[4e] Arény pro 4E
-
- Správce rozbitých snů; Moderátor
- Příspěvky: 2399
- Registrován: 25. 11. 2003, 19:08
- Bydliště: Brno
[4e] Arény pro 4E
Právě jsem shlédnul Zakázané království a musím říci, že ten film naplnil má očekávání (upřímně, nečekal jsem mnoho) a dokonce je překonal (už jsem psal, že jsem nečekal mnoho? (ale vážně, je to dobrý film)).
Vzhledem k tomu, že jsem si film pouštěl v pauze při přípravě bojových encounters do DnD, jsem po konci filmu začal uvažovat o wušu DnD (heh, skoro to zní jako protipietariánské kacířství), konkrétně o bojištích ve kterých by se v takové hře bojovalo. V 4E je vysloveně doporučeno vytvářet bojiště, která mají vliv na probíhající boj. Napadlo mě tohle:
Bambusový háj
- kdokoli, kdo je od vás 3 čtverce a víc má concealment
- jako move akci můžete přeseknout několik stromků a nechat je padnout na soupeře (Dex vs. Reflex, Hit: Target grants combat advantage until the start of your next turn)
Čajovna
- čtverce se stoly, pohovkami a židlemi jsou obtížný terén
- jako standard akci:
- můžete po někom vrhnout vřící čaj, džbán s vínem ap (Ranged 2, Dex vs Ref, Hit: Blinded until begining of your next turn, use only when standing on or next to a table)
- můžete na nepřátele strhnout závěs (Blast 2, Str vs Ref, Hit: Weakened and Slowed until the end of your next turn, only when standing next to a window)
- jo a stěny jsou obtížný terén
Napadají vás další bojiště a zajímavé prvky, které by se v boji daly využít? Neomezujte se jen na wušu, piště co vás napadne?
EDIT: Jo a u čajovny bych rád vyzkoušel dvojúrovňové bojiště - s přízemím a galerií, mezi kterými se dá běhat po schodech, skákat a padat.
Vzhledem k tomu, že jsem si film pouštěl v pauze při přípravě bojových encounters do DnD, jsem po konci filmu začal uvažovat o wušu DnD (heh, skoro to zní jako protipietariánské kacířství), konkrétně o bojištích ve kterých by se v takové hře bojovalo. V 4E je vysloveně doporučeno vytvářet bojiště, která mají vliv na probíhající boj. Napadlo mě tohle:
Bambusový háj
- kdokoli, kdo je od vás 3 čtverce a víc má concealment
- jako move akci můžete přeseknout několik stromků a nechat je padnout na soupeře (Dex vs. Reflex, Hit: Target grants combat advantage until the start of your next turn)
Čajovna
- čtverce se stoly, pohovkami a židlemi jsou obtížný terén
- jako standard akci:
- můžete po někom vrhnout vřící čaj, džbán s vínem ap (Ranged 2, Dex vs Ref, Hit: Blinded until begining of your next turn, use only when standing on or next to a table)
- můžete na nepřátele strhnout závěs (Blast 2, Str vs Ref, Hit: Weakened and Slowed until the end of your next turn, only when standing next to a window)
- jo a stěny jsou obtížný terén
Napadají vás další bojiště a zajímavé prvky, které by se v boji daly využít? Neomezujte se jen na wušu, piště co vás napadne?
EDIT: Jo a u čajovny bych rád vyzkoušel dvojúrovňové bojiště - s přízemím a galerií, mezi kterými se dá běhat po schodech, skákat a padat.
-
- sofistikovaný troll
- Příspěvky: 15263
- Registrován: 6. 9. 2006, 19:08
- Bydliště: Praha, ale původem jsem z Hostivaře
Re: Arény pro 4E
Náhodou se mi moc líbilo, jak v některé ze základních knih rozebírají, že změnit hru na wuxia je vlastně otázkou toho vyhlásit, že shift je ve skutečnosti salto a teleport běh po hlavách davu či něco takového. (:Conlai píše:wušu DnD (heh, skoro to zní jako protipietariánské kacířství)
Cicho żono, deszczyk padał, ja nie słyszał kto to gadał.
