WANTED: Dream Team (DrD II online )

Komunitní sekce o akcích a organizaci hraní. Diskuze o veřejných akcích a conech. Seznamka pro shánění spoluhráčů. A inzeráty RPG produktů. Všechno "přehledně" v jedné sekci!
Uživatelský avatar
Wulfric
Příspěvky: 68
Registrován: 20. 2. 2018, 20:29
Bydliště: Brno

WANTED: Dream Team (DrD II online )

Příspěvek od Wulfric »

Zdar a sílu!

Hledám náročnější pokročilou družinu, anebo náročnější spíše zkušenější hráče s chutí takovou družinu založit.

Jsem TTRPG veterán, jehož stará družina vlivem odlivu starých a přílivu nových hráčů doznává významných změn herního stylu. Samozřejmě je to subjektivní názor (tedy nic osobního proti družiníkům, jsou to dobří kluci), ale já osobně ty změny považuji za degradaci naší hry. Těžko se mi na to hledí a těžko se mi to hraje. Pro ilustraci (je informativní to přiblížit, ať víte, od čeho prchám):
  • notně se snížila průměrná znalost pravidel v družině, i těch nejzákladnějších, čímž trpí nejen plynulost hry
  • za ideální vklad do hry a přípravy na ni je považováno "čím míň, tím líp", což má samozřejmě drastický vliv na všechno, předherní hráčská příprava se zdá být sprostým slovem
  • většina současných hráčů jsou nováčci, kteří to berou jako nějaké MMORPG, takže se např. soustředí neúměrně víc na vybavení, než promyšlení a vykreslení povahy vlastní postavy atd.
  • snížila se dle mého názoru i úroveň jakési elementární slušnosti, ohleduplnosti a úcty k času spoluhráčů (např. prakticky bez domluvy někdo přivede hráče s nulovou zkušeností s TTRPG, který ani neotevřel příručku, výsledkem čehož je, že 3 hodiny ze 4-hodinového sezení se vysvětlují základní pravidla)
  • atd.

Konstruktivní kritiky a kompromisů jsem navrhl až až, ale zdá se, že většině ten stylový posun vyhovuje, takže změna družiny je pro mě nejlepším řešením. Nenašla by se tu (A) nějaká pokročilá družina (ideálně hrající online, případně by se dalo uvažovat i o face-to-face in Brno), anebo, možná ještě lépe, (B) pár zkušených slušných lehce náročnějších hráčů, kteří by chtěli online novou družinu založit? Ačkoliv podpora komunity formou zaučování nováčků je chvályhodná a potřebná, hledám zkušenější družinu náročnějších hráčů, protože už mám zaučování docela dost a chci pro změnu trochu higher-level aspoň trochu plynulou hru.

V případě B rovnou nadhazuji k diskuzi takový můj ideální formát hry, k němuž jsem dospěl léty hraní. Zase je to subjektivní, ale tento ošetřuje věci jako imerze do hry, rychlé přelevlení postav, průvodcovské vyhoření apod. Je to jen tak na odpich, samozřejmě formát bude výsledkem domluvy a kompromisu:
  • systém Dračí doupě II (2. revidované vydání)
  • jedno čtyřhodinové sezení za dva týdny ve stabilní hodinu a den v týdnu
  • ideálně 3+1 hráčů (mezi 2 až 5+1)
  • standardní 4+2 XP na sezení
  • pravidelné střídání průvodců (po 1 až max. 3 měsících)

