Dračí doupě - obecná megadiskuze

Oficiální diskuze věnované Dračímu doupěti, nejstarší české hře na hrdiny.

Moderátor: Bouchi

Odpovědět
Uživatelský avatar
Lemmy
Master Discussion Killer
Příspěvky: 4135
Registrován: 17. 10. 2008, 09:37

Dračí doupě - obecná megadiskuze

Příspěvek od Lemmy »

Obrázek
(anotace + seznam příruček a doplňujících modulů)

Pro ty, kterých zde chybí rozličný pokec o starém, dobrém, klasickém Dračím doupěti. Bavte se, diskutujte o čem chcete, ptejte se na co chcete, co se týká Dračího doupěte, nechtěl bych však, aby se téma zvrhlo v diskuze a pření, proč je jaký systém lepší než Dračí doupě, proč se vám Dračí doupě nelíbí apod. Kritiku si jistě můžete užít v jiných tématech do sytosti. $D
Uživatelský avatar
Lemmy
Master Discussion Killer
Příspěvky: 4135
Registrován: 17. 10. 2008, 09:37

Re: Dračí doupě

Příspěvek od Lemmy »

York píše: 24. 10. 2017, 00:01
Lemmy píše: 23. 10. 2017, 19:13Podle mě je dobré to vzít úplně od základu, když vytváříš novou hru, než to stavět na jiné hře (a tím se trochu omezovat), ale je jasný, že inspirace je dobrá :)
To rozhodně. Na tom rozhození ras nic viset nebude, atributy podle rasy jsou prostě 3/2/1 (v různých variantách pořadí) nebo 2/2/2. Není v tom žádné složité šachování jako v DrD0, vytvořit si vlastní rasy znamená přiřadit jim vždycky některou z těchle kombinací.
Chápu. Pak bych doporučoval zvážit, jak by se řešil nastíněný případ, kdy rasa nemá genetiku na nějakou základní vlastnost, ale má ji vypracovanou tréninkem... příklad třeba trpasličí obchodník - který má zkušenosti s obchodem, kde je potřeba jednání: tedy zda by se řešilo nějakou dovedností nebo úpravou atributu (nějaký volný bod dva do atributů navíc pro přiřazení). Tenhle příklad rovnou ukazuje ten případ, kdy se část základního atributu (obratnost/jednání) liší: toto by bylo fajn taky zvážit (jak řešit ty ty případy, kdy je síla odlišná od odolnosti, obratnost od jednání a magie od inteligence) - zda tam dát nějakou možnost odlišení atributu dle použití (př. síla o odolnost 2, ale odolnost vůči nemocem 3) nebo jinak.
York píše: 24. 10. 2017, 00:01 Dneska jsem o tom hodil řeč se spoluhráči a někdo zmínil pluska. Tam je to tak, že je vždycky nějaká základní, obecná varianta rasy (třeba člověk) a ta může mít podvarianty (třeba horal). DnD 5e to má tuším taky nějak tak. To se mi asi nakonec líbí nejvíc, protože to je méně svazující pro hráče, kteří chtějí hrát nějakou rasu (když by byl jen obecný "elf" a měl třeba staty Síla 1, Finesa 2, Duše 3, tlačilo by to hrát elfa vždycky jako magika. Přidání varianty "lesního elfa" tohle omezení odstraní. Zároveň to předejde situaci, kdy by hráč měl výrazně jinou představu, jaké staty by měl mít elf.
Aha, tady se to trochu vysvětluje :) Nicméně to neřeší fakt, že to vejde k "předpojatosti" typu každý lesní elf má potenciál na to být čupr lovec, ale nic jiného $D

