One page rules
One page rules
One page rules je hnutie, ktoré sa vytvorilo v období šiestej edície warhammeru 40K so spoločnou myšlienkou zjednodušenia hrania wargamingu na spoločný, pomerne primitívny herný systém. Jeho hlavnou dogmou je, že základné pravidlá sa vždy zmestia na jednu A4 a špeciálne previdlá pre jednotky sú na druhej strane hárku.
Komunita momentálne podporuje šesť hier, ktoré sa dajú veľmi voľne mapovať na hry od games workshopu:
Grimdark future (warhammer 40K)
Grimdark future: Firefight (kill teams)
Age of fantasy (Age of sigmar)
Age of fantasy: skirmish (Warcry)
Age of fantasy: regiments (Warhammer fantasy battles)
Warfleet FTL (Battlefleet gothic)
Okrem toho tam majú niekoľko neudržovaných hier z rôznych game jamov, napríklad apokalyptické preteky, fantasy loptovú hru, alebo univerzálny skirmishovy system. Okolo One page rules existuje aj rozsiahla fanúšikovská komunita, ktorá sa snaží vytvárať vlastné hacky.
Systém:
Systém hier sa snaží priblížiť starým iteráciám games workshopových hier, ale ešte viac ich zjednodušuje. V praxi je každá jednotka definovaná iba dvomi statmi - kvalitou a obranou. Všetci sa pohybujú v základe rýchlosťou 6" (špeciálne pravidlá môžu tieto veci meniť), kvalitu používajú na zásahy a morálku, obranu používajú na odolávanie zásahom. Ako som už naznačil odchýlky od pravidiel upravujú špeciálne pravidlá - Tough(x) pridáva viac životov, Good shooter dáva bonus na strelbu, fast zvyšuje rýchlosť modelu a podobne. Rovnako ako modely, ich zbrane sú špecifikované dostrelom, počtom striel a prieraznosťou, zbytok opäť upravujú špeciálne pravidlá.
Publikácie:
Každá z týchto hier je dostupná v troch formách:
- Základné pravidlá: dvojstránkový výcuc pravidiel a špeciálnych pravidiel
- Bezplatné pravidlá: Šestnásť-stranová brožúrka, ktorá popisuje dané pravidlá aj s obrázkami, vysvetlivkami a príkladmi, obsahuje základnú misiu, terény a všetko, čo treba k vyskúšaniu si hry
- Rozšírené pravidlá: 32-stranová verzia predošlej knižky doplnená o nepovinné pravidlá, extra misie, eventy, environmentálne hrozby a podobne, nie je dostupná zadarmo, ale asi sa dá kúpiť za nejaký príspevok, či dostať v rámci patreonu
K tomu je tu ešte online appka, v ktorej je možné vyklikať si armádu a vytlačiť ju aj so všetkými potrebnými špeciálnymi pravidlami
Pre koho je táto hra určená?
Ak ste hráči, ktorí majú hromady voľného času, chcú hrať jednu hru, byť v nej dobrí a hrať kompetitívne s komplexnými pravidlami, siahnite skôr po niečom inom. Ak vás zaujíma občasné hranie, kde chcete raz za pol roka vytiahnuť niektorú svoju armádu, dať si pivko a pizzu a zahádzať si pre srandu kockami, ste jednoznačne cieľovka.
Hra je rýchla a smrtiaca, obaja hráči sú celý čas vtiahnutý do hrý vďaka streidavej aktivácií a hodom na obranu, ktoré robí cieľ útoku. Celkovo hre výrazná redukcia hodov veľmi pomáha a miesto hier ako je AoS, kde človek hádže na jeden útok aj päťkrát po sebe, tu je to zredukované na jeden hod na útok a jeden na obranu, pričom každý robí jeden hráč.
Našu prvú hru sme dohrali za 40 minút a počítam, že pri zdvojnásobení bodového limitu sa to nenatiahne na viac než dve hoďky.
Komunita momentálne podporuje šesť hier, ktoré sa dajú veľmi voľne mapovať na hry od games workshopu:
Grimdark future (warhammer 40K)
Grimdark future: Firefight (kill teams)
Age of fantasy (Age of sigmar)
Age of fantasy: skirmish (Warcry)
Age of fantasy: regiments (Warhammer fantasy battles)
Warfleet FTL (Battlefleet gothic)
Okrem toho tam majú niekoľko neudržovaných hier z rôznych game jamov, napríklad apokalyptické preteky, fantasy loptovú hru, alebo univerzálny skirmishovy system. Okolo One page rules existuje aj rozsiahla fanúšikovská komunita, ktorá sa snaží vytvárať vlastné hacky.