Co já mohu přinést ke stolu je:
  • na nějaký ten měsíc mám ještě zaplacené PLUS account na Roll20 se systémem Dynamic Lights, vychytaným systémem sledování Ohrožení, naprogramovanými Makro tlačítky na různé hody, haldou ořezaných tokenů apod. Čili ready to go systém (y)
  • mé zkušenosti, hlavně jako průvodce, ale i jako hráče (teď bych bohužel potřeboval být spíš hráč, protože jsem po několika letech přeprůvodcován - kdyby se ale čirou náhodou chtělo frčet ve Velimaru, nebránil bych se vzít si první průvodcování, abych nás do světa uvedl)
  • mé zkušenosti jako vášnivého fanouška TTRPG s různými nastudovanými knihami a možná stovkami hodin shlédnutých "How To" videí pro TTRPG, storytelling, worldbuilding apod.
Tak kdyby něco z toho někoho zaujalo, můžem se o tom pobavit. Při vzniku nové družiny bych určitě chtěl před zahájením hry důkladně promyslet a shodnout se na nějakém formátu, stylu atd. Tuto část bych tentokrát nechtěl podcenit. ;-)
DrD v1.6 od r. 2001 do 2006, krátce DrD+, HEMA a konečně DrDII od r. 2016 dosud, tvůrce Světa Velimaru.
Jaherk

Re: WANTED: Dream Team (DrD II online )

Příspěvek od Jaherk »

Mám zájem
Hynek

Re: WANTED: Dream Team (DrD II online )

Příspěvek od Hynek »

Ahoj mám zájem hrát drd 2
Uživatelský avatar
Stařec
Příspěvky: 64
Registrován: 25. 8. 2010, 11:30
Kontaktovat uživatele:

Re: WANTED: Dream Team (DrD II online )

Příspěvek od Stařec »

hlásím se
Verba vana aut risui apta non loqui!
Lerry

Re: WANTED: Dream Team (DrD II online )

Příspěvek od Lerry »

Hello there. Moc rád bych se přidal. Osobně bych ale dával přednost hraní face to face. Hraní přes něj mi přišlo takové velmi neosobní. Aspoň z toho co jsem zkoušel.
Uživatelský avatar
Wulfric
Příspěvky: 68
Registrován: 20. 2. 2018, 20:29
Bydliště: Brno

Re: WANTED: Dream Team (DrD II online )

Příspěvek od Wulfric »

Vlastně nevidím důvod, proč už nezačít debatovat. Klidně se začněme bavit a další se budou přidávat. Myslím, že základ tu máme slušný. Mě se zatím nějakým způsobem ozvalo nějakých 5 až 7 lidí, což je dost, takže když bude zájemců moc, nic nám nebrání založit klidně takové náročnější družiny dvě. Je to tak trochu riskantní experiment (potenciálně však s vysokým přínosem), tak uvidíme, co z toho společně stvoříme.

Myslím že Jaherk navrhl zahájit domluvy hovorem přes Discord, Zoom nebo něco podobného, což si myslím, že je dobrý nápad. Ušetří nám to asi hodně času, byť očekávám, že některé detaily bude stejně lepší prodiskutovat písemně, tj. s časem a klidem se nad nimi zamyslet atd. Nevím, jestli to tu bude potřeba nějak moderovat, určitě bych to nechtěl nějak bossovat, bral bych to samozřejmě jako artušovský kulatý stůl. Každopádně se mi jako první logický krok jeví domluva, jak se vlastně budeme domlouvat. :-D Převelel jsem to sem, aby to bylo přehlednější, ale mnozí jste mluvili o Discordu, kde by to bylo přehledné neméně a navíc by to později mohla být i komunikační platforma pro hru, takže bychom měli všechno pěkně na jednom místě (+ se tam dá i volat).

Čili (1) kde se chcete domlouvat (zde, Discord, něco jiného) a (2) jak to chcete zahájit (hromadným video/audiohovorem, nebo písemně)?
DrD v1.6 od r. 2001 do 2006, krátce DrD+, HEMA a konečně DrDII od r. 2016 dosud, tvůrce Světa Velimaru.
Hynek

Re: WANTED: Dream Team (DrD II online )

Příspěvek od Hynek »

Tak co ten hovor kdy a kolik ?
LumerioN

Re: WANTED: Dream Team (DrD II online )

Příspěvek od LumerioN »

Mám zájem.
Jaherk

Re: WANTED: Dream Team (DrD II online )

Příspěvek od Jaherk »

Já jsem pro Discord
- Dají se tam zanechávat i trvanlivé vzkazy pro korespodenci.
- Jak bylo řečeno, budem ho používat i tak.
- Osobní setkání je samosebou mnohem lepší, nicméně pocit že mluvíš do monitoru je o vnímání jedince.
Já jakmile slyším intonaci, zabarvení hlasu ostatních a jejich reakce, tak vím že mluvím k lidem a je to pro mě osobní.

