9. číslo vydáno

Drakkar je internetový časopis (nejen) o RPG hrách. V této sekci probíhají organizace, diskuze o článcích, atd. Budeme rádi, když se zapojíte.

Moderátor: Raven

Ako hodnotíte 9. číslo Drakkaru?

Výborné!
6
46%
Nadpriemerné
6
46%
Priemerné
1
8%
Podpriemerné
0
Žádná hlasování
Zlé
0
Žádná hlasování
 
Celkem hlasů: 13

Uživatelský avatar
Joe
Fórový šašek; Moderátor
Příspěvky: 4406
Registrován: 15. 3. 2004, 11:52
Bydliště: Bratislava

9. číslo vydáno

Příspěvek od Joe » 8. 8. 2008, 13:43

V jedno polohorúce, polodaždivé obedové voľno sa vydáva 9. číslo Drakkaru, internetového dvojmesačníka o RPG a veciach s tým súvisiacich.

Nájdete ho... kdeže? No tu!

http://drakkar.rpgplanet.cz

Obsah:
Festival Fantasie očima přednášejícího nováčka,
Detektivky v RPG, Ghost in the Shell pro RPG,
TÉMA ČÍSLA - Hraní ve 30. létech, Něco o středověkém myšlení, Zápis - Cosa Nostra
|-- RPGforum moderátor-editor
|-- Hrám: Primetime Adventures (začíname...)
|-- Mám rád: Amber Diceless, FATE, Tri-Stat dX, Primetime Adventures
|-- mail - joeyeti (at) gmail (dot) com

Uživatelský avatar
Joe
Fórový šašek; Moderátor
Příspěvky: 4406
Registrován: 15. 3. 2004, 11:52
Bydliště: Bratislava

Příspěvek od Joe » 8. 8. 2008, 13:55

Tak, už tam je. Ešte som s tým fidloval ;)
|-- RPGforum moderátor-editor
|-- Hrám: Primetime Adventures (začíname...)
|-- Mám rád: Amber Diceless, FATE, Tri-Stat dX, Primetime Adventures
|-- mail - joeyeti (at) gmail (dot) com

Uživatelský avatar
Acidburn
Příspěvky: 219
Registrován: 20. 5. 2007, 12:32
Bydliště: Brno
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Acidburn » 8. 8. 2008, 21:13

Tak, tohle se už dlouho nestalo - přečetl jsem Drakkar na jediný zátah celý (obvykle se nutím do povídek, tentokrát žádná nebyla) a lehce zhodnotím:

úvodník - stručný, jasný, s nástinem budoucího vývoje. Lepší než moje verze, ze které se stalo intro.

report z Festivalu Fantasie - aspoň vím, oč jsem přišel, příště by neškodilo několik fotek. Asi to ocení spíše lidé, kteří tam byli a jsou zvědaví, jak to prožívali jiní účastníci. Ale dobré.

detektivky v RPG - dle názvu a začátku článku jsem čekal něco jiného, než o čem byl zbytek článku. Ale každopádně, s názornou ukázkou, jak se to dá zahrát, to oceňuji.

Ghost in the Shell - zpětně si uvědomuji, že by článku prospělo více ukázek z mangy a seriálu, poznámky pod čarou mohly být na konci každé stránky a ne až úplně na konci (článek je dost dlouhý). Obsah hodnotit nebudu, to bude muset udělat někdo jiný.

intro - snažil jsem se spíše nadhodit GMům co nejvíc možností, jak si se hrou v settingu 30. let poradit. Opět raději nehodnotím kvalitu, to bude muset udělat někdo jiný.

hraní ve 30. letech - dost dobrý článek, který se čte skoro sám. Je vidět, že autoři znají období v USA velmi dobře, dozvěděl jsem se mnoho dalších detailů, použité snímky a ukázky z filmů (včetně Road to Perdition a Last Man Standing).

něco o středověkém myšlení - zajímavý článek, několik zajímavých postřehů (třeba to o očistci), na druhou stranu několik promarněných šancí (dalo se z toho vytěžit ještě víc). Ale jinak dobrý.

zápis ze hry Cosa Nostra - dobře doplnil výše zmíněný článek. "Holka, seš sirotek..." nejlepší hláška čísla, pro cynismus já mám holt slabost.

