Červení herinkové (a uzení sledi)
- Jerson
- Inženýr z Ocelového města
- Příspěvky: 22625
- Registrován: 11. 2. 2003, 16:39
- Bydliště: České Budějovice
- Kontaktovat uživatele:
Re: Váš názor na {insert problem here}
Myslím, že jsem Red Herring použil v celé části kampaně, kterou právě hrajeme.
Kvůli hráčům Omegy to dám do Spoileru
Postava tomu odmítla uvěřit a hodlá hledat dál.
Pokud to je Red Herring, tak podle mě fungoval dost dobře.
Kvůli hráčům Omegy to dám do Spoileru
Spoiler
Skupina - hlavně jeden člen - se rok honí za nalezením Lovecraftova Necronomiconu, u kterého si sami od sebe vyvodili, že jeho otevření způsobilo nějaké zlé efekty.
Včera ten jeden hledač dostal do ruky dopis od Lovecrafta, ve kterém píše jednomu NPC, že si Necronominon vymyslel.
Včera ten jeden hledač dostal do ruky dopis od Lovecrafta, ve kterém píše jednomu NPC, že si Necronominon vymyslel.
Pokud to je Red Herring, tak podle mě fungoval dost dobře.
hraju: Ω Projekt Omega
Re: Váš názor na {insert problem here}
Selhan: Máš pravdu, že se takhle většinou mluví spíš o kvantovém ogrovi, aneb "Tahle překážka tam bude tak jako tak, jen nevím kde" a používat to i v kontextu "Nějaká překážka tam bude, jen ještě nevím jaká" už může být poměrně zavádějící, protože byť to má určitou podobnost, tak docela v zásadních okolnostech je to úplně odlišné.
"Nadšený kontrarián."
Kostka, http://www.d20.cz
- stovky článků (tipy k hraní, recenze, design a teorie, ...) a diskusí, skupinové sekce s rozsáhlou podporou, ...a mnohé další.
Kostka, http://www.d20.cz
- stovky článků (tipy k hraní, recenze, design a teorie, ...) a diskusí, skupinové sekce s rozsáhlou podporou, ...a mnohé další.
Re: Váš názor na {insert problem here}
Rozumím, špatně jsem si to tedy asi před tím vyložil, ale i tohle jsem použil, když jsem na poslední chvíli zjistil, že ten, kdo měl být padouchem, by se spíše hodil do ambivalentního vztahu, kdežto jeho pobočník (jenž byl původně epizodní postavou) mi vyšel, že by to byl ten správný padouch par-excellence. Ale to je skutečně spíše výjimka, to je pravda.Selhan píše: ↑29. 6. 2022, 10:57 "Kvantový" se většinou používá pro ten iluzionistický extrém, kdy je gamemaster připraven to změnit fakt na poslední chvíli, jak se mu to hodí. Popisovat tím fakt, že nikdo nemá dopředu připravené úplně všechno, mi přijde trochu moc rozbředlé na to, aby to mělo význam.
EDIT: A není hard-core hraní podle old-schoolu na tabulky náhodných setkání vlastně přímo herně dané zavádění kvantových padouchů ? Mám na mysli takové to klasické: hodím si kostkou, vyjde mi náhodné setkání "mrtvola na cestě"...
Re: Váš názor na {insert problem here}
Vitus: Tak on je rozdíl mezi tím, když "padoucha" dovymyslíš na základě známých reálií settingu, fikce, dosavadního děje a td. a když si prostě hodíš náhodně kostkou
"Nadšený kontrarián."
Kostka, http://www.d20.cz
- stovky článků (tipy k hraní, recenze, design a teorie, ...) a diskusí, skupinové sekce s rozsáhlou podporou, ...a mnohé další.
Kostka, http://www.d20.cz
- stovky článků (tipy k hraní, recenze, design a teorie, ...) a diskusí, skupinové sekce s rozsáhlou podporou, ...a mnohé další.
- Pieta
- sofistikovaný troll
- Příspěvky: 15072
- Registrován: 6. 9. 2006, 19:08
- Bydliště: Praha, ale původem jsem z Hostivaře
- Kontaktovat uživatele:
Re: Váš názor na {insert problem here}
"Kvantový" se používá pro systémy, jejichž konkrétní stav se odhalí teprve v momentě, kdy je k tomu nějakým zkoumáním donutíš. Používat to pro detektivku, kde vrah materializuje teprve pátráním postav, mi přijde zcela odpovídající. (:Selhan píše: ↑29. 6. 2022, 10:57"Kvantový" se většinou používá pro ten iluzionistický extrém, kdy je gamemaster připraven to změnit fakt na poslední chvíli, jak se mu to hodí. Popisovat tím fakt, že nikdo nemá dopředu připravené úplně všechno, mi přijde trochu moc rozbředlé na to, aby to mělo význam.
