[OSEnauti] Zahrajme si Castle Xyntillan! – 1. sezóna u konce
Moderátor: MarkyParky
- Markus
- Vrchní krutovládce; Administrátor
- Příspěvky: 21022
- Registrován: 19. 8. 2001, 00:00
- Bydliště: Mnohovesmír! Brno!
- Kontaktovat uživatele:
[OSEnauti] Zahrajme si Castle Xyntillan! – 1. sezóna u konce
Anotace v Databázi
Castle Xyntillan je jeden z nejlepších produktů dnešní OSR scény, jaký znám. Je to megadungeon v odlehčeném žánru „funhouse“ – strašidelný hrad plný groteskních nepřátel, šibeničního humoru, bizarních pokladů a nástrah. Než abych vám o něm jen básnil, pojďme si ho radši společně zahrát! Nejspíš koncem léta nebo začátkem podzimu bych chtěl na RPG Fóru začít svolávat příležitostné online výpravy ve stylu West Marches, aneb „kdo má čas a chuť si zrovna zahrát, je vítán“.
Přehled zápisů (novým hráčům doporučuju přečíst si aspoň jeden, ať mají nějaký přehled)
Sdílená složka na postavy a jiné dokumenty
Domácí úpravy pravidel
- Markus
- Vrchní krutovládce; Administrátor
- Příspěvky: 21022
- Registrován: 19. 8. 2001, 00:00
- Bydliště: Mnohovesmír! Brno!
- Kontaktovat uživatele:
Re: [OSEnauti] Zahrajme si Castle Xyntillan! (+ zápisy)
XY03: Trik s teletem a soudkem vína aneb proč je důležité neztráceti ze zřetele cíle
Zápis z další výpravy online otevřené kampaně ve hradě Xyntillan. Výpravy se organizují v diskuzi na RPG Fóru, a pokud byste měli zájem, brány hradu jsou otevřené. Přihlaste se na volný termín a můžete v Xyntillanu umřít i vy!
Píše se čtvrtý květnový týden a do Xyntillanu vyráží třetí expedice, složením úplně jiná než ta předchozí, která přinesla zkazky o mluvících obrazech a hordách kostlivců, kteří střeží žaláře. Obě expedice – tahle i ta minulá – ovšem sdílejí společný cíl. Chtějí vysvobodit zlodějku Annamáriu, která se v hradě ztratila už během první výpravy. A zatímco předchozí expedice na to šla silou, když se pokusila vyčistit žaláře od desítek kostlivců a potom je v klidu prozkoumat (což se povedlo jen částečně – kostlivecké síly byly výrazně zredukovány, ale nakonec výprava i tak musela z hradu utíkat), tahle výprava na to chce jít chytrostí. Podaří se jim trik s teletem a soudkem vína?
- Markus
- Vrchní krutovládce; Administrátor
- Příspěvky: 21022
- Registrován: 19. 8. 2001, 00:00
- Bydliště: Mnohovesmír! Brno!
- Kontaktovat uživatele:
Re: [OSEnauti] Zahrajme si Castle Xyntillan! (+ zápisy)
Další sezení Xyntillanu proběhne už zítra, 6. 9.!
Zatím přihlášení:
- Bifi
- Vaarsuvis
- Jezus
Omezím počet hráčů na 5, tj. mám ještě dvě volná místa.
Přihlášení už se klidně můžou domlouvat. Pokud se přihlásí někdo nový, může už tvořit postavu, jsem k dispozici pro konzultace.
Zatím přihlášení:
- Bifi
- Vaarsuvis
- Jezus
Omezím počet hráčů na 5, tj. mám ještě dvě volná místa.
Přihlášení už se klidně můžou domlouvat. Pokud se přihlásí někdo nový, může už tvořit postavu, jsem k dispozici pro konzultace.
- Markus
- Vrchní krutovládce; Administrátor
- Příspěvky: 21022
- Registrován: 19. 8. 2001, 00:00
- Bydliště: Mnohovesmír! Brno!
