Obecná diskuse k pravidlům
Moderátor: Bouchi
-
- Příspěvky: 3631
- Registrován: 10. 12. 2004, 16:36
- Bydliště: Havířov
Obecná diskuse k pravidlům
Toto je základní oficiální diskuse k pravidlům DrD+. Starší diskusi naleznete zde.
Pro diskuse o konkrétních povoláních jsou určena samostatná témata - Bojovník, Čaroděj, Zloděj, Theurg, Hraničář, Kněz.
Stránky nakladatelství ALTAR s informacemi o DrD+ - články o vývoji, ukázky z pravidel, figurky.
Aplikace DrD+ pro Asterion naleznete zde.
Než se začnete ptát na něco, co považujete za chybu, přečtěte si (provizorní) errata (k nalezení zde).
Pro důležité dotazy použijte dotazový formulář na webu Altaru. Je to jediná cesta, jak se může váš dotaz dostat k autorovi příslušné příručky. Nepočítejte však s odpovědí obratem, ba ani do 24 hodin.
V rámci přehlednosti mohou být mazány příspěvky vulgární, mimo téma, s nulovou informační hodnotou či takové, které již pozbyly platnosti či aktuálnosti.
Další informace - kromě errat i mnoho různých užitečných odkazů.
Pro diskuse o konkrétních povoláních jsou určena samostatná témata - Bojovník, Čaroděj, Zloděj, Theurg, Hraničář, Kněz.
Stránky nakladatelství ALTAR s informacemi o DrD+ - články o vývoji, ukázky z pravidel, figurky.
Aplikace DrD+ pro Asterion naleznete zde.
Než se začnete ptát na něco, co považujete za chybu, přečtěte si (provizorní) errata (k nalezení zde).
Pro důležité dotazy použijte dotazový formulář na webu Altaru. Je to jediná cesta, jak se může váš dotaz dostat k autorovi příslušné příručky. Nepočítejte však s odpovědí obratem, ba ani do 24 hodin.
V rámci přehlednosti mohou být mazány příspěvky vulgární, mimo téma, s nulovou informační hodnotou či takové, které již pozbyly platnosti či aktuálnosti.
Další informace - kromě errat i mnoho různých užitečných odkazů.
-
- Příspěvky: 3631
- Registrován: 10. 12. 2004, 16:36
- Bydliště: Havířov
Další užitečné informace
Errata, opravy chyb
(Provizorní) errata (ve formátu PDF, k otevření použít např. Adobe Reader):
Provizorní errata PPH edice A (Zápis z výslechu tiskařského šotka Přeskládala); Téměř finální errata PPH edice A - 1. část (po textové stránce patrně úplná); Téměř finální errata PPH edice A - 2. část(po textové stránce patrně úplná, nutno zkombinovat s výslechem Přeskládala); Téměř finální errata PPH edice A - 3. část (po textové stránce patrně úplná)
Téměř finální errata Bojovník edice A
Téměř finální errata Zloděj edice A (po textové stránce úplná)
Téměř finální errata Hraničář edice A (po textové stránce úplná)
Provizorní errata Čaroděj edice A a provizorní index kouzel; Téměř finální errata Čaroděj edice A - 1. část (po textové stránce úplná).
Téměř finální errata Theurg edice A (po textové stránce zřejmě úplná)
Téměř finální errata Kněz edice A (po textové stránce úplná)
Neoficiální stránka sledující nalezené chyby a opravy známá jako "Bug hunt" (reakce autorů na chyby takto reportované není zaručena). Již není možné přidávat návrhy řešení, autor už stránku neudržuje.
Nalezené a opravené chyby (web Dragon Lords)
Archiv dotazů xKiva
Materiály pro postavy
Deník Bojovníka
Deník Čaroděj
Deník Hraničář
Deník Kněz
Deník Zloděj
Deník Theurg
Charakterník
Aplikace pravidel DrD+ pro Asterion
Čas temna
Nemrtví a světlonoši
Písky proroctví
Vzestup temných bohů
Z hlubin zelené a modré
Zlatá pavučina
Obloha z listí a drahokamů
Falešná apokalypsa
Za závojem stínů
Krajiny za obzorem: Stíny jihu
Pokud narazíte na nějakou nejasnost, obraťte se na specializované asterionské diskusní fórum.
Ostatní
Ukázka z Bestiáře I
Ukázka z Bestiáře II
Dodův simulátor soubojů (1. verze, zatím nepříliš přítulná na ovládání).
Upravený simulátor soubojů (s flexibilnějším ovládáním).
