Jak napasovat postavu do DrD+

Oficiální diskuze o české hře na hrdiny Dračí doupě Plus.

Moderátor: Bouchi

Uživatelský avatar
Jerson
Inženýr z Ocelového města
Příspěvky: 18481
Registrován: 11. 2. 2003, 16:39
Bydliště: České Budějovice
Kontaktovat uživatele:

Jak napasovat postavu do DrD+

Příspěvek od Jerson » 15. 8. 2006, 09:41

Tak, RomikH si myslí, že dokáže udělat v DrD+ postavu podle mé představy - je to jeho oblíbený systém, proto to budeme psát tady.

Takže Romiku ...

Postava bude z 2D světa (a v 2D světě), který se skládá (při pohledu "shora") s černých a bílých polí. Bude to kruh, protože vše živé má podobu kruhu, a jeho velikost bude střední.
Smyslem jeho existence je objevovat skutečnost a skládat ji v logický celek.
Z vlastností které mají smysl - asi inteligence, jejíž maximum úměrné ploše, který daný tvor zabírá, a pak "vnímání" - to jest, jak dobře dokáže daný jedinec zpracovávat vibrace přicházející z okolí.

Inteligenci má tahle postava spíše nižší, ("střední velikost" jsem myslel průměr, nikoliv obsah), ale často jí využívá na maximu. Vnímání velmi vyvinuté - to se odvíjí od "hmoty" daného tvora, čím je méně hmotný, tím menší vibrace na něj působí. Takže maximální iteligence a vnímání každého tvora jsou v protikladu.

S postupem času se tihle tvorové zvětšují, pokud do sebe nasávají vibrace, nebo zmenšují, pokud je spíše vydávají. Tento dotyčný tvor si potřebuje udržet střední velikost, aby se dostal na co nejvíc místa udržel rovnováhu mezi myšlením a vnímáním, takže bude stejně vibrace přijímat jako vydávat - tedy v průměru.

Počítejme s přítomností jiných podobných tvorů v daném světě - všichni jsou "bezpohlavní".


Tohle jsem napsal Alnagovi jako základ, uvidím jestli to bude stačit tobě.
Další otázky klidně měj.

Uživatelský avatar
zrzavec
Romikovec
Příspěvky: 3671
Registrován: 20. 7. 2006, 18:23
Bydliště: Plzeň
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od zrzavec » 15. 8. 2006, 20:24

Uvidíme co zvládnu, budu to hodně dávat z hlavy, protože za chvíli jdu do práce. Nejsem žádný matematik, nic podobného, takže uř představa kruhů, 2D polí a čtverců mě dost odradila. Ale zkusím to udělat jako postavu pro DrD+ i když to je malinko zvláštní postava.