Systém:
Systém hier sa snaží priblížiť starým iteráciám games workshopových hier, ale ešte viac ich zjednodušuje. V praxi je každá jednotka definovaná iba dvomi statmi - kvalitou a obranou. Všetci sa pohybujú v základe rýchlosťou 6" (špeciálne pravidlá môžu tieto veci meniť), kvalitu používajú na zásahy a morálku, obranu používajú na odolávanie zásahom. Ako som už naznačil odchýlky od pravidiel upravujú špeciálne pravidlá - Tough(x) pridáva viac životov, Good shooter dáva bonus na strelbu, fast zvyšuje rýchlosť modelu a podobne. Rovnako ako modely, ich zbrane sú špecifikované dostrelom, počtom striel a prieraznosťou, zbytok opäť upravujú špeciálne pravidlá.
Publikácie:
Každá z týchto hier je dostupná v troch formách:
- Základné pravidlá: dvojstránkový výcuc pravidiel a špeciálnych pravidiel
- Bezplatné pravidlá: Šestnásť-stranová brožúrka, ktorá popisuje dané pravidlá aj s obrázkami, vysvetlivkami a príkladmi, obsahuje základnú misiu, terény a všetko, čo treba k vyskúšaniu si hry
- Rozšírené pravidlá: 32-stranová verzia predošlej knižky doplnená o nepovinné pravidlá, extra misie, eventy, environmentálne hrozby a podobne, nie je dostupná zadarmo, ale asi sa dá kúpiť za nejaký príspevok, či dostať v rámci patreonu
K tomu je tu ešte online appka, v ktorej je možné vyklikať si armádu a vytlačiť ju aj so všetkými potrebnými špeciálnymi pravidlami
Pre koho je táto hra určená?
Ak ste hráči, ktorí majú hromady voľného času, chcú hrať jednu hru, byť v nej dobrí a hrať kompetitívne s komplexnými pravidlami, siahnite skôr po niečom inom. Ak vás zaujíma občasné hranie, kde chcete raz za pol roka vytiahnuť niektorú svoju armádu, dať si pivko a pizzu a zahádzať si pre srandu kockami, ste jednoznačne cieľovka.
Hra je rýchla a smrtiaca, obaja hráči sú celý čas vtiahnutý do hrý vďaka streidavej aktivácií a hodom na obranu, ktoré robí cieľ útoku. Celkovo hre výrazná redukcia hodov veľmi pomáha a miesto hier ako je AoS, kde človek hádže na jeden útok aj päťkrát po sebe, tu je to zredukované na jeden hod na útok a jeden na obranu, pričom každý robí jeden hráč.
Našu prvú hru sme dohrali za 40 minút a počítam, že pri zdvojnásobení bodového limitu sa to nenatiahne na viac než dve hoďky.
- Za tento příspěvek děkují uživateli Antharon tito uživatelé (celkem 3):
- mrakomrak, smoldar3, eerieBaatezu
Moaaaar!!!! - [móur] - The provided level of material relevant to my interests is insufficient to meet my personal required needs.
Re: One page rules
Naša prvá testovacia bitka bola na 1000 bodov
Wolf brothers:
Dve jednotky po 10 kultistov, každá vedená kúzelníkom. Jeden lepšie čaroval, jeden mal magickú kopiju
Misia:
Kto drží satelit v strede na konci štvrtého kola vyhráva
Bratstvo vlka malo v tomto prípade výrazne lepší dostrel a tak zaujalo obranné pozície na dosah satelitu a začalo páliť po démonoch. Tí mali jedinú šancu ak sa dostanú čo najrýchlejšie dopredu.
Veliteľ vlkov sa rozbehol do jednej jednotky kultistov a spôsobil jej ťažké straty, doplatil však na hrozivú magickú kopiju, ktorá ho prebodla a zabila.
Neskôr sa do konfliktu pridal aj robot Bjorn a čo nezabil drápom, to podupal. Zatiaľ na druhej strane začali vlci boj s démonmi o satelit.
Do boja sa nakoniec pridal aj Bjorn, no ani to nestačilo a osamotený démonský kúzelník ostal na mieste a zabránil tak včasnému odoslaniu správy.
Výsledok:
Remíza
Wolf brothers:
- Psyker na vlkovi
- Dve jednotky po pať bratov s plazmovou, každá jednotka puškou a pištolou
- Veteran walker
Dve jednotky po 10 kultistov, každá vedená kúzelníkom. Jeden lepšie čaroval, jeden mal magickú kopiju
Misia:
Kto drží satelit v strede na konci štvrtého kola vyhráva
Bratstvo vlka malo v tomto prípade výrazne lepší dostrel a tak zaujalo obranné pozície na dosah satelitu a začalo páliť po démonoch. Tí mali jedinú šancu ak sa dostanú čo najrýchlejšie dopredu.