Hráčské stránky
[Dragon Lords] - DTon, Gran a RomiK
[RomiKova družina] - RomiK
[Orb] - Resurrection, Gran
(Provizorní) errata (ve formátu PDF, k otevření použít např. Adobe Reader):
Provizorní errata PPH edice A (Zápis z výslechu tiskařského šotka Přeskládala); Téměř finální errata PPH edice A - 1. část (po textové stránce patrně úplná); Téměř finální errata PPH edice A - 2. část(po textové stránce patrně úplná, nutno zkombinovat s výslechem Přeskládala); Téměř finální errata PPH edice A - 3. část (po textové stránce patrně úplná)
Téměř finální errata Bojovník edice A
Téměř finální errata Zloděj edice A (po textové stránce úplná)
Téměř finální errata Hraničář edice A (po textové stránce úplná)
Provizorní errata Čaroděj edice A a provizorní index kouzel; Téměř finální errata Čaroděj edice A - 1. část (po textové stránce úplná).
Téměř finální errata Theurg edice A (po textové stránce zřejmě úplná)
Téměř finální errata Kněz edice A (po textové stránce úplná)
Neoficiální stránka sledující nalezené chyby a opravy známá jako "Bug hunt" (reakce autorů na chyby takto reportované není zaručena). Již není možné přidávat návrhy řešení, autor už stránku neudržuje.
Nalezené a opravené chyby (web Dragon Lords)
Archiv dotazů xKiva
Materiály pro postavy
Deník Bojovníka
Deník Čaroděj
Deník Hraničář
Deník Kněz
Deník Zloděj
Deník Theurg
Charakterník
Aplikace pravidel DrD+ pro Asterion
Čas temna
Nemrtví a světlonoši
Písky proroctví
Vzestup temných bohů
Z hlubin zelené a modré
Zlatá pavučina
Obloha z listí a drahokamů
Falešná apokalypsa
Za závojem stínů
Krajiny za obzorem: Stíny jihu
Pokud narazíte na nějakou nejasnost, obraťte se na specializované asterionské diskusní fórum.
Ostatní
Ukázka z Bestiáře I
Ukázka z Bestiáře II
Dodův simulátor soubojů (1. verze, zatím nepříliš přítulná na ovládání).
Upravený simulátor soubojů (s flexibilnějším ovládáním).
Hráčské stránky
[Dragon Lords] - DTon, Gran a RomiK
[RomiKova družina] - RomiK
[Orb] - Resurrection, Gran
-
- Příspěvky: 122
- Registrován: 26. 1. 2009, 08:21
- Bydliště: Mokrá-Horákov (Brno)
Návrh pravidla k diskusi - Útok z obrany
Tak mě napadlo jednoduché (a snadno aplikovatelné) pravidlo, které myslím dodá soubojům na realističnosti.
"Pokud je hod na útok alespoň o 10 nižší než hod na obranu, je útočník automaticky zraněn. Obránce si hodí standartně na své ZZ a útočník odečte zbroj."
Co vy na to? A ne že je to zase zvýhodňování obratnosti, počítají se z ní přece oba parametry...
"Pokud je hod na útok alespoň o 10 nižší než hod na obranu, je útočník automaticky zraněn. Obránce si hodí standartně na své ZZ a útočník odečte zbroj."
Co vy na to? A ne že je to zase zvýhodňování obratnosti, počítají se z ní přece oba parametry...
Omnia vincit mors...
http://bezi.wz.cz
http://www.bhg-online.net/ Bounty Hunter's Guild - plně free webgame z prostředí Star Wars
http://bezi.wz.cz
http://www.bhg-online.net/ Bounty Hunter's Guild - plně free webgame z prostředí Star Wars
-
- Příspěvky: 86
- Registrován: 23. 1. 2009, 14:37
- Bydliště: Praha
Re: Obecná diskuse k pravidlům
1) Hmm, a co kdyz obrance vubec nebojuje?
Muzeme zacit rovnou necim co neutoci nikdy (kul v plote), pokracovat pres vyrazenou postavu, postavu ktera se na boj nemuze/nechce soustredit a skoncit u postavy prekvapene. Pripadne jeste postavy, ktera je od utocnika prilis daleko, nez aby na nej dosahla svoji zbrani.
2) To co navrhujes je (alespon v situaci kdy uz se dva navzajem mydli) temer ekvivalentni se zavedenim druheho utoku (pro vsechny) s postihem -10 k UC (a zakazanim zasahu jinam nez do tela).
