Odkazy a myšlienky
Re: Odkazy a myšlienky
Nejedná se o nic principielně nového, ale poslední dobou na tyhle pojmy narážím docela často, takže možná není na škodu si to přečíst:
Creative designers vs. technical designers - what's the difference.
Creative designers vs. technical designers - what's the difference.
Re: Odkazy a myšlienky
Dlouhé, trochu ukecané, ale přesto poměrně obsažené pojednání o kritice amatérské tvorby. Cíleno původně na literární fan fiction, ale stejně tak dobře se vztahuje prakticky na jakoukoliv amatérskou tvorbu. Povinné čtení pro každého, kdo zveřejňuje svou tvorbu, ať už o kritiku stojí nebo ne, a také pro všechny, kdo mají potřebu kritizovat, nebo třeba chtějí amatérským autorům pomoci:
http://sosaci.net/test/?q=node/26
http://sosaci.net/test/?q=node/26
Re: Odkazy a myšlienky
Zajímavé povídání o grafickém designu obálek knih: https://www.ted.com/talks/chip_kidd_the ... n_and_life
Re: Odkazy a myšlienky
TED talk o zádrhelích vědeckého bádání, který přesně stejně sedí i na game design a v podstatě i libovolnou jinou kreativní činnost.
Diskuse zde.
Diskuse zde.
Naposledy upravil(a) York dne 2. 9. 2016, 21:02, celkem upraveno 1 x.
- Ecthelion
- Moderátor
- Příspěvky: 12359
- Registrován: 13. 7. 2004, 15:19
- Bydliště: Brno/Rezno
- Kontaktovat uživatele:
Re: Odkazy a myšlienky
Zdarma stažitelná aplikace Thrilling Tales po mobily, která slouží jako generátor pulpových zápletek, záporáků a příběhu. Povinnost pro všechny fanoušky Primetime Adventures a Wušu.
- Quentin
- Noob of The Round Table
- Příspěvky: 9334
- Registrován: 31. 7. 2007, 14:31
- Bydliště: Praha
- Kontaktovat uživatele:
Re: Odkazy a myšlienky
how-to-write-10000-pages-of-gibberish (o tom, jak napsat špatný modul nebo dobrodružství)
http://2k6goblinu.blogspot.cz/
“Questions are gameplay”-Chris McDowall, The ICI Doctrine, 2018
Player Agency (n.): “the feeling of empowerment that comes from being able to take actions in the [virtual] world whose effects relate to the player’s intention” -Mateas, 2001
“Questions are gameplay”-Chris McDowall, The ICI Doctrine, 2018
Player Agency (n.): “the feeling of empowerment that comes from being able to take actions in the [virtual] world whose effects relate to the player’s intention” -Mateas, 2001
- Ecthelion
- Moderátor
- Příspěvky: 12359
- Registrován: 13. 7. 2004, 15:19
- Bydliště: Brno/Rezno
- Kontaktovat uživatele:
Re: Odkazy a myšlienky
Random Family Tree Generator - skvělý nástroj na generování náhodného rodinného stromu (počtu potomků a podobně). Potřeboval jsem teď pro naši středozemskou kampaň určit, kolik potomků budou mít postavy z původní hry, ale nechtěl jsem něco určovat napevno... takže jsem si to nechal náhodně vygenerovat a jsem s výsledkem velmi spokojen. Doporučuji!
Re: Odkazy a myšlienky
Jsou hry médium pro vyprávění příběhů?
http://keithburgun.net/are-games-a-stor ... n-fischer/
Obsahuje docela dost štěpných myšlenek. Třeba:
http://keithburgun.net/are-games-a-stor ... n-fischer/
Obsahuje docela dost štěpných myšlenek. Třeba:
The only way to have a great game is to focus on nothing but having great gameplay. The only way to have a great story is to focus on nothing but having a great story. Anything peripheral, unrelated or, most importantly, counter-productive to that goal should be removed. Even when you do follow this philosophy, making a great game or a great story is extremely difficult. But if you don’t, it’s impossible.
OnGe tu není, je tu jenom Zuul
- Vallun
- Příspěvky: 32275
- Registrován: 14. 5. 2008, 10:40
- Bydliště: Velká Praha
- Kontaktovat uživatele:
Re: Odkazy a myšlienky
S citovaným nesouhlas...
Pokud chce někdo slyšet jen "ano" nebo "ne", tak jej nezajímá odpověď.
Eru je jediný Bůh a Tolkien je jeho prorok.
Non sub hominem,sed sub ius.
Pravda a láska zvítězí nad lží a nenávistí.
Nejsem odborník ve smyslu § 5 odst. 1 O.Z.
Eru je jediný Bůh a Tolkien je jeho prorok.
