Sorcerer
-
- Vrchní krutovládce; Administrátor
- Příspěvky: 21028
- Registrován: 19. 8. 2001, 00:00
- Bydliště: Mnohovesmír! Brno!
Sorcerer
Sorcerer
(anotace)
Sorcerer je kultovní indie, kterým celá tato vlna nezávislých RPG vlastně začala. Celou hru staví na komplikovaném morálním tématu „Jak daleko jsi ochoten zajít v honbě za tím, po čem toužíš?“. Postavy vládnou mocí povolat temné bytosti, démony schopné plnit nejrůznější přání. Každé přání má však svou cenu. Bude ji postava ochotna zaplatit? Démoni jsou zrádní služebníci a zaplést se s nimi je cesta, ze které již není návratu. Hra má minimalistický systém a právě v ní se poprvé objevují některé techniky Pána hry, např. známé bangy.
Další diskuze:
Bifiho esej o vyhodnocování v Sorcererovi
(anotace)
Sorcerer je kultovní indie, kterým celá tato vlna nezávislých RPG vlastně začala. Celou hru staví na komplikovaném morálním tématu „Jak daleko jsi ochoten zajít v honbě za tím, po čem toužíš?“. Postavy vládnou mocí povolat temné bytosti, démony schopné plnit nejrůznější přání. Každé přání má však svou cenu. Bude ji postava ochotna zaplatit? Démoni jsou zrádní služebníci a zaplést se s nimi je cesta, ze které již není návratu. Hra má minimalistický systém a právě v ní se poprvé objevují některé techniky Pána hry, např. známé bangy.
Další diskuze:
Bifiho esej o vyhodnocování v Sorcererovi
-
- Fórový šašek; Moderátor
- Příspěvky: 4714
- Registrován: 15. 3. 2004, 11:52
- Bydliště: Bratislava
-
- Fórový šašek; Moderátor
- Příspěvky: 4714
- Registrován: 15. 3. 2004, 11:52
- Bydliště: Bratislava
A aspoň si ho čítal/listoval, alebo zatiaľ nie?Filtr píše:Zahrál bych... ale ještě jsem se k tomu nedostal .
Jde o RPG, který jsem si zatím zasunul do záložního šuplíku...
|-- RPGforum moderátor-editor
|-- Hrám: ...
|-- Mám rád: Amber Diceless, FATE, Primetime Adventures, Starport
|-- mail - joeyeti (at) gmail (dot) com
|-- Hrám: ...
|-- Mám rád: Amber Diceless, FATE, Primetime Adventures, Starport
|-- mail - joeyeti (at) gmail (dot) com
-
- Motivátor; Moderátor
- Příspěvky: 7506
- Registrován: 3. 3. 2005, 12:24
- Bydliště: hanzové mesto Brémy
Systém je zdanlivo minimálny, ale dajú sa s ním stvárať také komplexné čary, až oči prechádzajú. Sorcerer má výborné vyhodnocovanie, napísal som o ňom krátku esej. Má skvelú adaptívnosť, resp. slobodu zadefinovať si centrálne elementy prostredia a mechaník (môžete v tom hrať upírov, vlkodlakov, Matrix, viktoriánske okultno, Hellblazera, noirové Chicago, post-apo, sword-and-sorcery, SF, detektívku, Heavy Metal). Môj prvý kontakt s fortune-in-the-middle. Dôležitá hra už len kvôli sprievodným textom a technikám (vynikajúce sú v doplnkoch).
"Modern roleplayers own too many rule books and not enough story books and history books." Play the worlds, not the rules
Môj príležitostný Youtube kanál Karpatské bunkre
Môj príležitostný Youtube kanál Karpatské bunkre
-
- Malý princ; Moderátor
- Příspěvky: 7757
- Registrován: 23. 10. 2005, 01:38
- Bydliště: Brno
Re: Sorcerer
Kdo jste to teda vsechno hrali? Premyslim zrovna, ze se do toho taky pustim. Tak me zajimaji jakekoliv postrehy a rady.
