Věčný principát (boubaque)

V letošním podzimním ročníku RPG Kuchyně tvoříme jednostránkové dungeony!
Uživatelský avatar
boubaque
bubák; Moderátor
Příspěvky: 6644
Registrován: 2. 10. 2006, 19:49
Bydliště: Brno/Ostrava
Kontaktovat uživatele:

Věčný principát (boubaque)

Příspěvek od boubaque »

Verze 0.9 odevzdaná těsně před půlnocí 17. 10. v příloze :D

Nakonec je z toho spíš tak trochu pointcrawl, na vlastní dungeon nezbyly síly...

EDIT (18. 10. 2021 ve 23:16): Tak ještě lehce textově učesaná verze, přidané dvě ilustrace.

___________________________ původní příspěvek

Vůbec netuším, jestli budu mít čas se reálně zapojit, ale padlo mi...
  • trůn a/nebo knihovna*
  • jeskyně**
  • hedvábí a/nebo zlato*
  • freska
  • ocet
* Zdálo se mi, že mi padly ingredience příliš podobné Bifimu, tak jsem si hodil ještě jednou (ale mezitím mě obojí přece jen inspirovalo).
** Ta jeskyně se mi vůbec nehodí (a navíc mi to přijde jako největší klišé), ale uvidíme, třeba z toho nakonec něco bude. Ale místo jeskyně si možná nakonec vyberu něco jiného.
Přílohy
RPGK 21 věčný principát v1-0.pdf
(1.04 MiB) Staženo 98 x
RPGK 21 věčný principát v0-9.pdf
(871.9 KiB) Staženo 61 x
Za tento příspěvek děkují uživateli boubaque:
Sosacek
Když se kácí les, lítají kopí — sv. Vojtěch
Bezejmenný hrdina (vlastnoruční komiks)
Hraju/vedu: D&D 5e, Svitky hrdinů, Příběhy Impéria
Další oblíbené hry: Primetime Adventures, Mountain Witch, Wushu
Vlastnoruční heartbreaker: Fossa (Fate to Old School System Adjustment)
Uživatelský avatar
Bifi
Motivátor; Moderátor
Příspěvky: 7484
Registrován: 3. 3. 2005, 12:24
Bydliště: hanzové mesto Brémy

Re: [placeholder] boubaquův latentní dungeon

Příspěvek od Bifi »

ja som najprv čítal že letní dungeon
"Modern roleplayers own too many rule books and not enough story books and history books." :arrow? Play the worlds, not the rules
Môj príležitostný Youtube kanál Karpatské bunkre


Obrázek
Obrázek Obrázek
Uživatelský avatar
Antharon
Příspěvky: 6888
Registrován: 24. 10. 2007, 16:33
Bydliště: Šenkvice

Re: [placeholder] boubaquův latentní dungeon

Příspěvek od Antharon »

V skutocnosti tych prirodzenych jaskyni nie je tak vela. Pamatam sa, ze ked sa v hornouhorsku spustali selhan a markus do cachtickej jaskyne tak si to velmi pochvalovali :)
Moaaaar!!!! - [móur] - The provided level of material relevant to my interests is insufficient to meet my personal required needs.
Uživatelský avatar
boubaque
bubák; Moderátor
Příspěvky: 6644
Registrován: 2. 10. 2006, 19:49
Bydliště: Brno/Ostrava
Kontaktovat uživatele:

Re: [placeholder] boubaquův latentní dungeon

Příspěvek od boubaque »

Antharon píše: 1. 10. 2021, 13:41 V skutocnosti tych prirodzenych jaskyni nie je tak vela. Pamatam sa, ze ked sa v hornouhorsku spustali selhan a markus do cachtickej jaskyne tak si to velmi pochvalovali :)
Ano, vím o tom, a pokud jeskyni nakonec využiju, budu chtít, aby byla opravdu takhle "přírodní". Jen mi to moc nesedí k ostatním nalosovaným ingrediencím:

