Deckbuilding jako mechanika v RPG
- Selhan
- Moderátor
- Příspěvky: 3812
- Registrován: 2. 3. 2016, 13:33
- Bydliště: Pankrác
- Kontaktovat uživatele:
Re: Deckbuilding jako mechanika v RPG
Yorku, nevím, jestli mě teď chytáš za slovíčko, nebo opravdu míjíš co tím myslím, ale pro jistotu vysvětlím, že sestavovat si dle nějakých pravidel balíček efektů, které mi pak budou určovat co se děje, je mnohem méně přeložitelné do fikce než něco vyhodnotit náhodným generátorem.
A definice deckbuildingové mechaniky není jen "vybírám si, co mě může ve hře potkat". Vážně, pánové, to je jako byste railroad vykládali jako hru zasazenou na železnici. Že mi hrou vzniká množina možných následků není "deckbuilding", to je "rpg". Deckbuldingová mechanika to bude, až to pro gamemastera gamifikujete a dáte mu například na výběr, jestli za to do balíku zamíchá míň silných nebo víc slabých monster.
A definice deckbuildingové mechaniky není jen "vybírám si, co mě může ve hře potkat". Vážně, pánové, to je jako byste railroad vykládali jako hru zasazenou na železnici. Že mi hrou vzniká množina možných následků není "deckbuilding", to je "rpg". Deckbuldingová mechanika to bude, až to pro gamemastera gamifikujete a dáte mu například na výběr, jestli za to do balíku zamíchá míň silných nebo víc slabých monster.
Toto všechno jsou jen nějaké mé naprosto subjektivní dojmy.
Re: Deckbuilding jako mechanika v RPG
Jinak jestli to chápu dobře, tak radunamlejn to zamýšlí spíš pro hráče na vyhodnocování jejich akcí a reprezentaci toho, že se jim zlepšují schopnosti, než pro vypravěče.
Chtěl jsem sem dát pro zajímavost odkazy na Dead of Winter, This War of Mine (tam by měl být RP, ale asi tam nebude deckbuilding) nebo třeba i The Lost Expedition, případně všechny ty Arkhamy (to ale myslím daleko líp poradí Jerson; navíc tam je myslím jenom offline deckbuilding), ale obávám se, že to je taky dost mimo...
Chtěl jsem sem dát pro zajímavost odkazy na Dead of Winter, This War of Mine (tam by měl být RP, ale asi tam nebude deckbuilding) nebo třeba i The Lost Expedition, případně všechny ty Arkhamy (to ale myslím daleko líp poradí Jerson; navíc tam je myslím jenom offline deckbuilding), ale obávám se, že to je taky dost mimo...
Verify you are a human.
It's just an overreaction. In a few months, nobody will remember the drama.
It's just an overreaction. In a few months, nobody will remember the drama.
- MarkyParky
- Příspěvky: 16381
- Registrován: 11. 8. 2011, 02:37
Re: Deckbuilding jako mechanika v RPG
Klasická vanciánka je deckbuilding.
- Za tento příspěvek děkují uživateli MarkyParky tito uživatelé (celkem 2):
- Passingby, Sosacek
Re: Deckbuilding jako mechanika v RPG
Selhan: Pokud za mechaniku považuješ jen to, co má nějakej gamistickej efekt, tak si opravdu nerozumíme.
Marky: Good point. Dokonce existujou i karty pro kouzla
Marky: Good point. Dokonce existujou i karty pro kouzla
- Pieta
- sofistikovaný troll
- Příspěvky: 15028
- Registrován: 6. 9. 2006, 19:08
- Bydliště: Praha, ale původem jsem z Hostivaře
- Kontaktovat uživatele:
Re: Deckbuilding jako mechanika v RPG
Matně si pamatuju, že jedna z edic Warhammer FRPG měla systém, co vypadal dost deckbuildingově inspirovaný, ale nikdy jsem to nedostal do ruky, abych o tom mohl říct něco víc. Ale ten efekt, že si postavu víceméně stavíš z karet schopností a vybavení, tam myslím fungoval.
Hodně zvláštní karetní systém má taky ta hra, co tam posvátní upíři chrání lidstvo před radioaktivními roboty, ale nemůžu teď tomu přijít na jméno...
*googli googli*
Jo, Miserable Secrets. Ale ta je hodně svérázná sama o sobě, základem hry je, že ve vyšetřovacích fázích se hraje karetní pexeso, a ty karty, které postava tímhle způsobem vyhraje, pak může buď použít v akčních fázích na akce, nebo si je nechat jako "vybavení", co jí aktivuje různé schopnosti postavy.