Cicho żono, deszczyk rosił, ja nie słyszał kto to prosił.
Cicho żono, deszczyk rosił, ja nie słyszał kto to prosił.
-
- Noob of The Round Table
- Příspěvky: 9402
- Registrován: 31. 7. 2007, 14:31
- Bydliště: Praha
Jednou jsme bojovaly ve zvonici s dirou uprostred se zavesenym zvonem, bouchani do zvonu delalo vsem v mistnosti daze a celej boj byl takovej push kontest, kdo driv hodi soupere dolu.
A vcera jsme bojovaly na poli s nemrtvyma, kde se pomalu roztahovaly modre plameny, ktere tam proletajici lich naprskal. Kazde kolo jsme hazely na ktere ctverce se ohen rozsiri (kdokoli do ohne vejde, nebo se na nej ohen rozsiri, nebo v nem zacne svoje kolo dostava 1d10+4 fire damage)
A vcera jsme bojovaly na poli s nemrtvyma, kde se pomalu roztahovaly modre plameny, ktere tam proletajici lich naprskal. Kazde kolo jsme hazely na ktere ctverce se ohen rozsiri (kdokoli do ohne vejde, nebo se na nej ohen rozsiri, nebo v nem zacne svoje kolo dostava 1d10+4 fire damage)
Po tom, co vysel Swordmage jsme oddelili od eladrinu slunecni elfy a udelali z nich takovy jakoze japonce. Vas by nelakalo hrat zlatovlaseho ronina, kterej mecem ovlada elementy a teleportuje se po bojisti?wušu DnD
http://2k6goblinu.blogspot.cz/
“Questions are gameplay”-Chris McDowall, The ICI Doctrine, 2018
Player Agency (n.): “the feeling of empowerment that comes from being able to take actions in the [virtual] world whose effects relate to the player’s intention” -Mateas, 2001
“Questions are gameplay”-Chris McDowall, The ICI Doctrine, 2018
Player Agency (n.): “the feeling of empowerment that comes from being able to take actions in the [virtual] world whose effects relate to the player’s intention” -Mateas, 2001
-
- Noob of The Round Table
- Příspěvky: 9402
- Registrován: 31. 7. 2007, 14:31
- Bydliště: Praha
http://2k6goblinu.blogspot.cz/
“Questions are gameplay”-Chris McDowall, The ICI Doctrine, 2018
Player Agency (n.): “the feeling of empowerment that comes from being able to take actions in the [virtual] world whose effects relate to the player’s intention” -Mateas, 2001
“Questions are gameplay”-Chris McDowall, The ICI Doctrine, 2018
Player Agency (n.): “the feeling of empowerment that comes from being able to take actions in the [virtual] world whose effects relate to the player’s intention” -Mateas, 2001
-
- Správce rozbitých snů; Moderátor
- Příspěvky: 2399
- Registrován: 25. 11. 2003, 19:08
- Bydliště: Brno
Střecha v dešti.
Představte si střechu orientálního stylu (asi jako tahle v Animatrixu) a déšť případně noc.
Vlastnosti:
- pohyb směrem k hřebenu střechy (vzhůru) je obtížný
- pokud je někdo výš, než jeho cíl, má +1 na zásah
- pokud jste prone (ležící) na začátku svého tahu sjedete 3 čtverce směrem k okraji střechy.
- pokud někdo sjede nebo je vyražen (via push, slide) přes okraj střechy, je mimo boj - zřítil se dolů.
- hráčské postavy (případně i drsní nepřátelé) se na kraji střechy vždy zachytí (postaví se "do prázdna") a mohou jako standartní akci vylézt (visící mají -4 na zásah, musí se vždy alespoň jednou rukou držet, vylézání se počítá jako pohyb (kvůli AoO)).
