[Blog] 2k6 goblinů
- MarkyParky
- Příspěvky: 16381
- Registrován: 11. 8. 2011, 02:37
Re: [Blog] 2k6 goblinů
Takže pak musíš udělat tabulku 1k50 náhodných obsahu stránek.
A protože jakmile stránka bude mít obsah, tak jí hráči začnou chtít číst, tak ještě budeš muset udělat tabulku 1k50 náhodných...
- Quentin
- Noob of The Round Table
- Příspěvky: 9334
- Registrován: 31. 7. 2007, 14:31
- Bydliště: Praha
- Kontaktovat uživatele:
Re: [Blog] 2k6 goblinů
Pro případ, že bys netrollovat, tak ještě doplním, že vypravěč má vždy právo odzoomovat a věc jen nekonkrétně shrnout "Kniha je plná kocourkovských pravidel od šíleného císaře." A pokud hráč pamtomimicky ukáže na konkrétní řádek dožadujíc se doslovného přednesu, máš právo mu odpovědět "Ty mi povedz"
- Za tento příspěvek děkují uživateli Quentin tito uživatelé (celkem 4):
- Vandalicus, Markus, radunamlejn, kin
http://2k6goblinu.blogspot.cz/
“Questions are gameplay”-Chris McDowall, The ICI Doctrine, 2018
Player Agency (n.): “the feeling of empowerment that comes from being able to take actions in the [virtual] world whose effects relate to the player’s intention” -Mateas, 2001
“Questions are gameplay”-Chris McDowall, The ICI Doctrine, 2018
Player Agency (n.): “the feeling of empowerment that comes from being able to take actions in the [virtual] world whose effects relate to the player’s intention” -Mateas, 2001
- Selhan
- Moderátor
- Příspěvky: 3812
- Registrován: 2. 3. 2016, 13:33
- Bydliště: Pankrác
- Kontaktovat uživatele:
Re: [Blog] 2k6 goblinů
Já vím, že je to vtip, ale obsah stránky je k ničemu. Užitečná by podle mě byla tabulka štítků o čem to je, jak to působí, v jakém je to stavu a zajímavosti. E.g. paměti - politika, neformální - zábavné, opotřebované - polité, vodítko - poklad.MarkyParky píše: ↑1. 11. 2021, 16:34 Takže pak musíš udělat tabulku 1k50 náhodných obsahu stránek.
A protože jakmile stránka bude mít obsah, tak jí hráči začnou chtít číst, tak ještě budeš muset udělat tabulku 1k50 náhodných...
Toto všechno jsou jen nějaké mé naprosto subjektivní dojmy.
- Jerson
- Inženýr z Ocelového města
- Příspěvky: 22593
- Registrován: 11. 2. 2003, 16:39
- Bydliště: České Budějovice
- Kontaktovat uživatele:
Re: [Blog] 2k6 goblinů
Myslel jsem to naprosto vážně. Ke každé knize by se mi hodila jedna řádka textu, která ukazuje její styl.
"Ty mi povezd" mi na hráče 14 - 18 nefunguje.
hraju: Ω Projekt Omega
- Quentin
- Noob of The Round Table
- Příspěvky: 9334
- Registrován: 31. 7. 2007, 14:31
- Bydliště: Praha
- Kontaktovat uživatele:
Re: [Blog] 2k6 goblinů
Bavíme se tu s klukama o těch okultních knihách a máme tam hned dvě sexuální a obě jsou sporné.
Tahle zní strašně rapey, zejména pokud se dostane do hry nějakám dvanáctiletým teenagerům. Ale to pujde zachránit nějakým lepším wordingem.Artusamak – Mystické sexuální praktiky. Pokud je
znají oba partneři, vytvoří při sexu telepatické
pouto. Pokud pouze jeden, vytvoří nadpřirozenou
psychickou moc nad druhým. Účinek vydrží den.