Veliteľ vlkov sa rozbehol do jednej jednotky kultistov a spôsobil jej ťažké straty, doplatil však na hrozivú magickú kopiju, ktorá ho prebodla a zabila.
Neskôr sa do konfliktu pridal aj robot Bjorn a čo nezabil drápom, to podupal. Zatiaľ na druhej strane začali vlci boj s démonmi o satelit.
Do boja sa nakoniec pridal aj Bjorn, no ani to nestačilo a osamotený démonský kúzelník ostal na mieste a zabránil tak včasnému odoslaniu správy.
Výsledok:
Remíza
Moaaaar!!!! - [móur] - The provided level of material relevant to my interests is insufficient to meet my personal required needs.
Re: One page rules
Přesně pro mě Hral jsem zatím jen AoF Skirmish ale moc mě to bavilo. Dávám teď dohromady Grimdark FF tak jsem zvědav.Antharon píše: ↑30. 12. 2022, 13:37
Pre koho je táto hra určená?
Ak ste hráči, ktorí majú hromady voľného času, chcú hrať jednu hru, byť v nej dobrí a hrať kompetitívne s komplexnými pravidlami, siahnite skôr po niečom inom. Ak vás zaujíma občasné hranie, kde chcete raz za pol roka vytiahnuť niektorú svoju armádu, dať si pivko a pizzu a zahádzať si pre srandu kockami, ste jednoznačne cieľovka.
Hra je rýchla a smrtiaca, obaja hráči sú celý čas vtiahnutý do hrý vďaka streidavej aktivácií a hodom na obranu, ktoré robí cieľ útoku. Celkovo hre výrazná redukcia hodov veľmi pomáha a miesto hier ako je AoS, kde človek hádže na jeden útok aj päťkrát po sebe, tu je to zredukované na jeden hod na útok a jeden na obranu, pričom každý robí jeden hráč.
"Simplicity is the key to freeing the imagination!" Scotty ‘DM SCOTTY’ McFarland
Re: One page rules
Cool!
One Page Rules je super. Má pár drobných nevýhod. Jedna z nich je, že autoři pravidel nevědí jestli chtějí být Warhammer nebo ne. Tzn. army listy jsou takové abyste si je mohli snadno zahrát se svou armádou na Warhammer od GW (a to včetně specifických možností výzbroje v jednotkách apod.). Až na pár vyjímek. A když se zeptáte autora na discordu, proč nemůžete udělat například Gardový Command Squad, odpovědí vám je, že "Tohle není Warhammer"... jasně není. Jen se mu to limitně blíží. Tohle na jednu stranu částečně mění nová verze armylistů, které jsou pořád hodně podobné ale trochu jiné. Odpadly některé army special rules (což je škoda) a jsou výrazně víc balancované. Zároveň jsou trošičku univerzálnější.
Druhá nevýhoda je, že jde vlastně "jen" o jednoduchá pravidla na hraní miniatur. Platforma na šoupání figurek a házení kostek, jak se říká. Je to vyhodnocovací systém a nic víc. Rozšířená pravidla (která dostanete když zaplatíte 5,00USD na Patreonu) obsahují spoustu dodatkových pravidel, alternativní deploy, alternativní způsoby aktivace, command and control mechaniky a případně další prvky frikce jako je FoW. Jenže pořád to je jen souhrn pravidel (často vybraných z jiných her), která nedělají nic navíc. Mám rád hry, které jsou víc než jen mechanismus.
Největší a zcela nespornou výhodou OPR - a souvisí to s výhradami výše - je, že se na tom dá snadno shodnout se spoustou hráčů. V našem malém rybníčku je to vzácný případ hry, která je zároveň kvalitní a zároveň ji hraje víc než 10 lidí.
No a zde, na našem blogu najdete i nějaké články o OPR a i dalších hrách: https://wargamingasp.blogspot.com/searc ... ePageRules
One Page Rules je super. Má pár drobných nevýhod. Jedna z nich je, že autoři pravidel nevědí jestli chtějí být Warhammer nebo ne. Tzn. army listy jsou takové abyste si je mohli snadno zahrát se svou armádou na Warhammer od GW (a to včetně specifických možností výzbroje v jednotkách apod.). Až na pár vyjímek. A když se zeptáte autora na discordu, proč nemůžete udělat například Gardový Command Squad, odpovědí vám je, že "Tohle není Warhammer"... jasně není. Jen se mu to limitně blíží. Tohle na jednu stranu částečně mění nová verze armylistů, které jsou pořád hodně podobné ale trochu jiné. Odpadly některé army special rules (což je škoda) a jsou výrazně víc balancované. Zároveň jsou trošičku univerzálnější.
