Co lidi na tom OSR vidí?
Re: Co lidi na tom OSR vidí?
Ja si sice myslim, ze skor iba skusas trollit, ale...Log 1=0 píše: ↑15. 3. 2023, 00:07 Mě jenom fakt zajímalo, kde vidíš rozdíl mezi DnD 5E a OSR hrami v té poměrně úzké oblasti, kterou si vymezil, protože zrovna v té tebou vymezené žádný rozdíl fakt nevidím (v jiných ho vidím, ale o těch jsem mluvit nechtěl). Ale třeba mi ho můžeš ukázat, a ani to nebude OT, protože pokud to bude dávat smysl, dozvím se něco o tom, co lidi vidí na OSR. Na rozdíl od těch obecných WoT, které jsi tu napostoval.
5e je hra na hrdinov, kazdy hrac sleduje osud svojej postavy a rozprava jej pribeh. Hra ma sice artefakty z oDnD ako combat encountry prekladane exploraciou, ale vo finale je cielom rozpravat pribeh tvojho hrdinu.
OSR je hra na resource management. Postavy su zdroje a snazia sa ziskavat viac zdrojov rabovanim dungeonov. Focus hry je pritom na dungeone a jeho pribehu a postavy su vedlajsie, ich pribeh sa realne zacne pisat az v kontexte dungeonu a neodmyslitelne je s nim spojeny.
Moaaaar!!!! - [móur] - The provided level of material relevant to my interests is insufficient to meet my personal required needs.
Re: Co lidi na tom OSR vidí?
Zkusím upřímnou odpověď, co mě na OSR baví a co mi imho neposkytne jiný styl hraní/pravidel:
- náhodné postavy - nahazuji si postavy náhodně i v systémech, kde to není zmíněno. Prostě vytáhnu svou plejádu random character tabulek a jedu. Nahodím si i náhodné povolání, rasu a kdyby to šlo i staty. Vznikají z toho imho lepší, zajímavější, živější postavy.
- základní rozhodovací mechanika, minimum pravidel - nesnáším číst pravidla. JaD si nikdy v životě celé nepřečtu, neláká mě to. Přečetl jsem si zajímavý věci, zbytek bych jel podle zkušeností, kdybych to někdy hrál. Sakra, já hrál DnD léta a ani jednou jsem si nepřečetl celou příručku od začátku do konce. Vždy jen to, co potřebuji, zbytek jsem přeskakoval. Pravidla nad 50 stran jsou pro mě otravná. OSR pravidla jsou dostatečně jednoduchá, abych je dostal do krve v minutách, s požadovanou úrovní mechanik, aby to byla hra, ale ne moc svazující a navíc má skvělou možnost variability/houserules/tuningu dle preferencí družiny a vypravěče. Neskutečně modifikovatelný základ. Navíc méně pravidel nutí hráče neřešit situce koukáním a luštěním v deníku. Pokud se deník reálně vejde na vizitku, má u mě bonusové body.
- Dobrodružná místa, ne dobrodružství - velká část osr produktů nemá žádný scénář, žádný skritp dle kterého se jede, žádné akty, žádné kapitoly. Prostě máš zajímavé prostředí, postavy, překážky, poklady, apod. Ale co se tam stane je silně závislé na tom, s kým to hraješ. Mě tohle vyhovuje víc, pískoviště prostě. Navíc taky moduly jedou na vlně minimalismu a kondenzace textu. A stejný problém jako mám s mnohastránkovými pravidly, mám i s ukecanými dobrodružstvími...pokukuji po překládaných Maskách Nyarlathepových, co mají vedle u sousedů, ale toho textu...
- Nebezpečí a smrtelnost - ano, má to hodně do sebe, že ta hra je nebezpečná. Člověk se víc snaží přežít, má větší strach o postavu, navíc pak dává i větší váhu celkovému příběhu a ne osobním cílům. A to že umírají postavy jak na běžícím pásu je oblíbená blbost co tu plácají ti, co osr nehráli. Já hraju primárně osr horor a stejně mám smrtelnost (zmrzačení, ztrátu postavy) tak 25% +/-5. Což není nijak hronzé, jsou tam postavy co přežili devět misí, ale ví, že to hrozí. A ty sázky jsou tím pádem větší, ale o to větší je pak i pocit z výhry.
