[Blog] 2k6 goblinů

Sekce zabývající se tvorbou RPG produktů a souvisejícími tématy.
Odpovědět
Uživatelský avatar
York
Příspěvky: 17447
Registrován: 24. 2. 2012, 17:31

Re: [Blog] 2k6 goblinů

Příspěvek od York »

Quentin píše: 25. 8. 2022, 10:36 Jaká je optimální úroveň detailu?
dopis vs vyděračský dopis vs dopis, kde se místnímu starostovi vyhrožuje prozrazením nevěry
Vyděračský dopis je lepší. Starostu bych uváděl, pouze pokud by to bylo součástí modulu, kde je vesnice se starostou.

Quentin píše: 25. 8. 2022, 10:36Jak nerozumné jsou úplně obyčejné předměty jako dláto nebo nůžky? Pro nějaký hodně lowlvl haptic oldschool to asi význam má, ale jinak nevím.
Já je určitě uvítám.

Quentin píše: 25. 8. 2022, 10:36Má smysl k těm obyčejným předmětům dodávat alespoň jedno nebo dvouslovný color? Kadeřnické nůžky, zrezlé dláto, nůž s věnováním synovi...
Ano.

Quentin píše: 25. 8. 2022, 10:36Má smysl uvádět cenu u cenností nebo stačí napsat zlatý náhrdelník s rubíny a DMové se s tím vypořádají podle své hry?

K poslednímu bodu mě napadá udělat relativní ceník. Bronzový prsten v hodnotě teplého jídla, zlatý prsten v hodnotě koně, diamantová koruna v hodnotě domu...
Konkrétní ceny jsou dobrý, pokud budou poměrně vůči sobě dávat smysl. Pak mi stačí určit, že tvoje ceny jsou pětinásobkem mejch a snadno to převedu. Relativní ceny mi moc užitečný nepřijdou, to už je pro mě jednodušší mrknout do mýho ceníku a nějak to odhadnout. Bez cen je to ok.
Za tento příspěvek děkují uživateli York:
Quentin
Uživatelský avatar
Jerson
Inženýr z Ocelového města
Příspěvky: 22593
Registrován: 11. 2. 2003, 16:39
Bydliště: České Budějovice
Kontaktovat uživatele:

Re: [Blog] 2k6 goblinů

Příspěvek od Jerson »

Quentin píše: 25. 8. 2022, 10:36 dopis vs vyděračský dopis vs dopis, kde se místnímu starostovi vyhrožuje prozrazením nevěry
- to třetí, jen místo "místnímu starostovi" dát jeho jméno (klidně z náhodné tabulky).
[*]Jak nerozumné jsou úplně obyčejné předměty jako dláto nebo nůžky? Pro nějaký hodně lowlvl haptic oldschool to asi význam má, ale jinak nevím.
Člověk, který u sebe nosí nůžky nebo dláto je rozhodně dost důležitý prvek. Nevím, jak se ti to podaří zapracovat do náhodné tabulky, aby to nebylo nesmyslné, ale pokud podaří, tak rozhodně ano.
[*]Má smysl k těm obyčejným předmětům dodávat alespoň jedno nebo dvouslovný color? Kadeřnické nůžky, zrezlé dláto, nůž s věnováním synovi...
Viz předchozí bod - pokud to bude dávat smysl, tak color je lepší. Ale kdo u sebe nosí nůž s věnováním? Nikdy jsem to neviděl. Naproti tomu "s monogramem" by mohlo být téměř automatické u všech věcí alespoň u měšťanů.
[*]edit: Nejlepší název pro tuhle brožuru? Drobné osobní předměty? Co mám po kapsách? Co má u sebe?
Obsah kapes.
[*]Má smysl uvádět cenu u cenností nebo stačí napsat zlatý náhrdelník s rubíny a DMové se s tím vypořádají podle své hry?[/list]
Ceny má každý jiné. I relativně. Lepší jsou detaily jako jemně zpracovaný zlatý náhrdelník s velkými rubíny.
Za tento příspěvek děkují uživateli Jerson:
Quentin
Uživatelský avatar
boubaque
bubák; Moderátor
Příspěvky: 6644
Registrován: 2. 10. 2006, 19:49
Bydliště: Brno/Ostrava
Kontaktovat uživatele:

