Figurky a miniatury v RPG

Obecné diskuze nezávislé na herním systému či světě.
Odpovědět
Uživatelský avatar
Antharon
Příspěvky: 6890
Registrován: 24. 10. 2007, 16:33
Bydliště: Šenkvice

Re: Figurky a miniatury v RPG

Příspěvek od Antharon »

Jerson píše: 25. 9. 2022, 10:36 Když už hrajete ve vymodelovaných terénech, přemýšleli jste o tom, že opustíte čtvercovou mřížku a necháte postavy pohybovat se volně potřebným směrem? Nebo to pro daných rychlostech pohybu a dostřelech nedělá rozdíl?
Stvorceky su iba pomocka, da sa to teoreticky hrat normalne ako wargame s metrom. Ja ale pravdu povediaz rpgcka s figurkami nehravam alebo ich hravame cez nejake vtt, kde je aj to meranie lahsie
Moaaaar!!!! - [móur] - The provided level of material relevant to my interests is insufficient to meet my personal required needs.
Uživatelský avatar
MarkyParky
Příspěvky: 16381
Registrován: 11. 8. 2011, 02:37

Re: Figurky a miniatury v RPG

Příspěvek od MarkyParky »

Jerson píše: 25. 9. 2022, 10:36 Když už hrajete ve vymodelovaných terénech, přemýšleli jste o tom, že opustíte čtvercovou mřížku a necháte postavy pohybovat se volně potřebným směrem? Nebo to pro daných rychlostech pohybu a dostřelech nedělá rozdíl?
Záleží na tom, co hraju.

V DrDII grid nepoužívám a hrajeme volný pohyb.
V DnD5E grid používám s tím, že úhlopříčka je 1,5 sáhu.

Ale ty dungeony teď dělám "čtverečkové" z jiného důvodu - stavím to postupně na OpenLock systému, aby to bylo rozumně pevné a odolné na strkání.
Uživatelský avatar
Antharon
Příspěvky: 6890
Registrován: 24. 10. 2007, 16:33
Bydliště: Šenkvice

Re: Figurky a miniatury v RPG

Příspěvek od Antharon »

Marky:

Ten openlock pouzivas klasicky s tymi spojkami alebo ho lepis dokopy? Pouzivas k tomu aj nejake steny alebo iba prizmaticky styl dungeonu?
Moaaaar!!!! - [móur] - The provided level of material relevant to my interests is insufficient to meet my personal required needs.
Uživatelský avatar
MarkyParky
Příspěvky: 16381
Registrován: 11. 8. 2011, 02:37

Re: Figurky a miniatury v RPG

Příspěvek od MarkyParky »

Mezi jednotlivými tilesy spojky. Druhá generace těch oficiálních mi přišla nejlepší. Ale nemám zatím vyzkoušeno dlouhodobé použití že hry.

Co se stěn týká, tak zkouším dvě věci.

To na obrázku jsou tenké zdi lepené k základně 2x2, 2x4 nebo 4x4.

Souběžně ještě zkouším samostatně stojící zdi lepené k základně 1x2 nebo 1x4.

Vertikální openlock neplánuju.
Tady jsou další, co mám rozdělané.

20220925_115205.jpg
20220925_115153.jpg
Až budu mít hotový tuhle základní sadu, tak ještě udělám základní sadu hladkých kamenů a hrázděných domů a nějaké panely pro "venku".

A pak začnu blbnout a experimentovat :)
Za tento příspěvek děkují uživateli MarkyParky:
Antharon
Uživatelský avatar
Bifi
Motivátor; Moderátor
Příspěvky: 7484
Registrován: 3. 3. 2005, 12:24
Bydliště: hanzové mesto Brémy

Re: Figurky a miniatury v RPG

Příspěvek od Bifi »

Jerson píše: 25. 9. 2022, 10:36 Když už hrajete ve vymodelovaných terénech, přemýšleli jste o tom, že opustíte čtvercovou mřížku a necháte postavy pohybovat se volně potřebným směrem? Nebo to pro daných rychlostech pohybu a dostřelech nedělá rozdíl?
Ako napísali ostatní - ak mám siet, tak len pre posudzovanie vzdialenosti a hustoty nepriatelov.
"Modern roleplayers own too many rule books and not enough story books and history books." :arrow? Play the worlds, not the rules
Môj príležitostný Youtube kanál Karpatské bunkre


