Burning Empires

Diskuzní sekce věnovaná konkrétním RPG hrám, příručkám a produktům, jako jsou třeba Dračí Doupě, Fate nebo třeba Dungeons and Dragons.
Uživatelský avatar
Markus
Vrchní krutovládce; Administrátor
Příspěvky: 11758
Registrován: 19. 8. 2001, 00:00
Bydliště: Mnohovesmír! Brno!
Kontaktovat uživatele:

Burning Empires

Příspěvek od Markus » 24. 10. 2006, 12:58

Burning Empires
(anotace)

Obrázek
Burning Empires je pozměněná verze hry Burning Wheel. Odehrává ve sci-fi světě, v němž upadající lidská civilizace čelí hrozbě v podobě Červa... parazitů, kteří napadají a ovládají lidskou mysl. Postavy jsou chyceny v divokém a zoufalém boji o osud své planety. V této mechanicky komplexní hře hráči přímo bojují proti Pánu hry a systém zajišťuje, že boj bude spravedlivý. Hra má komplexní pravidla, která umožňují složité taktizování. Zároveň však mechanicky tlačí hráče do vykreslování charakteru a sledování osobních ambic postav. Zajímavá kombinace pro hráče, kteří si potrpí na osobní příběhy postav, a zároveň si rádi vyhrají s číslíčky.

Conlaiova recenze

Uživatelský avatar
Bajo
Malý princ; Moderátor
Příspěvky: 7596
Registrován: 23. 10. 2005, 01:38
Bydliště: Brno
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Bajo » 24. 10. 2006, 13:01

Vypadá to celkem dost zajímavě? Sice to prostředí není úplně můj šálek kávy, ale život je změna.
Každopádně systém je to tedy vyvozený z Burnin Wheel, jestli se nepletu.
A zajímalo by mě ,jak bypadá hry v nastavení hráč vs. vypravěč. Z toho co jsem četl v té recenzi by to možná mohlo nějak fungovat. :-?

Uživatelský avatar
Markus
Vrchní krutovládce; Administrátor
Příspěvky: 11758
Registrován: 19. 8. 2001, 00:00
Bydliště: Mnohovesmír! Brno!
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Markus » 24. 10. 2006, 13:02

Tak jak jsem tak pročítal Conlaovu recenzi, musím říct, že začínám chápat, proč je kolem téhle hry takový šrumec. zní to moc, moc pěkně.

Přijde mi to jako efektivní kombinace deskové hry a RPGčka, všechny ty prvky, kdy se jakoby hraje deskovka prokládáná RP scénami (které, hádám, zaberou většinu času), jsou zajímavé...

Jenom nechápu, proč se Sosáček onehdá zlobil, když jsem hrám Burning Wheel a Burning Empires přišil nálepku "taktické". Alespoň podle recenze v téhle hře vidím spoustu taktizování - boj proti GM, připravování manévrů dopředu, plánování obrany/útoku s pevnými pravidly, atd...

Uživatelský avatar
Conlai
Správce rozbitých snů; Moderátor
Příspěvky: 2400
Registrován: 25. 11. 2003, 19:08
Bydliště: Brno
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Conlai » 24. 10. 2006, 13:19

Markus: Burning Empires má s Burning Wheel společnou základní mechaniku, tvorbu postav a souboj důvtipů. Vše ostatní je buďto silně upravené nebo úplně změněné. Hlavně struktura hry je úplně jiná.

Burning Wheel sice je "rules-heavy" ale nezaměřuje se pouze na boj, spíše naopak. Hráči sice jsou podporováni v taktizování, jak při souboji důvtipů, tak při boji, ale samotné zaměření hry není taktické.

Qualdezar: Jak to vypadá při hře ti snad budu moci velmi brzi sdělit, protože v Londýně jednu hru BE připravuji. Dodám i zápis.

Uživatelský avatar
Bifi
Motivátor; Moderátor
Příspěvky: 5377
Registrován: 3. 3. 2005, 12:24
Bydliště: Prešporok 1673

Příspěvek od Bifi » 24. 10. 2006, 13:27

Recenzia: :clap:

O tejto hre by sa aj bez toho, aby ju clovek hral, dalo rozpravat hodiny. 8)

Za invencne povazujem napriklad to, ze prirucka nie je rozdelena na sekciu pre pravidla a sekciu pre setting - prirucka su vlastne iba pravidla, ktore vsak rozpravaju o prostredi. Napriklad v skilloch a traitoch jednotlivych zivotnych drah (ktore su inac inspirovane Warhammer FRP) najdete aj settingovy opis. Spociatku sa mi to zdalo byt mierne matuce a neprehladne, ale fakt je, ze na hru nepotrebujete o prostredi vediet vsetko. Hra sa odohrava na nejakom svete a pristupne su nejake technologie, postavy a schopnosti - a to, co sa v hre neobjavi, nemusite ani citat. Cize tvorba postavy ma tym padom vyse 200 stran. :-)=

Kazdopadne prostredie je paradne, silne inspirovane Warhammer 40K a Travellerom. Zalozene je na vojenskom, politickom a nabozenskom konflikte, v ktorom su postavy hlavnymi aktermi. Ako priklad toho, ako mozu postavy mechanicky ovplyvnit uspech/neuspech utociacich votrelcov, je to, ze sa pokusia presvedcit nejaku frakciu, aby sa pridala na ich stranu, co ovplyvni tzv. "disposition" oboch stran, co su vlastne hit pointy celej obranujucej strany a utociacej strany.