3) Co je na tom realistickeho?
Muzeme zacit rovnou necim co neutoci nikdy (kul v plote), pokracovat pres vyrazenou postavu, postavu ktera se na boj nemuze/nechce soustredit a skoncit u postavy prekvapene. Pripadne jeste postavy, ktera je od utocnika prilis daleko, nez aby na nej dosahla svoji zbrani.
2) To co navrhujes je (alespon v situaci kdy uz se dva navzajem mydli) temer ekvivalentni se zavedenim druheho utoku (pro vsechny) s postihem -10 k UC (a zakazanim zasahu jinam nez do tela).
3) Co je na tom realistickeho?
-
- Příspěvky: 122
- Registrován: 26. 1. 2009, 08:21
- Bydliště: Mokrá-Horákov (Brno)
Re: Obecná diskuse k pravidlům
Aha, zapoměl jsem tam napsat, že jde o obránce, který se útoku nějakým způsobem aktivně brání. A to že by měl útočník být v dosahu obráncovi zbraně je asi taky v pořádku.xKiv píše:1) Hmm, a co kdyz obrance vubec nebojuje?
Muzeme zacit rovnou necim co neutoci nikdy (kul v plote), pokracovat pres vyrazenou postavu, postavu ktera se na boj nemuze/nechce soustredit a skoncit u postavy prekvapene. Pripadne jeste postavy, ktera je od utocnika prilis daleko, nez aby na nej dosahla svoji zbrani.
2) To co navrhujes je (alespon v situaci kdy uz se dva navzajem mydli) temer ekvivalentni se zavedenim druheho utoku (pro vsechny) s postihem -10 k UC (a zakazanim zasahu jinam nez do tela).
3) Co je na tom realistickeho?
1. Nicméně pokud máš útok o 10 nižší než nehybný kůl, zasloužíš si o něj rozbít držtičku. Pravděpodobně ti ubližuje už samotná chůze po rovné zemi za standartních podmínek.
2. Nevím, kde jsi přišel na těch -10 k ÚČ. Situace by nastala právě tehdy pokud by byl hod na OČ alespoň o 10 vyšší.
3. To že je to zvýraznění rozdílu mezi dobrým a mizerným bojovníkem?
Omnia vincit mors...
http://bezi.wz.cz
http://www.bhg-online.net/ Bounty Hunter's Guild - plně free webgame z prostředí Star Wars
http://bezi.wz.cz
http://www.bhg-online.net/ Bounty Hunter's Guild - plně free webgame z prostředí Star Wars
-
- Příspěvky: 86
- Registrován: 23. 1. 2009, 14:37
- Bydliště: Praha
Re: Obecná diskuse k pravidlům
A jak urcit ZZ toho kulu? Nebylo by nahodou lepsi odvozovat samozraneni od vlastniho ZZ?Davec píše:1. Nicméně pokud máš útok o 10 nižší než nehybný kůl, zasloužíš si o něj rozbít držtičku. Pravděpodobně ti ubližuje už samotná chůze po rovné zemi za standartních podmínek.
Protoze diky silne vazbe na Obr (a pri beznem vyberu zbrane/stitu) bude mit postava vetsinou hod na utok srovnatelny s hodem na obranu.2. Nevím, kde jsi přišel na těch -10 k ÚČ. Situace by nastala právě tehdy pokud by byl hod na OČ alespoň o 10 vyšší.
No a tedy porovnavas hod na utok postavy A s hodem na obranu postavy B ... coz je teda skoro totez, jako porovnavat hod na obranu postavy A s hodem na utok postavy B.
[/quote]3. To že je to zvýraznění rozdílu mezi dobrým a mizerným bojovníkem?
A jsi si *naprosto* jisty, ze je to *realisticke*?
Odkud mas, ze rozdil mezi dobrym a mizernym bojovnikem je ted spatne?
Odkud mas, ze s touhle tvoji upravou bude lepsi?