Re: [Blog] 2k6 goblinů

Příspěvek od boubaque »

Quentin píše: 25. 8. 2022, 10:36 Jaká je optimální úroveň detailu?
dopis vs vyděračský dopis vs dopis, kde se místnímu starostovi vyhrožuje prozrazením nevěry
"vyděračský dopis", přip. "v. d. starostovi", ale může být i subtabulka komu, už bych nedával čím
Jak nerozumné jsou úplně obyčejné předměty jako dláto nebo nůžky? Pro nějaký hodně lowlvl haptic oldschool to asi význam má, ale jinak nevím.
Kvůli těm to právě píšeš, ne?
color předmětům (sorry, smazalo se mi to)
Imho dobré, ale nenutil bych se do detailů zbytečně. Nůžky mě napadly hnedka spíš na stříhání vlny...
Nejlepší název pro tuhle brožuru? Drobné osobní předměty? Co mám po kapsách? Co má u sebe?
Co to má v kapsišce? (Promiň, nemohl jsem si pomoct)
Má smysl uvádět cenu u cenností nebo stačí napsat zlatý náhrdelník s rubíny a DMové se s tím vypořádají podle své hry?
Velke imho: je ro zbytečné. A popravdě jsem myslel, že to budou právě bezcenné cetky.
Za tento příspěvek děkují uživateli boubaque:
Quentin
Když se kácí les, lítají kopí — sv. Vojtěch
Bezejmenný hrdina (vlastnoruční komiks)
Hraju/vedu: D&D 5e, Svitky hrdinů, Příběhy Impéria
Další oblíbené hry: Primetime Adventures, Mountain Witch, Wushu
Vlastnoruční heartbreaker: Fossa (Fate to Old School System Adjustment)
Uživatelský avatar
Quentin
Noob of The Round Table
Příspěvky: 9334
Registrován: 31. 7. 2007, 14:31
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:

Re: [Blog] 2k6 goblinů

Příspěvek od Quentin »

Plánuju poslední tabulku a půl udělat jen jako odkazy na ostatní brožury, ale mám dotaz: Vadí, že jsou jednou z možností Kapesní zázraky?

Snímek obrazovky 2022-08-28 195847.png
Snímek obrazovky 2022-08-28 195847.png (20.16 KiB) Zobrazeno 876 x

Jestli se nepletu, tak je šance, že to padne, pouze 1:200, ale i tak to určitě dříve či později přijde (v původní tabulce nám padlo srdce xaphanu hned několikrát)

Brožuru kapesních zázraků píšu paralelně a obsahuje věci jako:
Opičí rukavice - Nenatahují se na ruce, ale na nohy. Obrátí palce proti chodidlům a změní nohy v silné chápavé ruce, podobně jako u opic.
Kapesní hůl - Runová mosazná hůl, lehká jako ze dřeva a pevnější než ocel. Dokáže se na přání nositele libovolně zkrátit nebo prodloužit v rozmezí od pěti palců do dvaceti kroků.
Nejsou to lektvary nebo jednorázové předměty, ale relativně seriózní magické předměty, které mohou v kampani zůstat dlouho. Myslíte, že jsou na tohle vypravěči hákliví a raději by si tyhle věci dávali do hry vedomě nebo to může být i v úplně náhodném lootu?
http://2k6goblinu.blogspot.cz/
“Questions are gameplay”-Chris McDowall, The ICI Doctrine, 2018
Player Agency (n.): “the feeling of empowerment that comes from being able to take actions in the [virtual] world whose effects relate to the player’s intention” -Mateas, 2001
Uživatelský avatar
Selhan
Moderátor
Příspěvky: 3812
Registrován: 2. 3. 2016, 13:33
Bydliště: Pankrác
Kontaktovat uživatele:

Re: [Blog] 2k6 goblinů

Příspěvek od Selhan »

Mne by to nevadilo - prinejhorsim si hodim znovu.
Za tento příspěvek děkují uživateli Selhan:
Quentin
Toto všechno jsou jen nějaké mé naprosto subjektivní dojmy.
Uživatelský avatar
Log 1=0
Příspěvky: 2692
Registrován: 20. 7. 2017, 14:06

Re: [Blog] 2k6 goblinů

Příspěvek od Log 1=0 »

Popravdě, protože ty náhodné tabulky se budou požívat souběžně, a pak se ta náhodnost moc kumuluje. Na náhodném místě potkáš náhodné NPC, co má usebe náhodou náhodný mocný artefakt.