Celkově - nadprůměrné číslo, Drakkar konečně překonal 75 stránek, hlavní téma je do budoucna velmi dobrá věc, i přes několik překlepů, chybějících čárek a pravopisných chyb je kvalita na vzestupu.
Konečně se masivního použití dočkaly obrázky a fotky - a je to jednoznačně plus. Používal bych je i nadále, v co největší kvalitě a přiměřeném množství.
Možná by něškodilo vědět něco o budoucím podporovaném settingu dopředu pro napsání o to kvalitnějších článků.
Některé sekce vypadly - povídky ani doplňky pro hru nejsou, na druhou stranu ani nejsou, díky stylu článků, příliš potřebné.

Třeba někdy dopíšu tu svou povídku (a upřímně řečeno, mám sto chutí napsat bokem ještě jednu dvě "povídky pro Alraune", něco ve stylu "takhle se má psát SM fantasy"). Mě to prostě provokuje, nedostatek kvalit i v této "pudové" oblasti (nemějte mne za úchyla, prosím).
Countdown to exterminate the human race...

Uživatelský avatar
Jerson
Inženýr z Ocelového města
Příspěvky: 16146
Registrován: 11. 2. 2003, 16:39
Bydliště: České Budějovice
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Jerson » 8. 8. 2008, 22:23

Tedy říkám - skvělé číslo. Něbýt toho že je před půlnocí, četl bych všechny články ještě teď, takhle jsem je zčásti přečetl a zčásti jen prošel, ale všechny jsou zajímavé.

Uživatelský avatar
Erric
Příspěvky: 1469
Registrován: 17. 10. 2006, 12:32
Bydliště: Brno
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Erric » 9. 8. 2008, 07:16

Drakkar rozhodne usel velky kus cest od sveho pocatku. U tohoto cisla jsem mel opravdu pocit, ze je graficky i obsahove na urovni.

Uživatelský avatar
Bifi
Motivátor; Moderátor
Příspěvky: 4801
Registrován: 3. 3. 2005, 12:24
Bydliště: Viedeň

Příspěvek od Bifi » 9. 8. 2008, 13:22

Dobré číslo. Hurá!
Hlboké lesy
"We don't explore characters; we explore dungeons."

Uživatelský avatar
Tabytha
Romikovec
Příspěvky: 130
Registrován: 27. 1. 2007, 18:22
Bydliště: Plzeň

Příspěvek od Tabytha » 9. 8. 2008, 13:45

Nádhera, přijde mi to jako nejlepší číslo za ten rok a půl!!! Fakt super :clap:
Heaven is not a time and it is not a place. Heaven is being perfect!

Uživatelský avatar
ilgir
pěšák
Příspěvky: 8246
Registrován: 22. 1. 2007, 13:48
Bydliště: nejkrásnější město světa

Příspěvek od ilgir » 9. 8. 2008, 14:10

To je chvály, to je chvály... že bych si ho také přečetl?
Teda aspoň ty dva tři články, jejichž nejsem autorem nebo korektorem? $D

Ale musím říct, že na tom asi fakt něco bude. A uznání od výše chválících nás velmi těší. Týden před koncem července, když na mailu byly tři (!) články a v soukromé sekci mrtvo, jsem začínal mít z Drakkaru takový špatný pocit. Fakt jsem si skoro myslel, že v srpnu vůbec nevyjde.

Takže díky autorům i čtenářům.
Nepoužívat nebo vrátit!
DrD II: Hry Mocných

Uživatelský avatar
Tabytha
Romikovec
Příspěvky: 130
Registrován: 27. 1. 2007, 18:22
Bydliště: Plzeň

Příspěvek od Tabytha » 9. 8. 2008, 15:43

No já musím omluvit svůj výpadek, al šrotím na státnice z dějepisu a do toho jsem si udělala dvanáctidenní dovču v Řecku, takže jsem prostě tohle číslo nezvládla...ale za měsíc bud den po státnicích, takže na dalším čísle zamakám...tedy aspoň se pokusím, povinná četba na státnice z angliny mi stále stojí a diplomka taktéž, ale snad se to nějak zvládne a budu moci zase pomoct :wink:
Heaven is not a time and it is not a place. Heaven is being perfect!

Uživatelský avatar
Acidburn
Příspěvky: 219
Registrován: 20. 5. 2007, 12:32
Bydliště: Brno
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Acidburn » 10. 8. 2008, 16:46

Jen několik poznámek k mému článku o světě Ghost in the Shell.

