[článek] Cold City, playtest recenzia

Diskuzní sekce věnovaná konkrétním RPG hrám, příručkám a produktům, jako jsou třeba Dračí Doupě, Fate nebo třeba Dungeons and Dragons.
Uživatelský avatar
Bifi
Motivátor; Moderátor
Příspěvky: 5170
Registrován: 3. 3. 2005, 12:24
Bydliště: Prešporok 1673

[článek] Cold City, playtest recenzia

Příspěvek od Bifi » 6. 10. 2007, 22:52

Polaris/Singularis:  \/()!|)_6()|)|)355
Divné Uhorsko: blog o mojom OSR projekte z divného Horného Uhorska 17. storočia a starej škole hrania // "We don't explore characters; we explore dungeons."

Uživatelský avatar
Markus
Vrchní krutovládce; Administrátor
Příspěvky: 10286
Registrován: 18. 8. 2001, 23:00
Bydliště: Mnohovesmír! Brno!
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Markus » 7. 10. 2007, 11:01

Přesunuto na RPG.sk... Bifi, editovat tvoje články je radost, vždycky mám dojem, že je to takový index plný odkazů na všechny strany :wink: Ale tím líp.

Skvělá recenze, děkuji. Podařilo se ti mě velmi navnadit a jsem pevně odhodlán, že si hru koupím. Z ohlasů to vypadá skvěle, podle toho, co říkali lidi, co s tebou hráli na Slezině, to vypadá ještě líp.

Nevím, co bych dodal. V zásadě píšu jen proto, abych poděkoval za recenzi, takže... díky.

Uživatelský avatar
Bifi
Motivátor; Moderátor
Příspěvky: 5170
Registrován: 3. 3. 2005, 12:24
Bydliště: Prešporok 1673

Příspěvek od Bifi » 7. 10. 2007, 11:21

Ja zase ďakujem za tú úpravu. Chcem sa naučiť si to pre formát rpg.sk robiť sám, ale zatiaľ je to pre mňa mierne nepriateľské prostredie. :-?
Polaris/Singularis:  \/()!|)_6()|)|)355
Divné Uhorsko: blog o mojom OSR projekte z divného Horného Uhorska 17. storočia a starej škole hrania // "We don't explore characters; we explore dungeons."

Uživatelský avatar
Erric
Příspěvky: 1472
Registrován: 17. 10. 2006, 12:32
Bydliště: Brno
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Erric » 7. 10. 2007, 11:47

Hezka recenze, po shlednuti jmen Archer a Sergej Ivanevic v prikladu jsem zamackl slzu a zavzpominal na dlouhou chodbu vedouci k vezni cislo 8.
Pro me je Cold city velmi zajimavym designovym milnikem a mam dojem ze z velke casti naplnuje me herni preference.

Uživatelský avatar
Bifi
Motivátor; Moderátor
Příspěvky: 5170
Registrován: 3. 3. 2005, 12:24
Bydliště: Prešporok 1673

Příspěvek od Bifi » 7. 10. 2007, 13:26

Ešte link na Contested Ground Studios online shop: http://www.contestedground.co.uk/shop.html
Polaris/Singularis:  \/()!|)_6()|)|)355
Divné Uhorsko: blog o mojom OSR projekte z divného Horného Uhorska 17. storočia a starej škole hrania // "We don't explore characters; we explore dungeons."

Andros
Příspěvky: 92
Registrován: 31. 8. 2006, 13:44
Bydliště: Brno / Bratislava

Příspěvek od Andros » 9. 10. 2007, 15:03

Taktiez chvalim. Recenzia je dobre napisana, k tomu to skutocne asi bude tak, ze predsa len recenzuje aj dobru hru :-) Cold City ma zaujalo a najblizsiu dobu budem asi snivat o ghuloch pocas studenej vojny...

Kupim hned, ako sa bude dat. (--nemal by som uz tolko citat recenzie na pekne a drahe hry :-P)

Uživatelský avatar
Pieta
sofistikovaný troll
Příspěvky: 13358
Registrován: 6. 9. 2006, 18:08
Bydliště: Praha, ale původem jsem z Hostivaře
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Pieta » 10. 10. 2007, 22:11

Velmi pěkně informativní recenze.
Samozřejmě, někdo je takový magor, že nejdřív objednává a pak studuje, ale ostatní kromě mě jistě recenzi ocení. (:

Z britských věcí jsem ještě docela zvědavý na SLA Industries, které jsou tradičně britsky (a v tomhle případě konkrétně skotsky) syrové, a navíc cyberpunk. (-;
Cicho żono, deszczyk padał, ja nie słyszał kto to gadał.
Cicho żono, deszczyk rosił, ja nie słyszał kto to prosił.

Uživatelský avatar
Corvus
Příspěvky: 1815
Registrován: 3. 5. 2005, 12:53
Bydliště: BA
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Corvus » 14. 10. 2007, 09:40

z pravidiel:
Positive traits give bonus dice to a pool in any conflict, negative traits remove dice from a pool in any conflict.
vs.

z recenzie:
Každá črta pridáva do konfliktu jednu kocku, avšak záporná črta potenciálne spôsobí problémy.
tu vidim nejaky rozpor.... :think:
There's nothing in the universe cold steel won't cut.

