[Blog] 2k6 goblinů
- Quentin
- Noob of The Round Table
- Příspěvky: 9342
- Registrován: 31. 7. 2007, 14:31
- Bydliště: Praha
- Kontaktovat uživatele:
Re: [Blog] 2k6 goblinů
I ten citovaný formát by byl v pohodě?
Lektvary jsou tady. Oproti staré je to chudší, aby tam nebyly moc gamebreaking efekty. Přecijen je můžou hráči vyrábět vcelku ve velkém.
Žoldnéře uvidím časem. Myslím na ně
http://2k6goblinu.blogspot.cz/
“Questions are gameplay”-Chris McDowall, The ICI Doctrine, 2018
Player Agency (n.): “the feeling of empowerment that comes from being able to take actions in the [virtual] world whose effects relate to the player’s intention” -Mateas, 2001
“Questions are gameplay”-Chris McDowall, The ICI Doctrine, 2018
Player Agency (n.): “the feeling of empowerment that comes from being able to take actions in the [virtual] world whose effects relate to the player’s intention” -Mateas, 2001
Re: [Blog] 2k6 goblinů
Jop. Pár zajímavých charakteristik, které zachycují formu, ale žádné podrobnosti, které by zahlcovaly a svazovaly. Ideální odrazový můstek pro kreativitu dle potřeb aktuální situace. (Teoretický pohled. Prakticky jsem nic nevytvořila a nevedla tak deset let minimálně, takže se vlastně pohybuji spíše na území dojmů.)
- Quentin
- Noob of The Round Table
- Příspěvky: 9342
- Registrován: 31. 7. 2007, 14:31
- Bydliště: Praha
- Kontaktovat uživatele:
Re: [Blog] 2k6 goblinů
Tohle už mi přijde za hranou použitelného minimalismu, protože to prakticky nenese žádnou hratelnou informaci.
Např. The Memory of Manirook by Glid Grayship neimplikuje téměř nic o obsahu nebo využití knihy. Maximálně, že by to mohl být memoár? Možná někoho, jehož rodina jsou námořníci? Je to slabé.
Naopak v mém příkladu mají knihy vesměs konkrétní efekty, ale zase možná až moc připomínají magické předměty
http://2k6goblinu.blogspot.cz/
“Questions are gameplay”-Chris McDowall, The ICI Doctrine, 2018
Player Agency (n.): “the feeling of empowerment that comes from being able to take actions in the [virtual] world whose effects relate to the player’s intention” -Mateas, 2001
“Questions are gameplay”-Chris McDowall, The ICI Doctrine, 2018
Player Agency (n.): “the feeling of empowerment that comes from being able to take actions in the [virtual] world whose effects relate to the player’s intention” -Mateas, 2001
- Jerson
- Inženýr z Ocelového města
- Příspěvky: 22624
- Registrován: 11. 2. 2003, 16:39
- Bydliště: České Budějovice
- Kontaktovat uživatele:
Re: [Blog] 2k6 goblinů
Když už budeš dělat seznam knih, tak ve své hře bych pro každou uvítal rám pět informací, co je v ní. Protože na to se hráči zeptají zcela jistě při letmém prolistování a vymyslet nebo z fleku je pro mě strašně náročné.
Dál jsem hráči věšteckou knihu a byla to velká blbost, protože ji náhodně otvírá a čte věštby. Takže každou druhou musím udělat nějakou ošklivou, aby se neptal dál.
Vlastně by se mi hodila i jen kniha věšteb.
Dál jsem hráči věšteckou knihu a byla to velká blbost, protože ji náhodně otvírá a čte věštby. Takže každou druhou musím udělat nějakou ošklivou, aby se neptal dál.
Vlastně by se mi hodila i jen kniha věšteb.
hraju: Ω Projekt Omega
- Quentin
- Noob of The Round Table
- Příspěvky: 9342
- Registrován: 31. 7. 2007, 14:31
- Bydliště: Praha
- Kontaktovat uživatele:
Re: [Blog] 2k6 goblinů
Váhám, jestli dělat tu brožuru na okultní knihy. V mezičase tu postnu tu rozpracovanou, kde se prvních pár knih objevilo. Myslíte, že by ta zadní strana mohla zůstat prázdná, když knihy odpadnou?