Existuju dve dalsie rasy (ak nepocitame Vaylenov), pricom obe su produktmi Vaylenskeho genetickeho inzinierstva. Tiez je este moznost hrat Psychologa, co je vlastne empat/telepat.

Genialne su ponate technologie. Namiesto rozsiahlych zoznamov equipmentu existuje navod na to, ako technologiu mozu hraci uvadzat do hry - najpr ako color a potom po investovani resource bodov upevnuju jej jednotlive mechanicke efekty.

A GM moze pre svoje postavy ziskavat XP (aj zdokonalovat schopnosti, aj ziskavat Arthu), dokonca ju ziskava aj za herecke vykony.

Posledna ceresnicka na zaver (pre mna) je, ze prirucka podobne ako BW obsahuje aj tzv. 'Ography, teda zoznam zdrojov, hier, filmov, hudby a pod. so vztahom k hre. A Luke Crane pocuva taku istu hudbu ako ja (vydavatelstva Neurot, Relapse, Hydrahead a pod.). $D

M
Polaris/Singularis:  \/()!|)_6()|)|)355
Divné Uhorsko: blog o mojom OSR projekte z divného Horného Uhorska 17. storočia a starej škole hrania // "We don't explore characters; we explore dungeons."

Uživatelský avatar
Markus
Vrchní krutovládce; Administrátor
Příspěvky: 11758
Registrován: 19. 8. 2001, 00:00
Bydliště: Mnohovesmír! Brno!
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Markus » 24. 10. 2006, 13:57

Když jsem říkal "taktická" hra, nepředstavujte si pod tím prosím jenom boj. Taktiku vidím i v tom, že postavy musí plánovat, jak ubránit/dobýt planetu, koho zkonvertovat na svojí stranu, koho odstranit, kde co připravit, co dopustit a nedopustit...
Taktika spočívá především v tom, že hráči mají možnost uspět i neuspět. Taktická hra je taková, kde hráči musí dělat komplikovaná rozhodnutí, kombinovat je a pokud to neudělají dobře, tak prohrajou.
Taktická hra není taková, kdy hráči sice kombinují a vymýšlejí různé machinace, nicméně ať udělají cokoliv, vlastně nemůžou prohrát (tak je to asi ve většině her).

A protože BE je, jak říkáte, hodně postaveno na soupeření hráči vs. GM, vyvodil jsem z toho, že obě strany se snaží vyhrát nad tou druhou pomocí různých "tahů", atd... tj. že taktizují.

Tak mi teď prosím odpovězte, jestli BE je hra taktická, nebo ne 8)

Uživatelský avatar
Bajo
Malý princ; Moderátor
Příspěvky: 7596
Registrován: 23. 10. 2005, 01:38
Bydliště: Brno
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Bajo » 24. 10. 2006, 14:21

Já myslím ale, že celé jádro problému, s tím zařazením, tkvěl v Burning Wheel (a jeho diskutabilní zařazení do taktitckých her) a ne v zařazení Burning Empires.

Uživatelský avatar
Conlai
Správce rozbitých snů; Moderátor
Příspěvky: 2400
Registrován: 25. 11. 2003, 19:08
Bydliště: Brno
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Conlai » 24. 10. 2006, 14:37

V Orgaphy sekci je sqělá část Reference:
Atomic Rocket
http://www.projectrho.com/rocket/index.html
SF Xenolinguistics
http://www.xibalba.demon.co.uk/jbr/lingo.html
Tough Giude to the Known Universe
http://ourworld.compuserve.com/homepage ... ideA-E.htm

Markus: Jak píše Qualdezar, šlo o Burning Wheel, ne Burning Empires.
Mimoto, i z Burning Empires je dost cítit, cosi jako "i když prohrajete, tak si ten příběh pořádně užijte"... nevím zcela jak to popsat. Můžeš si například na začátku nastavit podmínky, které tě pčedurčují k tragickému osudu, a stejně (myslím, že) ta hra bude zábavná.

Uživatelský avatar
Markus
Vrchní krutovládce; Administrátor
Příspěvky: 11758
Registrován: 19. 8. 2001, 00:00
Bydliště: Mnohovesmír! Brno!
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Markus » 24. 10. 2006, 15:04

OK. Tak v tom případě není BE/BW taktická hra a beru to zpět 8)

Sosacek
Příspěvky: 22526
Registrován: 14. 7. 2004, 19:30

Příspěvek od Sosacek » 24. 10. 2006, 19:48

Markus píše:Jenom nechápu, proč se Sosáček onehdá zlobil, když jsem hrám Burning Wheel a Burning Empires přišil nálepku "taktické". Alespoň podle recenze v téhle hře vidím spoustu taktizování - boj proti GM, připravování manévrů dopředu, plánování obrany/útoku s pevnými pravidly, atd...
Protoze (poukd jde o BW) jestli je podle tebe otazka "co vsechno jsi ochoten obetovat pro to po cem touzis" je podle tebe takticka otazka, tak fakt nevim $cry$

EDIT: a nebo "vydrzi me zasady tvari v tvar zkouskam?" nebo "jak mne zmeni to co proziju?" nebo spousta dalsich. nicmene to je OT, co. nevadi.