Obecně bych se přiklonil k tomu vzít nějakou stávající hru a udělat v ní pár jednoduchých změn nebo vzít něco simple a generického, podle čeho lze hrát cokoliv a přiřadit k tomu pár informací navíc (např. o rasách a daném světě). Vytváření vlastní hry je na jednu stranu strašně fajn, na druhou stranu je okolo toho mrtě práce, i když je to něco minimalistického (viz např. tady jsem dohledal v análech, když jsem dřív zkoušel vytvořit něco pro skupinu ... a tam jsem měl předem už promyšleno, co bych chtěl, aby to bylo a jakým způsobem by hra v základu měla fungovat: https://rpgforum.cz/forum/viewtopic.php?f=192&t=6190 )
Uživatelský avatar
York
Příspěvky: 17447
Registrován: 24. 2. 2012, 17:31

Re: Dračí doupě

Příspěvek od York »

Lemmy píše: 24. 10. 2017, 04:11Pak bych doporučoval zvážit, jak by se řešil nastíněný případ, kdy rasa nemá genetiku na nějakou základní vlastnost, ale má ji vypracovanou tréninkem... příklad třeba trpasličí obchodník - který má zkušenosti s obchodem, kde je potřeba jednání: tedy zda by se řešilo nějakou dovedností nebo úpravou atributu (nějaký volný bod dva do atributů navíc pro přiřazení).
Každou úroveň si můžeš přidat +1 do jendoho atributu, a to včetně první. Tzn. na první úrovni máš první volnej bod, kterej můžeš dát, kam chceš. Na sudých úrovních nemůžeš zvýšit aktuálně nejvyšší atribut, jinak to omezené není.

Lemmy píše: 24. 10. 2017, 04:11toto by bylo fajn taky zvážit (jak řešit ty ty případy, kdy je síla odlišná od odolnosti, obratnost od jednání a magie od inteligence) - zda tam dát nějakou možnost odlišení atributu dle použití (př. síla o odolnost 2, ale odolnost vůči nemocem 3) nebo jinak.
Tohle se dá řešit přesně tak, jak píšeš, raciálkou. Tj. třeba že trpaslík má +1 k Síle, když ji používáš k testům odolnosti. Nemyslím si ale, že by to bylo potřeba. Ono se to většinou ustálí a hráči prostě berou rasy tak, jak jsou navržené v dané hře. Nemá smysl dělat věci složitější, než nutně musí být.

Lemmy píše: 24. 10. 2017, 04:11Vytváření vlastní hry je na jednu stranu strašně fajn, na druhou stranu je okolo toho mrtě práce, i když je to něco minimalistického
Vážně? Ty jo, to bych nikdy neřekl. Budu si to někdy muset vyzkoušet... :think:

$D
Uživatelský avatar
Lemmy
Master Discussion Killer
Příspěvky: 4135
Registrován: 17. 10. 2008, 09:37

Re: Dračí doupě

Příspěvek od Lemmy »

Jasný... mno je fakt, že jsem přehlédl ten fakt, že vytváříš hru pro hru jako takovou $D (u toho přímého využití na aktuální hraní bych doporučil hru hotovou, proto jsem to doporučení k výběru už existující hry s úpravou psal).
York píše: 24. 10. 2017, 12:10 Vážně? Ty jo, to bych nikdy neřekl. Budu si to někdy muset vyzkoušet... :think:
$D
LOL
Uživatelský avatar
eerieBaatezu
Příspěvky: 10153
Registrován: 16. 9. 2007, 11:55

Re: Dračí doupě

Příspěvek od eerieBaatezu »

https://youtu.be/1LQVsWJwPSg

Martin Klíma je právě online na YT. Můžete mu tam poděkovat za Dračák. :D
Obrázek
Uživatelský avatar
eerieBaatezu
Příspěvky: 10153
Registrován: 16. 9. 2007, 11:55

Re: Theurg Alchymista

Příspěvek od eerieBaatezu »

Obrázek
Obrázek
Uživatelský avatar
ShadoWWW
Příspěvky: 4575
Registrován: 21. 8. 2007, 11:16
Bydliště: Kostka
Kontaktovat uživatele:

Rady pro Pány Jeskyně

Příspěvek od ShadoWWW »

Ví vlastně někdo, proč jsou povolání v DrD řazeny, jak jsou?
Válečník, Hraničář, Alchymista, Kouzelník, Zloděj
  • Podle abecedy to evidentně není.
  • Podle složitosti (jak jsem se domníval) také ne, protože Kouzelník je určitě složitější než zloděj.
Kostka, http://www.d20.cz
- stovky článků (tipy k hraní, recenze, design a teorie, ...) a diskusí, skupinové sekce s rozsáhlou podporou, ...a mnohé další.

