[staré, nedokončené, ne-DnD] Jeskyně a Draci - starší projekt
[staré, nedokončené, ne-DnD] Jeskyně a Draci - starší projekt
Upozornění: Tahle diskuze se týká jiného projektu, než je stejnojmenná česká adaptace páté edice D&D: Jeskyně a draci. Tenhle projekt mu předcházel, po jeho zrušení byl původní název použit pro úplně jiný projekt (asi protože je cool).
Naposledy upravil(a) skaven dne 20. 2. 2016, 22:43, celkem upraveno 10 x.
Re: Jeskyně a Draci
V diskuzi o neoficiálním vydání DRD1.7 jsem se zmínil o slibně pokračujícím novém projektu nakladatelství Mytago, který dostal pracovní název Jeskyně a Draci (to aby bylo jasné, kam míří a k čemu se odkazuje ). Rýsují se jasněji obrysy a tak jsem si dovolil založit vlastní vlákno. Pokud by vás projekt zaujal a jste schopni a ochotni podílet se tvůrčím způsobem, napište mi prosím - každou pomocnou ruku uvítám už ze samotné povahy projektu.
[zahlavie] Jeskyně a draci - příručka pro hráče [verze z 23.5.2012] http://dl.dropbox.com/u/1604989/JaD.pdf[/zahlavie]
Jeskyně a Draci
aneb
zpátky na čtverečky...
Cíle projektu
kompilační fantasy rpg rozsahu a zaměření DRD1.6
srozumitelná a intuitivní pravidla
zdarma ke stažení v elektronické verzi, případná papírová verze print on demand
Klíčové prvky
obecný fantasy setting (s podobným feelingem jako DRD1.6)
systém úrovní (v první fázi pravidla 1-5 úroveň) a povolání
jednoduchý vyhodnocovací mechanismus postavený na 2k6 + vlastnost + dovednost X obtížnost
FAQ
Proč nové rpg? Ve chvíli, kdy byla distribuce DRD1.6 oficiálně ukončena a na trh se dostalo DRD2, přestal zde existovat systém pro hráče 9-14 let, který by splňoval herní cíle Old school her a poskytoval dostatečné herní možnosti. Vzniklý prostor se sám nabízí k zaplnění.
Proč kompilační? Remakeů a klonů Dungeons & Dragons včetně Drd existuje nepřeberné množství, spousta z nich obsahuje skvělé nápady, slabší i silnější mechaniky, ale většině z nich se nepodařilo zbavit hlavních neduhů - kupříkladu nekonzistence herních mechanik. Proč vytvářet zcela nové rpg, když požadujeme herní prvky, které již byly použity v tolika hrách? Proto chceme zkusit skloubit zajímavé nápady několika herních systémů a nabalit je na jednduchý a zábavný kostkový mechanismus.
Proč zdarma? Dělat v ČR rpg komerční cestou není příliš schůdné. Zkoušíme to tedy nekomerčně
Nedopadne nová hra stejně jako nevydané Legendy? Doufejme že ne. Stanovené cíle projektu jsou úžeji vymezené, projekt není ze své podstaty tak rozsáhlý a náročný na testování. Navíc hra používá část materiálů vytvořených pro Legendy, zúročíme zde některé zkušenosti a nebudeme se znovu pouštět do již prozkoumaných slepých uliček.
[zahlavie] Jeskyně a draci - příručka pro hráče [verze z 23.5.2012] http://dl.dropbox.com/u/1604989/JaD.pdf[/zahlavie]
Jeskyně a Draci
aneb
zpátky na čtverečky...
Cíle projektu
kompilační fantasy rpg rozsahu a zaměření DRD1.6
srozumitelná a intuitivní pravidla
zdarma ke stažení v elektronické verzi, případná papírová verze print on demand
Klíčové prvky
obecný fantasy setting (s podobným feelingem jako DRD1.6)
systém úrovní (v první fázi pravidla 1-5 úroveň) a povolání
jednoduchý vyhodnocovací mechanismus postavený na 2k6 + vlastnost + dovednost X obtížnost
FAQ
Proč nové rpg? Ve chvíli, kdy byla distribuce DRD1.6 oficiálně ukončena a na trh se dostalo DRD2, přestal zde existovat systém pro hráče 9-14 let, který by splňoval herní cíle Old school her a poskytoval dostatečné herní možnosti. Vzniklý prostor se sám nabízí k zaplnění.
