2002
Adaptace World od Darkness a hraní v kůži upírů pro doby středověku
Doba temna ve světě temnoty. Kolem roku 1230 v žije prostý lid v Evropě pod útlakem šlechty, ozbrojené nájezdy jsou na denním pořádku, ale i život mnoha šlechtických rodů je poznamenán nepřízní osudu, smrti na bitevním poli, morovou ranou, vzájemnými rodovými rozepřemi. A v tom všem žijí i upíři a manipulují lidmi tak, jak se jim hodí.
Hra je samostatnou adaptací upíří hry Vampire: the Masquerade na období středověku. Obsahuje základní informace o světě a pravidla pro hraní upírů. K této knize posléze vyšla rozšíření, která umožňují například i hraní za středověké inkvizitory, mágy, atd.
Neplést s Vampire: Dark Ages (1996), což je samostatná hra, předchůdce hry této.
Rodina RPG her
Systém
Vydavatel
Produkty pro tuto hru
Průměrné hodnocení | Název | Vydáno | Kategorie | Jazyk | ||
---|---|---|---|---|---|---|
![]() |
Hodnota
80.00
|
Dark Ages: Inquisitor | 2002 | Rozšiřující příručka | Tajní inkvizitoři stojící proti silám temnoty v hororové verzi našeho středověku |
- Pro vkládání hodnocení se musíte registrovat nebo přihlásit
Solidně zpracované, mile mě…
Solidně zpracované, mile mě překvapilo dvojsečné zpracování skillů. Osobně mi moc nesedla stylizace, trochu víc preferuju Vampire the Masquerade.
Jak jse mi soudobí upíři
Jak jse mi soudobí upíři (čti: "Vampajr d' Maskarejd") příliš nezamlouvají, středověké hraní ve mně zanechává příjemné hráčské i ST mrazení a nabízí, dle mého soudu, více možností, jak se k té nové situaci, tedy faktu, že jeden zemřel, postavit, než "jsem rozervaný emo," popř. "jsem gothic drsoň".
Ať už je to vlivem víry v Boha či bohy, nejasnými pravidly společenství, která se mohou měnit léno od léna, a nebo větší nebezpečností světa (za branami vlkodlaci, uvnitř bran inkvizice, doměle se blížící Apokalypsa).
Upíři mají i tu výhodu, že mnohem snáze umožňují dělat více klanová společenstva narozdíl od ostatních DA modulů a poměrně jasně nalinkovaná pravidla.
Líbí se mi i důraz na to, že všechny ty čupr-vampský-skilly, jsou ve svém důsledku prokletí.
Vlastní kapitolou jsou povídky na začátcích kapitol - obzvláště bych vyzvednul úvodní Malkavianskou (hlásání kněze ostatním upírům), Ravnoskou (ukazující, jak snadno se dá klouzat po zvolené Cestě a při tom si vše poctivě odůvodňovat), Brujahskou (co je to Humanita, zodpovědnost a co jednoho ale vážně dožere) a Nosferatskou (o starých křivdách a osnování nové pomsty i o tom, jak dobrými služebníky jsou malomocní).
Výborná hra, výborné
Výborná hra, výborné příručky.