[OSEnauti] Markusovo oldschoolové dódžó

OSEnauti jsou společné (převážně) online hraní OSE, ve kterém s jednou postavou přecházíte mezi hrami různých sudí a bavíte se chaosem, který vzniká.

Moderátor: MarkyParky

Uživatelský avatar
Markus
Vrchní krutovládce; Administrátor
Příspěvky: 21017
Registrován: 19. 8. 2001, 00:00
Bydliště: Mnohovesmír! Brno!
Kontaktovat uživatele:

[OSEnauti] Markusovo oldschoolové dódžó

Příspěvek od Markus »

Obrázek

Chcete si vyzkoušet OSE? Markusovo oldschoolové dódžó je série kratších, nenavazujících dobrodružství koncipovaná tak, aby pro nové hráče sloužila jako seznámení s OSE a oldschoolovým hraním. Vytvořte si postavu v OSE a přijďte si zahrát na jedno dvě sezení, ať si vyzkoušíte, jak vás hra baví. S co nejmenší vstupní bariérou a bez dlouhodobého závazku. Hraje se online, obvykle přes videohovor na Discordu.
===

Dódžó je součástí sdílené kampaně OSEnautů, což znamená, že pokud se vám hra zalíbí, můžete se svojí postavou přecházet do her vedených jinými sudími – nebo si naopak do dódža přinést postavu z jiné hry.

V tuhle chvíli v OSEnautech běží především dva delší megadungeony (Xyntillan a Kobky šíleného mága), které už nastřádaly celkem dost historie, příběhových linek, vztahů, domácích pravidel atd., takže může být docela odstrašující naskakovat do nich za jízdy. Proto chci příležitostně pořádat menší hry, do kterých se dá snadno vstoupit. Pro ty z vás, co chtějí s OSEnauty začít nějak jednodušeji.

Každé dobrodružství z dódža bude zcela samostatné, spíš jednodušší a kratší, cca 2–3 sezení. Přihlašujete se vždy na jedno sezení a nemáte povinnost hru dohrávat. Může se stát (vlastně se to skoro jistě stane), že druhé a třetí sezení bude dohrávat trochu jiná parta, než která na prvním sezení začala, ale díky jednoduchým dobrodružstvím a jasným cílům by mělo být snadné naskočit i bez čtení zápisů. To podstatné vždy shrnu na začátku sezení.

Vítáni jsou všichni, včetně OSEnautských veteránů, ale jelikož tohle je určené primárně pro zelenáče, budu jim dávat přednost.

Aktuální dobrodružství:
:arrow? Vykradači hrobek z Krystalického pohraničí (videozáznam 1. část, 2. část)
Uživatelský avatar
Markus
Vrchní krutovládce; Administrátor
Příspěvky: 21017
Registrován: 19. 8. 2001, 00:00
Bydliště: Mnohovesmír! Brno!
Kontaktovat uživatele:

Re: WIP - [OSEnauti] Markusovo oldschoolové dódžó

Příspěvek od Markus »

Pravidla

Hrajeme podle Old-school Essentials (OSE) skoro bez úprav tak, jak je hra napsaná. Cílem dódža je mimo jiné ukázat hru v originální, nezměněné podobě. OSE existuje několik variant a jako hráči můžete používat kteroukoli z nich. (Všechny verze mají stejná pravidla, liší se především výběrem povolání a kouzel.) Vaše možnosti jsou:

:arrow? OSE Stručná pravidla (CZ) – dostupná zdarma, obsahuje základní pravidla (pro vás dostačující) a povolání klerik, kouzelník, válečník, zloděj. Obsahuje jen kouzla 1. úrovně (stačí pro začínající postavy, později máte problém.)

:arrow? OSE Klasická fantasy (CZ) – český překlad ke koupi, včetně PDF „zaplať, kolik chceš“. Obsahuje úplná pravidla a povolání elf, hobit a trpaslík. Obsahuje všechna kouzla.