Obrázek
Obrázek Obrázek
Uživatelský avatar
Pieta
sofistikovaný troll
Příspěvky: 15029
Registrován: 6. 9. 2006, 19:08
Bydliště: Praha, ale původem jsem z Hostivaře
Kontaktovat uživatele:

Re: Figurky a miniatury v RPG

Příspěvek od Pieta »

Jerson píše: 25. 9. 2022, 10:36Když už hrajete ve vymodelovaných terénech, přemýšleli jste o tom, že opustíte čtvercovou mřížku a necháte postavy pohybovat se volně potřebným směrem? Nebo to pro daných rychlostech pohybu a dostřelech nedělá rozdíl?
Ne že bysme hráli ve vymodelovaných terénech, ale když jsme při Lancerovi zkusili hrát s volným terénem místo sítě, tak mi přišlo, že to zpomalení při vyhodnocování pohybů, dohledů a vzdáleností bylo docela poznat.
Cicho żono, deszczyk padał, ja nie słyszał kto to gadał.
Cicho żono, deszczyk rosił, ja nie słyszał kto to prosił.
Uživatelský avatar
MarkyParky
Příspěvky: 16381
Registrován: 11. 8. 2011, 02:37

Re: Figurky a miniatury v RPG

Příspěvek od MarkyParky »

Prvni várku dungeon tilesů považuji za hotovou.

Takhle to vypadá s figurkami.
20220930_141911.jpg
20220930_141917.jpg
20220930_141924.jpg
Teď vymyslet nějakou dobrou formu Fog of War. No a prubnout ten 3D mapping na něčem takhle konkrétním.
Za tento příspěvek děkují uživateli MarkyParky tito uživatelé (celkem 4):
kin, Muzzug, Bifi, boubaque
Uživatelský avatar
Antharon
Příspěvky: 6890
Registrován: 24. 10. 2007, 16:33
Bydliště: Šenkvice

Re: Figurky a miniatury v RPG

Příspěvek od Antharon »

MarkyParky píše: 30. 9. 2022, 14:34 Prvni várku dungeon tilesů považuji za hotovou.

Takhle to vypadá s figurkami.

20220930_141911.jpg
20220930_141917.jpg
20220930_141924.jpg

Teď vymyslet nějakou dobrou formu Fog of War. No a prubnout ten 3D mapping na něčem takhle konkrétním.
neviem mne sa tieto vysoke steny nepacia proste, hrozne to blokuje vyhlad.
Moaaaar!!!! - [móur] - The provided level of material relevant to my interests is insufficient to meet my personal required needs.
Uživatelský avatar
MarkyParky
Příspěvky: 16381
Registrován: 11. 8. 2011, 02:37

Re: Figurky a miniatury v RPG

Příspěvek od MarkyParky »

No, to je feature, nikoliv bug. Prostě to můžeš pak zaklopit nějakým fyzickým FoW :)
Uživatelský avatar
Ota
Příspěvky: 642
Registrován: 6. 6. 2007, 16:17
Bydliště: KrPole

Re: Figurky a miniatury v RPG

Příspěvek od Ota »

A v závislosti na míře zkoumání družiny pak na ten poklop pokládat různé malé cedulky typu:
- zvuk kapající vody
- puch stovky nemytých nohou
- mrtvolná zelená záře
Za tento příspěvek děkují uživateli Ota tito uživatelé (celkem 4):
MarkyParky, kin, boubaque, Jiron
Uživatelský avatar
MarkyParky
Příspěvky: 16381
Registrován: 11. 8. 2011, 02:37

Re: Figurky a miniatury v RPG

Příspěvek od MarkyParky »

Pokračování tvorby, tentokrát hotový jeskyní set.
20221006_140751.jpg
20221006_140801.jpg
20221006_140809.jpg
Za tento příspěvek děkují uživateli MarkyParky tito uživatelé (celkem 3):
Muzzug, Wolfus, mrakomrak
Uživatelský avatar
Antharon
Příspěvky: 6890
Registrován: 24. 10. 2007, 16:33
Bydliště: Šenkvice

