The Dark Eye (Das Schwartze Auge) roleplaying game

Diskuzní sekce věnovaná konkrétním RPG hrám, příručkám a produktům, jako jsou třeba Dračí Doupě, Fate nebo třeba Dungeons and Dragons.
Uživatelský avatar
Lemmy
Master Discussion Killer
Příspěvky: 4136
Registrován: 17. 10. 2008, 08:37

The Dark Eye (Das Schwartze Auge) roleplaying game

Příspěvek od Lemmy » 18. 11. 2008, 14:20

Chybí mi tu téma o této hře :)

O Schwarze auge vím zhruba toto: Je to původní německé RPG, vyšlo v několika jazycích a za něco přes 20 let vývoje prošlo již 4 edicemi (poslední edice byla vydána i v angličtině jako The Dark Eye RPG).
A dále už znám pouze hrubé informace o statistikách (vlastnosti, schopnosti..), systému a podobě světa (plus jsem hrál PC hru založenou na světě Arkanie - Stíny nad Rivou, která mě totálně nadchla a většinu infa o systému, ikdyž 3. edice mám z této hry).

Vím, že 4 edice dává více volnosti při vytváření postav, tvorba postavy a pravidla jsou přirovnávána trochu ke Gurps, trochu k Shadowrunu, trochu ke klasickým fantasy RPG systémům (pravidla boje, magie..)

Četl jste někdo/hráli jste Dark Eye RPG? V čem se liší od ostatních her? Jaké jsou její silné a slabé stránky? Jaká jsou její pravidla? Co se vám na této hře (světě) líbí a co naopak ne?

Uživatelský avatar
Bifi
Motivátor; Moderátor
Příspěvky: 4801
Registrován: 3. 3. 2005, 12:24
Bydliště: Viedeň

Příspěvek od Bifi » 18. 11. 2008, 14:33

Ja by som možno ešte niekde doma našiel krabicu. Mástroval som to pár sedení niekedy v 1995, ale už si nič nepamätám.
Hlboké lesy
"We don't explore characters; we explore dungeons."

Uživatelský avatar
Lemmy
Master Discussion Killer
Příspěvky: 4136
Registrován: 17. 10. 2008, 08:37

Příspěvek od Lemmy » 18. 11. 2008, 14:41

Bifi:

Zajímavé. :)

Předpokládám, že šlo o třetí edici (vyšla 1993, pokud se nepletu).

Nepamatuješ si opravdu vůbec nic?
Alespoň jaký na tebe zanechala hra dojem, zda kladný nebo spíše záporný?
Doporučil bys například někomu, aby si tuto hru zahrál, nebo by si mu spíše poradil, aby vzal svět Aventurie a zahrál ho v jiných pravidlech?
Je to z řady nevybočující RPG, nebo je naopak podprůměrné či "tradiční" systémy převyšuje?

Nejsem sice němčinář, ale rád se dozvím i něco o předchozích edicích. :wink:

Uživatelský avatar
Peekay
Příspěvky: 5532
Registrován: 4. 2. 2007, 12:11
Bydliště: Foxdale Manor, Bratislava
Kontaktovat uživatele:

Re: The Dark Eye (Das schwarze auge) rolleplaying game

Příspěvek od Peekay » 18. 11. 2008, 15:59

Tretia edicia je vyborna, stvrta je taky divny GURPS. Zial, neexistuje tretia edicia v anglictine.
Lemmy píše: Četl jste někdo/hráli jste Dark Eye RPG?
Ano, niekolko rokov som hral Wizarda (v tretoedicnom DSA).
Lemmy píše: V čem se liší od ostatních her?
Je to class and level, ale zaujimavo ponaty. Na nultom leveli dostane postava podla povolania zaciatocne hodnoty do uplne vsetkych skillov, ktore v systeme existuju (ak vie carovat, tak aj do spellov - to su tiez skilly, v podstate). Pri kazdom leveli dostane podla svojho classu nejaky pocet bodov, za ktore si moze zvysovat skilly - podla triedy skillu... akademicke sa napriklad daju zbvysit az o 3 za level, fyzicke o 2, a intuitivne iba o 1). Za skill pointy sa vsak nekupuju priamo urovne skillu - zainvestovany skill point znamena, ze si smies hodit 2d6 (od urovne skillu 10 je to uz 3d6), a ak prehodis sucasnu hodnotu skillu, zvysi sa ti.

