Warhammer Fantasy Roleplay

Diskuzní sekce věnovaná konkrétním RPG hrám, příručkám a produktům.
Odpovědět
Uživatelský avatar
Bajo
Malý princ; Moderátor
Příspěvky: 7757
Registrován: 23. 10. 2005, 01:38
Bydliště: Brno
Kontaktovat uživatele:

Warhammer Fantasy Roleplay

Příspěvek od Bajo »

ObrázekObrázekObrázekObrázek

Rodina her zasazených do Starého světa, fantasy variace na naši renesanční Svatou říši římskou.Německé vlivy jsou patrné na kultuře i jménech (často slovních hrátkách s němčinou). Říše je ohrožovaná vlivem Chaosu, zhmotňujícího se v tajných kultech chaotických bohů, v mutantech a zvěrolidech, kteří se ukrývají v hlubokých lesích, ale i v armádách zelenokožců a chaotických válečníků, kteří nikdy nepřestávají plánovat další invazi. Ladění je drsnější, temné. Hry používají systém kariér.

Jednotlivé tituly:
:arrow? Warhammer: The Mass Combat Fantasy Role-Playing Game (1983) – První prototyp warhammerovského RPG
:arrow? Warhammer Fantasy Roleplay (1e) (1986)
:arrow? Warhammer Fantasy Roleplay (2e) (2005)
:arrow? Warhammer Fantasy Roleplay (3e) (2009)
:arrow? Warhammer Fantasy Roleplay (4e) (2018)
:arrow? Zweihänder, retroklon starých edic WFRP, má samostatnou diskuzi

Jiné diskuze:
:!: Shrnutí pravidel třetí edice
:arrow? Zápis: [WFRP] Můj první Warhammer
:arrow? Zápis: [WFRP] Séria one-shot dobrodružstiev

Další odkazy
:arrow? Markusův článek o historii WFRP a další články o WFRP
Za tento příspěvek děkují uživateli Bajo:
Samuel
m4jk
Příspěvky: 55
Registrován: 19. 10. 2011, 17:54
Bydliště: Brno

Re: Warhammer Fantasy Roleplay

Příspěvek od m4jk »

Tak to tě předeženeme. Začínáme za tři týdny. Ale mám v plánu do toho zapojit i Rough Nights at Three Feathers a občas nějaký oneshot, kdyby nám to nějak drhlo.

Pokud dobře počítám, tak nám to zabralo přibližně 8 tříhodinových sezení. Dokud jsme nedorazili do Bögenhafenu, zvládli jsme 2 kapitoly z knížky. Pak se nám to trošku vybočilo z kolejí a strávili jsme jsme dvě sezení jen couráním po Schaffenfestu a hraním náhodných encouterů.

Humorné zážitky... hmmm... tak třeba.
Spoiler

Morrova kněžka sbírá sborníky pohřebních písní a šla si nějaké vyptat za hlavní Morrovou kněžkou. Od té dostala úkol, aby prošetřila podivné zvuky, které se po nocích ozývají z bögenhafenského hřbitova. Zde narazili na souložící pár (random encouter v popisu města). Zcela konsternovaná kněžka nevěděla, jak se situací naložit a co si Morr o takových zvyklostech myslí. Nakonec jí pomohl lupič, který chtěl nahé nebožáky okrást.

Při setkání na kolbišti s princem Primem.
- "Hele, Prime, a máš i bratra Sekunda?"
- "I Tercia, jak to víte?"
Poslední člen naší skupinky - člen zchudlého šlechtického rodu - souhlasil s Primovou nabídkou a zúčastnil se turnaje místo něj. Podmínka však byla že nesmí vyhrát. V rozhodujícím souboji padl oběma soupěřům neúspěch a rozhodnulo to, kdo neuspěl víc. Byl to náš člen a podařilo se mu zabodnout dřevec do země a spadnout z koně. Naštěstí při následném testu si udržel helmu na hlavě a nikdo jej nepoznal. K odměně v podobě peněz dostal i princovu pečeť s příslibem návštěvym pokud se někdy ukáží Middenheimu? (teď si nejsem jistý)

Při útěku z Magiriova domu shodil lupič kněžku do kanálu a ta si málem zlomila nohu před závěrečným setkáním.