Tohle jsou reálné důvody, ketré mi žádný jiný systém/styl hry nesprostředkuje. Rozhodně ne DnD5e, JaD, PbtA, FATE, CPH, WFRP, gumshoe, indie scéna...ale skoro každá osr hra. Takže jak tu můžete neustále tvrdit to, že to není zábava a že to není styl hry, že je to jenom nějaký pozér postoj. Když mi nic jiného co jsem hrál (A hrál jsem mrtě hodně různých rpg s různými gm) nedokázalo tenhlo pocit navodit. Pro mě osobně není na světě lepší rpg styl/pravidla než osr (ano, prakticky jakýkoliv osr, nu-osr, retroklon, apod. je lepší než cokoliv jiného co v rpg vzniklo, tečka). Neznám žádný, který by mi vyhovoval víc. Není lepšího a funkčnějšího rpg designu. (IMO...vy pochopitelně můžete mít svoje "best of best" IMO, to vám vůbec neberu, ale tohel je moje a stojím si za ním).
A jestli mi někdo začne tvrdit, že to hraju blbě, neumím hrát, nechápu co je zábava, nechápu rpg, jsem pomataný a hraju mystický nedosažitelný styl, kopu se do koulí, sebetrízním se....tak Vás pošlu do prdele a odsedím si svůj ban
Protože moc dobře vím co mě baví. Víc než vy. To je stejný jako když se mi moje slečna snaží říct, jaký mám na něco nějaký názor i když jí říkám a opakuji opak. A stejně si jede tu svojí, že si to ale určitě myslím, ale neříkám nahlas. Fakt na hlavu tohle
("že si ti líbí tamto holka?" "že si myslíš že jsem tlustá?" znáte to, neskončí to ani když po sté řeknete ne, předložíte důkazy, apod....a vy se chováte stejně)
- náhodné postavy - nahazuji si postavy náhodně i v systémech, kde to není zmíněno. Prostě vytáhnu svou plejádu random character tabulek a jedu. Nahodím si i náhodné povolání, rasu a kdyby to šlo i staty. Vznikají z toho imho lepší, zajímavější, živější postavy.
- základní rozhodovací mechanika, minimum pravidel - nesnáším číst pravidla. JaD si nikdy v životě celé nepřečtu, neláká mě to. Přečetl jsem si zajímavý věci, zbytek bych jel podle zkušeností, kdybych to někdy hrál. Sakra, já hrál DnD léta a ani jednou jsem si nepřečetl celou příručku od začátku do konce. Vždy jen to, co potřebuji, zbytek jsem přeskakoval. Pravidla nad 50 stran jsou pro mě otravná. OSR pravidla jsou dostatečně jednoduchá, abych je dostal do krve v minutách, s požadovanou úrovní mechanik, aby to byla hra, ale ne moc svazující a navíc má skvělou možnost variability/houserules/tuningu dle preferencí družiny a vypravěče. Neskutečně modifikovatelný základ. Navíc méně pravidel nutí hráče neřešit situce koukáním a luštěním v deníku. Pokud se deník reálně vejde na vizitku, má u mě bonusové body.
- Dobrodružná místa, ne dobrodružství - velká část osr produktů nemá žádný scénář, žádný skritp dle kterého se jede, žádné akty, žádné kapitoly. Prostě máš zajímavé prostředí, postavy, překážky, poklady, apod. Ale co se tam stane je silně závislé na tom, s kým to hraješ. Mě tohle vyhovuje víc, pískoviště prostě. Navíc taky moduly jedou na vlně minimalismu a kondenzace textu. A stejný problém jako mám s mnohastránkovými pravidly, mám i s ukecanými dobrodružstvími...pokukuji po překládaných Maskách Nyarlathepových, co mají vedle u sousedů, ale toho textu...