- Kontaktovat uživatele:
Re: [OSEnauti] Zahrajme si Castle Xyntillan! (+ zápisy)
Učesaný Louis se sice kasal, že prodá všechno, ale mluvící vyhrožující obraz kata je prý příliš silné kafe i na něj. Posílá vás do kočičince madame Polidori (místní bordel), která se prý zajímá o umění a mohlo by to být něco pro ni. (Reálný efekt: přehazuji horkou bramboru dál. Pokud budete chtít, můžeme na začátku sezení na pár minut navštívit bordel.)
Explozivní truhličku je vám ochotný vyrobit váš nový známý „vynálezce“ Hans Zauberblatt. Bude prý muset spolupracovat s místní kovářem, práce mu potrvá zhruba dva týdny. Výbušná truhlička s účinností jednoho alchymistického ohně vás vyjde na 250 zlatých. Přidejte +100 zl. za každý další alchymystický oheň, maximáně tři. (S více chemikáliemi roste náročnost výroby). Chce poloviční zálohu předem.Elenistar píše: ↑30. 8. 2022, 11:49 Přidám další nápad, byť se obávám, že bude asi finančně náročnější. Mám představu malé kovové/dřevěné truhličky, o které buď budeme tvrdit, že je plná cenností a nebo tam skutečně i něco bude. Jenomže to bude past. Při otevření by měla explodovat a blízké okolí (například staré obvazy) by mohlo začít hořet.
Re: [OSEnauti] Zahrajme si Castle Xyntillan! (+ zápisy)
V kombinaci s Gustavem zbrojířem lomeno zlatníkem. By to možná vyšlo. Markusi, veď mě prosím tedy jako případného náhradník po osmé hodině. Bohužel úterý je u mě komplikované
- Markus
- Vrchní krutovládce; Administrátor
- Příspěvky: 21022
- Registrován: 19. 8. 2001, 00:00
- Bydliště: Mnohovesmír! Brno!
- Kontaktovat uživatele:
Re: [OSEnauti] Zahrajme si Castle Xyntillan! (+ zápisy)
Promyslím, jakou vám dá slevu, když budete spolupracovat. Ale bude to spíš málo, reálné náklady jsou hlavně za práci alchymisty/vynálezce.
Samozřejmě pokud byste mu přinesli obsah Mandragorovy laboratoře, tak by vám to udělal jako laskavost a pravděpodobně by vám ještě něco zaplatil.
Samozřejmě pokud byste mu přinesli obsah Mandragorovy laboratoře, tak by vám to udělal jako laskavost a pravděpodobně by vám ještě něco zaplatil.
Re: [OSEnauti] Zahrajme si Castle Xyntillan! (+ zápisy)
"Vaše slova jsou velikou výzvou pro můj jižanský temperament, pane! Cítím se značně popuzen byť jen náznakem toho, že by slovutný Ercole Bernandi mohl jít do nějakého hampejzu... aby tam strávil jen pár minut!"
Jinými slovy se jako hráč rád obětuju, nebude-li zbytí
Nicméně to by měl říci Karl Konrád (Stařec), jestli mu nevadí, že mu tak trochu vyžeru zajímavou kecací odbočku. To, že zisk z obrazu se dělí rovným dílem, je jedna věc. Ale když to vede k něčemu zajímavému, držím pravidlo, že přednost má autor prvotního nápadu
"Gustávo, amico mío, v tobě se tvé původní řemeslo nezapře stejně jako německá krev. Skoro se až bojím, jaké pekelné stroje budete vymýšlet za sto let! Nápad je to pochopitelně eccellente, jen pozor, kdo se s tím bude tahat. To není soudek vína, aby měl konkrétní místo, kam je třeba jej doručit. Navíc... jaká je šance, že na tu maledetta mummia narazíme znovu?
Ne vážně, jak velká asi myslíte? Chtěl by se někdo vsadit?"
- Markus
- Vrchní krutovládce; Administrátor
- Příspěvky: 21022
- Registrován: 19. 8. 2001, 00:00
- Bydliště: Mnohovesmír! Brno!
- Kontaktovat uživatele:
Re: [OSEnauti] Zahrajme si Castle Xyntillan! (+ zápisy)
Tak to udělejme takhle. Výbušná/zápalná truhlička.