Ale je fakt, že "hodím znovu" to může zachránit.
You are lords. We are slaves. But slaves of our lords are mightier than lords of your slaves.
***
Chcete nové lidi v RPG? Zabraňte jim potkat Jersona. Nováčci, kteří potkají Jersona, mají vždy mnoho problémů začít hrát. Ti co ho nepotkají, takové problémy nemají.
Uživatelský avatar
Quentin
Noob of The Round Table
Příspěvky: 9334
Registrován: 31. 7. 2007, 14:31
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:

Re: [Blog] 2k6 goblinů

Příspěvek od Quentin »

Log 1=0 píše: 28. 8. 2022, 21:24Popravdě, protože ty náhodné tabulky se budou požívat souběžně, a pak se ta náhodnost moc kumuluje. Na náhodném místě potkáš náhodné NPC, co má usebe náhodou náhodný mocný artefakt.
Tohle je zrovna feature. Už jsem hrál pár sezení sestavených jen z náhodných elementů a bylo to cool :)
http://2k6goblinu.blogspot.cz/
“Questions are gameplay”-Chris McDowall, The ICI Doctrine, 2018
Player Agency (n.): “the feeling of empowerment that comes from being able to take actions in the [virtual] world whose effects relate to the player’s intention” -Mateas, 2001
Uživatelský avatar
Quentin
Noob of The Round Table
Příspěvky: 9334
Registrován: 31. 7. 2007, 14:31
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:

Re: [Blog] 2k6 goblinů

Příspěvek od Quentin »

Prsten regenerace – Zlatý se zářivě lesklým rubínem. Nositel se může dočasně vzdát svého mládí, síly a vitality, a nechat je pomalu ukládat do prstenu. Po čtrnácti dnech v podobě vetchého starce je prsten dost nabitý na to, aby mohl v nouzi vyléčit zranění nebo o pár dní oddálit únavu.
Další dotaz; je tohle pochopitelná formulace? Tušíte, co má prsten dělat?
http://2k6goblinu.blogspot.cz/
“Questions are gameplay”-Chris McDowall, The ICI Doctrine, 2018
Player Agency (n.): “the feeling of empowerment that comes from being able to take actions in the [virtual] world whose effects relate to the player’s intention” -Mateas, 2001
Uživatelský avatar
Passingby
Příspěvky: 1596
Registrován: 13. 10. 2021, 16:41

Re: [Blog] 2k6 goblinů

Příspěvek od Passingby »

Quentin píše: 3. 9. 2022, 12:39 Po čtrnácti dnech v podobě vetchého starce je prsten dost nabitý na to, aby mohl v nouzi vyléčit zranění nebo o pár dní oddálit únavu.
Moc mi to jasný není. Co třeba:

Po čtrnácti dnech, kdy z nositele udělá vetchého starce/stařenu, bude nabitý a může mu v nouzi vyléčit zranění nebo o pár dní oddálit únavu.

Ale i tak z toho není poznat, jak je zestárnutí dočasné. (Prsten se nabije a když vyléčí zranění, nositel najednou zase omládne??? Nebo se mu mládí bude vracet zhruba stejně rychle, jak stárnul? Můžu nabít a zestárnout, počkat, až zas omládnu, a pak zas trochu nabít?) A co přesně dělá "oddálení únavy?" (Jenom fyzická únava? Můžu několik dní oddalovat spánek a pak padnout a spát 2 dny v kuse? Jak je oddálení únavy kumalativní s dočasným zestárnutím?).