Ale tahle je regulérně sporná. Přijde vám urážlivá?Arthur – Memoár, který přepisuje identitu čtenáře
charakterem autora. Noc strávená čtením posune
stupnici doprava, každý týden bez čtení doleva.
optimismus - hudební talent - štědrost - homosexualita
- jsi Arthur, nejtalentovanější pěvec u dvora
http://2k6goblinu.blogspot.cz/
“Questions are gameplay”-Chris McDowall, The ICI Doctrine, 2018
Player Agency (n.): “the feeling of empowerment that comes from being able to take actions in the [virtual] world whose effects relate to the player’s intention” -Mateas, 2001
“Questions are gameplay”-Chris McDowall, The ICI Doctrine, 2018
Player Agency (n.): “the feeling of empowerment that comes from being able to take actions in the [virtual] world whose effects relate to the player’s intention” -Mateas, 2001
- Quentin
- Noob of The Round Table
- Příspěvky: 9334
- Registrován: 31. 7. 2007, 14:31
- Bydliště: Praha
- Kontaktovat uživatele:
Re: [Blog] 2k6 goblinů
Mám dva homosexuální hráče. Jednomu to přijde perfektně okay/cool/harmless, druhý je beznadějně uražený. Údajně to implikuje, že je homosexualita charakterový rys* a navíc je to tam, jenom aby si z toho hráči dělali srandu.**
*což imho je, i když si ho nevolíš. Když bys magicky vytvořil svého dvojníka, ale ten by měl jinou sexuální orientaci, tak už to není tvůj dokonalý dvojník, ale někdo jiný.
**což je chyba hypotetických infantilních hráčů. Tady je to prezentováno neutrálně.
Měl bych to vyhodit, aby to nikoho neuráželo, přestože nemám rozumný argument proč, vyjma toho, že by to někoho mohlo urazit?
(brožurky magických předmětů jsou ta nejvíce bezvýznamná věc ever; dramatizuju to spíš pro zajímavost. O nic nejde)
edit: ještě trochu steelmanuju kamarádův argument: Problém teda spočívá v tom, že když klasifikuješ homosexualitu jako charakterový rys, tak se zdá, že conversion therapy by měla fungovat. Vůbec celá ta knížka, když ji nechápeš jako magický předmět, navádí k tomu, že se dá pomocí knihy měnit orientace.
*což imho je, i když si ho nevolíš. Když bys magicky vytvořil svého dvojníka, ale ten by měl jinou sexuální orientaci, tak už to není tvůj dokonalý dvojník, ale někdo jiný.
**což je chyba hypotetických infantilních hráčů. Tady je to prezentováno neutrálně.
Měl bych to vyhodit, aby to nikoho neuráželo, přestože nemám rozumný argument proč, vyjma toho, že by to někoho mohlo urazit?
(brožurky magických předmětů jsou ta nejvíce bezvýznamná věc ever; dramatizuju to spíš pro zajímavost. O nic nejde)
edit: ještě trochu steelmanuju kamarádův argument: Problém teda spočívá v tom, že když klasifikuješ homosexualitu jako charakterový rys, tak se zdá, že conversion therapy by měla fungovat. Vůbec celá ta knížka, když ji nechápeš jako magický předmět, navádí k tomu, že se dá pomocí knihy měnit orientace.
Naposledy upravil(a) Quentin dne 1. 11. 2021, 23:27, celkem upraveno 3 x.
http://2k6goblinu.blogspot.cz/
“Questions are gameplay”-Chris McDowall, The ICI Doctrine, 2018
Player Agency (n.): “the feeling of empowerment that comes from being able to take actions in the [virtual] world whose effects relate to the player’s intention” -Mateas, 2001
“Questions are gameplay”-Chris McDowall, The ICI Doctrine, 2018
Player Agency (n.): “the feeling of empowerment that comes from being able to take actions in the [virtual] world whose effects relate to the player’s intention” -Mateas, 2001
- Markus
- Vrchní krutovládce; Administrátor
- Příspěvky: 20870
- Registrován: 19. 8. 2001, 00:00
- Bydliště: Mnohovesmír! Brno!
- Kontaktovat uživatele:
Re: [Blog] 2k6 goblinů
Tu homosexualitu bych asi vyhodil a změnil na něco jiného. Napadá mě, jak to bude náhodný hráč "vtipně" roleplayovat... no a ne...
Respektive moc u toho nevidím prostor k zajímavému roleplayi, zato vidím spoustu prostoru k průserům.
EDIT: Dej tam třeba "přecitlivělost". Což nemyslím jako synonymum k homosexualitě (!), ale jako jinou charakterovou vlastnost toho umělce, co chceš vykreslit, a snad zajímavější na hraní s menším potenciálem průšvihu.
Respektive moc u toho nevidím prostor k zajímavému roleplayi, zato vidím spoustu prostoru k průserům.
EDIT: Dej tam třeba "přecitlivělost". Což nemyslím jako synonymum k homosexualitě (!), ale jako jinou charakterovou vlastnost toho umělce, co chceš vykreslit, a snad zajímavější na hraní s menším potenciálem průšvihu.