Určitě to bude člověk, jelikož by to v tvém světě mohla být nejrozšířenější rasa vůbec. čili máme atributy na 0, povoláním by to mohl být zloděj - bude mít dovednosti a hlavně bude brát a bude moci i dávat (braním rozumím chtěnné i nechtěnné).
čili máme atributy na 0 a obratnost se zručností je na jedničce. Super - obratnost se nám hodí na rychlost pohybu a zručnost na vibrace. Neznám poměry v tomto 2D světě, ale původ asi nebude tím hlavním, proto bych si vybral kombinované dovednosti - máme 6 bodů na atributy a deset bodů do zázemí. Jako první si nastavíme atributy - Zručnost bych zvedl na 3 a obratnost nechal na 1 (rychlost pohybu zvedneme silou a na příjem vibrací je hlavní zručnost). Sílu bych zvýšil na dva a poslední dva body utratil do inteligence. Atributy nejsou nic moc, to je pravda. Stojí si takhle: Síla: 2 Obratnost: 1 Zručnost: 3 Vůle: 0 Inteligence: 2 a Charisma: 0.
Pomocné charakteristiky nemá smysl počítat, to zmákne každý sám. Odolnost bude celkem vysoká, ostatní bude průměrné - nebudu se tady hádat o tom, kolik je průměr ve tvém světě, ale pokud je to 2 tak je to akorát.
Nyní tedy rozdělíme deset bodů do původu a ostatního.
Původ bych postavil asi na 4 - což je slušná rodina. Nevím, jak to máš ve svém světě, ale na normálního průměrného člověka je slušná rodina tak akorát. Nebývají to ti nejmajetnější, ale nežijí si špatně (v mém světě)
Do dovedností dáme také 4 body to znamená, že budeme mít 4 fyzické, dvě psychické a 3 kombionované - te není nejhorší, ne? Ale neboj, ještě s tím budeme kouzlit - fyzické asi příliš potřeba nebudou.
Do majetku nám však zvybou pouho pouhé dva body, to je blbé - jen deset zlatých. I když v mém světě je to celkem normální hodnota pro obyčejného člověka, který nepotřebuje zbraně a podobně. Ovšem, tohle záleží vlemi na světě.
Budeme potřebovat fyzické dovednosti? Já nevím, ale rozhodnu se, že až tak ne - leda by vstřebávání vibrací bylo bojování. Ale já to pojmu malinko jinak.
Čili všchny čtyři fyzické přeměníme na dvě psychické a dvě kombinované také klidně změníme na jednu psychickou - ať se postava orientuje ve světě, alespoň trošku.
Postava bude spíše na komunikaci, proto se bude hodit společenská etiketa na I. stupni, dále jí vyzbrojíme bájeslovím na prvním stupni, ať se trošku orientuje v historii a legendách nu a potom dáme Zeměpis, Znalost světa a města na prvním stupni. v místě, kde bude se bude relativně dobře orientovat.
Z kombinovaných použijeme hazardní hry na první stupeň a tím pádem si obnovíme nějaké bohatství. díky etiketě se bude umět chovat mezi ostatními kruhy, a tak na ně aplikujeme hazardní hry a nějaký nmajetek si na nich získáme, jelikož deset zlatých je opravdu málo.

Nyní je potřeba udělat zloděje, mám to rozepisovat? za body dovedností bych stejně nakupoval podobně komunikativní dovednosti, možná improvizované zbraně - aby se nám krožek mohl bránit i svým nepřátelům.

Vím, že ti tato postava nebude asi příliš vyhovovat, ale zkusil jsem se ti trefit do gusta, minimálně jsi mě donutil přemýšlet celou dobu v práci a díky tomu mi to tam rychle uteklo. Na první úrovni nebude tento kruh příliš silný, ale bude šikovnější než inteligentnější a proto bude moci získávatvibrace, díky hazardním hrám si bude moci svá čísla i snižiovat a proto bude moci vibrace i pouštět. na ostatní bude působit, jelikož se zaměří na komunikaci.

Jistě by to nebyl obyčejný pěšák, ale to záleží na pojetí hry.

tak a nyní men kritizuj, připravím si neprůstřelnou vestu a budu jen doufat, že nebudeš používat apd munici :P
Hraji a vedu: DnD 4e - Naše stránky

Dříve RomiK, nyní Zrzavec :)

Uživatelský avatar
Jerson
Inženýr z Ocelového města
Příspěvky: 18481
Registrován: 11. 2. 2003, 16:39
Bydliště: České Budějovice
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Jerson » 16. 8. 2006, 08:45

JackeLee píše:tak to bych chtěl vidět vytvořený v jakýmkoliv systému
Právě proto takovýto úkol dávám. Nicméně bych to mohl zkusit ve svém systému.

RomikH - tedy řeknu ti - překvapil jsi mě. Nedá se říct že příjemně nebo nepříjemně, prostě jsi do přehazování vagonu písku pustil s vidlema a někam ses dostal.

Teď pár poznámek:

člověk je naprosto nesmyslný termín pro tohoto tvora. Logiku výběru povolání zloděj se ani nebudu pokoušet pochopit - tento tvor má svět zkoumat, ne si něco přivlastňovat.