Představte si střechu orientálního stylu (asi jako tahle v Animatrixu) a déšť případně noc.
Vlastnosti:
- pohyb směrem k hřebenu střechy (vzhůru) je obtížný
- pokud je někdo výš, než jeho cíl, má +1 na zásah
- pokud jste prone (ležící) na začátku svého tahu sjedete 3 čtverce směrem k okraji střechy.
- pokud někdo sjede nebo je vyražen (via push, slide) přes okraj střechy, je mimo boj - zřítil se dolů.
- hráčské postavy (případně i drsní nepřátelé) se na kraji střechy vždy zachytí (postaví se "do prázdna") a mohou jako standartní akci vylézt (visící mají -4 na zásah, musí se vždy alespoň jednou rukou držet, vylézání se počítá jako pohyb (kvůli AoO)).
-
- Noob of The Round Table
- Příspěvky: 9402
- Registrován: 31. 7. 2007, 14:31
- Bydliště: Praha
asi zalozim conlaiuv fanclub, hlasi se nekdo dalsi?
http://2k6goblinu.blogspot.cz/
“Questions are gameplay”-Chris McDowall, The ICI Doctrine, 2018
Player Agency (n.): “the feeling of empowerment that comes from being able to take actions in the [virtual] world whose effects relate to the player’s intention” -Mateas, 2001
“Questions are gameplay”-Chris McDowall, The ICI Doctrine, 2018
Player Agency (n.): “the feeling of empowerment that comes from being able to take actions in the [virtual] world whose effects relate to the player’s intention” -Mateas, 2001
-
- Příspěvky: 1198
- Registrován: 25. 1. 2007, 13:39
- Bydliště: Bratislava
K pripadnym orgiam mozem poskytnut svoju tajnu svatynu za zrkadlom, ktoru som nechal vysvatit na jeho povest. Klasika. Fotky, sviecky, nahravky hlasoveho prejavu v pozadi a ustrizky s jeho prispevkami po stenach...Quentin píše:asi zalozim conlaiuv fanclub, hlasi se nekdo dalsi?
Hrajeme si a víme, že si hrajeme, tedy jsme něčím víc než jen rozumnými bytostmi, neboť hra je nerozumná..
I've joined the resistance.
I've joined the resistance.
-
- Warden
- Příspěvky: 951
- Registrován: 31. 7. 2006, 23:00
- Bydliště: Pilsen
Taky přidam jednu "arénu" kterou jsem použil v našem posledním dobrodružství
Vězeňský koridor
Boj se odehrává v chodbě dlouhé dle libosti a široké tři čtverce. Po okrajích jsou mříže a za nima nečekaně vězni. Ti jakmile uvidí že se v chodbě rozhořel souboj zdivočí, přiběhnou k mřížím a začnou pokřikovat výhružky (úrážky, povzbuzující hesla, ...), mlátit o mříže a pokud bude nějaký z bojovníků dostatečně odvážný (rozuměj hloupý) tak ho chytnou, přirazí k mřížím a začnou ho drásat nehty, mlátit mu hlavou o mříže a podobné veselé věci co jen můžou uvězněné vrahy, násilníky a magory napadnout.
Takže pravidlově:
Chodba je široká tři pole, ve vnitřním poli nehrozí žádné nebezpečí, pokud někdo vstoupí na okrajové, tak si vypravěč za každého hodí past proti reflexům (podle úrovně družiny) a pokud uspěje chytnou postavu vězni a postava bude: immobilized a bude dostávat 1d8 ongoing damage.