Uživatelský avatar
Conlai
Správce rozbitých snů; Moderátor
Příspěvky: 2400
Registrován: 25. 11. 2003, 19:08
Bydliště: Brno
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Conlai » 24. 10. 2006, 20:29

Markus, Sosáček: Myslím, že tím se to vyjasnilo. Na závěr bych jen "budhisticky" dodal, že BW sice obsahuje taktické prvky, ale taktika (taktická rozhodnutí) nejsou jeho hlavním rysem (není to taktická hra, stejně jako honba za láskou (tj. mechanickou ("taktickou") výhodou pro endgame) nečiní taktickou hru z My Life With Master ). Takže "ano i ano".


Co mě na Burning Empires (ne Burning Wheel) zajímá, je, jak je přijmou mí testovací hráči. Z pohledu hráče DnD je hra dost zvláštní, v mnohém připomíná právě My Life With Master (předem daná kostra průběhu hry, vybíraní scén, spotlight (reflektor) na hráče, soutěživost...), stejně tak z pohledu wargamera, mnoho z nich je hráči Warhammeru 40K (BE postrádá figurky, vzdálenosti jsou pouze relativní, mnohé technologie či okolnosti mají vliv pouze na "zabarvení" hry)...
Mno, uvidíme...

Uživatelský avatar
Bajo
Malý princ; Moderátor
Příspěvky: 7596
Registrován: 23. 10. 2005, 01:38
Bydliště: Brno
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Bajo » 10. 4. 2007, 21:56

Jsou tedy nebo njsou podle vás BE gaimistická hra?

Sosacek
Příspěvky: 22526
Registrován: 14. 7. 2004, 19:30

Příspěvek od Sosacek » 10. 4. 2007, 22:01

Myslis jako ciste gamisticka hrs, hra, kde jedinym cilem hracuje je prekonavani mechanickych prekazek (at uz stestim, takticky, nebo obojim)?

Nemyslim.

Ani bych nerekl ze je to hlavne gamisticka hra, vizte Conlaie vyse.

EDIT: ale predpokladam, ze se to tak hrat da, stejne jako se da hrat MLwM jen proto, abych nasbiral vic bodu lasky nez tvoji spoluhraci (v tomhle kontextu spis protihraci).

Uživatelský avatar
Jiron
Rytíř
Příspěvky: 1768
Registrován: 16. 10. 2004, 16:34

Příspěvek od Jiron » 11. 4. 2007, 09:37

Už zase?
Podle toho jak jsem to pochopil, je Burning Empires převážně o postavách, ne o nějaké mimozemské invazi. Jedná se o to co postavy budou ochotny a schopny udělat a jak to udělají. Jedná se o to jestli budou postavy dostatečně schopné aby něco udělali a případně aby nesli následky. Je to hra o hráčích a postavách. To je prostě můj názor na BE.
"Když už to čůro vyndáš, musíš bejt připravenej ho použít"
obecná poučka o zbraních

Uživatelský avatar
Conlai
Správce rozbitých snů; Moderátor
Příspěvky: 2400
Registrován: 25. 11. 2003, 19:08
Bydliště: Brno
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Conlai » 11. 4. 2007, 11:51

Qualův dotaz asi vychází z naší současné hry. Sami jsme při ní totiž narazili na určité "teoretické" problémy.
BE se totiž celkem dost prezentuje jako kompetitivní záležitost, ve které GM stojí proti hráčům, je třeba mít ten správný "build", sbírat arthu a vůbec pohybovat se na hranici munchkinismu. Přitom to tak vůbec není... nebo je, ale je to složitější.
Ten hajzel' gamismus v BE totiž tak trochu vězí v tom, že body získáváš za "narativismus", za to že hraješ a naplňuješ svá přesvědčení, že vedeš vlastní vnitřní konflikt (moldbreakers)... prostě že hraješ postavu tak, jaks ji vytvořil a ne "aby to byl asses"... zkrátka ONE DOESN'T SIMPLY METAGAME INTO MORDOR!
Potom je samozřejmě důležité vytvořit postavu a její BITs tak, aby hnala příběh dál. IMO může být obsah scén i rodiné drama, kterému manévry Infekce jen poskytují rámec (a táta třeba pracuje v efbíéj)...
Ok, to je extrémní případ, ale moje pointa je: Obsah scén, nemá být rekonstrukcí průběhu manévru. Jeho vztah s manévrem je do značné míry abstraktní a bije se tak tím taktickým přístupem - s "gamistickou" doktrínou si prostě na scénách vylámete zuby.
...tolik můj dosavadní dojem ze hry a ze článků na BEwiki a forech.

Odpovědět

Zpět na „Hry, systémy, světy“

Kdo je online

Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 1 host