Retroklon a retrokostlivec

Oficiální diskuze věnované Dračímu doupěti, nejstarší české hře na hrdiny.

Moderátor: Bouchi

Odpovědět
Uživatelský avatar
MarkyParky
Příspěvky: 16381
Registrován: 11. 8. 2011, 02:37

Retroklon a retrokostlivec

Příspěvek od MarkyParky »

Doplňuji do prvního příspěvku link na stažení poslední verze a přilepuji ho do záhlaví vlákna:
Zároveň trochu edituji průvodní povídání, ať v tom záhlaví není tak dlouhé.

Takže - o čem to tu e?

Díky přístupu k první "bezverzi" Dračího doupěte, jsem jsem se rozhodl přespat ji do formy Retroklonu. Pomocnou ruku přidal a vydatně pomáhá Iwas Passingby.

Plánuji dvě verze: Retroklon a Retrokostlivce.

Sestavení (nebudu to nazývat vývojem) bude probíhat nahodile, dle časových možností.


Co je tedy zadáním?

Vstupem pro oba dokumenty bude první vydaná edice PPZ, bez verze, se zapracovanými erraty. Tuhle verzi vezmu a ořežu na dřeň tak, že zůstanou pouze:
- holé mechaniky
- některá fikční vymezení
- a postupy ze sekcí o hraní a vedení hry

Zejména tedy vyhážu:
- Jarikovo dobrodružství a Bílý hrad
- veškeré dobové návody, které vysvětlují dnes už samozřejmě věci ... a vlastně obecně veškeré návody (vyjma části jak hrát), protože cílovka takovéhohle produktu je pokročilý hráč RPGček a ne začátekčník.

Retroklon bude verze, která bude obsahovat veškeré mechaniky převedené téměř 1:1 se dvěmi výjimkami
- některé mechaniky budou přepočítané tak, aby se matematicky nezměnily, ale bylo snazší je používat.
- a úplně zbytečné parametry, které nemají vliv na hru (jako opravy dosahů mimosmyslových schopností podle tloušťky překážky v coulech) půjdou ze hry ven

Retrokostlivec bude silně zjednodušená verze, klon ořezaný o maso na tu úplně nejhrubší kostru. Bude zachovávat pouze postupy a tři základní mechaniky DrDO, zbytek nechá čistě na fikci a rullingu.

Teoreticky si myslím, že Retroklon by mohl mít něco kolem 30 stran textu (při obdobné sazbě), Retrokostlivec tak 20.

Kdyby se někdo chtěl zapojit, budu rád ... ale zároveň zdůrazňuji, že tohle fakt nemá být remake na nějakou novou hru, ale archeologický projekt, který má vytáhnout na světlo a zpřístupnit úplně původní verzi dračáku.
Naposledy upravil(a) MarkyParky dne 28. 11. 2021, 05:00, celkem upraveno 3 x.
Za tento příspěvek děkují uživateli MarkyParky tito uživatelé (celkem 4):
Markus, eerieBaatezu, ShadoWWW, ondralukas1010
Uživatelský avatar
ShadoWWW
Příspěvky: 4575
Registrován: 21. 8. 2007, 11:16
Bydliště: Kostka
Kontaktovat uživatele:

Re: Retroklon a retrokostlivec

Příspěvek od ShadoWWW »

Procento je podle definice bezrozměrná jednotka, ekvivalentní jedné setině. Takže jsem v pohodě i u fyziků, kteří ji taky používají. Procentní bod není žádná jednotka, v tom se shodneme.
Za tento příspěvek děkují uživateli ShadoWWW:
Antharon
Kostka, http://www.d20.cz
- stovky článků (tipy k hraní, recenze, design a teorie, ...) a diskusí, skupinové sekce s rozsáhlou podporou, ...a mnohé další.

Překlady Fate: ONLINE, PDF v grafice; všechny základní knihy, autorské blogy a další; vlastní Star Wars
Překlady Dungeon's & Dragons 5e: ONLINE, PDFka v grafice (všechna pravidla, 10+ kampaní a dobrodružství)
Překlady Shadowrunu: 6. edice v PDF, překlad 5. edice,
Překlady Sawage Worlds: PDF v grafice
Překlad Apocalypse World: ONLINE, PDF v grafice
Uživatelský avatar
Antharon
Příspěvky: 6890
Registrován: 24. 10. 2007, 16:33
Bydliště: Šenkvice

Re: Retroklon a retrokostlivec

Příspěvek od Antharon »

v podstate je mozny zapis zniz snacu na zasah o 50% cim vravime, ze sa ma znizit na polovicu. Ak by sme povedali zniz sancu na zasah o 50 (bez percenta), mozno by to fungovalo. V tom pripade by ale muselo byt jasne definovane, ze to je velicina a vyjadruje percentualnu sancu na zasah.
Moaaaar!!!! - [móur] - The provided level of material relevant to my interests is insufficient to meet my personal required needs.
Uživatelský avatar
MarkyParky
Příspěvky: 16381
Registrován: 11. 8. 2011, 02:37

Re: Retroklon a retrokostlivec

Příspěvek od MarkyParky »

ShadoWWW: Ok, dostal jsi mě, tady jsem udělal příliš zkratek.