Proč kompilační? Remakeů a klonů Dungeons & Dragons včetně Drd existuje nepřeberné množství, spousta z nich obsahuje skvělé nápady, slabší i silnější mechaniky, ale většině z nich se nepodařilo zbavit hlavních neduhů - kupříkladu nekonzistence herních mechanik. Proč vytvářet zcela nové rpg, když požadujeme herní prvky, které již byly použity v tolika hrách? Proto chceme zkusit skloubit zajímavé nápady několika herních systémů a nabalit je na jednduchý a zábavný kostkový mechanismus.
Proč zdarma? Dělat v ČR rpg komerční cestou není příliš schůdné. Zkoušíme to tedy nekomerčně
Nedopadne nová hra stejně jako nevydané Legendy? Doufejme že ne. Stanovené cíle projektu jsou úžeji vymezené, projekt není ze své podstaty tak rozsáhlý a náročný na testování. Navíc hra používá část materiálů vytvořených pro Legendy, zúročíme zde některé zkušenosti a nebudeme se znovu pouštět do již prozkoumaných slepých uliček.
Re: Jeskyně a Draci
Osnova hry
1: Úvodem
Úplné začátky
Hra za postavu
Koncept hry
Kostky
Míry a váhy
2: Tvorba postavy
Rasa
Povolání
Vlastnosti
Rychlost a obrana
Životy
Úrovně a zkušenosti
Hraní postavy
- Minulost postavy
3: Rasy
Hobit
Trpaslík
Ork
Člověk
Elf
Gnom
5: Povolání
Bojovník
Tulák
Kouzelník
6: Vybavení
Peníze
Zbraně
Zbroje a štíty
Výbava dobrodruha
7: Dovednosti a zvláštní schopnosti
Dovednosti
- Tělo
- Hbitost
- Charisma
- Inteligence
- Ka
- Všímavost
Zvláštní schopnosti
8: Hraní hry
Vzhůru za dobrodružstvím!
Test
- Základní test
- Test s reakcí
- Čas při testování
- Míra úspěchu
Boj
- Iniciativa
- Typy akcí
- Hod na útok
- Určení zranění
- Smrt postavy
- Finesy
- Pohyb v boji
Mimo boj
- Čas
- Hledání
- Naslouchání
- Světlo
- Pasti a jedy
- Dveře
- Vyjednávání
9: Magie
Mana
Kouzelníci a zbroje
Sesílání kouzel
Kouzelnické finesy
Kniha kouzel
- Bílá magie
- Černá magie
- Elementární magie
- Manová magie
1: Úvodem
Úplné začátky
Hra za postavu
Koncept hry
Kostky
Míry a váhy
2: Tvorba postavy
Rasa
Povolání
Vlastnosti
Rychlost a obrana
Životy
Úrovně a zkušenosti
Hraní postavy
- Minulost postavy
3: Rasy
Hobit
Trpaslík
Ork
Člověk
Elf
Gnom
5: Povolání
Bojovník
Tulák
Kouzelník
6: Vybavení
Peníze
Zbraně
Zbroje a štíty
Výbava dobrodruha
7: Dovednosti a zvláštní schopnosti
Dovednosti
- Tělo
- Hbitost
- Charisma
- Inteligence
- Ka
- Všímavost
Zvláštní schopnosti
8: Hraní hry
Vzhůru za dobrodružstvím!