A odkud mas, ze ta uprava bude vubec k necemu? Pokud bojuju s nekym, na koho pravidelne budu mit odkryti -10 nebo horsi, tak me pravdepodobne kazde kolo baci do hlavy.Uz to je vic nez dvojnasobne zraneni oproti pripadu ze jsme vyrovnani (navic nebudu zranovat ja jeho + uz prvni zasah do hlavy me muze vyradit, pokud nemam o vyrazne vyssi Silu nez ma on). Musi mit jeste dalsi utok (s automatickym zasahem) navic (cili ze by dohromady delal trojnasobne zraneni oproti vyrovnanemu stavu)? [nepocitam pritom treba bezhlavy utok, ktery by si v takove situaci mohl beztrestne dovolit; ani finty nebo schopnosti povolani; stejne tak zanedbavam korelaci mezi UC/OC na jedne strane a BC na strane druhe a z toho vyplyvajici cenu za kryti, ktera vysledky rozhodi jeste vic]
-
- Příspěvky: 52
- Registrován: 26. 1. 2009, 15:28
- Bydliště: Nové Město nad Metují
Re: Obecná diskuse k pravidlům
No, není to úplně totéž. Pro hrubé odhady ano, ale není to zaměnitelné.xKiv píše: Protoze diky silne vazbe na Obr (a pri beznem vyberu zbrane/stitu) bude mit postava vetsinou hod na utok srovnatelny s hodem na obranu.
No a tedy porovnavas hod na utok postavy A s hodem na obranu postavy B ... coz je teda skoro totez, jako porovnavat hod na obranu postavy A s hodem na utok postavy B.
Show me the wall... and I'll show you the door.
-
- Don Quijote
- Příspěvky: 3390
- Registrován: 2. 5. 2006, 12:58
- Bydliště: Litoměřice/Plzeň
Re: Obecná diskuse k pravidlům
Když už bych chtěl nějak zvýrazňovat rozdíl mezi výborným a mizerným protivníkem, tak bych za "absolutní převahu" (aspoň o 20) přidal bonus +6 na ÚČ, OČ a ZZ.
A jestli něco dávat za kritické obrany, tak postih útočníkovi do dalšího kola.
A jestli něco dávat za kritické obrany, tak postih útočníkovi do dalšího kola.
Nejsem trouba, ale snažím se a s pomocí Boží se jím brzy stanu!
R.I.P.
R.I.P.
Re: Obecná diskuse k pravidlům
Na zastřelení obyčejného vesničana Antonína (všechny vlastnosti na nule,žádná zbroj,žádná zbran,žádné schopnosti,žádný štít,30 křížků ,proste největší krypl ve hře),potřebuje hrdina s krátkým lukem aby ho trefil průměrně 5 šípy(a jelikož se velice často netrefí taky vůbec ,bude muset vystřelit šípů ještě několikanásobně víc).Zajímalo by mě,jestli si z hráčů dělají autoři DRD+ srandu?
-
- Příspěvky: 295
- Registrován: 26. 7. 2008, 21:44
Re: Obecná diskuse k pravidlům
1) píšeš, že hrdina...kterej? Protože vlastnosti hrdinů mohou být dosti různé.
2) tohoto vesničana "zastřelíš" pravděpodobně prvním šípem, neboť pak se zhroutí k zemi a veškerý boj s ním končí. Nebo ty by jsi snad bojoval dál, kdyby do tebe někdo střelil a ty bys byl "jenom" na konci první řádky.
3) na trefu 5 šípů? jak jsi na tohle přišel? Z jaké vzdálenosti střílí? Jak dobrý hrdina? Pohybuje se Antonín?...zkrátka je tu tolik parametrů..nevím, jaké jsi uvažoval.
4) autoři si srandu nedělají, apríl byl včera :>;o)
2) tohoto vesničana "zastřelíš" pravděpodobně prvním šípem, neboť pak se zhroutí k zemi a veškerý boj s ním končí. Nebo ty by jsi snad bojoval dál, kdyby do tebe někdo střelil a ty bys byl "jenom" na konci první řádky.
3) na trefu 5 šípů? jak jsi na tohle přišel? Z jaké vzdálenosti střílí? Jak dobrý hrdina? Pohybuje se Antonín?...zkrátka je tu tolik parametrů..nevím, jaké jsi uvažoval.
4) autoři si srandu nedělají, apríl byl včera :>;o)
Re: Obecná diskuse k pravidlům
1)Třeba nějaký průměrný střelec na 1, úrovni s ÚČ=2 a střelbou na druhém stupni.Antoním má OČ=0(naprostej krypl) a samozřejmě se snaží uhýbat (i krypl má pud sebezáchovy a nechce umřít).Vzdálenost třeba 24 metrů(dal bych víc,ale tohle je dle rules u short bow max.).Střelec má výsledné ÚČ=2(ZÁKLAD)-6(VZDÁLENOST)-2(TERČ SE POHYBUJE KOLMO)=-6.Antonín má pořád OČ=0.Oba hodí 2k6.Střelec musí hodit o 6 víc aby se TREFIL.Na to aby Antonína ZABIL se musí TREFIT průměrně pětkrát (má 30 křížků).Takže se trefí asi tak jednou z deseti výstřelů.Násobit doufám umíš.Vím že apríl byl včera,ale otázka trvá.Dělají si autoři DRD+ z hráčů srandu?