A na závěr jen vypravěčský povzdech:

Nachystal jsem si atmošku na závěrečný rituál, vybraná hudba, zvuky, poctivě nachystané dialogy a průběh rituálu... a postavy zabily Teugena ještě před tím, než provedl posvěcení místa...
Uživatelský avatar
Markus
Vrchní krutovládce; Administrátor
Příspěvky: 20870
Registrován: 19. 8. 2001, 00:00
Bydliště: Mnohovesmír! Brno!
Kontaktovat uživatele:

Re: Warhammer Fantasy Roleplay

Příspěvek od Markus »

My to hráli za 10, jste trochu rychlejší než my. Jsem zvědavý, na kolik sezení bude Death on the Reik, prý je to tak na 20, to mě trochu děsí. :-o

Vtipné je, že i u vás se někdo zúčastnil rytířského turnaje. Akorát u vás to dopadlo tak, že uspěl a je zván do Carroburgu (hlavní město Middenlandu), u nás přesně naopak – byl z toho hrozný průser a teď se před rodem von Bildhofen nesmí ani ukázat a Carroburg ideálně obeplouvat kanálem.

A antiklimaktický závěrečný souboj s Teugenem jsmě měli taky. :)
m4jk
Příspěvky: 55
Registrován: 19. 10. 2011, 17:54
Bydliště: Brno

Re: Warhammer Fantasy Roleplay

Příspěvek od m4jk »

Ono té rychlosti pomohlo i to, že hráči poměrně dlouho a zdárně ignorovali dějovou linku. Například ke Zkříženým píkám nedorazili vůbec. Luxusní večeře s Magiriem? Ta taky nebyla...
Na druhou stranu po Bögenhafenu řádil Jakob Vykuchávač :D

Snad se k setkání s Primem někdy dostaneme. Postava pochází z větve middenlandského šlechtického rodu, což nabídce navštěvy dopomohlo.

Mě ta antiklimaktičnost ze začátku docela mrzela, ale ve finále si to zasloužili. Do skladiště se dostali hned před poledem a skryli se tam. Když přišel kultista - náhrada za Franze Steinhägera, toho času hosta u Hieronyma Ruggbrodera - odstranili ho a hned se pokusili přerušit oktagram atd. Jen to byla práce pro mě navíc no :D
Uživatelský avatar
Markus
Vrchní krutovládce; Administrátor
Příspěvky: 20870
Registrován: 19. 8. 2001, 00:00
Bydliště: Mnohovesmír! Brno!
Kontaktovat uživatele:

Re: Warhammer Fantasy Roleplay

Příspěvek od Markus »

To si člověk musí zvyknout u těch dobrodružství, co mají popsaný nějaký dějový průběh. Nejde to brát tak, že se to musí stát, ale že se to stane, pokud postavy nezasáhnou a nezmění to. Velká část zábavy při vedení hry je pak uvažovat o tom, co postavy způsobily a jak se to musí projevit nějakými změnami.

A dobře napsaná „příběhová“ dobrodružství od těch blbých pak odlišuje to, nakolik to opravdu jde udělat a nakolik se ti hra naopak sesype při sebemenším nečekaném zásahu.

Ty Shadows over Bögenhafen mi přišly celkem „nerozbitné“ - je tam tolik cest, že hráči se na nějakou zákonitě chytí. Krizový bod je ta schůzka, která jim má vyslepičit, co se děje. Tam se ne vždy musejí dostat. Já jsem v jednu chvíli uvažoval, že to celé přehodím na jiné NPC... pak se nějak stalo, že tam přece jenom šli, takže se sami vrátili na koleje.
m4jk
Příspěvky: 55
Registrován: 19. 10. 2011, 17:54
Bydliště: Brno

Re: Warhammer Fantasy Roleplay

Příspěvek od m4jk »

S tímhle nastavením jsem do kampaně šel. A velmi mě bavilo poslouchat hráčské fabulace ohledně událostí, když jsem znal pravdu :)

S tou nerozbitností máš pravdu. To, že se většina událostí ovlivňujících hlavní příběh odehrává na pozadí a hráči se k nim spíše nachomýtnou při řešení něčeho úplně jiného, nahrává robustnosti celého dobrodružství...

