[Blog] 2k6 goblinů
Re: [Blog] 2k6 goblinů
Vyděračský dopis je lepší. Starostu bych uváděl, pouze pokud by to bylo součástí modulu, kde je vesnice se starostou.
Já je určitě uvítám.
Ano.
Konkrétní ceny jsou dobrý, pokud budou poměrně vůči sobě dávat smysl. Pak mi stačí určit, že tvoje ceny jsou pětinásobkem mejch a snadno to převedu. Relativní ceny mi moc užitečný nepřijdou, to už je pro mě jednodušší mrknout do mýho ceníku a nějak to odhadnout. Bez cen je to ok.Quentin píše: ↑25. 8. 2022, 10:36Má smysl uvádět cenu u cenností nebo stačí napsat zlatý náhrdelník s rubíny a DMové se s tím vypořádají podle své hry?
K poslednímu bodu mě napadá udělat relativní ceník. Bronzový prsten v hodnotě teplého jídla, zlatý prsten v hodnotě koně, diamantová koruna v hodnotě domu...
- Jerson
- Inženýr z Ocelového města
- Příspěvky: 22593
- Registrován: 11. 2. 2003, 16:39
- Bydliště: České Budějovice
- Kontaktovat uživatele:
Re: [Blog] 2k6 goblinů
- to třetí, jen místo "místnímu starostovi" dát jeho jméno (klidně z náhodné tabulky).
Člověk, který u sebe nosí nůžky nebo dláto je rozhodně dost důležitý prvek. Nevím, jak se ti to podaří zapracovat do náhodné tabulky, aby to nebylo nesmyslné, ale pokud podaří, tak rozhodně ano.[*]Jak nerozumné jsou úplně obyčejné předměty jako dláto nebo nůžky? Pro nějaký hodně lowlvl haptic oldschool to asi význam má, ale jinak nevím.
Viz předchozí bod - pokud to bude dávat smysl, tak color je lepší. Ale kdo u sebe nosí nůž s věnováním? Nikdy jsem to neviděl. Naproti tomu "s monogramem" by mohlo být téměř automatické u všech věcí alespoň u měšťanů.[*]Má smysl k těm obyčejným předmětům dodávat alespoň jedno nebo dvouslovný color? Kadeřnické nůžky, zrezlé dláto, nůž s věnováním synovi...
Obsah kapes.[*]edit: Nejlepší název pro tuhle brožuru? Drobné osobní předměty? Co mám po kapsách? Co má u sebe?
Ceny má každý jiné. I relativně. Lepší jsou detaily jako jemně zpracovaný zlatý náhrdelník s velkými rubíny.[*]Má smysl uvádět cenu u cenností nebo stačí napsat zlatý náhrdelník s rubíny a DMové se s tím vypořádají podle své hry?[/list]
hraju: Ω Projekt Omega
- boubaque
- bubák; Moderátor
- Příspěvky: 6644
- Registrován: 2. 10. 2006, 19:49
- Bydliště: Brno/Ostrava
- Kontaktovat uživatele:
Re: [Blog] 2k6 goblinů
"vyděračský dopis", přip. "v. d. starostovi", ale může být i subtabulka komu, už bych nedával čím
Kvůli těm to právě píšeš, ne?Jak nerozumné jsou úplně obyčejné předměty jako dláto nebo nůžky? Pro nějaký hodně lowlvl haptic oldschool to asi význam má, ale jinak nevím.
Imho dobré, ale nenutil bych se do detailů zbytečně. Nůžky mě napadly hnedka spíš na stříhání vlny...color předmětům (sorry, smazalo se mi to)
Co to má v kapsišce? (Promiň, nemohl jsem si pomoct)Nejlepší název pro tuhle brožuru? Drobné osobní předměty? Co mám po kapsách? Co má u sebe?
Velke imho: je ro zbytečné. A popravdě jsem myslel, že to budou právě bezcenné cetky.Má smysl uvádět cenu u cenností nebo stačí napsat zlatý náhrdelník s rubíny a DMové se s tím vypořádají podle své hry?