- Quentin
- Noob of The Round Table
- Příspěvky: 9334
- Registrován: 31. 7. 2007, 14:31
- Bydliště: Praha
- Kontaktovat uživatele:
Re: [Blog] 2k6 goblinů
Líbí se mi, že kdo se při hře dočte k té homosexualitě, tak už má nejspíš buy-in a ta kniha a její efekty na jeho postavu ho zajímají. A když na tu homosexualitu narazí, tak buď číst přestane nebo nepřestane, ale tak jako tak se na moment bude muset zamyslet, co by to pro jeho postavu znamenalo, případně to nastaví zrcadlo jeho vlastní homofobii. #deep (já to ve skutečnosti myslím vážně, tohle je jen self-conscious hashtag )
Tohle je přesně ten argument infantilními hráči, který nevím, jestli stojí za to brát vážně.
Worst case scenario tam dám bisexualitu nebo pansexualitu, to není tak charged a nikoho neurazí.EDIT: Dej tam třeba "přecitlivělost". Což nemyslím jako synonymum k homosexualitě (!), ale jako jinou charakterovou vlastnost toho umělce, co chceš vykreslit, a snad zajímavější na hraní s menším potenciálem průšvihu.
Naposledy upravil(a) Quentin dne 1. 11. 2021, 23:52, celkem upraveno 1 x.
http://2k6goblinu.blogspot.cz/
“Questions are gameplay”-Chris McDowall, The ICI Doctrine, 2018
Player Agency (n.): “the feeling of empowerment that comes from being able to take actions in the [virtual] world whose effects relate to the player’s intention” -Mateas, 2001
“Questions are gameplay”-Chris McDowall, The ICI Doctrine, 2018
Player Agency (n.): “the feeling of empowerment that comes from being able to take actions in the [virtual] world whose effects relate to the player’s intention” -Mateas, 2001
Re: [Blog] 2k6 goblinů
Já se jen tak nesměle zeptám... A co se stane, když ten grimoár bude číst žena? Také se změní v Arthura?
- Quentin
- Noob of The Round Table
- Příspěvky: 9334
- Registrován: 31. 7. 2007, 14:31
- Bydliště: Praha
- Kontaktovat uživatele:
Re: [Blog] 2k6 goblinů
Charakterem, jo.
http://2k6goblinu.blogspot.cz/
“Questions are gameplay”-Chris McDowall, The ICI Doctrine, 2018
Player Agency (n.): “the feeling of empowerment that comes from being able to take actions in the [virtual] world whose effects relate to the player’s intention” -Mateas, 2001
“Questions are gameplay”-Chris McDowall, The ICI Doctrine, 2018
Player Agency (n.): “the feeling of empowerment that comes from being able to take actions in the [virtual] world whose effects relate to the player’s intention” -Mateas, 2001
- boubaque
- bubák; Moderátor
- Příspěvky: 6644
- Registrován: 2. 10. 2006, 19:49
- Bydliště: Brno/Ostrava
- Kontaktovat uživatele:
Re: [Blog] 2k6 goblinů
Tak to zkusme otočit. Jak si představuješ, že by to mohl pojmout hráč, který není infantilní? Jak se to projeví ve hře? Protože mě třeba nenapadá nic moc jiného než projev stereotypní "zženštolosti" (např. Donutilovo "ježiš, černovlasej!") a maximálně rozšíření (nebo změna) možností, koho fikčně svádět.
Je pravda, že to není tak charged a asi si toho většina lidí nevšimne, ale nemáš pocit, že se kamarádův argument vztahuje úplně stejně i na tohle?Worst case scenario tam dám bisexualitu nebo pansexualitu, to není tak charged a nikoho neurazí.
Navíc mi přijde, že když se to pojme jako proměna v určitou dekadentní nebo epikurejskou (umělec, rozhazuje peníze...) osobnost, může pak působit blbě, že homosexualitu/bisexualitu prezentuješ jako součást tohohle životního stylu. Pak to může působit jako, že homosexualita, s tím spíš bisexualita/pansexualita je vlastně hedonistický výstřelek, ne daný rys a součást identity.
Prostě v případě pochybností bych byl pro opatrnost, a tedy viz Markus.
