Červení herinkové (a uzení sledi)
- Selhan
- Moderátor
- Příspěvky: 3812
- Registrován: 2. 3. 2016, 13:33
- Bydliště: Pankrác
- Kontaktovat uživatele:
Červení herinkové (a uzení sledi)
Máte někdo z erpégéčka dobrou zkušenost s red herringem? Tedy že jste si to při hře užili a že to byl zábavný twist? Můžete to popsat? A jak často je používáte?
Já mám hypotézu, že to většinou nefunguje.
Já mám hypotézu, že to většinou nefunguje.
Toto všechno jsou jen nějaké mé naprosto subjektivní dojmy.
- Quentin
- Noob of The Round Table
- Příspěvky: 9334
- Registrován: 31. 7. 2007, 14:31
- Bydliště: Praha
- Kontaktovat uživatele:
Re: Váš názor na {insert problem here}
Taky by mě to zajímalo.
Zrovna jsem včera psal přípravu na naše "supernatural teenagers," (think Buffy and Stranger Things in 2400), po dvaceti minutách jsem odzoomoval, prolétl očima všechny cool twisty, uvědomil si, že tohle u stolu nikdy neprojde, a půlku promazal
Zrovna jsem včera psal přípravu na naše "supernatural teenagers," (think Buffy and Stranger Things in 2400), po dvaceti minutách jsem odzoomoval, prolétl očima všechny cool twisty, uvědomil si, že tohle u stolu nikdy neprojde, a půlku promazal
http://2k6goblinu.blogspot.cz/
“Questions are gameplay”-Chris McDowall, The ICI Doctrine, 2018
Player Agency (n.): “the feeling of empowerment that comes from being able to take actions in the [virtual] world whose effects relate to the player’s intention” -Mateas, 2001
“Questions are gameplay”-Chris McDowall, The ICI Doctrine, 2018
Player Agency (n.): “the feeling of empowerment that comes from being able to take actions in the [virtual] world whose effects relate to the player’s intention” -Mateas, 2001
- MarkyParky
- Příspěvky: 16381
- Registrován: 11. 8. 2011, 02:37
Re: Váš názor na {insert problem here}
Co je v RPG Red herring?
Falešná/náhodná stopa/encounter, který na sebe strhne pozornost a stáhne hru bokem od původně plánovaného obsahu?
Falešná/náhodná stopa/encounter, který na sebe strhne pozornost a stáhne hru bokem od původně plánovaného obsahu?
- Pieta
- sofistikovaný troll
- Příspěvky: 15030
- Registrován: 6. 9. 2006, 19:08
- Bydliště: Praha, ale původem jsem z Hostivaře
- Kontaktovat uživatele:
Re: Váš názor na {insert problem here}
Red herring je něco, co vypadá jako stopa, ale nikam to ve skutečnosti nevede. To by mělo být v RPG stejné, ne?
Teda samozřejmě jen v případě, že je to RPG, co má podobnou úroveň plánování jako detektivka, ne něco z těch moderních vymyšleností, kde je vrah kvantový až do momentu těsně před koncem vyšetřování. (:
Teda samozřejmě jen v případě, že je to RPG, co má podobnou úroveň plánování jako detektivka, ne něco z těch moderních vymyšleností, kde je vrah kvantový až do momentu těsně před koncem vyšetřování. (:
Cicho żono, deszczyk padał, ja nie słyszał kto to gadał.
Cicho żono, deszczyk rosił, ja nie słyszał kto to prosił.
Cicho żono, deszczyk rosił, ja nie słyszał kto to prosił.
- Selhan
- Moderátor
- Příspěvky: 3812
- Registrován: 2. 3. 2016, 13:33
- Bydliště: Pankrác
- Kontaktovat uživatele:
Re: Váš názor na {insert problem here}
Záměrně zavádějící stopa.
Toto všechno jsou jen nějaké mé naprosto subjektivní dojmy.
