Retroklon a retrokostlivec
Moderátor: Bouchi
- MarkyParky
- Příspěvky: 16381
- Registrován: 11. 8. 2011, 02:37
Retroklon a retrokostlivec
Doplňuji do prvního příspěvku link na stažení poslední verze a přilepuji ho do záhlaví vlákna:
Zároveň trochu edituji průvodní povídání, ať v tom záhlaví není tak dlouhé.
Takže - o čem to tu e?
Díky přístupu k první "bezverzi" Dračího doupěte, jsem jsem se rozhodl přespat ji do formy Retroklonu. Pomocnou ruku přidal a vydatně pomáhá Iwas Passingby.
Plánuji dvě verze: Retroklon a Retrokostlivce.
Sestavení (nebudu to nazývat vývojem) bude probíhat nahodile, dle časových možností.
Co je tedy zadáním?
Vstupem pro oba dokumenty bude první vydaná edice PPZ, bez verze, se zapracovanými erraty. Tuhle verzi vezmu a ořežu na dřeň tak, že zůstanou pouze:
- holé mechaniky
- některá fikční vymezení
- a postupy ze sekcí o hraní a vedení hry
Zejména tedy vyhážu:
- Jarikovo dobrodružství a Bílý hrad
- veškeré dobové návody, které vysvětlují dnes už samozřejmě věci ... a vlastně obecně veškeré návody (vyjma části jak hrát), protože cílovka takovéhohle produktu je pokročilý hráč RPGček a ne začátekčník.
Retroklon bude verze, která bude obsahovat veškeré mechaniky převedené téměř 1:1 se dvěmi výjimkami
- některé mechaniky budou přepočítané tak, aby se matematicky nezměnily, ale bylo snazší je používat.
- a úplně zbytečné parametry, které nemají vliv na hru (jako opravy dosahů mimosmyslových schopností podle tloušťky překážky v coulech) půjdou ze hry ven
Retrokostlivec bude silně zjednodušená verze, klon ořezaný o maso na tu úplně nejhrubší kostru. Bude zachovávat pouze postupy a tři základní mechaniky DrDO, zbytek nechá čistě na fikci a rullingu.
Teoreticky si myslím, že Retroklon by mohl mít něco kolem 30 stran textu (při obdobné sazbě), Retrokostlivec tak 20.
Kdyby se někdo chtěl zapojit, budu rád ... ale zároveň zdůrazňuji, že tohle fakt nemá být remake na nějakou novou hru, ale archeologický projekt, který má vytáhnout na světlo a zpřístupnit úplně původní verzi dračáku.
Zároveň trochu edituji průvodní povídání, ať v tom záhlaví není tak dlouhé.
Takže - o čem to tu e?
Díky přístupu k první "bezverzi" Dračího doupěte, jsem jsem se rozhodl přespat ji do formy Retroklonu. Pomocnou ruku přidal a vydatně pomáhá Iwas Passingby.
Plánuji dvě verze: Retroklon a Retrokostlivce.
Sestavení (nebudu to nazývat vývojem) bude probíhat nahodile, dle časových možností.
Co je tedy zadáním?
Vstupem pro oba dokumenty bude první vydaná edice PPZ, bez verze, se zapracovanými erraty. Tuhle verzi vezmu a ořežu na dřeň tak, že zůstanou pouze:
- holé mechaniky
- některá fikční vymezení
- a postupy ze sekcí o hraní a vedení hry
Zejména tedy vyhážu:
- Jarikovo dobrodružství a Bílý hrad
- veškeré dobové návody, které vysvětlují dnes už samozřejmě věci ... a vlastně obecně veškeré návody (vyjma části jak hrát), protože cílovka takovéhohle produktu je pokročilý hráč RPGček a ne začátekčník.
Retroklon bude verze, která bude obsahovat veškeré mechaniky převedené téměř 1:1 se dvěmi výjimkami
- některé mechaniky budou přepočítané tak, aby se matematicky nezměnily, ale bylo snazší je používat.
- a úplně zbytečné parametry, které nemají vliv na hru (jako opravy dosahů mimosmyslových schopností podle tloušťky překážky v coulech) půjdou ze hry ven
Retrokostlivec bude silně zjednodušená verze, klon ořezaný o maso na tu úplně nejhrubší kostru. Bude zachovávat pouze postupy a tři základní mechaniky DrDO, zbytek nechá čistě na fikci a rullingu.