Druhá nevýhoda je, že jde vlastně "jen" o jednoduchá pravidla na hraní miniatur. Platforma na šoupání figurek a házení kostek, jak se říká. Je to vyhodnocovací systém a nic víc. Rozšířená pravidla (která dostanete když zaplatíte 5,00USD na Patreonu) obsahují spoustu dodatkových pravidel, alternativní deploy, alternativní způsoby aktivace, command and control mechaniky a případně další prvky frikce jako je FoW. Jenže pořád to je jen souhrn pravidel (často vybraných z jiných her), která nedělají nic navíc. Mám rád hry, které jsou víc než jen mechanismus.
Největší a zcela nespornou výhodou OPR - a souvisí to s výhradami výše - je, že se na tom dá snadno shodnout se spoustou hráčů. V našem malém rybníčku je to vzácný případ hry, která je zároveň kvalitní a zároveň ji hraje víc než 10 lidí.
No a zde, na našem blogu najdete i nějaké články o OPR a i dalších hrách: https://wargamingasp.blogspot.com/searc ... ePageRules
Jeden moudrý muž kdysi řekl: "To, ze mas na něco právo, neznamená ze nejsi č***k, když to uděláš."
Re: One page rules
Mam tu nejake obrazky z minuleho tyzdna. Hrali sme na 1500 bodov a pri tejto veľkosti už hra začína poskytovať nejaké strategické možnosti a výmeny jednotiek za jednotky.
Obe armady mali nejakú časť pripravenú v zálohe, jetpacky, veliteľov, radové jednotky a každý si priniesol aj veľkého robota. Snažil som sa aby tam neboli obskurné pravidlá (markerlighty) a aby to boli pomerne vyvážené generické armády.
Koalícia Toa:
Battlesuit elite + 2x plasma sword +energy shield + 2x suit burst (210)
Grunt leader + pulse rifle + volley fire (60, vo veľkej jednotke gruntov)
Grunt squad[10] + pulse shotguns + 2x gun drone (185)
Grunt squad[5] + pulse rifles (105)
Stealth suits[3] + fusion carabine (195)
Tide titan + heavy ion cannon + twin smart missles + nova shield (745)
Wolf brothers
Wolf master brother + destroyer armor + energy sword +storm rifle (165, v jednotke destroyerov)
Wolf rookies[5] + plasma pistol + energy sword + jetpacks (160)
Wolf brothers[5] + laser cannon (210)
Wolf destroyers[3] + 3x dual energy claws (260)
Wolf attack speeder + twin typhoon missiles + heavy machine gun (295)
Wolf attack walker + walker claw + twin frost cannon (410)
---
Hra prebiehala v znamení ťažkých časov pre vlkov. Zdá sa, že streľba je v tejto hre fakt silná. V druhom kole prišli destroyeri, zaútočili zo zálohy na veľkého robota a prehrali boj, robot tým pádom bez obmedzenia ďalej zaútočil a zničil speeder. Odvtedy to šlo už len dolu vodou. Na konci štvrtého kola tau úspešne držali všetky objectivy a vlčím bratom ostal na nohách iba Bjorn, ktorý sa s istotou stáva najužitočnejším modelom v armáde.
Obe armady mali nejakú časť pripravenú v zálohe, jetpacky, veliteľov, radové jednotky a každý si priniesol aj veľkého robota. Snažil som sa aby tam neboli obskurné pravidlá (markerlighty) a aby to boli pomerne vyvážené generické armády.
Koalícia Toa:
Battlesuit elite + 2x plasma sword +energy shield + 2x suit burst (210)
Grunt leader + pulse rifle + volley fire (60, vo veľkej jednotke gruntov)
Grunt squad[10] + pulse shotguns + 2x gun drone (185)
Grunt squad[5] + pulse rifles (105)
Stealth suits[3] + fusion carabine (195)
Tide titan + heavy ion cannon + twin smart missles + nova shield (745)
Wolf brothers
Wolf master brother + destroyer armor + energy sword +storm rifle (165, v jednotke destroyerov)
Wolf rookies[5] + plasma pistol + energy sword + jetpacks (160)
Wolf brothers[5] + laser cannon (210)
Wolf destroyers[3] + 3x dual energy claws (260)
Wolf attack speeder + twin typhoon missiles + heavy machine gun (295)
Wolf attack walker + walker claw + twin frost cannon (410)
---
Hra prebiehala v znamení ťažkých časov pre vlkov. Zdá sa, že streľba je v tejto hre fakt silná. V druhom kole prišli destroyeri, zaútočili zo zálohy na veľkého robota a prehrali boj, robot tým pádom bez obmedzenia ďalej zaútočil a zničil speeder. Odvtedy to šlo už len dolu vodou. Na konci štvrtého kola tau úspešne držali všetky objectivy a vlčím bratom ostal na nohách iba Bjorn, ktorý sa s istotou stáva najužitočnejším modelom v armáde.