- MarkyParky
- Příspěvky: 16381
- Registrován: 11. 8. 2011, 02:37
Re: Váš názor na {insert problem here}
Hm. I to neni jednoznačné.
Záměrně zavádějící stopa, co má nejednoznačný význam, přičemž třeba na první pohled je zavádějící, hráče chvíli vodí za nos a teprve s v kombu s pozdějšími získá nový kontext a udělá twist? S pěkným aha efektem?
To asi můžu. Je to hrozně těžké vyrobit, ale když se to povede, stojí to za to.
Falešná stopa, co tě přímočaře směřuje někam, kde tě GM potřebuje, aby udělal twist? Teda defakto forma bagrování? To už mě štve, ale zkousnu to, když jebto jednou za dlouho.
Falešná stopa, co nikam nevede, jen pálí zdroje/čas (zejména hráčský čas)? Bytostně nesnáším.
Záměrně zavádějící stopa, co má nejednoznačný význam, přičemž třeba na první pohled je zavádějící, hráče chvíli vodí za nos a teprve s v kombu s pozdějšími získá nový kontext a udělá twist? S pěkným aha efektem?
To asi můžu. Je to hrozně těžké vyrobit, ale když se to povede, stojí to za to.
Falešná stopa, co tě přímočaře směřuje někam, kde tě GM potřebuje, aby udělal twist? Teda defakto forma bagrování? To už mě štve, ale zkousnu to, když jebto jednou za dlouho.
Falešná stopa, co nikam nevede, jen pálí zdroje/čas (zejména hráčský čas)? Bytostně nesnáším.
Re: Váš názor na {insert problem here}
Skoro se mi chce zeptat, které "moderní" vymyšlenosti máš na mysli, vzhledem k tomu, že tyhle praktiky se úplně v pohodě objevují i v klasických DnD a jiných og RPG.
"Nadšený kontrarián."
Kostka, http://www.d20.cz
- stovky článků (tipy k hraní, recenze, design a teorie, ...) a diskusí, skupinové sekce s rozsáhlou podporou, ...a mnohé další.
Kostka, http://www.d20.cz
- stovky článků (tipy k hraní, recenze, design a teorie, ...) a diskusí, skupinové sekce s rozsáhlou podporou, ...a mnohé další.
- Pieta
- sofistikovaný troll
- Příspěvky: 15030
- Registrován: 6. 9. 2006, 19:08
- Bydliště: Praha, ale původem jsem z Hostivaře
- Kontaktovat uživatele:
Re: Váš názor na {insert problem here}
Vpravo vedle mého příspěvku, hned pod přezdívkou, je klíč ke čtení mých textů. (:
Re: Váš názor na {insert problem here}
Fair enough
"Nadšený kontrarián."
Kostka, http://www.d20.cz
- stovky článků (tipy k hraní, recenze, design a teorie, ...) a diskusí, skupinové sekce s rozsáhlou podporou, ...a mnohé další.
Kostka, http://www.d20.cz
- stovky článků (tipy k hraní, recenze, design a teorie, ...) a diskusí, skupinové sekce s rozsáhlou podporou, ...a mnohé další.
- MarkyParky
- Příspěvky: 16381
- Registrován: 11. 8. 2011, 02:37
Re: Váš názor na {insert problem here}
Pieta: Kvantový vrah IMHO není Red herring, ale forma iluze.
V kriminálkách a gansterkách v pohodě.
V detektivce nemá co dělat.
Jo a v DnD (ani moderním) jsem ho zatím nikdy neviděl. Zato si ho v pohodě dovedu představit třeba v Bladesech.
V kriminálkách a gansterkách v pohodě.
V detektivce nemá co dělat.
Jo a v DnD (ani moderním) jsem ho zatím nikdy neviděl. Zato si ho v pohodě dovedu představit třeba v Bladesech.