Z článku vypadla jedna ze zbraní: Seburo SNAB, zmíněná pouze v manze GitS. Jde o velmi malou pistoli, používanou nejspíše jako rezervní zbraň, určená proti nepříteli do pěti metrů (ale s použitím správného zaměřovacího software je schopná trefit člověka na 100 metrů). Vzhledem ke svým charakteristikám (12 výstřelů za 3 vteřiny) by mohla používat technologii Metal Storm, nebo by mohlo jít o plně automatickou pistoli střílející dávkou. Kalibr bude malý, nejspíš 5mm, zásobník nebude na víc než oněch 12 nábojů. Podle mě je tato zbraň zobrazena na první obálce celé mangy GitS.

Další zbraň, velká ostřelovací puška s dalekým dostřelem, je k vidění jak ve filmu GitS, tak v seriálu. Zbraň je napevno uchycená k vrtulníku, parametry se bude blížit protitankové pušce, dostřel bude několik kilometrů. Ostřelovač ovládající tuto pušku je k ní připojen skrze jack konektor a její přesné zaměření trvá nějakou dobu.
Další poznámka se týká těžkého dvourotorového vrtulníku JMSDF. Ten se vyskytuje NEJEN v epizodě 24-Annihilation, ale i v epizodě 25-Barrage a v pár dalších se mihne.

Další poznámka je spíše pro začínající GMy. Existence Sítě umožňuje skladování dat v digitální podobě a tedy kdykoli přístupné, ale také riziko jejich odcizení. Proto jsou i ve světě GitSu stále k dispozici tištěné knihy a dokumenty. Pokud tedy dobrodruzi nemohou na síti najít potřebná data, může to znamenat jak jejich dobrou ochranu, tak skutečnost, že se hledané údaje nikdy nepřevedly do digitální podoby.
Součástí Sítě jsou i superpočítače – Decatoncale je jeden ze tří exemplářů superpočítačů schopných prohledávat a uchovávat enormní množství dat. Vzhledem k rozvoji internetu je to skoro nutnost. Vidět ho můžete v manze Man Machine Interface.

Poslední poznámka se týká nesmrtelnosti a věčného mládí ve světě GitSu. Shirow se tímto aspektem nijak blíže nezabývá (protože neuplynula dostatečně dlouhá doba od vynálezu kybermozku v jeho světě), pouze v manze i v seriálu zmíní několik kyborgů, jejichž stáří je 62 (Mayumi, kapitola 2 mangy GitS), nebo dokonce 95 let (bývalá agentka KGB). Tělo úplného kyborga nestárne a může vypadat jakkoli. Stárne však jeho kybermozek, jehož základem je samozřejmě lidský mozek a mícha. Vyrobit mozek stejným způsobem, jako ostatní orgány z DNA dotyčné osoby není možné – lidský mozek je tvořen synapsemi, které se utváří v průběhu života a naklonovat je není možné.

Řešení jsou dvě – buď kompletní přepis obsahu kybermozku do uměle vytvořeného mozku (jako měl třeba Terminátor), nebo kopírování Ducha, díky kterému byl nesmrtelný a věčně stejný Marcelo Jarti v epizodě 7-Idolator. Takže nesmrtelnost i věčné mládí jsou možné.

To je asi tak vše. Doufám, že se Vám článek líbil. $D $D $D
Countdown to exterminate the human race...

Uživatelský avatar
Jerson
Inženýr z Ocelového města
Příspěvky: 16146
Registrován: 11. 2. 2003, 16:39
Bydliště: České Budějovice
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Jerson » 11. 8. 2008, 07:32

(Odstřelovačka na vrtulníku? Mno, na použití proti technice na pár set metrů možná, ale člověka na pár kilometrů, to asi těžko. Vím, že jsi to nevymyslel ty, spíše by mě zajímalo na co ji používali.
Jinak 12 výstřelů za 3 sekundy je na automatickou pistoli velmi málo, přesněji je to tak málo, že by mohla být v tomto módu dobře použitelná, na rozdíl od existujících.)

Viděl jsem sice jen jeden film, ale díky tvému článku bych klidně zkouknul celou sérii a ještě navrch přidal jednu hru.

