[OSEnauti] Zahrajme si Castle Xyntillan! – 1. sezóna u konce

OSEnauti jsou společné (převážně) online hraní OSE, ve kterém s jednou postavou přecházíte mezi hrami různých sudí a bavíte se chaosem, který vzniká.

Moderátor: MarkyParky

Odpovědět

Má Xyntillan nadále být součástí sdíleného multiverza OSEnautů?

Preferuju, aby byl Xyntillan pořád propojený s OSEnauty.
3
33%
Preferuju, aby se Xyntillan od OSEnautů odstřihl.
2
22%
Vyhovuje mi obojí.
4
44%
 
Celkem hlasů: 9

Uživatelský avatar
Markus
Vrchní krutovládce; Administrátor
Příspěvky: 21019
Registrován: 19. 8. 2001, 00:00
Bydliště: Mnohovesmír! Brno!
Kontaktovat uživatele:

[OSEnauti] Zahrajme si Castle Xyntillan! – 1. sezóna u konce

Příspěvek od Markus »

Obrázek

:arrow? Anotace v Databázi

Castle Xyntillan je jeden z nejlepších produktů dnešní OSR scény, jaký znám. Je to megadungeon v odlehčeném žánru „funhouse“ – strašidelný hrad plný groteskních nepřátel, šibeničního humoru, bizarních pokladů a nástrah. Než abych vám o něm jen básnil, pojďme si ho radši společně zahrát! Nejspíš koncem léta nebo začátkem podzimu bych chtěl na RPG Fóru začít svolávat příležitostné online výpravy ve stylu West Marches, aneb „kdo má čas a chuť si zrovna zahrát, je vítán“.

:arrow? Přehled zápisů (novým hráčům doporučuju přečíst si aspoň jeden, ať mají nějaký přehled)
:arrow? Sdílená složka na postavy a jiné dokumenty
:arrow? Domácí úpravy pravidel
Uživatelský avatar
MarkyParky
Příspěvky: 16478
Registrován: 11. 8. 2011, 02:37

Re: [OSEnauti] Zahrajme si Castle Xyntillan! (+ zápisy)

Příspěvek od MarkyParky »

V KŠM jsou spoilerové zápisy částečně identifikovaných předmětů, kdyby je někdo chtěl použít v Xyntilanu už dnes.
Uživatelský avatar
Markus
Vrchní krutovládce; Administrátor
Příspěvky: 21019
Registrován: 19. 8. 2001, 00:00
Bydliště: Mnohovesmír! Brno!
Kontaktovat uživatele:

Re: [OSEnauti] Zahrajme si Castle Xyntillan! (+ zápisy)

Příspěvek od Markus »

Pro velkou poptávku přidáno na začátek pravidel tohle:
Úschova předmětů, půjčky, finanční operace

OSEnauti hledající finanční služby nebo možnost úschovy mají několik možností:

Úschova předmětů
- Pokud si s sebou něco nechcete brát na výpravu (předměty, peníze...), můžete to nechat v hostinci nebo třeba zakopat někde pod dubem. Za každou uplynulou výpravu je šance 10 % (opakované hody), že vám to někdo ukradne.

Banka Fuggerů
Zdejší skromná pobočka bankovního domu rodu Fuggerů. Nabízí finanční služby:
- Půjčky: Banka půjčí libovolný obnos, ale postava v ní musí nechat zástavu (předměty) v dvojnásobné hodnotě. Úrok činí 10 %, po splacení dluhu i s úrokem dostanete předměty zpět.
- Směna: Bohatství je možné měnit za jiné denominace: stříbrňáky > zlaťáky > bankovky. Bankovní poplatek je 5 %. Bankovky nic neváží, ale platí jen v Evropě. Ve městě bohužel není zlatník, který by prodával drahokamy.
- Úschova: Do Fuggerovic trezoru je možné uložit peníze bez rizika, že je někdo ukradne. Pokud tam zůstanou aspoň měsíc (4 výpravy), je výběr zdarma. Na předčasný výběr se vztahuje poplatek 10 %.
To zároveň platí, že od téhle chvíle není možné nechávat cennosti bezpečně v hostinci. Vždy je šance 10 %, že je tam někdo ukradne. Nedivte se, no! Přitahujete dost pozornosti.
Uživatelský avatar
Markus
Vrchní krutovládce; Administrátor
Příspěvky: 21019
Registrován: 19. 8. 2001, 00:00
Bydliště: Mnohovesmír! Brno!
Kontaktovat uživatele:

Re: [OSEnauti] Zahrajme si Castle Xyntillan! (+ zápisy)

Příspěvek od Markus »

tynian v konverzaci před sezením píše:Já nevím, ten Markus nás chce slíknout do naha... nejdřív poplatky za životní styl, clo, zloději, krutý to svět.
Jezus
Příspěvky: 2647
Registrován: 26. 1. 2018, 10:35
Bydliště: Brno

Re: [OSEnauti] Zahrajme si Castle Xyntillan! (+ zápisy)

Příspěvek od Jezus »

Spíš krutý to GM :-) Všímáte si například, že ten "cirkus", co vyvolal Babatunde, vyšponoval ceny, ale o rozšířené nabídce zboží, žoldnéřů ochotných se vydat hledat pohádkové poklady ani slovo (jen fluff, ale "pravidlově" nic)? Jen negativní důsledky... Prej "nestranný rozhodčí", to určitě :>;o) :-D
Uživatelský avatar
Vaarsuvis
Příspěvky: 690
Registrován: 15. 2. 2008, 10:42

Re: [OSEnauti] Zahrajme si Castle Xyntillan! (+ zápisy)

Příspěvek od Vaarsuvis »

Pravda, mohlo by se vygenerovat po dobu cirkusu tolik žoldnéřů, jako by to bylo velkoměsto (nebo jiná větši kategorie :)
Uživatelský avatar
Markus
Vrchní krutovládce; Administrátor
Příspěvky: 21019
Registrován: 19. 8. 2001, 00:00
Bydliště: Mnohovesmír! Brno!
Kontaktovat uživatele:

Re: [OSEnauti] Zahrajme si Castle Xyntillan! (+ zápisy)

Příspěvek od Markus »

Vám přijde, že je jich v té nabídce málo?
Uživatelský avatar
Vaarsuvis
Příspěvky: 690
Registrován: 15. 2. 2008, 10:42

Re: [OSEnauti] Zahrajme si Castle Xyntillan! (+ zápisy)

Příspěvek od Vaarsuvis »

Sorry, já se nekoukl. :doh:
Jezus
Příspěvky: 2647
Registrován: 26. 1. 2018, 10:35
Bydliště: Brno

Re: [OSEnauti] Zahrajme si Castle Xyntillan! (+ zápisy)

Příspěvek od Jezus »

Přijde mi, že jich je tam málo dobrých :-) Ale mě je to jedno, nikam nejdu. Jen jsem chtěl zmínit, že zatímco negativní důsledky "cirkusu" jsi výslovně zmínil (vše je dražší), ty pozitivní ne. Jak mám poznat, že se rozšířila nabídka žoldnéřů proto, že je cirkus, a ne nějakým tvým skrytým hodem?

Kdybych si přečetl "zároveň se objevují noví žoldnéři přilákaní příslibem pohádkového bohatství" (GM si vícekrát hodí a zařadí ty kvalitnější), tak to působí úplně jinak.
Stejně jako kdybych si přečetl, že mezi stánkaři se objevuje i exotické zboží (třeba bys hodil na tabulku toho žida, jakože to prodává někdo jiný a nabídl to všem). Nebo ty drahokamy, co jsou další zboží, co zase nejde koupit. Mohl je příležitostně někdo nabízet (jedinečná příležitost, samozřejmě s přirážkou!).

Ale ne, jediné, co si přečtu jsou další poplatky a další negativa. To pak prostě působí, že jsi "dračákovský PJ", co zatápí hráčům, a ne "nestranný sudí", co vymýšlí i co dobrého mohl ten cirkus přinést.

Nechápej mě špatně, mě se třeba líbí to, že se projevil všechen ten shon tím, že se Lyšákovi loupežníci stáhli jinam (příležitost! vlastně dokonce první pozitivní věc) i to že to buď byli oni, kdo unesl Hermínu, nebo to byli ti pobudové z toho dalšího modulu (nevíme, ale dějí se věci!). Jen to prostě působí, že děláš hlavně A (co negativního to přineslo - vyšší ceny, cla, bankovní poplatky za úschovu, možná i ta Hermína /byť ta spíš souvisí s tím modulem/), ale B skoro ne (drahokamy, větší nabídka zboží /když už je dražší/, zajímavější žoldnéři...).
Buď to B neumíš prodat (zapomněl jsi ho zmínit) nebo ho neděláš tak důsledně jako A (což prostě máš příště při podobné příležitosti možnost napravit).
Uživatelský avatar
Markus
Vrchní krutovládce; Administrátor
Příspěvky: 21019
Registrován: 19. 8. 2001, 00:00
Bydliště: Mnohovesmír! Brno!
Kontaktovat uživatele:

Re: [OSEnauti] Zahrajme si Castle Xyntillan! (+ zápisy)

Příspěvek od Markus »

RYCHLÉ SHRNUTÍ 10. VÝPRAVY

Výprava se doslechla, že byla unesena pasačka hus Hermína. Vyrazila do hradu, tam si to suveréně naštrádovala do mučírny, kde skutečně byl kat Mortagu! Dobrodruzi ho zajali, sundali mu kápi z hlavy, načež se kat proměnil v krotkého a spolupracujícího muže který jim vše vysvětlil: Hermínu unesl Gilbert Malévol zvaný Lišák na Mortagův popud. Kat se jí totiž chce dvořit a ve městě mu to pořád někdo kazí! Momentálně ji drží ve Zpívajících jeskyních (jiné dobrodružství), kam má Mortagu přijít. Mortagu souhlasil, že tam dobrodruhy zavede (příště).

Zachránili taky katova mučeného zajatce Karla Niemanda. Byl napíchnutý v železné panně, ale paladinka mu zacelila rány.

Pak výprava potkala Mortagova pána Zvířete – kolosální člověko-lev, který je vykázal, ať ho „Zanechají jeho samotě“ (je nešťastně zamilovaný do své zajatkyně, ale Mortagu neví, kde přesně ji drží).

Ve sklepení potkala kostlivého mága Aristida zvaného Patricij (má obraz v obrazárně), před nímž téměř všichni zmrzli strachy. Naštěstí mág neměl náladu se s nimi otravovat, a tak je jen vypoklonkoval z hradu a šel dál.

Výprava našla jámu a kyvadlo, kde opička Žofka uskočila smrtícímu kyvadlu a přinesla přesýpací hodiny naplněné drahokamy (2400 zl.)

Dobrodruzi pobyli 15 nemrtvých šlechticů, co vystoupili z gobelínů. O kousek dál rozprášili tancující krysy a vzali jim kouzelnou krysařskou flétnu. Bude se prý hodit v hladomorně.


POKLADY

Drahokamy z hodin = 2400 zl.
Zlaťáky z gobelínových kostlivců = 150 zl.

Podíl (4 hráči, 1 ozbrojenkyně) = 567 zl.; z toho je 533 v miniaturních drahokamech (nezatěžují) a jen 34 ve zlatých mincích.
Ozbrojenkyně = 283 zl.

ZKUŠENOSTI
Základ z pokladů = 2550 xp
Mortagu = 20 xp
Pláštník (oživlý gobelín) = 500 xp
15 kostlivců = 150 xp
25 obřích krys = 125 xp

Podíl na jednoho = +743 zkušeností

Ubertin bonusových +100 zk. za to, jak ho Gerrieke učí sebeobraně


KOUZELNÉ PŘEDMĚTY

Katovská kápě (netatěžuje)
- Prokletý předmět. Kdo si ji nasadí, musí uspět v záchraně proti kouzlu, jinak propadá její moci – stane se zlým a sprostým, kuklu dobrovolně kápě.

Krysařská flétna (váha 1/3)
- Krysy a myši na její zvuk musejí tancovat. Úspěšnost hraní závisí na povolání:
- Bard: 6 z 6
- Nebojová povolání (ta, co se jim útok zlepšuje každých 5 úrovní): 3 z 6
- Polobojová povolání (útok se zlepšuje co 4 úrovně): 2 z 6
- Bojová povolání (útok se zlepšuje co 3 úrovně): 1 z 6
- Šanci mají o 1 lepší ty postavy, v jejichž původu (kultura, civilní profese...) prominentně figuruje hudba
Uživatelský avatar
Markus
Vrchní krutovládce; Administrátor
Příspěvky: 21019
Registrován: 19. 8. 2001, 00:00
Bydliště: Mnohovesmír! Brno!
Kontaktovat uživatele:

Re: [OSEnauti] Zahrajme si Castle Xyntillan! (+ zápisy)

Příspěvek od Markus »

Zápis z minulé výpravy.

Další bude vyhlášena co nevidět!