:arrow? OSE Advanced Fantasy (EN) – na odkazu si můžete půjčit PDF. Obsahuje úplná pravidla + několik nových volitelných pravidel + spoustu nových povolání a kouzel. A taky možnost zvolit si rasu a povolání zvlášť!

Určitě si přečtěte schopnosti svého povolání (obvykle jedna dvojstránka), hráči kouzlících postav si přečtou i pravidla magie a svoje kouzla. Vyberte si vybavení. Víc číst v zásadě nemusíte, ale neuškodí přečíst si kapitolu Dobrodružství, což jsou reálná pravidla hry. Zbytek knihy jsou povětšinou kouzla, nestvůry a kouzelné předměty, to vás nezajímá.

Tvorba postavy

Podle libovolných pravidel OSE si vytvořte dvě postavy. Jednu, kterou budete hrát, a druhou, kterou budete hrát, až vám ta první umře. Není-li přímo u dobrodružství uvedeno něco jiného, začínají nové postavy na 1. úrovni s 0 zkušenostmi.

Můžete používat libovolné možnosti (rasy, povolání, multiclassy, oddělení rasy od povolání...) ze všech pravidel OSE a všech oficiálních materiálů od nakladatelství Necrotic Gnome (např. ziny Carcass Crawler, Wormskin, volně dostupné povolání nekromanta atd.) Něco z toho najdete i na stránkách Mytaga.

Oběma postavám nakupte vybavení, vyplňte deník (odkaz níže) a deníky nahrajte do sdílené složky, ať k nim mám přístup. Pokud budete mít nejasnosti, rád vám poradím.

Speciality některých povolání
Některá povolání budou mít oproti výchozímu OSE něco navíc. (Tohle jsou ty vzácné příklady domácích úprav, které chci použít, protože tu hru prostě vylepšují. Všechny jsou „oficiální“, tj. vydaná autorem hry.)
:arrow? Bojovník: Má navíc Bojové talenty. (Přidává drobné specialitky, aby to povolání mělo aspoň něco.)
:arrow? Klerik: Vymyslí si, jakému slouží bohu a jaká má bůh přikázání, cíle atd.
:arrow? Kouzelník (a jiní uživatelé mystické magie): Používají pravidla Pokročilý kouzelník. (Dává jim to na výběr z více kouzel.)
:arrow? Zloděj (a jiná povolání se zlodějskými schopnostmi): Hráč si přečte dokument Posuzování zlodějských dovedností, aby věděl, jak jeho schopnosti fungují.

Rychlé naházení výbavy
Nakupování výbavy je v OSE nejzdlouhavější část jinak velmi svižné tvorby postavy. Pokud si to chcete urychlit, můžete si výbavu naházet náhodně podle dokumentu Rychlé vybavení. (Váhy předmětů si budete muset opsat z ceníku pro položkové zatížení).

Používané varianty pravidel

V souladu s celou kampaní OSEnautů používáme:
:arrow? Vzestupnou třídu zbroje (volitelné pravidlo přímo v originálním OSE)
:arrow? Systém inventáře založený na počítání řádků, nikoli mincí + související přepracovaný ceník předmětů. :idea: Stahujte tady :idea:

Deníky postav: používáme variantu Vzestupná třída zbroje + položkové zatížení


Víc o OSEnautech

Pokud vás hra zaujme a budete chtít se svojí postavou pokračovat do dalších her, prozkoumejte sekci OSEnauti. Začněte úvodním povídáním a pak sledujte diskuzi Vyhlašování termínů, přihlašování na hry.
Uživatelský avatar
Markus
Vrchní krutovládce; Administrátor
Příspěvky: 21017
Registrován: 19. 8. 2001, 00:00
Bydliště: Mnohovesmír! Brno!
Kontaktovat uživatele:

Re: WIP - [OSEnauti] Markusovo oldschoolové dódžó

Příspěvek od Markus »

Tipy do hry
Pro ty z vás, kdo rádi čtou. Až budete mít čas na čtení. Jinak klidně přeskočte.