Jakože tohle je divný a asi se to nedá popsat moc stručně. Co kdyby prsten prostě přebral něčí zranění nebo únavu na nositele a ten by se z toho pak musel vyléčit normálně? Třeba i to zestárnutí, ale to by už nevyléčil, když nepočítám magii.
Verify you are a human.
It's just an overreaction. In a few months, nobody will remember the drama.
Uživatelský avatar
York
Příspěvky: 17447
Registrován: 24. 2. 2012, 17:31

Re: [Blog] 2k6 goblinů

Příspěvek od York »

Quentin píše: 3. 9. 2022, 12:39 je tohle pochopitelná formulace? Tušíte, co má prsten dělat?
Jak píše Iwas - není jasný, jestli se ti po těch 14 dnech síla a mládí vrátí (a jestli se vrátí vůbec někdy). Taky si nejsem jistej, jestli je efekt adekvátní ceně - o pár dní oddálit únavu za to, že se na 14 dní totálně znepoužitelnim (natož až do smrti)? Neříkáš taky, jak vážný zranění to vyléčí a jestli ho může vyléčit i někomu jinýmu (to asi není nutný říkat, ale neříkáš to ;-)).
Naposledy upravil(a) York dne 3. 9. 2022, 15:27, celkem upraveno 1 x.
Uživatelský avatar
Bifi
Motivátor; Moderátor
Příspěvky: 7484
Registrován: 3. 3. 2005, 12:24
Bydliště: hanzové mesto Brémy

Re: [Blog] 2k6 goblinů

Příspěvek od Bifi »

Ja to chápem tak, že 14 dní strávených v tele vetchého starca prsteň nabije doplna. Nositeľ sa na 15. deň vracia do svojho prirodzeného stavu.

Divné však je, že sa prsteň rovnako rýchlo nabije pre 20-ročného ako pre 50-ročného, ktorý má k vetchému starcovi bližšie. (Možno toľko týždňov, v ktorej je dekáde života?)

Tiež je problematické, že okrem AD&D väčšina OSR hier nemá pravidlá pre starnutie alebo únavu.
Za tento příspěvek děkují uživateli Bifi:
Winnie
"Modern roleplayers own too many rule books and not enough story books and history books." :arrow? Play the worlds, not the rules
Môj príležitostný Youtube kanál Karpatské bunkre


Obrázek
Obrázek Obrázek
Uživatelský avatar
Jerson
Inženýr z Ocelového města
Příspěvky: 22593
Registrován: 11. 2. 2003, 16:39
Bydliště: České Budějovice
Kontaktovat uživatele:

Re: [Blog] 2k6 goblinů

Příspěvek od Jerson »

Hlavně by mě zajímalo, zda ho někdo bude nabíjet při hře, nebo jen na "mimoherním sezení".
Uživatelský avatar
Quentin
Noob of The Round Table
Příspěvky: 9334
Registrován: 31. 7. 2007, 14:31
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:

Re: [Blog] 2k6 goblinů

Příspěvek od Quentin »

Iwas Passingby píše: 3. 9. 2022, 13:08A co přesně dělá "oddálení únavy?" (Jenom fyzická únava? Můžu několik dní oddalovat spánek a pak padnout a spát 2 dny v kuse? Jak je oddálení únavy kumalativní s dočasným zestárnutím?).
Oddálit bylo asi nevhodné slovo, měl jsem na mysli zahnat, respektive úplně zrušit.

York píše: 3. 9. 2022, 14:54Jak píše Iwas - není jasný, jestli se ti po těch 14 dnech síla a mládí vrátí (a jestli se vrátí vůbec někdy).
Bifi píše: 3. 9. 2022, 15:01Ja to chápem tak, že 14 dní strávených v tele vetchého starca prsteň nabije doplna. Nositeľ sa na 15. deň vracia do svojho prirodzeného stavu.
Bifi to pochopil správně - když prsten nabíjíš, tak ti vydávaná energie chybí (jsi slabší, unavený, vypadáš starší...), a když přestaneš, tak se vrátíš do původního stavu. Jen by se to nemělo příliš snadno přepínat tam a zpět - řekněme, že se ti původní podoba vrátí během příštího odpočinku.