Metagame - Blog o stolních RPG: historie, teorie, indies, oldies...
Oblíbené hry: Old DnD/retro clones, Over the Edge, VtM, Střepy snů, Polaris, Apocalypse World
Hraju: Advanced Dungeons and Dragons 1E, Labyrinth Lord
Hraješ? Napiš recenzi!
Oblíbené hry: Old DnD/retro clones, Over the Edge, VtM, Střepy snů, Polaris, Apocalypse World
Hraju: Advanced Dungeons and Dragons 1E, Labyrinth Lord
Hraješ? Napiš recenzi!
-
- Motivátor; Moderátor
- Příspěvky: 7506
- Registrován: 3. 3. 2005, 12:24
- Bydliště: hanzové mesto Brémy
Re: Sorcerer
Ja som v ňom hrál zopár sedení v heavy metal post-apo SnS, plus niekoľkokrát absolvoval prípravu, plus rozbehol hru vo viktoriánskom okultnom prostredí.
"Modern roleplayers own too many rule books and not enough story books and history books." Play the worlds, not the rules
Môj príležitostný Youtube kanál Karpatské bunkre
Môj príležitostný Youtube kanál Karpatské bunkre
-
- Příspěvky: 921
- Registrován: 2. 10. 2007, 19:06
- Bydliště: Praha
Re: Sorcerer
Já jsem v Sorcererovi hrál one-shot romantické komedie (řekl bych něco ve stylu Charmed, ale neviděl jsem to osobně). Humanita byla klasická morálka, démoni byli klasifikováni podle sedmi smrtelných hříchů (například démon Marnivosti co sídlí v očích, dával majitelce pohled který málokdo ustojí a schopnost vidět chyby ostatních; požadoval každý den strávit hodinku dvě před zrcadlem ...) Nejsem si úplně jistý, jestli se mi úplně povedlo zařídit, aby démoni nutili ke kompromisům a tak, spíš jen dělali problémy.
"You are already playing WTF," Coriander, quite seriously, explained.
-
- Malý princ; Moderátor
- Příspěvky: 7757
- Registrován: 23. 10. 2005, 01:38
- Bydliště: Brno
Re: Sorcerer
2 Kelton: A nejake ponauceni proc k tomu doslo, nebo co bys treba priste udelal jinak?
2 Bifi: A jak se ti to vydarilo? Narazil jsei na nejake problemy s uchopenim hry?
2 Bifi: A jak se ti to vydarilo? Narazil jsei na nejake problemy s uchopenim hry?
Metagame - Blog o stolních RPG: historie, teorie, indies, oldies...
Oblíbené hry: Old DnD/retro clones, Over the Edge, VtM, Střepy snů, Polaris, Apocalypse World
Hraju: Advanced Dungeons and Dragons 1E, Labyrinth Lord
Hraješ? Napiš recenzi!
Oblíbené hry: Old DnD/retro clones, Over the Edge, VtM, Střepy snů, Polaris, Apocalypse World
Hraju: Advanced Dungeons and Dragons 1E, Labyrinth Lord
Hraješ? Napiš recenzi!
-
- Motivátor; Moderátor
- Příspěvky: 7506
- Registrován: 3. 3. 2005, 12:24
- Bydliště: hanzové mesto Brémy
Re: Sorcerer
Sorcerer bola prvá indie-Forge hra, ktorá sa mi dostala do rúk, a je to dosť dávno (tak 2002). Už si to len málo pamätám, ale viem, že v tej indie SnS hre som mal trocha problém uchopiť démonov (boli to zvyšky artefaktov po starej vyspelej civilizácii, všelijaké AI a tak), konkrétne needs a desires, a ešte uchopiť sorcery vzhľadom na humanity a povahu démonov.
