Zapovězené země - putování nové party

Zápisy a zážitky z vašich her, pomoc s přípravou, společné hraní.
Odpovědět
Uživatelský avatar
smrq
Příspěvky: 2558
Registrován: 6. 2. 2006, 10:16
Bydliště: Vsetín

Zapovězené země - putování nové party

Příspěvek od smrq »

Na Discordu se podařilo sehnat partu lidí se zájmem o hru. I rozjeli jsme novou kampaň v partě úplně neznámých lidí, kteří spolu nikdo nikdy nehráli.

Jako první jsme procházeli Zářivou báň:

Toho léta tomu náhoda chtěla, vlkenský lovec Hegyr Liška Ryšavá byl vyslán s balíčkem vzácného koření do přívozního hostince na dalekém severu. Po několikadenním putování narazil na tábořiště dvou skřetích lovců, mladého Zaxe a stařešiny vrásčitého až běda. Pozvali jej k ohni, o pečené maso se rozdělili, pod hvězdami rozprávěli o svých cestách. Stařešina před půlnocí vzpomínal na pyramidovou horu, na jejímž vršku stojí stavba podivná, s kupolí zářící do daleka. Vnitřním okem viděl své mladé společníky, jak jejich společná cesta vede k zářivé báni. Vyzval svého rodového druha Zaxe, ať následuje Hegyra na jeho pouti. Ráno byl starý skřet pryč, vypařil se jako mlha, která se rozpouštěla pod paprsky slunce.

Náhoda tomu chtěla, do stejného přívozního hostince putovali z Margeldy lidský bojovník Ravis Last a půlelf Nilben, který o sobě prohlašuje, že se věnuje řemeslu lazebnickému a milerád kohokoliv oholí. Doprovázeli poloslepou bábu nadanou darem jasnozřivosti a léčením.

V přívozním hostinci, zablešené díře, kde koně, kozy a slepice nocovaly pod stejnou střechou jako místní a hosté, ležela upoutána na lůžku mladá dívka, kterou měla babizna léčit. Očichala ji, po slepu prohmatala, prohlásila, že dívka trpí vzácnou chorobou, nadpřirozenou a jen věštba určí, jak ji přivést zpět k vědomí.

Babizna rozházela po hliněné podlaze přinesené kosti, přehrabovala se v nich, očichávala a kousala, s kvílením je házela do vzduchu. Dívku prý probudí pouze a jen polibek démonického mláděte. To mládě lze nalézt v labyrintu den cesty na severozápadě, zvoucího se Báně zářivá. Po dalším přehrabávání v kostech jí vnitřní zrak ukázal i čtyři přítomné, které je potřeba pro démonické mládě vyslat.

Hegyr, Zax, Ravis a Nilben se podivili, proč právě oni mají být těmi vyvolenými. Babizna byla nesmlouvavá: věštba je věštba, pravila! Nelze jinak! Místní slíbili dobrodruhy odměnit dle svých možností. Dobrodruzi vyjednali aspoň slepice na cestu, Zax tu svou vedl na provázku a kopáním nutil k pochodu.

Cesta odsýpala bez problémů, pyramidová hora se zářící kupolí byla k večeru na dohled. Nad hlavami ve velké výšce kroužili velcí ptáci, ale až do setkání s nimi nebylo proč se jich bát. Jenže se ukázalo, že jde o harpyje, o kterých nejeden slyšel strašidelné historky. Nestvůry se ale nesnesly k zemi, aby jim vnitřnosti trhaly, ale aby je přiměly do báně vstoupit. Poklady uvnitř k nalezení slibovaly.

Čtveřice se tedy rozhodla do brány podivné stavby vstoupit, byť neměli více než jednu svíčku a temnoty v labyrintu se obávali. Naštěstí byla stavba vystavěna ze zářícího kamene, podlahy koberci pokryté, všude světlo a bílá barva. Hned v první místnosti, u kašny s čistou vodou, je přivítala záře osvětlující andělskou tvář v podobě reliéfů na zdech a dveřích vyrytého. Představila se jako Její Zářivost, všechny uvítala a k postupu do útrob stavby vyzvala. Tam někde měl být Milt, kterého prý je potřeba navštívit.