Test
- Základní test
- Test s reakcí
- Čas při testování
- Míra úspěchu
Boj
- Iniciativa
- Typy akcí
- Hod na útok
- Určení zranění
- Smrt postavy
- Finesy
- Pohyb v boji
Mimo boj
- Čas
- Hledání
- Naslouchání
- Světlo
- Pasti a jedy
- Dveře
- Vyjednávání
9: Magie
Mana
Kouzelníci a zbroje
Sesílání kouzel
Kouzelnické finesy
Kniha kouzel
- Bílá magie
- Černá magie
- Elementární magie
- Manová magie
Re: Jeskyně a Draci
takze tupeho krolla nahrazuje ork a kuduka gnom. Osobne ani gnoma ani orka neberu do drd zapadajici. zalezi na tobe, ja bych je tam nedaval a zacal bych jen se "velkou ctyrkou"3: Rasy
Hobit
Trpaslík
Ork
Člověk
Elf
Gnom
na zacatek dobry, berme to tedy, ze bude: mlaticka, inteligent s necim jako kouzla a nekdo jako holka pro vsechno, tj. tulak. me jen osobne nesdi ten nazev tulak - spise bych dal dobrodruh;)5: Povolání
Bojovník
Tulák
Kouzelník
Re: Jeskyně a Draci
Myslím, že ork a gnom (nebo cheš-li kroll a kudůk) by ve hře docela chyběli - původně jsem chtěl dát místo orka barbara, ale ork poskytuje zajímavější background. Netvoříme nové DRD, proto si můžeme dovolit určité odchylky od standarduPetrH píše: takze tupeho krolla nahrazuje ork a kuduka gnom. Osobne ani gnoma ani orka neberu do drd zapadajici. zalezi na tobe, ja bych je tam nedaval a zacal bych jen se "velkou ctyrkou"
Dobrodruh se mi líbí, ale má to jeden háček - slovem dobrodruh se označují obecně všechny postavy ve hře, takže to bude matoucí. Ale je pravda, že tulák je znouzectnost - nepřišel jsem zatím na lepší název pro povolání slučující zloděje a hraničáře. Tulák trochu evokuje nějakého bezdomovce... Nenapadá tě ještě jiná varianta? Tulák mi přišel nejbližší v té bezprizornosti, chmatáctví a zálesáctví...na zacatek dobry, berme to tedy, ze bude: mlaticka, inteligent s necim jako kouzla a nekdo jako holka pro vsechno, tj. tulak. me jen osobne nesdi ten nazev tulak - spise bych dal dobrodruh;)
- Quentin
- Noob of The Round Table
- Příspěvky: 9334
- Registrován: 31. 7. 2007, 14:31
- Bydliště: Praha
- Kontaktovat uživatele:
Re: Jeskyně a Draci
skaven: expert
http://2k6goblinu.blogspot.cz/
“Questions are gameplay”-Chris McDowall, The ICI Doctrine, 2018
Player Agency (n.): “the feeling of empowerment that comes from being able to take actions in the [virtual] world whose effects relate to the player’s intention” -Mateas, 2001
“Questions are gameplay”-Chris McDowall, The ICI Doctrine, 2018
Player Agency (n.): “the feeling of empowerment that comes from being able to take actions in the [virtual] world whose effects relate to the player’s intention” -Mateas, 2001
Re: Jeskyně a Draci
Hmm... poutník zní moc vznešeně, chodec je zase moc vázán na LotRa a DrDo, pocestný je bez poezie. Mně se tulák docela líbí. Evokuje to takové ty low-level začátky. Ale v tom případě bych navrhoval nahradit bojovníka rváčem a kouzelníka zaříkávačem. Potom by k sobě seděli všichni tři
Jiná možnost je dát tam dobrodruha a pro názvy povolání důsledně používat Velké písmeno na začátku. Nebo z obecných označení používat pouze hrdina a postava.
Jiná možnost je dát tam dobrodruha a pro názvy povolání důsledně používat Velké písmeno na začátku. Nebo z obecných označení používat pouze hrdina a postava.