Uživatelský avatar
Acidburn
Příspěvky: 219
Registrován: 20. 5. 2007, 12:32
Bydliště: Brno
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Acidburn » 11. 8. 2008, 20:11

Pušku použili k headshotu Motoko Kusanagi jak v původním filmu Ghost in the Shell z roku 1995, tak v seriálu v epizodě 25-Barrage. Zatímco ve filmu kulku zachytil Batou za cenu ustřelení vlastní ruky (a stejně kulku jen vychýlil), v seriálu už doslovazmizela hlava Motoko. Nakonec se ukázalo, že šlo o dálkově řízené tělo a skutečná Motoko ho ovládala z bezpečí svého úkrytu.
V prvním případě se střílelo (dle mého ohadu) na několik set metrů, v seriálu se střílelo na několik kilometrů. Puška je dost dlouhá, ale jestli je tato přesnost kdy dosažitelná, opravdu netuším :-?
Mimochodem, Motoko má nejspíš sbírku svých umělých těl (v manze jsou tato těla nazývána jako "decot"), k vidění je především ve filmu GitS: Solid State Society. $D
Countdown to exterminate the human race...

Uživatelský avatar
Jerson
Inženýr z Ocelového města
Příspěvky: 16146
Registrován: 11. 2. 2003, 16:39
Bydliště: České Budějovice
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Jerson » 11. 8. 2008, 21:10

Což o to, dneska se dá dostřelit na dva kilometry a trefit se na 1100 metrů, ale je třeba stabilní místo, což vrtulník není a nikdy nebude.

A řekl bych, že GiTS budu muset dříve či později shlédnout komplet.

Uživatelský avatar
Joe
Fórový šašek; Moderátor
Příspěvky: 4406
Registrován: 15. 3. 2004, 11:52
Bydliště: Bratislava

Příspěvek od Joe » 17. 8. 2008, 22:42

Jerson píše:Což o to, dneska se dá dostřelit na dva kilometry a trefit se na 1100 metrů, ale je třeba stabilní místo, což vrtulník není a nikdy nebude.

A řekl bych, že GiTS budu muset dříve či později shlédnout komplet.
GitS si ROZHODNE pozri celé. Videl som všetko okrem mangy - oba filmy, oba seriály aj film k seriálom.

Je to jedna z najlepších anime sérií, aké som mal tú česť poznať a NIKTO nebude zhliadnutie ľutovať.
|-- RPGforum moderátor-editor
|-- Hrám: Primetime Adventures (začíname...)
|-- Mám rád: Amber Diceless, FATE, Tri-Stat dX, Primetime Adventures
|-- mail - joeyeti (at) gmail (dot) com

Uživatelský avatar
Acidburn
Příspěvky: 219
Registrován: 20. 5. 2007, 12:32
Bydliště: Brno
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Acidburn » 18. 8. 2008, 09:08

Ačkoli jsem to psal už v článku, co se týká mangy GitS: původní manga nese prostý název Ghost in the Shell a posloužila jako inspirace k filmu i k seriálu. Jako inspirace rovněž posloužilo pokračování mangy Human Error Processor, které obsahuje čtyři kratší příběhy, které opět posloužily jako inspirace pro seriály a filmy (např. hon na snipera ve filmu GitS: Solid State Society je převzat právě z posledního příběhu Lost Past, kyborg Krab z filmu GitS: Innocence je opět inspirován jiným kyborgem z této mangy).
Přesto jsou filmy a seriály velmi odlišné od svých inspiračních zdrojů.
Vlastně jedinou mangou, která je originální a která nebyla (zatím?) převzata do filmů a seriálů, je Man Machine Interface, která uzavírá celou sérii vznikem skutečné umělé inteligence.

A poslední zpráva - původní film GitS z roku 1995 je nyní uveden v nové verzi jako Ghost in the Shell 2.0, příběh by měl zůstat stejný, změní se jen vizuální stránka, takže vzhled Motoko Kusanagi bude odpovídat pozdějšímu seriálu. Na netu už jsou dokonce ukázky.

A ačkoli to sem nepatří - Špilberk (Steven Spielberg) se rozhodl natočit film Ghost in the Shell s živými herci. To bude taky jediný film, na který nepůjdu, protože je mi jasné, že je to kolosální nesmysl a diváky, kteří neví nic o světě GitS, to bude hodnoceno jako klon Matrixu. Ach jo.
Countdown to exterminate the human race...

Odpovědět

Zpět na „Drakkar“

Kdo je online

Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 0 hostů