Dobrodruzi Její Zářivost vyslechli, ale raději si zvolili svou cestu. Procházeli místnosti roztodivné. Tu jáma s žárem a plameny pekelnými, jinde zase nadpřirozené světlo, které (dle Její Zářivosti) mělo démony hubiti. V dalších komnatách nalezli sochy v hrdinských pózách, které se rozpadaly pod dotekem. Jinde na propast ve tmě nalezli, na jejím dně kostlivci s výbavou a pochodněmi. Jeden se ale zvedl a bylo třeba jej ustřílet. Nejpodivnější byla komnata s vemenem na stěně, z kterého se dal dojit anýzový alkoholický nápoj. Našli i místnost s mnoha kovovými zbraněmi, které ale Zářivost nechtěla vydati. Hosty aspoň obdarovala kovovou mléčnou mísou, nikdo z dobrodruhů netušil, k čemu může býti (časem to ale zjistili).

Nejzajímavějšími se jevila setkání s podivnými obyvateli Báně. Čórl byl obr, o kterém Zářivost tvrdila, že je nebezpečný, byť se tak nejevil. Choulil se v koutě a hlídal si svůj drahokam. Div byl nemohoucí mrňous bez síly, plazící se po zemi. Milt zase hravý štěkající démon podobný přerostlému kříženci psa a opice, kterého bavilo aportovat hole a házet je po dobrodruzích. Když se k němu přiblížili, prchal dál do chodeb a snažil se před nimi schovat. An-Diva byla obrovská ještěrovitá stvůra s hřmotným hlasem obývající otrávené jezero, té se raději klidili z cesty.

Dobrodruzi se nakonec rozhodli uspat kouzelným mlékem z mléčné mísy malého a neškodného Diva a s pomocí žvance ochočit a odvést hravého Milta. Její Zářivost, v té době již nahněvaná a podrážděná, na ně poštvala An-Divu, bylo třeba se jí klidit z cesty. Ale nevyzpytatelný Milt se ukázal jako nevhodný k ochočení a také nebezpečný, svého sourozence Diva na příkaz Zářivosti začal bránit. Souboj ale netrval dlouho, dobrodruzi jej utloukli několika málo ranami a střelami z luku, finální zásah uštědřil Nilben, který se přiblížil k démonovi zezadu.

Psí démon vzplál ohněm plamenným, v řevu se proměnil ve stvůru větší a silnější, ale na to dobrodruzi nečekali a i se svázaným Divem prchali pryč. Nově zrozený démon je dohnal, ale nekladli mu odpor a tak jen proběhl kolem nich a utekl na svobodu.

S Divem se čtveřici podařilo dostat ven z Báně a doputovat zpět do přívozního hostince.
Radim "Smrk" Trčálek
Dnes aktivně hrající Zapovězené země. Hotové a rozpracované dobrodružství:
Vražedné světlo Strach nad Kelpenem Kdo seje vítr
Překlady:
VtM 5V startovací sada, Vetřelec startovací sada, Rozbité příběhy-rychlý start
Uživatelský avatar
smrq
Příspěvky: 2558
Registrován: 6. 2. 2006, 10:16
Bydliště: Vsetín

Re: Zapovězené země - putování nové party

Příspěvek od smrq »

Ke konci se dostáváme do Hexenwaldu, takže pozor, SPOILER!

Věštba babizny se ukázala býti pravdivou. Polibek démoního mláděte nebyl sice z upřímné lásky (démona bylo potřeba spoutat provazy a přinutit nejedním kopancem), ale pana se po polibku probrala a po dlouhých dnech na pomezí života a smrti oči otevřela a pronesla několik slov.

I nastala oslava a pijatice, jakou v hostinci dlouho nikdo nezažil. Laciné víno a pivo ředěné vodou teklo proudem a ráno téměř všechny bolela hlava. Nebyl to ideální stav na smlouvání o odměně za vykonanou práci, ale nebylo vyhnutí. Dobrodruzi argumentovali, že jim při plnění úkolu šlo o život. Hostinský zase, že nešlo o úkol nýbrž vyslyšení věštby a věštbám se neodporuje. Konečně, všichni čtyři dobrodruzi obdrželi po slepici.