Pokud jde o rychlost pohybu, ta se mění s velikostí a hustotou polí,a to nikoliv lineárně, ale tak, že pro každou hustotu polí existuje velikost, při které je maximální rychlost největší a při jakékoliv změně velikosti jen klesá.
Co je důležité - všechny vlastnosti, tedy rychlost pohybu, vnímání, složitost myšlenek i jejich kapacita - závisí na velikosti, ale velikost může daný tvor měnit na obě strany podle své vůle přijímáním a vydáváním vybrací. Pokud chce, může mít naproto minimální velikost (ale musí být alespoň tak velký, aby zabíral tři různá pole, jinak by byl pohlcen okolím) a nebo může být naprosto obří. Čím menší je, tím menší vibrace ho ovlivňují a tedy je citlivější, na druhou stranu ho ovlivňuje méně vibrací,ale v sobě jich dokáže udržet také méně. Existovat může jen v malých polích.
čím je větší, tím víc vibrací ho ovlivňuje, takže se může zaměřit jen na ty silnější, v sobě jich dokáže udržet víc a pohybovat se může ve větších polích - na druhou stranu do těch nejměnších se prostě nedostane, protože rychlost pohybu se změnšujícími se poli klesá limitně k nule. Chrisma nemá žádný význam, síla jako síla také ne, i když ty jsi jí převedl na rychlost.
Rodinu žádnou nemá - každého jedince muselo stvořit 1 - mnoho dalších jedinců, ale protože jsou obvykle tvořeni jako malí, tak nemají jak si to pamatovat. A pokud někdy v budoucnu zmenší svojí velikost tak, že si pamatují jedinou informaci (což je minimum), tak si můžou pamatovat kolik tvorů bylo při jejich "početí" nebo identifikaci jednoho tvora, ale tím to hasne.
Majetek žádný neexistuje, jediné co existuje jsou živí tvorové a neživé prostředí.
Dovednosti jsi vybral z příručky, takže se pro tento svět vůbec nehodí - kromě jiného i z toho důvodu, že je prostě můžou zapomenout a při zvětšení se opět doberou nějakých jiných.
Města neexistují. Zbraně neexistují, kromě toho ti tvorové nemůžou ovlivňovat jeden druhého jinak než vibracemi, a není způsob, jak by se navzájem mohli "zranit". Můžou se jen vytvářet a zanikají v příliš řídkém prostředí ("řídkém "uměrně jejich velikosti)

No a úrovně jsou z předchozího doufám jasné - nepoužitelné.

Kromě toho, i kdybych tuhlepostavu použil tak jak jsi popsal, nevím jak bych jí hrál podle pravidel, jak bych si házel na jednotlivé dovednosti, protože ty se vztahují k úplně jinému prostředí. Zrovna tak většina schopností zloděje by prostě byla ani ne tak nepoužitelná, jako spíš neexistující.

A hlavně - přijde mi, že jsi zcela ignoroval moje původní zadání ohledně zaměření tvora a také toho, že se snaží udržovat si velikost pro zachování dalších parametrů.

Z mého pohledu zadání nebylo téměř vůbec splněno.

Uživatelský avatar
zrzavec
Romikovec
Příspěvky: 3671
Registrován: 20. 7. 2006, 18:23
Bydliště: Plzeň
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od zrzavec » 16. 8. 2006, 12:21

Jerson
Já jsem to pojal jako tvorbu figurky do šachů - nic složitějšího mi můj netechnický mozek totiž nebere. Prot is představit tvory měníí svoji velikost ná základě hustoty polí je pro mě minimálně velmi těžké.
Ale jsem rád, že jsem si to mohl zkusit. jsem rád, že jse s vidlemi alespoň kapku písku posunul:-)
Hraji a vedu: DnD 4e - Naše stránky

Dříve RomiK, nyní Zrzavec :)

Uživatelský avatar
Jerson
Inženýr z Ocelového města
Příspěvky: 18481
Registrován: 11. 2. 2003, 16:39
Bydliště: České Budějovice
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Jerson » 16. 8. 2006, 12:29

Ty Romiku, nechci být nijak impertinentní, ale nebyl jsi to i ty kdo říkal, že hráči RPG nemají svojí fantasii ničím omezovat? 8)
Možná kdybych ti tenhle svět nakreslil, případně vysvětlil, představíš si ho velmi snadno - ostatně je to 2D svět a tak nutně musí být jednodušší než jakýkoliv 3D svět.

