Domácí pravidla (house rules)
Moderátoři: Bouchi, Pieta, Charles
- MarkyParky
- Příspěvky: 16478
- Registrován: 11. 8. 2011, 02:37
Re: Domácí pravidla (house rules)
Za mě:
Domácí pravidla:
Expy/levelování houseruluju vždycky.
Jinak as-written (vyjma věcí z Her mocných, které vyžadují zásahy kvůli kompatibilitě s revizí).
Nový obsah:
Nové nestvůry, nástrahy, NPC => Tak polovina obsahu co hrajeme je domácí výroba, druhá polovina vychází z některého z bestiářů, buďto přímo dvojkových, nebo konverze z jiné hry.
Nové ZS => pro hráčské postavy nikdy, pro NPC a nestvůry tu a tam.
Nové kouzelné pěedměty => Celkem jo, ale zřídka, protože preferuju schopnosti postav nad sbíráním itemů.
Domácí pravidla:
Expy/levelování houseruluju vždycky.
Jinak as-written (vyjma věcí z Her mocných, které vyžadují zásahy kvůli kompatibilitě s revizí).
Nový obsah:
Nové nestvůry, nástrahy, NPC => Tak polovina obsahu co hrajeme je domácí výroba, druhá polovina vychází z některého z bestiářů, buďto přímo dvojkových, nebo konverze z jiné hry.
Nové ZS => pro hráčské postavy nikdy, pro NPC a nestvůry tu a tam.
Nové kouzelné pěedměty => Celkem jo, ale zřídka, protože preferuju schopnosti postav nad sbíráním itemů.
Re: Domácí pravidla (house rules)
My nehrajeme DrD moc dlouho. Odehráli jsme úvodní dobrodružství a teď hrajeme další hru tak, jak jsou napsána pravidla. Jediné, co jsme vytvářeli vlastní, tak povahové rysy, ale k tomu sama pravidla vybízejí
Hraje DrD Plus, DrD 1.6, Příběhy Impéria a SIFRP
Re: Domácí pravidla (house rules)
Dobrá otázka, taky nás to zajímá, tak jsme to hodili jako anketu i na fb
Budem rádi, když se vyjádříte i vy...
Re: Domácí pravidla (house rules)
S delším odstupem jsem na to narazil, tak sem hodím výsledky:Bart píše: ↑5. 5. 2019, 11:08Dobrá otázka, taky nás to zajímá, tak jsme to hodili jako anketu i na fb
Budem rádi, když se vyjádříte i vy...
- Vytváříme si nové bytosti, nástrahy, předměty - 24
- Máme vlastní způsob sbírání zkušeností a úrovní - 15
- Příručkou se jen volně inspirujeme a hrajeme převážně podle vlastních pravidel - 10
- Měníme dovednosti povolání a zvláštní schopnosti postav - 3
- Měníme základní mechaniku vyhodnocování - zkouška, střet, hod, vyčerpání, ... - 3
- Jiné - napíšu do komentářů - 2
- Neměníme nic, hrajeme podle knížky - 0
Re: Domácí pravidla (house rules)
Beztak tu něco podobného už stopadesátosmkrát je (nechci kvůli tomu pročítat 72 stran příspěvků), ale pro sichr to sem šoupnu. Lepší aby to tu bylo pětkrát, než ani jednou
𝗠𝗲𝗰̌ jako bodno-sečná zbraň
Meč je bodno-sečná zbraň a jako taková poskytuje možnost použít zdarma manévr přesně, nebo lstivě. Na druhou stranu je meč velmi drahou zbraní, odznakem moci a bohatství vlastněným šlechtici a zámožnými lidmi. Dokonce i chudší šlechtické rody si jeden meč předávají z generace na generaci jako největší dědictví rodu. V průměru meč stojí minimálně trojnásobek ceny uvedené v Ceníku (nová průměrná cena je tedy cca 100 stříbrných grošů).