Bifi píše: 3. 9. 2022, 15:01Divné však je, že sa prsteň rovnako rýchlo nabije pre 20-ročného ako pre 50-ročného, ktorý má k vetchému starcovi bližšie. (Možno toľko týždňov, v ktorej je dekáde života?)
Trochu jsem čekal, že tohle si lidi vyřeší diskuzí u stolu. Podobně jako otázky "Můžu ukládat méně, ale déle?" nebo "Můžu spotřebovat jen část náboje, třeba na lehké zranění, a zbytek si schovat na později?" nebo "Co využít vitalitu z prstenu na přehození záchrany proti jedu?"
spoiler: Ano nebo ano, ale jako je to v rpg se vším :D

Jerson píše: 3. 9. 2022, 16:29Hlavně by mě zajímalo, zda ho někdo bude nabíjet při hře, nebo jen na "mimoherním sezení".
Na tom asi nezáleží. I kdyby se to ve westmarches hře používalo jen mezi sezeními, tak je to obyč regenerační prsten s jedním použitím na výpravu a cool flavorem. Za mě dobré. I když možná by místo 14 dní stačil týden.

Bifi píše: 3. 9. 2022, 15:01Tiež je problematické, že okrem AD&D väčšina OSR hier nemá pravidlá pre starnutie alebo únavu.
Moderní hry na to pravidla mají (5e má exhaustion), a OSR GM si s tím určitě poradí.

---

Tak jako tak je to možná moc složitý předmět na stručný zápis do tabulky.
Díky všem.
http://2k6goblinu.blogspot.cz/
“Questions are gameplay”-Chris McDowall, The ICI Doctrine, 2018
Player Agency (n.): “the feeling of empowerment that comes from being able to take actions in the [virtual] world whose effects relate to the player’s intention” -Mateas, 2001
Uživatelský avatar
York
Příspěvky: 17447
Registrován: 24. 2. 2012, 17:31

Re: [Blog] 2k6 goblinů

Příspěvek od York »

Quentin píše: 3. 9. 2022, 17:24
Bifi píše: 3. 9. 2022, 15:01Divné však je, že sa prsteň rovnako rýchlo nabije pre 20-ročného ako pre 50-ročného, ktorý má k vetchému starcovi bližšie. (Možno toľko týždňov, v ktorej je dekáde života?)
Trochu jsem čekal, že tohle si lidi vyřeší diskuzí u stolu.
S tímhle určitě soulasím. Je nesmysl snažit se do popisu předmětu popsat všechny okrajový podmínky.


Ale tohle:
York píše: 3. 9. 2022, 14:54Jak píše Iwas - není jasný, jestli se ti po těch 14 dnech síla a mládí vrátí (a jestli se vrátí vůbec někdy).
Je lazy design, necháváš práci na hráčích. Je třeba dost zásadní rozdíl, jestli se vyčerpaná životní síla vrátí tomu, kdo ji poskytnul, nebo se použitím spotřebuje. A jestli se vrátí až po použití předmětu, nebo už po těch 14 dnech.


Šlo by to říct třeba tak, že nabitím prstenu zestárneš o 20 let, ale ztracená životní síla se ti v průběhu 14 dní vrátí. To vyřeší i Bifiho dotaz.
Za tento příspěvek děkují uživateli York:
kin
Uživatelský avatar
York
Příspěvky: 17447
Registrován: 24. 2. 2012, 17:31

Re: [Blog] 2k6 goblinů

Příspěvek od York »

Quentine, jak jsi na tom s hratelným obsahem od Slangy dál? Matně si vzpomínám, že jsi tu ukazoval náhledy několika hexů - máš to ve formě, kterou by mohl použít i někdo další? Případně nějaký dungeony v šuplíku?

V brožurách, koukám, přibyla Strážní věž a Smrt v Agnor, na ty určitě kouknu.
Odpovědět

Zpět na „RPG tvorba a design (aneb Kreslicí prkno)“

Kdo je online

Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 7 hostů