... ale zase to nahrává tomu, co se málem stalo mně. Hráči mohou hlavní dějovou linku prakticky minout. I když okolo nich umírají NPC. I když Morrslieb září každý večer čím dál víc. I když má postava s šestým smyslem pocit, že je neustále někdo sleduje. Nakonec až sen Morrovy kněžky tomu pomohl.
Uživatelský avatar
kin
Warden
Příspěvky: 919
Registrován: 31. 7. 2006, 23:00
Bydliště: Pilsen
Kontaktovat uživatele:

Re: Warhammer Fantasy Roleplay

Příspěvek od kin »

Já se jenom zapojím s tím, že jsme taky měli antiklimatický souboj s Teugenem. U nás to skončilo jednou hozenou bomboudoprostřed rituálního kruhu s celým osazenstvem, když se akorát sešli a chtěli začít.
Takže jsme zabili poměrně velkou část šlechty z Bogenhafenu a radši jsme se v tichosti ztratili...takže 3 ze 3 finálních soubojů skončili v prvních kolech :D
OSR - Open-world Survival horroR
Survive, Save, Solve ...pick two
Uživatelský avatar
Markus
Vrchní krutovládce; Administrátor
Příspěvky: 20870
Registrován: 19. 8. 2001, 00:00
Bydliště: Mnohovesmír! Brno!
Kontaktovat uživatele:

Re: Warhammer Fantasy Roleplay

Příspěvek od Markus »

No ale u vás hádám hráči ostudně utíkali z Bögenhafenu, aby je nezatkli za vraždu, že? :) U nás se spolčili se Steinhängerovým mladším bratrem, který je ve výsledku vysekal z průšvihu a teď slouží jako jejich patron, takže mohly v Bögenhafenu zůstat a pár měsíců pobýt. Bögenhafen je tak jejich bezpečnou základnou, příští díl začneme downtimem ve městě... i když cesta je rychle zavede pryč a možná už se nikdy nevrátíme, takže ten popis města v příloze nejspíš taky nevyužiju.
Uživatelský avatar
kin
Warden
Příspěvky: 919
Registrován: 31. 7. 2006, 23:00
Bydliště: Pilsen
Kontaktovat uživatele:

Re: Warhammer Fantasy Roleplay

Příspěvek od kin »

Tak trochu přesně no. :D Zabránili jsme SPOILER: příchodu obřího tzeentchova démona a nikdo to neví, ale jsme podezřelí pro spoustu vražd (v několika městech...ale my za nic nemůžeme! Fakt! Jsme prokletí a kolem nás umírajícího lidé příšernou smrti, jen když se s námi setkají :D )
OSR - Open-world Survival horroR
Survive, Save, Solve ...pick two
Uživatelský avatar
Markus
Vrchní krutovládce; Administrátor
Příspěvky: 20870
Registrován: 19. 8. 2001, 00:00
Bydliště: Mnohovesmír! Brno!
Kontaktovat uživatele:

Re: Warhammer Fantasy Roleplay

Příspěvek od Markus »

Mám za sebou nějakých odhadem... 20 (?) sezení ve WFRP 4e, což je asi vhodný čas na aktualizaci svých komentářů v databázi – ten původní byl psán těsně po dočtení knihy. Jelikož aktualizace komentářů se na hlavní stránce nezobrazují, dovolím si obšťastnit vás tím tady, a přidat ještě komentář čistě k pravidlům.

Hodnocení hry:
Warhammer, vždycky skvělý, ale nikdy dokonalý
****

Ach, Warhammer Fantasy Roleplay. Historizující renesanční hra v jakoby Svaté říši římské podaná s britským důrazem na uzemněnost, šibeniční humor a pythonovské slovní hrátky s němčinou, v totálním kontrastu s americkou filmově-hrdinskou tvorbou. WFRP mi učaroval jako hra, která je usazená – ve které dobrodruzi nejsou hrdinové, ale obyčejní lidé, kterým život přichystal neobyčejný osud. WFRP měl vždycky skvělý nápad a skvělý setting, ale nikdy ne skvělá pravidla – jen dostačující. Čtvrtá edice v tom pokračuje.