Úplný začátek bych klidně pojmul i jinak než hromadným hovorem, aby ostré kontrasty názorů byly hned vidět.

Například já mám rád, když si svého hrdinu vytáhnu od začátečníka po veterána. Rád bych objevuji široký svět společně s vývojem postavy/vidím jejíma očima. Rád se do hry vciťuji a proto mě občas zajímají a rád zmíním triviálnosti jako že je potřeba jíst, na čem a jak spí. Ale! - zároveň zbytečně nemetamluvim a zbytečně své tahy, ani promluvy neprotahuju - ovšem bez úkoru na vlastní hru.

Hrát si na život dobrodruha - jakoby boj o přežití - mě baví prožívat se vším co k tomu patří. Nepotřebuji heroické úkoly, které jsou strašně cool. (Neodmítám - Drsňáci musí mít drsné úkoly.) Pro dobrou imerzi a zábavu potřebuji aby seděli detaily, jinak to často vycítím a není to pro mě tak super, když vím, že může být.
Uživatelský avatar
Wulfric
Příspěvky: 68
Registrován: 20. 2. 2018, 20:29
Bydliště: Brno

Re: WANTED: Dream Team (DrD II online )

Příspěvek od Wulfric »

Jak se mi to rozkládá v hlavě, možná bych taky byl pro, nejdřív si napsat pár věcí a až v druhém kroku bych si případně zavolal (přičemž jsem obecně pro komunikaci přes Discord, jak mimoherní, tak potom herní - mám s ním dobré zkušenosti). Hovor tolika lidí by asi byl v riziku příliš dlouhého trvání a/nebo chaosu a/nebo by se ti méně průbojnější z nás nedostali vyváženě ke slovu. A možná bych to v tom prvním kroku pojal pro jednoduchost a rychlost i jako brainstorming, jak už tu začal Jaherk. Mimochodem, podepsal bych se pod všechno co tam píšeš, hodně to odráží i můj herní styl. Inu, pár věcí, co mě teď tak napadá.

Kdy se začne reálně hrát: Neočekávám, že bychom reálně začali hrát dřív, než v lednu. Já nespěchám, naopak to nechci uspěchat, budem potřebovat čas na tvorbu postav, družiny jako celku a (první) průvodce na přípravu.

Systém: Někdo se mě na FB ptal, zda lze zvažovat i jiný systém, než DrD2. Za mě spíše ne, osobně mi suprově sedí právě DrD2. Dovedu si ale představit, že si občas dáme one-shot v něčem jiném, anebo i že by si to někdo v rámci svého průvodcování vedl v jiném systému. V tom druhém případě by nicméně asi moc nefungovalo, že by se pokračovalo s postavami (možná ani settingem), se kterými by se hrálo se zbytkem průvodců. No, každopádně bych se ohledně případného touhy po brouzdání jinými systémy silně přikláněl spíš k one-shotům, ať to zbytečně nekomplikujeme.

Setting: Nabízím a hlasuji pro Velimar, nechci ho ale vnucovat. Nebudu se proto bránit ani tomu, že začneme tvořit něco nového, možná ani převzetí jiného již existujícího světa. Mám rád realistickou hru, ideální je pro mě hraní v obdobě reálného světa + relativně vzácná magie (což ale pořád nebrání věcem, jako třeba magická univerzita a tak!). Hra je podle mě pak plynulejší a pro hráče je snazší sjednotit své představy. Světy, kde se chodí po obláčcích, nebo je tam dvojnásobná síla gravitace jsou sice zajímavé, ale hráči můžou mít hodně nesourodé představy o tom, co je samozřejmé/možné/náročné/nemožné. Takže za mě realističnost je top (vč. případné smrti nějaké postavy, když mají nějaký hodně špatný nápad a něco se fakt hodně pokazí)! Velimar je prakticky kombo Středozemě, Westerosu a Zaklínače (obecně pro rozhodování, zda by se vám ten setting líbil či nelíbil asi postačí tato stránka: https://svet-velimaru.fandom.com/cs/wik ... B_Velimaru).

