[Blog] 2k6 goblinů

Tvůrčí sekce zabývající se designem, rozborem RPG her, ale i jejich samotnou tvorbou. Zamyšleními nad pravidly a jejich vlivem na hru, způsobem psaní knih, tvorbou ilustrací, atd. V neposlední řadě naše rozpracované projekty.
Odpovědět
Uživatelský avatar
Quentin
Noob of The Round Table
Příspěvky: 7289
Registrován: 31. 7. 2007, 13:31
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:

[Blog] 2k6 goblinů

Příspěvek od Quentin » 8. 3. 2012, 09:23

Začali jsme s Elfou sepisovat pravidla, podle kterých o víkendech hrajeme. Je to v češtině a mohlo by se to líbit i někomu dalšímu. Nejsme ale dostatečně ambiciózní, aby jsme to takhle z hecu napsali celé (koukám na vás ecthelioni), respektive napíšeme všechno, co potřebujeme pro hru (jako jsou kouzla, monstra, random tabulky apod.), ale nebudeme si pro sebe poznamenávat rady pro vypravěče a jiné "zbytečné" pasáže. Kdyby jsme si to ale udělali dostatečně zábavné, tak by jsme možná zvládli i to. Máte nějaké tipy, jak na to? Zveřejňovat postupně na blogu nebo tady na fóru? Nabrat testery nebo to aspoň dávat někomu k okomentování? Nabrat další lidi do týmu, občas se sejít, udělat z toho normální vývoj? Cokoli, co by pomohlo udržet pozornost by bylo nice.

Ptám se jen pro zajímavost, když se nic nenajde, budeme v klidu pokračovat v psaní do šuplíku :)
Naposledy upravil(a) Quentin dne 24. 7. 2013, 21:41, celkem upraveno 2 x.
http://2k6goblinu.blogspot.cz/
“Questions are gameplay” -Chris McDowall, 2018
Player Agency (n.): “the feeling of empowerment that comes from being able to take actions in the [virtual] world whose effects relate to the player’s intention” -Mateas, 2001

Uživatelský avatar
Pieta
sofistikovaný troll
Příspěvky: 13330
Registrován: 6. 9. 2006, 18:08
Bydliště: Praha, ale původem jsem z Hostivaře
Kontaktovat uživatele:

Re: odnd-hack

Příspěvek od Pieta » 8. 3. 2012, 11:06

Vydat jako New Old DrD? (:

Uživatelský avatar
Bifi
Motivátor; Moderátor
Příspěvky: 5160
Registrován: 3. 3. 2005, 12:24
Bydliště: Prešporok 1673

Re: odnd-hack

Příspěvek od Bifi » 8. 3. 2012, 11:54

Externý blog môže byť blbý lebo človek dostane len minimum reakcií. Publikovať ucelené časti na Fóre nemusí byť z tohto hľadiska zlé.

Na druhej strane si myslím, že je treba postupovať osobnejšie - vytipovať si 5-6 ľudí, osloviť ich s tým, že ich prosíš o pomoc (o feedback) a tým to posielať osobitne mailom. Pri prvotnej komunikácii je treba prebudiť ich záujem (nie že "píšeme si zopár pravidiel do šuplíku", to nikoho nenadchne) a dať najavo, že sa môžu pridať k niečomu, čo má význam. Následne zapojiť ich do diskusie, aby mali pocit, že input, ktorí dávajú, je ocenený (nie že potom, ako ti niekto pošle 3 strany komentárov, mu odpíšeš "ďakujem, dovi" a už sa nikdy neozveš*), a ukázať im, kde a ako bol ich input použitý. Z tých, ktorí majú záujem, sa potom dajú verbovať aj testeri.

Ďalej si myslím, že dôležitým aspektom písania pravidiel je reflexia na vlastnú skupinu. Otázkou je, prečo je dané voliteľné/domáce pravidlo (tým nutne nemyslím proste len nové monštrum) pre vašu skupinu podstatné, resp. prečo štandardné pravidlo pre vašu skupinu nie je dostatočne zábavné a prečo nové pravidlo je lepšie. Je to zložením skupiny - vekom, skúsenosťami? Je to preferenciami v zmysle žánru či úrovne epickosti či roly mágie či napríklad preferencie bojov pred inými činnosťami? Je to zladenosťou preferencií a očakávaní? Je to napríklad aj dĺžkou sedení či kampaní alebo fluktuáciou hráčov? Je to distribúciou obsahových právomocí medzi GM a hráčov?

Myslím si, že je dôležité mať predstavu, prečo niečo funguje pre vás, pretože potom budeš rozumieť, či to bude fungovať pre niekoho iného. (Samozrejme testovanie je možnosťou získať ešte presnejšiu predstavu.) Toto je potom nutné aspoň stručne odkomunikovať cieľovému publiku. Tie "blabla pre Rozprávača" sú totiž často práve týmto - vytváraním štruktúrnych podmienok, za akých budú pravidlá fungovať tak, ako sú zamýšľané.