To je co? Nějaký ekvivalent vůle a moudrosti v jednom? Takovýmhle exotickým názvům bych se vyhnul. Hodí se to možná tak do gamebooku, který má vlastní setting.- Ka
To znamená, že bílá a černá magie bude používat manu, nebo ne?9: Magie
Mana
Kouzelníci a zbroje
Sesílání kouzel
Kouzelnické finesy
Kniha kouzel
- Bílá magie
- Černá magie
- Elementární magie
- Manová magie
Re: Jeskyně a Draci
v Sage pouzivam Rvace, Murdce a Lovece. i kdyz to nejsou archetypy povolani, ale spise balicky zakladnich vlastnosti a dovednosti, snazil jsem se je volit tak aby se s jednou profesi dalo tvorit mnoho ruznych charakteru a pritom ctenar ihned vedel k cemu maji slouzit, nebo jaky herni pristup preferuji. pro zmenu jsem mel potiz s vymyslenim pojmenovani Mudrce, protoze ten mel obsahnout vsechno od barda az po cernokneznika.skaven píše:Ale je pravda, že tulák je znouzectnost - nepřišel jsem zatím na lepší název pro povolání slučující zloděje a hraničáře. Tulák trochu evokuje nějakého bezdomovce... Nenapadá tě ještě jiná varianta? Tulák mi přišel nejbližší v té bezprizornosti, chmatáctví a zálesáctví...
Re: Jeskyně a Draci
Tulák je pěknej, bojovníka a kouzelníka bych přejmenovala na rváče a mystika (nebo šarlatána, mystik se mi líbí jako slovo, šarlatán víc sedne ke rváči a tuláku).
Z magií se mi nezdá název manová, ale začnu rýt až budu vědět víc.
Rasy jsou podle mě zcela v pohodě, jen bych přidala skřeta. Skřeti si to zaslouží...
Ka ve vlastnostech je zajímavé, ale názvem mi tam nesedí, odkazuje mě to moc na Egypt. Chápu správně, že jde o jakousi magickou schopnost? To by tam "vůle" sedělo možná líp...ale zase, nejdřív by mě zajímalo, co to doopravdy je.
Z magií se mi nezdá název manová, ale začnu rýt až budu vědět víc.
Rasy jsou podle mě zcela v pohodě, jen bych přidala skřeta. Skřeti si to zaslouží...
Ka ve vlastnostech je zajímavé, ale názvem mi tam nesedí, odkazuje mě to moc na Egypt. Chápu správně, že jde o jakousi magickou schopnost? To by tam "vůle" sedělo možná líp...ale zase, nejdřív by mě zajímalo, co to doopravdy je.
Ne, nezemřelo to, co věčně odpočívá,
a dlouhý věků běh i smrtí smrti bývá.
a dlouhý věků běh i smrtí smrti bývá.
- eerieBaatezu
- Příspěvky: 10153
- Registrován: 16. 9. 2007, 11:55
Re: Jeskyně a Draci
Orkové a skřeti jsou snad nejklasičtější protivníci fantasy hrdinů. Vůbec mi nedává smysl, proč by to měly být hráčské rasy.
Ka se opravdu do fantasy prostředí nehodí.
Manová magie je tady docela divná. Ale třeba je v tom nějaký zajímavý háček...
V čem je odkaz na DrD 1.6, když skoro nic z toho tady není? Žádné ikonické rasy, povolání,...
Ka se opravdu do fantasy prostředí nehodí.
Manová magie je tady docela divná. Ale třeba je v tom nějaký zajímavý háček...
V čem je odkaz na DrD 1.6, když skoro nic z toho tady není? Žádné ikonické rasy, povolání,...
Naposledy upravil(a) eerieBaatezu dne 6. 5. 2012, 22:28, celkem upraveno 1 x.
Re: Jeskyně a Draci
Orkové a skřeti bývají nepřáteli postav to ano.
Tady se ovšem dělí dva přístupy.
-Jsou to ty celkem silné a primitivnější, občas i zdegenerované bytosti, často vzniklé uměle. Nikoli hráčské postavy a bitevní poměr je například 1 trpaslík : 5 skřetů.