Skill checky su tiez zaujimavo spravene. Kazda cinnost ma priradenu trojicu atributov (moze sa aj opakovat - napriklad povrazochodectvo ma tusim Odvahu/Obratnost/Obratnost) - hrac si postupne hadze, vzdy sa snazi podhodit dany atribut na d20. Pozitivny skill v danej cinnosti reprezentuje "rezervu", ktoru si moze dokopy zo vsetkych 3 hodov odpocitat (teda moze hadzat vyssie cisla ako ma atributy, a stale uspeje). Negativny skill naopak znamena, ze musi dokopy uspiet aspon o tolko lepsie.

Dalsia zaujimava feature tohto systemu su "negativne" atributy. Ide o veci ako klaustrofobia, chamtivost, zvedavost ci strach z nemrtvych. Na tie sa hadze rovnako ako na pozitivne atributy, s tym ze ak postava v tomto hode "uspeje", zachova sa ppodla daneho "negativneho" atributu (teda cim vyssia chamtivost, tym je vacsia sanca, ze ked postava zbada kopu zlata, strati hlavu a rozbehne sa k nej). Jednotlive povolania maju minimalne poziadavky nielen na dobre, ale aj na zle vlastnosti (teda napriklad kto chce byt magom, musi mat zvedavost aspon 8).

Tym, ze kazda postava ma hodnotu v kazdom skille, vzdy mas sancu v niecom uspiet... nemoze sa ti stat ze "nemozes sa toto pokusit spravit, lebo na to nemas skill). Taktiez, aj ked sa stretnu dvaja chlapici, z ktorych ani jeden nikdy nekrotil krokodily, tak vies povedat, kto z nich bude lepsi (resp. menej zly $D) krotitel krokodilov.
Lemmy píše: Co se vám na této hře (světě) líbí a co naopak ne?
Vdaka skill systemu je vyborna variabilita postav, napriek tomu ze ide o single-class system (teda ked si raz vyberies, ze si zlodej, tak uz si zlodej az do smrti) - toto iste funguje aj pri kuzlach. Ja napriklad som sa ako Wizard postupne (od kolegu druida, s ktorym som cestoval) naucil druidske kuzlo. Stalo ma to sice vela namahy (vobec ho moct vycarovat mi trvalo 5 levelov treningu, a este stale som to nevedel spolahlivo), ale bolo to mozne. Tak isto sme mali v skupinke bojovnika, ktory sa od zlodeja naucit kradnut penazenky... a zlodej sa naucil od druida krotit zvierata.

Ako problem systemu som vnimal velmi pomalu obnovu zdrojov postavy - za noc oddychu sa mi ako magovi vracalo 1d6+2 bodov (ktore som rozdelil medzi zivoty a manu), no v priemernom boji som vycaroval veci zhruba za 35-40. Ked som chcel zacarovat nieco "flashy", tak to islo hodne cez 50 many.


(kludne sa pytaj dalej, ak ta zaujima nieco dalsie o DSA - pamatam si to velmi dobre (a mam doma pravidla - hi, Markus! :P), len tu nechcem pisat zbytocne traktaty)
Obrázek

"Ve světě DrDII je mnoho mísat, která jsou plná démovů."
- Pieta

"When I became a man I put away childish things, including the fear of childishness and the desire to be very grown up."– C. S. Lewis

Uživatelský avatar
Lemmy
Master Discussion Killer
Příspěvky: 4136
Registrován: 17. 10. 2008, 08:37