Je možno se z toho dostat buď hodem na save nebo provedením standartního útoku proti věznům, kterýžto se zaleknou a svou oběť pustí. (je možno použít jednu nebo druhou verzi, nebo obě najednou)
"Náčrtek" :
- bezpečné pole
- pole sousedící s celami, hází se na past
chodba:
Vězeňský koridor
Boj se odehrává v chodbě dlouhé dle libosti a široké tři čtverce. Po okrajích jsou mříže a za nima nečekaně vězni. Ti jakmile uvidí že se v chodbě rozhořel souboj zdivočí, přiběhnou k mřížím a začnou pokřikovat výhružky (úrážky, povzbuzující hesla, ...), mlátit o mříže a pokud bude nějaký z bojovníků dostatečně odvážný (rozuměj hloupý) tak ho chytnou, přirazí k mřížím a začnou ho drásat nehty, mlátit mu hlavou o mříže a podobné veselé věci co jen můžou uvězněné vrahy, násilníky a magory napadnout.
Takže pravidlově:
Chodba je široká tři pole, ve vnitřním poli nehrozí žádné nebezpečí, pokud někdo vstoupí na okrajové, tak si vypravěč za každého hodí past proti reflexům (podle úrovně družiny) a pokud uspěje chytnou postavu vězni a postava bude: immobilized a bude dostávat 1d8 ongoing damage.
Je možno se z toho dostat buď hodem na save nebo provedením standartního útoku proti věznům, kterýžto se zaleknou a svou oběť pustí. (je možno použít jednu nebo druhou verzi, nebo obě najednou)
"Náčrtek" :
- bezpečné pole
- pole sousedící s celami, hází se na past
chodba:
OSR - Open-world Survival horroR
Survive, Save, Solve ...pick two
Survive, Save, Solve ...pick two
-
- Správce rozbitých snů; Moderátor
- Příspěvky: 2399
- Registrován: 25. 11. 2003, 19:08
- Bydliště: Brno
Re: Arény pro 4E
Rozpadlý hřbitov
Přesně ten typ místa, kam byste se vypravili na lov ghúlů, vykrádání hrobek nebo hledání brány do pekla. Starý a neudržovaný hřbitov s vyvrácenými a polorozpadlými náhrobky porostlými mechem.
Náhrobky: Náhrobky jsou všechny napůl vyvrácené a lze se od nich odrazit a zaútočit s výskokem*. Pokud tedy provádíte charge a přejdete přitom alespoň jeden náhrobek, máte dodatečné +1 na zásah. Jinak (tj. mimo charge) jsou náhrobky obtížný terén.
Zády ke zdi: Obklíčení hordami nemrtvých je problémem doprovázejícím mnohé návštěvy hřbitova. Občas nezbývá, než couvnout někam, kde budete mít krytá záda. Stát vedle stromu nebo stěny hrobky znamená +1 AC.
Socha svatého: Případně Havraní královny, Panny Marie atd... V opravdu špatném stavu. Ale religion check (standard action, DC 15) umožňuje strhat břečťan a odseknout dotírající křoví a využít moci sochy. Jakýkoli nižší nemrtvý, který začne své kolo do dvou čtverců od sochy dostane 1d6 radiant damage.
Přesně ten typ místa, kam byste se vypravili na lov ghúlů, vykrádání hrobek nebo hledání brány do pekla. Starý a neudržovaný hřbitov s vyvrácenými a polorozpadlými náhrobky porostlými mechem.
Náhrobky: Náhrobky jsou všechny napůl vyvrácené a lze se od nich odrazit a zaútočit s výskokem*. Pokud tedy provádíte charge a přejdete přitom alespoň jeden náhrobek, máte dodatečné +1 na zásah. Jinak (tj. mimo charge) jsou náhrobky obtížný terén.
Zády ke zdi: Obklíčení hordami nemrtvých je problémem doprovázejícím mnohé návštěvy hřbitova. Občas nezbývá, než couvnout někam, kde budete mít krytá záda. Stát vedle stromu nebo stěny hrobky znamená +1 AC.