K WFRP toho v historii vyšly tuny, ale je to roztroušené v desítkách příruček a splatbooků. Čtvrtá edice přichází jako archivářská snaha vyhrabat a zrevidovat to nejlepší, co ke hře za víc než třicet let vyšlo. To jsem od ní čekal a v tom mě nezklamala. Od nádherných ilustrací, fluffových textů až po zaostření základní příručky na jednu konkrétní oblast Říše, navíc točící se kolem řek a řekoplavby.

Tohle je komplexní simulační hra, která se snaží dávat pravidla pro dlouholetý sandbox v renesančním světě. Absolutně nedává smysl, abyste se ji učili na oneshot nebo kratší kampaň. Tohle je hra dělaná tak, aby byla „věčná“ a stala se vaší hlavní hrou nebo aspoň dlouhodobým koníčkem. Má vlastně jednoduchá základní pravidla postavená na dovednostním k100 systému, ale na to je navěšená myriáda dalších subsystémů – pro kariérní postup, pro vydělávání, pro aktivity mezi sezeními (např. výrobu a tunění předmětů), ve vydaných doplňcích pak třeba po cestování, řekoplavbu, mořeplavbu, obchod, bitvy armád... Je to modulární a většinou (bohužel jen většinou) dobře nadesignované, ale pořád je to systém se spoustou subsystémů. Což je to, co se mi na té hře líbí – je to prostě simulátor fantasy renesančního Německa, který má dostatečnou hloubku a zároveň je stále hratelný. To vše s důrazem na „gritty“ simulaci (např. pestrá zranění a nemoci).

Bohužel místy je hra překomplikovaná, což se projevuje v soubojovém systému, ve kterém se ve hře vznášejí čtyři metaměny, nad každým bojovníkem metapočítadlo jeho „převahy“, do toho různé talenty (= výjimky z pravidel) a desítky klíčových slov. 🤯 Není to zlé, jen je to hrozně těžké na naučení a ukočírování a nějaké zjednodušení by hře prospělo. Systém hodnotím zvlášť tady.

Hru naopak povznáší kvalitní ediční řada dalších rozšíření. Jádrem je vynikající kampaň The Enemy Within, která by měla být důvodem, proč budete chtít WFRP 4e hrát – bez ní to v zásadě nemá smysl. Ta hra je od začátku koncipovaná jako vehikl právě proto, aby autoři mohli oživit tuhle historickou kampaň, včetně toho, že výchozí datum hry je nastavené přesně na začátek kampaně a základní příručka předpokládá, že všechny postavy jsou z provincie Reikland, kde kampaň startuje. I další rozšiřující produkty v zásadě geograficky kopírují průběh kampaně a přinášejí detaily k místům, která mají hrdinové navštívit. A kampaň vás seznámí s Říší líp, než jak by to zvládla jakákoli faktografická zeměpisná příručka (mimochodem, žádná celková zeměpisná příručka o Říši vlastně doteď neexistuje a ani není potřeba – byť nově vyšlo pár zeměpisných knih zazoomovaných na dílčí lokace).

Autoři zároveň loví texty z historie WFRP a přinášejí je v reedici, obvykle v rozšířené a učesané podobě. Svazky Companion, které doprovázejí každý díl kampaně, přinášejí částečně nové materiály, částečně materiály třeba z časopisu White Dwarf nebo jiných starších zdrojů. Další archivní materiály vycházejí v knihách Archives of the Empire. WFRP má bohatou historii a zejména v 80. let pro hru vyšlo leccos dobrého, takže je super, že to takhle dostává nový život.

