Povolání Čaroděj
Moderátor: Bouchi
-
- Příspěvky: 3631
- Registrován: 10. 12. 2004, 16:36
- Bydliště: Havířov
Povolání Čaroděj
Toto je oficiální diskuse k příručce povolání Čaroděj. Starší diskusi naleznete zde.
-
- Příspěvky: 12
- Registrován: 3. 5. 2009, 12:41
Re: Povolání Čaroděj
Ahoj,
máme několik velký problemů s povolaním čaroděj na vyšších úrovních:
Útočná kouzla jsou nesmyslně silná. Jako příklad lze uvést kouzlo Radost až na kost Zranění kouzla je neuvěřitelně vysoké a navíc se kouzlu nelze teměř nijak branit: Uvedu maly příklad.
Hraji čaroděje materialni magie (13. úroveň), mám inteligenci 10, zručnost 5.
mám vyvolaní: 10 (int) + 10(obor) + 2 (hůl) = 22
kouzlo tedy téměř vždy vyvolám (naročnost 25,28,29), útočnost kouzla v mém případě je 5+6 = 11. aby mela postava alespon 50% šanci, že kouzlu uhne, musí mít obratnost alespon 21!!!. Normalni postavu na stejne urovni jako jsme ja vždy trefim, pokud by měla postava 13 úrovne obratnost třeba 10, což je velmi vysoka obratnost, jeho obrana by byla 5. Šance, že mi uhne je minimalni (nechci to počítat, ale bude to tak procento, možna dvě), dostane tedy v nejmírnějším možném případě zranění za 45 životu. Kouzlo navic sešlu během kola (rychlé kouzlo)
Útočnost kouzla jsme erratovali na sms/2 + 3. Podobně jsme museli erratovat i další útočná kouzla...
když toto kouzlo srovnánte například s kouzlem Pohleď na svet očima sochy uvidíte, že toto kouzlo je mnohem silnejsi. sose se da odolat co je cca 50% šance p5ř stejnych úrovnich.
Dále jsme museli zavést něco jako maximalni kvalitu magenergie s jakou lze každé kouzlo seslat. Pokud některým kouzlum zvětsite dosah, působení atd. vznikne například kouzlo levnější a silnějši "socha" (Omráčení za 1mg na dohled na hodinu...), čímž se stane toto mocné kouzlo vlastně kouzlem zbytečným.
Dále jsme zavedli pravidlo podobné pravidlu pro bojovnika, tedy že nelze studovat stále jen jeden obor (u nas max 3* po sobě tentýž). Tím chceme oddálit ziskání super silnych Oborových schopností.
prosim o zahajení diskuse
máme několik velký problemů s povolaním čaroděj na vyšších úrovních:
Útočná kouzla jsou nesmyslně silná. Jako příklad lze uvést kouzlo Radost až na kost Zranění kouzla je neuvěřitelně vysoké a navíc se kouzlu nelze teměř nijak branit: Uvedu maly příklad.
Hraji čaroděje materialni magie (13. úroveň), mám inteligenci 10, zručnost 5.
mám vyvolaní: 10 (int) + 10(obor) + 2 (hůl) = 22
kouzlo tedy téměř vždy vyvolám (naročnost 25,28,29), útočnost kouzla v mém případě je 5+6 = 11. aby mela postava alespon 50% šanci, že kouzlu uhne, musí mít obratnost alespon 21!!!. Normalni postavu na stejne urovni jako jsme ja vždy trefim, pokud by měla postava 13 úrovne obratnost třeba 10, což je velmi vysoka obratnost, jeho obrana by byla 5. Šance, že mi uhne je minimalni (nechci to počítat, ale bude to tak procento, možna dvě), dostane tedy v nejmírnějším možném případě zranění za 45 životu. Kouzlo navic sešlu během kola (rychlé kouzlo)
Útočnost kouzla jsme erratovali na sms/2 + 3. Podobně jsme museli erratovat i další útočná kouzla...
když toto kouzlo srovnánte například s kouzlem Pohleď na svet očima sochy uvidíte, že toto kouzlo je mnohem silnejsi. sose se da odolat co je cca 50% šance p5ř stejnych úrovnich.