Obrázek

:arrow? XY10: Příběhy lásky
Poslední týden žije městečko Tours-en-Savoy pouťovou náladou. Babatundeho spanilá výprava (9. expedice) přilákala čumily a cestovatele ze široka daleka. Ve městě vyrostly stánky prodávající všechno možné i nemožné, vyrojili se tu šarlatáni a kořenářky, po ulicích pochodují kapely, mezi nimi se proplétají všemožná zvířata, za hradbami stojí cirkus, obludárium a kdoví co ještě. V tom povyk se leccos (a leckdo ztratí).

Začala se tak formovat výprava desátá. I v ní se vyskytne několik OSEnautů z cizích světů a povede ji opět muž černé pleti (pro místní Švajčary „mouřenín“) – tentokrát ovšem bude výprava poněkud funebrální.
Uživatelský avatar
Markus
Vrchní krutovládce; Administrátor
Příspěvky: 21019
Registrován: 19. 8. 2001, 00:00
Bydliště: Mnohovesmír! Brno!
Kontaktovat uživatele:

Re: [OSEnauti] Zahrajme si Castle Xyntillan! (+ zápisy)

Příspěvek od Markus »

Navrhujte cíle na 11. výpravu do Xyntillanu

Chtěl bych s Xyntillanem přejít na trochu obrácený způsob organizace. Místo aby se nejdřív přihlásili hráči a ti se potom domlouvali na cílech výpravy, otočíme to – nejdřív se hráči dohodnou na cíli výpravy a teprve potom se určí, kdo na výpravu vůbec půjde. Slibuju si od toho koncetrovanější výpravy s jasnějším cílem a především s postavami (potažmo hráči), kteří jsou vzájemně kompatibilní a zajímají je stejné věci.

Jak to bude probíhat. Zkráceně:

1. Nabídnu termíny na příští výpravu.
2. Kdokoli může navrhnout cíl výpravy, případně další parametry.
3. Hlasuje se o cílích a parametrech.
4. Výherní cíl/parametry se reálně půjdou.
5. Chytře nastavený systém zaručuje, že se dostane na každého.

Pojďme to vyzkoušet!


Navrhujte výpravy na 11. expedici
Bude se konat v termínu 4., 5., nebo 6. dubna od 19:00

Kdokoli může navrhnout cíl a parametry výpravy v následujícím formátu:
Název výpravy
Datum: (uveďte, ve které dny se výprava může konat)
Úrovně postav: (uveďte rozmezí tří úrovní, například 2. až 4. úroveň; maximum je 4. až 6. úroveň)

Podrobnosti: (Podrobněji popište, o co má na výpravě jít. Můžete specifikovat libovolná další kritéria, pro koho je výprava vhodná, například „bude to bojově orientovaná výprava“, „je to výprava vhodná pro zlé postavy“, případně „všechny postavy musejí být slušně oblečené“. Fantazii se meze nekladou.)
Příklady:
Název výpravy: Deus Vult!
Datum: středa nebo čtvrtek
Úrovně postav: 4. až 6.

Podrobnosti: Vypátráme, kde má pelech ten obludný netvor zvaný Zvíře, a pak ho ve jméně Božím zahubíme! Vítáni všichni hrdinové, ale očekávejte brutální řež. Vezměte co nejvíc družiníků!
Název výpravy: Vzhůru do neznáma!
Datum: libovolné
Úrovně postav: 1. až 3. úroveň

Podrobnosti: Štve mě, že je severozápadní budova pořád neprozkoumaná. Pojďme to změnit! Tohle je pravděpodobně dobrá výprava pro hráče, kteří nechtějí řešit rozjeté dějové linky a chtěli by zahájit něco nového.
Název výpravy: Pokrevní pouta
Datum: libovolné
Úrovně postav: 3. až 5. úroveň

Podrobnosti: Vstup povolen jen postavám ve slušném, nenápadném oblečení. Zbraně a zbroje jen nenápadné. Žádní družiníci! Pokusíme se nenápadně vetřít na ples, kde zkusíme ohromit upírskou hraběnku a dostat se jí do přízně. Pokud k tomu bude svolná, napijeme se její krve, abychom se stali jejími vazaly, a pak začneme plnit její přání.
Uzavírka na návrhy je středa 29. večer. Během celé doby sbírání návrhů můžete s ostatními diskutovat o podrobnostech a libovolně svůj návrh upravovat nebo zpřesňovat. Hlasování proběhne do pátku večer. (Je to dost nadoraz s případným hraním, za což se omlouvám. Příště se pokusím mít větší časovou rezervu.)