K úplně nové, původní tvorbě Cubicle 7, jsem výrazně vlažnější – třeba jejich série Ubesreik Adventures, mi přijde dost *zív* (ale nečetl jsem všechno) a při letmém prolistování mi i ty rozšiřující příručky, které psali Cubicle 7 sami, místo aby je zrecyklovali, přijdou míň zajímavé. Ale i když je budu ignorovat, pořád zbývá ediční řada plná dobrých materiálů. A super je, že se skutečně soustředí na hratelné materiály – popisy konkrétních míst, popisy nehráčských postav, spoustu dobrodružství, nové subsystémy atd. –, a nevrství tuny a tuny lore určeného jen ke čtení, jako to dělal třeba WFRP 2. edice. Ano, i tady se lore najde dost, ale ten poměr hratelných a nehratelných materiálů je u 4e příznivý.

Uff... celkové shrnutí? Vynikající, atmosférický svět. Vynikající a pekelně dlouhá kampaň, kvůli které má smysl tuhle hrát, naopak bez ní ne. Pravidla, co mají pár super míst, pár hrozných míst a celkově jsou OK.

Za mě dobrá hra... ale pořád ne ideální. Přál bych si 4.5e, která nedostatky opraví, aniž by všechno doposud vydané spálila – ale ta samozřejmě nikdy nepřijde.

Hodnocení čistě základních pravidel:
Chtělo by to revizi
***

Využiju příležitosti ohodnotit příručku, abych se mohl vyjádřit jen k pravidlům WFRP 4e a odmyslet si od toho svět, zbytek ediční řady, vydaná dobrodružství atd.

Líbí se mi systém kariér, systém obživy, vydělávání a aktivit mezi dobrodružstvími, provázaný s náhodnými událostmi. K tomu elegantní pravidla pro společenské postavení (je sakra rozdíl, jestli jste rolník, měšťan, nebo šlechtic) a majetky. Promyšlený systém ekonomiky. Provázání kariér, jejich dovedností a speciálních schopností s renesančním settingem je parádní a je to pro mě hlavní přínos hry.

Základní vyhodnocování skillovým systémem je pohoda, klasika. Nic extra úžasného ani hrozného. Jako všechny skill systémy z 80. let. :)

Ale v soubojáku se ukazuje překomplikovanost některých částí hry. Především je to pochybná mechanika „Převahy“, což je abstraktní počítadlo visící nad úplně každým účastníkem souboje (bohužel se nedá jen tak elegantně vypustit). Do toho hned čtyři různé metaměny! Do toho se operuje s tzv. „stavy“ (krvácení, zranění, omámení...), které se bojujícím můžou přidávat jako speciální klíčová slova a které každé mají různé efekty, bonusy a postihy (v zásadě je musíte mít vytištěné na kartičkách, jinak to začne být nepřehledné). A do toho skutečnost, že každá postava má celou řadu „talentů“, což jsou v zásadě specialitky, které zavádějí výjimky z pravidel nebo dávají bonusy. A najednou se toho v tom herním prostoru prostě „vznáší“ moc, velká část z toho je meta a je to těžké usledovat.

Ale v zásadě by to šlo – jak říkám, základ je jednoduchý a věci se pořád opakují, jen to člověku musí přejít do krve. A tomu hází pod klacky hrozně napsaná základní příručka, ve které aby se prase vyznalo. Někoho napadl chytrý nápad, že bude „moderní“ a bude pro všechno používat klíčová slova. Takže vysvětlení té či oné schopnosti nebo situace se často odhazují hned na několik klíčových slov a vy je musíte porůznu hledat v knížce. Tak třeba když má příšera Terror, znamená to, že způsobuje Fear. Fear znamená, že když neuspějete v hodu, dostanete stav Broken. Broken znamená, že.... To potřebujeme tři klíčová slova k vysvětlení jedné schopnosti: Terror, Fear, Broken. Každé je v knížce úplně jinde. A takhle je to se vším.

Pak takové úžasné zrádnosti, jako že bestiář popisuje příšery s podezřele nízkými čísly. Je to proto, že jsou to jejich „základní“ verze. A počítá se, že si na ně ze seznamu klíčových slov „dolepíte“ další speciální schopnosti, kterými se čísla příšery modifikují. Takže když chcete udělat třeba souboj s beastmeny, v celé knížce nenajdete jediný „hotový“ statblock – žádný „slabý beatsmen“, „střední beastman“, „mocný beastman“. Máte tu jen základní nedokončený statblock a každého beastmana si musíte poskládat jako unikát.