Moaaaar!!!! - [móur] - The provided level of material relevant to my interests is insufficient to meet my personal required needs.
Re: One page rules
Včera sme hrali Grimdark
2000 bodov, misia precious eden z aktuálneho patreonu,
Celkový čas hodina a šesť minút vrátane rozliatej koly a zaúčania nového hráča
Misia:
5 area terénov obsahuje výživný sliz, ktorý je potrebné ukoristiť. Každý terén začína na šiestich životoch.
Ak je útočené na jednotku v teréne, jeho životy sa znížia o 1
Na začiatku aktivácie sa dá použiť jeden život na zvýšenie kvality a obrany okupujúcej jednotky o 1
Na konci aktivácie sa dajú použiť dva životy na liečbu 2d3 životov alebo oživenie padlých modelov
Na konci hry majú terény takú hodnotu ako je počet životov terénu.
Ak sa hráčovi podarí okupovať súperovu deployment zónu na konci hry, získa 6 bodov naviac. Kto zabije súperovi polovicu armády, dostane 6 bodov.
Armády:
Knight brothers: celú armádu tvorilo iba osem modelov, jednotka interceptorov s hrdinom a dvaja nemesis walkeri v rezerve v teleportáriu. Všetci psykeri
Feudal guard/Koalícia tao: Jednotka feudálnej gardy s veľmi elitným veliteľom, jednotka feudálnych ogrov, prieskumníci s railgunmi a veľiteľom, raketometný tank, tide titán a jednotka stealth suitov schovaná kdesi v rezerve.
Všimnite si, že tu máme experimentálne veľmi extrémnu armádu proti úplne klasickej.
Priebeh hry:
1. kolo: nemesis walkeri sa pripravujú na príchod, interceptori zaberajú jedno žriedlo a schovávajú sa za budovu, prieskumníci zaberajú stred mapy a toa si berú žriedla na svojej strane
2. kolo: prichádzajú nemesisovia a útočia na tank a titána, ťažké jednotky niečo vydržia, tank horkoťažko prežije, titán to zvláda a vráti ranu späť. Prichádza rozčarovanie, keď interceptori rozoberú prieskumníkov na kusy a uvedomím si, že mali protitankové pušky.
3. kolo: Feudálna garda používa výživné želé aby si zlepšila schopnosti, titán sa lieči, tank to nevydrží. Interceptori sa dostanú do prestrelky s ogrami a prežije to iba ich majster a jeden z ogrov.
4. kolo: Prichádzajú stealth suity a zaberajú žriedlo v súperovom deployi, nič moc s nimi nevie robiť. Nemesis skoro vyvraždí jednotku feudálnej gardy, ktorá mu nedokáže zobrať posledný život, ogre zabije interceptorského majstra a zaberie stred. Druhý nemesis dobehne k ogrovi a rozstriela ho.
Záverečné zúčtovanie:
Objective s feudálnou gardou contestuje nemesis.
Tide drží objective za 4 body.
Nemesis drží stredový objective za 4 body.
Knighti zabili viac než polovicu súperovej armády za šesť bodov.
Stealth suity držia šesťbodový objective.
Obe strany majú jednotky v súperovom deployi za šesť.
Celkovo 16:16, remíza.
Záverečné dojmy:
V tejto hre ma neuveriteľne prekvapilo, že takáto elitná armáda s celkovo tromi jednotkami dokázala držať krok s vyváženou klasickou armádou. Denial prvého kola nahral do karát síce toa, ale aspoň som nepoškodil rytierov a príchod z rezerv bol brutálny.
Pravidlo ambush je neporovnateľne efektívnejšie ako v 40k a človek nemá nič moc ako sa brániť útok môže príst odvšadiaľ. Rovnako nechať si jednotku v rezervách do konca hry vie vytvoriť veľkú pozičnú výhodu.
Rytieri mali všetci psykerské schopnosti a efektívne im to pridávalo jednu akciu a kompenzovali tým svoj menší počet. Bez ohľadu na situáciu v rámci svojej aktivácie použili vždy nejaký útok naviac a nemal som ich ako blokovať.