Rozseknout spor připadlo přivolanému stařešinovi z blízké vesnice. Bohužel se ukázalo, že byť oblečen v drahém a krásném šatu, jde o strašného držgrešle. Družina byla raději pozvána na osadní radu přímo do Věžova, tam se prý rozhodne. Osada stála od hostince několik stovek kroků za lesíkem a krom staré věže, kolem které ji obyvatelé vystavěli před několika málo léty, tam nebylo nic než mlýn a obchodní stanice.

Obecní rada se s dobrodruhy nakonec domluvila, že za oslíka, káru, několik kusů výbavy a 5 stříbrných na hlavu bude družina brát celou věc za splacenou a navíc odjede do čtvrtdne vzdáleného lesa Hexenwald, aby prověřila zvěsti, že zde žijí babice s magickými schopnostmi, které obchodují s lidskou krví.

Před odjezdem bylo třeba přenocovat a zbavit se problematického démoního mláděte, které ztratilo smyslu podobně jako prasklý džbán. Před cestou se zastavili v hostinci a potkali stále hladového trpaslíka jménem Svrt - potulného dobrodružného obchodníka. Ten je za 9 stříbrných zbavil démonického mláděte Diva - prý jej bude vozit po vesnicích a ukazovat zrůdu za peníze. Taky dobrodruhům povyprávěl o Hexenwaldu jinou legendu, rozdílnou od té původní. V lese měl žít prastarý nekromant ve vysoké věži. Toužil po životě věčném, a tak zapečetil své srdce do sochy zdobené drahokamy. Tu ukryl pod svým trůnem. Ale stovky let již nekromanta nikdo neviděl.

Zax a Hegyr se po utišení žízně rozhodli raději nocovat venku pod hvězdnou oblohou, Nilben měl v úmyslu uplatnit svou profesi lazebníka a trpaslíka Svrta ve spánku oholit. Ubytoval se v hostinci a čekal na příležitost. Pod rouškou tmy se mu lup zdařil a odnesl si váček s opravdickým jměním. Ráno, hned za kuropění opustil hostinec a vyhledal společníky.

Kárka bohužel zůstala před hostincem, osel ve stáji. Po návratu k hostinci a zapřažení osla do kárky se uvnitř hostince strhla mela a křik veliký. Všichni dobrodruzi se šli podívat, co se tam děje. Svrt byl rudý vztekem a hledal viníka, který jej o peníze okradl. Když se ukázali dobrodruzi v podniku, označila hostinská prstem Nilbena - prý opustil hospodu brzy ráno ještě za šera. Svrt na něj udeřil, ať vyklopí pravdu. Nilben se vymlouval, ale stala se věc, kterou nikdo nečekal. Svědomí jej dohnalo, dostal ze Svrta strach a sesypal se (ach ty jedničky při hodu na štěstí 😊). Trpaslík se nad nebožákem slitoval, uspokojil ho návrat váčku s penězi a nad celou záležitostí mávnul rukou.

Po odpočinku byl konečně čas vyrazit na cestu. Zax s Hegyrem se postarali o bezproblémové nalezení lesu Hexenwaldského. Kolem poledne již stáli u lesního jezera, zkoumali stavbu uprostřed vodní plochy a v dálce stojící starou věž čnící špičkami jedlí. Odněkud ze západu se nesly tóny houslí.

Družina se vydala za hudbou a po objevení domu ve větvích vysokého dubu byli pozváni na čaj k čarodějce Astrid. Nilbena lákaly kouzelné housle rozvěšené po stěnách, ale raději se rozhodl lazebnické řemeslo nepraktikovat a neholit. To především proto, že Astrid dobrodruhům věštila budoucnost z čajových lístků a Nilbenovi prorokovala, že pokud si nedá pozor, jeho nenechavé prstíky jej přivedou do větších problémů než posledně.

Dobrodruzi každopádně Astrid vyhodnotili jako čarodějku, od které lidem ve Věžově nic nehrozí a po rozhovoru s ní se rozhodli najít Matku Mab.