- Nebezpečí a smrtelnost - ano, má to hodně do sebe, že ta hra je nebezpečná. Člověk se víc snaží přežít, má větší strach o postavu, navíc pak dává i větší váhu celkovému příběhu a ne osobním cílům. A to že umírají postavy jak na běžícím pásu je oblíbená blbost co tu plácají ti, co osr nehráli. Já hraju primárně osr horor a stejně mám smrtelnost (zmrzačení, ztrátu postavy) tak 25% +/-5. Což není nijak hronzé, jsou tam postavy co přežili devět misí, ale ví, že to hrozí. A ty sázky jsou tím pádem větší, ale o to větší je pak i pocit z výhry.
Tohle jsou reálné důvody, ketré mi žádný jiný systém/styl hry nesprostředkuje. Rozhodně ne DnD5e, JaD, PbtA, FATE, CPH, WFRP, gumshoe, indie scéna...ale skoro každá osr hra. Takže jak tu můžete neustále tvrdit to, že to není zábava a že to není styl hry, že je to jenom nějaký pozér postoj. Když mi nic jiného co jsem hrál (A hrál jsem mrtě hodně různých rpg s různými gm) nedokázalo tenhlo pocit navodit. Pro mě osobně není na světě lepší rpg styl/pravidla než osr (ano, prakticky jakýkoliv osr, nu-osr, retroklon, apod. je lepší než cokoliv jiného co v rpg vzniklo, tečka). Neznám žádný, který by mi vyhovoval víc. Není lepšího a funkčnějšího rpg designu. (IMO...vy pochopitelně můžete mít svoje "best of best" IMO, to vám vůbec neberu, ale tohel je moje a stojím si za ním).
A jestli mi někdo začne tvrdit, že to hraju blbě, neumím hrát, nechápu co je zábava, nechápu rpg, jsem pomataný a hraju mystický nedosažitelný styl, kopu se do koulí, sebetrízním se....tak Vás pošlu do prdele a odsedím si svůj ban
Protože moc dobře vím co mě baví. Víc než vy. To je stejný jako když se mi moje slečna snaží říct, jaký mám na něco nějaký názor i když jí říkám a opakuji opak. A stejně si jede tu svojí, že si to ale určitě myslím, ale neříkám nahlas. Fakt na hlavu tohle
("že si ti líbí tamto holka?" "že si myslíš že jsem tlustá?" znáte to, neskončí to ani když po sté řeknete ne, předložíte důkazy, apod....a vy se chováte stejně)
OSR - Open-world Survival horroR
Survive, Save, Solve ...pick two
Survive, Save, Solve ...pick two
- eerieBaatezu
- Příspěvky: 10153
- Registrován: 16. 9. 2007, 11:55
Re: Co lidi na tom OSR vidí?
Jo, protože jsem vševědoucí, vím přesně kdy a kam si stoupnout, odkud kdy co vylezele, že ten za mnou v chodbě určitě všechno přežije, apod, atd...
Fakt moc nevím, co se tady snažíš dokázat.
Já jsem hrál za Mága v ADnD 2e roky a vím, co se může stát. Kouzlo ti přeruší jakejkoliv damage nebo i šťouchutí, kolem postav vepředu ještě nebyl žádný prostor, který kontrolovali, nebyly žádné attacks of opportunity, nepřítel mohl kolem Fighterů proběhnout rovnou k tobě a namlátit ti, někdo může hodit Fireball, kterej trefí celou družinu, hodit Lightning Bolt, kterej se odráží od povrchů a může tě trefit, ať sis stoupl jak sis stoupl, házet po tobě tři šipky za kolo, ostřelovat tě z dálky lukem, někdy seš v uzavřeným prostoru, jindy na otevřený pláni, a obojí s sebou nese komplikace, co se může stát, atd.
DnD má v kole pasivní reakce (hody na save, apod.) a iniciativu, nemůžeš říct "uskakuju přes tím bleskem" (od toho je v tom systému pasivní hod na save, kterej ti jen řekne, zda jsi dostal plnej nebo poloviční damage), "zdrhám před tím maníkem, co mi za zády leze do místnosti" (zdrháš, až na tebe přijde řada, freeze-frame combat, žádnej realtime), v některých okamžicích už jen čekáš, co padne.
Re: Co lidi na tom OSR vidí?