Teoreticky si myslím, že Retroklon by mohl mít něco kolem 30 stran textu (při obdobné sazbě), Retrokostlivec tak 20.
Kdyby se někdo chtěl zapojit, budu rád ... ale zároveň zdůrazňuji, že tohle fakt nemá být remake na nějakou novou hru, ale archeologický projekt, který má vytáhnout na světlo a zpřístupnit úplně původní verzi dračáku.
Naposledy upravil(a) MarkyParky dne 28. 11. 2021, 05:00, celkem upraveno 3 x.
- Za tento příspěvek děkují uživateli MarkyParky tito uživatelé (celkem 4):
- Markus, eerieBaatezu, ShadoWWW, ondralukas1010
- MarkyParky
- Příspěvky: 16381
- Registrován: 11. 8. 2011, 02:37
Re: Retroklon a retrokostlivec
Rychlá noticka.Iwas Passingby píše:a protože retroklon, opisuju a neměním, ale radši bych zapsal normálně
Protože je to retroklon, tak hlavně řež a redukuj.
Jakákoliv zbytečná informace je zbytečná informace.
Informace, že lakmusový papírek má 10 coulů je zbytečná informace.
Takhle to má IMHO vypadat píše:Lakmusový papírek
magenergie: 2 magy
cena: 5 zl
výroba: 1 směna
uživatel: alchymista
Umožňuje rozpoznat složení kapaliny, jed ve vodě, druh lektvaru, apod...
- Za tento příspěvek děkují uživateli MarkyParky:
- Vandalicus
- Markus
- Vrchní krutovládce; Administrátor
- Příspěvky: 20870
- Registrován: 19. 8. 2001, 00:00
- Bydliště: Mnohovesmír! Brno!
- Kontaktovat uživatele:
Re: Retroklon a retrokostlivec
Jedno pivo je vlastně univerzální jednotka skoro všeho, včetně času.
Akorát u té vzdálenosti moc nevím.
Akorát u té vzdálenosti moc nevím.
- Za tento příspěvek děkují uživateli Markus tito uživatelé (celkem 3):
- eerieBaatezu, Vallun, Fafrin
- MarkyParky
- Příspěvky: 16381
- Registrován: 11. 8. 2011, 02:37
Re: Retroklon a retrokostlivec
Jsi nikdy nedal "metr piv"?
Z toho se dá odvodit, jak je pivo dlouhý...
Z toho se dá odvodit, jak je pivo dlouhý...
- Za tento příspěvek děkují uživateli MarkyParky tito uživatelé (celkem 3):
- Godric, eerieBaatezu, Fafrin
Re: Retroklon a retrokostlivec
U lakmusového papírku imho chýba nejaký základ. Ja si alchýmiu v dračáku predstavujem takto:
https://youtu.be/zFZ5jQ0yuNA
A teda že potrebuješ nejaký základ (rukavice), nemu suroviny (nejaké množstvo chemikálií, ktoré má každý v skrini a len ich dopĺňa), čas a teplo...
https://youtu.be/zFZ5jQ0yuNA
A teda že potrebuješ nejaký základ (rukavice), nemu suroviny (nejaké množstvo chemikálií, ktoré má každý v skrini a len ich dopĺňa), čas a teplo...
Moaaaar!!!! - [móur] - The provided level of material relevant to my interests is insufficient to meet my personal required needs.
- MarkyParky
- Příspěvky: 16381
- Registrován: 11. 8. 2011, 02:37
Re: Retroklon a retrokostlivec
Ty potřeby jsou jsou v DrDO abstrahované do parametrů Cena a Výroba ... (flufu při odehrávání se meze nekladou, ale nic předskriptovaného dávat nebudu, to je nad rámec retroklonu.)
- Za tento příspěvek děkují uživateli MarkyParky:
- Passingby
Re: Retroklon a retrokostlivec
A jo, to ma nenapadlo ze v 1.0 mozno zaklady neboli.
Moaaaar!!!! - [móur] - The provided level of material relevant to my interests is insufficient to meet my personal required needs.