Re: The Dark Eye (Das schwarze auge) rolleplaying game

Příspěvek od Lemmy » 19. 11. 2008, 07:49

Peekay píše:Je to class and level, ale zaujimavo ponaty. Na nultom leveli dostane postava podla povolania zaciatocne hodnoty do uplne vsetkych skillov, ktore v systeme existuju (ak vie carovat, tak aj do spellov - to su tiez skilly, v podstate). Pri kazdom leveli dostane podla svojho classu nejaky pocet bodov, za ktore si moze zvysovat skilly - podla triedy skillu... akademicke sa napriklad daju zbvysit az o 3 za level, fyzicke o 2, a intuitivne iba o 1). Za skill pointy sa vsak nekupuju priamo urovne skillu - zainvestovany skill point znamena, ze si smies hodit 2d6 (od urovne skillu 10 je to uz 3d6), a ak prehodis sucasnu hodnotu skillu, zvysi sa ti.
Jak jsem psal, určitě se rád dozvím i o třetí edici. Dark Eye mě hodně zajímá :).
Peekay píše: Skill checky su tiez zaujimavo spravene. Kazda cinnost ma priradenu trojicu atributov (moze sa aj opakovat - napriklad povrazochodectvo ma tusim Odvahu/Obratnost/Obratnost) - hrac si postupne hadze, vzdy sa snazi podhodit dany atribut na d20. Pozitivny skill v danej cinnosti reprezentuje "rezervu", ktoru si moze dokopy zo vsetkych 3 hodov odpocitat (teda moze hadzat vyssie cisla ako ma atributy, a stale uspeje). Negativny skill naopak znamena, ze musi dokopy uspiet aspon o tolko lepsie.
Chápu to správně, že každý z těchto tří hodů musí být úspěšný (plus pokud je neúspěšný, můžeš k němu připočítat body z rezerv hodnocení schopnosti a zaručit tak úspěch)?
Toto je myslím i ve čtvrté edici - akorát mám pocit, že jsou tam hody dva.
:( Pokud to tak je, tak toto "základní" pravidlo se mi moc nelíbí. Jeden hod na schopnost je akorát, tři hody musí strašně zdržovat hru, nepletu se?
Peekay píše: Dalsia zaujimava feature tohto systemu su "negativne" atributy. Ide o veci ako klaustrofobia, chamtivost, zvedavost ci strach z nemrtvych. Na tie sa hadze rovnako ako na pozitivne atributy, s tym ze ak postava v tomto hode "uspeje", zachova sa ppodla daneho "negativneho" atributu (teda cim vyssia chamtivost, tym je vacsia sanca, ze ked postava zbada kopu zlata, strati hlavu a rozbehne sa k nej). Jednotlive povolania maju minimalne poziadavky nielen na dobre, ale aj na zle vlastnosti (teda napriklad kto chce byt magom, musi mat zvedavost aspon 8).
O negativních vlastnostech vím, ten nápad se mi naopak líbí hodně.
Peekay píše: Tym, ze kazda postava ma hodnotu v kazdom skille, vzdy mas sancu v niecom uspiet... nemoze sa ti stat ze "nemozes sa toto pokusit spravit, lebo na to nemas skill). Taktiez, aj ked sa stretnu dvaja chlapici, z ktorych ani jeden nikdy nekrotil krokodily, tak vies povedat, kto z nich bude lepsi (resp. menej zly $D) krotitel krokodilov.
Ano, to je taky hodně dobré. Pamatuji na Shadowr over Riva, kde měli všechny postavy totožný list dovedností.
Peekay píše: Vdaka skill systemu je vyborna variabilita postav, napriek tomu ze ide o single-class system (teda ked si raz vyberies, ze si zlodej, tak uz si zlodej az do smrti) - toto iste funguje aj pri kuzlach. Ja napriklad som sa ako Wizard postupne (od kolegu druida, s ktorym som cestoval) naucil druidske kuzlo. Stalo ma to sice vela namahy (vobec ho moct vycarovat mi trvalo 5 levelov treningu, a este stale som to nevedel spolahlivo), ale bolo to mozne. Tak isto sme mali v skupinke bojovnika, ktory sa od zlodeja naucit kradnut penazenky... a zlodej sa naucil od druida krotit zvierata.
:clap: Na single class systém perfect.
Peekay píše: Ako problem systemu som vnimal velmi pomalu obnovu zdrojov postavy - za noc oddychu sa mi ako magovi vracalo 1d6+2 bodov (ktore som rozdelil medzi zivoty a manu), no v priemernom boji som vycaroval veci zhruba za 35-40. Ked som chcel zacarovat nieco "flashy", tak to islo hodne cez 50 many.
To by mi ani tolik nevadilo. Hráč, v tomto případě hrající za postavu kouzelníka musí hodně přemýšlet o tom, co sešle a magie se tak stává vzácnou. Lepší, než v jiných systémech, kde kouzelník mastí jedno kouzlo za druhým. :wink:
Peekay píše: (kludne sa pytaj dalej, ak ta zaujima nieco dalsie o DSA - pamatam si to velmi dobre (a mam doma pravidla - hi, Markus! :P), len tu nechcem pisat zbytocne traktaty)
Zajímá mě způsob vytváření postav - zůstanmě u té třetí edice:

1) nahodíš vlastnosti, i záporné
2) vybereš archetyp, na všechny z nich mimo dobrodruha potřebuješ v nějakých atributech dané minimum (je to tak, že elfové a trpaslíci jsou také daným archetypem, nebo jsou v této edici už standardními rasami a archetypy jsou povolání)
3) přiřadíš body ke skillům (tuším, že základní stupeň závisí na archetypu, tedy válečník bude asi lepší ve zbraních, než dobrodruh... alespoň v Rivě to tak bylo), přičemž skilly jsou také kouzla, ale ty mohou používat pouze ti, co mají astrální energii
4) nakoupíš vybavení
kompleto

Je to tak?

Taky mě hodně zajímají tvoje zkušenosti s hraním této hry. Psal si, že si hrál čaroděje několik let, takže budou asi kladné :) ...
Je tu nějaké pravidlo, které funguje při hře velmi dobře a nějaké, které naopak ne - a jaká pravidla to jsou?
A pokud by si měl DA přirovnat k nějaké jiné RPG hře, která by to byla a proč?

Díky za post.

Uživatelský avatar
Peekay
Příspěvky: 5532
Registrován: 4. 2. 2007, 12:11
Bydliště: Foxdale Manor, Bratislava
Kontaktovat uživatele:

Re: The Dark Eye (Das schwarze auge) rolleplaying game

Příspěvek od Peekay » 19. 11. 2008, 12:58

Lemmy píše: Jak jsem psal, určitě se rád dozvím i o třetí edici.
?

(co tu popisujem je tretia edicia)
Lemmy píše: Chápu to správně, že každý z těchto tří hodů musí být úspěšný (plus pokud je neúspěšný, můžeš k němu připočítat body z rezerv hodnocení schopnosti a zaručit tak úspěch)? Toto je myslím i ve čtvrté edici - akorát mám pocit, že jsou tam hody dva.
Ano, presne tak.

(vo stvrtej edicii su tiez tri hody)
Lemmy píše: Pokud to tak je, tak toto "základní" pravidlo se mi moc nelíbí. Jeden hod na schopnost je akorát, tři hody musí strašně zdržovat hru, nepletu se?
Veruze pleties :P

Robi sa to vacsinou tak, ze hodis tromi d20inami (rozlicnej farby/vyzoru), pricom mas zadefinovane poradie (ja som napriklad hadzal jednou cervenou, jednou zelenou a jednou modrou - dobre sa mi pamatalo poradie :P) - s trochou cviku vies velmi rychlo vycitat, ci si uspel alebo nie. Ale popravde, aj kamarati, ktori hadzali iba jednou kockou, to zvladali v minimalnom case (obcas sa ti stane, ze zlyhas uz prvy alebo druhy hod).

