AI a společnost

O lidech, o vztazích, o politice, o názorech, o opicích a o ufonech.

Moderátor: Faskal

Odpovědět
Uživatelský avatar
Corny
Příspěvky: 1733
Registrován: 4. 10. 2021, 11:13

Re: AI a společnost

Příspěvek od Corny »

O_o Takže ilustrace jsou zbytečné, jen tě do nich tlačí trh, ne proto že mají prostě čtenáři rádi ilustrace ve hrách, které jsou ze své samé podstaty o kreativitě a diváci filmů ocení jejich hodnotu jen proto, že ví že stál hodně peněz, ne proto, že třeba za ty peníze autoři mohly udělat kvalitní kostýmy, efekty, hudbu, atd.

Já asi s touhle diskuzí prozatím taky skončil.
"Nadšený kontrarián."

Kostka, http://www.d20.cz
- stovky článků (tipy k hraní, recenze, design a teorie, ...) a diskusí, skupinové sekce s rozsáhlou podporou, ...a mnohé další.
Uživatelský avatar
Antharon
Příspěvky: 6886
Registrován: 24. 10. 2007, 16:33
Bydliště: Šenkvice

Re: AI a společnost

Příspěvek od Antharon »

Fritzs píše: 3. 12. 2022, 12:17 Antharon: Je špatné že jsi trhem tlačen k investici do zbytečných ilustrací. Teď si vezmi že budeš trhem tlačen do něčeho ještě dražšího, to je přece ještě horší.
Nie nie, je zle, ze mi niekto chce diktovat, akym sposobom sa chcem k svojmu vysledku dopracovat. Cely ten pristup, ze ak chcem nieco robit, musim so sebou povinne potiahnut aj ineho cloveka je padnuty na hlavu.

AI je nastroj. Lacny, jednoduchy na pouzitie, s obmedzenym efektom. Ak chcem robit kolaciky, kupim si formicky, nikto ma nenuti najat si pekara ktory mi ich freehandovo vyreze nozom. Jasne nezozeniem si formicky ktore budu mat tvar loga mojej firmy, ale nepotrebujem to lebo to robim len tak v nedelu pre rodinu. Ak by som robil galavecer pri prilezitosti vyznamneho jubilea, bolo by to ine.

Prave preto si na svoju amatersku hru bez vidiny zarobku nebudem najimat ilustratora. Mozem si to ilustrovat sam. Tak isto ako si kolaciky mozem ucapkat rukami. Formicky su ale jednodchsie a vysledok lepsi. A aj ten pekar/ilustrator bude pravdepodobne pracovat v zaklade s pomockami. Preco teda nemozem ja?

A tak sa mozeme vratit k otazke: je pouzitie AI generatora alebo formiciek vykoristovanie remeselnikov, alebo naopak je boj proti nim sikanou zakaznika ktory chce pouzit jednoduchsie dostupne riesenie.
Moaaaar!!!! - [móur] - The provided level of material relevant to my interests is insufficient to meet my personal required needs.
Uživatelský avatar
York
Příspěvky: 17447
Registrován: 24. 2. 2012, 17:31

Re: AI a společnost

Příspěvek od York »

Corny píše: 3. 12. 2022, 12:23 O_o Takže ilustrace jsou zbytečné, jen tě do nich tlačí trh, ne proto že mají prostě čtenáři rádi ilustrace ve hrách, které jsou ze své samé podstaty o kreativitě a diváci filmů ocení jejich hodnotu jen proto, že ví že stál hodně peněz, ne proto, že třeba za ty peníze autoři mohly udělat kvalitní kostýmy, efekty, hudbu, atd.
Obojí je určitě faktor. Když zákazníkům řekneš, že v příručce jsou ilustrace, na který sis najal začínajícího ilustrátora, přijmou to mnohem líp, než když to budou klidně o něco lepší ilustrace od umělců, kteří se je rozhodli dát do public domain, aby je mohl použít kdokoliv.

To samý je ostatně vidět i na AI ilustracích. Jakmile to přiznáš, půjdou ti automaticky body dolů. A přiznat to musíš, protože na autora ilustrací se tě určitě někdo zeptá a lhát rozhodně nechceš.

Antharon píše: 3. 12. 2022, 12:46Cely ten pristup, ze ak chcem nieco robit, musim so sebou povinne potiahnut aj ineho cloveka je padnuty na hlavu.
RPGčko pro pár známejch nejspíš na ilustracích nestojí. To začne bejt podstatný, až když ho chceš dostat k zákazníkům, kteří tě neznají. A i tam tě k tomu nikdo konkrétní nenutí, jen tě bez nich převálcuje konkurence.
Uživatelský avatar
Antharon
Příspěvky: 6886
Registrován: 24. 10. 2007, 16:33
Bydliště: Šenkvice

Re: AI a společnost

Příspěvek od Antharon »

York píše: 3. 12. 2022, 13:01
Antharon píše: 3. 12. 2022, 12:46Cely ten pristup, ze ak chcem nieco robit, musim so sebou povinne potiahnut aj ineho cloveka je padnuty na hlavu.
RPGčko pro pár známejch nejspíš na ilustracích nestojí. To začne bejt podstatný, až když ho chceš dostat k zákazníkům, kteří tě neznají. A i tam tě k tomu nikdo konkrétní nenutí, jen tě bez nich převálcuje konkurence.
Ano ale aky je problem, ze si tam tie vygenerovane ilustracie dam? Ublizi to niekomu?