Když se kácí les, lítají kopí — sv. Vojtěch
Bezejmenný hrdina (vlastnoruční komiks)
Hraju/vedu: D&D 5e, Svitky hrdinů, Příběhy Impéria
Další oblíbené hry: Primetime Adventures, Mountain Witch, Wushu
Vlastnoruční heartbreaker: Fossa (Fate to Old School System Adjustment)
Bezejmenný hrdina (vlastnoruční komiks)
Hraju/vedu: D&D 5e, Svitky hrdinů, Příběhy Impéria
Další oblíbené hry: Primetime Adventures, Mountain Witch, Wushu
Vlastnoruční heartbreaker: Fossa (Fate to Old School System Adjustment)
- Quentin
- Noob of The Round Table
- Příspěvky: 9334
- Registrován: 31. 7. 2007, 14:31
- Bydliště: Praha
- Kontaktovat uživatele:
Re: [Blog] 2k6 goblinů
Plánuju poslední tabulku a půl udělat jen jako odkazy na ostatní brožury, ale mám dotaz: Vadí, že jsou jednou z možností Kapesní zázraky?
Jestli se nepletu, tak je šance, že to padne, pouze 1:200, ale i tak to určitě dříve či později přijde (v původní tabulce nám padlo srdce xaphanu hned několikrát)
Brožuru kapesních zázraků píšu paralelně a obsahuje věci jako:
Jestli se nepletu, tak je šance, že to padne, pouze 1:200, ale i tak to určitě dříve či později přijde (v původní tabulce nám padlo srdce xaphanu hned několikrát)
Brožuru kapesních zázraků píšu paralelně a obsahuje věci jako:
Opičí rukavice - Nenatahují se na ruce, ale na nohy. Obrátí palce proti chodidlům a změní nohy v silné chápavé ruce, podobně jako u opic.
Nejsou to lektvary nebo jednorázové předměty, ale relativně seriózní magické předměty, které mohou v kampani zůstat dlouho. Myslíte, že jsou na tohle vypravěči hákliví a raději by si tyhle věci dávali do hry vedomě nebo to může být i v úplně náhodném lootu?Kapesní hůl - Runová mosazná hůl, lehká jako ze dřeva a pevnější než ocel. Dokáže se na přání nositele libovolně zkrátit nebo prodloužit v rozmezí od pěti palců do dvaceti kroků.
http://2k6goblinu.blogspot.cz/
“Questions are gameplay”-Chris McDowall, The ICI Doctrine, 2018
Player Agency (n.): “the feeling of empowerment that comes from being able to take actions in the [virtual] world whose effects relate to the player’s intention” -Mateas, 2001
“Questions are gameplay”-Chris McDowall, The ICI Doctrine, 2018
Player Agency (n.): “the feeling of empowerment that comes from being able to take actions in the [virtual] world whose effects relate to the player’s intention” -Mateas, 2001
- Selhan
- Moderátor
- Příspěvky: 3812
- Registrován: 2. 3. 2016, 13:33
- Bydliště: Pankrác
- Kontaktovat uživatele:
Re: [Blog] 2k6 goblinů
Mne by to nevadilo - prinejhorsim si hodim znovu.
Toto všechno jsou jen nějaké mé naprosto subjektivní dojmy.
Re: [Blog] 2k6 goblinů
Popravdě, protože ty náhodné tabulky se budou požívat souběžně, a pak se ta náhodnost moc kumuluje. Na náhodném místě potkáš náhodné NPC, co má usebe náhodou náhodný mocný artefakt.
Ale je fakt, že "hodím znovu" to může zachránit.
Ale je fakt, že "hodím znovu" to může zachránit.
You are lords. We are slaves. But slaves of our lords are mightier than lords of your slaves.
***
Chcete nové lidi v RPG? Zabraňte jim potkat Jersona. Nováčci, kteří potkají Jersona, mají vždy mnoho problémů začít hrát. Ti co ho nepotkají, takové problémy nemají.
***
Chcete nové lidi v RPG? Zabraňte jim potkat Jersona. Nováčci, kteří potkají Jersona, mají vždy mnoho problémů začít hrát. Ti co ho nepotkají, takové problémy nemají.