Trůn, hedvábí a zlato, freska... to jsou luxusní věci, svádí to k něčemu vládcovskému. A navíc...
Spoiler
... ocet může vzniknout i ze špatně skladovaného vína! Vyhazuje mi to nějaký starý pohřbený trůnní sál, kde pořád přebývá nesmrtelný/nemrtvý vládce.
A k tomu mi prostě úplně nesedí ta jeskyně, no :think:
Když se kácí les, lítají kopí — sv. Vojtěch
Bezejmenný hrdina (vlastnoruční komiks)
Hraju/vedu: D&D 5e, Svitky hrdinů, Příběhy Impéria
Další oblíbené hry: Primetime Adventures, Mountain Witch, Wushu
Vlastnoruční heartbreaker: Fossa (Fate to Old School System Adjustment)
Uživatelský avatar
MarkyParky
Příspěvky: 16381
Registrován: 11. 8. 2011, 02:37

Re: [placeholder] boubaquův latentní dungeon

Příspěvek od MarkyParky »

Boubaque píše: A k tomu mi prostě úplně nesedí ta jeskyně, no :think:
Vskutečnosti to není zas tolik ve sporu.

I mocný vládce může mít důvod šetřit na stavebních nákladech a využít přirozeného prostoru jeskyně.
Nebo je ta jeskyně něčím symbolická, případně jen krásná ... a ten vládce, místo toho aby si někde nechal postavit nudnou hranatou pyramidu, prostě pozval nejlepší architekty, aby z ní něco vymáčkli.
Uživatelský avatar
Antharon
Příspěvky: 6888
Registrován: 24. 10. 2007, 16:33
Bydliště: Šenkvice

Re: [placeholder] boubaquův latentní dungeon

Příspěvek od Antharon »

jaskyna moze ustit ako tajna chodba z tronneho salu!
Moaaaar!!!! - [móur] - The provided level of material relevant to my interests is insufficient to meet my personal required needs.
Uživatelský avatar
York
Příspěvky: 17447
Registrován: 24. 2. 2012, 17:31

Re: [placeholder] boubaquův latentní dungeon

Příspěvek od York »

Je to jeskyně, ve který piráti ukrývají lup - vzácná vína, hedvábí a dokonce i královskej trůn. Fresky jsou od původních, primitivních obyvatel a vypráví o kletbě, která postihne každýho, kdo...
Uživatelský avatar
boubaque
bubák; Moderátor
Příspěvky: 6644
Registrován: 2. 10. 2006, 19:49
Bydliště: Brno/Ostrava
Kontaktovat uživatele:

Re: [placeholder] boubaquův latentní dungeon

Příspěvek od boubaque »

Diky za napady, ten Yorkuv je luxusni, ale uz jsem se vydal jinou cestou.

A protoze jsem hezky onemocnel, nedokazu se soustredit ma praci, tak jsem aspon ve chvilich, kdy mj nebylo uplne zle, trochu nacrtnul tohle.

Bude se to zrejme jmenovat Věčný principát.

Jeste to chce poradne prokreslit a nevim, kolik budu mit sil to dokoncit a nakreslit mapy a pripadne ilustrace, ale bude to nejak takto:

Bazinata oblast, ve ktere osady drancuji (zdanlive?) nemrtvi valecnici, ze kterych tahne ocet. A vubec je to dost nebezpecna oblast. Postavy jsou najate/poverene s tim neco udelat.

Valecnici jsou prakticky nesmrtelni druzinici posledniho prince v tomto kraji pred kataklyzmatem, prince drzi jako vezne v trunnim salu, protoze dokud zije on, budou zit i oni.

Prince lze zabit jen ritualni vrazdou na konci jeho vladniho obdobi, ale prislo kataklyzma a druzinici pozdeji zabili svetlonose (s cernym svetlem na holi), ktery znal ritual.

Bude tam osada tezaru raseliny, domek carodejnice, poustevna plna svitku, ruiny princova mesta a hate (a lodky). A zbytek palace. Jak presne zapracovat jeskyni, jeste nevim, ale tusim (nejspis ta tajna chodba).