V lese ale narazili na tlupu čtyř tvorů, kteří měli raději ležet v zemi. Souboj s ghůly byl těžký a nebezpečný, nejhůře jej odnesl osel táhnoucí kárku. Ale podařilo se ghůly porazit a oslíka zachránit, ostatní rány členů výpravy jistě zažene pořádný odpočinek.
Radim "Smrk" Trčálek
Dnes aktivně hrající Zapovězené země. Hotové a rozpracované dobrodružství:
Vražedné světlo Strach nad Kelpenem Kdo seje vítr
Překlady:
VtM 5V startovací sada, Vetřelec startovací sada, Rozbité příběhy-rychlý start
Uživatelský avatar
Markus
Vrchní krutovládce; Administrátor
Příspěvky: 20870
Registrován: 19. 8. 2001, 00:00
Bydliště: Mnohovesmír! Brno!
Kontaktovat uživatele:

Re: Zapovězené země - putování nové party

Příspěvek od Markus »

smrq píše: 22. 4. 2022, 13:52 V přívozním hostinci, zablešené díře, kde koně, kozy a slepice nocovaly pod stejnou střechou jako místní a hosté, ležela upoutána na lůžku mladá dívka, kterou měla babizna léčit. Očichala ji, po slepu prohmatala, prohlásila, že dívka trpí vzácnou chorobou, nadpřirozenou a jen věštba určí, jak ji přivést zpět k vědomí.

Babizna rozházela po hliněné podlaze přinesené kosti, přehrabovala se v nich, očichávala a kousala, s kvílením je házela do vzduchu. Dívku prý probudí pouze a jen polibek démonického mláděte.
Máš dobrou, takovou správně nízkofantasy atmosféru s divnými prvky. Závidím. Zároveň to vypadá, že ses s tou Bání celkem obstojně popral a pak jsi démony zapojil do další hry, tak snad to aspoň k něčemu bylo. Ještě jsem zvědavý, až se ve hře objeví ten uprchlý.
smrq píše: 18. 5. 2022, 15:42Nilben se vymlouval, ale stala se věc, kterou nikdo nečekal. Svědomí jej dohnalo, dostal ze Svrta strach a sesypal se (ach ty jedničky při hodu na štěstí 😊).
Ha. Tohle se ti v žádném RPG asi nestane jinak, než že k tomu hráče donutí nějaké pravidlo. :)
Uživatelský avatar
smrq
Příspěvky: 2558
Registrován: 6. 2. 2006, 10:16
Bydliště: Vsetín

Re: Zapovězené země - putování nové party

Příspěvek od smrq »

Markus píše: 22. 5. 2022, 11:56 Tohle se ti v žádném RPG asi nestane jinak, než že k tomu hráče donutí nějaké pravidlo. :)
Dobrovolně asi ne. Ale musím hráče pochválit, odehráli to parádně.
Radim "Smrk" Trčálek
Dnes aktivně hrající Zapovězené země. Hotové a rozpracované dobrodružství:
Vražedné světlo Strach nad Kelpenem Kdo seje vítr
Překlady:
VtM 5V startovací sada, Vetřelec startovací sada, Rozbité příběhy-rychlý start
Uživatelský avatar
smrq
Příspěvky: 2558
Registrován: 6. 2. 2006, 10:16
Bydliště: Vsetín

Re: Zapovězené země - putování nové party

Příspěvek od smrq »

Pokračujeme v Hexenwaldu.

Hned po bitce se čtyřmi ghúly se dobrodruzi vydali k noře hobití čarodějnice Silencie. Uvítala je s širokým úsměvem, čerstvě napečené buchty nabídla, dokonce šla nachystat kouzelný dryák a mast, kterými vyléčila Hegyrovu pokousanou nohu, ze které se nákaza do těla šířila. Silencie byla upovídaná a veselá. Jedinkrát přišla o dobrou náladu - to když se rozhovor stočil k domku na jezeře a její obyvatelce Zoře. Stará hobitka ji nazvala kundou neschopnou a vyjádřila přání, aby z lesa Hexenwaldského navždy zmizela.

I rozhodli se dobrodruzi, že ihned po slunce rozbřesku vyrazí právě na jezero. Silencie sbalila buchty, zamkla podzemní noru a vyrazila na návštěvu za matkou Mab. Dobrodruzi našli na břehu jezera pramici a doveslovali k Zořině chalupě. Ta zela prázdnotou, přes okno bylo vidět jen spoustu kotlíků a naběraček a vařeček čarovných, které sami lektvary míchaly.