Ten system je velmi dobry v tom, ze zalezi aj na atributoch, aj na skilloch, ale ani jedno nie je besne dominantne (ako mas napriklad v GURPSoch ci v DnD), co sa vplyvu na uspesnosti hodov tyka. Dalejsa tak pekne zabranuje syndromu "dump-stat", kedze kazda postava potrebuje vsetky atributy (div sa svete, aj charizmu).

Navyse vdaka kombinacii (postupnosti) atributov si vies dobre predstavit, z coho sa dana cinnost sklada (velmi pekne je toto vidiet napriklad pri kuzlach... fireball je Odvaha / Obratnost / Odolnost - on totiz ten fireball stoji aj nejake zivoty, ktore dodavas ritualnym porezanim a naslednou transformaciou krvi na tekuty ohen, z ktoreho sformujes ohnivu gulu. Teda najprv sa musis odvazit do tohto ukonu, nasledne musis sformovat gulu, a na zaver este musis z namahy ktoru to obnasa neomdliet).

Lemmy píše: O negativních vlastnostech vím, ten nápad se mi naopak líbí hodně.
Jak "naopak"? Ved som pisal, ze je to super.

Technicka poznamka - negativne vlastnosti maju dokonca aj zvierata, aj ked rozlicne zvery ich maju rozlicne. Spominam si na jedneho kona v partii, ktory mal hodne vysoky Fressgier (nenazranost) - samozrejme, permanentne dochadzalo ku konfliktom s inym zrebcom, ktory mal vysoku Zavist. A ked sa do toho zaplietla este aj druidova kobyla s vysokym Chticom... :lol:
Lemmy píše: To by mi ani tolik nevadilo. Hráč, v tomto případě hrající za postavu kouzelníka musí hodně přemýšlet o tom, co sešle a magie se tak stává vzácnou. Lepší, než v jiných systémech, kde kouzelník mastí jedno kouzlo za druhým. :wink:
Nesuhlas hned z viacerych dovodov.

Jednak tento isty problem mali bojovnici so zivotmi (tym padom sa z dungeon raidov stavali velmi... zvlastne campingove vypravy na niekolko tyzdnov), a potom - mag je brutalne obmedzeny, vie bojovat iba palicou a dykou. Palica je sice super na obranu, ale superovi v boji nespravis nic. S rozumnym carovanim to tiez nie je take horuce - vacsinou fici prepocet 1,5 many = 1 zivot.Kedze ide o klasicke RPG, kde je boj neodbytnou sucastou dobrodruzstiev, predstavuje toto nemaly problem (a tym padom sa neda ani argumentovat "ale mag je silny mimo boja").

K magii by som ale este podotkol, ze DSA ma jedno z najviac cool kuziel, ktore som kedy vobec videl v RPG - Reversibilis Reversibili. Je to vlastne take meta-kuzlo: same osebe nic nerobi, ale ak ho uspesne zacarujes pred inym kuzlom, otoci jeho ucinky uplne naopak. Tak vies napriklad kuzlom na odomykanie dveri dvere zamknut.

Asi najzabavnejsia aplikacia Reverzibilu v mojom podani bola na plamennu vlnu - elf bol obkluceny hordou goblinov a dochadzali mu zivoty... jedine liecenie co som mal bolo na dotyk, tak som hladal riesenie. Az do momentu zoslania mi ale nebolo celkom jasne, ci reverznuta plamenna vlna spravu ladovu vlnu (ktora stale zranuje... co by zabilo elfa na mieste $D), alebo lieci. Rozhodol som sa to risknut, a nastastie vyslo najavo, ze vysledkom bola ladova vlna... ktora lieci :D