Re: Váš názor na {insert problem here}
"Kvantový vrah" hlavně není ani iluze (on teda Pieta netvrdil ani, že by to byl red herring), kvantový vrah je prostě cokoliv, co GM neplánuje dopředu, všichni tuší že to tam někde v nějaké podobě existuje a časem to získá konkrétní podobu. A je úplně jedno, o jakou jde hru (jen v momentě, kdy to vezme na sebe podobu jednoho ze zásadnějších dějových momentů, jako například kdo je vrah nebo BBEG, se to tváří hrozně výjimečně). A teď je otázka, jestli se ujasní věrohodně s ohledem na děj a na fikci (což skutečně je zcela akceptovatelné v Blades in the Dark a ostatně v kterékoliv jiné hře) a nebo jestli to bude nějaký iluzionistický GM bullshiting.
"Nadšený kontrarián."
Kostka, http://www.d20.cz
- stovky článků (tipy k hraní, recenze, design a teorie, ...) a diskusí, skupinové sekce s rozsáhlou podporou, ...a mnohé další.
Kostka, http://www.d20.cz
- stovky článků (tipy k hraní, recenze, design a teorie, ...) a diskusí, skupinové sekce s rozsáhlou podporou, ...a mnohé další.
- Pieta
- sofistikovaný troll
- Příspěvky: 15030
- Registrován: 6. 9. 2006, 19:08
- Bydliště: Praha, ale původem jsem z Hostivaře
- Kontaktovat uživatele:
Re: Váš názor na {insert problem here}
Kvantový vrah není iluze, ale nutnost ve hrách, kde nikdo nemá právo dopředu říct, kdo je vrah.MarkyParky píše: ↑29. 6. 2022, 07:45Kvantový vrah IMHO není Red herring, ale forma iluze.
V kriminálkách a gansterkách v pohodě.
V detektivce nemá co dělat.
Jo a v DnD (ani moderním) jsem ho zatím nikdy neviděl. Zato si ho v pohodě dovedu představit třeba v Bladesech.
V takových hrách ale nemůže fungovat red herring, protože nikdo nemá právo předem říct, že tahle stopa nikam nevede.
To je vše, co jsem chtěl říct.
Cicho żono, deszczyk padał, ja nie słyszał kto to gadał.
Cicho żono, deszczyk rosił, ja nie słyszał kto to prosił.
Cicho żono, deszczyk rosił, ja nie słyszał kto to prosił.
Re: Váš názor na {insert problem here}
Já se musím přiznat, že v rámci hraní naši kampaně (původně DrD+, posledních pár let DrDII) tenhle koncept u některých zápletek používám - něco se děje, někdo to dělá, ale na začátku (když do toho hráčské postavy šlápnou), tak netuším kdo (natož proč). Ono to totiž může vyplynout i z náhlé herní situace - hráči se svými postavami prostě udělají něco, co by mne nenapadlo, přijde mi to ale jako zajímavý twist, takže do příštího sezení je mým úkolem vymyslet, kdo, proč a jak to dělá .MarkyParky píše: ↑29. 6. 2022, 07:45 Jo a v DnD (ani moderním) jsem ho zatím nikdy neviděl. Zato si ho v pohodě dovedu představit třeba v Bladesech.
Myslel jsem, že v domácích herních kampaních (tedy nikoliv podle natištěných modulů) je podobná situace běžná již od dřevních dob hraní RPG.
- Selhan
- Moderátor
- Příspěvky: 3812
- Registrován: 2. 3. 2016, 13:33
- Bydliště: Pankrác
- Kontaktovat uživatele:
Re: Váš názor na {insert problem here}
"Kvantový" se většinou používá pro ten iluzionistický extrém, kdy je gamemaster připraven to změnit opravdu na poslední chvíli, jak se mu to hodí. Popisovat tím fakt, že nikdo nemá dopředu připravené úplně všechno, mi přijde trochu moc rozbředlé na to, aby to mělo význam.
Toto všechno jsou jen nějaké mé naprosto subjektivní dojmy.
Kdo je online
Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 10 hostů