Re: Figurky a miniatury v RPG

Příspěvek od Antharon »

ak hráte s figúrkami toto by vás mohlo zaujať:
https://www.kickstarter.com/projects/in ... omino8.com
Moaaaar!!!! - [móur] - The provided level of material relevant to my interests is insufficient to meet my personal required needs.
Uživatelský avatar
Jiron
Rytíř
Příspěvky: 2321
Registrován: 16. 10. 2004, 16:34

Re: Figurky a miniatury v RPG

Příspěvek od Jiron »

MarkyParky píše: 30. 9. 2022, 14:34 ...
Teď vymyslet nějakou dobrou formu Fog of War.
...
Mám na to několik nápadů, podle toho co chceš odhalovat dopředu.

1) Postupující mlha - vata... obrovské množství vaty, která vyplní jednotlivé místnosti a budeš ji postupně odebírat jak ji budou postavy zkoumat. Odhalíš tím ale dopředu tvar a rozsah dungeonu.

2) Neprostupná temnota - černé desky z plastu nebo papíru. Šlo by je určitě stříknout černou a tmavošedou highlightovat aby to vypadalo jako převalující se tma. Pomocí desek zakryješ místnosti, které nejsou ještě prozkoumané. Desky mohou být i větší takže neodhalíš tvar a rozsah dungeonu.

3) Louče - tohle je takový "výstřel do tmy"... nevím jestli by to fungovalo. Napadá mě hrát v šeru a používat bodovou lampičku, která by následovala "louč" v družině. Udrželo by to "spotlight" v místě, kde se družina nachází ale zároveň to odhaluje i zbytek dungeonu, byť v šeru.
Jeden moudrý muž kdysi řekl: "To, ze mas na něco právo, neznamená ze nejsi č***k, když to uděláš."
Uživatelský avatar
MarkyParky
Příspěvky: 16381
Registrován: 11. 8. 2011, 02:37

Re: Figurky a miniatury v RPG

Příspěvek od MarkyParky »

1) Bude dělat hrozný bordel - sice je to krásný "fog" ale bude se to chytat na ostré hrany figurek, hroty zbraní i rohy.

2) Je asi cesta, kterou vyzkouším, jen mi čas od času nějaká potvora nebo předmět trčí nad dungeon. V těch posledních fotkách třeba červ, ožlivlé "kořeny" a brána u jejich místnosti. Ty se holt dodají po odkrytí, nemůžou být připravené dopředu.

3) Je asi nejblíž tomu, co bych si představoval jako cílový stav. Ve skutečnosti mám nad tím vším pověšený projektor a umím udělat 3d mapping - už jsem dával nějaké proof-of-concept video.

Ale tam mám obavu, že šero je stejné málo a hráči budou koukat, co je čeká.
Uživatelský avatar
Bifi
Motivátor; Moderátor
Příspěvky: 7484
Registrován: 3. 3. 2005, 12:24
Bydliště: hanzové mesto Brémy

Re: Figurky a miniatury v RPG

Příspěvek od Bifi »

Jiron píše: 12. 10. 2022, 09:49
MarkyParky píše: 30. 9. 2022, 14:34 ...
Teď vymyslet nějakou dobrou formu Fog of War.
...
3) Louče - tohle je takový "výstřel do tmy"... nevím jestli by to fungovalo. Napadá mě hrát v šeru a používat bodovou lampičku, která by následovala "louč" v družině. Udrželo by to "spotlight" v místě, kde se družina nachází ale zároveň to odhaluje i zbytek dungeonu, byť v šeru.
Uncle Matt pri online hraní používal malú kamerku, ktorá bola v dungeone na úrovni postáv a posúval ju s tým, ako sa dungeonom hýbali. Silný Eye of Beholder vibe :D
Za tento příspěvek děkují uživateli Bifi tito uživatelé (celkem 2):
Antharon, Jiron
"Modern roleplayers own too many rule books and not enough story books and history books." :arrow? Play the worlds, not the rules
Môj príležitostný Youtube kanál Karpatské bunkre


Obrázek
Obrázek Obrázek
Odpovědět

Zpět na „O hraní obecně“

Kdo je online

Uživatelé prohlížející si toto fórum: Ota a 12 hostů