Když se kácí les, lítají kopí — sv. Vojtěch
Bezejmenný hrdina (vlastnoruční komiks)
Hraju/vedu: D&D 5e, Svitky hrdinů, Příběhy Impéria
Další oblíbené hry: Primetime Adventures, Mountain Witch, Wushu
Vlastnoruční heartbreaker: Fossa (Fate to Old School System Adjustment)
Bezejmenný hrdina (vlastnoruční komiks)
Hraju/vedu: D&D 5e, Svitky hrdinů, Příběhy Impéria
Další oblíbené hry: Primetime Adventures, Mountain Witch, Wushu
Vlastnoruční heartbreaker: Fossa (Fate to Old School System Adjustment)
Re: [Blog] 2k6 goblinů
Mně třeba to první příjde horší než to druhé. U toho druhého bych akorát slovo charakter přepsal za identitu.
Argument konverzní terapií mi tu nepříjde platný. Ve světě, kde lze magicky měnit cokoliv se s blbě polemizuje s tím, že by něco měnit němělo jít. Ale asi zhruba stejně jako sebezapření podpořené elektrošoky to nečiní tu původní identitu o nic méně skutečnou. Ale mně tedy ta druhá kniha příjde jako zápletka pro hororovou hru, kde dochází k ztrátě vlastního já, než že by mi to přišlo nějak dobrodružné, takže možná celkově nemám správný mindset. Do hry bych nedal ani jedno bez domluvy s hráči.
Argument konverzní terapií mi tu nepříjde platný. Ve světě, kde lze magicky měnit cokoliv se s blbě polemizuje s tím, že by něco měnit němělo jít. Ale asi zhruba stejně jako sebezapření podpořené elektrošoky to nečiní tu původní identitu o nic méně skutečnou. Ale mně tedy ta druhá kniha příjde jako zápletka pro hororovou hru, kde dochází k ztrátě vlastního já, než že by mi to přišlo nějak dobrodružné, takže možná celkově nemám správný mindset. Do hry bych nedal ani jedno bez domluvy s hráči.
- Quentin
- Noob of The Round Table
- Příspěvky: 9334
- Registrován: 31. 7. 2007, 14:31
- Bydliště: Praha
- Kontaktovat uživatele:
Re: [Blog] 2k6 goblinů
Nijak. That's the joke Homosexualita se příliš neprojevuje, dokud nepotkas viable love interest. Stačí, že musíš hrát optimismus a štědrost.boubaque píše: ↑2. 11. 2021, 07:48 Tak to zkusme otočit. Jak si představuješ, že by to mohl pojmout hráč, který není infantilní? Jak se to projeví ve hře? Protože mě třeba nenapadá nic moc jiného než projev stereotypní "zženštolosti" (např. Donutilovo "ježiš, černovlasej!") a maximálně rozšíření (nebo změna) možností, koho fikčně svádět.
Ano, ale já s tím argumentem nesouhlasím. Imho je problém právě v tom, že by pansexualita nejspis nikoho neurazila.Je pravda, že to není tak charged a asi si toho většina lidí nevšimne, ale nemáš pocit, že se kamarádův argument vztahuje úplně stejně i na tohle?
Tohle mě napadlo, ale nepřijde mi to problém. Kdokoli může být gay. Navíc tam žádný přehnaný hedonismus napsaný není.Navíc mi přijde, že když se to pojme jako proměna v určitou dekadentní nebo epikurejskou (umělec, rozhazuje peníze...) osobnost, může pak působit blbě, že homosexualitu/bisexualitu prezentuješ jako součást tohohle životního stylu. Pak to může působit jako, že homosexualita, s tím spíš bisexualita/pansexualita je vlastně hedonistický výstřelek, ne daný rys a součást identity.
Asi to tak dopadne, ale po letech psaní o solení z kůže stažených otroků muset autocenzurovat zminku o homosexualitě, u které bych ve 21. století nečekal ani zvednute obočí, je weird as fuk.Prostě v případě pochybností bych byl pro opatrnost, a tedy viz Markus.
http://2k6goblinu.blogspot.cz/
“Questions are gameplay”-Chris McDowall, The ICI Doctrine, 2018
Player Agency (n.): “the feeling of empowerment that comes from being able to take actions in the [virtual] world whose effects relate to the player’s intention” -Mateas, 2001
“Questions are gameplay”-Chris McDowall, The ICI Doctrine, 2018
Player Agency (n.): “the feeling of empowerment that comes from being able to take actions in the [virtual] world whose effects relate to the player’s intention” -Mateas, 2001
- boubaque
- bubák; Moderátor
- Příspěvky: 6644
- Registrován: 2. 10. 2006, 19:49
- Bydliště: Brno/Ostrava
- Kontaktovat uživatele:
Re: [Blog] 2k6 goblinů
Aha, a jak mám jako hráč, nebo i GM, poznat, že optimismus a štědrost se mají hrát, a homosexualita ne? A to, že jsem Artur, nejlepší pěvec u dvora, mám teda hrát, nebo ne? V čem je ten joke?