Čarodějka se nakonec vynořila z hlubin jezera. Noční košile obepínala vychrtlé tělo, prsa a ohanbí se rýsovala pod mokrou látkou. Mladá čarodějka pozvala hosty dál, za plentou se sušila a převlékala a v družném rozhovoru vyzvěděla, že dobrodruzi strávili noc v noře Silencie, která o Zoře nehezky pravila.

Zoru řeči staré čarodějky rozlítily a za trest nabídla dobrodruhům odměnu, pokud Silencii o 10 svíček okradou a navíc jí podstrčí lektvar, který jim Zora předala. Hegyr se Zaxem byli opatrní, ale Nilbem po odměně zatoužil a tak se skupina vydala po vodě zpět k Silencii.

Ta stále nebyla doma. Paklíčem dveře otevřeli, lektvar do láhve místo pálenky nalili a svíčky vynesli ven. Co Zygofer nechtěl, zrovna když odjížděli, přiletěla na návštěvu Astrid. A hned zhurta na ně, kam jedou s těmi svíčkami. Nilben nešikovně zalhal, že Silencie je poprosila, zdali by je nemohli Zoře zanést. Zax ještě zdůraznil,. že je pro svíčky skutečně poslala Zora. Astrid ale věděla, že obě čarodějné společnice k sobě chovají nenávist a pojala podezření, že pravda bude někde jinde. Odletěla si vše ověřit u Zory.

Jejich hádka se nesla nad vodou jezera ještě ve chvíli, kdy dobrodruzi chystali veslici. Když Astrid odletěla z ostrůvku pryč, mohli připlout družníci a začali smlouvat. Zora se na ně zlobila za jejich nešikovnost, a že ji před Astrid prozradili. Za svíčky byla nakonec ráda, ale otrávení Silencie lektvarem nepovažovala za hotové a druhou část odměny nevyplatila.

Družina se tedy rozmrzele vydala do věže Emalíny. Ta na ně již čekala, zrcátkem od Zory věděla, co za chytráky očekávat, a že je půjde uplatit, aby šli otrávit vlky potulující se v lese. Chovala tajný plán, že v nastálém zmatku, kdy bude Mab s cizinci ve sporu daleko od dolmenu, uloupí sošku se zakletým srdcem nekromanta.

Dobrodruzi ale vlky otrávit neměli v úmyslu, a když Matku Mab v lese po západu slunce se smečkou potkali, vše jí vyzradili. Mab se polekala pletich čarodějky z věže a rychle spěchala ke svému dolmenu, dobrodruhy v patách. Její kvílení, když zjistila, že socha je pryč, se neslo tmavým lesem do dálky.

Všichni začali spřádat plány, jak Emalínu zastavit a nedovolit jí nekromanta probudit. Dobrodruzi musí vymyslet, jak se vypořádat s Emalínou a jejími nemrtvými pomocníky a taky naštvanou Silencií, která si jistě nenechá líbit krádež svící. A to není jisté, zda jim bude Astrid ochotná pomoci proti Emalíně nebo pomůže kamarádce Silencii proti nim. A co na to všechno Zora, která s Emalínou spolupracuje?
Radim "Smrk" Trčálek
Dnes aktivně hrající Zapovězené země. Hotové a rozpracované dobrodružství:
Vražedné světlo Strach nad Kelpenem Kdo seje vítr
Překlady:
VtM 5V startovací sada, Vetřelec startovací sada, Rozbité příběhy-rychlý start
Uživatelský avatar
smrq
Příspěvky: 2558
Registrován: 6. 2. 2006, 10:16
Bydliště: Vsetín

Re: Zapovězené země - putování nové party

Příspěvek od smrq »

Dokončení Hexenwaldu (pozor, spoilery)

Po událostech poslední noci, kdy se čarodějka Emalína zmocnila sošky s nekromantovým srdcem, rozhodli se dobrodruzi vyhledat pomoc Astrid a doufali, že se přimluví u baculaté půlčice Silencie, aby jim pomohla zabránit Emalíně nekromanta přivést zpět k životu. Na pomoc přišel i bojovník Ravis, který poslední dny trávil v osadě Věžov.