1. Nejsi hrdina, jsi greenhorn.

Postavy na 1. úrovni jsou vlastně nikdo. Nezkušení hazardéři, nesmělí učni, začínající akolyti. Stojí na nejnižší příčce potravního řetězce a každý obyvatel světa je přinejmenším stejně dobrý, ne-li lepší než oni. Tohle je čistě kosmetický efekt, ale mysli na to, až budeš uvažovat o „konceptu“ svojí postavy a o tom, co je zač. Pro ilustraci, takhle nějak funguje základní demografie starého D&D:

1. úroveň: Čerstvě odvedený branec, zelenáč městské hlídky, kouzelníkův učeň, nezasvěcený akolyta, pouliční zlodějíček.
2. úroveň: Řádně vycvičený voják, zkušený člen hlídky, učeň na konci studia, zasvěcený kněz, cechovní zloděj.
3. úroveň: Veterán z války, seržant městské hlídky, kouzelník pronikající do tajů magie, kněz pověřený správou svatyně, šéf zlodějské tlupy.
4. úroveň: Člen elitní gardy, šéf městské hlídky, sebevědomý magus, člen vyššího představenstva církve, menší legenda mezi zloději.
atd.

2. Umřeš.

Neupravená pravidla OSE jsou pro postavy na nízkých úrovních brutální. Víceméně každá postava na 1. úrovni může umřít na jednu ránu. Nízkoúrovňové OSE je v zásadě „síto“, do kterého ženeme postavy bláhových hazardérů, abysme zjistili, která z nich přežije a stane se skutečným dobrodruhem. Proto je dobré mít vždycky vytvořenou jednu postavu do zásoby, aby hráč mohl plynule pokračovat ve hře, když mu ta první umře. Nastav si podle toho očekávání.

3. Chceš poklady – ale ty jsou skryté.

Každá postava chce poklady – možná je máš na pijatyky, možná na magické bádání, možná si chceš koupit stádo krav a loď, možná sháníš obětiny pro boha, prostředky na charitu, finance na stavbu sirotčince. Každopádně základním měřítkem úspěchu a postupu ve hře jsou získané poklady. Potíž je v tom, že nepadají do klína samy jen tak „za účast“. Nepřátelé je nenosí vždy u sebe (takže je nemusíš zabíjet), dobře je skrývají, zavírají je do střežených pokladnic, maskují pod koberce, gobelíny a za tajné dveře. Tvým základním nástrojem proto musí být všímavost a zvědavost.

4. Odměna bývá úměrná riziku – ale ne vždy.

Oldschoolové hry pracují s dynamikou „nebezpečí vs. odměna“. Obecně platí, že na bezpečných místech se moc získat nedá (protože už je vykradl někdo před vámi), dobrodruzi tedy musejí pronikat dál a hlouběji. Kdo hraje opatrně a na jistotu, pravděpodobně se mu nic nestane – ale taky nic nezíská a jeho postava bude postupovat po úrovních pomalu. Naopak kdo chytře riskuje, může snadno přijít k velkému bohatství – a rychle postoupit na vyšší úrovně. Ne vždy je ale hra takhle předvídatelná, někdy je zjevné nebezpečí prostě jen zjevným nebezpečím a nic z něj nekápne. Nutnost odhadovat, co ti ještě stojí za riziko a co už ne, je jedním z hlavních zdrojů zábavy ve hře.