Základní cena (1k8 zranění): 250 zl.
- Varianta 2k8 zranění: 350 zl.
- Varianta 3k8 zranění: 450 zl.
Pokud bude pomáhat kovář, celková cena se sníží o 25 %, pokud zlatník, o dalších 25 %. (tzn. nejsilnější verze bude při maximální slevě stát 225 zl.) Cena po slevě je vyloženě dumpingová a odráží to, že vynálezci pomáháte vymyslet nějaký nový předmět, který on potom bude schopný vyrábět i nadále a prodávat za vyšší ceny. Spoluvynálezci budou mít cenu vždy zlevněnou, ostatním to napálí na víc.
Práce může začít kdykoli. Jakmile oznámíte zahájení práce, pomáhající postavy se nesmí účastnit příštích 2 expedic do Xyntillanu. Můžou ale vyrážet jinam do multiverza OSEnautů (protože čas plyne různě, a zatímco bude v Xyntillanu čas stát, oni stihnou dobrodružství jinde). A hráč se samozřejmě může expedic zúčastnit s jinou postavou.
Základní cena (1k8 zranění): 250 zl.
- Varianta 2k8 zranění: 350 zl.
- Varianta 3k8 zranění: 450 zl.
Pokud bude pomáhat kovář, celková cena se sníží o 25 %, pokud zlatník, o dalších 25 %. (tzn. nejsilnější verze bude při maximální slevě stát 225 zl.) Cena po slevě je vyloženě dumpingová a odráží to, že vynálezci pomáháte vymyslet nějaký nový předmět, který on potom bude schopný vyrábět i nadále a prodávat za vyšší ceny. Spoluvynálezci budou mít cenu vždy zlevněnou, ostatním to napálí na víc.
Práce může začít kdykoli. Jakmile oznámíte zahájení práce, pomáhající postavy se nesmí účastnit příštích 2 expedic do Xyntillanu. Můžou ale vyrážet jinam do multiverza OSEnautů (protože čas plyne různě, a zatímco bude v Xyntillanu čas stát, oni stihnou dobrodružství jinde). A hráč se samozřejmě může expedic zúčastnit s jinou postavou.
- Bifi
- Motivátor; Moderátor
- Příspěvky: 7506
- Registrován: 3. 3. 2005, 12:24
- Bydliště: hanzové mesto Brémy
Re: [OSEnauti] Zahrajme si Castle Xyntillan! (+ zápisy)
Máme viacero možností, mne vychádza:
:: pôvodný cieľ 2. výpravy, teda knižnica - ale to tuším bola Alfredova/Karlova linka a motivácia, takže nemusí byť, navyše to vyžaduje prechod nádvorím s trollom
:: využiť objavené schodište do 2. poschodia a ísť naslepo (možno majordóm bude vedieť dať nejaké detaily k tomu, čo nás tam čaká)
:: hľadať alchymistickú dielňu Mandragora Malévola
:: dočistiť a prehľadať väzenia (po 2. výprave), aj keď Annamaria tam už asi nebude (bol nový hod), potom prípadne prehľadávať vežu s mučiarňou a vyššie poschodia iných budov, kam vedú schody nahor po jej vnútornom obvode - toto by moju postavu zaujímalo najviac
:: pôvodný cieľ 2. výpravy, teda knižnica - ale to tuším bola Alfredova/Karlova linka a motivácia, takže nemusí byť, navyše to vyžaduje prechod nádvorím s trollom
:: využiť objavené schodište do 2. poschodia a ísť naslepo (možno majordóm bude vedieť dať nejaké detaily k tomu, čo nás tam čaká)
:: hľadať alchymistickú dielňu Mandragora Malévola
:: dočistiť a prehľadať väzenia (po 2. výprave), aj keď Annamaria tam už asi nebude (bol nový hod), potom prípadne prehľadávať vežu s mučiarňou a vyššie poschodia iných budov, kam vedú schody nahor po jej vnútornom obvode - toto by moju postavu zaujímalo najviac
"Modern roleplayers own too many rule books and not enough story books and history books." Play the worlds, not the rules
Môj príležitostný Youtube kanál Karpatské bunkre
Môj príležitostný Youtube kanál Karpatské bunkre
Re: [OSEnauti] Zahrajme si Castle Xyntillan! (+ zápisy)
Tohle je ve skutečnosti jedno a totéž Respektive ta dílna by měla být právě v tomhle křídle. A pokud nebude tradičně ve sklepě, mohla by být pod střechou!