Překlady Fate: ONLINE, PDF v grafice; všechny základní knihy, autorské blogy a další; vlastní Star Wars
Překlady Dungeon's & Dragons 5e: ONLINE, PDFka v grafice (všechna pravidla, 10+ kampaní a dobrodružství)
Překlady Shadowrunu: 6. edice v PDF, překlad 5. edice,
Překlady Sawage Worlds: PDF v grafice
Překlad Apocalypse World: ONLINE, PDF v grafice
Uživatelský avatar
Jerson
Inženýr z Ocelového města
Příspěvky: 22590
Registrován: 11. 2. 2003, 16:39
Bydliště: České Budějovice
Kontaktovat uživatele:

Re: Rady pro Pány Jeskyně

Příspěvek od Jerson »

Protože napřed je boj. Pak je boj a něco k tomu. Věci úplně mimo boj a sociální věci jsou na konci. A alchymista je víc bojový než kouzelník, tak je před ním.
Uživatelský avatar
York
Příspěvky: 17447
Registrován: 24. 2. 2012, 17:31

Re: Dračí doupě - obecná megadiskuze

Příspěvek od York »

Warrior, Ranger, Wizzard, Thief je pořadí v ADnD 2. Ještě se teda do toho míchá pár dalších povolání a naopak tam chybí alchymista, ale tipnul bych si, že základní pořadí je z DnD.
Uživatelský avatar
ShadoWWW
Příspěvky: 4575
Registrován: 21. 8. 2007, 11:16
Bydliště: Kostka
Kontaktovat uživatele:

Re: Dračí doupě - obecná megadiskuze

Příspěvek od ShadoWWW »

York: Jo, to bude ono! Díky!
Kostka, http://www.d20.cz
- stovky článků (tipy k hraní, recenze, design a teorie, ...) a diskusí, skupinové sekce s rozsáhlou podporou, ...a mnohé další.

Překlady Fate: ONLINE, PDF v grafice; všechny základní knihy, autorské blogy a další; vlastní Star Wars
Překlady Dungeon's & Dragons 5e: ONLINE, PDFka v grafice (všechna pravidla, 10+ kampaní a dobrodružství)
Překlady Shadowrunu: 6. edice v PDF, překlad 5. edice,
Překlady Sawage Worlds: PDF v grafice
Překlad Apocalypse World: ONLINE, PDF v grafice
Uživatelský avatar
Killman
Příspěvky: 61
Registrován: 12. 3. 2009, 13:16
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:

Re: Theurg Alchymista

Příspěvek od Killman »

eerieBaatezu píše: 16. 2. 2018, 01:21 Obrázek
Nevíte někdo jaká jména by měla následovat po 27. Jérathel jež je v pravidlech DrD pojmenovaná jako poslední? U mě jdou ty sféry do 31. Můžu jim jména vymyslet, ale rád bych udržel kontinuitu.
Uživatelský avatar
York
Příspěvky: 17447
Registrován: 24. 2. 2012, 17:31

Re: Theurg Alchymista

Příspěvek od York »

Killman píše: 19. 8. 2020, 18:18Nevíte někdo jaká jména by měla následovat po 27. Jérathel jež je v pravidlech DrD pojmenovaná jako poslední? U mě jdou ty sféry do 31. Můžu jim jména vymyslet, ale rád bych udržel kontinuitu.
Jsou to hebrejský jména andělů, zkus pogooglit. Ale nezaručuju, že jich je víc než 27 ;)
Uživatelský avatar
Killman
Příspěvky: 61
Registrován: 12. 3. 2009, 13:16
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:

Re: Theurg Alchymista

Příspěvek od Killman »

York píše: 19. 8. 2020, 18:32 Jsou to hebrejský jména andělů, zkus pogooglit. Ale nezaručuju, že jich je víc než 27 ;)
Jen v té tabulce jich je 72, ale některá ta jména nejsou dobře čitelná a já bych je tak jak jsou uvedena v pravidlech DrD podle toho nepřečetl.
Uživatelský avatar
boubaque
bubák; Moderátor
Příspěvky: 6644
Registrován: 2. 10. 2006, 19:49
Bydliště: Brno/Ostrava
Kontaktovat uživatele:

Re: Dračí doupě - obecná megadiskuze

Příspěvek od boubaque »

Podle tohohle: 28. Šéheja(h)*, 29. Réjajel, 30. Omael, 31. Lekabel

* To "h"** si tam případně přidej podle toho, jak to je u jiných jmen v Dračáku.

(poděkuj panu Googlovi)

EDIT: **ještě mě napadlo, že by to mohlo být "ch"... prostě mrkni na ostatní jména co končí na -a/-ah/-ach a napiš to podle toho.
Když se kácí les, lítají kopí — sv. Vojtěch
Bezejmenný hrdina (vlastnoruční komiks)
Hraju/vedu: D&D 5e, Svitky hrdinů, Příběhy Impéria
Další oblíbené hry: Primetime Adventures, Mountain Witch, Wushu
Vlastnoruční heartbreaker: Fossa (Fate to Old School System Adjustment)
Uživatelský avatar
Killman
Příspěvky: 61
Registrován: 12. 3. 2009, 13:16
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:

Re: Dračí doupě - obecná megadiskuze

Příspěvek od Killman »

boubaque píše: 19. 8. 2020, 18:48 28. Šéheja(h)*, 29. Réjajel, 30. Omael, 31. Lekabel
Dík, to zní dobře.
Uživatelský avatar
Karotka
Příspěvky: 1110
Registrován: 21. 9. 2011, 21:42
Bydliště: Praha

Re: Dračí doupě - obecná megadiskuze

Příspěvek od Karotka »

Zajímavej článek v Paměti národa o Martinu Klímovi, jeho roli při Sametu a Dračím doupěti.
Že jsem mluvil na Albertově ví málokdo, ale každý zná Dračí doupě

Někdy v roce 1986 narazil v tehdejším časopise 100+1 na článek Smrt číhá v dračím doupěti. „Ten pojednával o tom, že američtí teenageři upadli do tenat kapitalisty, který je navnadil na hru, která se jmenuje Dungeons & Dragons. Hráči předstírají, že jsou bojovníky nebo čaroději. A stane se jim, že pak tomu uvěří: třeba se pokusí létat a při tom spadnou ze střechy.” Dobový článek citoval puritánskou kritiku amerických evangelikálů. „Komunisté s konzervativci v pozoruhodné shodě brojili proti tomu, co by mladé mohlo bavit,“ vypráví.
Nic moc se nezměnilo :D
Na matfyzu fungoval pod hlavičkou SSM už od 70. let klub přátel sci-fi jménem Villoidus viridis (latinsky huňáč zelený), který vydával stejnojmenný časopis. „Tehdejší režim vůči sci-fi neměl žádnou zásadní námitku, snad jen, že odvádí mládež od budování socialismu,“ vypráví Martin Klíma a vzpomíná, že některá zásadní díla žánru dokonce vyšla oficiálně, například 451 stupňů Fahrenheita amerického spisovatele Raye Bradburyho, na jehož překladu se podílel Josef Škvorecký.
Že 451°F tu tehdy vyšlo oficiálně mě dost překvapilo.

Tradiční jasnozřivost depresivních, často popisovaná jako radikální nezúčastněnost ve vztahu k lidským starostem, se projevuje v první řadě nezájmem o problémy, které vskutku nejsou příliš zajímavé.
(M. Houellebecq)
Odpovědět

Zpět na „Dračí doupě“

Kdo je online

Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 12 hostů