Nicméně to pořád nemění nic na tom, že ty operace, které se používají v té příručce nejsou operace s procenty, viz Antharon, jestli to já neumím vysvětlit dostatečně jasně. Když už se odkazujeme na nějaké definice jednotek, tak je respektujme.
Uživatelský avatar
Pan Bača
Příspěvky: 296
Registrován: 7. 12. 2005, 14:45
Bydliště: Brno
Kontaktovat uživatele:

Re: Retroklon a retrokostlivec

Příspěvek od Pan Bača »

pro mě se to zamotalo někam, kde už se slovíčkaří.

Co je teda správně? Mám 80% šanci, že něco najdu. Za každou úroveň si mám tuto šanci zvýšit. Zvýšení na třetí úrovni bude na 86 %, nebo na 80 * 1,06 = 85 %?

Pokud ten první případ, tak už to tady několikrát zaznělo, a sice nahradit % odkázáním se na k100. Bonus a postih pak vyjadřují jasně, o kolik se šance zvýší/sníží i při zachování stávajících rozsahů (asi až na těch 0 %(?)).
Uživatelský avatar
Jerson
Inženýr z Ocelového města
Příspěvky: 22593
Registrován: 11. 2. 2003, 16:39
Bydliště: České Budějovice
Kontaktovat uživatele:

Re: Retroklon a retrokostlivec

Příspěvek od Jerson »

Prostě - místo "procentuální hod" napiš "hod k100". Čísla nech bez symbolu procent. Tedy tak jak to píše Pan Bača.
A píšu stručně, aby se mi zase nestalo, že než to napíšu a odešlu, objeví se tu další strana s příspěvky, které mě ninjují :-)
Za tento příspěvek děkují uživateli Jerson tito uživatelé (celkem 5):
ShadoWWW, Pan Bača, Antharon, Muzzug, Passingby
Pepa
Příspěvky: 3233
Registrován: 25. 5. 2013, 15:00

Re: Retroklon a retrokostlivec

Příspěvek od Pepa »

Procenta se skutečně přičítala (či odečítala) a mohla přerůst i 100%. (To by se při jejich násobení stát nemohlo.)

A důkazem je právě takové pravidlo jako: "Hod 00 vždy znamená fatální neúspěch, i když jsi s tou pravděpodobností nad 100, tj. "za vodou"..."

Že to je "podivné" či "děravé"? Inu, v Dračím Doupěti to není ani první ani poslední "podivná" či "děravá" mechanika. Takže to už nás teď jako nemusí překvapovat...

Marky: Jak to do retroklonu zapisovat? Odpovím ti šalamounsky. Zapisuj to přesně tak, jak to zapisují jiné RPG hry, které procentní hod také využívají :wink:
Uživatelský avatar
Markus
Vrchní krutovládce; Administrátor
Příspěvky: 20870
Registrován: 19. 8. 2001, 00:00
Bydliště: Mnohovesmír! Brno!
Kontaktovat uživatele:

Re: Retroklon a retrokostlivec

Příspěvek od Markus »

Pepa píše: 26. 10. 2021, 12:18 Zapisuj to přesně tak, jak to zapisují jiné RPG hry, které procentní hod také využívají :wink:
Neznámější je Call of Cthulhu. Podíváme se do jeho bezplatného Quick Startu...

cthulhu.jpg

EDIT:
procenta.jpg
Za tento příspěvek děkují uživateli Markus:
Antharon
Uživatelský avatar
Passingby
Příspěvky: 1596
Registrován: 13. 10. 2021, 16:41

Re: Retroklon a retrokostlivec

Příspěvek od Passingby »