5. Očividné řešení nebývá to nejvýhodnější.

Oldschoolová dobrodružství se dělají tak, aby podporovala nelinearitu a různá řešení. V zásadě by se nemělo stávat, že problém má jedno „správné“ řešení. Ta nejpřímočařejší řešení („Tak tam vlítneme a uvidíme“) přitom nebývají ta nejlepší. Pokud žádné další řešení nevidíš, zkus udělat pár kroků zpátky a uvažovat kreativně. Nedá se problém někudy obejít, třeba alternativním vchodem nebo tajnou chodbou? Nedá se s nepřítelem vyjednávat, uplatit ho, nenápadně kolem něj proklouznout? Není někde někdo, kdo by problém vyřešil za vás? Pokud ti někdo zadá „quest“, dá se mu opravdu věřit, není to jen léčka, nebylo by chytřejší ten úkol vyřešit po svém?

6. Hra je týmová.

Postavy můžou mít rozdílné charaktery, ale měly by být schopné spolupracovat v týmu. Nebezpečí ve hře totiž bývají vysoká a jednotlivce, kteří za sebou nemají partu spolehlivých kamarádů, čeká rychlá smrt. Zároveň se hráči musejí naučit efektivně se domlouvat a rozhodovat – nejenom proto, aby se skupina nerozpadla na menší, snadno přemožitelné podskupiny, ale i z toho prostého důvodu, že nekonečné dohadování zpomaluje hru, dobrodruzi toho nestihnou tolik prozkoumat, neobjeví tolik pokladů a ve výsledku se budou zlepšovat pomaleji.

7. Kořením hry jsou výrazné, ale ploché charaktery.

Moje osobní, osvědčené doporučení. OSE je hra v žánru dobrodružné akce, ve které většinu času a pozornosti zabere překonávání překážek, řešení problémů, průzkum dobrodružných míst, experimentování s magickými udělátky, snaha vyzrát na nestvůry nebo obelstít nepřátele. Není to charakterová hra, ve které by byl prostor na hluboký rozvoj postavy a budování osobních dějových oblouků. Doporučuju vymýšlet takové postavy, které budou zábavné i při omezeném „spotlightu“. A můžou klidně být i trochu divné – ostatně jsou to tak trochu blázni, že, když se pouštějí do takových nebezpečí, jakým by se každý soudný člověk vyhnul.

8. Zmotivuj postavu hrou.

Postavy vstupují do hry zpravidla bez jasné motivace. Nemají žádný „osobní příběh“ a dobrodružství jim není psané na míru. Úkolem tebe jako hráče je najít ve hře něco, co tě zaujme a co se stane motivací tvojí postavy. Možná se do někoho zamiluje, možná někoho prohlásí za svého úhlavního nepřítele? Možná objeví novou víru, stane se závislou na podzemních houbách, dá si za svůj cíl najít cestu začarovaným hvozdem? Ve hře se ti budou často nabízet „questy“ nebo cíle, které můžeš plnit – a plnění předepsaných cílů je pohodový, odpočinkový způsob zábavy. Ale když se naučíš vymýšlet si cíle vlastní, dostane hra úplně nový rozměr. A možná, možná po několika hrách dostanou tvoje cíle mezisférický rozměr a budou tě vodit z jednoho OSEnautského světa do jiného. V prvním světě získáš nepřítele, kterého nedokážeš porazit, ale v jiném světě se prý nachází artefakt, který proti němu pomůže? Ve třetím světě se dají najmout spolehliví žoldáci? To zní jako plán!
Uživatelský avatar
Markus
Vrchní krutovládce; Administrátor
Příspěvky: 21017
Registrován: 19. 8. 2001, 00:00
Bydliště: Mnohovesmír! Brno!
Kontaktovat uživatele:

Re: WIP - [OSEnauti] Markusovo oldschoolové dódžó

Příspěvek od Markus »

robbers logo.jpg
1. dobrodružství: Vykradači hrobek z Krystalického pohraničí

Fanstasmagorické westernové sci-fantasy dobrodružství. Jedná se o modul Tomb Robbers of the Crystal Frontier, zamýšlený autorem jako úvod do oldschoolového stylu hry a žánru prolézání jeskyní (dungeoncrawlu).