PS: Ano vidím, že se tím zabývá už první příspěvek ve vláknu, ale ten je spíše polemický, bez jasné formulace. Navíc dát meči i obrana zdarma, to už mi přijde opravdu moc.
𝗠𝗲𝗰̌ jako bodno-sečná zbraň
Meč je bodno-sečná zbraň a jako taková poskytuje možnost použít zdarma manévr přesně, nebo lstivě. Na druhou stranu je meč velmi drahou zbraní, odznakem moci a bohatství vlastněným šlechtici a zámožnými lidmi. Dokonce i chudší šlechtické rody si jeden meč předávají z generace na generaci jako největší dědictví rodu. V průměru meč stojí minimálně trojnásobek ceny uvedené v Ceníku (nová průměrná cena je tedy cca 100 stříbrných grošů).
PS: Ano vidím, že se tím zabývá už první příspěvek ve vláknu, ale ten je spíše polemický, bez jasné formulace. Navíc dát meči i obrana zdarma, to už mi přijde opravdu moc.
DrD v1.6 od r. 2001 do 2006, krátce DrD+, HEMA a konečně DrDII od r. 2016 dosud, tvůrce Světa Velimaru.
Re: Domácí pravidla (house rules)
U nás máme zavedeno, že pokud používáš dvě totožné zbraně, v obou rukách dýka, v obou rukách meč... Tak druhá zbraň ti nedá totožný manévr, ale obranu zdarma.
- MarkyParky
- Příspěvky: 16478
- Registrován: 11. 8. 2011, 02:37
Re: Domácí pravidla (house rules)
Galag:
Jen pro jistotu - as-written podle pravidel je, že ti dá 2x za kolo stejný manévr zdarma (tzn. dualwield prakticky dává smysl až ve chvíli, kdy máš nádání).
Ale samozřejmě tohle je vlákno o Domácích pravidlech, takže jako příklad houserule je OK (jen smaže rozdíl mezi dualwieldem a nošením štítu).
Jen pro jistotu - as-written podle pravidel je, že ti dá 2x za kolo stejný manévr zdarma (tzn. dualwield prakticky dává smysl až ve chvíli, kdy máš nádání).
Ale samozřejmě tohle je vlákno o Domácích pravidlech, takže jako příklad houserule je OK (jen smaže rozdíl mezi dualwieldem a nošením štítu).
Re: Domácí pravidla (house rules)
Ano, je to naše úprava, páč štít nikdo nenosí z "estetického" hlediska, všichni se shlídli v nošení dvou zbraní...
Systém by ta obrana zdarma moc narušit neměla a v rámci RP to taky paseku nedělá, často se v soubojích používala delší a kratší zbraň právě kvůli krytí.
Systém by ta obrana zdarma moc narušit neměla a v rámci RP to taky paseku nedělá, často se v soubojích používala delší a kratší zbraň právě kvůli krytí.
Re: Domácí pravidla (house rules)
Můžeš to prosím tě víc rozvést? Nakolik jsou příručky nekompatibilní?MarkyParky píše: ↑4. 5. 2019, 12:55 (vyjma věcí z Her mocných, které vyžadují zásahy kvůli kompatibilitě s revizí).
DaveN řečený Číňan
Re: Domácí pravidla (house rules)
Vliv jako "relativní" zdroj
Zdravím, přemýšlím teď jako PJ nad používáním Vlivu ve hře. Na úvod řeknu, že vlivové střety hrajeme v družině v zásadě jako jednokolové "zlomové" akce přesvědčil/nepřesvědčil. Počítání ohrožení, kol, iniciativy podle mého názoru ve vlivovém střetu narušuje přirozené plynutí RPG.