Fiktivní citace z imaginárního textu existujícího ve fikci...
RetroDrD používá při hře několik hodů kostkami:
  • k6++ ("Atomová šestistěnka" - Jako v "Člověče, nezlob se." Hodíš šestistěnkou, když padne 6, hážeš znovu dokud ti padne něco jiného než 6 a čísla přitom sčítáš. K hodu se mohou přičítat/odečítat bonusy/postihy uvedené v pravidlech. Používá se hlavně boji při hodu na útok a na obranu.)
  • Xk6 (Hodíš několika šestistěnkami, např. 1k6 nebo 4k6 a jejich hodnoty sečteš. V zápisu může být i bonus/postih, např. 2k6+3 nebo 4k6-4. Používá se hlavně pro náhodné určení počtu, např. pro počet životů vyléčených lektvarem, nebo za kolik zraní kouzelníkovo kouzlo.)
  • Xk10 (Stejné jako Xk6, jen s desetistěnkami.)
  • X@k6 (Šance "něco ze 6," např. "šance 2@k6" je "2 ze 6," nebo "šance 5@k6" je "5 ze 6." Hodíš šestistěnkou a když hodíš méně nebo tolik, kolik je šance na úspěch, činnost se podařila. Používá se u hodů které rozhodují mezi dvěma jasně rozlišenými výsledky, většinou "uspěl/neuspěl" nebo "stalo se/nestalo se." Jako hráč si tak můžeš házet na některé schopnosti rasy nebo povolání, nebo třeba při vyrážení dveří. U tohoto typu hodu nejsou žádné bonusy ani postihy.)
  • X@k% ("Procentní hod," šance na úspěch nebo neúspěch výjádřená v procentech. Hodíš dvěma desetistěnkami, kdy jedna představuje desítky a druhá jednotky, a když výsledné číslo z rozsahu 0-99 bude menší nebo stejné jako šance, činnost se podařila. Většinou píšeme zjednodušeně jako např. "Šance na nalezení stop je 72%," nebo "šance, že se seslání kouzla nezdaří je 15%." Používá se v různých situacích. Hodnota šance, proti které hážeš, se většinou určuje z tabulky nebo se počítá vzorcem. Může být opravena o bonus/postih, např. "Když kouzelník při kouzlení použije svoji hůl, sníží se šance na neúspěch kouzla o 10." Bonusy/postihy se přičítají/odečítají. Ve výjimečných případech může bonus znamenat zdvojnásobení šance, nebo snížení na polovinu.)
Ty X-z-6 asi v DrD nejsou, protože to všechno předělali na procenta. Teď nevím, jestli k% má dávat 0-99 nebo 1-100. Kouzelníkova hůl je jenom příklad, co mě teď narychlo napadl. Chybí mi tam hod proti pasti, protože ten si nepamatuju.
Zápis 46@k% je dost šílený, takže místo toho budeme psát jen 46%.
Pro mně jsou ty bonusy/postihy v bezrozměrných jednotkách, ale kvůli snazší orientaci v textu při jejich hledání se sází se značkou "%". Možná by bylo lepší podívat se přímo na konkrétní kus textu než to řešit takhle pseudoobecně...
A teď koukám na tabulku odvracení Neviděných z PPZ 1.2 a tam se používá hod X@2k6, tzn. X-z-12 (když ignoruju to, že to není rovnoměrné rozložení a je z rozsahu 2-12, ne 1-12). :eyecrazy:
EDIT Fukkoff, ti pobóchaní Nevidění só Roll-Over, ne Roll-Under, fukkdizshitmaaan...
Verify you are a human.
It's just an overreaction. In a few months, nobody will remember the drama.
Uživatelský avatar
MarkyParky
Příspěvky: 16381
Registrován: 11. 8. 2011, 02:37

Re: Retroklon a retrokostlivec

Příspěvek od MarkyParky »

Jerson píše: 26. 10. 2021, 12:16 Prostě - místo "procentuální hod" napiš "hod k100". Čísla nech bez symbolu procent. Tedy tak jak to píše Pan Bača.
A píšu stručně, aby se mi zase nestalo, že než to napíšu a odešlu, objeví se tu další strana s příspěvky, které mě ninjují :-)
Do záznamu:
Půjdu touhle cestou.
Za tento příspěvek děkují uživateli MarkyParky tito uživatelé (celkem 2):
Pan Bača, ShadoWWW
Uživatelský avatar
MarkyParky
Příspěvky: 16381
Registrován: 11. 8. 2011, 02:37

Re: Retroklon a retrokostlivec

Příspěvek od MarkyParky »

Iwas Passingby píše: 26. 10. 2021, 13:18 Fiktivní citace z imaginárního textu existujícího ve fikci...


Dík, zkusím se inspirovat.

Jen se obávám, že těch ad-hoc mechanik bude příliš.
Uživatelský avatar
Markus
Vrchní krutovládce; Administrátor
Příspěvky: 20870
Registrován: 19. 8. 2001, 00:00
Bydliště: Mnohovesmír! Brno!
Kontaktovat uživatele:

Re: Retroklon a retrokostlivec

Příspěvek od Markus »

Iwas Passingby píše: 26. 10. 2021, 13:18 X@k6 (Šance "něco ze 6," např. "šance 2@k6" je "2 ze 6," nebo "šance 5@k6" je "5 ze 6."
Marky, asi jsem natvrdlej, ale co tam dělají ty zavináče? Máš teda dost alternativní zápisy. :)

