Death Frost Doom v Zapovězených zemích

Sekce zabývající se tvorbou RPG produktů a souvisejícími tématy.
Uživatelský avatar
Ota
Příspěvky: 643
Registrován: 6. 6. 2007, 16:17
Bydliště: KrPole

Death Frost Doom v Zapovězených zemích

Příspěvek od Ota »

Nesměle jsem se pustil do volného překladu modulu Death Frost Doom.
Zároveň se pokouším o jeho adapataci pro systém Zapovězené země.
Bude to běh na delší trať. S překladáním nemám velké zkušenosti, ale beru to jako možnost se v tom zlepšit :).

Po přeložení prvních dvou stránek jsem ovšem neodolal a dopředu se pokusil velmi volně vypořádat s tabulkou "Účinky fialového lotusu" (fialový lotus = nevyzpytatelná droga).
Originální tabulku jsem z formátu D100 převedl na v ZZ stylovější K66. Sice jsem přišel o spoustu možností, ale podle mého názoru bylo v původní tabulce mnoho řádků nevýrazných. Nekonečné variace na "zvyš si toto o 1k4, sniž si toto o 1k6 atd. mě zrovna neuchvátily. I tak, třicet šest možností považuji za dostatečné.

Přeloženou tabulku přikládám. Nevylučují změny, protože jak se budu prokousávat překladem a tím pádem nasávat atmosféru místa, jistě mě pár atmosférických "pamožností" napadne.

Kdyby měl někdo zajímavě zvrhlý nápad, co by se šňupajícím zvědavcům mohlo stát, sem s tím. Každopádně jsem zachoval originální poměr příznivých, neutrálních a nepříznivých možností a hodlám to dodržet.
Přílohy
Death Frost Doom-Fialový Lotus.pdf
(1.69 MiB) Staženo 70 x
Uživatelský avatar
Ota
Příspěvky: 643
Registrován: 6. 6. 2007, 16:17
Bydliště: KrPole

Re: Death Frost Doom v Zapovězených zemích

Příspěvek od Ota »

Pomalu pokračuji s překladem, atmosféra modulu houstne a já bych rád slyšel názor ostatních na následující věc.

Modul je psán pro hru Lamentations of the flame Princess, tudíž se v textu vyskytují jisté typy záchranných hodů. Otázkou je, jak tyto záchranné hody převést do mechanik ZZ.

Save vs. Paralyzation (dotek ghúla, pohled do oka obludě)
Save vs. Magic (přečtení kletby, posednutí, trauma po spánku ve svatyni, pohled do bezedné jámy)
Save vs. Breath Weapon (zvuky varhan)
Save vs. Death (zestárnutí po vdechnutí aerosolu)
Save vs. Poison (otrávené jehly, tekutiny, dýmy) - jedině tady je to jednoduché, postava musí uspět v testu na Výdrž proti Jedu s nějakou účinností.

Zatím to vypadá tak, že nebudu brát v potaz použitý typ původního záchranného hodu, ale spíš to, co postavu ohrožuje. Podle toho se nasadí konkrétní typ testu:

Test na Výdrž: Dotek ghúla (dle ghúlích pravidel ZZ), Zestárnutí po vdechnutí aerosolu
Test na Empatii: Pohled do oko obludě, Posednutí, Pohled do bezedné jámy, Zvuky varhan, Kletby, Trauma po spánku ve svatyni

Moc se mi nelíbí, že by Empatie byla tak důležitá, rád bych jí proto pár testů "ukradl".
Napadlo mě zavést Test na aktuálně vlastněné body vůle, který odráží, jak moc je postava aktuálně připravená čelit nebezpečí. Tomuto testu bych mohl přiřadit třeba Trauma po spánku ve svatyni, nebo Pohled do oka obludě.

Nebo by se dala jako základ pro podobný typ testů použít i jiná Dovednost? Co myslíte?
Uživatelský avatar
smrq
Příspěvky: 2559
Registrován: 6. 2. 2006, 10:16
Bydliště: Vsetín

Re: Death Frost Doom v Zapovězených zemích

Příspěvek od smrq »

Joj, Oto, držím palce. A má rada: když to děláš pro jiný systém, kašli na překlad, dělej hack.
Také bych se snažil vyvarovat testům jen na dvě dovednosti. Ideální by bylo, kdyby se ti podařilo vymyslet to tak, že by se házelo na všechny čtyři vlastnosti. S tou vůli je to tenký led - vymyslíš mechaniku, kterou autoři nepoužívali. Byť se zdá neškodná.
Původní modul neznám, tak promiň, že nejsem schopný poradit více.
Radim "Smrk" Trčálek
Dnes aktivně hrající Zapovězené země. Hotové a rozpracované dobrodružství:
Vražedné světlo Strach nad Kelpenem Kdo seje vítr
Překlady:
VtM 5V startovací sada, Vetřelec startovací sada, Rozbité příběhy-rychlý start
Uživatelský avatar
Ota
Příspěvky: 643
Registrován: 6. 6. 2007, 16:17
Bydliště: KrPole

Re: Death Frost Doom v Zapovězených zemích

Příspěvek od Ota »

Jasně, ono to k hacku samovolně a nevyhnutelně spěje.