Dále jsme museli zavést něco jako maximalni kvalitu magenergie s jakou lze každé kouzlo seslat. Pokud některým kouzlum zvětsite dosah, působení atd. vznikne například kouzlo levnější a silnějši "socha" (Omráčení za 1mg na dohled na hodinu...), čímž se stane toto mocné kouzlo vlastně kouzlem zbytečným.
Dále jsme zavedli pravidlo podobné pravidlu pro bojovnika, tedy že nelze studovat stále jen jeden obor (u nas max 3* po sobě tentýž). Tím chceme oddálit ziskání super silnych Oborových schopností.
prosim o zahajení diskuse
-
- Příspěvky: 295
- Registrován: 26. 7. 2008, 21:44
Re: Povolání Čaroděj
1) nezapomínej u těchto kouzel (typu Radost až na kost) počítat celá pravidla pro střelbu. Tj. ještě postihy za vzdálenost, pohyb cíle, velikost. Výsledek je dost znatelně jinej.
A zranění 45 je sice značné, ale pokud ho srovnáme třeba s theurgovými formulemi, bezhlavým útokem bijce, několika šípy hraničáře, či třeba tisíc bodnutí zloděje, tak si nemyslím, že by to bylo něco extra.
2) to odolání je 50%, pokud je čaroděj o úroveň výš (a má max kvalitu) než cíl kouzla, ale pokud použije průrazné kouzlo, tak s tou pravděpodobností může hodně zahýbat.
3) souhlasím s Tebou, že čarodějové, kteří směřují k co největšímu dmg jsou vskutku vražední, ale často jsou sami na úkor toho velice zranitelní.
4) tím nechci a ani nekritizuji vaše homerules, každý ať si upraví co mu nevyhovuje. Jen říkám, jak to vidím já a že z mého pohledu žádné výrazné nevyrovnanosti nejsou.
A zranění 45 je sice značné, ale pokud ho srovnáme třeba s theurgovými formulemi, bezhlavým útokem bijce, několika šípy hraničáře, či třeba tisíc bodnutí zloděje, tak si nemyslím, že by to bylo něco extra.
2) to odolání je 50%, pokud je čaroděj o úroveň výš (a má max kvalitu) než cíl kouzla, ale pokud použije průrazné kouzlo, tak s tou pravděpodobností může hodně zahýbat.
3) souhlasím s Tebou, že čarodějové, kteří směřují k co největšímu dmg jsou vskutku vražední, ale často jsou sami na úkor toho velice zranitelní.
4) tím nechci a ani nekritizuji vaše homerules, každý ať si upraví co mu nevyhovuje. Jen říkám, jak to vidím já a že z mého pohledu žádné výrazné nevyrovnanosti nejsou.
-
- Příspěvky: 3631
- Registrován: 10. 12. 2004, 16:36
- Bydliště: Havířov
Re: Povolání Čaroděj
Jsi tedy dosti schopnym specialistou na materialni magii, je tudiz v poradku, kdyz ovladas silna kouzla z tohoto oboru.Ervd píše:Ahoj,
máme několik velký problemů s povolaním čaroděj na vyšších úrovních:
Útočná kouzla jsou nesmyslně silná. Jako příklad lze uvést kouzlo Radost až na kost Zranění kouzla je neuvěřitelně vysoké a navíc se kouzlu nelze teměř nijak branit: Uvedu maly příklad.
Hraji čaroděje materialni magie (13. úroveň), mám inteligenci 10, zručnost 5.
mám vyvolaní: 10 (int) + 10(obor) + 2 (hůl) = 22
Je to stejne vysoka obratnost jakou mas ty inteligenci. Mas tedy velmi vysokou inteligenci?kouzlo tedy téměř vždy vyvolám (naročnost 25,28,29), útočnost kouzla v mém případě je 5+6 = 11. aby mela postava alespon 50% šanci, že kouzlu uhne, musí mít obratnost alespon 21!!!. Normalni postavu na stejne urovni jako jsme ja vždy trefim, pokud by měla postava 13 úrovne obratnost třeba 10, což je velmi vysoka obratnost,
Pet a pul.jeho obrana by byla 5. Šance, že mi uhne je minimalni (nechci to počítat, ale bude to tak procento, možna dvě),
Za 36. Nejmensi mozne ZZ je 20, plus hod 1 na 1k6.dostane tedy v nejmírnějším možném případě zranění za 45 životu.