Ta historie nebude v dokumentu vypsana takhle, spis strucneji a pk castech, kde to bude hrat roli.
Když se kácí les, lítají kopí — sv. Vojtěch
Bezejmenný hrdina (vlastnoruční komiks)
Hraju/vedu: D&D 5e, Svitky hrdinů, Příběhy Impéria
Další oblíbené hry: Primetime Adventures, Mountain Witch, Wushu
Vlastnoruční heartbreaker: Fossa (Fate to Old School System Adjustment)
Uživatelský avatar
boubaque
bubák; Moderátor
Příspěvky: 6644
Registrován: 2. 10. 2006, 19:49
Bydliště: Brno/Ostrava
Kontaktovat uživatele:

Re: [placeholder] boubaquův latentní dungeon

Příspěvek od boubaque »

Odevzdáno, v prvním příspěvku (zítra snad ještě dokončím nějakké ilustrace pro lepší zážitek a poruzumění hře).
Když se kácí les, lítají kopí — sv. Vojtěch
Bezejmenný hrdina (vlastnoruční komiks)
Hraju/vedu: D&D 5e, Svitky hrdinů, Příběhy Impéria
Další oblíbené hry: Primetime Adventures, Mountain Witch, Wushu
Vlastnoruční heartbreaker: Fossa (Fate to Old School System Adjustment)
Uživatelský avatar
boubaque
bubák; Moderátor
Příspěvky: 6644
Registrován: 2. 10. 2006, 19:49
Bydliště: Brno/Ostrava
Kontaktovat uživatele:

Re: Věčný principát (boubaque)

Příspěvek od boubaque »

Tak ještě lehce textově učesaná verze 1.0 (nic se obsahově neměnilo, jen pravopis a drobná vyjasnění) a přidané dvě ilustrace, které můžou pomoct hráčům při hře.
Když se kácí les, lítají kopí — sv. Vojtěch
Bezejmenný hrdina (vlastnoruční komiks)
Hraju/vedu: D&D 5e, Svitky hrdinů, Příběhy Impéria
Další oblíbené hry: Primetime Adventures, Mountain Witch, Wushu
Vlastnoruční heartbreaker: Fossa (Fate to Old School System Adjustment)
Uživatelský avatar
boubaque
bubák; Moderátor
Příspěvky: 6644
Registrován: 2. 10. 2006, 19:49
Bydliště: Brno/Ostrava
Kontaktovat uživatele:

Re: Věčný principát (boubaque)

Příspěvek od boubaque »

Zkusím ještě z dostupných historických dokumentů a vzpomínek svědků rekonstruovat tvůrčí postup a designové cíle:

:arrow? První úvahy shrnují moje první dva příspěvky v tomhle vlákně (viz výš). Prostě mi dával smysl nějaký trůnní sál. Tušil jsem, že "knihovnu" využiju jako sbírku svitků, ale ještě jsem moc neměl představu jak.

:arrow? Někdy asi 4.–5. října jsem si vzpomněl na myšlenku, kterou nedokážu dohledat, že ve starověku kdesi (řecká města?!) vládli králové jen krátké období (rok?!) a potom byli rituálně zabiti. (Mělo to snad zajistit správu země ve prospěch obce a zamezení korupci a hromadění moci. Nejspíš je to nesmysl, možná to mám někde z Gravese.)

:arrow? V podobné době jsem se rozhodl, že prostředí bude bažinaté, protože by se i to mohlo hodit pro krátkou kampaň, kterou plánuju pro skupinu kamarádů.

Pak dlouho nebyl čas ani síly.

:arrow? 14. 10. jsem si uvědomil, že nesmím zapomenout zahrnout téma Světlonoš, a napsal si do mobilu pár poznámek:
Spoiler
Kral na rok, pak zabit a nahrazen
Zemrel Svetlonos a nenalezena jeho lampa (zabili ho kralovi strazci)
Kral zije nesmrtelny zivot, ale nemuze ven z trunniho salu, protoze jen tam jsou nesmrtelni i strazci a ti ho nepusti ven
Cerna svice s cernym svetlem vykresluje fresky na stenach
Svitky v poustevne (knohovna) vypraveji historii tehle zeme (dnes uz bazina)
:arrow? 15. 10. jsem si sepsal nějaké poznámky a načrtl základ mapy:
Spoiler
TABULKA DRBŮ
TABULKA NÁHODNÝCH SETKÁNÍ
princovi gardisti
obří brouci
rosnatky (masožravky)
ruiny chrámu/paláce

poustevník
- je magor
- neumí číst, ale hraje si na mudrce (nepředpokládá, že někdo číst umí)
- chce uznání & jídlo <-- chce se naučit číst!
- svoje svitky raději zničí, než by je někomu nechal
(šipka do jiné části listu papíru) na zdi má t̶ř̶i̶ dva znaky: A 👼 (anděl), D 🏠