Peekay píše: Zajímá mě způsob vytváření postav - zůstanmě u té třetí edice:
Medzi prvym a druhym bodom ti chyba uprava statov a la prvoedicne DnD - za dva body dole mozes dat jeden hore. Elfovia a trpaslici su classy (elfov existuju dokonca tri (styri) druhy: zimny, lesny a zlaty (a
Lemmy píše:reti bod vyhod. Stvrty sedi, potom je piaty bod - "nalevelovanie". Archetyp, ktory dostanes, je totiz na nultom leveli. Zacinas ako jednotka, to tym padom znamena, ze uz aj dvaja bojovnici na jednotke vedia byt velmi odlisne postavy (aj za predpokladu, ze maju kompletne identicke atributy).
Lemmy píše: Taky mě hodně zajímají tvoje zkušenosti s hraním této hry. Psal si, že si hrál čaroděje několik let, takže budou asi kladné :) ...
Je tu nějaké pravidlo, které funguje při hře velmi dobře a nějaké, které naopak ne - a jaká pravidla to jsou?
Skusenosti - nuz, mali sme velmi kreativneho GMa, tym padom mam kopec nezabudnutelnych zazitkov :P Zopar z nich som uz uviedol, ostatne si necham na vhodnu chvilku ;)

Velmi dobre funguje mechanika skill checku (trojity hod s bonusmi/postihmi). Pri postupe levelmi sme nesilneli v tom, v com sme boli dobri (resp. nie prilis - zabezpecuje to mechanika hodu na zvysenie... casto bolo treba na dalsi bod v Alchymii trenovat aj niekolko levelov, ak to zle padalo), takze nebol vobec problem, aby sa k nam (skupinke na 7. urovni) pridala nova postava (na jednotke) - mala svoje miesto a bola plne rovnocennou sucastou partie.

Negativne je to pomale doplnanie zivotov, ktore viedlo k "Diablo syndromu" - strasne tony mana potionov a healing potionov, ktore sme do seba liali ako na beziacom pase. Toto by som asi nejako osetroval - asi by som nedaval naspat 1d6+modifikator, ale 1d6+level+modifikator, a bolo by to v pohode.
Lemmy píše: A pokud by si měl DA přirovnat k nějaké jiné RPG hře, která by to byla a proč?
Najblizsie k DSAcku je asi ADnD - tomu vsak chyba ten cool systemov negativnych atributov, a ma aj menej funkcny boj (o tom, ze jeho magia je v porovnani s DSA o dost horsia ani nehovoriac ;) ). Inak je ale celkovy feeling dost podobny.

(poznamka pod ciarou: DSA sa asi bude relativne zle portovat do inych zanrov/svetov - system je s tymito vecami dost previazany. Musel by si vymysliet nove classy a dost divoko zrevidovat skilly)

edit: no dobre, tak ti teda pridam jeden zazitok. Isli sme s kolegom elfom dzunglou, az sme prisli k rieke. Tu sme potrebovali prejst, bola vsak plna pirani. Po chvilke dumania nase pohlady uputal nablizku slniaci sa krokodil. Napriek tomu, ze ani jeden z nas sa nikdy kroteniu krokodilov nevenoval, vedeli sme sa vdaka cool skill systemu rozhodnut, kto z nas bude menej zly krotitel... a nasledne sme (za vydatnej pomoci stasteny :P) krokodila donutili previezt nas cez rieku. Bol to hodne klimaticky moment... prvy z troch hodov sme totiz hadzali na zaciatku, druhy uprostred rieky a treti na druhom brehu.

(toto je dalsia z vyhod toho systemu - pri dlhodobejsej cinnosti vies rozlozit hod medzi viac kol, cim je to cele omnoho dramatickejsie)
Obrázek

"Ve světě DrDII je mnoho mísat, která jsou plná démovů."
- Pieta

"When I became a man I put away childish things, including the fear of childishness and the desire to be very grown up."– C. S. Lewis

Uživatelský avatar
Lemmy
Master Discussion Killer
Příspěvky: 4136
Registrován: 17. 10. 2008, 08:37

Re: The Dark Eye (Das schwarze auge) rolleplaying game

Příspěvek od Lemmy » 24. 11. 2008, 08:35

Jasně, vím, že popisuješ třetí edici. Napsal jsem to proto, aby nezůčastnění pozorovatelé a návštěvníci věděli přesně, o čem je řeč.

U toho základního hodu je to v tom případě v pořádku - dobré je to zapojení mnoha vlastností, jak píšeš.