Taky nezapominej, ze te to kouzlo pripravi cca o polovinu magenergie, kterou mas k dispozici.
V tom vam nikdo nebrani. Prijde mi ale, ze jste spis v pasti uvazovani "kouzlo, ktere zpusobi jednomu tvoru jednorazove velke zraneni, je prilis silne", prestoze takove kouzlo ma jen omezene moznosti pouziti (a to proti jednomu silnemu tvorovi, pricemz vysledkem je tvor mrtvy nebo tezce raneny a ani si carodej nemuze rict "chci ho jen zranit, ne zabit"). Coz znamena ze pokud to kouzlo chces zuzitkovavat (aby ti nezabiralo misto v pameti), musis vyhledavat prilezitosti k zabijeni osamelych silnych tvoru.Útočnost kouzla jsme erratovali na sms/2 + 3. Podobně jsme museli erratovat i další útočná kouzla...
Vsak taky kouzlo Pohledni na svet ocima sochy ma sirsi moznosti vyuziti, diky tomu, ze protivnika nezabije.když toto kouzlo srovnánte například s kouzlem Pohleď na svet očima sochy uvidíte, že toto kouzlo je mnohem silnejsi. sose se da odolat co je cca 50% šance při stejnych úrovnich.
Nestane. Je treba si uvedomit, ze na takto silne a levne Omraceni je potreba magenergie o kvalite aspon 14 a carodeje s 10. stupnem prislusneho oboru. Na "sochu" tak vysoke pozadavky nejsou.Dále jsme museli zavést něco jako maximalni kvalitu magenergie s jakou lze každé kouzlo seslat. Pokud některým kouzlum zvětsite dosah, působení atd. vznikne například kouzlo levnější a silnějši "socha" (Omráčení za 1mg na dohled na hodinu...), čímž se stane toto mocné kouzlo vlastně kouzlem zbytečným.
V tom vam samozrejme taky nikdo nebrani.Dále jsme zavedli pravidlo podobné pravidlu pro bojovnika, tedy že nelze studovat stále jen jeden obor (u nas max 3* po sobě tentýž). Tím chceme oddálit ziskání super silnych Oborových schopností.
-
- Příspěvky: 12
- Registrován: 3. 5. 2009, 12:41
Re: Povolání Čaroděj
pravda tak to si jeste musim zapocotat +2 k utoku za hul1) nezapomínej u těchto kouzel (typu Radost až na kost) počítat celá pravidla pro střelbu. Tj. ještě postihy za vzdálenost, pohyb cíle, velikost. Výsledek je dost znatelně jinej.
ano mam, ale jsme kouzelnik. prave sem chtel rict, ze i postava ktara je velmi obratna (ma ji jako hlavni vlastnost), napr valecnik kouzlu neuhne.Je to stejne vysoka obratnost jakou mas ty inteligenci. Mas tedy velmi vysokou inteligenci?
Myslim si ze by stalo za zamysleni jestli utok kouzla lehce nesnizit.
_________________________________________________________________________________
Jeste napriklad k tomu omraceni:
vitalni mag y (z druziny) s mistrovstvim (13 uroven) zakouzli omraceni takto:
ke kvalite 1 pricte:
+2 za zlevneni (mistrovstvi)
+2 ke kvalite za prubojne kouzlo
+2 za rychle kouzlo
+3 magy kouzleni na dohled
+3 magy za kouzlo na deset min
tim ziskam za dva magy extreme silne kouzlo, postavu pote mohu zabitm, ale taky ji mohu spoutat atd...
Dale bych se chtel zeptat, jak postupovat pokud kouzlim napr kouzlo jako radost az nakost na vzdalenost znalost
jak se pote pouziji pravidla pro strelbu?