Touché. Asi bych se pod to + - podepsal.kin píše: ↑15. 3. 2023, 10:01 Zkusím upřímnou odpověď, co mě na OSR baví a co mi imho neposkytne jiný styl hraní/pravidel:
- náhodné postavy - nahazuji si postavy náhodně i v systémech, kde to není zmíněno. Prostě vytáhnu svou plejádu random character tabulek a jedu. Nahodím si i náhodné povolání, rasu a kdyby to šlo i staty. Vznikají z toho imho lepší, zajímavější, živější postavy.
- základní rozhodovací mechanika, minimum pravidel - nesnáším číst pravidla. JaD si nikdy v životě celé nepřečtu, neláká mě to. Přečetl jsem si zajímavý věci, zbytek bych jel podle zkušeností, kdybych to někdy hrál. Sakra, já hrál DnD léta a ani jednou jsem si nepřečetl celou příručku od začátku do konce. Vždy jen to, co potřebuji, zbytek jsem přeskakoval. Pravidla nad 50 stran jsou pro mě otravná. OSR pravidla jsou dostatečně jednoduchá, abych je dostal do krve v minutách, s požadovanou úrovní mechanik, aby to byla hra, ale ne moc svazující a navíc má skvělou možnost variability/houserules/tuningu dle preferencí družiny a vypravěče. Neskutečně modifikovatelný základ. Navíc méně pravidel nutí hráče neřešit situce koukáním a luštěním v deníku. Pokud se deník reálně vejde na vizitku, má u mě bonusové body.
- Dobrodružná místa, ne dobrodružství - velká část osr produktů nemá žádný scénář, žádný skritp dle kterého se jede, žádné akty, žádné kapitoly. Prostě máš zajímavé prostředí, postavy, překážky, poklady, apod. Ale co se tam stane je silně závislé na tom, s kým to hraješ. Mě tohle vyhovuje víc, pískoviště prostě. Navíc taky moduly jedou na vlně minimalismu a kondenzace textu. A stejný problém jako mám s mnohastránkovými pravidly, mám i s ukecanými dobrodružstvími...pokukuji po překládaných Maskách Nyarlathepových, co mají vedle u sousedů, ale toho textu...
- Nebezpečí a smrtelnost - ano, má to hodně do sebe, že ta hra je nebezpečná. Člověk se víc snaží přežít, má větší strach o postavu, navíc pak dává i větší váhu celkovému příběhu a ne osobním cílům. A to že umírají postavy jak na běžícím pásu je oblíbená blbost co tu plácají ti, co osr nehráli. Já hraju primárně osr horor a stejně mám smrtelnost (zmrzačení, ztrátu postavy) tak 25% +/-5. Což není nijak hronzé, jsou tam postavy co přežili devět misí, ale ví, že to hrozí. A ty sázky jsou tím pádem větší, ale o to větší je pak i pocit z výhry.
Tohle jsou reálné důvody, ketré mi žádný jiný systém/styl hry nesprostředkuje. Rozhodně ne DnD5e, JaD, PbtA, FATE, CPH, WFRP, gumshoe, indie scéna...ale skoro každá osr hra. Takže jak tu můžete neustále tvrdit to, že to není zábava a že to není styl hry, že je to jenom nějaký pozér postoj. Když mi nic jiného co jsem hrál (A hrál jsem mrtě hodně různých rpg s různými gm) nedokázalo tenhlo pocit navodit. Pro mě osobně není na světě lepší rpg styl/pravidla než osr (ano, prakticky jakýkoliv osr, nu-osr, retroklon, apod. je lepší než cokoliv jiného co v rpg vzniklo, tečka). Neznám žádný, který by mi vyhovoval víc. Není lepšího a funkčnějšího rpg designu. (IMO...vy pochopitelně můžete mít svoje "best of best" IMO, to vám vůbec neberu, ale tohel je moje a stojím si za ním).