__________
* Druhý extrém, ktorému sa treba vyhnúť, je začať s nimi argumentáciu v zmysle "ale to ste pochopili zle, ja som presvedčený, že to funguje".
Polaris/Singularis:  \/()!|)_6()|)|)355
Divné Uhorsko: blog o mojom OSR projekte z divného Horného Uhorska 17. storočia a starej škole hrania // "We don't explore characters; we explore dungeons."

Uživatelský avatar
Quentin
Noob of The Round Table
Příspěvky: 7289
Registrován: 31. 7. 2007, 13:31
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:

Re: odnd-hack

Příspěvek od Quentin » 8. 3. 2012, 12:24

Bifi: Díky za tipy. Jdu vybrat pár testovních čtenářů.
http://2k6goblinu.blogspot.cz/
“Questions are gameplay” -Chris McDowall, 2018
Player Agency (n.): “the feeling of empowerment that comes from being able to take actions in the [virtual] world whose effects relate to the player’s intention” -Mateas, 2001

Uživatelský avatar
PetrH
Příspěvky: 4712
Registrován: 28. 1. 2008, 17:20
Bydliště: Kralupy nad Vltavou
Kontaktovat uživatele:

Re: odnd-hack

Příspěvek od PetrH » 8. 3. 2012, 21:58

tak neco na zaklade old dnd v novem havu se starou atmoskou:) proste new old drd tak sem s nim :)
Kouzlem a mečem PbP | Lone Wolf Adventure game PlaybyPost
-----------------------------------------------------------
Lone Wolf: Kai Lord Rudy mec - CS = 19+2(meč)=21, END = 24+2(helma)+2(stit)=28 / aktuálně = 20, WP = 19
-----------------------------------------------------------
http://www.kouzlemamecem.cz

Uživatelský avatar
Tadeas
Příspěvky: 586
Registrován: 10. 7. 2009, 14:58
Bydliště: Holic

Re: odnd-hack

Příspěvek od Tadeas » 13. 3. 2012, 11:18

tohle me zaujalo a rad uvidim nejake konkretnejsi vysledky :)
Naposledy upravil(a) Tadeas dne 13. 3. 2012, 23:12, celkem upraveno 1 x.

Uživatelský avatar
ShadoWWW
Příspěvky: 3109
Registrován: 21. 8. 2007, 10:16
Bydliště: Kostka
Kontaktovat uživatele:

Re: odnd-hack

Příspěvek od ShadoWWW » 13. 3. 2012, 14:59

Taky bych se rád zapojil do testování. Toto mě hodně zajímá.
:think:

Uživatelský avatar
apophis
Příspěvky: 308
Registrován: 4. 4. 2010, 23:03
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:

Re: odnd-hack

Příspěvek od apophis » 23. 3. 2012, 14:13

Já bych třeba byl rád někdy u nějakého takového sezení, abych měl šanci se nejdříve podívat, jak takové oDnD-hack vypadá v praxi... zda má smyslu o tom uvažovat jako o systému, který bych mohl zkusit přednést kolegům hrajícím dle oDrD 1.6.
Kde už kolikrát bohužel řešíme takové věci, které v pravidlech třeba vůbec nejsou a holt nemůžeš soupeři zranit oko, useknout ruku, nic. Přičemž reálně to přece jde. A oDnd-hack se tváří jako zjednodušení DnD na kost.
Tedy zpět k začátku příspěvku: pokud by bylo možné někdy být pozorovatelem? Nebo třeba jen nenápadným CPčkem? To je už jedno, klidně jen na 2 hodinky pozorovat hru. Voyerismus for ever.
Jeden ze dvou hlavounů zakladatelské organizátorské bestie RPG Aliance
DrDo (1× / 14 dní), Indies hry+deskovky (měsíčně), WoD (náhodně), Střepy Snů (náhodně), Shadowrun (1× / 14 dní)

Uživatelský avatar
Tadeas
Příspěvky: 586
Registrován: 10. 7. 2009, 14:58
Bydliště: Holic

Re: odnd-hack

Příspěvek od Tadeas » 23. 3. 2012, 14:23

nevim jak vy, ale s nasi druzinou jsme v DrD sekaly nepratele na kusy zcela pravidelne. k tomu prece pravidla navic vubec nepotrebujes, staci pouze nejaka ta sestka na utok za pul zdravi a klidne si to popis jak krvave je libo a jak ti PJ dovoli [a pokud je dobry, tak by dovolit mel].