Hlasování

Hlasování o vítězné výpravě proběhne ve čtvrtek až pátek.

Každý hráč bude mít 2 hlasy a může tedy hlasovat pro 2 různé výpravy. (Pokud nějakou navrhl sám, doporučuje se, aby pro ni hlasoval.)

Výprava, která posbírá nejvíc hlasů, se půjde a hráči, kteří pro ni hlasovali, na ni budou automaticky přihlášeni.

Pokud zbudou nějaká volná místa, teprve v tuhle chvíli se výprava „veřejně“ otevírá k dalšímu přihlašování a můžou se do ni přihlásit ostatní – jak ti, kteří hlasovali pro jiné výpravy, tak ti, kteří se celého tohohle procesu neúčastnili. (Ano, hlasování odměňuje aktivní hráče.)

Hráči, kteří se zúčastní hlasování a na výpravu nepůjdou (buď proto, že na ně nezbude místo, nebo protože zvítězí výprava, o kterou nemají zájem), dostávají +1 k váze všech svých hlasů v příštím hlasování (kumulativně!). Tím by se mělo zajistit, že nikdo nebude odstrčen dlouhodobě a na každého (a jeho nápady) se nakonec dostane.

Jelikož Jezus se nedostal minule, má +1 k váze hlasů už v tomto kole hlasování!

Všechno jasné? Pojďme to zkusit!
Uživatelský avatar
Stařec
Příspěvky: 226
Registrován: 25. 8. 2010, 11:30

Re: [OSEnauti] Zahrajme si Castle Xyntillan! (+ zápisy)

Příspěvek od Stařec »

Nadšení je dostatek, ale v daný týden provádím spanilou jízdu po Brně a k technologiím moc přístup asi nebude. Jak bychom se tvářili na hraní naživo?
Verba vana aut risui apta non loqui!
Uživatelský avatar
Markus
Vrchní krutovládce; Administrátor
Příspěvky: 21019
Registrován: 19. 8. 2001, 00:00
Bydliště: Mnohovesmír! Brno!
Kontaktovat uživatele:

Re: [OSEnauti] Zahrajme si Castle Xyntillan! (+ zápisy)

Příspěvek od Markus »

K hraní naživo se tvářím tak, že můžeš zkusit vyhlásit výpravu, kde bude něco jako „Datum: libovolné, ale naživo v Brně.“
Pak o tom můžeme hlasovat a uvidíme, jestli vyhraje.
Demokracie! :)
Uživatelský avatar
Stařec
Příspěvky: 226
Registrován: 25. 8. 2010, 11:30

Re: [OSEnauti] Zahrajme si Castle Xyntillan! (+ zápisy)

Příspěvek od Stařec »

Ok, tak navrhuju:
Výprava do Liščího doupěte
Datum: 4., 5., nebo 6. dubna, silná preference úterý 4. dubna
Úrovně postav: 2. až 4. úroveň
Specialita: hraní naživo v Brně!

Podrobnosti: Kat Mortagu vyzradil, že nechal husopasku Hermínu unést Gilbertem "Lišákem" Malévolem a nyní je držna v úkrytu v nedalekém lesíku (mimo Xyntillan, severně od městečka). Plachý a prostoduchý kat, zproštěn prokleté kápě, je ochoten pomoci a zachránce zavést k loupežnickému táboru!
Naposledy upravil(a) Stařec dne 26. 3. 2023, 16:16, celkem upraveno 1 x.
Verba vana aut risui apta non loqui!
Uživatelský avatar
Markus
Vrchní krutovládce; Administrátor
Příspěvky: 21019
Registrován: 19. 8. 2001, 00:00
Bydliště: Mnohovesmír! Brno!
Kontaktovat uživatele:

Re: [OSEnauti] Zahrajme si Castle Xyntillan! (+ zápisy)

Příspěvek od Markus »

Super! Sám jsem zvědavý, jestli se někdo na brněnský Xyntillan najde.
To dobrodružství je určené pro 2. až 4. úroveň, tak to asi bude vhodnější rozmezí úrovní.
(Ta nutnost určit u výpravu úrovně dává větší smysl u Xyntillanu, který je pro 1. až 6. a obsahuje různě obtížné oblasti.)
Odpovědět

Zpět na „OSEnauti – otevřené hraní OSE“

Kdo je online

Uživatelé prohlížející si toto fórum: Bing [Bot] a 0 hostů