-
- Příspěvky: 3631
- Registrován: 10. 12. 2004, 16:36
- Bydliště: Havířov
Re: Povolání Čaroděj
Obratnost 10 muze mit na 13. urovni i postava, ktera ji nema jako hlavni vlastnost.Ervd píše:ano mam, ale jsme kouzelnik. prave sem chtel rict, ze i postava ktara je velmi obratna (ma ji jako hlavni vlastnost), napr valecnik kouzlu neuhne.Je to stejne vysoka obratnost jakou mas ty inteligenci. Mas tedy velmi vysokou inteligenci?
Ale proc? Protoze se jim da rychle zlikvidovat silny protivnik? Viz to co jsem psal predtim - opravdu je to tak zasadni problem? Budete kvuli tomu chtit upravovat i treba Bahenni lazen (ktera zadnou utocnost nema)? Je levnejsi, potrebuje mene kvalitni magenergii a stupen Bazina (pro carodeje z tveho prikladu dosazitelny skoro vzdycky) zlikviduje protivnika do 3 sahu vysky celkem snadno.Myslim si ze by stalo za zamysleni jestli utok kouzla lehce nesnizit.
No a kdo jiny nez mistr prislusneho oboru by mel neco takoveho umet?Jeste napriklad k tomu omraceni:
vitalni mag y (z druziny) s mistrovstvim (13 uroven) zakouzli omraceni takto:
ke kvalite 1 pricte:
+2 za zlevneni (mistrovstvi)
+2 ke kvalite za prubojne kouzlo
+2 za rychle kouzlo
+3 magy kouzleni na dohled
+3 magy za kouzlo na deset min
tim ziskam za dva magy extreme silne kouzlo, postavu pote mohu zabitm, ale taky ji mohu spoutat atd...
Uplne normalne. Akorat mas tu vyhodu, ze nemusis cil videt (jen ho musis velmi dobre znat nebo k nemu mit vhodny zapamatovany kontakt).Dale bych se chtel zeptat, jak postupovat pokud kouzlim napr kouzlo jako radost az nakost na vzdalenost znalost
jak se pote pouziji pravidla pro strelbu?
-
- Příspěvky: 12
- Registrován: 3. 5. 2009, 12:41
Re: Povolání Čaroděj
domnivam se ze PJ ma timto trochu svazane ruce, mi mu takhle kosime protivniky (i velmi vyznamna), ale kdyby to udelal on a zacal takhle kouzlit s CP na nas, tak bysme asi jako hraci breceliAle proc? Protoze se jim da rychle zlikvidovat silny protivnik? Viz to co jsem psal predtim - opravdu je to tak zasadni problem? Budete kvuli tomu chtit upravovat i treba Bahenni lazen (ktera zadnou utocnost nema)? Je levnejsi, potrebuje mene kvalitni magenergii a stupen Bazina (pro carodeje z tveho prikladu dosazitelny skoro vzdycky) zlikviduje protivnika do 3 sahu vysky celkem snadno.
Pisu to zde proto, jelikoz si myslim ze hra je zajimavjejsi pokud koula nejsou vsemocna a clovek je musi rafinovane pouzivat...
to ze cela ase druzina chodila s mrstnostma na 12 hod s krunyrema na 12 hod pripadne s neviditelnosti a k tomu stale mela mnoho magu byl trochu problem, ale je pravda ze kazdej si to muze udelat po svym
tak dik za diskusy
-
- Příspěvky: 55
- Registrován: 26. 1. 2009, 10:55
- Bydliště: Slavkov u Brna
Re: Povolání Čaroděj
Vis mam pocit, ze jste ne uplne pochopili logiku hry. Tim ze jste na tak vysoke urovni jste vlastne neco extra ve vesem svete. Co je na tom spatneho, ze carodej ma nekolik extremne silnych kouzel? Pokud je umi dobre pouzivat, tak opravdu silny. Taky mam jako PJ ve skuponce carodeje na 12.ur, a jeho omraceni je opravdu silny. Pokud ale udelam zapletku takovou, ze se tam jen nebojuje ale je vic postavena na konverzaci, tak jsu mu tyto kouzla knicemu.Ervd píše:
domnivam se ze PJ ma timto trochu svazane ruce, mi mu takhle kosime protivniky (i velmi vyznamna), ale kdyby to udelal on a zacal takhle kouzlit s CP na nas, tak bysme asi jako hraci breceli
Pisu to zde proto, jelikoz si myslim ze hra je zajimavjejsi pokud koula nejsou vsemocna a clovek je musi rafinovane pouzivat...
