My Life with Master aneb Můj život s Pánem

Diskuzní sekce věnovaná konkrétním RPG hrám, příručkám a produktům, jako jsou třeba Dračí Doupě, Fate nebo třeba Dungeons and Dragons.
Uživatelský avatar
Markus
Vrchní krutovládce; Administrátor
Příspěvky: 12020
Registrován: 19. 8. 2001, 00:00
Bydliště: Mnohovesmír! Brno!
Kontaktovat uživatele:

My Life with Master aneb Můj život s Pánem

Příspěvek od Markus » 14. 5. 2006, 00:40

My Life with Master
(anotace)
Obrázek

Diskuze ke hře My Life with Master, česky Můj život s Pánem, v níž postavy hrají služebníky zlého Pána, jemuž musí sloužit.

:arrow? Recenze
:arrow? Ilustrační zápis - Můj život s pastorem Williamem
:arrow? Český překlad
:arrow? Článek s radami do hry
Naposledy upravil(a) Markus dne 8. 7. 2007, 18:19, celkem upraveno 4 x.

Uživatelský avatar
Bifi
Motivátor; Moderátor
Příspěvky: 5401
Registrován: 3. 3. 2005, 12:24
Bydliště: Prešporok 1673

Re: [recenze] My Life with Master

Příspěvek od Bifi » 14. 5. 2006, 08:40

Výborná a vyčerpávajúca recenzia.

Doplním akurát nejaké drobnosti:
Markus píše:Všimněte si, že nic, co uděláte během scény, nemění vaše šance na úspěch. Je jedno, jestli na oběť budete útočit pohrabáčem, nebo nabroušeným mečem – mechanika hodu je stále stejná. Z toho důvodu se také nejprve hází a teprve potom se konflikt zahraje. Přestože tohle může vypadat jako veliké omezení („Ať udělám cokoliv, stejně neovlivním hod“, uvědomte si, že sám hráč si určuje, jaká bude následující scéna – a tudíž určuje, i jaký bude následující hod.
Toto je mechanika "Fortune-in-the-Middle", ktorá je veľmi vhodná na riešenie celých konfliktov (namiesto riešenia úloh). Napriek tomu, že sa pri mechanickom popise zdá byť málo "realistická" alebo poskytujúca málo slobody, dáva hráčom do rúk OBROVSKÚ MOC: Ak hráč uspeje (prípadne aj keď neuspeje), odrozpráva/zahrá, čo sa v scéne stalo, s väčším alebo menším vstupom GM alebo aj ostatných hráčov (závisí na skupine a prístupe). To znamená, že hráč retroaktívne vymyslí udalosti, ktoré sa v scéne nespochybniteľne stali, priamo tvorí "text" hry, teda sa stáva rozprávačom vlastnej scény. Nie je to len opis toho, čo postava robila, ale opis celej scény vo vzťahu k tomu, o čo sa snažila - hráč môže opisovať prostredie, reakcie NPC-čok, zavádzať do prostredia nové prvky, budovať konflikty pre ďalšie postavy alebo pre svoje budúce scény, určovať atmosféru hry. Táto moc tiež znamená, že za priebeh a celkovú kvalitu hry sú vo významnej miere zodpovední aj hráči.

Dôležité je tiež to, že hráč sa má možnosť rozhodnúť, akým spôsobom bude jeho postava príkaz pána plniť. Sila pánovho rozkazu pritom platí len po prvý hod. V našej hre bola situácia, že moja postava dostala príkaz uniesť deti. Chcel som sa vyhnúť násilnej scéne, pri ktorej vám môže rásť Sebenenávisť, a preto som sa rozhodol, že deti unesiem ľsťou - ukradnem z okna alebo z kuchyne niektorého z domov koláč a deti naňho nalákam. Nepodarilo sa mi to, vlastnou nešikovnosťou som rozbil okno :D a utiekol. Pánov príkaz som už ďalej plniť nemusel - ale keď ho nesplníte, nie je veľmi spokojný, že? :-)=

M
Polaris/Singularis:  \/()!|)_6()|)|)355
Divné Uhorsko: blog o mojom OSR projekte z divného Horného Uhorska 17. storočia a starej škole hrania // "We don't explore characters; we explore dungeons."