Styl hry: Nemám problém se sandboxovou ani lineární hrou*. Preferuji sandbox, byť sám mám tendence s postupem tažení příběh linearizovat (na základě rozhodnutí a voleb hráčských postav), protože mám tendenci vést velká epická příběhově promyšlená tažení, pro něž je lineární styl (minimálně k jejich konci) příhodnější. Styl bych nechal na průvodci, kterému bych vždy nechával co nejvolnější ruku. Ať každý připravuje tak, jak ho to baví a jak mu to jde nejlépe (s dodržením pár hlavním pilířů, na kterých se shodneme, např. Desatero, DrD2, pokud se shodneme na hraní jen v něm apod.).

Herní etiketa: Myslím že k tomu není co dodat (viz první příspěvek). Myslím, že neočekávám nic překvapivého, ale kdyby se někomu něco nezdálo, i to Desatero lze diskutovat a případně pozměnit.

Formát hry: Z několika důvodů (kdyby vás zajímaly konkrétně, ptejte se, nechci s tím SPAMovat) mám za to, že nejlepší frekvence je jedno sezení za 14 dní. Rovněž mám za to, že by mělo trvat tak ideálně 4 hodiny (kvůli imerzi, vždycky chvíli trvá, než se do postavy člověk pořádně vžije a při např. 2 hodinových sezeních sotva se do toho vžiješ, hra končí). Vidím výhody i nevýhody osobního setkávání i online. Vzhledem k tomu, že se nás sešel dostatek jsem asi ale striktně pro online. To Brno jsem tam psal, protože jsem nevěděl, jaký bude zájem, tak kdyby nebyl, zvažoval bych i tuto možnost. Stejně by pro mě ale byla dočasná (pak bych vzniklou družinu musel nechat fungovat dál beze mě), protože se na 90 % budu v druhé čtvrti roku 2022 stěhovat do Prahy.

Střídání průvodců: Tohle mi přijde jako dobrá prevence průvodcovského vyhoření a délka jednoho průvodcování mi přijde ideální na 1 až 3 měsíce (OPRAVA: 1-3 měsíce jsem měl nastaveno na sezení jednou za týden, se sezeními jednou za 14 dní by to mohlo být tak 2-4 měsíce zhruba, nevím, přehnaně bych to nehrotil). U sandboxové hry to vyloženě problém není, u lineární to působí překvapivě menší problémy, než by člověk čekal (mám ověřeno). Výhodou je pestřejší hra, víc hlav, víc stylů, víc nápadů.

Má očekávání jako hráče: Chci si prostě jednou za čas na čtyři hoďky sednout k PC a užít si pěknou jakž takž plynulou hru s prima lidma na stejné vlně. Bude-li se jakž takž dodržovat Desatero, jsem v poho. Očekávám, že si úrovně a podobně dá hráč před sezením a nebude to vymýšlet v průběhu. Sám se snažím vždycky před sezením najít aspoň tu půl hoďku, abych si připomněl příběh, povahu, cíle a motivace mé postavy kvůli role-playi, její dovednosti a zvláštní schopnosti (ZS). Mé důležité očekávání je i to, že uvidím, jak hrají/průvodcují jiní s jinými zkušenostmi, což mi třeba pomůže odhalit nějaké zlozvyky, kterých se nevědomky dopouštím, a obecně se zlepšovat. Hledám tedy i nové fresh zkušenosti s novými lidmi.