Tabulky D100 předělávám na K66 a vyhazuji pro ZZ nezajímavé možnosti, percentuální hody převádím na nějaký test s upravenou obtížností, léčbu kouzlem "Bless" měním na léčbu kouzlem "Očištění ducha" apod.
Každopádně jsem při pečlivějším čtení udiven, jak často se autor nebál používat kruté zkoušky typu "hoď záchranný hod a když neuspěješ, podřeže si tvá postava žíly" nebo "hoď záchranný hod a když neuspěješ, skočí tvá postava do bezedné jámy". Prozatím to nechám a až na konci zhodnotím, jak moc smrtelné to celkově je. Na druhou stranu to má být výprava do bývalého centra ultrakrutého kultu smrti, takže co se divím :).

Ale posílen tvým doporučením, nebudu se bát měnit těch věcí víc. Účinky podivných nástrah holt popíšu tak, abych si tím udělal oslí můstek k testu na Mrštnost, na Svaly nebo na Příběhy.
Uživatelský avatar
mrakomrak
Příspěvky: 122
Registrován: 24. 10. 2020, 10:12

Re: Death Frost Doom v Zapovězených zemích

Příspěvek od mrakomrak »

Ahoj Oto, jak to vypadá s překladem? Kdybys potřeboval pomoc rád pomůžu. Někde mám zakopaný Death Frost Doom
"Simplicity is the key to freeing the imagination!" Scotty ‘DM SCOTTY’ McFarland
Uživatelský avatar
Markus
Vrchní krutovládce; Administrátor
Příspěvky: 20871
Registrován: 19. 8. 2001, 00:00
Bydliště: Mnohovesmír! Brno!
Kontaktovat uživatele:

Re: Death Frost Doom v Zapovězených zemích

Příspěvek od Markus »

Já jsem si opožděně všiml, že tohle téma vůbec existuje, a chci jen vyjádřit morální podporu (to dobrodružství je prý dobré). Bohužel je kolem tolik RPG věcí, které si říkají o pozornost, že ji nezvládám věnovat všemu, co si ji zaslouží. Tj. tohle je zcela neužitečný příspěvek, ekvivalent fanouškovského povzbuzování. :)
Uživatelský avatar
Ota
Příspěvky: 643
Registrován: 6. 6. 2007, 16:17
Bydliště: KrPole

Re: Death Frost Doom v Zapovězených zemích

Příspěvek od Ota »

mrakomrak: Ahoj, díky moc za nabídku.
Death Frost Doom mám momentálně jako prioritu 4.

1. Připravit si možné prázdninové hraní (malý hexcrawl v ZZ).
2. Dokončit převod "Posledního uctívače" z jednostránkového dungeonu na malé dobrodružné místo v ZZ.
3. Opravit "Noc krve" podle korektorských poznámek pana Bači.
4. Adaptace Death Frost Doom do ZZ v češtině
Je potřeba říct, že v tom, co už mám hotové, jsem udělal pár "adaptačních změn", aby místo lépe pasovalo do systému ZZ. Takže až se jednou dohrabu k nějakému výsledku, nebude se jednat o "překlad", ale spíš o "hack".

Pokud bys i tak měl zájem pomoci, jsi samozřejmě vítán. Ideální by bylo, kdybys začal překládat kapitolu SHRINE, do té jsem zatím skoro nehrábl. Až se k tomu dostanu já (počítám, že na konci letních prázdnin), optám se, jak se Ti vede :).

Díky moc
Za tento příspěvek děkují uživateli Ota:
mrakomrak
Uživatelský avatar
mrakomrak
Příspěvky: 122
Registrován: 24. 10. 2020, 10:12

Re: Death Frost Doom v Zapovězených zemích

Příspěvek od mrakomrak »

Mám > https://rpgforum.cz/anotace/death-frost-doom-revidovane
Nevím kolik tam je změn...
Každopádně na to zkusím kouknout, a co udělám to pošlu
Za tento příspěvek děkují uživateli mrakomrak:
smrq
"Simplicity is the key to freeing the imagination!" Scotty ‘DM SCOTTY’ McFarland
Odpovědět

Zpět na „RPG tvorba a design (aneb Kreslicí prkno)“

Kdo je online

Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 2 hosti