Uživatelský avatar
Bajo
Malý princ; Moderátor
Příspěvky: 7608
Registrován: 23. 10. 2005, 01:38
Bydliště: Brno
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Bajo » 14. 5. 2006, 17:07

Super napsané. Myslím žeto celkem shrnuje to podstatné. Už jsem tenhle článek doporučil spoluhráčům z má herní grupy, ať si rozmyslí, jestli si to chtějí zahrát.
Rozhodně si myslím, že je na místě připomenout potencionálním zájemcům. Že ta hra opravdu stojí za to. Rozhodně se nenechte odradit počátečními komplikacemi nebo obavami.
A pro ty co se zaobírají narativismem a spol. (ať již v pozitivním, nebo negativním smyslem), já jsem celkem přijatelný příklad spíše simulačně zaměřeného hráče, i tak mě to bavilo.

Uživatelský avatar
Markus
Vrchní krutovládce; Administrátor
Příspěvky: 12020
Registrován: 19. 8. 2001, 00:00
Bydliště: Mnohovesmír! Brno!
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Markus » 16. 5. 2006, 19:43

Ehm... v tuhle chvíli má tohle téma 72 zhlédnutí, ačkoliv odpověděli jen 2 lidé. Dovolit bych si to trochu pošťouchnout...

Co si - podle této recenze - myslíte o MLwM. Zní to zajímavě? Chtěli byste to zkusit? Nebo je to naopak něco, co vám vůbec nepadne do not? Máte nějaké otázky, které byste chtěli vyjasnit? Zaujalo vás to?

Díky za odpovědi.

Uživatelský avatar
PardGalen
Příspěvky: 1720
Registrován: 26. 2. 2006, 21:28

Příspěvek od PardGalen » 16. 5. 2006, 19:47

Kdyz tu tak Markus pekne prosi, tak odpovim. :wink:

Uz jsem o tehle hre slysel drive a rozhodne bych si ji chtel nekdy zahrat, bohuzel na to v mem okoli nejsou lide a pravidla tez nevlastnim. Mozna kdyby by bylo nejake OG v Praze? Rad bych se k tomu pripojil.

LZJ
Příspěvky: 602
Registrován: 25. 8. 2004, 14:34
Bydliště: Doksy
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od LZJ » 17. 5. 2006, 10:17

Já myslel, že to je recenze na čtení a Markus chtěl názory.

Mě osobně se příliš nelíbí myšlenka takhle úzce zaměřených her s velmi specifickým systémem. Ta hra asi není špatná a pravidla můžou být pro danou aplikaci funkční. Docela bych rád viděl, jak takové hraní vypadá, ale nijak zvlášť mě to neláká. Prostě mi nesedne téma.
Chápu, že takováhle extra pravidla nejsou tak složitá jako obecnější, ale stejně si je určitě musí člověk zažít, aby si pořádně zahrál. Ale dal bych přednost určité implementaci nějakých obecnějších pravidel (asi typu FUDGE, FATE), přijde mi to efektivnější než se učit extra pravidla na každou jinou hru.

BTW z těch zmíněných úžeji zaměřených her mě vic zajímá ta japonská čarodějnice z hor (Mountain Witch). Míval jsem doma japonské pohádky a dost se mi vždycky líbily.

Uživatelský avatar
Dalcor
Vévoda z Knightlundu
Příspěvky: 4830
Registrován: 3. 4. 2004, 19:41
Bydliště: Černá skála a Praha
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Dalcor » 17. 5. 2006, 10:27

Já si nemůžu pomoc ale mě MLwtM podle téhle recneze vůbec nezaujala. Respektive špatně jsem se vyjádřil - vadí mi ta mechanika, a její omezenost na jeden styl hry, který navíc nepatří k mým oblíbeným. Ale recenzi Markus napsal na jedničku s hvězdičkou. Bifiho příspěvkew jsem jako obvykle nečetl, obyvklae se ztratím ve druhé větě ;)

Uživatelský avatar
Alnag
Příspěvky: 3587
Registrován: 22. 10. 2001, 00:00
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Alnag » 17. 5. 2006, 11:02

Po přečtení recenze jsem se utvrdil v již dříve vytvořeném názoru, že tato hra je (slovy R. E.) dysfunkční... neboť přestává být hrou a stává se jakousi zvrhlou parodií na psychoterapii. )
In nomine Ordinis! & La vérité vaincra!

Tohle byl kdysi taky můj domov. R.I.P.