Cicho żono, deszczyk padał, ja nie słyszał kto to gadał.
Cicho żono, deszczyk rosił, ja nie słyszał kto to prosił.
Cicho żono, deszczyk rosił, ja nie słyszał kto to prosił.
- Selhan
- Moderátor
- Příspěvky: 3832
- Registrován: 2. 3. 2016, 13:33
- Bydliště: Pankrác
- Kontaktovat uživatele:
Re: Váš názor na {insert problem here}
Pieta: Neděláš mi moc radost, že mě nutíš tady pro případné čtenáře deklarovat, že se bavíme o RPG hrách a ne o fyzice, ale že jsi to ty...
Je rozdíl mezi tím, že v průběhy kampaně nějak dojdu k tomu, že je ve světě vrah, kterého jsem si nepřipravil, a doplním jej (v tomto smyslu je ve fantazijním světě kvantové úplně všechno) a když si ho držím v tom nezhrouceném stavu jako kočku v krabici, abych měl možnost to nakonec zvolit jak se mi zrovna zlíbí. Problém je v tom, že hráči to pak nemohou odhalit jinak, než že se rozhodnu, že jim to řeknu - což dost ubírá na celé premise řešení záhady.
Je rozdíl mezi tím, že v průběhy kampaně nějak dojdu k tomu, že je ve světě vrah, kterého jsem si nepřipravil, a doplním jej (v tomto smyslu je ve fantazijním světě kvantové úplně všechno) a když si ho držím v tom nezhrouceném stavu jako kočku v krabici, abych měl možnost to nakonec zvolit jak se mi zrovna zlíbí. Problém je v tom, že hráči to pak nemohou odhalit jinak, než že se rozhodnu, že jim to řeknu - což dost ubírá na celé premise řešení záhady.
Toto všechno jsou jen nějaké mé naprosto subjektivní dojmy.
- Pieta
- sofistikovaný troll
- Příspěvky: 15072
- Registrován: 6. 9. 2006, 19:08
- Bydliště: Praha, ale původem jsem z Hostivaře
- Kontaktovat uživatele:
Re: Váš názor na {insert problem here}
Co je a není možné závisí především na tom, co a jak hraješ. Když si třeba sednete k Dirty Secrets, tak všichni předem ví, že nikdo předem neví, kdo je pachatel a co se doopravdy stalo. A i v klasičtější hře je rozdíl, jestli vypravěč na poslední chvíli (autoritativně) zvolí, kdo je vrah, nebo jestli během vyšetřování spolu s ostatními hráči (kooperativně) zjišťuje, kdo má alibi a kdo má motivaci, až z toho vrah (třeba s nějakým posledním zvratem) vyplyne i jemu.Selhan píše: ↑29. 6. 2022, 11:43Je rozdíl mezi tím, že v průběhy kampaně nějak dojdu k tomu, že je ve světě vrah, kterého jsem si nepřipravil, a doplním jej (v tomto smyslu je ve fantazijním světě kvantové úplně všechno) a když si ho držím v tom nezhrouceném stavu jako kočku v krabici, abych měl možnost to nakonec zvolit jak se mi zrovna zlíbí. Problém je v tom, že hráči to pak nemohou odhalit jinak, než že se rozhodnu, že jim to řeknu - což dost ubírá na celé premise řešení záhady.
Cicho żono, deszczyk padał, ja nie słyszał kto to gadał.
Cicho żono, deszczyk rosił, ja nie słyszał kto to prosił.
Cicho żono, deszczyk rosił, ja nie słyszał kto to prosił.
- MarkyParky
- Příspěvky: 16468
- Registrován: 11. 8. 2011, 02:37
Re: Váš názor na {insert problem here}
Zas tak velký není, protože po tom hodu kostkou stejně přichází interpretace podle settingu, fikce, dosavadního děje a pod.
Ten hod kostkou je jen faktor navíc, který nahrazuje simulátor událostí na pozadí.
- MarkyParky
- Příspěvky: 16468
- Registrován: 11. 8. 2011, 02:37
Re: Váš názor na {insert problem here}
Proto jsem upozorňoval na rozdíl mezi detektivku a kriminálkou/gangsterkou.
Když je řešení záhady hlavní téma (detektivka), tak Kvantový padouch vadí o dost víc, zatímco když je to jen flavour, tak mi neva.
Re: Váš názor na {insert problem here}
Vadí jen, pokud chceš, aby ti vadil.