Odhadovaný rozsah: 2–3 sezení (ale nemáte závazek hrát víc než jednou)
Postavy: Nově vytvoření OSEnauti začínají na 1. úrovni s 0 zk. OSEnauti přicházející z jiných světů musejí být na 1. nebo 2. úrovni.
Tomb Robbers.jpg
Od šlicht a stok běžného světa vás vytáhl příslib snadného zbohatnutí. Upsali jste se jako lovci pokladů, lupiči drahokamů, do bandy vedené učenkyní Adiposou Mab. Hradí vám cestovní výdaje a vybavení výměnou za práci. Zisky z vašeho prvního sestupu jste přislíbili Mab, ale jestli si prý povedete dobře, slibuje vám příplatek a mapu k jiným vykopávkám.

Mabina karavana mezků vás zavede na Krystalické pohraničí, kde jsou skály i půda zbarvené do sytých odstínů prosakujících z průsvitných střepů, které na tenhle prokletý kraj dopadají z noční oblohy. Žijí tu jen zoufalí vyhnanci a uprchlíci. Na jedovaté obarvené půdě pěstují neduživé plodiny a chovají obří, napůl divoké vepře. Vidina bohatství sem ale láká lovce pokladů, kteří v krystalech spadlých z nebe hledají trhliny. Občas jsou plné zlata, mimozemských artefaktů nebo třpytivých drahokamů zvaných „okulity“, které slouží jako rezervoáry mystické moci.

Jedním takovým hledačem byl i Murkvey. Narazil tu na menší hrobku Empyreánů – obyvatel nebeských sfér žijících v magických krystalických palácích, které slouží zároveň jako jejich hroby. Když zemře empyreánský šlechtic, je zapečetěn do svého domu a svržen dolů, na svaté místo na hrůzné pozemské kouli – sem na Krystalické pohraničí. Murkvey se ze svojí výpravy nikdy nevrátil, ale Mab se kdovíjak dostala k mapě, která prý vede k jeho objevu. A to je váš cíl. Až se k němu dostanete, Mabina karavana a její doprovod greenhornů rozbije okolo „Murkveyho skály“ tábor , najatý brusič Blesk vyřeže do nebeského krystalu díru a vy se spustíte dolů na průzkum. Až s průzkumem skončíte, sestoupí do krystalu zbytek expedice a posbírá všechno, co půjde.
obelisk.jpg
Vaše dohoda s Mab
  • Družina se spustí do Murkveyho skály, prozkoumá ji a podá hlášení. Vstoupit a odejít můžete, kdykoli budete chtít, ale všechny nalezené poklady odevzdáte do vlastnictví expedice a taky Mab předáte mapu a popis hrobky. (Zkušenosti za odevzdané poklady dostanete.)
  • Až budete mít prozkoumáno dostatečně velkou část hrobky na to, aby to Mab převzala po vás (zhruba 10 místností), bude Mab považovat dohodu za splněnou a vy můžete odejít i s vybavením, které vám poskytla.
  • Pokud do té doby přinesete Mab poklady aspoň za 1000 zlatých, Mab vám jako poděkování přenechá 500 zlatých a dá vám mapu se zaznačenými místy, kde se můžou nacházet další poklady.
  • Jestli budete chtít v průzkumu pokračovat i po dosažení tohohle cíle, můžete. Poklady opět předáte Mab, ale můžete si ponechat 10 % z jejich hodnoty a taky veškeré předměty, co nejsou poklady (tj. magické předměty).
Uživatelský avatar
Markus
Vrchní krutovládce; Administrátor
Příspěvky: 21017
Registrován: 19. 8. 2001, 00:00
Bydliště: Mnohovesmír! Brno!
Kontaktovat uživatele:

Re: [OSEnauti] Markusovo oldschoolové dódžó

Příspěvek od Markus »

Vyhlašuju první dobrodružství z Markusova oldschoolového dódža!