Uživatelský avatar
Alef0
Příspěvky: 5831
Registrován: 7. 6. 2004, 11:22
Bydliště: Košice, SR.

Příspěvek od Alef0 » 17. 5. 2006, 11:19

Recenzia je napisana velmi pekne :-)

Chcem sa ale opytat: kolko potencialnych hier je mozne odohrat na zaklade tejto myslienky s jednou druzinou? Nie je to tak, ze po dvoch sessionoch to vsetkych prestane bavit?

Uživatelský avatar
Markus
Vrchní krutovládce; Administrátor
Příspěvky: 12020
Registrován: 19. 8. 2001, 00:00
Bydliště: Mnohovesmír! Brno!
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Markus » 17. 5. 2006, 11:19

Alnag píše:Po přečtení recenze jsem se utvrdil v již dříve vytvořeném názoru, že tato hra je (slovy R. E.) dysfunkční... neboť přestává být hrou a stává se jakousi zvrhlou parodií na psychoterapii. )
Žádná psychoterapie se nekoná. Je to hra, a navíc velmi může být velmi zábavná i pro lidi, které takováto témata normálně nechávají chladným (viz Qualdezar). Terapeutického na ní není ani kousíček...

Snad věci více osvětlím plánovaným zápisem ze hry.

Uživatelský avatar
Dalcor
Vévoda z Knightlundu
Příspěvky: 4830
Registrován: 3. 4. 2004, 19:41
Bydliště: Černá skála a Praha
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Dalcor » 17. 5. 2006, 11:20

No tak nějak v ní psotrádám volnost vlasstního rozhodnutí a jsem omezen přesně nalinkvaným problémem a mým přístupem k němu, to IMHO je o skvělém Role Playi pro divaldo, ale ztrácí to myšlenku tím co si představuji před Role Playí herní :roll:

Uživatelský avatar
Bajo
Malý princ; Moderátor
Příspěvky: 7608
Registrován: 23. 10. 2005, 01:38
Bydliště: Brno
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Bajo » 17. 5. 2006, 11:30

Podle mě je naprosto logické, že tenhle styl hry nebude všem vyhovovat. Je to dost netradiční přístup k RPG. Já jsem se o tom včera bavil s Markusem, jsou třeba lidi,kteří radi experimentují, hledají nové způsoby a tak. Jiní lidé si zase našli něco, co jim vyhovuje.
Já osobně si mylím, že třeba z mého pohledu, je to zajímavá hra. Bavila mě. Zahraji si ji klidně znova. Ale asi to není na takové to hraní jako DnD, WoD apod,.. že u toho vydržíš X let. Alespoň tedy pro mě ne.
2 Dalcor: Nepřišlo mi, že by to bylo nějak nalajnované, právě naopak. Jako hráč jsem měl více prostoru a více jsem e podílel na vývoji děje. Role-palying se tam dá zakomponovat normálně, jak jsem zvyklí, to záleží na hráčích. Ale je to jiné než tradiční RPG, to uznávam.

Uživatelský avatar
Dalcor
Vévoda z Knightlundu
Příspěvky: 4830
Registrován: 3. 4. 2004, 19:41
Bydliště: Černá skála a Praha
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Dalcor » 17. 5. 2006, 11:34

To Q: Jestliže si před začátkém scény hodím co mám vlastně hrát mi nevyhovuje

Uživatelský avatar
Markus
Vrchní krutovládce; Administrátor
Příspěvky: 12020
Registrován: 19. 8. 2001, 00:00
Bydliště: Mnohovesmír! Brno!
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Markus » 17. 5. 2006, 11:34

Markus píše:
Alnag píše:Po přečtení recenze jsem se utvrdil v již dříve vytvořeném názoru, že tato hra je (slovy R. E.) dysfunkční... neboť přestává být hrou a stává se jakousi zvrhlou parodií na psychoterapii. )
Žádná psychoterapie se nekoná. Je to hra, a navíc velmi může být velmi zábavná i pro lidi, které takováto témata normálně nechávají chladným (viz Qualdezar). Terapeutického na ní není ani kousíček...

Snad věci více osvětlím plánovaným zápisem ze hry.
Alef0 píše:Chcem sa ale opytat: kolko potencialnych hier je mozne odohrat na zaklade tejto myslienky s jednou druzinou? Nie je to tak, ze po dvoch sessionoch to vsetkych prestane bavit?
Mám za sebou jednu hru, takže nemůžu dost dobře posoudit. Vím akorát, že ve světě jsou lidé, kteří hráli desítky her a pořád je to baví. Osobně si myslím totéž.