Má očekávání jako průvodce: Veškerá má očekávání jsou prakticky asi v Desateru.

Co mám dál rád: Mám rád diverzitu v družině postav, hlavně co se týče ras a povolání. Diverzita umožňuje pestřejší spektrum akcí a zajímavější příběh. Protože mám rád realističnost, vždycky jsem si i poctivě sledoval, kolik mám jídla, vody, šípů a tak dále (ačkoliv jsem to od ostatních nikdy nevyžadoval, chápu, že na to někdo není). Občas to přináší zajímavé situace, zvlášť v prostředí, kde je těch věcí nedostatek, nebo na něco zapomeneš. Vyhledávám konstruktivní kritiku, na jejímž základě se mohu zlepšit v čemkoliv. Nebojím se ji i slušně dávat těm, kdož o ni stojí (čili nevnucuji, nejdřív se ptám, jestli daný hráč/průvodce stojí o zpětnou vazbu).

Přístup k pravidlům: Nejsem žádný rules-nazi, jsem naprosto spokojen mají-li hráči (anebo dospějí-li po pár měsících hraní) k plynulé znalosti alespoň těch nejzákladnějších pravidel, kterých je pár. Je pravda, že mnoho věcí z pravidel je v DrD2 vykladatelné různě a družiny si prostřednictvím precedensů a případně diskuzí postupně vytvářejí nějaký sobě vlastní konzistentní pravidlový styl. Nicméně je tam i pár core klíčových pravidlových pilířů, na nichž stojí vyváženost a funkčnost celého systému (např. postup vyhodnocování akcí, kritéria pro rozhodování o samozřejmá/možná/náročná/nemožná, multiclass systém povolání, základ hodu je 2k6, Zkouška a Výzva se hází proti 9), ty by měl každý znát opravdu perfektně (klidně třeba až po pár měsících hraní), respektovat je a aplikovat správně. Zkrátka očekávám respektování těchto nejzákladnějších mantinelů, aby se nehroutil systém. Jsem zastáncem toho, že debaty o pravidlech by měly probíhat mezi sezeními, aby nenarušovaly plynutí hry. Při hře bych jim nevěnoval třeba víc než minutu vždycky, uplatnil bych Pravidlo o rychlém rozhodování sporů a dořešil to mezi sezeními.

Prakticky na ničem z výše uvedeného samozřejmě bezvýhradně netrvám. Respektuji, že zakládáme novou družinu a chci aby vše bylo prostřednictvím domluvy a kompromisů nastaveno ke spokojenosti všech. Rozhodně nechci beze změny přenést nastavení mých starých družin (potenciálně tedy i s nedokonalostmi a chybami, které tam byli a kterých si třeba ani nejsem vědom) sem. Moje největší priority (a i o těch jsem ochoten diskutovat - viz např. výše u systému) jsou DrD2 (2. revidovaná edice), nějaká obdoba Desatera a obstojná znalost a respektování nejzákladnějších pravidel (ideálně celé sekce Základní pravidla str. 91 až 123; i toto bych ale začal očekávat až po několika měsících hraní, žádné stresy, sám leccos nevím nebo si musím připomínat). Důležitý je pro mě i ten realismus, ale tady doplním, že jde o fantasy realismus ve stylu LotR, GoT, Zaklínače, nebo The Elder Scrolls, tj. svět více či méně kopíruje náš reálný svět a jeho fyzikální zákony, plus se k tomu přidávají fantasy rasy, plus nadpřirozené bytosti, plus magie. Základ světa je ale realistický, jde prakticky o to, abychom nehráli Anime, kde budeme skákat pět metrů do výšky, jedním sekem zabíjet tucty nepřátel apod., ani WoWko, kde mají naprosto nereálné a nefunkční zbraně, zbroje a muskulatury dle hesla čím větší tím lepší. :-D

