Co se stalo při vašem posledním sezení?

Zápisy a zážitky z vašich her, pomoc s přípravou, společné hraní.
Odpovědět
Uživatelský avatar
Antharon
Příspěvky: 6886
Registrován: 24. 10. 2007, 16:33
Bydliště: Šenkvice

Re: Co se stalo při vašem posledním sezení?

Příspěvek od Antharon »

Ja by som asi zvolil radsej pristup, ze by som mal nejake povinne jazdy, co by boli random encountry, ktore sa spustia ako random encounter ak mas splnene podmienky. Napriklad ak ti v tejto miestnosti padol random encounter a postavy uz zabili niekoho z thanatosovych kultistov, pouzi nasledovnu scenu...
Moaaaar!!!! - [móur] - The provided level of material relevant to my interests is insufficient to meet my personal required needs.
Uživatelský avatar
Bifi
Motivátor; Moderátor
Příspěvky: 7484
Registrován: 3. 3. 2005, 12:24
Bydliště: hanzové mesto Brémy

Re: Co se stalo při vašem posledním sezení?

Příspěvek od Bifi »

(a) Infodump nemá byť ako scéna, ale ako informácie, ku ktorým sa postavy vedia dostať vlastným spôsobom a tempom (statické/cyklické).
(b) Ak scéna slúži ako infodump, tak je to len čerešnička na torte alebo len jedna z paralelných ciest, ako sa k informácii dostať.

OSR by nemala uvažovať v scénach, ale v lokáciách a v "objektívnych dejoch".
Antharon píše: 10. 5. 2022, 10:47 Ja by som asi zvolil radsej pristup, ze by som mal nejake povinne jazdy, co by boli random encountry, ktore sa spustia ako random encounter ak mas splnene podmienky. Napriklad ak ti v tejto miestnosti padol random encounter a postavy uz zabili niekoho z thanatosovych kultistov, pouzi nasledovnu scenu...
Toto je fajn. Ale nie je to scéna, ale encounter.
"Modern roleplayers own too many rule books and not enough story books and history books." :arrow? Play the worlds, not the rules
Môj príležitostný Youtube kanál Karpatské bunkre


Obrázek
Obrázek Obrázek
Uživatelský avatar
Antharon
Příspěvky: 6886
Registrován: 24. 10. 2007, 16:33
Bydliště: Šenkvice

Re: Co se stalo při vašem posledním sezení?

Příspěvek od Antharon »

Tu sa bavime iba o terminologii. Mne je to jedno, ak si postavy trufaju na skupinu tridsiatich kultistov kde au aj vysokolevlove charaktery, tak ja im ten TPK odmastrujem. Navyse by sa dala ta scena vyuzit aj na vykradnutie ich komnat, ktore su teraz nestrazene.
Moaaaar!!!! - [móur] - The provided level of material relevant to my interests is insufficient to meet my personal required needs.
Uživatelský avatar
Bifi
Motivátor; Moderátor
Příspěvky: 7484
Registrován: 3. 3. 2005, 12:24
Bydliště: hanzové mesto Brémy

Re: Co se stalo při vašem posledním sezení?

Příspěvek od Bifi »

My dvaja vieme, iní nemusia :)
"Modern roleplayers own too many rule books and not enough story books and history books." :arrow? Play the worlds, not the rules
Môj príležitostný Youtube kanál Karpatské bunkre


Obrázek
Obrázek Obrázek
Jezus
Příspěvky: 2601
Registrován: 26. 1. 2018, 10:35
Bydliště: Brno

Re: Co se stalo při vašem posledním sezení?

Příspěvek od Jezus »

Já rozumím smyslu náhodných setkání a ecounterů jako motivace s sebou v dungeonu trochu hnout (=například neprohledávat každou píď), ale právě "cutscéna" s pohřebním rytem může být zajímavá a není důvod nějak výrazně omezovat pravděpodobnost, že se dostane do hry. A když, tak nějak nápaditěji, třeba že probíhá v nějakém daném čase a postavy na to mohou nějak přijít...

Na druhé straně mě napadlo, že kdyby bylo takových "pozitivních" ecounterů víc, mohlo by vzniknout zajímavé dilema, že skrze dungeon není třeba zase až tak pospíchat, protože krom nepřátel, může sám vyjevit i něco pozitivního.