Hodně zvláštní karetní systém má taky ta hra, co tam posvátní upíři chrání lidstvo před radioaktivními roboty, ale nemůžu teď tomu přijít na jméno...
*googli googli*
Jo, Miserable Secrets. Ale ta je hodně svérázná sama o sobě, základem hry je, že ve vyšetřovacích fázích se hraje karetní pexeso, a ty karty, které postava tímhle způsobem vyhraje, pak může buď použít v akčních fázích na akce, nebo si je nechat jako "vybavení", co jí aktivuje různé schopnosti postavy.
Cicho żono, deszczyk padał, ja nie słyszał kto to gadał.
Cicho żono, deszczyk rosił, ja nie słyszał kto to prosił.
Cicho żono, deszczyk rosił, ja nie słyszał kto to prosił.
- Pieta
- sofistikovaný troll
- Příspěvky: 15028
- Registrován: 6. 9. 2006, 19:08
- Bydliště: Praha, ale původem jsem z Hostivaře
- Kontaktovat uživatele:
Re: Deckbuilding jako mechanika v RPG
To zní docela hezky. Představuju si to správně tak, že (příklad) kdo chce hrát siláka, tak by si do balíčku přidal karty s větší silou, kdo chce hrát fakt hromotluka, tak karty s ještě větší silou, ale nějakou nevýhodou, a kdo chce mít velkou výdrž, tak třeba míň kvalitní karty, kterých si ale může dovolit kvůli ceně víc?radunamlejn píše: ↑30. 4. 2022, 12:49 Moje myšlenky se ubírali tímto směrem: k10 má čísla 1-10. Tudíž by tomu odpovídali karty 1-10 v balíčku. Které ale v mnohem kratším horizontu udrží pravděpodobnost (a můžeš si pamatovat co už padlo). Odpočinek (nebo/i něco jiného) zamíchá balíček. Když postupuješ na další level můžeš si z balíčku vyhodit nějakou kartu nebo přidat nějakou kartu (klidně i s vyšším číslem než 10).
|| EDIT: Jo a ještě. Dostával bys expy (jako to má třeba Grimoár) a karty by měli různou cenu. Za levno bys mohl nakupovat úzce zaměřené karty a slabší. Za draho silné a multipoužitelné. ||
Od toho jsem pokračoval v myšlenkách. Co kdyby některé karty měli speciální bonus na nějakou akci (př. karta 10, ale když jednáš sílou tak 12). Od této myšlenky byl už jenom krůček k tomu co kdyby karty měli na sobě speciální kolonku/číslo pro každou vlastnost/aspekt (kterou by ta hra hypoteticky měla). (Trénuješ sílu, a tak si do karet musíš přidat i kartu s nízkou třeba obratností, nebo tak...)
||EDIT2: Neudávalo by to možnosti postav, ale hráč by si tím upravoval pravděpodobnost úspěchu některých akcí.||
A pak jsem si říkal že by nemuselo být špatné: každá karta má číslo a k němu speciální schopnost. Když něco děláš táhneš dvě, jednu použiješ jako vyhodnocení akce (číslo) a druhou si dáš před sebe a kdykoliv na to příjde můžeš její schopnost využít.
Ale jsou to jen rychlé myšlenky a koncepty.
Cicho żono, deszczyk padał, ja nie słyszał kto to gadał.
Cicho żono, deszczyk rosił, ja nie słyszał kto to prosił.
Cicho żono, deszczyk rosił, ja nie słyszał kto to prosił.
- radunamlejn
- Příspěvky: 172
- Registrován: 30. 10. 2020, 20:08
- Bydliště: z Kobylis
Re: Deckbuilding jako mechanika v RPG
Pieta: Jo třeba tak-nějak. Ale ve skutečnosti je to stenozáznam mých myšlenek a je tam nakombinováno více nápadů a možností.
- Selhan
- Moderátor
- Příspěvky: 3812
- Registrován: 2. 3. 2016, 13:33
- Bydliště: Pankrác
- Kontaktovat uživatele:
Re: Deckbuilding jako mechanika v RPG
Marky: Jako jo, blíží se to k sobě - bylo by zajímavé se do toho opravdu opřít a udělat mágovi deckbuildingovou minihru. Ale to tahání karet náhodně už fikčně moc nezapasuješ... Leda snad u nějakého wild mage?
Ale navedlo mě to na nápad, který mi přijde tak cool, že to asi chci někdy zkusit úplně nezávisle na deckbuildingu - mágové kteří si snaží navzájem přebrat kouzla.
Ale navedlo mě to na nápad, který mi přijde tak cool, že to asi chci někdy zkusit úplně nezávisle na deckbuildingu - mágové kteří si snaží navzájem přebrat kouzla.