-Jsou to plnohodnotné rasy s hráčským potenciálem vzniklé přirozenou cestou, mají vlastní kulturu, třeba i vlastní přístup k magii, řeč...
Oba ty přístupy jsou v pořádku, já jsem zprvu používala první, později spíš druhý. Každopádně bych si ráda někdy za skřetí postavu zahrála. chuť hrát skřeta, eventuálně orka mělo už mnoho mých hráčů, tak proč jim to neumožnit?
Tady se ovšem dělí dva přístupy.
-Jsou to ty celkem silné a primitivnější, občas i zdegenerované bytosti, často vzniklé uměle. Nikoli hráčské postavy a bitevní poměr je například 1 trpaslík : 5 skřetů.
-Jsou to plnohodnotné rasy s hráčským potenciálem vzniklé přirozenou cestou, mají vlastní kulturu, třeba i vlastní přístup k magii, řeč...
Oba ty přístupy jsou v pořádku, já jsem zprvu používala první, později spíš druhý. Každopádně bych si ráda někdy za skřetí postavu zahrála. chuť hrát skřeta, eventuálně orka mělo už mnoho mých hráčů, tak proč jim to neumožnit?
Ne, nezemřelo to, co věčně odpočívá,
a dlouhý věků běh i smrtí smrti bývá.
a dlouhý věků běh i smrtí smrti bývá.
Re: Jeskyně a Draci
Ka byla v Legendach moudrost ci duse, cekam, ze skaven i tady povede 6vlastnostni postavu... ja osobne to vidim nevim proc divne, proste mi k puvodnimu odkazu nesedne jen mlaticka, carovac a holka na vse ostatni... nevim proc, ale jiz jsme nekde tenhle pristup videl, jen si nemuzu vzpomenout kde :/
- eerieBaatezu
- Příspěvky: 10153
- Registrován: 16. 9. 2007, 11:55
Re: Jeskyně a Draci
Určitě je legitimní moci hrát za skřety, ale neřekl bych, že ve hře jako DrD. Vesnický hrdina prostě není skřet. Pokud chce někdo hrát atypické dobrodružství, tak si udělá home-rule.Lorwyn píše:Orkové a skřeti bývají nepřáteli postav to ano.
Tady se ovšem dělí dva přístupy.
-Jsou to ty celkem silné a primitivnější, občas i zdegenerované bytosti, často vzniklé uměle. Nikoli hráčské postavy a bitevní poměr je například 1 trpaslík : 5 skřetů.
-Jsou to plnohodnotné rasy s hráčským potenciálem vzniklé přirozenou cestou, mají vlastní kulturu, třeba i vlastní přístup k magii, řeč...
Oba ty přístupy jsou v pořádku, já jsem zprvu používala první, později spíš druhý. Každopádně bych si ráda někdy za skřetí postavu zahrála. chuť hrát skřeta, eventuálně orka mělo už mnoho mých hráčů, tak proč jim to neumožnit?
Jj, zatím to moc celkově k ničemu neodkazuje. Vlastně akorát k Legendám.PetrH píše: (...) ja osobne to vidim nevim proc divne, proste mi k puvodnimu odkazu nesedne jen mlaticka, carovac a holka na vse ostatni (...)
Re: Jeskyně a Draci
Tulák - sešly se nápady: tulák (+ rváč, zaříkávač/mystik/šarlatán), Dobrodruh... Zatím se mi nejvíce zamlouvá Dobrodruh, protože trojice rváč, tulák mystik by se hodila pro už relativně specifický setting - já bych rád zachoval pocit takové té generické fantasy. Nadto pokud by se zvolily názvy povolání abstraktní, musel by se zavést systém pojmenování povolání postavy - protože se určitě najdou tací, kteří budou říkat "chci být elf hraničář", ale pravidla mi to neumožňují (i když pravidla umožní nakombinovat schopnosti tak, aby to doopravdy hraničář byl.). Ale určitě je to věc na další diskuzi.