A jestli mi někdo začne tvrdit, že to hraju blbě, neumím hrát, nechápu co je zábava, nechápu rpg, jsem pomataný a hraju mystický nedosažitelný styl, kopu se do koulí, sebetrízním se....tak Vás pošlu do prdele a odsedím si svůj ban
Protože moc dobře vím co mě baví. Víc než vy. To je stejný jako když se mi moje slečna snaží říct, jaký mám na něco nějaký názor i když jí říkám a opakuji opak. A stejně si jede tu svojí, že si to ale určitě myslím, ale neříkám nahlas. Fakt na hlavu tohle
("že si ti líbí tamto holka?" "že si myslíš že jsem tlustá?" znáte to, neskončí to ani když po sté řeknete ne, předložíte důkazy, apod....a vy se chováte stejně)
Po delší době mástruji IRL 5e a sanžil jsem si ji hacknout ale i tak je to utrpení. Stojím si ale za tím ž je to furt to lepší co dnešní scena nabízí. Osobně mám nejraději Knave nebo Shadowdark.
Celkově mě ale fascinuje ta zaseklost zdejší komunity. Proč ten čas raději neinvestujete do něčeho plnohodnotného? Tvorba hack, tipy a rady pro hru, překlady. Tak jako tomu bylo dřív? Proč má někdo stále potřebu si přeměřovat svoje šúlo a říkat "Ne nem tvoje hra je o ničem moje je lepší!".
Nepochopím...
"Simplicity is the key to freeing the imagination!" Scotty ‘DM SCOTTY’ McFarland
Re: Co lidi na tom OSR vidí?
Ak tvoj game master preventivne zabija kuzelnikov je to GM bias, rovnako dobre by ti mohol zhodit na hlavu strop ked pojdes okolo a povedat ze to je nahoda.eerieBaatezu píše: ↑15. 3. 2023, 11:13 Já jsem hrál za Mága v ADnD 2e roky a vím, co se může stát. Kouzlo ti přeruší jakejkoliv damage nebo i šťouchutí, kolem postav vepředu ještě nebyl žádný prostor, který kontrolovali, nebyly žádné attacks of opportunity, nepřítel mohl kolem Fighterů proběhnout rovnou k tobě a namlátit ti, někdo může hodit Fireball, kterej trefí celou družinu, hodit Lightning Bolt, kterej se odráží od povrchů a může tě trefit, ať sis stoupl jak sis stoupl, házet po tobě tři šipky za kolo, ostřelovat tě z dálky lukem, někdy seš v uzavřeným prostoru, jindy na otevřený pláni, a obojí s sebou nese komplikace, co se může stát, atd.
Ze fighter nema oblast, ktoru kontroluje, je hlupost. Keby ste sa postavili do chodby na cele s dvomi fightermi, tak tazko obhajis ze "len tak prebehol okolo"
Ak vies ze nepriatel ma luk, nepostavis sa do otvoreneho priestoru. To ze sa do teba moze nachainovat blesk je bezne riziko (nie si uplne bez zivotov a mas save rolly ako kazdy iny).
Ale ano. V oldschoole je bezne pouzivat proprietarne akcie. Je normalne povedat game mastrovi vo faze deklaracii, co chces robit a potom sa mozete dohodnut na in-game efekte ak sa akcia podari, nepodari a ako sa bude vyhodnocovat. "Pripravim sa na zasah bleskom", alebo "budem branit protivnikom aby sa dostali ku kuzelnikovi aj za cenu vlastneho zranenia" su uplne normalne veci. Rpg je o komunikacii a obzvlast oldchoolove hranie je postavene na haptickom pristupe a kreativnych rieseniach. Proste povedz, co chces urobit a nejak sa to spravi.
Moaaaar!!!! - [móur] - The provided level of material relevant to my interests is insufficient to meet my personal required needs.
Re: Co lidi na tom OSR vidí?
Takže říkáš: "věnujte se něčemu lepšímu než snaze pochopit o čem se mluví".mrakomrak píše: ↑15. 3. 2023, 11:54 Celkově mě ale fascinuje ta zaseklost zdejší komunity. Proč ten čas raději neinvestujete do něčeho plnohodnotného? Tvorba hack, tipy a rady pro hru, překlady. Tak jako tomu bylo dřív? Proč má někdo stále potřebu si přeměřovat svoje šúlo a říkat "Ne nem tvoje hra je o ničem moje je lepší!".