Astrid družině nedůvěřovala, dobře si pamatovala, jak ji obelhali, a že okradli její přítelkyni Silencii o magické svíce. Ale po naléhání se nechala přesvědčit, že je potřeba spojit síly a zabránit velkému zlu, které hrozí celému kraji. Přemluvila ku pomoci dokonce Silencii, která krádež svící dobrodruhům odpustila. Vyhledali společně Matku Mab a domluvili se, že zatímco čarodějky budou strážit u dolmenu, pod kterým je pohřben nekromant, družina bude hlídat věž Emalíny.

Hlídka netrvala dlouho a Emalína byla skutečně spatřena, jak opouští svou věž a mizí v lese. Její stopování nedopadlo nejlépe, čarodějka si jich všimla a tak se raději ztratili mezi stromy. Nilben použil magickou svíčku půjčenou od Silencie, vyvolal kouřového pomocníka a poslal po něm půlčici zprávu. Po krátkém zevlování se všichni čtyři rozhodli, že se vrátí k věži a pokusí se využít Emalíniny nepřítomnosti a vloupají se dovnitř.

Nilben konečně prokázal, že není zlodějem pro smích a vypáčil zámek, kterým byly dveře do věže opatřeny. Osm kostlivých strážců sedělo mlčky na svých trůnech do doby, než Nilben odemkl také zámek na poklopu nad schodištěm do horního patra. Přesila nemrtvých byla veliká a dobrodruzi usoudili, že lepší bude ústup než nerovný souboj. Zax prchl z věže a byl rád, že jej kostlivci nepronásledovali dál než k prvnímu schodu, Nilben, Hegyr a Ravis se schovali v horním patře a zavřeli poklop, který zajistili těžkou truhlou.

Zatímco Zax čekal venku, ti tři prohledali věž. Prvně se museli vypořádat se zrcadlem na stěně, ze kterého na ně mluvila překvapená čarodějka Zora. Zrcadlo rozbili a byl pokoj. Pak našli podivný astrologický planetostroj, svitky pojednávající o tajemné záhrobní magii, ručně přepisovanou knihu o astrologii a to nejdůležitější - ve vypáčeném šuplíku sošku s nekromantovým srdcem. Protože přes kostlivou stráž se projít nedalo, seskákali oknem na schodiště a poslední Nilben celou knihovnu olejem pocákal a zapálil. Při ústupu lesem viděli plameny olizující zdi kolem oken a sloup tmavého dýmu stoupající k nízkým mrakům. Cestou zahlédli i Emalínu, která, celá vyděšená, spěchala ke své věži, ale zachránit své sídlo již dokázat nemohla.

U dolmenu se dobrodruzi potkali s čarodějkami Mab, Silencií a Astrid. Prodali jim za 2 zlaté planetostroj (Silencie argumentovala, že za krádež svíček, které se dopustili, si víc zlata nezaslouží). Za podpálení věže dostali pochvalu, ale nález sošky s nekromantovým srdcem zatajili. Matka Mab byla nešťastná, že srdce je buď ztraceno v plamenech nebo je má Emalína stále u sebe.

Dobrodruzi se rozloučili a vyrazili z Hexenwaldu pryč s vědomím, že čarodějky jsou mezi sebou rozhádané mnohem více, než tomu bylo při jejich příjezdu, Mab vůči Emalíně chová dokonce nenávist a že Zora ví, kdo Emalíně podpálil sídlo. Svůj úkol ale splnili a do vesnice Věžov podali zprávu, že čarodějnice v lese sice žijí, ale plácají se ve vzájemné nevraživosti a okolním lidským sídlům nejsou nebezpečně. Ehm… :)
Radim "Smrk" Trčálek
Dnes aktivně hrající Zapovězené země. Hotové a rozpracované dobrodružství:
Vražedné světlo Strach nad Kelpenem Kdo seje vítr
Překlady:
VtM 5V startovací sada, Vetřelec startovací sada, Rozbité příběhy-rychlý start
Odpovědět

Zpět na „Vaše hraní - příprava, rady, zápisy a PbP“

Kdo je online

Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 6 hostů