Zlomovým momentom bola strata prieskumníkov, ktorí jediní dokázali spôsobiť nemesisom ťažké zranenia. Nemal som ich dávať do stredu.
2000 bodov, misia precious eden z aktuálneho patreonu,
Celkový čas hodina a šesť minút vrátane rozliatej koly a zaúčania nového hráča
Misia:
5 area terénov obsahuje výživný sliz, ktorý je potrebné ukoristiť. Každý terén začína na šiestich životoch.
Ak je útočené na jednotku v teréne, jeho životy sa znížia o 1
Na začiatku aktivácie sa dá použiť jeden život na zvýšenie kvality a obrany okupujúcej jednotky o 1
Na konci aktivácie sa dajú použiť dva životy na liečbu 2d3 životov alebo oživenie padlých modelov
Na konci hry majú terény takú hodnotu ako je počet životov terénu.
Ak sa hráčovi podarí okupovať súperovu deployment zónu na konci hry, získa 6 bodov naviac. Kto zabije súperovi polovicu armády, dostane 6 bodov.
Armády:
Knight brothers: celú armádu tvorilo iba osem modelov, jednotka interceptorov s hrdinom a dvaja nemesis walkeri v rezerve v teleportáriu. Všetci psykeri
Feudal guard/Koalícia tao: Jednotka feudálnej gardy s veľmi elitným veliteľom, jednotka feudálnych ogrov, prieskumníci s railgunmi a veľiteľom, raketometný tank, tide titán a jednotka stealth suitov schovaná kdesi v rezerve.
Všimnite si, že tu máme experimentálne veľmi extrémnu armádu proti úplne klasickej.
Priebeh hry:
1. kolo: nemesis walkeri sa pripravujú na príchod, interceptori zaberajú jedno žriedlo a schovávajú sa za budovu, prieskumníci zaberajú stred mapy a toa si berú žriedla na svojej strane
2. kolo: prichádzajú nemesisovia a útočia na tank a titána, ťažké jednotky niečo vydržia, tank horkoťažko prežije, titán to zvláda a vráti ranu späť. Prichádza rozčarovanie, keď interceptori rozoberú prieskumníkov na kusy a uvedomím si, že mali protitankové pušky.
3. kolo: Feudálna garda používa výživné želé aby si zlepšila schopnosti, titán sa lieči, tank to nevydrží. Interceptori sa dostanú do prestrelky s ogrami a prežije to iba ich majster a jeden z ogrov.
4. kolo: Prichádzajú stealth suity a zaberajú žriedlo v súperovom deployi, nič moc s nimi nevie robiť. Nemesis skoro vyvraždí jednotku feudálnej gardy, ktorá mu nedokáže zobrať posledný život, ogre zabije interceptorského majstra a zaberie stred. Druhý nemesis dobehne k ogrovi a rozstriela ho.
Záverečné zúčtovanie:
Objective s feudálnou gardou contestuje nemesis.
Tide drží objective za 4 body.
Nemesis drží stredový objective za 4 body.
Knighti zabili viac než polovicu súperovej armády za šesť bodov.
Stealth suity držia šesťbodový objective.
Obe strany majú jednotky v súperovom deployi za šesť.
Celkovo 16:16, remíza.
Záverečné dojmy:
V tejto hre ma neuveriteľne prekvapilo, že takáto elitná armáda s celkovo tromi jednotkami dokázala držať krok s vyváženou klasickou armádou. Denial prvého kola nahral do karát síce toa, ale aspoň som nepoškodil rytierov a príchod z rezerv bol brutálny.
Pravidlo ambush je neporovnateľne efektívnejšie ako v 40k a človek nemá nič moc ako sa brániť útok môže príst odvšadiaľ. Rovnako nechať si jednotku v rezervách do konca hry vie vytvoriť veľkú pozičnú výhodu.
Rytieri mali všetci psykerské schopnosti a efektívne im to pridávalo jednu akciu a kompenzovali tým svoj menší počet. Bez ohľadu na situáciu v rámci svojej aktivácie použili vždy nejaký útok naviac a nemal som ich ako blokovať.
Zlomovým momentom bola strata prieskumníkov, ktorí jediní dokázali spôsobiť nemesisom ťažké zranenia. Nemal som ich dávať do stredu.
Moaaaar!!!! - [móur] - The provided level of material relevant to my interests is insufficient to meet my personal required needs.
Re: One page rules
Dalsi pokus, 3000 bodov tauski roboti vs marinaci
Misia rovnaka ako mimule.