S tím pomalým přísunem a léčením životů/astrálních bodů máš asi částečně pravdu - pamatuji, že i ve Stínech nad Rivou byly nejúčinější prvky pro toto lektvary, což není moc dobré.

Kouzlo "Revisibili" - skvělé pojetí kouzla. Paráda.

Jestli je opravdu "feeling ze hry" podobný jako u ADnD, taky bod k dobru.

Zážitek je zajímavý, ale toto bych asi jako vypravěč nepovolil, když to porovnám s realitou. Přece jenom, krokodýl je velmi nebezpečný a nevyzpytatelný predátor. :wink:

Líbí se mi i to, že trpaslíci a elfové jsou classy. Mám z toho pocit toho, že to je jednoduché, účelné a má to styl.

Celkově mi z toho vychází, že bych si tuhle hru strašně rád zahrál.

Uživatelský avatar
Aljen
Příspěvky: 5283
Registrován: 26. 2. 2008, 12:08
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Aljen » 24. 11. 2008, 09:18

Realita?
v high fantasy?

ale no Lemmy :D
System does mother
Hram Sógarda v Dungeon World kampani PbP
Nemas s kym hrat? Chces vyskusat iny RPG system a tvoja parta to odmieta? Pozri sem!

Uživatelský avatar
Lemmy
Master Discussion Killer
Příspěvky: 4136
Registrován: 17. 10. 2008, 08:37

Příspěvek od Lemmy » 24. 11. 2008, 09:33

Aljen:
No ano... alespoň v tomto případě.
Obyčejný krokodýl by se měl chovat jako každý jiný krokodýl v našem světě, ikdyž jde o high fantasy.
:P

Peekay:
Ještě bych se zeptal jak je to na Aventurii s božstvem. V Rivě byla určitá inspirace slovanskou mytologií a pohanstvím celkově (pokud si dobře pamatuji, byl tam Perun)?

Uživatelský avatar
Aljen
Příspěvky: 5283
Registrován: 26. 2. 2008, 12:08
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Aljen » 24. 11. 2008, 10:00

to je ale len tvoj pohlad.
Preco by zrazu krokodyl mal byt obycajny ked tam behaju kadejake ultramagicke poletuchy a ina chamrad?
Ako GM by som nasiel milion sposobov na vysvetlenie preco to je ten krokodyl skrotitelny ak by som musel.
Ty by si proste povedal hracom ... NIE to sa vam nepodari?
Alebo este lepsie by si ich to nechal skusit a potom. Zozral vas, nahadzte si nove postavy.

Tym zabijes mozno celkom pekny usek pribehu.
System does mother
Hram Sógarda v Dungeon World kampani PbP
Nemas s kym hrat? Chces vyskusat iny RPG system a tvoja parta to odmieta? Pozri sem!

Uživatelský avatar
Lemmy
Master Discussion Killer
Příspěvky: 4136
Registrován: 17. 10. 2008, 08:37

Příspěvek od Lemmy » 24. 11. 2008, 10:13

Aljen: Jde o to, že PK nenapsal, že by to měl být krokodýl, který se nějak liší od standardních krokodýlů, jak je známe.

Samozřejmě by měli hráči šanci. Ale podle reakcí krokodýla by mohli usoudit, že je to nesmysl. Ale pokud by si trval hráči na svém, ke krokodýlovi se přiblížili, ikdyž se po nich i z dálky ohnal tlamou, museli by počítat s tím, že s největší pravděpodobností bude výhružně "chrčet" a nejspíš se jim zakousne i do nohy, zvlášť pokud bude nenažraný nebo ho budou otravovat.
:)

Čímž neříkám, že nejsou možnosti, jak to provést a způsoby, kdy je krokodýl zkrotitelný. Jen ve vyřčeném základu popisu situace to působí poněkud nepřiměřeně.

