Dogs in the Vineyard

Diskuzní sekce věnovaná konkrétním RPG hrám, příručkám a produktům, jako jsou třeba Dračí Doupě, Fate nebo třeba Dungeons and Dragons.
Uživatelský avatar
Conlai
Správce rozbitých snů; Moderátor
Příspěvky: 2399
Registrován: 25. 11. 2003, 19:08
Bydliště: Brno
Kontaktovat uživatele:

Dogs in the Vineyard

Příspěvek od Conlai » 6. 12. 2006, 14:03

Dogs in the Vineyard
(anotace)
Obrázek

Westernová hra o obraně morálky a víry...

Zdroje:
:arrow? Support fórum - Western
:arrow? Zápis ze hry (Ohaři na Gameconu)
Naposledy upravil(a) Conlai dne 8. 12. 2006, 17:15, celkem upraveno 2 x.

Uživatelský avatar
Bajo
Malý princ; Moderátor
Příspěvky: 6880
Registrován: 23. 10. 2005, 00:38
Bydliště: Brno
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Bajo » 6. 12. 2006, 14:20

Fakt super. Dík Conlaii, píšu si pár bodů. Ne fakt, tušil jsem že tahle hra bude fakt skrytá perla, mělo by se to někdy vyzkoušet...(aby se to ověřilo)
Jediný co mě trochu odrazuje je westernové prostředí, ale to asi proto, že jsem jej jako RPG nikdy nehrál a filmy mě moc nebrali.
Metagame - Blog o stolních RPG: historie, teorie, indies, oldies...
Oblíbené hry: Old DnD/retro clones, Over the Edge, VtM, Střepy snů, Polaris
Hraju: Advanced Dungeons and Dragons 1E, Labyrinth Lord
Hraješ? Anotuj! $:)

Uživatelský avatar
Pieta
sofistikovaný troll
Příspěvky: 13394
Registrován: 6. 9. 2006, 18:08
Bydliště: Praha, ale původem jsem z Hostivaře
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Pieta » 6. 12. 2006, 15:15

Velmi pěkná recenze.
Doplňující dotazy:
Je to hra na one-shoty nebo se v ní dá hrát i smysluplná kampaň (jako něco jinýho než řada měst)?
Jak velkej potenciál na opakovaný hraní, jak rychle myslíš, že by se začala příliš opakovat?
Města vytváří kompletně jen GM?
Jak moc hrozí smrt postav?
Jak moc mohou hráči zasáhnout do osudu postav a do osudu města (třeba v porovnání s MLwM, kde je děj vpodstatě nalinkovaný předem)?
Cicho żono, deszczyk padał, ja nie słyszał kto to gadał.
Cicho żono, deszczyk rosił, ja nie słyszał kto to prosił.

Uživatelský avatar
Conlai
Správce rozbitých snů; Moderátor
Příspěvky: 2399
Registrován: 25. 11. 2003, 19:08
Bydliště: Brno
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Conlai » 6. 12. 2006, 16:03

Díky za vaše díky.

Qualdezar: On to ale není western á la Karel May jak jej tu převážně známe (nic proti Mayovi). Ale spíše něco ve stylu Bledého jezdce nebo ještě lépe samurajských historek (džidaigeki) jako je Yojimbo, možná i trochu Sedm samurajů.

Pieta: Vezmu to popořadě:
Je to hra na one-shoty nebo se v ní dá hrát i smysluplná kampaň (jako něco jinýho než řada měst)?
Myslím, že DoV se hodí na obojí. Sice tu hrozí to, že se hra změní ve šňůru měst, ale v knížce samotné je docela dost hintů na zajímavé zvraty a zákruty, které je možné do kampaně uvést.
Celá hra se týká převážně vztahů (ano, jsou tu démoni, ale ti žijí právě ve světě lidských vztahů) a tak se dá pracovat se vztahy mezi Ohaři, s jejich rodinami, je tu možnost oženit se či vdát se, odejít ze služby, vstoupit znovu jako nováček (s jinou postavou)... Kampaň si dokážu představit, ale ne jako DrD/DnD "otevřený konec". Spíše seriál, který po několika sériích skončí takříkajíc v nejlepším.
Jak velkej potenciál na opakovaný hraní, jak rychle myslíš, že by se začala příliš opakovat?