*Kdyby někdo nevěděl, co je tím, či oním termínem myšleno, klidně se zeptejte. Terminologie je v RPG komunitě nejednotná, neuškodí si ty pojmy definovat.
Naposledy upravil(a) Wulfric dne 18. 11. 2021, 10:43, celkem upraveno 4 x.
DrD v1.6 od r. 2001 do 2006, krátce DrD+, HEMA a konečně DrDII od r. 2016 dosud, tvůrce Světa Velimaru.
Uživatelský avatar
Wulfric
Příspěvky: 68
Registrován: 20. 2. 2018, 20:29
Bydliště: Brno

Re: WANTED: Dream Team (DrD II online )

Příspěvek od Wulfric »

*Pro jistotu rovnou doplním, jak ty termíny sandbox, lineární hra a (dosud nezmíněný) railroad chápu a používám, protože jsou používány opravdu v mnoha významech. Sandbox pro mě znamená, že hráči (tj. mimo hru) anebo jejich postavy (tj. hráči in game prostřednictvím svých postav) sami rozhodují, čemu se chtějí věnovat. To znamená, že průvodce by měl mít na začátku připraveno pár návnad (herně ve formě drbů, legend, leták s nabídkou práce apod.), ze kterých dá hráčům/postavám vybrat anebo je dokonce může nechat vytvářet vlastní plány a sledovat své vlastní cíle. Průvodcova příprava v této fázi přitom může být klidně jen pár (nebo i jedna) vět ke každému z těch nabídnutých plot-hooks a rozpracuje až to dobrodružství, za nímž se hráči vydají. Lineární hra je naopak to, že průvodce má připraveno dobrodružství jedno, které postavy musí projít (můžou být boční linky, ale ta hlavní je jen jedna). Jak ho ale projdou a s jakým výsledkem, to už je na nich. Jak sandbox, tak lineární hra jsou super, každé má své výhody a nevýhody. Připouští-li však průvodce při řešení překážek jen jedno možné řešení (např. cílem je likvidace hradního pána, je jí ale možné dosáhnout jen obležením jeho pevnosti, tj. nelze se do hradu proplížit, nelze se ani pokusit mezi jeho vojáky vyvolat rebelii, ani nic jiného, s čím přijdou hráči; často je i předem daný jediný možný výsledek dobrodružství), není to lineární hra, ale čistý Railroad. Tomu bychom se měli snažit vyhnout, protože postavy pak hru prakticky neovlivňují. Není to jejich příběh, jsou jen prostředkem k odvyprávění příběhu někoho jiného (např. hradního pána).
DrD v1.6 od r. 2001 do 2006, krátce DrD+, HEMA a konečně DrDII od r. 2016 dosud, tvůrce Světa Velimaru.
LumerioN

Re: WANTED: Dream Team (DrD II online )

Příspěvek od LumerioN »

Nechtěli bychom teď založit ten discord server. Lépe by se nám v tom organizovalo a domlouvalo. Mohu zkusit jeden takový založit a poslat odkaz. Souhlasíte, nebo ještě s discordem vyčkáme a zkusíme vymyslet něco jiného?
Uživatelský avatar
Stařec
Příspěvky: 64
Registrován: 25. 8. 2010, 11:30
Kontaktovat uživatele:

Re: WANTED: Dream Team (DrD II online )

Příspěvek od Stařec »

Určitě souhlasím, udělej server a postni

Forma: určitě taky preferuju sandbox

Interval: pod čtyři hodiny bych taky nešel, jednou za dva týdny taky fajn.

střídání PJ: to ve mně vyvolává otázky, co vlastně budeme hrát. Myslel jsem, že směřujeme na nějakou kampaň s nějakým větším příběhem a tam nemám zkušenost, jak u toho střídávé game masterování funguje a jestli to lze praktikovat s kontinuální dějovou linkou

setting: osobně mi vyhovuje nejvíc setting, který se kolaborativně vytvoří během session zero a postupně se dokresluje během hry
Verba vana aut risui apta non loqui!
Uživatelský avatar
Wulfric
Příspěvky: 68
Registrován: 20. 2. 2018, 20:29
Bydliště: Brno