Non sub hominem,sed sub ius.
Pravda a láska zvítězí nad lží a nenávistí.
Nejsem odborník ve smyslu § 5 odst. 1 O.Z.
Re: Odkazy a myšlienky
To je dobrej bullshit.
“And, for an instant, she stared directly into those soft blue eyes and knew, with an instinctive mammalian certainty, that the exceedingly rich were no longer even remotely human.”
― William Gibson, Count Zero
― William Gibson, Count Zero
Re: Odkazy a myšlienky
Ale takový ohlas, to jsem ani nečekal. Co asi nastane, až si ten článek někdo přečte?
OnGe tu není, je tu jenom Zuul
Re: Odkazy a myšlienky
You'd be surprised how often clearly subpar options are defended, not with "we didn't quite know how this would shake out during early development and testing", but with "we include deliberately crappy options so that new players can feel good as they get better and learn to avoid them".
If you tell me I should be like 'Mercer', you get your wish: you won't be playing at either of our tables.
Neviditelná kniha - oficiální svět pro Dračí doupě / Drd II
Fate: Rozcestí česká mutace 4. edice Fate RPG v knižním vydání
Doplněk pro získávání zkušeností - alternativní pravidla "expení" pro Dračák / DnD / Hlídku / Fate a další systémy
Neviditelná kniha - oficiální svět pro Dračí doupě / Drd II
Fate: Rozcestí česká mutace 4. edice Fate RPG v knižním vydání
Doplněk pro získávání zkušeností - alternativní pravidla "expení" pro Dračák / DnD / Hlídku / Fate a další systémy
- eerieBaatezu
- Příspěvky: 10153
- Registrován: 16. 9. 2007, 11:55
Re: Odkazy a myšlienky
http://chaosengineering.tumblr.com/
Fakt hustej blog o rpg designu.
Např:
Practical Dice Mechanics
http://chaosengineering.tumblr.com/post ... -the-basic
http://chaosengineering.tumblr.com/post ... -pools-and
http://chaosengineering.tumblr.com/post ... ffects-and
http://chaosengineering.tumblr.com/post ... cking-with
Fakt hustej blog o rpg designu.
Např:
Practical Dice Mechanics
http://chaosengineering.tumblr.com/post ... -the-basic
http://chaosengineering.tumblr.com/post ... -pools-and
http://chaosengineering.tumblr.com/post ... ffects-and
http://chaosengineering.tumblr.com/post ... cking-with
- eerieBaatezu
- Příspěvky: 10153
- Registrován: 16. 9. 2007, 11:55
Re: Odkazy a myšlienky
Koukám, že Sirien nakoukává na RPG fórum.
To, že mi ten blog přijde dobrej neznamená, že souhlasím s autorem toho blogu. Jen je zajímavé číst o tom, co rozebírá. Osobně se jeho závěry neřídím, jen mi to ale ukázalo směry, jak se na ty věci dívat. Viz ty jeho 1. Reliability, 2. Clarity a 3. Simplicity a podobné věci. Mně je šumák, že můj systém tyhle požadavky nesplňuje, ale je zajímavé o tom číst.
To, že mi ten blog přijde dobrej neznamená, že souhlasím s autorem toho blogu. Jen je zajímavé číst o tom, co rozebírá. Osobně se jeho závěry neřídím, jen mi to ale ukázalo směry, jak se na ty věci dívat. Viz ty jeho 1. Reliability, 2. Clarity a 3. Simplicity a podobné věci. Mně je šumák, že můj systém tyhle požadavky nesplňuje, ale je zajímavé o tom číst.
- eerieBaatezu
- Příspěvky: 10153
- Registrován: 16. 9. 2007, 11:55
Re: Odkazy a myšlienky
Sirien: Uznávám. Příště hodím nějakej disclaimer. (Tenhle cross-forum talk mě fakt baví. )
Hele, když už jsi nakousl svaté krávy, nechceš někdy hodit nějakej brain-storm nebo koment k mé verzi remaku dračáku? V původním vlákně o tom se už skoro ani nemůžu ukázat, abych nedostal vyčiněno za to, že chci některé věci dělat "jinak". By mě zajímaly názory člověka, co má přehled a jebe na svaté krávy.
Hele, když už jsi nakousl svaté krávy, nechceš někdy hodit nějakej brain-storm nebo koment k mé verzi remaku dračáku? V původním vlákně o tom se už skoro ani nemůžu ukázat, abych nedostal vyčiněno za to, že chci některé věci dělat "jinak". By mě zajímaly názory člověka, co má přehled a jebe na svaté krávy.
Kdo je online
Uživatelé prohlížející si toto fórum: Bing [Bot] a 1 host