Uživatelský avatar
Peekay
Příspěvky: 5532
Registrován: 4. 2. 2007, 12:11
Bydliště: Foxdale Manor, Bratislava
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Peekay » 24. 11. 2008, 13:45

Ku krokodilom sa nejdem vyjadrovat inak ako "let's just say it was... that kind of game".
Lemmy píše:Aljen:
Ještě bych se zeptal jak je to na Aventurii s božstvem. V Rivě byla určitá inspirace slovanskou mytologií a pohanstvím celkově (pokud si dobře pamatuji, byl tam Perun)?
Cela DSA trilogy na pocitaci (Blade of Destiny, Star Trail, Shadows over Riva - mimochodom, najlepsia bola dvojka - full 3d pohyb, cestovanie po globalnej mape etc etc etc) je dost presny prepis povodneho DSAcka. toto plati aj o bozstvach - zo systemoveho hladiska hraju bohovia rolu hlavne kvoli narodeninam.
Obrázek

"Ve světě DrDII je mnoho mísat, která jsou plná démovů."
- Pieta

"When I became a man I put away childish things, including the fear of childishness and the desire to be very grown up."– C. S. Lewis

Uživatelský avatar
Lemmy
Master Discussion Killer
Příspěvky: 4136
Registrován: 17. 10. 2008, 08:37

Příspěvek od Lemmy » 27. 11. 2008, 11:05

Star trail jsem si chtěl strašně zahrát, ale bohužel se mi ho nepovedlo rozjet $cry$..

Možná to zkusím znovu, protože Riva mě přímo nadchla (nejlepší počítačový RPG, co jsem kdy hrál nebo viděl).

Pokud se nepletu, je to tak, že každému měsíci připadá jedna bohyně/bůh a její jméno si nese tento měsíc v názvu.
Osoba může vzývat božstvo svobodně (pouze se o ní hovoří, že se narodila v měsíci tohoto a tohoto božstva) nebo platí, že musí vzývat božstvo měsíce, v kterém se narodila?[/i]

Uživatelský avatar
Peekay
Příspěvky: 5532
Registrován: 4. 2. 2007, 12:11
Bydliště: Foxdale Manor, Bratislava
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Peekay » 27. 11. 2008, 11:42

Bohom patria nielen mesiace, ale aj dni (dokonca tusim aj roky). Den a mesiac tvojho narodenia je taka vestba, sudba. Vyznavas samozrejme, koho chces.

re: Star Trail... DOSBox a ides, nie je problem :)
Obrázek

"Ve světě DrDII je mnoho mísat, která jsou plná démovů."
- Pieta

"When I became a man I put away childish things, including the fear of childishness and the desire to be very grown up."– C. S. Lewis

Uživatelský avatar
Lemmy
Master Discussion Killer
Příspěvky: 4136
Registrován: 17. 10. 2008, 08:37

Příspěvek od Lemmy » 27. 11. 2008, 12:09

Paráda, až budu mít vždycky chvilku, už vím, co si po letech zahraju :)

Máš pravdu, co si pamatuju: Bohům patřily i roky. Vím, že byli první 4 dny elementů (den Ohně, Země, Vzduchu a Vody), snad den svátků/odpočinku (myslím, že to byl 6. den, ekvivalent k naší sobotě) a jeden den v týdnu vždy nesl jméno boha (asi 5. den).
Ale nerad bych se pletl :wink:

"Lidské" božstvo je vůči sobě v neutralitě a kladu nebo dochází i k silnému rozkolu mezi vyznavači jiné víry?

A co rozsáhlost světa a doplňky? Arkanie, jako prakticky jediný svět, který se kdy pro DSA vyvíjel je prý za těch 20 let skvěle popsaná.
Jak je to v pravidlech - jaká část se věnuje Arkanii a jak konkrétně je tento svět popsán?
A co například rasy, jaký je popis jejich stylu života, zvyků,...?
A najdeš toto všechno v základní knize nebo musíš shánět doplňkové příručky?
A co základní konflikt - je tam jasně nějaký (tipuji, že to bude válka proti orkům)?

Uf, to je zas otázek. :roll:

Odpovědět

Zpět na „Hry, systémy, světy“

Kdo je online

Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 1 host