-
- Příspěvky: 295
- Registrován: 26. 7. 2008, 21:44
Re: Obecná diskuse k pravidlům
No..na vzdálenost 24 metrů nemůže střílet (resp. může, ale né přímou střelbou). Dostřel je totiž +24+sil, kde sil je -1 až +3, takže ve výsledku: 14 až 22 metrů. Nevím, jestli jsi někdy střílel, ale ono opravdu přes dvacet metrů krátkym lukem střelíš, ale poletí to obloučkem. Pak je samozřejmě dost snadné se uhnout.
U ÚČ počítáš s pohybem Antonína chůzí nebo spěchem. Pokud by běžel, nebo sprintoval, tak bude mít střelec ještě větší postihy.
ZZ? (počítám hrdinu třeba se sílou jedna) ...ZZ +3 a s hodem 1k6 to dává dohromady: 5 až 9 zranění.
(30/5=6...30/9=3,33).
Z toho vyplývá, že postihy bude mít Antonín po dvou šípech. Potom si bude házet na postih a s velkou pravděpodobností bude mít postihy.
Takže máš pravdu, že šance, že bude Antonín trefen není moc velká...ale ptám se...myslíš, že by měla být větší? Myslíš, že na dvacet metrů (prakticky hraniční dostřel luku!) by měla být větší šance, že se trefí? Pokud ano, tak doporučuji vyzkoušet. (a nezapomeň střílet každých 10 vteřin )
U ÚČ počítáš s pohybem Antonína chůzí nebo spěchem. Pokud by běžel, nebo sprintoval, tak bude mít střelec ještě větší postihy.
ZZ? (počítám hrdinu třeba se sílou jedna) ...ZZ +3 a s hodem 1k6 to dává dohromady: 5 až 9 zranění.
(30/5=6...30/9=3,33).
Z toho vyplývá, že postihy bude mít Antonín po dvou šípech. Potom si bude házet na postih a s velkou pravděpodobností bude mít postihy.
Takže máš pravdu, že šance, že bude Antonín trefen není moc velká...ale ptám se...myslíš, že by měla být větší? Myslíš, že na dvacet metrů (prakticky hraniční dostřel luku!) by měla být větší šance, že se trefí? Pokud ano, tak doporučuji vyzkoušet. (a nezapomeň střílet každých 10 vteřin )
-
- Příspěvky: 3631
- Registrován: 10. 12. 2004, 16:36
- Bydliště: Havířov
Re: Obecná diskuse k pravidlům
Tak a to by stacilo.
koh-i-nor je normalni troll, ktery chce znovu otevrit tema, jez bylo dukladne rozebrano a uzavreno uz ve starsi oficialni diskusi. Takze vsechny, kdo tyto debaty nezazili (a samozrejme i ty, kdoz ji zazili), prosim, aby tema nepomahali znovu rozdmychavat. Jinak budu muset mazat.
koh-i-nor je normalni troll, ktery chce znovu otevrit tema, jez bylo dukladne rozebrano a uzavreno uz ve starsi oficialni diskusi. Takze vsechny, kdo tyto debaty nezazili (a samozrejme i ty, kdoz ji zazili), prosim, aby tema nepomahali znovu rozdmychavat. Jinak budu muset mazat.
Re: Obecná diskuse k pravidlům
Klimbing
"14 až 22 metrů. Nevím, jestli jsi někdy střílel, ale ono opravdu přes dvacet metrů krátkym lukem střelíš, ale poletí to obloučkem. Pak je samozřejmě dost snadné se uhnout."
"dvacet metrů (prakticky hraniční dostřel luku!)"
Takže ano,toho jsem se bál,odpověď na mojí otázku zní:autoři DRD+ si z hráčů dělají srandu.
"14 až 22 metrů. Nevím, jestli jsi někdy střílel, ale ono opravdu přes dvacet metrů krátkym lukem střelíš, ale poletí to obloučkem. Pak je samozřejmě dost snadné se uhnout."
"dvacet metrů (prakticky hraniční dostřel luku!)"
Takže ano,toho jsem se bál,odpověď na mojí otázku zní:autoři DRD+ si z hráčů dělají srandu.
-
- Příspěvky: 3631
- Registrován: 10. 12. 2004, 16:36
- Bydliště: Havířov