Uživatelský avatar
apophis
Příspěvky: 308
Registrován: 4. 4. 2010, 23:03
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:

Re: odnd-hack

Příspěvek od apophis » 23. 3. 2012, 14:28

Tadeas píše:nevim jak vy, ale s nasi druzinou jsme v DrD sekaly nepratele na kusy zcela pravidelne. k tomu prece pravidla navic vubec nepotrebujes, staci pouze nejaka ta sestka na utok za pul zdravi a klidne si to popis jak krvave je libo a jak ti PJ dovoli [a pokud je dobry, tak by dovolit mel].
jsme trochu OT, ale: Jde mi o možné získávání výhod, např... je to probírané v tématu Ad Hoc kousek vedle.

Tady mi jde spíše o to, zda uvidím, že oDnD-hack je easy na pochopení a uchopení a hraní. Aneb jak moc by asi bylo náročné na to "přejít" pro družinu hráčů, kteří znají veskrze jen oDrD 1.6, a nic jiného. A i přesto do systému taháme rozšiřující povolání ať už z webu, nebo rádoby oficiální z dracidoupe.cz, např.
Jeden ze dvou hlavounů zakladatelské organizátorské bestie RPG Aliance
DrDo (1× / 14 dní), Indies hry+deskovky (měsíčně), WoD (náhodně), Střepy Snů (náhodně), Shadowrun (1× / 14 dní)

Uživatelský avatar
Tadeas
Příspěvky: 586
Registrován: 10. 7. 2009, 14:58
Bydliště: Holic

Re: odnd-hack

Příspěvek od Tadeas » 23. 3. 2012, 14:38

"Ve skutecnisti je hra tim lepsi, cim mene ma ruznych druhu pravidel. Draci Doupe by bylo jeste mnohem lepsi, kdyby v nem nebylo nic krome hodu na utok, na obranu a proti pasti."

-tahle veta je, a to se podrzte na strane 132 v prirucce pana jeskyne pravidel pro experty. sam jsem neveril vlastnim ocim ale docela hezky vystihuje o cem by takovy oDnD hack mel byt. takze z DrD se na nej jiste bude dat prejit velice snadno, staci jen odhodit 90% vseho.

Uživatelský avatar
Aljen
Příspěvky: 5283
Registrován: 26. 2. 2008, 12:08
Kontaktovat uživatele:

Re: odnd-hack

Příspěvek od Aljen » 23. 3. 2012, 14:45

v oDnD je hod proti pasci?
vsak thinking's man dungeon ... tenky klient a ides.
Naposledy upravil(a) Aljen dne 23. 3. 2012, 14:48, celkem upraveno 1 x.
System does mother
Hram Sógarda v Dungeon World kampani PbP
Nemas s kym hrat? Chces vyskusat iny RPG system a tvoja parta to odmieta? Pozri sem!

Uživatelský avatar
Quentin
Noob of The Round Table
Příspěvky: 7289
Registrován: 31. 7. 2007, 13:31
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:

Re: odnd-hack

Příspěvek od Quentin » 23. 3. 2012, 14:47

Tadeas: Přesně o tom naše pravidla jsou :)

Apophis: viz. PM

BTW kdyby jste se kdokoli chtěli dozvědět víc nebo si odnd-hack zahrát, tak volejte na skype (mail: toostubborntodie na centrumu)
http://2k6goblinu.blogspot.cz/
“Questions are gameplay” -Chris McDowall, 2018
Player Agency (n.): “the feeling of empowerment that comes from being able to take actions in the [virtual] world whose effects relate to the player’s intention” -Mateas, 2001

Uživatelský avatar
eerieBaatezu
Příspěvky: 9143
Registrován: 16. 9. 2007, 10:55

Re: odnd-hack

Příspěvek od eerieBaatezu » 26. 3. 2012, 12:12

New Old DnD bude pátá edice. Jen jestli se chce někomu tak dlouho čekat...

Uživatelský avatar
Bifi
Motivátor; Moderátor
Příspěvky: 5160
Registrován: 3. 3. 2005, 12:24
Bydliště: Prešporok 1673

Re: odnd-hack

Příspěvek od Bifi » 26. 3. 2012, 12:43

Aljen píše:v oDnD je hod proti pasci?
vsak thinking's man dungeon ... tenky klient a ides.
Vo White Boxe/LBB nie je, a mám pocit, že ani neskôr v Holmesovej alebo Moldvayovej edícii. Výnimkou je Thief, ktorý má iba Detect Traps alebo Remove Traps (teda stále nejaká fikčná interakcia musí byť). Akurát sa používa saving throw na zníženie následkov.
Polaris/Singularis:  \/()!|)_6()|)|)355
Divné Uhorsko: blog o mojom OSR projekte z divného Horného Uhorska 17. storočia a starej škole hrania // "We don't explore characters; we explore dungeons."

Odpovědět

Zpět na „RPG tvorba a design (aneb Kreslicí prkno)“

Kdo je online

Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 1 host