Napsat nějaký "duchařský" dungeon, který by tohohole využíval, by mohlo být možná zajímavé :think:
Uživatelský avatar
MarkyParky
Příspěvky: 16377
Registrován: 11. 8. 2011, 02:37

Re: Co se stalo při vašem posledním sezení?

Příspěvek od MarkyParky »

Ja osobne mám pocit, že natvrdo naskriptované encountery typu "a rituál sa práve chýli ku koncu" hráčom uberajú agenciu. Zneplatňuješ ich voľbu sa dungeonom ponáhľať alebo naopak tam tráviť čas neužitočne. (A chcem sa vyhnúť situáciám ako "jáj, však to sme sa vlastne vôbec nemuseli ponáhľať" a podobne.) Preto mi ako lepšie riešenie prídu náhodné generátory.
Tohle se mi nezdá. Náhodná setkání nejsou závislé jevy (resp. až na akademické debaty o jejich designu tady jsem zatím na žádný modul, kde by byly závislé, nenarazil).

A jejich role je hlavně emulovat jednoduchým nástrojem dění offscreen, aby se nemuselo pracně simulovat a přitom vznikal dojem živoucího světa.

Hráčská volba jít rychle nebo pomalu má vliv na to, kolik random encounterů spustím (a tedy např. kolik mám zdrojů), ale nikoliv na to, co na daném místě spustím. Tzn. ano, random encountery respektují player agency víc než skriptované události, ale jinak.

A u problémů nastíněném Antharonem není mezi skriptem a random encounterem ve vlivu na player agency rozdíl, resp. skript je v tomhle případě jen zvláštní případ náhodné tabulky s jedním řádkem a pravděpodobností 1.

EDIT: Aby respektovaly hráčskou volbu i co do obsahu, znamená to průchod jinou lokací, spuštění jiné tabulky. A to skripty (pokud nejsou iluze) umí taky.
Uživatelský avatar
Quentin
Noob of The Round Table
Příspěvky: 9334
Registrován: 31. 7. 2007, 14:31
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:

Re: Co se stalo při vašem posledním sezení?

Příspěvek od Quentin »

Bifi píše: 10. 5. 2022, 09:37Ja osobne mám pocit, že natvrdo naskriptované encountery typu "a rituál sa práve chýli ku koncu" hráčom uberajú agenciu. Zneplatňuješ ich voľbu sa dungeonom ponáhľať alebo naopak tam tráviť čas neužitočne. (A chcem sa vyhnúť situáciám ako "jáj, však to sme sa vlastne vôbec nemuseli ponáhľať" a podobne.) Preto mi ako lepšie riešenie prídu náhodné generátory.
Je to trochu samozřejmé, ale pro jistotu zmíním: je rozdíl mezi encounterem, který situaci uvádí, a který ji rozvíjí.

Pokud je ten scripted ritual tvoje první srážka s kultem, tak je to cool intro scéna, a nikomu to agency nekazí. Pokud už o kultistech víš nebo se dokonce snažíš zachránit jejich vězně či přerušit rituál, tak začne mít smysl počítadlo nebo náhodný generátor.
http://2k6goblinu.blogspot.cz/
“Questions are gameplay”-Chris McDowall, The ICI Doctrine, 2018
Player Agency (n.): “the feeling of empowerment that comes from being able to take actions in the [virtual] world whose effects relate to the player’s intention” -Mateas, 2001
Uživatelský avatar
Antharon
Příspěvky: 6886
Registrován: 24. 10. 2007, 16:33
Bydliště: Šenkvice

Re: Co se stalo při vašem posledním sezení?

Příspěvek od Antharon »

Marky: ja si myslim, ze tento ritual v prvom rade nedava tak uplne zmysel ako nahodny encounter. Respektive ak random encountre beries ako mechaniku ktora ma hracov popohanat v prieskume dungeonu. Mne osobne sa paci aj ked mas v dungeone nahodne udalosti, ktore nemusia nutne pozostavat zo skupiny, ktora na postavy zautoci. Napriklad sa mi paci ak ma modul nejaku formu "pocasia" ktore hovori o zmene atmosfery v dungeone. (Napriklad mas upirsku tvrz a vies ze ked pride noc alebo padne hmla, tak narocnost vyrazne pritvrdi).