Nebojte, Xyntillan nikam nemizí. Ale OSEnauti potřebují občas i nějaké jednoduché dobrodružství pro hráče, kteří si chtějí OSE zkusit a děsí je představa, že by měli naskakovat do rozjetých megadungeonů. A já potřebuju občas nějaké zpestření. Pročež občasné dódžó!

Nabízím až dvě sezení v těchto termínech, vždy od 19:00:
- Středa 1. nebo čtvrtek 2.
- Čtvrtek 9. nebo pátek 10.

Pokud se vás přihlásí víc, rozdělím vás do více skupin, pokud málo, můžete to (ale nemusíte!) hrát na pokračování. Pokud se nepřihlásí žádní začínající OSEnauti, tak to zruším a udělám jindy, protože bez nich to nemá smysl.

Přihlašujte se prosím v diskuzi Vyhlašování termínů, ať v tom není bordel. Sem pište případné dotazy.
Uživatelský avatar
Markus
Vrchní krutovládce; Administrátor
Příspěvky: 21017
Registrován: 19. 8. 2001, 00:00
Bydliště: Mnohovesmír! Brno!
Kontaktovat uživatele:

Re: [OSEnauti] Markusovo oldschoolové dódžó

Příspěvek od Markus »

Věštecké kůstky rozhodily greenhorny následovně:

První sestup: Čtvrtek 2. 2. od 19:00 – Provedou počáteční průzkum, pokusí se neumřít a vybílit toho co nejvíc hned napoprvé.
-- Lacrot, Stařec, archimedesfort, Kolumbus, toni-az – PLNO – (místo na náhradníka)

Druhý sestup: Čtvrtek 9. 2. od 19:00 – Dostanou mapu a zajisté taky dobré, upřímně myšlené rady od předchozího sestupu a zkusí to dočistit.
-- G451, Paldini, Antharon, tynian, (1 místo volné)

Kdyby něco nesedělo, někoho jsem zapomněl nebo jste se někdo chtěl prohodit, křičte.

Co teď

Máme spoustu času, tak si prosím v klidu projděte instruktáž na začátku téhle diskuze a vytvořte si dvě postavy. Pravidla můžete studovat, jak vám čas umožní, ale pokusím se při hře všechno polopaticky vysvětlovat – zásadní je znát schopnosti svého povolání, cokoli dalšího se poddá. Máme spoustu času na dotazy, pomoc s tvorbou postavy, nebojte se zeptat. Můžete psát přímo sem do diskuze.

Vaši účast považuju za potvrzenou, až do sdílené složky nahrajete dva vyplněné deníky postav a dáte mi o tom vědět. :)

Už v rámci tvorby postavy můžete získat zkušenostní body (zk.) do začátku!
+100 zk. tomu, kdo své postavě dá westernově fantasmagorické jméno (jelikož to nechci posuzovat, tak to dostanete za jakékoli jméno)
+150 zk. tomu, kdo jí najde portrét a pomocí tohohle webu z něj vyrobí token pro herní plochu. Tokeny můžete házet taky do složky nebo sem na Fórum (k příspěvkům je možné přidat přílohu).
(Případný bonus +5 % nebo +10 % si samozřejmě můžete započíst!)

Těším se na hry!
Uživatelský avatar
Stařec
Příspěvky: 226
Registrován: 25. 8. 2010, 11:30

Re: [OSEnauti] Markusovo oldschoolové dódžó

Příspěvek od Stařec »

Aenneis Dhuir - drobný elf s nepříjemně chvástavou povahou, kterého od izolace či kudly mezi žebry zatím chránilo to, že není úplně neschopný, není křivák, drží slovo a partu. Chtěl by být záhadným cizincem, ale jedinou záhadou je akorát to, že s ním někdo dobrovolně cestuje. (Berte to jen jako žert spojený s tím, že mi padlo nízké Charisma, nikoliv, že budu hrát edgelorda.)