Hmmm, to si opravdu netroufám říci. Pokud bude hráčům vyhovovat tento styl a toto prostředí, je potenciál celkem velký. Rozhodně však ne nekonečný... je to western v "mormonské" komunitě... to je celkem specifické určení prostředí, téma asi také moc nezměníš. Rozhodně může být zajímavé zkoušet tu samou hru (ne nutně město) s různými hráči.
Města vytváří kompletně jen GM?
Ano. Pokud je ale chytrý, vezme přitom v úvahu rysy, vztahy a pozadí postav.
Jak moc hrozí smrt postav?
Průměrně až méně. Hráči mají nad příběhem celkem dobrou kontrolu. Postavám se často stane, že budou zraněné nebo psychicky nalomené, ale to dá dopořádku nějaký ten odpočinek a chybami se navíc člověk učí (v DoV doslova, z každého "zranění" (prohry v konfliktu) je možnost něco vytřískat, nový rys ("nesnáším psy"), změnu vlastnosti...).
Jak moc mohou hráči zasáhnout do osudu postav a do osudu města (třeba v porovnání s MLwM, kde je děj vpodstatě nalinkovaný předem)?
Libovolně. S dobrým vypravěčem, který bude brát v potaz výsledky konfliktů se dá město úplně změnit.
A trochu jako OT: V MLWM je nalinkovaná osnova ne samotný příběh. Na první pohled se zdá, že je vše dané předem, ale po zahrání si člověk uvědomí, že má v té osnově mnohem větší volnost než bez ní... je to dost zajímavá zkušenost, která docela změnila můj pohled na určité aspekty RPG.

Uživatelský avatar
Pieta
sofistikovaný troll
Příspěvky: 13394
Registrován: 6. 9. 2006, 18:08
Bydliště: Praha, ale původem jsem z Hostivaře
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Pieta » 6. 12. 2006, 16:27

Conlai píše:
Jak moc mohou hráči zasáhnout do osudu postav a do osudu města (třeba v porovnání s MLwM, kde je děj vpodstatě nalinkovaný předem)?
Libovolně. S dobrým vypravěčem, který bude brát v potaz výsledky konfliktů se dá město úplně změnit.
A trochu jako OT: V MLWM je nalinkovaná osnova ne samotný příběh. Na první pohled se zdá, že je vše dané předem, ale po zahrání si člověk uvědomí, že má v té osnově mnohem větší volnost než bez ní... je to dost zajímavá zkušenost, která docela změnila můj pohled na určité aspekty RPG.
Za ostatní odpovědi díky, tohle ještě upřesním:
V MLvM je předem řečeno, jestli si to pamatuju správně, že hra jde tak dlouho, než se někdo úspěšně vzepře proti pánovi a zabije ho, a pak se rozhodne, jak všichni minioni skončili. Nedá se hrát hra, ve které by master nezemřel, nebo minion utekl z města v polovině. Má DitV podobně pevnou strukturu, případně do jaké míry?
Cicho żono, deszczyk padał, ja nie słyszał kto to gadał.
Cicho żono, deszczyk rosił, ja nie słyszał kto to prosił.

Uživatelský avatar
Conlai
Správce rozbitých snů; Moderátor
Příspěvky: 2399
Registrován: 25. 11. 2003, 19:08
Bydliště: Brno
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Conlai » 6. 12. 2006, 16:43

Pieta: Aha, vím co máš na mysli. Ne, takhle vyloženě explicitně to v DiV není řečené.
I když si myslím, že vzhledem k tématu a barvě příběhy budou mít určitý typ osnovy, jak tomu bývá i u jiných RPG. Ale to je trochu OT...
Takže: Ne, DiV nemá žádnou pravidli předem danou osnovu příběhu.