čarodějnice
- chce se zbavit prokletí (pozn. už jsem věděl, že čarodějnice má pavoučí tělo; jak a kdy jsem na to přišel, netuším)
- chce svuj svitek
- proč mu (šipka k poustevníkovi) ho nesebere? =neví, kde je schovává

těžaři
- chcou klid
- šéf by mohl chtít vládnout

mrtvola světlonoše
- asi nic nechce, možná pohřbít

strážci
- jsou deformovaní, i morálně
- chtějí jen násilí & užívat si

princ
- chce to už dlouho ukončit
- jinak je apatický
Taky je v poznámkách náčrtek dungeonu (=paláce), než mi došlo, že do něj nemám co zajímavého umístit.

:arrow? V neděli 17. 10. jsem kreslil načisto mapu a večer psal text verze 0.9.

:arrow? V pondělí 18. jsem ještě večer přikreslil dvě ilustrace a pročistil text do verze 1.0. Obrázky fresek nebo dungeon už nebyla šance stihnout, ale hlavně na to nebyla při nemoci síla ani nápady.

---

Designový záměr
:idea: Nechtěl jsem čistý dungeon, musí být navázaný na své okolí (tzn. musí mít okolí).
:idea: Chtěl jsem malý sandbox/pointcrawl s provázanými lokacemi a dungeonem jako jednou z lokací.
:idea: Hráči by měli dostat příběh (resp. katarzi z uzavření), ale způsob uzavření má mít vliv na důsledky pro případné další hry.
:idea: Měla by být možnost pro hráče vyrazit na blind a řešit situaci z kterékoli strany. Zároveň ale zvýhodnit připravené cesty.
:idea: Situace by neměla být řešitelná jen jedním způsobem, resp. nesmí existovat jen jedna cesta nebo být závislá na konkrétních předmětech nebo informacích (vše by mělo být aspoň dublované).

(snad je to všechno podstatné)
Když se kácí les, lítají kopí — sv. Vojtěch
Bezejmenný hrdina (vlastnoruční komiks)
Hraju/vedu: D&D 5e, Svitky hrdinů, Příběhy Impéria
Další oblíbené hry: Primetime Adventures, Mountain Witch, Wushu
Vlastnoruční heartbreaker: Fossa (Fate to Old School System Adjustment)
Uživatelský avatar
Selhan
Moderátor
Příspěvky: 3812
Registrován: 2. 3. 2016, 13:33
Bydliště: Pankrác
Kontaktovat uživatele:

Re: Věčný principát (boubaque)

Příspěvek od Selhan »

Takže tobě se, Bubáku, do příspěvku do dungeonové kuchyně nevlezl dungeon, chápu to správně? :D Tomu říkám thinking out of the box.
Inu, co tady teda máme: rozkvetlé rašeliniště plné mlhy, osadu šikanovanou prastarými prokletými rytíři, poustevníka a čarodějnici, kteří jsou přesně opační, než se na první pohled zdají, a starý palác v jezeře. Rozhodně dost zajímavých věcí, které se ve hře dají potkat a se kterými se dá interagovat. Ano, většina toho vůbec není v podzemí, ale funguje to vlastně úplně stejně. S tím ale musím říct, že je přeci jen za mně škoda, že zde není žádná možnost průzkumu. Geografie je tak jednoduchá, že mapka, byť milá, je zbytečná. V grafu by to byla linka o čtyř zastávkách s jednou odbočkou. Asi bych přeci jen chtěl možnost si v krásném rašeliništi trochu zabloudit. Neuvažoval jsi o hexcrawlu? Přidalo by to za mně ten problém a zároveň zážitek hledání prastarého chrámu v mlhách, a donutilo by to hráče se možná i vracet do osady.

