[OSR] Stars Without Number
[OSR] Stars Without Number
Anotace v Databázi
Píše se rok 3200 a lidské impérium leží v popelu. Pád hyperbrán šest set let tomu přetrhal spojení mezi myriádou světů lidské diaspory. Dlouhá izolace Ticha ale pomalu končí a lidé se vrací na oblohy svých rozptýlených světů. Přidáš se k nim?
Stars Withous Number je oldschoolový hack starého fantasy RPG Basic Dungeons & Dragons, upravený pro potřeby hraní v žánru sci-fi. Pravidla podobně jako D&D využívají šest různostěnných kostek a mnoho konceptů ze své předlohy přejímají, ovšem zahrnují taky originální systém dovedností, který umožňuje větší variabilitu postav. Kromě klasických pilotů, vojáků a pašeráků je k dispozici také psionika, která v mnoha sci-fi supluje magii. Pravidla obsahují podrobný návod k tvorbě a vedení hry ve vesmíru sestávajícího z desítek hvězdných systémů a civilizací na různém stupni vývoje. Hra dává spoustu nástrojů pro přípravu vesmírného sandboxu, včetně systémů, ve kterých si Game Master mezi sezeními může odehrávat vývoj svého světa.
Re: Stars Without Number
Na drivethrurpg je k dispozici za 20$ plná verze revidovaných SWN
http://www.drivethrurpg.com/product/226 ... ed-Edition
Oproti free verzi obsahuje:
-Mechy ty jsou dost podobný resp skoro stejný jako v 1e
-Pravidla pro tvorbu AI postav. Taky hodně podobná 1e
-Transhuman kampaně. Docela zajimavé možnosti pro kampaně mezi "povznesenými"¨
-Pravidla pro heroicke postavy. Na první pohled to z toho udělá hodně silné postavy. Je tam dokonce uvedeno, že jedna heroic postava se vyrovná čtyřem obyčejným.
-Pravidla pro magii. Tohle mě docela překvapilo, ale jsou to možnosti jak udělat magické povolání pro SWN případně plnou fantasy konverzi SWN.
-Pravidla pro tvorbu společností/komunit
http://www.drivethrurpg.com/product/226 ... ed-Edition
Oproti free verzi obsahuje:
-Mechy ty jsou dost podobný resp skoro stejný jako v 1e
-Pravidla pro tvorbu AI postav. Taky hodně podobná 1e
-Transhuman kampaně. Docela zajimavé možnosti pro kampaně mezi "povznesenými"¨
-Pravidla pro heroicke postavy. Na první pohled to z toho udělá hodně silné postavy. Je tam dokonce uvedeno, že jedna heroic postava se vyrovná čtyřem obyčejným.
-Pravidla pro magii. Tohle mě docela překvapilo, ale jsou to možnosti jak udělat magické povolání pro SWN případně plnou fantasy konverzi SWN.
-Pravidla pro tvorbu společností/komunit
momentálně hraju SWN: http://uh-42.wikidot.com/
- Selhan
- Moderátor
- Příspěvky: 3832
- Registrován: 2. 3. 2016, 13:33
- Bydliště: Pankrác
- Kontaktovat uživatele:
Re: Stars Without Number
Dovolím si jen podotknout, že AI postavy ve skutečnosti prošly dost podstatnou změnou - zatímco v první edici byly spíš podobné tvrďáckým expertům, teď se hrají v podstatě jako psychikové s vlastní disciplínou technomagie. A musí sebou tahat vlastní servery. Třeba v autě nebo tak. Což... Mi přijde trochu divné. Ale nezkoušel jsem to přímo ve hře, radši jsem si při přechodu na nová pravidla popravdě udělal z gruntu novou postavu, protože by z mého původního warbota stejně nic moc nezbylo, takže možná to v praxi nějak fungovat bude.
Toto všechno jsou jen nějaké mé naprosto subjektivní dojmy.
- Selhan
- Moderátor
- Příspěvky: 3832
- Registrován: 2. 3. 2016, 13:33
- Bydliště: Pankrác
- Kontaktovat uživatele:
Re: [OSR]Stars Without Number
Myslím, že by stálo za to v databázi rozdělit první a druhou edici. Ty hry jsou opravdu podstatně odlišné - rozhodně je tam srovnatelný rozdíl jako mezi edicemi DnD.