Uživatelský avatar
zrzavec
Romikovec
Příspěvky: 3671
Registrován: 20. 7. 2006, 17:23
Bydliště: Plzeň
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od zrzavec » 6. 12. 2006, 19:09

Hezká recenze a jistě hezká hra.

Kupuje se někde na netu nebo je to (což nepředpokládám) free ke stažení? Za přečtení by stála a asi i zahrání.

Pokud se dostanu na Slezinu a někdo jí tam bude odehrávat, má ve mě jistého hráče:-)
Hraji a vedu: DnD 4e - Naše stránky

Dříve RomiK, nyní Zrzavec :)

Sosacek
Příspěvky: 21631
Registrován: 14. 7. 2004, 18:30

Příspěvek od Sosacek » 7. 12. 2006, 08:01

Nekde jsem videl predelavku do Star Wars, a mozna by se to dalo provadet i s Inkvizitorama a (vice ci mene pseudo) stredovekem, takze pozadi muze zustat. Ale tema se asi nezmeni :)

Doplnim, ze jednou ze zakladnich myslenek (kterou DiV sdili treba s Burning Empires) je, jestli se postavy rozhodnou "sprvne" pro to co maji delat, nebo "spatne" pro to co sice neni tak optimalni moznost, ale zase pritom ziskaji to po cem jejich srdce touzi.

A pokud na tuto otazku umite odpovedet predem (treba vite, ze vase postava je pro dobro veci ochotna obetovat cokoli), nema smysl abyste takovou hru hrali, protoze uz mate svoji odpoved, a pravdepodobne vas ta hra nebude bavit.
This place is not a place of honor…no highly esteemed deed is commemorated here… nothing valued is here.
What is here is dangerous and repulsive to us. This message is a warning about danger.
The danger is in a particular location… it increases toward a center… the center of danger is here…

Uživatelský avatar
Markus
Vrchní krutovládce; Administrátor
Příspěvky: 10286
Registrován: 18. 8. 2001, 23:00
Bydliště: Mnohovesmír! Brno!
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Markus » 7. 12. 2006, 09:24

Čichám, čichám Premisu $D

Conlai: Díky za recenzi. Pěkné. Už se těším, až si to zahrajeme :wink:

Uživatelský avatar
Bifi
Motivátor; Moderátor
Příspěvky: 5170
Registrován: 3. 3. 2005, 12:24
Bydliště: Prešporok 1673

Příspěvek od Bifi » 7. 12. 2006, 09:55

Hustá recka voe.

Mňa by zaujímalo, ako sa dá udržať nejaká forma roleplayingu pri riešení konfliktu, lebo mi to príde ako ButtonMen (TM).

M
Polaris/Singularis:  \/()!|)_6()|)|)355
Divné Uhorsko: blog o mojom OSR projekte z divného Horného Uhorska 17. storočia a starej škole hrania // "We don't explore characters; we explore dungeons."

Uživatelský avatar
Markus
Vrchní krutovládce; Administrátor
Příspěvky: 10286
Registrován: 18. 8. 2001, 23:00
Bydliště: Mnohovesmír! Brno!
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Markus » 7. 12. 2006, 10:27

Bifi píše:Mňa by zaujímalo, ako sa dá udržať nejaká forma roleplayingu pri riešení konfliktu, lebo mi to príde ako ButtonMen (TM)
Tady si dovolím překřičet Conlaie. Četl jsem totiž i recenzi na rpg.net (kacíř!) a z té to vyznělo tak, že každé dorovnání, nebo zlom se odehrává, nebo přinejmenjším popisuje. Prostě přihodíš kostku, zahraješ jednu nebo dvě věty. Soupeř dorovná a taky to zahraje....

Tuším, že byl uveden nějaký příklad sociálního konfliktu, kdy se Ohař snaží mluvit "hříšníkovi" do duše a vymámit z něj přiznání k nějakému zločinu. Dejme tomu, že "hříšník" se v nepřítomnosti Ohařů pokusil vzít zákon do vlastních rukou a vyřešit nějaké bezpráví, čímž akorát všechno zhoršil.