Smrt v Agnör
Smrt v Agnör
http://2k6goblinu.blogspot.cz/
“Questions are gameplay”-Chris McDowall, The ICI Doctrine, 2018
Player Agency (n.): “the feeling of empowerment that comes from being able to take actions in the [virtual] world whose effects relate to the player’s intention” -Mateas, 2001
“Questions are gameplay”-Chris McDowall, The ICI Doctrine, 2018
Player Agency (n.): “the feeling of empowerment that comes from being able to take actions in the [virtual] world whose effects relate to the player’s intention” -Mateas, 2001
- Quentin
- Noob of The Round Table
- Příspěvky: 9342
- Registrován: 31. 7. 2007, 14:31
- Bydliště: Praha
- Kontaktovat uživatele:
Re: [Blog] 2k6 goblinů
Původní úvaha byla udělat mapku na titulní stranu a pět minilokací na pět sloupečků pamphletu. Pak byla jedna lokace vyšoupnuta, kvůli náhodným setkáním, a další zrušena, protože ty první tři se při psaní tak propojili, že to vypadá skoro jako uzavrene dobrodružství a čtvrtá by jen odváděla pozornost.
http://2k6goblinu.blogspot.cz/
“Questions are gameplay”-Chris McDowall, The ICI Doctrine, 2018
Player Agency (n.): “the feeling of empowerment that comes from being able to take actions in the [virtual] world whose effects relate to the player’s intention” -Mateas, 2001
“Questions are gameplay”-Chris McDowall, The ICI Doctrine, 2018
Player Agency (n.): “the feeling of empowerment that comes from being able to take actions in the [virtual] world whose effects relate to the player’s intention” -Mateas, 2001
Re: [Blog] 2k6 goblinů
Nebylo by lepší hodit na zadní stránku náhodná setkání a černokněžníka X. nechat samostatného...? Případně oboje lehce rozvinout, aby se využily řádky získané posunem.
- Quentin
- Noob of The Round Table
- Příspěvky: 9342
- Registrován: 31. 7. 2007, 14:31
- Bydliště: Praha
- Kontaktovat uživatele:
Re: [Blog] 2k6 goblinů
Dík. Možná to rozdělím, jak říkáš, ale prodlužovat asi nic nebudu.
Náhodná setkání jsou udělaná tak, aby vedla k těm adventure lokacím, nerad bych je ředil nějakým, co bude rozptylovat. A Xaranakus se možná ani nedostane do hry, tak nechci front-loadovat moc čtení, které se nemusí využít.
Mám z toho dojem, že je to tak dlouhé, jak je potřeba, a víc by bylo na škodu. Ale jistě to nevím.
http://2k6goblinu.blogspot.cz/
“Questions are gameplay”-Chris McDowall, The ICI Doctrine, 2018
Player Agency (n.): “the feeling of empowerment that comes from being able to take actions in the [virtual] world whose effects relate to the player’s intention” -Mateas, 2001
“Questions are gameplay”-Chris McDowall, The ICI Doctrine, 2018
Player Agency (n.): “the feeling of empowerment that comes from being able to take actions in the [virtual] world whose effects relate to the player’s intention” -Mateas, 2001
- Quentin
- Noob of The Round Table
- Příspěvky: 9342
- Registrován: 31. 7. 2007, 14:31
- Bydliště: Praha
- Kontaktovat uživatele:
Re: [Blog] 2k6 goblinů
Dělám ty okultní knihy a uvažoval jsem využít 1 sloupec na titulní stranu, 4 na okultní texty a 1 na velkou tabulku (třeba k50) běžných knih jako:
Kdo bude kdy hrát v takovém zoomu, aby ho zajímaly názvy obyčejných knih někde v knihovně, kde zrovna třeba hledá tajný vchod.
Není to vlastně úplně k ničemu?1) Národy nového světa 2) Tunely pod našimi městy 3) Rozdíly v anatomii trollů a ogrů 4) Tesařství všemi sedmi prsty 5) Jméno větru 6) Sklářství duhovými barvami 7) Heraldika očima básníka Halapartna vs partyzán 9) Vrcholná gastronomie s pomocí lučního kvítí...
Kdo bude kdy hrát v takovém zoomu, aby ho zajímaly názvy obyčejných knih někde v knihovně, kde zrovna třeba hledá tajný vchod.
http://2k6goblinu.blogspot.cz/
“Questions are gameplay”-Chris McDowall, The ICI Doctrine, 2018
Player Agency (n.): “the feeling of empowerment that comes from being able to take actions in the [virtual] world whose effects relate to the player’s intention” -Mateas, 2001
“Questions are gameplay”-Chris McDowall, The ICI Doctrine, 2018
Player Agency (n.): “the feeling of empowerment that comes from being able to take actions in the [virtual] world whose effects relate to the player’s intention” -Mateas, 2001
- Markus
- Vrchní krutovládce; Administrátor
- Příspěvky: 21003
- Registrován: 19. 8. 2001, 00:00
- Bydliště: Mnohovesmír! Brno!