Ačkoliv hlavní myšlenka zůstává stejná (musím sloužit pánu, ale nechci), tvorbou rozličných Pánů, postav a prostředí se dá dosáhnout téměř nekonečné variability.

Např. my jsme hráli hru ve východoevropské vesnici na počátku 20. století. Pán byl padlým paladinem, který přišel o nevinnou duši. Jelikož neměl duši, musel k životu požírat duše jiných. Vydával se za jakéhosi "šerifa" a vše prováděl pod záminkou trestání zločinu - když někdo spáchal zločin, byl zatčen a popraven. Pán pak sežal jeho duši.
Jakousi zvrhlou logikou pán dospěl k názoru, že pokud se mu podaří získat opravdu nevinnou duši, spasí sám sebe. No jo, jenomže kde sehnat nevinnou duši? Inu, budeme postupovat vyřazovací metodou - pobijeme všechny nečisté duše, až nám nakonec zbudou jenom nevinní :-)=
Jednotlivé postavy pak konaly různé úkoly pro pána: slídili po zločinu, vymýšleli si zločiny, narafičovali umělé důkazy, zatýkali zločince, mučili je kvůli přiznání, nakonec je i popravovali. Mezitím se snažili vytipovat nevinnou duši.

A co se nekonečné variability týče...
Slyšel jsme o hře, která se odehrávala krátce po 2. sv. válce, někde v nějakém zemědělském městečku v jižní africe. Nějaký nacistický pohlavár - zván Pánem - utekl právě do tohoto městečka a zde naklonoval Hitlera. Pánovým cílem bylo vychovat malého Adolfa, udělat z něj nového vůdce, a rovněz mu vychovat armádu nových Waffen-SS (děti rekrutované z místní populace, od dětství drženy v táboře cvičeny ve zbrani. Pán vlastnil malá kasárna, kde trénoval vojáky, a dohlížel nad celou vesnicí a nedalekou banánovou plantáží.
Hra se točila kolem malého Adolfa (8 let), který - ke vzteku Pána - měl velmi mírnou, milou povahu a vůbec nejevil zájem o ovládnutí světa. Postavy vychovávaly Adolfa tak, aby zlomily jeho křehkou duši, a naučili ho libovat si v ukrutnostech. Dále dohlížely na Waffen SS (což byli také ještě děti) a trénovaly je podobnými metodami. Prostě postavy vychovávaly z dětí monstra.

Celkem pěkná variabilita, ne? :wink:
Dalcor píše:To Q: Jestliže si před začátkém scény hodím co mám vlastně hrát mi nevyhovuje
Hází se zhruba uprostřed scény. Probíhá to asi takhle:
1. Určíš si, o jakou půjde scénu. Tohle je důležité!!! Právě tady má hráč spoustu prostoru.
2. Scéna se hraje do chvíle, než přijde konflikt
3. Hodí se.
4. Scéna se dohraje podle hodu.

Hráč má dost volnosti. Jednak si určuješ, jakou budeš dělat scénu. V průběhu scény nesleduješ nalajnovanou čáru, ale vyprávíš. Znáš výsledek, ale jak se k němu dobereš, to je na tobě. Můžeš do scény zavést nové NPC, rozhoduješ, kdo co udělal, atd...
Jak říká Q, volnosti máš možná víc než v klasickém RPG. Akorát je ta volnost v místech, kde na ní nejsi zvyklý.

Uživatelský avatar
Bajo
Malý princ; Moderátor
Příspěvky: 7608
Registrován: 23. 10. 2005, 01:38
Bydliště: Brno
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Bajo » 17. 5. 2006, 11:41

Variabilita tu určitě je. Pokud hráči chtějí,odehrají určitě spoustu her. Ale musí je tahle hra oslovit.

2 Dalcor: No pokud jsi to zkoušel a nevyhovuje ti hrát vyýsledky hodů, tak by to byl v téhle hře trochu problém. :think: Možná by to šlo vymyslet jinak, ale nejsem si jistý, jestli by to bylo ono.

Odpovědět

Zpět na „Hry, systémy, světy“

Kdo je online

Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 1 host