Ublizi niekomu ak vdaka tymto ilustraciam vytvorim o jeden produkt pre hracov navyse a mozno by som na tom zarobil aj par peniazkov?

Preco vlastne ma byt zivobytie ilustratorov zavisle od mnozstva rpg kniziek v predaji?

Pocitalo by sa za vykoristovanie keby som si to napriklad zilustroval sam?
Moaaaar!!!! - [móur] - The provided level of material relevant to my interests is insufficient to meet my personal required needs.
Uživatelský avatar
Antharon
Příspěvky: 6886
Registrován: 24. 10. 2007, 16:33
Bydliště: Šenkvice

Re: AI a společnost

Příspěvek od Antharon »

Karoly je moj oblubeny autor, ktory posobi v prostredi umelej inteligencie uz dlhe roky a je veducoiu osobnostou youtubovskej a akademickej komunity. Tu preberá schopnosť prevodu reči na pohyb. Je to zatiaľ v plienkach ale pre hry je to podľa mňa veľmi zaujímavé:
https://www.youtube.com/watch?v=Dt0cA2phKfU
Moaaaar!!!! - [móur] - The provided level of material relevant to my interests is insufficient to meet my personal required needs.
Sosacek
Příspěvky: 25732
Registrován: 14. 7. 2004, 19:30

Re: AI a společnost

Příspěvek od Sosacek »

Pokud se ptas "pocita se to za vykoristovani pokud si udelam ilustrace sam" tak to znamena, ze nechapes klicovy rozdil mezi akci jednotlivce a celospolecenskym trendem a jeho dopady. Pokud se to nezmeni, tak se ta diskuse se nemuze nez tocit v kruzich.
But nobody came.
Uživatelský avatar
MarkyParky
Příspěvky: 16376
Registrován: 11. 8. 2011, 02:37

Re: AI a společnost

Příspěvek od MarkyParky »

A není to spíš celospolečenské udržování statutu quo vs celospolečenská změna?

Nějak v "všichni amatérští autoři si musí vystačit bez ilustrací nebo si malovat sami" nevidím akci jednotlivce.
Uživatelský avatar
Sparkle
Příspěvky: 4137
Registrován: 11. 11. 2008, 00:27
Bydliště: Aštarova flotila

Re: AI a společnost

Příspěvek od Sparkle »

Před nástupem AI obrázků byl celospolečenský trend takový, že zákazníci byli extrémně zmlsaní na kvalitu ilustrací a autoři zajímavých uměleckých projektů (hry, knížky...) měli velký problém svoje dílo prodat, pokud nezainvestovali těžký prachy do ilustrátorů. To vedlo k příliš velké bariéře pro úspěch drobných projektů a taky to autory nutilo tvořit víc safe a mainstream věci, se kterýma měli šanci, že se toho chytne velký vydavatelství a ty ilustrace jim zasponzoruje.

Mně to teda jako moc dobrý celospolečenský trend nepřišel. AI to může změnit k lepšímu. Jasně, budou tam jiné problémy, můžou kvůli tomu zkrachovat talentovaní ilustrátoři. Ale dneska zase krachují talentovaní pisatelé a game designéři kvůli nákladům na jejich produkt, takže to si nevyberete.
If you tell me I should be like 'Mercer', you get your wish: you won't be playing at either of our tables.
Neviditelná kniha - oficiální svět pro Dračí doupě / Drd II
Fate: Rozcestí česká mutace 4. edice Fate RPG v knižním vydání
Doplněk pro získávání zkušeností - alternativní pravidla "expení" pro Dračák / DnD / Hlídku / Fate a další systémy
Uživatelský avatar
Fritzs
Příspěvky: 6292
Registrován: 9. 5. 2005, 21:47
Bydliště: Brno

Re: AI a společnost

Příspěvek od Fritzs »

Když nebudou jako bariéra sloužit ilustrace najede se něco jiného, třeba komiks jak se ukazuje bude dost obtížné automatizovat a některé hry to (Jeskyně a Draci třeba) už v sobě zabudované mají. V konečném důsledku bude bariéra jenom vyšší.
-I don't suffer from insanity. I enjoy every minute of it.

-If violence isn't solving your problems then you aren't using it enough.