Re: Retroklon a retrokostlivec
Nenahrals jinej soubor? Ty alchymistovy predmety tam nejsou a v nazvu mas 211028.
Verify you are a human.
It's just an overreaction. In a few months, nobody will remember the drama.
It's just an overreaction. In a few months, nobody will remember the drama.
- MarkyParky
- Příspěvky: 16381
- Registrován: 11. 8. 2011, 02:37
Re: Retroklon a retrokostlivec
Znovu a lépe.
Díky výrazné pomoci od Iwas Passingby tu je další verze:
Opravy:
- Jednotky
- Hod k100
Ještě zbývá dodělat:
- Kouzelník
- Ostatní alchymistické výrobky - popisy
- Tvorba dobrodružství
- Bestiář
Díky výrazné pomoci od Iwas Passingby tu je další verze:
Opravy:
- Jednotky
- Hod k100
Ještě zbývá dodělat:
- Kouzelník
- Ostatní alchymistické výrobky - popisy
- Tvorba dobrodružství
- Bestiář
- MarkyParky
- Příspěvky: 16381
- Registrován: 11. 8. 2011, 02:37
Re: Retroklon a retrokostlivec
Iwas Passingby jede jak drak, takže se snažím držet krok a:
Změny
- Opravy nějakých copypaste chyb.
- Doplněn neúspěch alchymisty
- Doplněn zbytek výrobků alchymisty
- Kouzelník
Chybí
- Bestiář
- Tvorba dobrodružství
Zatím je to 1:1, v četně chyb až na pár drobností, kde jsem si korekci cucal z prstu (resp. cucal jsem je z 1.2), protože v "bez verzi" je zjevně bug nebo hodnota chybí (třeba ÚČ/OČ/žvt ďáblíka nebo magenergie Zmam osobu).
Mám už od Iwas Passingby nějaké připomínky ohledně nejasností, které je třeba adresovat, další jsou vítány.
Teď mám v plánu dát si chvíli oraz, dodělat to zkušební dobrodružství a zahrát si ho ... a na základě zkušeností se k tomu vrátit.
V mezičase pak ještě provedu to, že budu číst příručku chronologicky od zaćátku do konce a kontrolovat si, že jsme všechno, co dává smysl zapracovali.
Každopádně - v téhle verzi by to mělo být "syrově hratelné".
Změny
- Opravy nějakých copypaste chyb.
- Doplněn neúspěch alchymisty
- Doplněn zbytek výrobků alchymisty
- Kouzelník
Chybí
- Bestiář
- Tvorba dobrodružství
Zatím je to 1:1, v četně chyb až na pár drobností, kde jsem si korekci cucal z prstu (resp. cucal jsem je z 1.2), protože v "bez verzi" je zjevně bug nebo hodnota chybí (třeba ÚČ/OČ/žvt ďáblíka nebo magenergie Zmam osobu).
Mám už od Iwas Passingby nějaké připomínky ohledně nejasností, které je třeba adresovat, další jsou vítány.
Teď mám v plánu dát si chvíli oraz, dodělat to zkušební dobrodružství a zahrát si ho ... a na základě zkušeností se k tomu vrátit.
V mezičase pak ještě provedu to, že budu číst příručku chronologicky od zaćátku do konce a kontrolovat si, že jsme všechno, co dává smysl zapracovali.
Každopádně - v téhle verzi by to mělo být "syrově hratelné".
Re: Retroklon a retrokostlivec
U Přesvědčení je 2x zmatené zlo
- Za tento příspěvek děkují uživateli Pan Bača:
- MarkyParky
Re: Retroklon a retrokostlivec
Pro zajímavost tabulka alchymistových předmětů a jedů a kouzelnických kouzel. (Původní verze, v textu už můžou být opravy a změny.)
- Přílohy
-
- RetroDrD0 - BezVerze - Tabulky 20211029 2336.xlsx
- (11.84 KiB) Staženo 42 x
Verify you are a human.
It's just an overreaction. In a few months, nobody will remember the drama.
It's just an overreaction. In a few months, nobody will remember the drama.
Re: Retroklon a retrokostlivec
Errata, bugy, etc.