Bratr Jiskra - mladičký, naivní optimista, který doufá v to nejlepší i v přímém setkání s realitou. Slouží Posvátnému Plameni, který se u něj v dětství spontánně manifestoval a zhyzdil celou polovinu jeho těla. Díky tomu unikl nucenému členství v pouličním gangu a dostal se do klášterního semináře. Své popálení a zjizvení tak považuje za nejšťastnější událost svého života. Nedávno byl vyslán na pouť, aby šířil světlo Posvátného Plamene. Léčit zatím dokáže akorát tak mešním vínem, ale žár jeho víry už si dokáže poradit s nemrtvými.
Verba vana aut risui apta non loqui!
Uživatelský avatar
Markus
Vrchní krutovládce; Administrátor
Příspěvky: 21017
Registrován: 19. 8. 2001, 00:00
Bydliště: Mnohovesmír! Brno!
Kontaktovat uživatele:

Re: [OSEnauti] Markusovo oldschoolové dódžó

Příspěvek od Markus »

Bratr Jiskra je cool. Jestli si chceš pohrát, můžeš mu dát přístup k libovolným ohňovým kouzlům (i těm psaným u kouzelníka nebo kdekoli jinde), pokud si zároveň s tím škrtneš jedno ze standardních klerických kouzel stejné úrovně.

EDIT: Akorát teda v OSE zrovna moc nejsou. :)
Uživatelský avatar
Stařec
Příspěvky: 226
Registrován: 25. 8. 2010, 11:30

Re: [OSEnauti] Markusovo oldschoolové dódžó

Příspěvek od Stařec »

To zní dobře, akorát klerik stejně kouzlí až od druhé úrovně, to ani nevím, jestli se tam vůbec kdy dostanu :D Ale díky, kdyby na to došlo, tak toho určitě využiju!
Verba vana aut risui apta non loqui!
Uživatelský avatar
TheLacrot
Příspěvky: 95
Registrován: 27. 12. 2020, 02:25

Re: [OSEnauti] Markusovo oldschoolové dódžó

Příspěvek od TheLacrot »

Postavy vytvořeny a nahrány do složky. Jmenují se Šťastnej Lukeš a Eddie Stará pěst (oba bojovníci).
Jezus
Příspěvky: 2647
Registrován: 26. 1. 2018, 10:35
Bydliště: Brno

Re: [OSEnauti] Markusovo oldschoolové dódžó

Příspěvek od Jezus »

Markus píše: 22. 1. 2023, 22:57 Už v rámci tvorby postavy můžete získat zkušenostní body (zk.) do začátku!
+100 zk. tomu, kdo své postavě dá westernově fantasmagorické jméno (jelikož to nechci posuzovat, tak to dostanete za jakékoli jméno)
Sudí je měkkej! Obrázek
Uživatelský avatar
TheLacrot
Příspěvky: 95
Registrován: 27. 12. 2020, 02:25

Re: [OSEnauti] Markusovo oldschoolové dódžó

Příspěvek od TheLacrot »

Postavy opravené a deníky nahrazené. Díky za upřesnění některých věcí, které mi unikly. S hmyzem je to dobrý nápad!
Šťastnej Lukeš je vesnický balík, který má pořád v ústech stéblo trávy a prošoupané boty. Rád si píská a je životní optimista. Jednoho dne by si rád pořídil stádo pěkně buclatých kravek a spokojeně žil na svém ranči. Nebojuje, když nemusí, ale pokud se do toho dá, vždy se postará o to, aby si na něj už nikdo nedovolil.

Eddie Stará pěst je starý drvostěp a kopáč. Celý život se dřel a tak si chce na stará kolena také užít bohatství a pohodlí. Neváhá dávat mladším dobrodruhům "osvědčené rady ze života". Ve své původní osadě je známý jako "Edý Ouldhend", ale až na pár starých známých mu tak už nikdo neřekne. Lehce roztržitý stařík se vydává na svoji pouť a vnitřně doufá, že nebude jeho poslední.
Uživatelský avatar
Markus
Vrchní krutovládce; Administrátor
Příspěvky: 21017
Registrován: 19. 8. 2001, 00:00
Bydliště: Mnohovesmír! Brno!
Kontaktovat uživatele:

Re: [OSEnauti] Markusovo oldschoolové dódžó

Příspěvek od Markus »

První sezení Vykradačů hrobek z Krystalického pohraničí je zdárně za námi.