I já bych rád prohledal věž s mučírnou a pokračoval, jak píšeš (třeba najdeme alespoň stopy toho, co se stalo s Annamáriou - což by byl takový příjemný fluffový bonus).
Ovšem nejsem úplný zastánce boje s kostlivci, pokud se neshodneme na skutečně silovém postupu = najmeme dostatek kompetentních žoldnéřů. (Navíc tím zabijeme nejen kostlivce, ale i čas...).
Jsem spíš pro vyzkoušet dotáhnout do konce trik s teletem (nové klidně koupím). Soudek vína by měl být navíc už na místě ve stájích a při troše štěstí tam vydržel (můžeme vzít ale do zálohy alespoň jeden menší).
- Bifi
- Motivátor; Moderátor
- Příspěvky: 7506
- Registrován: 3. 3. 2005, 12:24
- Bydliště: hanzové mesto Brémy
Re: [OSEnauti] Zahrajme si Castle Xyntillan! (+ zápisy)
Jezus:
My sme pri našom wargamingovom postupe zlikvidovali asi tri štvrtiny kostlivcov, možno niekde číhajú ešte tak ôsmi. To pri dobrej koordinácii, vhodnom teréne, šikovnom pláne a vybavení (strelné zbrane, sv. voda, alch. oheň, bomba, caltrops, nejaké to kúzlo...) pre 5- a viacčlennú družinu vôbec nie je problém.
Trik s teľaťom samozrejme môžeme skúsiť tiež, ale troll je výrazne problematickejší protivník - skoro vždy zasahuje a kľudne za kolo vysolí aj vyše 20 damage. A regeneruje, takže kým nemáme možnosť ho spáliť* alebo hodiť do kyseliny, načo by sme s ním bojovali? Potrebujeme ho súrne obísť?
* EDIT: Možno by šlo ho najprv stiahnuť na nulu a potom naňho hodiť alch. oheň a zabrániť mu v regenerácii. Neviem, ako to v tejto situácii riešia pravidlá či Markus - môže povedať aj to, že zranenia ohňom sa mu neregenerujú, ale všetky ostatné áno. A dať mu nejakých 30+ damage ohňom určite nezvládneme.
My sme pri našom wargamingovom postupe zlikvidovali asi tri štvrtiny kostlivcov, možno niekde číhajú ešte tak ôsmi. To pri dobrej koordinácii, vhodnom teréne, šikovnom pláne a vybavení (strelné zbrane, sv. voda, alch. oheň, bomba, caltrops, nejaké to kúzlo...) pre 5- a viacčlennú družinu vôbec nie je problém.
Trik s teľaťom samozrejme môžeme skúsiť tiež, ale troll je výrazne problematickejší protivník - skoro vždy zasahuje a kľudne za kolo vysolí aj vyše 20 damage. A regeneruje, takže kým nemáme možnosť ho spáliť* alebo hodiť do kyseliny, načo by sme s ním bojovali? Potrebujeme ho súrne obísť?
* EDIT: Možno by šlo ho najprv stiahnuť na nulu a potom naňho hodiť alch. oheň a zabrániť mu v regenerácii. Neviem, ako to v tejto situácii riešia pravidlá či Markus - môže povedať aj to, že zranenia ohňom sa mu neregenerujú, ale všetky ostatné áno. A dať mu nejakých 30+ damage ohňom určite nezvládneme.