Nepochopím...
Just sayin'
- Za tento příspěvek děkují uživateli Jiron tito uživatelé (celkem 2):
- Pieta, eerieBaatezu
Jeden moudrý muž kdysi řekl: "To, ze mas na něco právo, neznamená ze nejsi č***k, když to uděláš."
Re: Co lidi na tom OSR vidí?
Pretoze pride Jerson, Sirien, Corny, Log a Jesus, rozcupuju ti to na kusy a predhanaju sa, kto vie kopnut silnejsie do leziacehomrakomrak píše: ↑15. 3. 2023, 11:54 Celkově mě ale fascinuje ta zaseklost zdejší komunity. Proč ten čas raději neinvestujete do něčeho plnohodnotného? Tvorba hack, tipy a rady pro hru, překlady. Tak jako tomu bylo dřív? Proč má někdo stále potřebu si přeměřovat svoje šúlo a říkat "Ne nem tvoje hra je o ničem moje je lepší!".
Nepochopím...
Moaaaar!!!! - [móur] - The provided level of material relevant to my interests is insufficient to meet my personal required needs.
- Markus
- Vrchní krutovládce; Administrátor
- Příspěvky: 21017
- Registrován: 19. 8. 2001, 00:00
- Bydliště: Mnohovesmír! Brno!
- Kontaktovat uživatele:
Re: Co lidi na tom OSR vidí?
Není to tak zlé. Zdejší komunita ve skutečnosti hraje OSR hry celkem intenzivně (a nejen na odkazu), jen asi ne každý má chuť po stopadesáté obhajovat, co ho na tom baví. A tak radši hraje a nepíše.mrakomrak píše: ↑15. 3. 2023, 11:54 Celkově mě ale fascinuje ta zaseklost zdejší komunity. Proč ten čas raději neinvestujete do něčeho plnohodnotného? Tvorba hack, tipy a rady pro hru, překlady. Tak jako tomu bylo dřív? Proč má někdo stále potřebu si přeměřovat svoje šúlo a říkat "Ne nem tvoje hra je o ničem moje je lepší!".
Nepochopím...
Plus tahle diskuze byla vyloženě založena z pohledu „Vysvětlete mi, co je na tom zajímavé,“ a proto je právě o tom.
Tvorba je fajn, ale když potřebuješ prokrastinovat v práci, tak nebudeš tvořit, ale žvanit na fóru.
EDIT:
Nepomáháš. Zkusme prosím netrollit ani jedním směrem, ano? Tohle je červená linie, jestli máte potřebu někdo reagovat v osobní rovině, tak od téhle chvíle dál si to nechte pro sebe.
- Jerson
- Inženýr z Ocelového města
- Příspěvky: 22629
- Registrován: 11. 2. 2003, 16:39
- Bydliště: České Budějovice
- Kontaktovat uživatele:
Re: Co lidi na tom OSR vidí?
Přijde mi, že se na to díváš zvláštní optikou, kdo tady co říká. Vezmu jako příklad tohle.mrakomrak píše: ↑15. 3. 2023, 11:54Celkově mě ale fascinuje ta zaseklost zdejší komunity. Proč ten čas raději neinvestujete do něčeho plnohodnotného? Tvorba hack, tipy a rady pro hru, překlady. Tak jako tomu bylo dřív? Proč má někdo stále potřebu si přeměřovat svoje šúlo a říkat "Ne nem tvoje hra je o ničem moje je lepší!".
Nepochopím...
Na začátku je „IMHO“ a „baví mě“, na konci už „reálné důvody“ a „žádný jiný systém“.Zkusím upřímnou odpověď, co mě na OSR baví a co mi imho neposkytne jiný styl hraní/pravidel:
- náhodné postavy
- základní rozhodovací mechanika, minimum
- Dobrodružná místa, ne dobrodružství
- Nebezpečí a smrtelnost
Tohle jsou reálné důvody, ketré mi žádný jiný systém/styl hry nesprostředkuje.