Nějak mě napadlo, že Vliv není stejný zdroj jako Tělo nebo Duše, protože jizvy na něm by se spíš měly vztahovat vždycky k někomu dalšímu. Zlomenou ruku nebo paranoiu si sebou postava nosí pořád, ale taková jizva na vlivu "ztrapnil se na královské hostině" se při interakci v přístavní krčmě asi neprojeví. Tak mě napadlo brát jizvu na Vlivu jako relativní a podmíněnou a způsobenou častěji fikčně než mechanicky. Tedy určitý ukazatel reputace postavy u určité frakce, skupiny nebo jednotlivce. Např. dobrodruh skolí jednorožce a vykoleduje si pěknou jizvu na Vlivu velikosti 2 u lesních elfů. Veškerá jeho jednání s elfy budou mít náročnost 2, ale třeba u trpaslíků se jizva vůbec neprojeví.
S tím souvisí dvě věci - jak zobrazit pozitivní reputaci a jak jizvu na Vlivu "léčit".
Teoreticky by pak mělo jít udělit pozitivní "jizvu" - slevu na vyčerpání Vlivu. (Když se vlivová akce postavě nepovede, v kruhu přátel to snáze odpustí)
Nejvíce napnuté jsou asi mechaniky u léčení. Aby mechanika neplodila WTF momenty, je třeba léčení paradoxně aplikovat ne na hrdinu s jizvou ale na dotyčnou frakci/jednotlivce. Obnovování lidského vlivu u Zvěda pak znamená, že dotyčného hrdinu s jizvou před oponenty obhajuje, svádí vinu na někoho jiného, podstrkuje falešné důkazy apod.
U Lupiče a jeho Nektarů je to horší. Je jasné, že "Vlažný vývar z býčí oháňky" podaný lovci jednorožce jeho reputaci u elfů nijak neovlivní. Možná by pomohlo Nektary přejmenovat na "Úplatky, milodary, podvržené důkazy" a jednalo by se tedy de facto o suroviny/peníze podané poškozené straně, aby na příkoří symbolizované jizvou zapomněla.
Nejsem tak zkušený PJ, proto by mě zajímalo, jestli má tohle pojetí mechaniky šanci na úspěch
Zdravím, přemýšlím teď jako PJ nad používáním Vlivu ve hře. Na úvod řeknu, že vlivové střety hrajeme v družině v zásadě jako jednokolové "zlomové" akce přesvědčil/nepřesvědčil. Počítání ohrožení, kol, iniciativy podle mého názoru ve vlivovém střetu narušuje přirozené plynutí RPG.
Nějak mě napadlo, že Vliv není stejný zdroj jako Tělo nebo Duše, protože jizvy na něm by se spíš měly vztahovat vždycky k někomu dalšímu. Zlomenou ruku nebo paranoiu si sebou postava nosí pořád, ale taková jizva na vlivu "ztrapnil se na královské hostině" se při interakci v přístavní krčmě asi neprojeví. Tak mě napadlo brát jizvu na Vlivu jako relativní a podmíněnou a způsobenou častěji fikčně než mechanicky. Tedy určitý ukazatel reputace postavy u určité frakce, skupiny nebo jednotlivce. Např. dobrodruh skolí jednorožce a vykoleduje si pěknou jizvu na Vlivu velikosti 2 u lesních elfů. Veškerá jeho jednání s elfy budou mít náročnost 2, ale třeba u trpaslíků se jizva vůbec neprojeví.
S tím souvisí dvě věci - jak zobrazit pozitivní reputaci a jak jizvu na Vlivu "léčit".
Teoreticky by pak mělo jít udělit pozitivní "jizvu" - slevu na vyčerpání Vlivu. (Když se vlivová akce postavě nepovede, v kruhu přátel to snáze odpustí)
Nejvíce napnuté jsou asi mechaniky u léčení. Aby mechanika neplodila WTF momenty, je třeba léčení paradoxně aplikovat ne na hrdinu s jizvou ale na dotyčnou frakci/jednotlivce. Obnovování lidského vlivu u Zvěda pak znamená, že dotyčného hrdinu s jizvou před oponenty obhajuje, svádí vinu na někoho jiného, podstrkuje falešné důkazy apod.