Toto všechno jsou jen nějaké mé naprosto subjektivní dojmy.
- Markus
- Vrchní krutovládce; Administrátor
- Příspěvky: 21022
- Registrován: 19. 8. 2001, 00:00
- Bydliště: Mnohovesmír! Brno!
- Kontaktovat uživatele:
Re: [OSR]Stars Without Number
Budu ti věřit. Zvládneš to udělat? Já se v těch rozdílech nevyznám.
Tu existující přepsat tak, aby popisovala jednu z edic (první?) a pro tu druhou založit novou anotaci.
Založím pak rodinu SWN.
Pak je ještě nutné nějak odhadnout, kdo hodnotil kterou edici. Podle data? Komentáře potom můžu přesunout pod tu správnou.
Tu existující přepsat tak, aby popisovala jednu z edic (první?) a pro tu druhou založit novou anotaci.
Založím pak rodinu SWN.
Pak je ještě nutné nějak odhadnout, kdo hodnotil kterou edici. Podle data? Komentáře potom můžu přesunout pod tu správnou.
- Selhan
- Moderátor
- Příspěvky: 3832
- Registrován: 2. 3. 2016, 13:33
- Bydliště: Pankrác
- Kontaktovat uživatele:
Re: [OSR]Stars Without Number
Tak je to tam. Je teda trochu problém, že je to pořád retroklon (nebo je to teda minimálně kompatibilní s ostatními retrokolny), a dvě rodiny zároveň asi nejdou, že?
Toto všechno jsou jen nějaké mé naprosto subjektivní dojmy.
- Markus
- Vrchní krutovládce; Administrátor
- Příspěvky: 21022
- Registrován: 19. 8. 2001, 00:00
- Bydliště: Mnohovesmír! Brno!
- Kontaktovat uživatele:
Re: [OSR]Stars Without Number
Jde, ale musíš podržet Ctrl (nezdokumentovaná funkce ). Doplnil jsem to tam. A díky za anotaci.
Dotaz: je to hard sci-fi, nebo space opera? Navzájem se to vylučuje. RPGgeek tvrdí space opera, já to nečetl.
Druhý dotaz: Potřebujeme přesunout některá hodnocení od první edice ke druhé. Odhadneš, co je k první a co k druhé? Dvě předcházejí druhou edici, tam je to jasné. Ta dvě nová jsou asi ke druhé? Soudě čistě podle data a pravděpodobnosti.
Dotaz: je to hard sci-fi, nebo space opera? Navzájem se to vylučuje. RPGgeek tvrdí space opera, já to nečetl.
Druhý dotaz: Potřebujeme přesunout některá hodnocení od první edice ke druhé. Odhadneš, co je k první a co k druhé? Dvě předcházejí druhou edici, tam je to jasné. Ta dvě nová jsou asi ke druhé? Soudě čistě podle data a pravděpodobnosti.
- Selhan
- Moderátor
- Příspěvky: 3832
- Registrován: 2. 3. 2016, 13:33
- Bydliště: Pankrác
- Kontaktovat uživatele:
Re: [OSR]Stars Without Number
Hele ten rozdíl mezi tou free a core verzí je víceméně jen v tom, že jsou tam některé věci (například classa robota) za paywallem. Nemá podle mě cenu to v databázi dělit, určitě nikdo nebude mít potřebu hodnotit free a core verzi zvlášť.
Je to hard scifi. Mohl bys do toho narvat space operu, ta druhá edice má i nějaké optional pravidla pro space magic (ty jsem nezkoušel), ale ten default je jednoznačně spíš ve stylu Expanse než Star Wars.
A ty recenze jsou podle mě už k revizi, myslím, že byla všeobecně fanoušky přijmuta a všichni noví zájemci jsou odkazováni na ni.
Je to hard scifi. Mohl bys do toho narvat space operu, ta druhá edice má i nějaké optional pravidla pro space magic (ty jsem nezkoušel), ale ten default je jednoznačně spíš ve stylu Expanse než Star Wars.
A ty recenze jsou podle mě už k revizi, myslím, že byla všeobecně fanoušky přijmuta a všichni noví zájemci jsou odkazováni na ni.
Toto všechno jsou jen nějaké mé naprosto subjektivní dojmy.
Re: [OSR]Stars Without Number
No nevim, teda. Ma to hyperpohony a umelou gravitaci a magicke paprskomety a psioniky co se umi teleportovat. To ma k hard scifi teda daleko.