Přesně takový dojem jsem měl z (některých) zastánců OSR na začátku. Tedy že použijou jako srovnání třeba DnD 5e, kterému vyčtou první poslední, ale nevysloveně nebo výslovně zobecněné na všechna novější RPG, a pak napíšou, že to v OSR hrách je lepší.
Sám tuhle smyčku už nechci točit, ale styl „moje RPG je lepší než tvoje“ mám spojený právě s propagací OSR.
(Rovnou dodám, že proti propagaci různých herní stylů nic nemám. Jen vidím rozdíl mezi tímto přístupem a přístupem „To na co si tady stěžujete má vyřešené třeba systém A, který hrajeme.“
Naposledy upravil(a) Jerson dne 15. 3. 2023, 13:05, celkem upraveno 2 x.
hraju: Ω Projekt Omega
Re: Co lidi na tom OSR vidí?
Ok, ok, uz nebudem ukazovat prstom. Nevedel som si to odpustit lebo mi to prislo ako bezna situacia.
Spat k teme. Mam taky pocit, ze na rpgfore je momentalne jedina vacsia komunita vytvorena okolo nejakej hry alebo stylu hrania prave OSR. V OSR je vela volnosti co sa tyka interpretacie pravidiel hrania a vela detailov si musia hraci sami najst alebo odhalit.
Kedze sa vsetci chceme zlepsovat, je normalne, ze medzi sebou zdielame svoje skusenosti a vytvara to pomerne velku masu informacii, ktora u nezasvatenych vytvara dojem, ze OSR je tu specialne protezovane ako jediny spravny pristup k hraniu.
Na OSR, vsak nie je nic specialne, je to jeden typ hrania ktory nas tu spolocne bavi a chceme sa o nom rozpravat. Taka je temna pravda o tom preco je OSR teraz in...
Spat k teme. Mam taky pocit, ze na rpgfore je momentalne jedina vacsia komunita vytvorena okolo nejakej hry alebo stylu hrania prave OSR. V OSR je vela volnosti co sa tyka interpretacie pravidiel hrania a vela detailov si musia hraci sami najst alebo odhalit.
Kedze sa vsetci chceme zlepsovat, je normalne, ze medzi sebou zdielame svoje skusenosti a vytvara to pomerne velku masu informacii, ktora u nezasvatenych vytvara dojem, ze OSR je tu specialne protezovane ako jediny spravny pristup k hraniu.
Na OSR, vsak nie je nic specialne, je to jeden typ hrania ktory nas tu spolocne bavi a chceme sa o nom rozpravat. Taka je temna pravda o tom preco je OSR teraz in...
Moaaaar!!!! - [móur] - The provided level of material relevant to my interests is insufficient to meet my personal required needs.
Re: Co lidi na tom OSR vidí?
To neříkám. Zdejší uživatele ale podle mě OSR rozebrali na kvarky a zdá se mě že tahle diskuze/témě je poměrně zacyklené.Jiron píše: ↑15. 3. 2023, 12:42Takže říkáš: "věnujte se něčemu lepšímu než snaze pochopit o čem se mluví".mrakomrak píše: ↑15. 3. 2023, 11:54 Celkově mě ale fascinuje ta zaseklost zdejší komunity. Proč ten čas raději neinvestujete do něčeho plnohodnotného? Tvorba hack, tipy a rady pro hru, překlady. Tak jako tomu bylo dřív? Proč má někdo stále potřebu si přeměřovat svoje šúlo a říkat "Ne nem tvoje hra je o ničem moje je lepší!".
Nepochopím...
Just sayin'
Nic proti nikomu, jen mě to pobavilo.
"Simplicity is the key to freeing the imagination!" Scotty ‘DM SCOTTY’ McFarland
- Markus
- Vrchní krutovládce; Administrátor
- Příspěvky: 21017
- Registrován: 19. 8. 2001, 00:00
- Bydliště: Mnohovesmír! Brno!
- Kontaktovat uživatele:
Re: Co lidi na tom OSR vidí?