- Quentin
- Noob of The Round Table
- Příspěvky: 9334
- Registrován: 31. 7. 2007, 14:31
- Bydliště: Praha
- Kontaktovat uživatele:
Re: [Blog] 2k6 goblinů
Tohle je zrovna feature. Už jsem hrál pár sezení sestavených jen z náhodných elementů a bylo to cool
http://2k6goblinu.blogspot.cz/
“Questions are gameplay”-Chris McDowall, The ICI Doctrine, 2018
Player Agency (n.): “the feeling of empowerment that comes from being able to take actions in the [virtual] world whose effects relate to the player’s intention” -Mateas, 2001
“Questions are gameplay”-Chris McDowall, The ICI Doctrine, 2018
Player Agency (n.): “the feeling of empowerment that comes from being able to take actions in the [virtual] world whose effects relate to the player’s intention” -Mateas, 2001
- Quentin
- Noob of The Round Table
- Příspěvky: 9334
- Registrován: 31. 7. 2007, 14:31
- Bydliště: Praha
- Kontaktovat uživatele:
Re: [Blog] 2k6 goblinů
Další dotaz; je tohle pochopitelná formulace? Tušíte, co má prsten dělat?Prsten regenerace – Zlatý se zářivě lesklým rubínem. Nositel se může dočasně vzdát svého mládí, síly a vitality, a nechat je pomalu ukládat do prstenu. Po čtrnácti dnech v podobě vetchého starce je prsten dost nabitý na to, aby mohl v nouzi vyléčit zranění nebo o pár dní oddálit únavu.
http://2k6goblinu.blogspot.cz/
“Questions are gameplay”-Chris McDowall, The ICI Doctrine, 2018
Player Agency (n.): “the feeling of empowerment that comes from being able to take actions in the [virtual] world whose effects relate to the player’s intention” -Mateas, 2001
“Questions are gameplay”-Chris McDowall, The ICI Doctrine, 2018
Player Agency (n.): “the feeling of empowerment that comes from being able to take actions in the [virtual] world whose effects relate to the player’s intention” -Mateas, 2001
Re: [Blog] 2k6 goblinů
Moc mi to jasný není. Co třeba:
Po čtrnácti dnech, kdy z nositele udělá vetchého starce/stařenu, bude nabitý a může mu v nouzi vyléčit zranění nebo o pár dní oddálit únavu.
Ale i tak z toho není poznat, jak je zestárnutí dočasné. (Prsten se nabije a když vyléčí zranění, nositel najednou zase omládne??? Nebo se mu mládí bude vracet zhruba stejně rychle, jak stárnul? Můžu nabít a zestárnout, počkat, až zas omládnu, a pak zas trochu nabít?) A co přesně dělá "oddálení únavy?" (Jenom fyzická únava? Můžu několik dní oddalovat spánek a pak padnout a spát 2 dny v kuse? Jak je oddálení únavy kumalativní s dočasným zestárnutím?).
Jakože tohle je divný a asi se to nedá popsat moc stručně. Co kdyby prsten prostě přebral něčí zranění nebo únavu na nositele a ten by se z toho pak musel vyléčit normálně? Třeba i to zestárnutí, ale to by už nevyléčil, když nepočítám magii.
Verify you are a human.
It's just an overreaction. In a few months, nobody will remember the drama.
It's just an overreaction. In a few months, nobody will remember the drama.
Re: [Blog] 2k6 goblinů
Jak píše Iwas - není jasný, jestli se ti po těch 14 dnech síla a mládí vrátí (a jestli se vrátí vůbec někdy). Taky si nejsem jistej, jestli je efekt adekvátní ceně - o pár dní oddálit únavu za to, že se na 14 dní totálně znepoužitelnim (natož až do smrti)? Neříkáš taky, jak vážný zranění to vyléčí a jestli ho může vyléčit i někomu jinýmu (to asi není nutný říkat, ale neříkáš to ).
Naposledy upravil(a) York dne 3. 9. 2022, 15:27, celkem upraveno 1 x.
- Bifi
- Motivátor; Moderátor
- Příspěvky: 7484
- Registrován: 3. 3. 2005, 12:24
- Bydliště: hanzové mesto Brémy
Re: [Blog] 2k6 goblinů
Ja to chápem tak, že 14 dní strávených v tele vetchého starca prsteň nabije doplna. Nositeľ sa na 15. deň vracia do svojho prirodzeného stavu.
Divné však je, že sa prsteň rovnako rýchlo nabije pre 20-ročného ako pre 50-ročného, ktorý má k vetchému starcovi bližšie. (Možno toľko týždňov, v ktorej je dekáde života?)
Tiež je problematické, že okrem AD&D väčšina OSR hier nemá pravidlá pre starnutie alebo únavu.
Divné však je, že sa prsteň rovnako rýchlo nabije pre 20-ročného ako pre 50-ročného, ktorý má k vetchému starcovi bližšie. (Možno toľko týždňov, v ktorej je dekáde života?)