Casovane cutsceny su komplikovana vec, ktoru som nevidel este velmi dobre zvladnutu. Ako game master viem, ze z dramaturgickeho hladiska obcas chcem aby hraci zazili ako divaci nejaky epicky moment. Problem je, ze si neviem predstavit ako by hra mala mat ten cit pre davkovanie tychto momentov lepsi nez "vloz tuto scenu ked mas pocit ze sa to hodi"
Moaaaar!!!! - [móur] - The provided level of material relevant to my interests is insufficient to meet my personal required needs.
Uživatelský avatar
York
Příspěvky: 17447
Registrován: 24. 2. 2012, 17:31

Re: Co se stalo při vašem posledním sezení?

Příspěvek od York »

Rituál je asi nejlepší předem oznámit, tj. dát k dispozici informaci, kdy a kde se bude konat. Nebo třeba tím, že se bude sandboxem pohybovat procesí, po kterym je možný najít stopy a je možný ho sledovat.

V dungeonu taky může trvat nějakou dobu a bejt dobře slyšet - vzdálený chantování dodá atmosféru a současně předá informaci, že se někde něco děje.
Uživatelský avatar
Markus
Vrchní krutovládce; Administrátor
Příspěvky: 20870
Registrován: 19. 8. 2001, 00:00
Bydliště: Mnohovesmír! Brno!
Kontaktovat uživatele:

Re: Co se stalo při vašem posledním sezení?

Příspěvek od Markus »

Jezus píše: 10. 5. 2022, 09:21 Kacířská myšlenka - jak odlišný by byl ten zážitek hráčů, kdyby daná scéna byla v tom místě natvrdo naskriptovaná?
Ta scéna se stala jenom díky tomu, že hráči zůstali na místě nějakých 5 hodin. Kdyby byla tvrdě naskriptovaná, „spustila“ by se při vstupu do místnosti a nemuseli by to pět hodin triggerovat. Tyhle náhodné šance jsou tam právě od toho, že něco, co se na první „průchod“ může zdát prázdné, potom někdy - postupem času nebo při Xté návštěvě - najednou ožije a něco se tam děje. Dungeon díky tomu žije dýl než jenom jeden průchod.

Ale je to rozdíl mezi chápáním dungeonu, který je prostě nějaké místo fungující v čase a postavy ho nejspíš nikdy nepoznají celý (a navštěvují ho opakovaně!), a mezi dungeonem jako nějakou zážitkovou sekvencí scén, kterou si hráči projdou jednou a mají „vyčištěno“.

(Takhle konkrétní scéna je velmi blízko vchodu do de facto megadungeonu, takže šance, že tam postavy projdou opakovaně, je celkem vysoká.)
Ako ale riesis dramaturgicke problemy typu "hraci by mali vidiet tuto scenu aby pochopili vyznam tejto casti dungeonu".
Yes and no. Ta scéna tam není jenom pro hráče, ale i pro tebe. Ty si ji v rámci přípravy přečteš a víš, co jsou ty kultisti zač a jak probíhají jejich rituály. Hráči to v zásadě ani vidět nemusejí – ty už to víš a můžeš na základě toho vymýšlet podobné situace nebo charakterizaci při jiných setkání s kultisty.
Stoji za to designovat takyto event ked sanca ze ho uvidim je 1:60?
Myšlenkový experiment: představ si, že ta událost je popsaná úplně stejně a jediný rozdíl je, že místo „stane se na 6 %“ tam bude napsáno „takhle vypadá typický rituál“. Je to užitečná informace? Naprosto! Je to prostě nějaká settingová informace, kterou můžu využít. Snižuje přidání té procentuální šance její užitečnost? Naopak, zvyšuje ji – je to prostě informace navíc, konkrétní implementace a „umístění“. Což neznižuje hodnotu té settingové informace.
Uživatelský avatar
Antharon
Příspěvky: 6886
Registrován: 24. 10. 2007, 16:33
Bydliště: Šenkvice

Re: Co se stalo při vašem posledním sezení?