- Kontaktovat uživatele:
Re: [Blog] 2k6 goblinů
Já bych to nepodceňoval. „Když už se v té knihovně hrabu, co jsou příklady knih, jaké tam jsou?“ je celkem standardní hráčská reakce. Seznam názvů obyčejných knih není nijaký zázračný superhodnotný interaktivní obsah, ale pro GMa to může být celkem užitečné (blbě se to vymýšlí), může to mít snadno po ruce a nikdy nevíš, jestli se toho některý hráč náhodou nechytí.
Re: [Blog] 2k6 goblinů
Mně příjde, že když jim dáš jména knih, tak tím signalizuješ, že na nich záleží a má smysl s tím interagovat dál.
- Jerson
- Inženýr z Ocelového města
- Příspěvky: 22624
- Registrován: 11. 2. 2003, 16:39
- Bydliště: České Budějovice
- Kontaktovat uživatele:
Re: [Blog] 2k6 goblinů
Jo. Když má kniha jméno, tak ji hráči vytáhnou, nalistují náhodnou stranu a chtějí si přečíst, co na ní je.
hraju: Ω Projekt Omega
Re: [Blog] 2k6 goblinů
Milovníci tabulek si jistě dotvoří ještě jednu (hoď 1k6):
1 - úzká a bohatě ilustrovaná, určená naprostým laikům jako první seznámení s danou problematikou
2 - často používaná, potrhané stránky, ohnuté rohy, bez obrázků
3 - velmi odborná, psaná suchopárně a podrobně, podrobné detailní obrázky s malými technickými popisky
4 - psaná rozvláčně a neodborně, spousta gramatických chyb, skoro se to nedá číst
5 - kromě názvu je téměř celá kniha psaná v cizím jazyce
6 - hoď znovu 1k6, padne-li 6, kniha ukrývá nějaké překvapení (vložená mapa, kouzelný svitek atd.), jinak přečti popis dle hozeného čísla.
1 - úzká a bohatě ilustrovaná, určená naprostým laikům jako první seznámení s danou problematikou
2 - často používaná, potrhané stránky, ohnuté rohy, bez obrázků
3 - velmi odborná, psaná suchopárně a podrobně, podrobné detailní obrázky s malými technickými popisky
4 - psaná rozvláčně a neodborně, spousta gramatických chyb, skoro se to nedá číst
5 - kromě názvu je téměř celá kniha psaná v cizím jazyce
6 - hoď znovu 1k6, padne-li 6, kniha ukrývá nějaké překvapení (vložená mapa, kouzelný svitek atd.), jinak přečti popis dle hozeného čísla.
Okolí Kamence / Labyrint Chodce v tmách / Setkání v Zapovězených Zemích I / Setkání v Zapovězených Zemích II / Poslední uctívač / Noc krve (adaptace původního Night of blood pro ZZ)
Zpětná vazba mi pomůže se zlepšit. Díky.
Zpětná vazba mi pomůže se zlepšit. Díky.
- Quentin
- Noob of The Round Table
- Příspěvky: 9342
- Registrován: 31. 7. 2007, 14:31
- Bydliště: Praha
- Kontaktovat uživatele:
Re: [Blog] 2k6 goblinů
Brainstormování obsahu konkrétní knihy mi přijde fajn pro toho hráče a vypravěče, ale aby se ostatní kolem, které "Pravidla a nařízení druhé legie" nezajímají, moc nenudili.
Asi souhlas. Proto váhám, jestli to tam vůbec dávat, ať to zbytečně nezdržuje u hry. Ale je to volitelná tabulka, takže ji DM použije, jen když se mu to bude hodit, a v tom případě možná chce z nějakého důvodu řešit konkrétní knihy (?)
http://2k6goblinu.blogspot.cz/
“Questions are gameplay”-Chris McDowall, The ICI Doctrine, 2018
Player Agency (n.): “the feeling of empowerment that comes from being able to take actions in the [virtual] world whose effects relate to the player’s intention” -Mateas, 2001
“Questions are gameplay”-Chris McDowall, The ICI Doctrine, 2018
Player Agency (n.): “the feeling of empowerment that comes from being able to take actions in the [virtual] world whose effects relate to the player’s intention” -Mateas, 2001
Kdo je online
Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 7 hostů