví velký chrám, podle výzdoby zasvěcený hadímu bohu Ssethovi.

Když pohlédneš na jih, kde je vstup do chrámu, vidíš tom postávat skupinku dalších ropušáků - odsud jsou vidět tři, ale podle toho, jak stojí, patří k nějaké větší skupině.

L08-003.jpg
Na západ od Ssethova chrámu

V tu chvíli se Quaffodun zastaví a začne poněkud neobratně nahlas přemýšlet: "Teď musíme sdělit Yurkovi Y’blorkflugovi, že jsme tě zajali. Jenže vstup do jeho doupěte hlídá hydra. A on nerad řeší oficiality v soukromí svého domova. Nejraději bych tam poslal Buhmba, jenže kdoví co by králi napovídal, než by ho dovedl."

Mladý ropušák se tváří nespokojeně, ale nic neřekne, asi je jim podřízen a nedovolí si vyskakovat.

Ropušačka Quagmira, která doposud byla zticha, zavětřila příležitost, jak si také u krále šplhnout. "No, mohla bych ho pohlídat, než pro něj dojdeš. Nebo ještě lépe - já se za ním vydám kolem hydry, vylíčím tady Buhmbovo pochybení i to, jak JSME společně statečně zabránili nejhoršímu ... a ty mezitím budeš tady pana Hira i s jeho doprovodem hlídat, případně ho odvedeš do chrámu, co myslíš?"

Žáby mají o dost jinou mimiku než lidé, přesto si nemůžeš pomoct a jasně vidíš, jak se v ropušáčině očích záleskla malá jiskřička prohnanosti.

Vstoupíš nějak do jejich rozhovodu?
Postup Kobkami: Obrázek

Uživatelský avatar
Hiro
Příspěvky: 713
Registrován: 12. 2. 2019, 15:38

Re: [HRA] 8. patro - Kluzká bažina

Příspěvek od Hiro » 27. 12. 2019, 20:15

"Kopí je mocnější zbraň, nežli obouruční meč," musím poznamenat. "Jen je potřeba býti hbitější, mít kopí otrávené a hlavně příliš nemachrovat a nenechat si rozmáčknout hlavu."

Když žabáci spustí svou diskuzi na téma 'komu dáme příležitost nás podrazit', těžko tlumím upřímný smích. S těmito válečníky bude ještě legrace.

"Posylšte, věc se má tak, že jste momentálně tři a já jsem se svými kamarády Booem a Ká Ó taky ve třech. Takže jakmile jeden z vás oběhne za Yorkem, nechá ostatní napospas přesile. Ne že by vám od nás cokoliv hrozilo, jste nám sympatičtí a vůbec jsme na přátelské vlně, ale král by vás za takovou lehkovážnost jistě nepochválil. Naopak pochopí, když půjdeme hezky všichni pohromadě kolem hydry až k němu domů, co říkáte? A já při tom budu moci každému z vás potvrdit jeho osobní zásluhy v našem zajetí, což?"

PJ?
Hiro a Boo
Deník postavy

Odpovědět

Zpět na „[SvětDračáku] {PbP} Kobky Šíleného mága“

Kdo je online

Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 2 hosti