On eternal hold: d20 Warheart

Uživatelský avatar
Bifi
Motivátor; Moderátor
Příspěvky: 5170
Registrován: 3. 3. 2005, 12:24
Bydliště: Prešporok 1673

Příspěvek od Bifi » 14. 10. 2007, 10:12

Keď popozeráš po fórach, počítaš si v Companione alebo si stiahneš erratu, tak zistíš, že sa to zmenilo. Teraz každá črta pridáva kocku. (Predtým bol problém aj s tým, že sa často stávalo, že mala postava nulový pool.) Asi čítaš z pravidiel, ktoré sú prvý alebo druhý printing. (Ja mám tretí, kde je to už zmenené.)
Polaris/Singularis:  \/()!|)_6()|)|)355
Divné Uhorsko: blog o mojom OSR projekte z divného Horného Uhorska 17. storočia a starej škole hrania // "We don't explore characters; we explore dungeons."

Uživatelský avatar
Corvus
Příspěvky: 1815
Registrován: 3. 5. 2005, 12:53
Bydliště: BA
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Corvus » 14. 10. 2007, 10:25

hej. je to upravene v errata.
There's nothing in the universe cold steel won't cut.

On eternal hold: d20 Warheart

Uživatelský avatar
Jerson
Inženýr z Ocelového města
Příspěvky: 16933
Registrován: 11. 2. 2003, 16:39
Bydliště: České Budějovice
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Jerson » 14. 10. 2007, 20:11

Když jsem si vypůjčil mechaniku důvěry, napadl mě jeden problém - postava dávají důvěru jiným postavám tajně (tedy můžou dávat tajně) a jak moc si věří se odhalí až ve chvíli, kdy dojde na kaci, kde na důvěře záleží.
Když je to akce ve prospěch důvěřující postavy, pak v tom asi není problém, ale co když je to akce v její neprospěch? Pak se hráč postavy, kteé je důvěřováno dozví, jak dobře si stojí, ale zároveň hráč důvěřující postavy ví, že se stal obětí nějakého podrazu, i kdyby neuspěl v nějakém testu.

Uživatelský avatar
Ecthelion
Moderátor
Příspěvky: 10521
Registrován: 13. 7. 2004, 14:19
Bydliště: Brno/Rezno
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Ecthelion » 3. 12. 2007, 09:58

Koukám, že Jersonův dotaz sice zůstal bez odezvy, ale i tak se zkusím zeptat - taky vám přijde tabulka Damage pro jednotlivé zbraně úplně ustřelená? $D
Vyhodnocování souboje je fajn - na rozmyslu hráčů a Vypravěče se rozhodne o postizích nebo bonusech vyplývajících z různých situací (vzdálenost, křížová palba, atp.). Tady neříkám půl slova, ale to zranění/poškození je podle mě úplně mimo.
To, že pistole a samopal mají jiné zranění se dá vysvětlit tím, že samopal vystřelí kulek víc... co ale pak ultimátní puška? Proč má +5, zatímco útočná puška (Akčko nebo MP44) má jen +4? Může to být poškození na jednu kulku - a pak je na delší vzdálenost v pořádku, že puška má poškození větší než pistole... na krátkou to ale zase neplatí tak úplně a navíc by pak zbytek tabulky nedával smysl...

Zdá se to pochybné jen mě nebo ještě někomu? :>:o/
"Stay firm and die hard!" Colonel-Comissar Ibraim Gaunt, Tanith First-And-Only
Obrázek

Uživatelský avatar
Jerson
Inženýr z Ocelového města
Příspěvky: 16933
Registrován: 11. 2. 2003, 16:39
Bydliště: České Budějovice
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Jerson » 3. 12. 2007, 10:17

Já jsem zranění zbraní neviděl, takže nevím, ale když mi sem nadhodíš onu tabulku, tak se k němu vyjádřím, protože je to pro mě stále otevřené téma, nejen v této hře.

Uživatelský avatar
Ecthelion
Moderátor
Příspěvky: 10521
Registrován: 13. 7. 2004, 14:19
Bydliště: Brno/Rezno
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Ecthelion » 3. 12. 2007, 10:23

Tak momentík...

Weapon (Damage)
Pistol (+2)
Submachinegun (+3)
Rifle (+5)
Assault Rifle (+4)
Machinegun (+6)
Shotgun (+6)

Pak jsou ještě Small blade (+1), Large Blade (+2), Small blunt object (+1) a Large blunt object (+2), ale k tém v podstatě nemám výhrady...
"Stay firm and die hard!" Colonel-Comissar Ibraim Gaunt, Tanith First-And-Only
Obrázek

Uživatelský avatar
Jerson
Inženýr z Ocelového města
Příspěvky: 16933
Registrován: 11. 2. 2003, 16:39
Bydliště: České Budějovice
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Jerson » 3. 12. 2007, 11:19

Podle tabulky to vypadá, že každá zbraň má damage odpovídající optimální bojové vzdálenosti a nepancéřovanému cíli. Takže puška při střelbě na pár set metrů, útočná puška na sto až dvě stě, samopal a pistole na pár desítek, brokovnice podobně.

A je zřejmě ponecháno na úvaze hráčů, jaký dát postih při střelbě pistolí na padesát metrů a puškou na pět.

Odpovědět

Zpět na „Hry, systémy, světy“

Kdo je online

Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 1 host