"Nadšený kontrarián."
Kostka, http://www.d20.cz
- stovky článků (tipy k hraní, recenze, design a teorie, ...) a diskusí, skupinové sekce s rozsáhlou podporou, ...a mnohé další.
Kostka, http://www.d20.cz
- stovky článků (tipy k hraní, recenze, design a teorie, ...) a diskusí, skupinové sekce s rozsáhlou podporou, ...a mnohé další.
Re: Váš názor na {insert problem here}
Pardon, že to dám to trochu jiných souvislostí, ale ty dva poslední příspěvky vlastně vedou k relativizaci kvantového padoucha. And that just made my day.
Re: Váš názor na {insert problem here}
Dobrý red herringy mám ráda, jako hráčka, i jako GM. Byla dost sranda, když sme kdysi půl roku hledali neexistujícího vlkodlaka jenom proto, že jedna z mrtvol u sebe měla stříbrnej tesák, wolf's bane, a kalendář s vyznačenejma lunárníma fázema.
Ale je třeba red herringy používat s citem, a šetřit s nima, rozhodně je necpat do každý session. Měl by IMHO bejt vzácnej 18ti letá panna v bordelu... a třeba já si jako GM musim dávat sakra pozor, abych je hráčům nevyráběla nechtěně, tím že bych se při popisu něčemu věnovala až moc, nebo naopak málo ve srovnání se zbytkem scény... protože u svejch hráčů tím jejich pozornost k takovýmu předmětu stoprocentně přilákám
Re: Váš názor na {insert problem here}
Mně se na předposledním sezení povedl nechtěný Red herring, kdy hráči mluvili s nóbl NPC a abych jim ukázala časový pres a zároveň ta věta měla koření tak jsem plácla něco jako "Nemohu se s vámi dlouho vybavovat, v pět mám sezení s Lady Paulinou". Oni se chytli té hlášky o Lady Paulině a mysleli si, že je to nějaká relevantní postava pro místní konspirace. Nebyla, jakože vůbec. Občas se to prostě stane. Hráči-fajnovky prohlašující kategorické odsudky typu "red herringy bytostně nesnáším" ke GMově pohodě rozhodně nepřispívají.
If you tell me I should be like 'Mercer', you get your wish: you won't be playing at either of our tables.
Neviditelná kniha - oficiální svět pro Dračí doupě / Drd II
Fate: Rozcestí česká mutace 4. edice Fate RPG v knižním vydání
Doplněk pro získávání zkušeností - alternativní pravidla "expení" pro Dračák / DnD / Hlídku / Fate a další systémy
Neviditelná kniha - oficiální svět pro Dračí doupě / Drd II
Fate: Rozcestí česká mutace 4. edice Fate RPG v knižním vydání
Doplněk pro získávání zkušeností - alternativní pravidla "expení" pro Dračák / DnD / Hlídku / Fate a další systémy
- Selhan
- Moderátor
- Příspěvky: 3832
- Registrován: 2. 3. 2016, 13:33
- Bydliště: Pankrác
- Kontaktovat uživatele:
Re: Váš názor na {insert problem here}
Sprakle, pardon, ale nepřeháníš to trochu s tím staráním se o to, aby se náhodou něco nelíbilo GMovi? Já se chci snad jako hráč taky bavit, a když se mi něco nelíbí, a GM to nerozdýchá - tak asi bude lepší spolu nehrát, ne?
Krom toho nemluvím o "nechtěných red herrings" (to mi přijde až skoro jako protimluv) - ty se stávají neustále a můj dojem právěže je, že je proto zbytečné přidávat naschvál další.
Krom toho nemluvím o "nechtěných red herrings" (to mi přijde až skoro jako protimluv) - ty se stávají neustále a můj dojem právěže je, že je proto zbytečné přidávat naschvál další.
Toto všechno jsou jen nějaké mé naprosto subjektivní dojmy.
Re: Váš názor na {insert problem here}
Já bych se opět nepouštěl do tématu toho, jak GMové tu nejsou od toho, abychom kolem nic našlapovali po špičkách a jejich "pohoda" je hlavně jejich odpovědnost a ne problém ostatních...to už jsme tu řešili jinde docela extenzivně.
"Nadšený kontrarián."
Kostka, http://www.d20.cz
- stovky článků (tipy k hraní, recenze, design a teorie, ...) a diskusí, skupinové sekce s rozsáhlou podporou, ...a mnohé další.
Kostka, http://www.d20.cz
- stovky článků (tipy k hraní, recenze, design a teorie, ...) a diskusí, skupinové sekce s rozsáhlou podporou, ...a mnohé další.
Kdo je online
Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 8 hostů