3000 bodov mi pripada ako spravna velkost kde sa konecne deju cool veci a clovek musi zapojit aj nejaku strategiu.
Mojou vcerajsou strategiou bolo utilizovat rozne stealthy a energeticke stity aby som zhorsil superovi sance zasiahnut a nechal som si v rezerve 14 battlesuitov rozdelenych do siestich jednotiek.
Tie som postupne vylozil v druhom a tretom kole. Tym sa bitka rozprestrela na cely stol a zacali sa vytvarat bubliny a tazke rozhodnutia ktora jednotka pojde kam a kto pomoze ktory front. Hra bola tympadom velmi zaujimava a napata az do konca.
Finalne score 11:9 pre tao
Misia rovnaka ako mimule.
3000 bodov mi pripada ako spravna velkost kde sa konecne deju cool veci a clovek musi zapojit aj nejaku strategiu.
Mojou vcerajsou strategiou bolo utilizovat rozne stealthy a energeticke stity aby som zhorsil superovi sance zasiahnut a nechal som si v rezerve 14 battlesuitov rozdelenych do siestich jednotiek.
Tie som postupne vylozil v druhom a tretom kole. Tym sa bitka rozprestrela na cely stol a zacali sa vytvarat bubliny a tazke rozhodnutia ktora jednotka pojde kam a kto pomoze ktory front. Hra bola tympadom velmi zaujimava a napata az do konca.
Finalne score 11:9 pre tao
Moaaaar!!!! - [móur] - The provided level of material relevant to my interests is insufficient to meet my personal required needs.
- Dalcor
- Vévoda z Knightlundu
- Příspěvky: 4971
- Registrován: 3. 4. 2004, 19:41
- Bydliště: Černá skála a Praha
- Kontaktovat uživatele:
Re: One page rules
Neomezuje vás příliš limitovaný dostřel?
I am Alpharius!!!!
Kulka je hlupák, ale bodák, to je panečku jiný chlapík!
WargamingASP - nevážně nejen o wargamingu.
Kulka je hlupák, ale bodák, to je panečku jiný chlapík!
WargamingASP - nevážně nejen o wargamingu.
Re: One page rules
Prave naopak, velke zbrane su casto obrovskou vyhodou. Teraz napriklad hravam Tao a ich indirect rakety su game changer. Dostrelia 30" a vies strielat na ciel ktory nevidis s postihom -1.
Hunter seeker rakety byvali v 40k jednou z klucovych zbrani tau. Tu stoja sialenych 50 bodov a je to iba jeden vystrel (30", A1, AP(2), Deadly(3))
Tym chcem povedat, ze to, ze nieco dostreli trebars 18" je ferove a nuti to hraca aby s tymi modelmi hybal a vtedy prichadzaju takticke rozhodnutia - chcem s nimi vybehnut z coveru a skusit ich zastrelit skor nez pribehnu oni ku mne a zastrelia ma? Ak ich par zabijem, budu mat tak malo strelby, ze mi prezije viac modelov ako keby som ostal schovany?
Moaaaar!!!! - [móur] - The provided level of material relevant to my interests is insufficient to meet my personal required needs.
Re: One page rules
Hrali sme grimdark firefight. Starstrideri proti mechanikom. Misia relic hunt. 300 bodov.
Battlefield sme generovali podla knizky a celkom to fungovalo, v strede stola sme mali ruinu s relikviou na hornom poschodi, dalsie dve boli dostupne na flankoch. Pravidla pre splhanie a padanie vyzeraju zaujimavo, obzvlast zhadzovanie zranenych z vysokej budovy vyzera ako zabavny sposob ako sa zbavit tiel.
Od zaciatku hry sme uplne dobre nepochopili mechaniku zraneni a odstranovania modelov, takze sa hra takmer zmenila na "postrelit a dorazit". Oproti beznemu OPR to pridalo dalsiu velicinu na trackovanie a dalsi hod do sekvencie utokov. Nie nutne to bolo optimalne.
V hre je pomerne vela coveru a modely maju taku zdravu baseline okolo kvality 4+ alebo 5+. Vysledkom je, ze hra pomerne rychlo sklzne na tzv. Valku kriplu, kde najprv musim trafit na 6+, potom zranit priemerne na 4+(celkovo teda sanca na zasah 1/36-1/72) a ked sa mi to vsetko podari, super obvykle iba odpadne a v dalsom kole sa postavi. Nie ne to optimalne pre dynamiku hry.
Aj ked sa jednalo o skusobnu misiu, mame pocit, ze okrem primarneho ciela je dobre pridat aj nejake sekundarne, ktore pridaju dalsi layer do hry a znizuju sancu na remizu.