Tento problém sa trocha preniesol aj do mojich neskorších pokusov so Sorcererom. Napríklad približne pred rokom sme sa s Conlaiom v Sorcererovi skúšali rozbehnúť revolučno-špionážnu hru z prostredia studenej vojny, inšpirovanú Rote Armee Fraktion, iránskou krízou, Che Guevarom a filmom Lord of War. Nakoniec sme sa dopracovali k pluralitnej ľudskosti, odrážajúcej protipóly kapitalizmu a socializmu: na jednej strane autoritárstvo, ale aj "humanizmus" socializmu a na druhej strane sloboda, ale vykorisťovateľská povaha kapitalizmu. Z tejto abstraktnej roviny sme mali problém prejsť do konkrétnych úkonov pri jednotlivých rituáloch sorcery, a tiež ku prejavom a potrebám démonov.
Tento problém sa trocha preniesol aj do mojich neskorších pokusov so Sorcererom. Napríklad približne pred rokom sme sa s Conlaiom v Sorcererovi skúšali rozbehnúť revolučno-špionážnu hru z prostredia studenej vojny, inšpirovanú Rote Armee Fraktion, iránskou krízou, Che Guevarom a filmom Lord of War. Nakoniec sme sa dopracovali k pluralitnej ľudskosti, odrážajúcej protipóly kapitalizmu a socializmu: na jednej strane autoritárstvo, ale aj "humanizmus" socializmu a na druhej strane sloboda, ale vykorisťovateľská povaha kapitalizmu. Z tejto abstraktnej roviny sme mali problém prejsť do konkrétnych úkonov pri jednotlivých rituáloch sorcery, a tiež ku prejavom a potrebám démonov.
"Modern roleplayers own too many rule books and not enough story books and history books." Play the worlds, not the rules
Môj príležitostný Youtube kanál Karpatské bunkre
Môj príležitostný Youtube kanál Karpatské bunkre
-
- Malý princ; Moderátor
- Příspěvky: 7757
- Registrován: 23. 10. 2005, 01:38
- Bydliště: Brno
Re: Sorcerer
Moje prozatimni predstava je, ze magie bude vychazet z pohanskych korenu (napr. keltska tradice) a nebo pseudopohanskych korenu (napr. Wicca). Demoni by byly patrne reprezentovani klasictejsim zpusobem (duchove, mytologicke bytosti, apod...) pripadne neco odvozene od zivlu a prirodnich sil (zde by byla potreba vymyslet ta "pekelna" varianta).
Humanitu bych pravdepodobne postavil na necem jako Wiccan rade (tedy spise jeji intepretaci, napr. toto).
A prostredi by bylo bud inspirovano celtskou mytologii, predartusovskou dobou a nebo moderni doba. Take jsem premyslel ze by pribeh mel dve roviny, jednu historickou a jednu v soucasnosti. (v tomto jeste neni nerozhodnuto).
Takze by me zajimalo, jestli si myslite, za ta uchopitelnost humanity a demonu je problem obecny, nebo je to jen odvisle, jak narocny zdroj si vybereme?
Humanitu bych pravdepodobne postavil na necem jako Wiccan rade (tedy spise jeji intepretaci, napr. toto).
A prostredi by bylo bud inspirovano celtskou mytologii, predartusovskou dobou a nebo moderni doba. Take jsem premyslel ze by pribeh mel dve roviny, jednu historickou a jednu v soucasnosti. (v tomto jeste neni nerozhodnuto).
Takze by me zajimalo, jestli si myslite, za ta uchopitelnost humanity a demonu je problem obecny, nebo je to jen odvisle, jak narocny zdroj si vybereme?
Metagame - Blog o stolních RPG: historie, teorie, indies, oldies...
Oblíbené hry: Old DnD/retro clones, Over the Edge, VtM, Střepy snů, Polaris, Apocalypse World
Hraju: Advanced Dungeons and Dragons 1E, Labyrinth Lord
Hraješ? Napiš recenzi!
Oblíbené hry: Old DnD/retro clones, Over the Edge, VtM, Střepy snů, Polaris, Apocalypse World
Hraju: Advanced Dungeons and Dragons 1E, Labyrinth Lord
Hraješ? Napiš recenzi!