Tiež je problematické, že okrem AD&D väčšina OSR hier nemá pravidlá pre starnutie alebo únavu.
"Modern roleplayers own too many rule books and not enough story books and history books." Play the worlds, not the rules
Môj príležitostný Youtube kanál Karpatské bunkre
Môj príležitostný Youtube kanál Karpatské bunkre
- Jerson
- Inženýr z Ocelového města
- Příspěvky: 22593
- Registrován: 11. 2. 2003, 16:39
- Bydliště: České Budějovice
- Kontaktovat uživatele:
Re: [Blog] 2k6 goblinů
Hlavně by mě zajímalo, zda ho někdo bude nabíjet při hře, nebo jen na "mimoherním sezení".
hraju: Ω Projekt Omega
- Quentin
- Noob of The Round Table
- Příspěvky: 9334
- Registrován: 31. 7. 2007, 14:31
- Bydliště: Praha
- Kontaktovat uživatele:
Re: [Blog] 2k6 goblinů
Oddálit bylo asi nevhodné slovo, měl jsem na mysli zahnat, respektive úplně zrušit.Iwas Passingby píše: ↑3. 9. 2022, 13:08A co přesně dělá "oddálení únavy?" (Jenom fyzická únava? Můžu několik dní oddalovat spánek a pak padnout a spát 2 dny v kuse? Jak je oddálení únavy kumalativní s dočasným zestárnutím?).
Bifi to pochopil správně - když prsten nabíjíš, tak ti vydávaná energie chybí (jsi slabší, unavený, vypadáš starší...), a když přestaneš, tak se vrátíš do původního stavu. Jen by se to nemělo příliš snadno přepínat tam a zpět - řekněme, že se ti původní podoba vrátí během příštího odpočinku.
Trochu jsem čekal, že tohle si lidi vyřeší diskuzí u stolu. Podobně jako otázky "Můžu ukládat méně, ale déle?" nebo "Můžu spotřebovat jen část náboje, třeba na lehké zranění, a zbytek si schovat na později?" nebo "Co využít vitalitu z prstenu na přehození záchrany proti jedu?"
spoiler: Ano nebo ano, ale jako je to v rpg se vším
Na tom asi nezáleží. I kdyby se to ve westmarches hře používalo jen mezi sezeními, tak je to obyč regenerační prsten s jedním použitím na výpravu a cool flavorem. Za mě dobré. I když možná by místo 14 dní stačil týden.
Moderní hry na to pravidla mají (5e má exhaustion), a OSR GM si s tím určitě poradí.
---
Tak jako tak je to možná moc složitý předmět na stručný zápis do tabulky.
Díky všem.
http://2k6goblinu.blogspot.cz/
“Questions are gameplay”-Chris McDowall, The ICI Doctrine, 2018
Player Agency (n.): “the feeling of empowerment that comes from being able to take actions in the [virtual] world whose effects relate to the player’s intention” -Mateas, 2001
“Questions are gameplay”-Chris McDowall, The ICI Doctrine, 2018
Player Agency (n.): “the feeling of empowerment that comes from being able to take actions in the [virtual] world whose effects relate to the player’s intention” -Mateas, 2001
Re: [Blog] 2k6 goblinů
S tímhle určitě soulasím. Je nesmysl snažit se do popisu předmětu popsat všechny okrajový podmínky.
Ale tohle:
Je lazy design, necháváš práci na hráčích. Je třeba dost zásadní rozdíl, jestli se vyčerpaná životní síla vrátí tomu, kdo ji poskytnul, nebo se použitím spotřebuje. A jestli se vrátí až po použití předmětu, nebo už po těch 14 dnech.
Šlo by to říct třeba tak, že nabitím prstenu zestárneš o 20 let, ale ztracená životní síla se ti v průběhu 14 dní vrátí. To vyřeší i Bifiho dotaz.
Re: [Blog] 2k6 goblinů
Quentine, jak jsi na tom s hratelným obsahem od Slangy dál? Matně si vzpomínám, že jsi tu ukazoval náhledy několika hexů - máš to ve formě, kterou by mohl použít i někdo další? Případně nějaký dungeony v šuplíku?
V brožurách, koukám, přibyla Strážní věž a Smrt v Agnor, na ty určitě kouknu.
V brožurách, koukám, přibyla Strážní věž a Smrt v Agnor, na ty určitě kouknu.
Kdo je online
Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 7 hostů