Máš pravdu, není tam napsaný. Ale pokud se rozhodneš homosexualitu hrát (protože nemáš žádnou nápovědu, že vlastně nemusíš), tak se budeš uchylovat ke stereotypům. A to asi není dobře.Tohle mě napadlo, ale nepřijde mi to problém. Kdokoli může být gay. Navíc tam žádný přehnaný hedonismus napsaný není.
Prostě v případě pochybností bych byl pro opatrnost, a tedy viz Markus.
Protože mučení a otroci nejsou závažné společenské téma, je jasné jak se k tomu ve společnosti postavit. Zatímco já to mám ze své židle asi 15 km do Polska, kde za pár týdnů zřejmě zakážou byť i pride pochody.Asi to tak dopadne, ale po letech psaní o solení z kůže stažených otroků muset autocenzurovat zminku o homosexualitě, u které bych ve 21. století nečekal ani zvednute obočí, je weird as fuk.
Když se kácí les, lítají kopí — sv. Vojtěch
Bezejmenný hrdina (vlastnoruční komiks)
Hraju/vedu: D&D 5e, Svitky hrdinů, Příběhy Impéria
Další oblíbené hry: Primetime Adventures, Mountain Witch, Wushu
Vlastnoruční heartbreaker: Fossa (Fate to Old School System Adjustment)
Bezejmenný hrdina (vlastnoruční komiks)
Hraju/vedu: D&D 5e, Svitky hrdinů, Příběhy Impéria
Další oblíbené hry: Primetime Adventures, Mountain Witch, Wushu
Vlastnoruční heartbreaker: Fossa (Fate to Old School System Adjustment)
- Quentin
- Noob of The Round Table
- Příspěvky: 9334
- Registrován: 31. 7. 2007, 14:31
- Bydliště: Praha
- Kontaktovat uživatele:
Re: [Blog] 2k6 goblinů
Čtení obou knih je dobrovolné a efekt dočasný, takže by nemělo dojít k žádnému nepříjemnému gotcha momentu. Když se nevyužijí, tak je hráči zahodí nebo prodají jako normální loot.
Tak slova mají význam Optimismus budeš hrát tak, že budeš optimista, štědrost tak, že budeš štědrý, a homosexualitu tak, že tě bude přitahovat stejné pohlaví. Done. A joke je v tom, že když ti to DM oznámí, tak můžeš zaváhat, jak to budeš hrát, a pak ti dojde, že nijak, protože homosexuálové jsou normální lidi
Point taken. I když bych rád dodal, že ani na tom stereotypním queer-eye-style chování není nic špatného, dokud to nějak strašně neuráží někoho dalšího u stolu.
Tenhle argument jsem přesně čekal Doufal jsem, že u nás to právě nebude jako v polsku a budeme moct použít homosexualitu ve hře, aniž by z toho bylo drama.
Přišlo mi to jako cool item, protože hromada našich postav začíná jako OSR-like thin client a nejspíš by se nalepenému charakteru nebránili Sneaky reprezentace
---
Ale, all that said, radši to teda vyhodím, když je to takový trigger
---Arthur – Memoár, který přepisuje identitu čtenáře
charakterem autora. Noc strávená čtením posune
stupnici doprava, každý týden bez čtení doleva.
optimismus - hudební talent - štědrost - gurmánství
- jsi Arthur, nejtalentovanější pěvec u dvora
U té druhé nevím. Bez toho manipulování je to jen taková bezzubá utilitka, ale asi lepší než to předchozí. A může to být docela romantické
Artusamak – Mystické sexuální praktiky. Při sexu
vytvoří mezi partnery telepatické pouto. Vydrží den.
http://2k6goblinu.blogspot.cz/
“Questions are gameplay”-Chris McDowall, The ICI Doctrine, 2018
Player Agency (n.): “the feeling of empowerment that comes from being able to take actions in the [virtual] world whose effects relate to the player’s intention” -Mateas, 2001
“Questions are gameplay”-Chris McDowall, The ICI Doctrine, 2018
Player Agency (n.): “the feeling of empowerment that comes from being able to take actions in the [virtual] world whose effects relate to the player’s intention” -Mateas, 2001
Kdo je online
Uživatelé prohlížející si toto fórum: Ahrefs [Bot] a 11 hostů