-Jestliže je hlad nejlepší kuchař, pak je smrt nejlepší lékař!
Uživatelský avatar
MarkyParky
Příspěvky: 16376
Registrován: 11. 8. 2011, 02:37

Re: AI a společnost

Příspěvek od MarkyParky »

Nojo, třeba se to novou bariérou stane schopnost napsat čtenářsky srozumitelný text na rozumném rozsahu.

EDIT: Ve skutečnosti ne, v praxi je docela velkou bariérou pořád sazba, korektury..., dávám to spíš jako argument na zamyšlení..
Sosacek
Příspěvky: 25732
Registrován: 14. 7. 2004, 19:30

Re: AI a společnost

Příspěvek od Sosacek »

Rozdil je v tom, ze talentovani ilustratori maji prinos pro svet, coz se o "talentovanych game designerech" rict neda.
But nobody came.
Uživatelský avatar
Corny
Příspěvky: 1733
Registrován: 4. 10. 2021, 11:13

Re: AI a společnost

Příspěvek od Corny »

Protože když někdo vytvoří hru, kterou se baví stovky, ne-li tisíce či desetitisíce lidí na světě, vzájemně se baví, socializují, stmelují vzájemné vztahy, ventilují stres, objevují věci o sobě, zlepšují své komunikační schopnosti atd., tak to vůbec není žádný zásadní přínos.
"Nadšený kontrarián."

Kostka, http://www.d20.cz
- stovky článků (tipy k hraní, recenze, design a teorie, ...) a diskusí, skupinové sekce s rozsáhlou podporou, ...a mnohé další.
Uživatelský avatar
Sparkle
Příspěvky: 4137
Registrován: 11. 11. 2008, 00:27
Bydliště: Aštarova flotila

Re: AI a společnost

Příspěvek od Sparkle »

MarkyParky píše: 4. 12. 2022, 11:07 Nojo, třeba se to novou bariérou stane schopnost napsat čtenářsky srozumitelný text na rozumném rozsahu.

EDIT: Ve skutečnosti ne, v praxi je docela velkou bariérou pořád sazba, korektury..., dávám to spíš jako argument na zamyšlení..
S korekturami a sazbou už taky hodně pomáhá AI, mimochodem ;) a nikdo nevřeští.

Sosáček: neměla náhodou Jenna Moran problémy uživit se? Pamatuju si na nějaký blogpost o tom, jak jí kámoši posílali prachy, aby vůbec zvládla fungovat.
If you tell me I should be like 'Mercer', you get your wish: you won't be playing at either of our tables.
Neviditelná kniha - oficiální svět pro Dračí doupě / Drd II
Fate: Rozcestí česká mutace 4. edice Fate RPG v knižním vydání
Doplněk pro získávání zkušeností - alternativní pravidla "expení" pro Dračák / DnD / Hlídku / Fate a další systémy
Uživatelský avatar
Passingby
Příspěvky: 1595
Registrován: 13. 10. 2021, 16:41

Re: AI a společnost

Příspěvek od Passingby »

Sparkle píše: 4. 12. 2022, 10:47 Před nástupem AI obrázků byl celospolečenský trend takový, že zákazníci byli extrémně zmlsaní na kvalitu ilustrací a autoři zajímavých uměleckých projektů (hry, knížky...) měli velký problém svoje dílo prodat, pokud nezainvestovali těžký prachy do ilustrátorů. To vedlo k příliš velké bariéře pro úspěch drobných projektů a taky to autory nutilo tvořit víc safe a mainstream věci, se kterýma měli šanci, že se toho chytne velký vydavatelství a ty ilustrace jim zasponzoruje.

Mně to teda jako moc dobrý celospolečenský trend nepřišel. AI to může změnit k lepšímu. Jasně, budou tam jiné problémy, můžou kvůli tomu zkrachovat talentovaní ilustrátoři. Ale dneska zase krachují talentovaní pisatelé a game designéři kvůli nákladům na jejich produkt, takže to si nevyberete.
Tak tohle je dané hlavně tím, že (dobrý) obrázky jsou schopný přenášet a sdělovat informace mnohem efektivněji a rychleji než text.
Verify you are a human.
It's just an overreaction. In a few months, nobody will remember the drama.
Uživatelský avatar
Sparkle
Příspěvky: 4137
Registrován: 11. 11. 2008, 00:27
Bydliště: Aštarova flotila

Re: AI a společnost

Příspěvek od Sparkle »

A taky obrázek vidíš hned na regálu nebo v reklamě, zatímco kvalitu sazby a textu poznáš většinou až když koupíš a tam už se nikomu moc nechce patlat se se snahou o refundaci.
If you tell me I should be like 'Mercer', you get your wish: you won't be playing at either of our tables.
Neviditelná kniha - oficiální svět pro Dračí doupě / Drd II
Fate: Rozcestí česká mutace 4. edice Fate RPG v knižním vydání
Doplněk pro získávání zkušeností - alternativní pravidla "expení" pro Dračák / DnD / Hlídku / Fate a další systémy
Odpovědět

Zpět na „Realita a pseudorealita“

Kdo je online

Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 5 hostů