(Kromě toho šachová figura se dá vytvořit s charakterem, zkoušel jsem to na pěšci) 8)

Jo a závorky je tu třeba používat hranaté, ne lomené.

Uživatelský avatar
Alnag
Příspěvky: 3576
Registrován: 22. 10. 2001, 00:00
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Alnag » 16. 8. 2006, 17:08

LINK na Jersonův test (hele asi tomu tak začneme říkat) v DnD http://rpgforum.jinak.cz/viewtopic.php?t=2121&start=30. řešení je následující straně.
Naposledy upravil(a) Alnag dne 16. 8. 2006, 17:09, celkem upraveno 1 x.
In nomine Ordinis! & La vérité vaincra!

Tohle byl kdysi taky můj domov. R.I.P.

Uživatelský avatar
Alnag
Příspěvky: 3576
Registrován: 22. 10. 2001, 00:00
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Alnag » 16. 8. 2006, 17:16

Gran píše:A ještě k "Jersonovu testu" - Alnag chrlil hromadu doplňujících otázek, RomiK nám stavěl na "původním zadání úlohy" - nebo se pletu?
A tomu se u nás říká "Líná huba, holý neštěstí..." Nic mu nebránilo se zeptat. Jerson to vyloženě nabízel nebo se pletu?
In nomine Ordinis! & La vérité vaincra!

Tohle byl kdysi taky můj domov. R.I.P.

Uživatelský avatar
Gran
Váš Astrální Brácha .)
Příspěvky: 1905
Registrován: 15. 8. 2006, 12:36
Bydliště: Praha

Příspěvek od Gran » 16. 8. 2006, 17:19

Alnag píše:A tomu se u nás říká "Líná huba, holý neštěstí..." Nic mu nebránilo se zeptat. Jerson to vyloženě nabízel nebo se pletu?
Když jsem dělal příjimačky na gympl a nevěděl jsem si rady s jednou odpornou matematickou úlohou, nebylo mi dovoleno se zeptat na dodatečné informace ;) Resp. zeptat jsem se mohl, ale odpověď nepřišla v tom správném... formátu? xD

EDIT:

Btw celé "Alnagovo řešení postavy" se opírá jen o to, že v D&D můžete "libovolně měnit pravidla" ;) To můžete v Plusku taky, takže jestli chcete, já vám tu postavu do Pluska klidně vymyslím =P
It's Alive!

Uživatelský avatar
Alnag
Příspěvky: 3576
Registrován: 22. 10. 2001, 00:00
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Alnag » 16. 8. 2006, 17:27

V D&D nejenže pravidla měnit můžeš, tam se to dokonce oficiálně děje. No, nebudu se ptát jak se to děje v plusku. Jsem tedy zvědavý na to velkolepé řešení. Sem s ním.
In nomine Ordinis! & La vérité vaincra!

Tohle byl kdysi taky můj domov. R.I.P.

Uživatelský avatar
Gran
Váš Astrální Brácha .)
Příspěvky: 1905
Registrován: 15. 8. 2006, 12:36
Bydliště: Praha

Příspěvek od Gran » 16. 8. 2006, 17:34

Teď nemám u sebe příručku, abych odkázal na přesnou stránku, ale přinejmenším na jednom místě v PPH (Příručka Pro Hráče) DrD+ (Dračí Doupě Plus xD) se nachází, že si hráči smí upravit pravidla tak, aby jim vyhovovala.

Takže vám doufám nebude vadit, když sem to řešení ze své lenosti nedám, ale aspoň popíšu, jak by vypadalo - vzal bych Alnagovo a některé vlastnosti bych přejmenoval xD =)) A samozřejmě bych čísla u vlastností dal tak, aby odpovídala rozumným bonusům (resp. takovým bonusům, aby při převedení do tabulky vznikla rozumná čísla) ;) Což vlastně, jak tak přemýšlím, by šlo možná trochu špatně, protože nikde se tuším nehovořilo o tom, jakou rychlostí všechny zmíněné děje probíhají apod. =) Ale na to bych se přece doptal, že ;))

Takže první důvod, proč to neudělám: Lenost a zjevná zbytečnost xD
A druhý: Včera si půjčil mé PPH můj PJ(DM, GM) a já bohužel ty tabulky z hlavy neumím ;)

EDIT:

A trochu OT: Sakra, hodil jsem na vitalitu (k4 u čar.) 3, mám odl -1... takže to mám jako 2 životy? =))
It's Alive!