U Lupiče a jeho Nektarů je to horší. Je jasné, že "Vlažný vývar z býčí oháňky" podaný lovci jednorožce jeho reputaci u elfů nijak neovlivní. Možná by pomohlo Nektary přejmenovat na "Úplatky, milodary, podvržené důkazy" a jednalo by se tedy de facto o suroviny/peníze podané poškozené straně, aby na příkoří symbolizované jizvou zapomněla.
Nejsem tak zkušený PJ, proto by mě zajímalo, jestli má tohle pojetí mechaniky šanci na úspěch
Re: Domácí pravidla (house rules)
Já to cítím tak, že Vliv je naopak daleko silnější zdroj a jizva z něho daleko více univerzální než Pochroumaná noha u Těla nebo Nesoustředěnost u Duše.AndyB píše: ↑13. 1. 2020, 20:15 Nějak mě napadlo, že Vliv není stejný zdroj jako Tělo nebo Duše, protože jizvy na něm by se spíš měly vztahovat vždycky k někomu dalšímu. Zlomenou ruku nebo paranoiu si sebou postava nosí pořád, ale taková jizva na vlivu "ztrapnil se na královské hostině" se při interakci v přístavní krčmě asi neprojeví.
Zrovna tvůj příklad to krásně ilustruje. Je důležité vědět, co přesně se stalo, o co se postava pokoušela a za co obdržela jizvu. Vždy je jednoduché následně spojit jizvu s vnitřními pochody postavy.
Ztrapnila se na hostině, když se snažila přesvědčit místní dámy o své udatnosti, ale ony prohlédly jeho lež? Určitě už nebude tak sebevědomý ani před děvečkami v přístavní krčmě. Nebo naopak bude až příliš sebevědomí? Pokusí se napravit si své pochroumané ego alespoň v bezvýznamné přístavní krčmě?
Snažil se zapůsobit u dvora svojí etiketou a místo toho si šlapal na jazyk a pletl si šlechtické tituly místního osazenstva? V hostinci ho vzpomínka na to bude provázet i během písně, kde líčí, jak ho kněžna, nebo ..ehm... kdo to sakra asi tak mohl být, poslala pomstít jejího ...asi hraběte, nebo snad vikomta?
Vliv je daleko mocnější, než se na první pohled zdá. Napravit pochroumaný kotník umí kdejaký felčar, ale přenést se přes své zhrzené ego, získaz zpět sebejistotu při jednání s dámami nebo si začít opět věřit, to už není věc, která by se dala koupit za pár grošů u mastičkáře. Podívej se třeba na Královu řeč - celý film je jen o vlivovém konflitku a léčení vlivových jizev.
Re: Domácí pravidla (house rules)
Možná si nějak vykládám pravidla, ale přijde mi, že tyhle strachy, zhrzená ega apod. jsou někde na pomezí Duše a Vlivu. Ostatně i film Králova řeč z mého pohledu ukazuje tu mnohoznačnost. Dalo by se to shrnout buď jako koktání, což je obecná Vlivová jizva a nebo strach mluvit na mikrofon, což je Vlivová jizva, která se projeví jen někdy. Král Jiří neměl až takový problém mluvit třeba v rodině, ale spíše na veřejnosti. Možná je to stylem hraní, ale přijde mi hráčům snazší podat situace "máš škraloup u cechu zlodějů, vyjednávání s nimi bude teď těžší, dokud si to nevyžehlíš", než "tvoje postava má teď strach z vyjednávání, hraj podle toho". Přeci jen RPG není dramatický kroužek (alespoň v našem podání) ale hra a hráči se snaží ze situací vytěžit maximum.