Když to zestručním, vypadalo to asi takhle:
Ohař (nastaví kostku): "Jsi zlý, zělal jsi tohle a tamto a tohle..."
Hříšník (dorovná): "To není pravda, já o ničem nevím, a bla bla bla..."
Ohař (zvyšuje sázky) (hráč musí přitlačit): "Tím, že jsi vzal zákon do vlastních rukou, jsi způsobil značná utrpení. Kvůli tobě zemřela nevinná žena a kvůli tobě byla ohrožena celá komunita."
Hříšník (dorovnává a zvyšuje!) (tím se konflikt vlastně obrací proti Ohaři, který se teď musí bránit): "Dobrá, udělal jsem to! Ale víte proč? Kvůli vaší neschopnosti! Kdyby ve městě byli Ohaři, nemusel bych to řešit svépomocí! Ale kde byli Ohaři, když je člověk potřebuje? Kde byli, když nás mají chránit?!"
Ohař (nemůže dorovnat a prohrává): Hráč odehraje, jak Ohař mlčky sklopí hlavu a beze slova odejte, se zachmuřeným výrazem na tváři. Taky dostává nějaké "zranění", které v tuto chvíli asi bude mít podobu výčitek svědomí. Možná si po tomto rozhovoru není Ohař tolik jistý dokonalostí své práce...

Uživatelský avatar
Conlai
Správce rozbitých snů; Moderátor
Příspěvky: 2399
Registrován: 25. 11. 2003, 19:08
Bydliště: Brno
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Conlai » 8. 12. 2006, 17:16

Přesně jak křičí Markus. Zvednutí nebo dorovnání vždy musíš doprovodit popisem akce (to jako tím roulplejem).
Měl jsem v úmyslu doplnit recenzi o příklad konfliktu, ale není čas, není čas... Sorry.

EDIT: Doplněn příklad řešení konfliktů i s kostkami...

Uživatelský avatar
Markus
Vrchní krutovládce; Administrátor
Příspěvky: 10286
Registrován: 18. 8. 2001, 23:00
Bydliště: Mnohovesmír! Brno!
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Markus » 9. 8. 2007, 01:59

Ha!

Napsal jsem vlastní recenzi. Jsem pašák, co?

Uživatelský avatar
Joe
Fórový šašek; Moderátor
Příspěvky: 4406
Registrován: 15. 3. 2004, 11:52
Bydliště: Bratislava

Příspěvek od Joe » 9. 8. 2007, 20:02

Áno, Markus, si pasák!
8) 8) 8) 8) 8) 8) 8) 8) 8) 8)

Až Pán Boh čas mi dá, tak si ju prečítam!
|-- RPGforum moderátor-editor
|-- Hrám: Primetime Adventures (začíname...)
|-- Mám rád: Amber Diceless, FATE, Tri-Stat dX, Primetime Adventures
|-- mail - joeyeti (at) gmail (dot) com

Uživatelský avatar
Corvus
Příspěvky: 1815
Registrován: 3. 5. 2005, 12:53
Bydliště: BA
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Corvus » 10. 8. 2007, 07:27

Vsimol som si ze obaja mate v recenzii prakticky rovnaky priklad: niekto sa snazi niekoho prehovorit.. co tak doplnit priklad nejakeho ineho konfliktu, povedzme fyzickeho...

inak hra to je velmi zaujimava... a je tam skutocne vela dobrych vseobecne aplikovatelnych rad pre GMa... Hra je stavana tak ze pravidlo Say yes or roll the dice je prakticky nutnost. Je to tym ze mechanizmus CR je dost zdlhavy a keby sa mal pouzivat na kazdu blbinu tak je to opruz... aj tak si myslim ze vacsina hry sa stravi prave pri CR... to ale nie je negativum.

horsie je to uz s tymi kockami... milion roznych kociek ma odpudzuje... ja skor preferujem pouzivat jeden druh a v minimalnom mnozstve.
There's nothing in the universe cold steel won't cut.

On eternal hold: d20 Warheart

Odpovědět

Zpět na „Hry, systémy, světy“

Kdo je online

Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 0 hostů