KA je střecha, pod kterou se schovává síla vůle, magické nadání, duševní schopnosti. Vlastnost by se mohla jmenovat Síla vůle, ale tam se mi trochu nelíbí, že je to dvouslovné. Nějaký nápad z běžněji používaných názvů vlastností?
Systém magie - Manová magie je znouzectnost, první co mě napadlo pro danou skupinu kouzel. Všechny kouzla mají stejný systém sesílání (tedy za manu), školy magie jsou vydělené proto, ba bylo možné hrát několik specifických druhů kouzelníků a aby postup kouzelníka po úrovních byl stejně rychlý jako u bojovníka a tuláka. A taky to zavádí alespoň základní logiku pro tvorbu nových kouzel. manová magie zahrnuje kouzla, která pracují se surovou magickou energií/manou. Je to třebas magický štít (štít proti kouzlům), útočné kouzlo z čiré magické energie nebo třebas magický vysavač (vysaje manu z cíle a přidá ji sesilateli...). Určitě by si to zasloužilo hezčí název, takže sem s návrhy
Ork - ork byl už v devadesátých letech nasazen jako hráčská rasa v D&D, osobně se mi ten nápad zamlouvá, ale neříkám že je jeho přítomnost definitivní
Odkaz na DrD 1.6 - je hlavně v duchu hry - co se dalo odehrát v DRD1.6, dá se odehrát i tady, ale troufám si říct že poněkud elegantněji a zábavněji. Pokud jde o ikonické rasy a povolání - Kroll a Kudůk jsou velice specifické rasy z DRD, pokud by je široká veřejnost chtěla, nebráním se je zařadit, ale myslím si, že se bez nich hra snadno obejde. Co se týče povolání, jsem toho názoru, že koncept původní koncept DRD válečník, kouzelník, hraničář, alchymista a zloděj je dobrý pro prvních 5 úrovní, ale už v pravidlech pro pokročilé přichází nutnost posunovat je jinam, aby se vůbec mohly dál vyvíjet. Já jsem zvolil koncept 3 základních povolání, v rámci nichž se lze rozvíjet specificky, ale tak, aby žádné nemělo ultimátně navrch nad jiným (příjde mi, že třebas v D&D je na vysokých úrovních kouzelník nejsilnější povolání) - proto pro ně potřebuju širší záběr (tedy např. sspojit zloděje a hraničáře, protože jejich schopnosti jsou často podobné). Domnívám se, že přínos tohoto kroku bude větší, než možnost zahrát si povolání s pojmenováním "alchymista", které se stane po pár úrovních nudné nech "hraničáře", z nějž se nakonec musí stát druid...
Vesnická fantasy - Jeskyně a Draci nechce být vesnickou fantasy, touto cestou se vydalo DRD2, neříkám že je to špatně, ale hru chci orientovat více k fantasy hrdinské. Hlavně si myslím, že drtivá většina hráčů DRD1.x hru rozhodně jako vesnickou fantasy nehraje.
KA je střecha, pod kterou se schovává síla vůle, magické nadání, duševní schopnosti. Vlastnost by se mohla jmenovat Síla vůle, ale tam se mi trochu nelíbí, že je to dvouslovné. Nějaký nápad z běžněji používaných názvů vlastností?