Socha svatého: Případně Havraní královny, Panny Marie atd... V opravdu špatném stavu. Ale religion check (standard action, DC 15) umožňuje strhat břečťan a odseknout dotírající křoví a využít moci sochy. Jakýkoli nižší nemrtvý, který začne své kolo do dvou čtverců od sochy dostane 1d6 radiant damage.
-
- Příspěvky: 1198
- Registrován: 25. 1. 2007, 13:39
- Bydliště: Bratislava
Re: Arény pro 4E
Ohhh, ja som vedel, prečo sa teším na to, keď zase začneme hrať...Conlai píše: Socha svatého: Případně Havraní královny, Panny Marie atd....
Hrajeme si a víme, že si hrajeme, tedy jsme něčím víc než jen rozumnými bytostmi, neboť hra je nerozumná..
I've joined the resistance.
I've joined the resistance.
-
- Romikovec
- Příspěvky: 3671
- Registrován: 20. 7. 2006, 18:23
- Bydliště: Plzeň
Re: Arény pro 4E
Arény pro DnD 4e...je mnoho věcí, co mě na DnD nadchly a tohle je rozhodně jedna z nich...arény, terény, souboje. Já už se tak těším až si nějakou pořádnou bojovou plochu připravím na hráče
-
- Správce rozbitých snů; Moderátor
- Příspěvky: 2399
- Registrován: 25. 11. 2003, 19:08
- Bydliště: Brno
Re: Arény pro 4E
Nevím proč, ale tenhle film ve mě vzbudil nový zájem o 4. edici. Popsal jsem pár stránek něčím, co by mohlo být zárodkem pro one-shot dobrodružství na Gamecon nebo na Slezinu, uvidíme. Každopádně mě u toho napsalo také několik konceptů bojišť.
Noční kostel
Opuštěná hlavní loď kostela. Paprsky úplňku pronikají skrz vysoká vitrajová okna a malují na zem podoby svatých.
- místa, na která dopadá světlo z oken jsou osvětlená. Kdokoli mimo ně má concealment, ale také se musí pohybovat, jako v obtížném terénu.
- někteří soupeři jsou na začátku střetnutí "ukrytí" ve stínech a odhalí se až prvním útokem (na který mají +1d6 poškození)
- po stranách lodi stojí lešení, které je náchylné k poškození (4 hp). Kdykoli někdo v kontaktu s ním mine, uberte lešení 1 hp. Když lešení spadne na nulu, spadne i doslova. Všichni v okolí lešení (do 3 čtverců) jsou vystaveni útoku proti reflexům, 2d6 hp... miss za polovinu.
Zasněžený tábor
Mrtvá, zmrzlá těla, zhroucený stan a popadané stromy. A sníh po kolena. Když v tom zaútočí ti, kteří mají zkázu tábora na svědomí (vlkodlaci? divocí elfové? gnollové?).
- sníh je obtížný terén
- kameny a kmeny stromů jsou normální terén a jde mezi nimi přeskakovat (Acrobatics check, DC 10)
Zamrzlá řeka/jezero
Ideální by bylo mít připravené tři různé šablony prasklin
- jde se klouzat! Kdokoli sepohybuje plnou rychlostí riskuje, že se pohne o 1k4 čtverců více
- led se může prolomit, kdokoli se ve svém kole nepohne alespoň o 2, má 1/6 šanci, že pod ním led praskne. Náhodně vyberte jednu šablonu a umistěte ji pod něj. Všichni v šabloně schytají útok X vs Reflex. Pokud je mine, mohou se posunout na okraj praskliny. Pokud zasáhne, jsou ve vodě, imobilizovaní. Vylézt vyžaduje pohybovou akci a hod na Athletics/Endurance.
- Voda je ledová, každé kolo v ní znamená útok X vs Fort (1d6 mrazem)
- Postavy/příšery, co vylezly z vody mají 2 ongoing frost damage
Noční kostel
Opuštěná hlavní loď kostela. Paprsky úplňku pronikají skrz vysoká vitrajová okna a malují na zem podoby svatých.