to ze cela ase druzina chodila s mrstnostma na 12 hod s krunyrema na 12 hod pripadne s neviditelnosti a k tomu stale mela mnoho magu byl trochu problem, ale je pravda ze kazdej si to muze udelat po svym
tak dik za diskusy
To by si potom mohl stezovat treba knez, ze je k boji prakticky nepouzitelny. Naopak, kdyz ale je pribeh postaveny na "mluveni" tak je knez excelentni.
Proste kazde povolani ma neco sveho. Pokud ale hrajete jen zapletky typu: "temnych sluji a jeskyn", tak pak by mel PJ davat proti vam adekvatni soupere.
Skus proti tomu tvemu carodejovi postavit na stejne urovni treba hranicare s lukem ci bijce s poradnou sekerou? Predpokladam, ze nebude mit carodej sanci.
-
- Inženýr z Ocelového města
- Příspěvky: 23002
- Registrován: 11. 2. 2003, 16:39
- Bydliště: České Budějovice
Re: Povolání Čaroděj
Jenže to problém neřeší, protože čaroděj zemře a to není moc zábavné.Soong píše:Skus proti tomu tvemu carodejovi postavit na stejne urovni treba hranicare s lukem ci bijce s poradnou sekerou? Predpokladam, ze nebude mit carodej sanci.
hraju: Ω Projekt Omega
-
- Příspěvky: 12
- Registrován: 3. 5. 2009, 12:41
Re: Povolání Čaroděj
neboj ligiku hry chapem drd hrajem vic nez 10 let, nekdy se nekolik sezeni za sebou nebojuje vubec nekdy se bojuje hodneSoong píše:Vis mam pocit, ze jste ne uplne pochopili logiku hry. Tim ze jste na tak vysoke urovni jste vlastne neco extra ve vesem svete. Co je na tom spatneho, ze carodej ma nekolik extremne silnych kouzel? Pokud je umi dobre pouzivat, tak opravdu silny. Taky mam jako PJ ve skuponce carodeje na 12.ur, a jeho omraceni je opravdu silny. Pokud ale udelam zapletku takovou, ze se tam jen nebojuje ale je vic postavena na konverzaci, tak jsu mu tyto kouzla knicemu.Ervd píše:
domnivam se ze PJ ma timto trochu svazane ruce, mi mu takhle kosime protivniky (i velmi vyznamna), ale kdyby to udelal on a zacal takhle kouzlit s CP na nas, tak bysme asi jako hraci breceli
Pisu to zde proto, jelikoz si myslim ze hra je zajimavjejsi pokud koula nejsou vsemocna a clovek je musi rafinovane pouzivat...
to ze cela ase druzina chodila s mrstnostma na 12 hod s krunyrema na 12 hod pripadne s neviditelnosti a k tomu stale mela mnoho magu byl trochu problem, ale je pravda ze kazdej si to muze udelat po svym
tak dik za diskusy
To by si potom mohl stezovat treba knez, ze je k boji prakticky nepouzitelny. Naopak, kdyz ale je pribeh postaveny na "mluveni" tak je knez excelentni.
Proste kazde povolani ma neco sveho. Pokud ale hrajete jen zapletky typu: "temnych sluji a jeskyn", tak pak by mel PJ davat proti vam adekvatni soupere.
Skus proti tomu tvemu carodejovi postavit na stejne urovni treba hranicare s lukem ci bijce s poradnou sekerou? Predpokladam, ze nebude mit carodej sanci.
Nase " dobrodruzstvi (nebo lepe zaletka sveta)", ktere hrajeme uz temer dva roky se blizi do finale, a tedy kdyz bojujeme, tak casto s velmi silnymi protivniky.