Celkově ta pravidla jsou v pohodě, mnohé části jsou ve skutečnosti chytře vyřešené a hra se mi líbí, ale teda prezentace je pekelná a zjednodušení některých částí by neuškodilo.

Hodnocení celkové hry posílám zvlášť.
Za tento příspěvek děkují uživateli Markus tito uživatelé (celkem 2):
Bifi, smrq
Uživatelský avatar
Markus
Vrchní krutovládce; Administrátor
Příspěvky: 20870
Registrován: 19. 8. 2001, 00:00
Bydliště: Mnohovesmír! Brno!
Kontaktovat uživatele:

Re: Warhammer Fantasy Roleplay

Příspěvek od Markus »

Kin hodnotí Enemy in Shadows:
Baví mě to, má to super postavy, atmosféru, mapky, portréty postav, ukáže Vám to celý Starý Svět...ale kdyby tam nebyli ty šílený začátky nějakých dobrodružství "opili jste se a probrali v uzamčené věži" nebo "na tržišti se strhla mela, zatknuli Vás stráže a usvědčili za rozpoutání bitky" či "strigani okradou postavu - a to i poté když jim zachránila jejich stařešinu, málem se u toho obětovala a celou dobu jim pomáhala", přičemž to kompletně ignoruje akce hráčských postav...to mi trhá žíly.

Může to být tím, že to hraju pod Vypravěčem, jehož je to první GM zkušenost, takže se z bezpečných důvodů drží mantinelů vyskládaných textem a sám si to nečtu, abych si něco nevyspoileroval...ale dost mi to trhá žíly, když to ignoruje hráčskou agendu.

Hráčská postava je jediná věc, kterou má hráč plně pod konrolou a když tu kontrolu kvůli blbě napsanému dobrodružství ztrácí, je to silně frustrující...nebýt GM můj velmi dobrý kámoš, nevydýchal bych to :D
Kine, ale nic z toho tam není. To je invence vašeho GMa. On si to tam vyloženě přidává. :)
Uživatelský avatar
kin
Warden
Příspěvky: 919
Registrován: 31. 7. 2006, 23:00
Bydliště: Pilsen
Kontaktovat uživatele:

Re: Warhammer Fantasy Roleplay

Příspěvek od kin »

Bacha, spoilery!

Budu si to muset přečíst tedy někdy...ale třeba ty Strigani. Pomohli jsme jim, neumím plavat, málem jsem se kvůli té bábě utopil, odehrával jsem s nimi na lodi RP, popíjel s nimi...a na konci dobrodružství, když jsme našli zakopané zlaté sošky, tak tam byl random hod, zda-li nás okradou nebo ne...a padlo to na mě.

Jako, pomohlo mi to vytvořit charakter postavy (stal se z ní těžký rasista na strigany - ještě tam bylo pak pár rozbrojí s nimi), ale nevypadalo to, že zrovna tohle by si vymyslel.

Pak to tržiště, celou dobu jsme uklidňovali koho jde, vyhýbali se potyčkám v davu, chránili obchod, ani jednou jsme na nikoho nezaútočili (a to ani v sebeobraně!) snažili se útéct - což nám bylo ve výsledlku zakázáno/znemožněno...a stejně to padlo na nás, nikdo se s námi nebavil a předhazovali nám naprosto nesmyslné důkazy. A pak tam přijde právnička, která nás z toho vyseká, opět bez jediné intervence našich postav.

Věž (ve které byl upíří spawn) - začátek hraní: opili jste se a probudili v zavřené věži, okolo jsou stráže a nikoho nehodlají pustit ven...