“And, for an instant, she stared directly into those soft blue eyes and knew, with an instinctive mammalian certainty, that the exceedingly rich were no longer even remotely human.”
― William Gibson, Count Zero
― William Gibson, Count Zero
- Markus
- Vrchní krutovládce; Administrátor
- Příspěvky: 21022
- Registrován: 19. 8. 2001, 00:00
- Bydliště: Mnohovesmír! Brno!
- Kontaktovat uživatele:
Re: [OSR]Stars Without Number
Já jsem ale nerozdělil Free a Core. Jen jsem dal Core do názvu? Mate? OK, mažu.
- Selhan
- Moderátor
- Příspěvky: 3832
- Registrován: 2. 3. 2016, 13:33
- Bydliště: Pankrác
- Kontaktovat uživatele:
Re: [OSR]Stars Without Number
Hm. Dobre, mozna se pletu. Ale tohle podle me fakt neni space opera - ok, je tam metaspace, a jsou tam laserove pusky, ale fakt ti to v zakladu nevygeneruje nejaky epicky prepiceny svet, a nebudes tam vyhazovat do vzduchu Hvezdu smrti pres vetraci sachtu. Jo, je tam umela gravitace, ale zaroven si musis priplatit za bulky modifikaci, ktera tvy lodi umozni letet do atmosfery, jinak pristavas shuttlem.
Toto všechno jsou jen nějaké mé naprosto subjektivní dojmy.
Re: [OSR]Stars Without Number
Tak to z naseho popisu rozsekni, Markusi
“And, for an instant, she stared directly into those soft blue eyes and knew, with an instinctive mammalian certainty, that the exceedingly rich were no longer even remotely human.”
― William Gibson, Count Zero
― William Gibson, Count Zero
- Selhan
- Moderátor
- Příspěvky: 3832
- Registrován: 2. 3. 2016, 13:33
- Bydliště: Pankrác
- Kontaktovat uživatele:
Re: [OSR]Stars Without Number
Uz vim, co tomu odpovida: Firefly. Uznavam, neni to hard scifi typu Jerson, ale hangary fakt nemaji "force field", skafandry muzou rupnout, ceka se, ze architektura bude vcelku realisticka a da se tam hazet na alergicke reakce na novou planetu.
Toto všechno jsou jen nějaké mé naprosto subjektivní dojmy.
- Markus
- Vrchní krutovládce; Administrátor
- Příspěvky: 21022
- Registrován: 19. 8. 2001, 00:00
- Bydliště: Mnohovesmír! Brno!
- Kontaktovat uživatele:
Re: [OSR]Stars Without Number
S tím žánrem teda fakt nevím.
Zatím jsem přehodil ty dva komentáře z roku 2020 pod novou edici. Předpokládám, že by to tak autoři sami chtěli.
Zatím jsem přehodil ty dva komentáře z roku 2020 pod novou edici. Předpokládám, že by to tak autoři sami chtěli.
- Selhan
- Moderátor
- Příspěvky: 3832
- Registrován: 2. 3. 2016, 13:33
- Bydliště: Pankrác
- Kontaktovat uživatele:
Re: [OSR]Stars Without Number
Tak tam nechme jenom sci-fi
Toto všechno jsou jen nějaké mé naprosto subjektivní dojmy.
- Quentin
- Noob of The Round Table
- Příspěvky: 9352
- Registrován: 31. 7. 2007, 14:31
- Bydliště: Praha
- Kontaktovat uživatele:
Re: [OSR]Stars Without Number
Pro mně osobně je SWN a space opera prakticky synonymum
Naposledy upravil(a) Quentin dne 7. 11. 2020, 23:04, celkem upraveno 1 x.
http://2k6goblinu.blogspot.cz/
“Questions are gameplay”-Chris McDowall, The ICI Doctrine, 2018
Player Agency (n.): “the feeling of empowerment that comes from being able to take actions in the [virtual] world whose effects relate to the player’s intention” -Mateas, 2001
“Questions are gameplay”-Chris McDowall, The ICI Doctrine, 2018
Player Agency (n.): “the feeling of empowerment that comes from being able to take actions in the [virtual] world whose effects relate to the player’s intention” -Mateas, 2001
Kdo je online
Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 4 hosti