Uživatelský avatar
Dalcor
Vévoda z Knightlundu
Příspěvky: 4830
Registrován: 3. 4. 2004, 19:41
Bydliště: Černá skála a Praha
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Dalcor » 16. 8. 2006, 17:53

Jenže, problém je že D20 rpavidla jsou stavěna k ohýbání, proto jsou napsané tak jak jsou napsané - psotavy mají rysy a ty si nastavuješ podle potřeby. TO plusko nemá ;)

A jak by jsi u černobílé kostky udělal mechaniku zázemí?????


$D $D $D $D $D

Uživatelský avatar
zrzavec
Romikovec
Příspěvky: 3671
Registrován: 20. 7. 2006, 18:23
Bydliště: Plzeň
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od zrzavec » 16. 8. 2006, 17:53

Konec konců, jak jsem koupil, tak jsem prodal. Navíc jsem se snažil dodržovat přesně pravilda, jinak bych to také vymyslel jinak, ale stejně na tom ve finále nezáleží nebo snad ano?
Hraji a vedu: DnD 4e - Naše stránky

Dříve RomiK, nyní Zrzavec :)

Uživatelský avatar
Dalcor
Vévoda z Knightlundu
Příspěvky: 4830
Registrován: 3. 4. 2004, 19:41
Bydliště: Černá skála a Praha
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Dalcor » 16. 8. 2006, 17:55

Samozřejmě že ano - plusko se ukázalo jako neohebné ;) $P $P

Uživatelský avatar
Gran
Váš Astrální Brácha .)
Příspěvky: 1905
Registrován: 15. 8. 2006, 12:36
Bydliště: Praha

Příspěvek od Gran » 16. 8. 2006, 18:05

Dalcor: Tvůj názor, který ti nebudu vyvracet, protože už jen to, co mám v poště, mě usvědčuje v tom, že si to vyvrátit nenecháš za žádných okolností =P ;))
Místo toho raději dočtu ten Player's Handbook a pak vám to budu taky buzerováááát, muhehe. xD ;))
It's Alive!

Uživatelský avatar
Alnag
Příspěvky: 3576
Registrován: 22. 10. 2001, 00:00
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Alnag » 16. 8. 2006, 18:16

Tak se mi zdá, že jsme opět svědky klasického Dračákovského řešení. Když se neví, jde se podívat, jak to dělá starší bratr (myšleno DnD). $D

Resp. svědky jsme se nestali, protože to skončilo u toho, že by se to udělalo jako v DnD. Jenže v DnD je spousta věcí už ošetřená (multiclass, snižování úrovní) v podstatě jsem pravidla ani moc neměnil jenom seškrtal (některá neměla smysl) a některé věci přejmenoval. Jsem přesvědčený, že DrD+ by to bylo vyžadovalo daleko větší odchýlení už jen proto, že zatímco DnD má všechna povolání v podstatě totožně (moduálrně konstruovaná) tak u Pluska je každé originál. A teď babo raď, které na to vzít, že?

D20 systém svou univerzalitu prokazuje stovkami oficiálních světů, které jsou na něm postaveny u Pluska mi takový důkaz bohužel chybí. To, že je možno pravidla patchovat v DnD dokazuje např. příručka Uneathed Arcana, která je celá jeden velký patch (je libo generická povolání, pevné XP odměny, jiné základní povolání, hody podle křivky?). Já chápu váš zápal pro Plusko, ale D20 systém je prostě stavěnej s touhle myšlenkou, takže má prostě nespravedlivou výhodu. $P
In nomine Ordinis! & La vérité vaincra!

Tohle byl kdysi taky můj domov. R.I.P.

Zamčeno

Zpět na „Dračí doupě Plus“

Kdo je online

Uživatelé prohlížející si toto fórum: Bing [Bot] a 2 hosti