-
- Příspěvky: 921
- Registrován: 2. 10. 2007, 19:06
- Bydliště: Praha
Re: Sorcerer
Bajo: Mám pocit, že hlavní problém humanity a démonů je v tom, že jsou tam jako něco co si sám vybereš, zároveň to ale na nich všechno stojí. Proto Sorcerera považuju za hru "pro pokročilé" - je potřeba trochu umět, aby se tohle centrální téma vybralo zajímavě a funkčně (pravda, je na to asi tak jeden a půl supplementu a spousta rad, ale i tak).
Jsem si dost jistý, že obojí jde zvoli jednoduché, úderné a snadno pochopitelné. Pokud člověk ale vychází z komplexnějších zdrojů, je to složitost navíc.
Myslím že můj problém předtím byl v tom, že bylo málo vnějších problémů ve spojení s relativně krotkými démony. Ti většinou zosobňovali daný hřích a vyžíváním se v něm přiváděli majitelku do problémů. Ona sama ale moc morálních konfliktů neměla, jen hasila co démoni natropili (a scháněla chlapa, a tak ...). Teď bych zřejmě démony upravil tak, aby jejich potřeby a touhy strkaly k příslušnému hříchu majitelku - i když mě zrovna nenapadá jak.
Jsem si dost jistý, že obojí jde zvoli jednoduché, úderné a snadno pochopitelné. Pokud člověk ale vychází z komplexnějších zdrojů, je to složitost navíc.
Myslím že můj problém předtím byl v tom, že bylo málo vnějších problémů ve spojení s relativně krotkými démony. Ti většinou zosobňovali daný hřích a vyžíváním se v něm přiváděli majitelku do problémů. Ona sama ale moc morálních konfliktů neměla, jen hasila co démoni natropili (a scháněla chlapa, a tak ...). Teď bych zřejmě démony upravil tak, aby jejich potřeby a touhy strkaly k příslušnému hříchu majitelku - i když mě zrovna nenapadá jak.
-
- Malý princ; Moderátor
- Příspěvky: 7757
- Registrován: 23. 10. 2005, 01:38
- Bydliště: Brno
Re: Sorcerer
Nebude tohle problem i v Sorcererovi? Myslim konkretne s demonama.Bifi (v diskuzi o Conan d20) píše:V SnS život akoby medzi poviedkami neexistuje, systém pre to tiež neobsahuje žiadne rady. V Conanovi dokonca ani neexistujú XP. Kľudne môžeš session začať slovami "postúpte o 2 levely, toto je o 5 rokov neskôr".
(Ako nevýhodu d20 systému v tomto vidím, že dopredu sa skáče ľahko - hodíš si na životy, rozdelíš skill pointy - ale späť to ide ťažšie. Povedať "na poslednom sedení ste zničili čarodeja Thulsa Dooma, toto sedenie je o jeho nástupe k moci o 10 rokov skôr, máte o 3 levely menej" je už trocha problematickejšie.)
Metagame - Blog o stolních RPG: historie, teorie, indies, oldies...
Oblíbené hry: Old DnD/retro clones, Over the Edge, VtM, Střepy snů, Polaris, Apocalypse World
Hraju: Advanced Dungeons and Dragons 1E, Labyrinth Lord
Hraješ? Napiš recenzi!
Oblíbené hry: Old DnD/retro clones, Over the Edge, VtM, Střepy snů, Polaris, Apocalypse World
Hraju: Advanced Dungeons and Dragons 1E, Labyrinth Lord
Hraješ? Napiš recenzi!
-
- Příspěvky: 5532
- Registrován: 4. 2. 2007, 12:11
- Bydliště: Foxdale Manor, Bratislava
Re: Sorcerer
Prinajhorsom vyrobis tu postavu nanovo... je to stale o dost mensia robota ako v d20Bajo píše: Nebude tohle problem i v Sorcererovi? Myslim konkretne s demonama.
"Ve světě DrDII je mnoho mísat, která jsou plná démovů."
- Pieta
"When I became a man I put away childish things, including the fear of childishness and the desire to be very grown up."– C. S. Lewis
- Pieta
"When I became a man I put away childish things, including the fear of childishness and the desire to be very grown up."– C. S. Lewis