- místa, na která dopadá světlo z oken jsou osvětlená. Kdokoli mimo ně má concealment, ale také se musí pohybovat, jako v obtížném terénu.
- někteří soupeři jsou na začátku střetnutí "ukrytí" ve stínech a odhalí se až prvním útokem (na který mají +1d6 poškození)
- po stranách lodi stojí lešení, které je náchylné k poškození (4 hp). Kdykoli někdo v kontaktu s ním mine, uberte lešení 1 hp. Když lešení spadne na nulu, spadne i doslova. Všichni v okolí lešení (do 3 čtverců) jsou vystaveni útoku proti reflexům, 2d6 hp... miss za polovinu.
Zasněžený tábor
Mrtvá, zmrzlá těla, zhroucený stan a popadané stromy. A sníh po kolena. Když v tom zaútočí ti, kteří mají zkázu tábora na svědomí (vlkodlaci? divocí elfové? gnollové?).
- sníh je obtížný terén
- kameny a kmeny stromů jsou normální terén a jde mezi nimi přeskakovat (Acrobatics check, DC 10)
Zamrzlá řeka/jezero
Ideální by bylo mít připravené tři různé šablony prasklin
- jde se klouzat! Kdokoli sepohybuje plnou rychlostí riskuje, že se pohne o 1k4 čtverců více
- led se může prolomit, kdokoli se ve svém kole nepohne alespoň o 2, má 1/6 šanci, že pod ním led praskne. Náhodně vyberte jednu šablonu a umistěte ji pod něj. Všichni v šabloně schytají útok X vs Reflex. Pokud je mine, mohou se posunout na okraj praskliny. Pokud zasáhne, jsou ve vodě, imobilizovaní. Vylézt vyžaduje pohybovou akci a hod na Athletics/Endurance.
- Voda je ledová, každé kolo v ní znamená útok X vs Fort (1d6 mrazem)
- Postavy/příšery, co vylezly z vody mají 2 ongoing frost damage
-
- Příspěvky: 5532
- Registrován: 4. 2. 2007, 12:11
- Bydliště: Foxdale Manor, Bratislava
Re: Arény pro 4E
Trailer zaujimavy, vizualne mi pripomina Underworld a Kingdom of Heaven - oboje mam rad, takze si so zaujmom pozriem.
K arenam:
Nocny kostol velmi zvyhodnuje "obrancov" - paci sa mi, ale treba na to mysliet pri stavani encounteru ako takeho (ozaj, strelba by nemala skrytych oponentov zviditelnit ); zvysne dve su super.
K arenam:
Nocny kostol velmi zvyhodnuje "obrancov" - paci sa mi, ale treba na to mysliet pri stavani encounteru ako takeho (ozaj, strelba by nemala skrytych oponentov zviditelnit ); zvysne dve su super.
Povedz level a pridem aj s miniaturou a power kartamiConlai píše:Popsal jsem pár stránek něčím, co by mohlo být zárodkem pro one-shot dobrodružství na Gamecon nebo na Slezinu, uvidíme.
"Ve světě DrDII je mnoho mísat, která jsou plná démovů."
- Pieta
"When I became a man I put away childish things, including the fear of childishness and the desire to be very grown up."– C. S. Lewis
- Pieta
"When I became a man I put away childish things, including the fear of childishness and the desire to be very grown up."– C. S. Lewis
-
- Příspěvky: 5479
- Registrován: 2. 10. 2006, 21:04
Re: Arény pro 4E
+1Povedz level a pridem aj s miniaturou a power kartami
I když bohužel bez těch power karet...
It is often the case that those who strongly advocate for social causes are driven less by a feeling of compassion towards the poor and weak, but more by a feeling of hate towards the rich and powerful.
-
- Romikovec
- Příspěvky: 3671
- Registrován: 20. 7. 2006, 18:23
- Bydliště: Plzeň