Celkovy verdikt teda je, ze hra ma potencial, ale velky grimdark je zatial zabavnejsi. Uvidime ked to budeme hrat spravne.
Battlefield sme generovali podla knizky a celkom to fungovalo, v strede stola sme mali ruinu s relikviou na hornom poschodi, dalsie dve boli dostupne na flankoch. Pravidla pre splhanie a padanie vyzeraju zaujimavo, obzvlast zhadzovanie zranenych z vysokej budovy vyzera ako zabavny sposob ako sa zbavit tiel.
Od zaciatku hry sme uplne dobre nepochopili mechaniku zraneni a odstranovania modelov, takze sa hra takmer zmenila na "postrelit a dorazit". Oproti beznemu OPR to pridalo dalsiu velicinu na trackovanie a dalsi hod do sekvencie utokov. Nie nutne to bolo optimalne.
V hre je pomerne vela coveru a modely maju taku zdravu baseline okolo kvality 4+ alebo 5+. Vysledkom je, ze hra pomerne rychlo sklzne na tzv. Valku kriplu, kde najprv musim trafit na 6+, potom zranit priemerne na 4+(celkovo teda sanca na zasah 1/36-1/72) a ked sa mi to vsetko podari, super obvykle iba odpadne a v dalsom kole sa postavi. Nie ne to optimalne pre dynamiku hry.
Aj ked sa jednalo o skusobnu misiu, mame pocit, ze okrem primarneho ciela je dobre pridat aj nejake sekundarne, ktore pridaju dalsi layer do hry a znizuju sancu na remizu.
Celkovy verdikt teda je, ze hra ma potencial, ale velky grimdark je zatial zabavnejsi. Uvidime ked to budeme hrat spravne.
Moaaaar!!!! - [móur] - The provided level of material relevant to my interests is insufficient to meet my personal required needs.
- Dalcor
- Vévoda z Knightlundu
- Příspěvky: 4971
- Registrován: 3. 4. 2004, 19:41
- Bydliště: Černá skála a Praha
- Kontaktovat uživatele:
Re: One page rules
Nejsou, nic v OPR není one shot, aspoň když jsem to hrál naposledy
Jen to nedává dost smysl aby MLRS (Wyvern) dostřelil cca 50 metrů a dál ne.
Mimochodem, jsem zvyklej na hry, kde se střílí po celém stole a dostřel není nijak limitovaný, proto dostřely beru jako absolutní fail poslední verze OPR. A od té doby jsme to vlastně nehráli.
I am Alpharius!!!!
Kulka je hlupák, ale bodák, to je panečku jiný chlapík!
WargamingASP - nevážně nejen o wargamingu.
Kulka je hlupák, ale bodák, to je panečku jiný chlapík!
WargamingASP - nevážně nejen o wargamingu.
- Dalcor
- Vévoda z Knightlundu
- Příspěvky: 4971
- Registrován: 3. 4. 2004, 19:41
- Bydliště: Černá skála a Praha
- Kontaktovat uživatele:
Re: One page rules
Jo to jsme poprvé hráli za COVIDu, v práci na stole. Docela fajn.
Zranení není příliš explicitně napsané, také jsme s tím bojovali. A přesně, souhlasím, že ten další hod navíc tomu dost ubírá na cinematičnosti Ale je to asi milionkrát lepší než Kill Team
I am Alpharius!!!!
Kulka je hlupák, ale bodák, to je panečku jiný chlapík!
WargamingASP - nevážně nejen o wargamingu.
Kulka je hlupák, ale bodák, to je panečku jiný chlapík!
WargamingASP - nevážně nejen o wargamingu.
Re: One page rules
Ja si este chcem precitat nove kill teamy, ci ma opr firefight vobec nejaku vyhodu proti nim, ale pocitam, ze tam to asi bude predavat striedava aktivacia
Jeden vystrel myslim, ze platis 50 bodov za zbran, ktora striela len jednou kockou.
Moaaaar!!!! - [móur] - The provided level of material relevant to my interests is insufficient to meet my personal required needs.
Re: One page rules
1) Nový Kill Team má střídavou aktivaci a vykrádá hromadu různých moderních systémů
2) AP2 a Deadly 3 s nějakou 4+ na zásah? Totally worth 50 bodů!
Jeden moudrý muž kdysi řekl: "To, ze mas na něco právo, neznamená ze nejsi č***k, když to uděláš."
Re: One page rules
1, cool, musim sa tym nejak prekusat
2, a indirect!
Moaaaar!!!! - [móur] - The provided level of material relevant to my interests is insufficient to meet my personal required needs.
Kdo je online
Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 0 hostů