Jerson: Mluvit o „propagaci OSR“ v sekci nazvané OSR, do které musíš ty aktivně vlízt (abys tam pak rozporoval kvality OSR), je docela chucpe. Jestli tě OSR nezajímá, jednoduše do téhle sekce nechoď, neuvidíš žádnou „propagaci“ a budeme všichni spokojení. Tvoje vysvětlování, co děláme špatně (a jak se kopeme do koulí), nám chybět nebude.
- Selhan
- Moderátor
- Příspěvky: 3832
- Registrován: 2. 3. 2016, 13:33
- Bydliště: Pankrác
- Kontaktovat uživatele:
Re: Co lidi na tom OSR vidí?
Jiron: Já moc snahy pochopit, o čem se mluví, teda nevidím. Tu si představuju jinak.
Toto všechno jsou jen nějaké mé naprosto subjektivní dojmy.
Re: Co lidi na tom OSR vidí?
Však já tomu rozumím, spíš se snažím "motivovat" pro něco plnohodnotnějšího
"Simplicity is the key to freeing the imagination!" Scotty ‘DM SCOTTY’ McFarland
Re: Co lidi na tom OSR vidí?
Doprdele ale, zase se chytáš slovíčkaření, ale aby jsi odpověděl na to "maso" toho příspěvku, to ne. Prostě musíš komentovat tvůj dojem z mého stylu vyjadřování/psaní, místo aby jsi se zajímal o to, co mě na osr baví a co mi jiné systémy nenabízejí, nebo když už jo, tak ne pohromadě. (o čemž je tohle téma! já se aspoň vyjadřuji k věci, ty kritizuješ "co ti osobně vadí na osr zastáncích" ...udělej si k tomu vlastní téma).Jerson píše: ↑15. 3. 2023, 12:59Přijde mi, že se na to díváš zvláštní optikou, kdo tady co říká. Vezmu jako příklad tohle.mrakomrak píše: ↑15. 3. 2023, 11:54Celkově mě ale fascinuje ta zaseklost zdejší komunity. Proč ten čas raději neinvestujete do něčeho plnohodnotného? Tvorba hack, tipy a rady pro hru, překlady. Tak jako tomu bylo dřív? Proč má někdo stále potřebu si přeměřovat svoje šúlo a říkat "Ne nem tvoje hra je o ničem moje je lepší!".
Nepochopím...Na začátku je „IMHO“ a „baví mě“, na konci už „reálné důvody“ a „žádný jiný systém“.Zkusím upřímnou odpověď, co mě na OSR baví a co mi imho neposkytne jiný styl hraní/pravidel:
- náhodné postavy
- základní rozhodovací mechanika, minimum
- Dobrodružná místa, ne dobrodružství
- Nebezpečí a smrtelnost
Tohle jsou reálné důvody, ketré mi žádný jiný systém/styl hry nesprostředkuje.
Přesně takový dojem jsem měl z (některých) zastánců OSR na začátku. Tedy že použijou jako srovnání třeba DnD 5e, kterému vyčtou první poslední, ale nevysloveně nebo výslovně zobecněné na všechna novější RPG, a pak napíšou, že to v OSR hrách je lepší.
Sám tuhle smyčku už nechci točit, ale styl „moje RPG je lepší než tvoje“ mám spojený právě s propagací OSR.
(Rovnou dodám, že proti propagaci různých herní stylů nic nemám. Jen vidím rozdíl mezi tímto přístupem a přístupem „To na co si tady stěžujete má vyřešené třeba systém A, který hrajeme.“
To se pak fakt vede blbě diskuze, když se mě snažíte nachytat na to, jak jsem struktoroval příspěvek, který jsem psal během meetingu v práci, místo na jeho obsah...jo, jsou to IMO body, ale pro mě reálné. Sry že nepíšu neprůstřelně, i na své rpg produkty si najímám editora, protože vím že tomhle mi fakt nejde.
A kdyžtak: ano jsou to IMO důvody, které pro mě ale mají reálný dopad na pocit z hraní a jiná pravidla ho nedokáží zreprodukovat tak, jak bych si přál.
OSR - Open-world Survival horroR
Survive, Save, Solve ...pick two
Survive, Save, Solve ...pick two
Kdo je online
Uživatelé prohlížející si toto fórum: Google [Bot] a 2 hosti