Toto všechno jsou jen nějaké mé naprosto subjektivní dojmy.
- Quentin
- Noob of The Round Table
- Příspěvky: 9334
- Registrován: 31. 7. 2007, 14:31
- Bydliště: Praha
- Kontaktovat uživatele:
Re: Deckbuilding jako mechanika v RPG
Řekněme, že si ráno můžeš postavit balíček, a během dne buď děláš desetiminutový rituální casting, tzn. vytáhneš si z balíčku jednu konkrétní kartu, nebo okamžitý (combat) casting, kdy lízneš vrchní tři/pět/whatever, ze kterých můžeš každé kolo jednu seslat a líznout novou. A když se ti něco na ruce nelíbí, tak to můžeš propálit* a líznout novou (takže je tam herní volba navíc)Selhan píše: ↑1. 5. 2022, 22:38Marky: Jako jo, blíží se to k sobě - bylo by zajímavé se do toho opravdu opřít a udělat mágovi deckbuildingovou minihru. Ale to tahání karet náhodně už fikčně moc nezapasuješ... Leda snad u nějakého wild mage?
Ale navedlo mě to na nápad, který mi přijde tak cool, že to asi chci někdy zkusit úplně nezávisle na deckbuildingu - mágové kteří si snaží navzájem přebrat kouzla.
Fikčně to můžeš brát tak, že buď pomalu a na jistotu coercuješ jednoho démona, aby dělal, co má, nebo otevřeš svoji hlavu a začneš chaoticky manipulovat všemi načtenými démony naráz.
*možná i s předem definovanými efekty. "Neseslat" fireball může znamenat zvýšení teploty v místnosti na saunu. Tak by vlastně sorcerer částečně kontroloval jaké chaos efekty se kolem něj budou dít.
Naposledy upravil(a) Quentin dne 2. 5. 2022, 10:20, celkem upraveno 2 x.
http://2k6goblinu.blogspot.cz/
“Questions are gameplay”-Chris McDowall, The ICI Doctrine, 2018
Player Agency (n.): “the feeling of empowerment that comes from being able to take actions in the [virtual] world whose effects relate to the player’s intention” -Mateas, 2001
“Questions are gameplay”-Chris McDowall, The ICI Doctrine, 2018
Player Agency (n.): “the feeling of empowerment that comes from being able to take actions in the [virtual] world whose effects relate to the player’s intention” -Mateas, 2001
- Quentin
- Noob of The Round Table
- Příspěvky: 9334
- Registrován: 31. 7. 2007, 14:31
- Bydliště: Praha
- Kontaktovat uživatele:
Re: Deckbuilding jako mechanika v RPG
Jediný problém s touhle mechanikou by byl, že zní moc cool Chtělo by to něco obdobného pro fightery, aby v boji netratili spotlight
http://2k6goblinu.blogspot.cz/
“Questions are gameplay”-Chris McDowall, The ICI Doctrine, 2018
Player Agency (n.): “the feeling of empowerment that comes from being able to take actions in the [virtual] world whose effects relate to the player’s intention” -Mateas, 2001
“Questions are gameplay”-Chris McDowall, The ICI Doctrine, 2018
Player Agency (n.): “the feeling of empowerment that comes from being able to take actions in the [virtual] world whose effects relate to the player’s intention” -Mateas, 2001
- MarkyParky
- Příspěvky: 16381
- Registrován: 11. 8. 2011, 02:37
Re: Deckbuilding jako mechanika v RPG
Fighteři by mohli nějak tahat karty, které mají význam vzájemné situace a manévrů se soupeřem nebo tak něco. Aby to jako vyjadřovalo měnící se vzájemnou situaci.
A měli třeba tři decky, podle druhu soupeřů:
- šermířský - s humanoida a zbraněmi
- lovecký - se zvířaty a malými nestvůrami
- monstrbijecký - na velké obludy
aby nevznikla nějaká WTF z obsahu karet.
Vždy by si lízli tři (vyjadřující bojové možnosti v danou chvíli) a pak zamichali zpět.
A měli třeba tři decky, podle druhu soupeřů:
- šermířský - s humanoida a zbraněmi
- lovecký - se zvířaty a malými nestvůrami
- monstrbijecký - na velké obludy
aby nevznikla nějaká WTF z obsahu karet.
Vždy by si lízli tři (vyjadřující bojové možnosti v danou chvíli) a pak zamichali zpět.
- Za tento příspěvek děkují uživateli MarkyParky:
- Selhan
Re: Deckbuilding jako mechanika v RPG
Už jsem si povzpomínal (s pomocí hodného strýčka Gogola)... Určitě je toho víc.