Systém magie - Manová magie je znouzectnost, první co mě napadlo pro danou skupinu kouzel. Všechny kouzla mají stejný systém sesílání (tedy za manu), školy magie jsou vydělené proto, ba bylo možné hrát několik specifických druhů kouzelníků a aby postup kouzelníka po úrovních byl stejně rychlý jako u bojovníka a tuláka. A taky to zavádí alespoň základní logiku pro tvorbu nových kouzel. manová magie zahrnuje kouzla, která pracují se surovou magickou energií/manou. Je to třebas magický štít (štít proti kouzlům), útočné kouzlo z čiré magické energie nebo třebas magický vysavač (vysaje manu z cíle a přidá ji sesilateli...). Určitě by si to zasloužilo hezčí název, takže sem s návrhy
Ork - ork byl už v devadesátých letech nasazen jako hráčská rasa v D&D, osobně se mi ten nápad zamlouvá, ale neříkám že je jeho přítomnost definitivní
Odkaz na DrD 1.6 - je hlavně v duchu hry - co se dalo odehrát v DRD1.6, dá se odehrát i tady, ale troufám si říct že poněkud elegantněji a zábavněji. Pokud jde o ikonické rasy a povolání - Kroll a Kudůk jsou velice specifické rasy z DRD, pokud by je široká veřejnost chtěla, nebráním se je zařadit, ale myslím si, že se bez nich hra snadno obejde. Co se týče povolání, jsem toho názoru, že koncept původní koncept DRD válečník, kouzelník, hraničář, alchymista a zloděj je dobrý pro prvních 5 úrovní, ale už v pravidlech pro pokročilé přichází nutnost posunovat je jinam, aby se vůbec mohly dál vyvíjet. Já jsem zvolil koncept 3 základních povolání, v rámci nichž se lze rozvíjet specificky, ale tak, aby žádné nemělo ultimátně navrch nad jiným (příjde mi, že třebas v D&D je na vysokých úrovních kouzelník nejsilnější povolání) - proto pro ně potřebuju širší záběr (tedy např. sspojit zloděje a hraničáře, protože jejich schopnosti jsou často podobné). Domnívám se, že přínos tohoto kroku bude větší, než možnost zahrát si povolání s pojmenováním "alchymista", které se stane po pár úrovních nudné nech "hraničáře", z nějž se nakonec musí stát druid...
Vesnická fantasy - Jeskyně a Draci nechce být vesnickou fantasy, touto cestou se vydalo DRD2, neříkám že je to špatně, ale hru chci orientovat více k fantasy hrdinské. Hlavně si myslím, že drtivá většina hráčů DRD1.x hru rozhodně jako vesnickou fantasy nehraje.
Tenhle přístup jsem využil v Kouzlem a mečem, pouze se tam povolání zastupují vlastnosti-kostky (je tam kouzelník - inteligence, válečník - síla a tulák - hbitost).nevim proc, ale jiz jsme nekde tenhle pristup videl, jen si nemuzu vzpomenout kde :/
Re: Jeskyně a Draci
a to bude ono :D kazdopadne ne ze, bych ti chtel brat vitr z plachet, dost mi to pripomina KaM pokrocile:) ale pro me dobre, pokud z toho na konci nebude vypraveci (e)manuela. z meho pohledu:
* rasy konec koncu proc ne, kdo nechce vyhodi si
* zakladni tri ano. proc? behem 5 levelu bud ukazes talent na svaly mozek nebo budes macgyver...
* ja bych JaD bral jako solo hru pro ty, co nechteji jit na drd2 ci Legendy.
add Ka: ja bych dal Vule. rozmyslel jsme jeste nad tim tulakem: ono takto tulak v cechovi evokuje homlesaka, ale e pravda, ze je to nekdo, kdo neposedi, kdo je doma jak u pasti, tak u bylinek? kazdopadne, pokud nechceme byt kopii dnd:) tak bych hlasoval pro Dobrodruha.
btw? budou materialy na vyvojovem foru ?
* rasy konec koncu proc ne, kdo nechce vyhodi si
* zakladni tri ano. proc? behem 5 levelu bud ukazes talent na svaly mozek nebo budes macgyver...
* ja bych JaD bral jako solo hru pro ty, co nechteji jit na drd2 ci Legendy.
add Ka: ja bych dal Vule. rozmyslel jsme jeste nad tim tulakem: ono takto tulak v cechovi evokuje homlesaka, ale e pravda, ze je to nekdo, kdo neposedi, kdo je doma jak u pasti, tak u bylinek? kazdopadne, pokud nechceme byt kopii dnd:) tak bych hlasoval pro Dobrodruha.
btw? budou materialy na vyvojovem foru ?
Kdo je online
Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 2 hosti