Příspěvek od Antharon »

Markus píše: 10. 5. 2022, 16:00 (Takhle konkrétní scéna je velmi blízko vchodu do de facto megadungeonu, takže šance, že tam postavy projdou opakovaně, je celkem vysoká.)
Zrovna tato scena v ziadnom pripade nie je blizko vchodu do dungeonu. Blizko vchodu sa dostala iba tak ze hraci prekopali meter skaly.

Navyse miestnost je strazena hordou 400 kostlivcov a hniezdi tam carion crawler. Dostava sa do nej cez tajny vchod do dungeonu a cez prakticky celu oblast osidlenu kultom.

Obrad trva pol hodiny ale kedze nie je nacasovany, tak postavy v case zaciatku musia byt na spravnom mieste inak ho system nahodnych encountrov netriggerne.

A do tejto miestnosti podla mna nikto nechce vkrocit hiac nez raz.
Moaaaar!!!! - [móur] - The provided level of material relevant to my interests is insufficient to meet my personal required needs.
Uživatelský avatar
Markus
Vrchní krutovládce; Administrátor
Příspěvky: 20870
Registrován: 19. 8. 2001, 00:00
Bydliště: Mnohovesmír! Brno!
Kontaktovat uživatele:

Re: Co se stalo při vašem posledním sezení?

Příspěvek od Markus »

Ajo, zapomněl jsem, že je na druhé straně propasti. :roll:

EDIT: Vyeditoval jsem spoilery.
Uživatelský avatar
Markus
Vrchní krutovládce; Administrátor
Příspěvky: 20870
Registrován: 19. 8. 2001, 00:00
Bydliště: Mnohovesmír! Brno!
Kontaktovat uživatele:

Re: Co se stalo při vašem posledním sezení?

Příspěvek od Markus »

Obrázek

Ten chumel vpravo nahoře je hráčská družina chargující bez průzkumu proti nepřátelům, aniž by věděli, kolik jich je.

To zelení jsou nepřátelé.

Nedopadlo to dobře.
Uživatelský avatar
Sparkle
Příspěvky: 4137
Registrován: 11. 11. 2008, 00:27
Bydliště: Aštarova flotila

Re: Co se stalo při vašem posledním sezení?

Příspěvek od Sparkle »

Družina sledovala po městě jednoho NPC týpka, aby se jim potvrdila určitá teorie o něm, a pak za tu informaci mohli shrábnout odměnu.
V jeden moment se týpek zapovídal na ulici se skupinkou plačících žen. Odešel s nimi do domu. Družina šmíruje, vylezli na římsu do 1. patra a poslouchají.
Vidí tam mrtvé nemluvně v kolébce, plačící ženy vysvětlují týpkovi, jak zemřelo. Týpek na to reaguje, družině se z jeho reakce potvrdila teorie, kterou o něm mají.
Pak týpek vychází z domu a jde dál ulicí.
Družina: "Tak co, budem ho ještě dál sledovat, nebo už je to jasný?"
Hráč: "Radši už ho sledovat nebudem, nebo PJka zabije další dítě" :D
If you tell me I should be like 'Mercer', you get your wish: you won't be playing at either of our tables.
Neviditelná kniha - oficiální svět pro Dračí doupě / Drd II
Fate: Rozcestí česká mutace 4. edice Fate RPG v knižním vydání
Doplněk pro získávání zkušeností - alternativní pravidla "expení" pro Dračák / DnD / Hlídku / Fate a další systémy
Uživatelský avatar
Vaarsuvis
Příspěvky: 689
Registrován: 15. 2. 2008, 10:42

Re: Co se stalo při vašem posledním sezení?

Příspěvek od Vaarsuvis »

Z dnešního Mausritteru:
Hráč 1: "Dobrá, tohodle horníka už trápit nebudeme, nepoužijeme někoho z těch dalších?"
Já (DM): "Bohužel, zbytek se už vzpamatoval a odešel pryč."
Hráč 2 (zadumaně): "Možná jsme je neměli zachránit všechny naráz..."
Odpovědět

Zpět na „Vaše hraní - příprava, rady, zápisy a PbP“

Kdo je online

Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 3 hosti