Re: WANTED: Dream Team (DrD II online )

Příspěvek od Wulfric »

Discord tedy zde: HIDDEN

Střídání PJ: Jak jsem říkal, v sandboxu je to problém téměř nulový (tam hráči mají hodně svobody, takže stejně průvodce nezabrání, že se mu od hlavní linky, po dokončení nějakého checkpointu, časem odchýlí), v lineární hře jsme z toho měli strach též, ale komplikovalo to věci překvapivě málo. Více kdyžtak už na Discordu. Každopádně bych na tomto určitě netrval, najde-li se PJ, který by to chtěl vést dlouhodobě, může to vést klidně rok/celé tažení. Jak jsem psal, já jsem aktuálně přeprůvodcován, takže bych se do něčeho tak dlouhodoého v zájmu všech nehlásil. Na pozdější průvodcování třeba jen na 3 měsíce nebo tak ale rád. Samozřejmě bych ale vzal tu první štaci, kdybychom se rozhodli pro Velimar, tam by to asi bylo na místě.

Setting: Nemám s tím problém. Na druhou stranu by mi přišlo kontraproduktivní, kdyby se začalo vytvářet něco nového, co by směřovalo k něčemu stylově velmi podobnému. V tom případě by mi přišlo příhodnější, začlenit vás prostě do autorského týmu (kde jsem teď už prakticky sám, takže nemusíte mít strach, že by nám do toho kdokoliv další kecal) a rozvíjet to prostřednictvím hraní dál společně. Kompromisem by mohlo být hrát ve Velimaru, ale vzít si za svou oblast, která nikdy nebyla vykreslena, bílé místo na mapě a, jak popisuješ, začít ho dokreslovat během hry. Podobně začal Velimar, od jedné vesnice se metodou svět v kruzích (popsané v příručce DrDII) rozrůstal (byť bylo na začátku investováno opravdu hodně času do položení základů, aby byl konzistentní a seděly historické, geografické a politické detaily). Krom povědomí o okolních zemích a vzdálených krajích je ale detailně vykresleno prakticky jen jedno knížectví. Takže kdybychom si vzali za své třeba jiné ze tří jádrových knížectví, je to prakticky volný prostor pro vyblbnutí a to, že je jiná část světa vykreslena detailně by nás na tvořivosti a vkladu nijak neomezovalo. Jen by to zajistilo, že ten svět má pevné konzistentní smysluplné a logické základy, což je zase důležité pro mě a pro Jaherka a při postupném budování se může stát, že se některé věci dostanou do kolize a nedávají pak spolu smysl - logika světa tím může trpět.

Více už tedy na Discordu.
Naposledy upravil(a) Wulfric dne 25. 11. 2021, 11:19, celkem upraveno 1 x.
DrD v1.6 od r. 2001 do 2006, krátce DrD+, HEMA a konečně DrDII od r. 2016 dosud, tvůrce Světa Velimaru.
Uživatelský avatar
Wulfric
Příspěvky: 68
Registrován: 20. 2. 2018, 20:29
Bydliště: Brno

Re: WANTED: Dream Team (DrD II online )

Příspěvek od Wulfric »

LumerioN píše: 18. 11. 2021, 22:31 Nechtěli bychom teď založit ten discord server. Lépe by se nám v tom organizovalo a domlouvalo. Mohu zkusit jeden takový založit a poslat odkaz. Souhlasíte, nebo ještě s discordem vyčkáme a zkusíme vymyslet něco jiného?
Juj, omlouvám se, všiml jsem si jen zprávy od Starce a myslel jsem, že k založení Discordu nabádá mě. No nevadí, Discord máme :-D
DrD v1.6 od r. 2001 do 2006, krátce DrD+, HEMA a konečně DrDII od r. 2016 dosud, tvůrce Světa Velimaru.
Odpovědět

Zpět na „Akce, seznamka a inzeráty“

Kdo je online

Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 0 hostů