Průzkumníci, kteří provedli prvotní obhlídku pohřebního komplexu, zanechali svým kolegům, kteří půjdou po nich, následující mapu a poznámky (rozklikněte si větší verzi):
Přílohy
První sestup.jpg
Kolumbus
Příspěvky: 923
Registrován: 4. 2. 2023, 10:32

Re: [OSEnauti] Markusovo oldschoolové dódžó

Příspěvek od Kolumbus »

Hodně štěstí a málo padlých :-) Jinak ještě doplňující poznámka - zdá se, že krystaly či okulit mohou oživit mrtvé, takže třeba toho Medvýra bude možná vhodné nějak naporcovat :-)
Uživatelský avatar
Markus
Vrchní krutovládce; Administrátor
Příspěvky: 21017
Registrován: 19. 8. 2001, 00:00
Bydliště: Mnohovesmír! Brno!
Kontaktovat uživatele:

Re: [OSEnauti] Markusovo oldschoolové dódžó

Příspěvek od Markus »

Druhé sezení (třetí sestup)
Druhý sestup.jpg

A teď Trocha lore, které se může hodit znát

Hřbitovní krystaly

Hřbitovní krystaly – materiál, z něhož jsou tvořeny hrobky – jsou invazivní materiály syntetizovaný empyreánskými čarodějo-architekty z minerálů vyskytujících se jen v nicotě mezi hvězdami. Rozbité krystaly uvolňují jedovaté estery a mutagenní prach, který se zažírá do tělesných pórů a pomalu kontaminuje tělo. Kontaminace je pomalá, ale nezvratná – vykradači hrobek v průběhu mnoha expozic pomalu sami krystalizují. Napřed jim zkrystalizují tělesné výměšky, potom se jim začne utvářet krystalická krusta na kostech a vlasech, následují krystalické výrůstky z masa, až krystal pomalu přebírá nadvládu na tělem. Doporučuje se krystaly nerozbíjet a vyvarovat se styku s krystalickým prachem. Léčba není známa.
krystaly.jpg
Okulit

Okulit je vzácná, kulovitá forma hřbitovních krystalů, která funguje jako rezervoár magické esence. Tyto drobné žhnoucí kuličky jsou vyhledávanou komoditou mezi praktikujícími mágy i řemeslníky, protože dokáže pohánět kouzla i mechanická zařízení. Jde o jednu z příčin krystalické horečky, která přivádí blázny na pohraničí. Mágům umožňuje okulit zesílit kouzla nebo obnovit vyčerpané kouzlo. Po použití je zničen. Moc i cena okulitu se odvíjí od jeho velikosti.

Okulitová jiskra (menší než nehet) – 100 zl.; obnoví kouzlo 1. úrovně nebo zesílí účinek jednoho kouzla, jako by postava byla o 1 úroveň výš.

Okulitový oharek (jako nehet nebo třešeň) – 500 zl.; obnoví kouzlo 2. úrovně nebo zesílí účinek jednoho kouzla, jako by postava byla o 3 úrovně výš.

Okulitový karbunkl (jako švestka nebo vejce) – 1000 zl.; obnoví kouzlo 3. nebo 4. úrovně nebo zesílí účinek jednoho kouzla, jako by postava byla o 5 úrovní výš.

Okulitový orb (jako hlava nebo meloun) – 10 000 zl.; obnoví kouzlo 5. nebo 6. úrovně nebo zesílí účinek jednoho kouzla, jako by postava byla o 10 úrovní výš.
Odpovědět

Zpět na „OSEnauti – otevřené hraní OSE“

Kdo je online

Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 0 hostů