Bližší info, obrázky atd. standardně Board Games Geek a Zatrolené hry. Charakterem to jsou víceméně deskovky, ale ty mechaniky by mohly být podobné tomu, cos myslel.
Pathfinder Adventure Game
Set A Watch
Bližší info, obrázky atd. standardně Board Games Geek a Zatrolené hry. Charakterem to jsou víceméně deskovky, ale ty mechaniky by mohly být podobné tomu, cos myslel.
- Clank!, česky Břink! (vyd. Renegade Studios/Tlama Games; prolízání 2D sideview dungeonu, nové schopnosti jdou na hráčův hřbitov a až dobere karty, zrecykluje si hřbitov)
- Munchkin, česky Munchkin (vyd. Steve Jackson Games; aka GURPS 5e, komerčněji nejúspěšnější edice GURPS , ale asi až moc jednoduchý a party-style)
- + ještě český Karak: Goblin (ale to je taky dost jednoduchý a pro děcka)
Pathfinder Adventure Game
Set A Watch
Naposledy upravil(a) Passingby dne 2. 5. 2022, 11:55, celkem upraveno 2 x.
Verify you are a human.
It's just an overreaction. In a few months, nobody will remember the drama.
It's just an overreaction. In a few months, nobody will remember the drama.
Re: Deckbuilding jako mechanika v RPG
Doporučuji zahrát tuhle hru, deckbuildingové oDnD s pohybem na gridu , každý kus výbavy dává určitě kartičky do balíčku a naprosto boží stylizace (jedete fakt kýčovité moduly) a příjemný humor.
https://www.cardhunter.com/
EDIT: a základ je zdarma
https://www.cardhunter.com/
EDIT: a základ je zdarma
Ahoj, já jsem Nordst Fuchs a tohle je DRAČÁK: THE NEXT GENERATION!
Fantasy PbtA které klade důraz na fikci v kulisách povědomé fantasy, ale zároveň je tam hodně originalnich prvku, které z her dělaji nové zážitky.
Jednoduchý systém tvorby postav, který ovšem nabízí mnoho možností a voleb na výběr a produkuje unikátní, nezaměnitelné a velmi hratelné a zábavné charaktery.
Jednoduchý systém hry ve kterém můžete hrát aniž byste nad ním museli pořád přemýšlet.
Vše o pravidlech a o hrách zde: https://discord.gg/Mks4DzzMJ7
A vlákno tady: https://rpgforum.cz/forum/viewtopic.php?t=16363
Fantasy PbtA které klade důraz na fikci v kulisách povědomé fantasy, ale zároveň je tam hodně originalnich prvku, které z her dělaji nové zážitky.
Jednoduchý systém tvorby postav, který ovšem nabízí mnoho možností a voleb na výběr a produkuje unikátní, nezaměnitelné a velmi hratelné a zábavné charaktery.
Jednoduchý systém hry ve kterém můžete hrát aniž byste nad ním museli pořád přemýšlet.
Vše o pravidlech a o hrách zde: https://discord.gg/Mks4DzzMJ7
A vlákno tady: https://rpgforum.cz/forum/viewtopic.php?t=16363
- Selhan
- Moderátor
- Příspěvky: 3812
- Registrován: 2. 3. 2016, 13:33
- Bydliště: Pankrác
- Kontaktovat uživatele:
Re: Deckbuilding jako mechanika v RPG
Hmmm, tohle by ve skutečnosti fakt mohlo simulovat takové ty šermířské duely, kde za a) využíváš terén, na který zrovna narazíš a b) se snažíš vmanipulovat protivníka do nevýhdoné pozice a unavit/rozhodit jej...
Toto všechno jsou jen nějaké mé naprosto subjektivní dojmy.
Re: Deckbuilding jako mechanika v RPG
To byla třetí edice. Ale ta měla na kartičkách sice všechno, ale nebyl to deckbuilding. Jen prostě schopnosti, monstra, vybavení, kouzla a speciální útoky měli každá svou kartičku.Pieta píše: ↑30. 4. 2022, 19:16 Matně si pamatuju, že jedna z edic Warhammer FRPG měla systém, co vypadal dost deckbuildingově inspirovaný, ale nikdy jsem to nedostal do ruky, abych o tom mohl říct něco víc. Ale ten efekt, že si postavu víceméně stavíš z karet schopností a vybavení, tam myslím fungoval.
Bylo tu hrozně super, dokud nám to po pár hrách vždy nepřerostlo přes hlavu (a stůl).
OSR - Open-world Survival horroR
Survive, Save, Solve ...pick two
Survive, Save, Solve ...pick two
Kdo je online
Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 10 hostů