Re: Domácí pravidla (house rules)
Ahoj,
nejseš první, koho to napadlo. Myslím, že se to řešilo i někde tady na fóru a určitě o tom diskutoval autorský tým při práci na revizi. To, co říkáš, určitě není nesmysl a mohlo by to zajímavě fungovat, v revizi jsme se ale rozhodli podpořit pojetí, které je bližší tomu, co píše Arten. Vliv tedy pojímáme spíš jako "Sebevědomí v jednání" (a vlastně by se možná i mohl na Sebevědomí přejmenovat).*
Hlavní důvod, proč zavrhnout pojetí "Vlivu jako Reputace" byl, že jsme nechtěli pravidla dál komplikovat. Vyžadovalo by to nějaký nový druh sledování zdrojů, každá postava by si musela zvlášť vyznačovat Reputaci u různých skupin lidí atd. Sice by se to asi dalo nějak zjednodušit, ale rozhodně by to byla nová věc navíc. Taky je otázka, jak by pak vypadalo vyřazování přes Vliv, např. při zastrašování. A když už by se překopal Vliv, tak by to možná chtělo sáhnout i do pojetí Duše, aby skutečně byla každá vlastnost unikátní a měla specifickou dynamiku...
Další problém, na který jsme s pojetím Vlivu jako Reputace narazili je, že je těžké to vybalancovat tak, aby to v různých herních stylech fungovalo obdobně. Snadno by se ti totiž stalo, že např. při dungeon crawlu, kdy jen prolízáš jeskyně a vymlátíš, co potkáš, by Vliv nebyl vůbec důležitý. Hráči by neměli důvod mít vysokou hranici a klidně by si nechávali dát jednu jizvu za druhou, protože jim nezáleží o tom, co si o nich mysleli skřeti v minulé místnosti, stejně už jsou po smrti... Tím by podle mě hra o něco přišla a ztratila na vyváženosti.
Nicméně, pokud bys to chtěl zkusit rozpracovat, otestovat a vychytat, tak by z toho mohlo být zajímavé houserule. Klidně ho potom hodíme třeba i na facebook a třeba podle toho někdo začne hrát...
________________________
*Byť je to samozřejmě zjednodušené - např. šaman, který dostává jizvy při jednání se zvířaty, je může popsat tak, že má pak problém komunikovat s lidmi, protože má chuť místo mluvení vrčet... atd.
Re: Domácí pravidla (house rules)
Díky za odpovědi! Právě si taky nechci příliš komplikovat pravidla a maximálně využít existující mechaniky, které jsou u všech tří zdrojů v zásadě jednotné. Naše družina tráví nebojovými akcemi, diplomacií apod. poměrně dost času a jde mi o to uchopit Vliv tak, aby dával intuitivně smysl. S tím souvisí i použití ve (vlivových) střetech, kde mám obavu, že použití mechanik (ohrožení, manévry jako obrana, vyčerpávání a jizvení) se u stolu začne rychle odchylovat od fikce. Mám pocit, že se to pak blíží spíš nějaké deskovce "na tvoje dvě kartičky chvástání utočím zastrašováním +3!", bez ohledu na obsah dialogů.
Re: Domácí pravidla (house rules)
Já jsem sociální konflikty odehrával s plným využitím mechaniky s různými skupinami a vždycky nám to docela fungovalo. Je pravda, že manévry už jsou pak hodně abstraktní a občas je potřeba si trošku korigovat počet akcí za kolo (aby se pět postav nesesypalo na jednoho chudáka a nekřičeli na něj něco všichni naráz...), ale jinak jsme větší problém neměli. To, aby akce ve fikci měly adekvátní odraz v mechanice a naopak, si stejně musíš hlídat u všech konfliktů...AndyB píše: ↑14. 1. 2020, 13:16Díky za odpovědi! Právě si taky nechci příliš komplikovat pravidla a maximálně využít existující mechaniky, které jsou u všech tří zdrojů v zásadě jednotné. Naše družina tráví nebojovými akcemi, diplomacií apod. poměrně dost času a jde mi o to uchopit Vliv tak, aby dával intuitivně smysl. S tím souvisí i použití ve (vlivových) střetech, kde mám obavu, že použití mechanik (ohrožení, manévry jako obrana, vyčerpávání a jizvení) se u stolu začne rychle odchylovat od fikce. Mám pocit, že se to pak blíží spíš nějaké deskovce "na tvoje dvě kartičky chvástání utočím zastrašováním +3!", bez ohledu na obsah dialogů.
Kdo je online
Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 11 hostů