Ted koukam, ze jsem zapomnel upozornit na podezrele kratke doby vyroby u nekterych alychmistovych predmetu - Elixir lasky (1 kolo, asi se to vali ve velkym, takze je na to nejakej vymakanej proces), Mlhovina (3 kola), Obri sila (2 kola), Rychlost (3 kola), Ochrana pred nemrtvymi (10 kol), Ochrana pred kouzly (10 kol), Ohniva hlina (8 kol)
Moje chyba
Carovna rtut (vyroba ihned -> 1 smena)
(Docela bych predpokladal, ze k tomu pak byly errata, nebo ze to v dalsich verzich fixli)
Ted koukam, ze jsem zapomnel upozornit na podezrele kratke doby vyroby u nekterych alychmistovych predmetu - Elixir lasky (1 kolo, asi se to vali ve velkym, takze je na to nejakej vymakanej proces), Mlhovina (3 kola), Obri sila (2 kola), Rychlost (3 kola), Ochrana pred nemrtvymi (10 kol), Ochrana pred kouzly (10 kol), Ohniva hlina (8 kol)
Moje chyba
Carovna rtut (vyroba ihned -> 1 smena)
(Docela bych predpokladal, ze k tomu pak byly errata, nebo ze to v dalsich verzich fixli)
Naposledy upravil(a) Passingby dne 31. 10. 2021, 11:49, celkem upraveno 1 x.
Verify you are a human.
It's just an overreaction. In a few months, nobody will remember the drama.
It's just an overreaction. In a few months, nobody will remember the drama.
Re: Retroklon a retrokostlivec
10 kol je jedna smena, s trochou magie ochranu pred nemrtvymi za 10 minut namiesas
Moaaaar!!!! - [móur] - The provided level of material relevant to my interests is insufficient to meet my personal required needs.
- MarkyParky
- Příspěvky: 16381
- Registrován: 11. 8. 2011, 02:37
Re: Retroklon a retrokostlivec
Jedna směna je 60 kol.
EDIT: Ale do záznamu, IMHO pravidla nikde s tímhle typem převodu nepočítají, resp. nejdelší údaj v kolech, kde se něco delšího uvažuje, je pronásledování, kde je navíc chyba v přepočtu, píše se tam:
EDIT: Ale do záznamu, IMHO pravidla nikde s tímhle typem převodu nepočítají, resp. nejdelší údaj v kolech, kde se něco delšího uvažuje, je pronásledování, kde je navíc chyba v přepočtu, píše se tam:
bezverze píše: Ale na druhou stranu běžet můžeš nejvýše 20 kol (5 minut) než se vyčerpáš.
- Za tento příspěvek děkují uživateli MarkyParky:
- Fafrin
Re: Retroklon a retrokostlivec
Errata, bugy, etc.
V návaznosti na diskuzi o projevech sesílání kouzel ve vedlejším vlákně
Kouzelnická kouzla
- Mágův velký mix - v popisu jsem v rámci "ořezávání" vynechal zmínku o "žlutém mlhovinovém oparu," který cíl bběhem vyvolávání kouzla obklopí (i když z DrDO textu není jasné, jestli vzniká už v průběhu sesílání)
- Zenerova karta - z našeho textu to spíš vypadá, že obláček vznikne až na konci sesílání
- Protoplasma - Řekl bych, že sliz vystřelí vždy, ale cíl bude zpomalený jen když bylo vydáno dost magenergie. Takže i když jí bude málo, bude aspoň trochu obalený slizem.
V návaznosti na diskuzi o projevech sesílání kouzel ve vedlejším vlákně
Kouzelnická kouzla
- Mágův velký mix - v popisu jsem v rámci "ořezávání" vynechal zmínku o "žlutém mlhovinovém oparu," který cíl bběhem vyvolávání kouzla obklopí (i když z DrDO textu není jasné, jestli vzniká už v průběhu sesílání)
- Zenerova karta - z našeho textu to spíš vypadá, že obláček vznikne až na konci sesílání
- Protoplasma - Řekl bych, že sliz vystřelí vždy, ale cíl bude zpomalený jen když bylo vydáno dost magenergie. Takže i když jí bude málo, bude aspoň trochu obalený slizem.
Verify you are a human.
It's just an overreaction. In a few months, nobody will remember the drama.
It's just an overreaction. In a few months, nobody will remember the drama.
Kdo je online
Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 3 hosti