EDIT: Jo a někde jsem zahlédl tuším hoď +k10. Tam zase nechápu to plus.
Uživatelský avatar
Passingby
Příspěvky: 1596
Registrován: 13. 10. 2021, 16:41

Re: Retroklon a retrokostlivec

Příspěvek od Passingby »

Markus píše: 26. 10. 2021, 13:48
Iwas Passingby píše: 26. 10. 2021, 13:18 X@k6 (Šance "něco ze 6," např. "šance 2@k6" je "2 ze 6," nebo "šance 5@k6" je "5 ze 6."
Marky, asi jsem natvrdlej, ale co tam dělají ty zavináče? Máš teda dost alternativní zápisy. :)
To nepsal Markyparky, ale já. Celý post je jenom příspěvek do brainstormingu. Chtěl jsem něco, na čem budou konkrétně vidět definice hodů/mechanik, ať debata není tak abstraktní... A k čemu se můžou přidávat další mechaniky, které archeologové z textu vykopou (třeba ti nevidění). Tohle byl pokus o označení a stručný zapis X-ze-Y pravděpodobností, ale i mně to přišlo až moc složitý a strašidelný na pohled.

EDIT "@" = angl. "at" = česky "na" (tzn. "hoď 2 nebo méně na 1k6") Příklady ve stejném duchu: šance 47% = 47@k% = 47@k100, šance 1-10 ze 12 = 10@2k6 (ale tady je problém s jinou distribucí), šance 2-ze-6 = 2@k6. Zápis předpokládá roll-under (resp. přesněji "roll-less-or-equal"). Kdyby ten zápis měl být suprpřesný (až k nepřehlednosti), bylo by potřeba psát "<=47@k100" (roll-under) nebo ">9@2k12" (roll-over).

A eště EDIT páč se mi to ňák zalíbílo... Čte se to tak, že se podíváš na zavináč. Vlevo od něj je to, co máš hodit, a vpravo na jakých kostkách to hážeš. Teoreticky se to dá rozšířit i třeba na dice pooly "krásným a přehledným" zápisem {5,6}@4k6 (na čtyřech kostkách musíš hodit 5 nebo 6)... V normálních pravidlech pro lidi to nemá místo, protože když je potřeba používat takhle složitý zápisy, samotný pravidla jsou moc složitý. Ale při archeologii a vypisování ad hoc mechanik použitých ve hře, kterou navrhoval někdo jiný, to třeba k něčemu být může. Jestli má být retrokostlivec jen stručný, ale stále 1:1 přepis originálu pro účely archivace, tak by to tam taky nemuselo vadit.

EDIT "Například mechanika pro odvracení neviděných," ne "nevidění archeologové..." :wink:
Naposledy upravil(a) Passingby dne 26. 10. 2021, 14:37, celkem upraveno 2 x.
Verify you are a human.
It's just an overreaction. In a few months, nobody will remember the drama.
Uživatelský avatar
MarkyParky
Příspěvky: 16381
Registrován: 11. 8. 2011, 02:37

Re: Retroklon a retrokostlivec

Příspěvek od MarkyParky »

Markus píše: 26. 10. 2021, 13:48 Marky, asi jsem natvrdlej, ale co tam dělají ty zavináče? Máš teda dost alternativní zápisy. :)
To nebýt moje návrh... .
Markus píše: 26. 10. 2021, 13:48 EDIT: Jo a někde jsem zahlédl tuším hoď +k10. Tam zase nechápu to plus.
Also hoď (něco)+k10 je zápis, co používá PbtA, tak mi asi někde ujel ze zvyku.
Uživatelský avatar
Markus
Vrchní krutovládce; Administrátor
Příspěvky: 20870
Registrován: 19. 8. 2001, 00:00
Bydliště: Mnohovesmír! Brno!
Kontaktovat uživatele:

Re: Retroklon a retrokostlivec

Příspěvek od Markus »

Iwas Passingby píše: 26. 10. 2021, 14:03 To nepsal Markyparky, ale já.
Používejte avatary, přátelé! Vy lidi bez tváře mi všichni splýváte do jednoho. :)
Uživatelský avatar
Quentin
Noob of The Round Table
Příspěvky: 9334
Registrován: 31. 7. 2007, 14:31
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:

Re: Retroklon a retrokostlivec

Příspěvek od Quentin »

Markus píše: 26. 10. 2021, 14:20Používejte avatary, přátelé! Vy lidi bez tváře mi všichni splýváte do jednoho. :)
A rovnou širokoúhlé avatary! (150x80) O-)
http://2k6goblinu.blogspot.cz/
“Questions are gameplay”-Chris McDowall, The ICI Doctrine, 2018
Player Agency (n.): “the feeling of empowerment that comes from being able to take actions in the [virtual] world whose effects relate to the player’s intention” -Mateas, 2001
Odpovědět

Zpět na „Dračí doupě“

Kdo je online

Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 7 hostů