"Modern roleplayers own too many rule books and not enough story books and history books." Play the worlds, not the rules
Môj príležitostný Youtube kanál Karpatské bunkre
Môj príležitostný Youtube kanál Karpatské bunkre
Re: [OSEnauti] Zahrajme si Castle Xyntillan! (+ zápisy)
Tak můžete to rozebírat vedle v bastlírně
Za mě lépe postavu zajmout, než zabít. Alespoň bude koho zachraňovat
Souhlasím, že "každý jdeme se žoldnéřem" je asi přehnané, ale já počítal, že budeme spíš čtyři - a ani při pěti nechceme riskovat ztrátu postavy = nemusíme mít každý svého žoldnéře, ale musíme mít dostatečnou střeleckou sílu, i ochotnou pěchotu, která zastaví případné přeživší kostlivce - a to já nebudu (hlásím se jako střelec). Takže si buď někoho najměme, nebo deklarujte ochotu si tam stoupnout. (Ne, že dorazíme na místo a nikomu se nebude najednou chtít )
Ale jako netrvám na tom. Jen chci pak slyšet, kdo bude stát v případné první linii (viz výše)
Za mě lépe postavu zajmout, než zabít. Alespoň bude koho zachraňovat
Jsem rád, že se Clementine zvládla oklepat a neztratila kuráž I když si myslím, že teď už se nebude tak proaktivně a zvesela vrhat vpřed Každopádně ji beru znovu.
Souhlasím. Však tohle jsem myslel - být vybaveni, připraveni, mít vůli realizovat nějaký bojový plán (s tím, že s alchymistickým ohněm nás tam už majordomus "nepustí" = nejspíš zavolá nějaký backup...).Bifi píše: ↑5. 9. 2022, 14:58 My sme pri našom wargamingovom postupe zlikvidovali asi tri štvrtiny kostlivcov, možno niekde číhajú ešte tak ôsmi. To pri dobrej koordinácii, vhodnom teréne, šikovnom pláne a vybavení (strelné zbrane, sv. voda, alch. oheň, bomba, caltrops, nejaké to kúzlo...) pre 5- a viacčlennú družinu vôbec nie je problém.
Souhlasím, že "každý jdeme se žoldnéřem" je asi přehnané, ale já počítal, že budeme spíš čtyři - a ani při pěti nechceme riskovat ztrátu postavy = nemusíme mít každý svého žoldnéře, ale musíme mít dostatečnou střeleckou sílu, i ochotnou pěchotu, která zastaví případné přeživší kostlivce - a to já nebudu (hlásím se jako střelec). Takže si buď někoho najměme, nebo deklarujte ochotu si tam stoupnout. (Ne, že dorazíme na místo a nikomu se nebude najednou chtít )
Však trik s teletem (a vínem) ho má v téhle fázi ideálně uspat (bojovat s ním taky nechci). Lze se kolem něj dostat do toho donžonu a obejít tak kostlivce přes vnější nádvoří.Bifi píše: ↑5. 9. 2022, 14:58 Trik s teľaťom samozrejme môžeme skúsiť tiež, ale troll je výrazne problematickejší protivník - skoro vždy zasahuje a kľudne za kolo vysolí aj vyše 20 damage. A regeneruje, takže kým nemáme možnosť ho spáliť* alebo hodiť do kyseliny, načo by sme s ním bojovali? Potrebujeme ho súrne obísť?
Ale jako netrvám na tom. Jen chci pak slyšet, kdo bude stát v případné první linii (viz výše)
- Markus
- Vrchní krutovládce; Administrátor
- Příspěvky: 21022
- Registrován: 19. 8. 2001, 00:00
- Bydliště: Mnohovesmír! Brno!
- Kontaktovat uživatele:
Re: [OSEnauti] Zahrajme si Castle Xyntillan! (+ zápisy)
Jak navrhuješ - nechme to jako scénku pro Karla Konráda. On to beztak nebude peněžní poklad, spíš se otevře nějaká dějová linka. Těch zatím máte dost, tak necítím potřebu nutně tam tlačit další. Kdyby začala být nuda, tak si na ten obraz vzpomenu i bez Karla.
Re: [OSEnauti] Zahrajme si Castle Xyntillan! (+ zápisy)
Připojuju se k návrhu.
----------
Uvažuju o tom, že bych najal Nathana Otterbacha, abychom měli někoho do přední linie (i když jen se 3 životy ). Étienne to bude takticky jistit zezadu s prakem.
Kdo je online
Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 0 hostů