...jestli to není naopak. Všechen tenhle railroad tam je, jen ty jsi si ho jako zkušený GM dokázal upravit, aby to nevyznělo jako jebání hráčů do ucha? Fakt nevím, číst to zatím nechci, jsme v polovině kampaně. Ale jak říkám, vede poprvé, čte to poctivě a nemyslím si, že by si dovolil odbočit z mantinelů, které mu nakreslilo samotné dobrodružství.
OSR - Open-world Survival horroR
Survive, Save, Solve ...pick two
Uživatelský avatar
Markus
Vrchní krutovládce; Administrátor
Příspěvky: 20870
Registrován: 19. 8. 2001, 00:00
Bydliště: Mnohovesmír! Brno!
Kontaktovat uživatele:

Re: Warhammer Fantasy Roleplay

Příspěvek od Markus »

kin píše: 4. 1. 2023, 20:13 Budu si to muset přečíst tedy někdy...ale třeba ty Strigani. Pomohli jsme jim, neumím plavat, málem jsem se kvůli té bábě utopil, odehrával jsem s nimi na lodi RP, popíjel s nimi...a na konci dobrodružství, když jsme našli zakopané zlaté sošky, tak tam byl random hod, zda-li nás okradou nebo ne...a padlo to na mě.
Tohle zní jako If Looks Could Kill. Ten politicky nekorektní hod na okradení postav tam ale myslím není.
Pak to tržiště, celou dobu jsme uklidňovali koho jde, vyhýbali se potyčkám v davu, chránili obchod, ani jednou jsme na nikoho nezaútočili (a to ani v sebeobraně!) snažili se útéct - což nám bylo ve výsledlku zakázáno/znemožněno...a stejně to padlo na nás, nikdo se s námi nebavil a předhazovali nám naprosto nesmyslné důkazy. A pak tam přijde právnička, která nás z toho vyseká, opět bez jediné intervence našich postav.
Tohle je Starter Set. Hele:
Adventure Summary

The Characters, whilst enjoying the Ubersreik market, are caught
in a riot and later accused of instigating it. Mysteriously, a local
lawyer steps in
Další...
Věž (ve které byl upíří spawn) - začátek hraní: opili jste se a probudili v zavřené věži, okolo jsou stráže a nikoho nehodlají pustit ven...
...eee, tohle nevím.
Uživatelský avatar
kin
Warden
Příspěvky: 919
Registrován: 31. 7. 2006, 23:00
Bydliště: Pilsen
Kontaktovat uživatele:

Re: Warhammer Fantasy Roleplay

Příspěvek od kin »

Nedalo mi to a otvřel jsem si PDFko Enemy Within a fakt to tam asi není....vypadá že to prokládá jinými oficiálními dobrodružstvími a já si to jenom hážu do jednoho kýble...to mi nedošlo.

Tak se za to teda omlouvám :D
Můžeš mé hodnocení smazat? Já si dohledám co jsme to tedy vlastně hráli a ohejtuju to na správném místě :D
Za tento příspěvek děkují uživateli kin:
Markus
OSR - Open-world Survival horroR
Survive, Save, Solve ...pick two
Uživatelský avatar
Markus
Vrchní krutovládce; Administrátor
Příspěvky: 20870
Registrován: 19. 8. 2001, 00:00
Bydliště: Mnohovesmír! Brno!
Kontaktovat uživatele:

Re: Warhammer Fantasy Roleplay

Příspěvek od Markus »

Markus píše: 4. 1. 2023, 20:30 ...eee, tohle nevím.
Ha! Tak je to Slaughter in Spittlefeld z Ubersreik Adventures.

Všechno jsou to nová dobrodružství, která napsali lidi z Cubicle 7. To je ten problém - autoři z Cubicle 7 jsou naprosto marní a jejich tvorba je o dvě ligy níž než ta stará tvorba z dob první edice Warhammeru, což je třeba kampaň Enemy Within. Staré věci jsou fajn. Nové věci jsou meh.

EDIT: Musím ti tam k tomu vytvořit anotace. Ani ten Starter, ani ten Spittlefeld tam zatím nemáme. :)
m4jk
Příspěvky: 55
Registrován: 19. 10. 2011, 17:54
Bydliště: Brno

Re: Warhammer Fantasy Roleplay

Příspěvek od m4jk »

Markusi, jak se ti daří s Death on the Reik? Mně se stalo to, čeho jsem se při úvodním čtení bál. Je tam málo motivací pro hráče a jít po příběhu kampaně je moc nebralo, takže se náš příběh začal ubírat úplně jiným směrem...
Odpovědět

Zpět na „Hry, systémy, světy“

Kdo je online

Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 7 hostů