Snazime se minimalizovat situace, kdy bitka dopadne podle toho, kdo hodi vic na Boj v prvnim kole... tzn. ze okamzite sejme protivnika, predstav si final battle kde se jednou hodi a konec.
trochu trpim, kdyz vim ze zivot postav zavisi na jednom hodu kostkou. PJ bych nemel rad kdyby zacla bitka a kouzelnik na mrsknul sutr a ma postava zhebla aniz mohla cokoli udelat... je dobre, kdyz postava ma sanci prezit:) bitva je pak zajimavjejsi.na druhou stranu nechceme aby stejne umirali i silna CP:)
to nas vedlo k mirnemu omezeni techto utocnych kouzel a musim rict, ze to hru opravdu udelalo zajimavjejsi.
Nicmene pravidla DrD+ jsou skvela v porovnani se "starym dracim doupetem"
Jeste bych se chtel zeptat. Jak chrani rytire jeho zbroj proti bleskum a podobnymkouzlum? v pravidlech sem to nenasel.
Diky
-
- Příspěvky: 3631
- Registrován: 10. 12. 2004, 16:36
- Bydliště: Havířov
Re: Povolání Čaroděj
Pokud mate edici B (coz soude dle tveho prvniho prispevku mate), tak je to popsano v Prirucce PJ.Ervd píše:Jeste bych se chtel zeptat. Jak chrani rytire jeho zbroj proti bleskum a podobnymkouzlum? v pravidlech sem to nenasel.
-
- Příspěvky: 52
- Registrován: 26. 1. 2009, 15:28
- Bydliště: Nové Město nad Metují
Re: Povolání Čaroděj
A co takhle masu lehčích protivníků? Silná kouzla na jednu postavu potom nemají moc smysl.Ervd píše:
Nase " dobrodruzstvi (nebo lepe zaletka sveta)", ktere hrajeme uz temer dva roky se blizi do finale, a tedy kdyz bojujeme, tak casto s velmi silnymi protivniky.
Show me the wall... and I'll show you the door.
-
- Inženýr z Ocelového města
- Příspěvky: 23002
- Registrován: 11. 2. 2003, 16:39
- Bydliště: České Budějovice
Re: Povolání Čaroděj
To že zabiješ velitele jedním efektním kouzlem a ostatní ztratí chuť bojovat nefunguje? Ostatní protivníci přeci nemají vědomosti GMma a tak nemůžou vědět, kolik takových kouzel, čaroděj ještě má v záloze.profa píše:A co takhle masu lehčích protivníků? Silná kouzla na jednu postavu potom nemají moc smysl.
hraju: Ω Projekt Omega
-
- Příspěvky: 52
- Registrován: 26. 1. 2009, 15:28
- Bydliště: Nové Město nad Metují
Re: Povolání Čaroděj
Myslel jsem protivníky, kteří nemají motivační mechanismy - nebojí se a z boje nezdrhají (třeba zombie).Jerson píše:To že zabiješ velitele jedním efektním kouzlem a ostatní ztratí chuť bojovat nefunguje? Ostatní protivníci přeci nemají vědomosti GMma a tak nemůžou vědět, kolik takových kouzel, čaroděj ještě má v záloze.profa píše:A co takhle masu lehčích protivníků? Silná kouzla na jednu postavu potom nemají moc smysl.
Show me the wall... and I'll show you the door.
-
- Příspěvky: 3631
- Registrován: 10. 12. 2004, 16:36
- Bydliště: Havířov
Re: Povolání Čaroděj
Pripadne muze byt hlavni velitel z dosahu/chraneny apod. a k dispozici mit masu slepe poslusnych utocniku (viz treba Zlo v Sethanonu, Murmandamovo oblehani Armengaru).profa píše:Myslel jsem protivníky, kteří nemají motivační mechanismy - nebojí se a z boje nezdrhají (třeba zombie).Jerson píše:To že zabiješ velitele jedním efektním kouzlem a ostatní ztratí chuť bojovat nefunguje? Ostatní protivníci přeci nemají vědomosti GMma a tak nemůžou vědět, kolik takových kouzel, čaroděj ještě má v záloze.