Ale ok, máme zkrátka pointcrawl - opno to zase má své výhody, že je to takhle nezašmodrchané, protože je to taky díky tomu krátké a to může být legitimní požadavek pro výběr modulu. Myslím, že tohle půjde odehrát za jedno sezení bez větších problémů - což si u některých jiných příspěvků nejsem jist. Co dál? Hlavní překážka je zlomení kletby - je to celkem přímočaré a jediná část z toho, která vyžaduje vyloženě volbu, je jednání s čarodějnicí, která je vykreslena jako zlá a přitom je to jen kampaň poustevníka - to ale neznamená, že není co hrát, protože každý krok vyžaduje od hráčů zapojení hlavy a pochopení, co je třeba. Nejsou to těžké výzvy, ale to je z mé praktické zkušenosti jenom dobře. Není třeba mít všechno hardcore. Mimochodem líbí se mi, jak nenápadně jsou nápovědy s brusinkami schovány v textu, ale teda myslím, že zrovna na to bych jako hráč vážně nepřišel. Celkově je to prostě krátká, příjemná věc, která nehrozí žádnou frustrací. Některým masochistům to možná bude líto, ale mám za to, že to své publikum má.

K použitelnosti asi nic nemám, nevidím s ní problém. Snad jen osada by možná za mně snesla o větu nebo dvě víc, takhle si budu muset ještě něco vymyslet. Co se týče detailů - tabulka náhodných setkání je zajímavě řešená, a že ani bezpečné hatě nejsou bezpečné možná trochu zastane ten pocit bloudění v bažině. Drby jsou za mně mechanika, kterou jsem pořád asi úplně nepochopil - ale to je spíš můj problém, k dungeonům samozřejmě běžně patří a tyhle se mi zrovna líbí. Trochu mě zaráží ten drb 5, který dál nevidím rozvedený. Je to něco, co se nakonec nevešlo? A nerozumím taky, proč jsou u čarodějnice vyznačené byliny, které nehrají roli? A není tam žádný poklad - to je spíš pozorování, nejsem na ně vysazený, ale v tom paláci bych ho čekal? Ale asi bych se nezlobil, kdyby tam přeci jen bylo ještě popsáno, co se stane, když hráči prince dle svitku nahradí. Jistě, můžu si to vymyslet dle mé kampaně, není to zásadní problém… ale trochu se toho bojím, přijde mi, že je to takový game over. Družina získá démony, kteří je budou chránit před smrtí?

Už jsem zmínil, že hádanky pro čtenáře jsou zábava, ale zatímco u brusinek to máš nakonec jasně vysvětlené, u poustevníka s písmeny už to musí gamemaster pochopit. A jako, ono to není nepochopitelné - ale taky si myslím, že se může stát, že si to někdo nespojí. Naspat tam ten záměr otevřeně možná nebude tak zábavné čtení, ale použitelnější modul? Každopádně se mi líbí detail s kytkami, rovnou mi to evokuje scenérii. Bažiny většinou bývají vykreslovány škaredě a ponuře, tahle barevná a kvetoucí mě láká. U paláce je to pro mě slabší, ale přikládám to tomu, že dungeon měl být detailnější a tohle je jen jeho minimum. Obrázky jsou milé - u mapky teda úplně nechápu, co je ta černá šotolina pod chrámem, ale poustevník mě prvně při čtení textu naštval, ale pak jsem viděl jeho obrázek a - no podívejte se na něj, takovej ňouma, toho ani nejde nesnášet.

Celkově - inu, je škoda, že to přeci jen působí neúplně. Ten příběh s nemrtvými lupiči, podvodným poustevníkem, kvetoucí bažinou a pohřebný palácem by usnesl i delší pobyt. Ale zase je to krátké, a to se taky hodí. Možná bych klidně navrhoval zkusit do toho příště jít rovnou s krátkostí jako cílem? Ale každopádně musím zmínit, že mi přijde, že máš svůj vlastní styl “nezlého” fantasy, a že se mi velmi líbí a doufám, že tě bude ještě nějakou dobu bavit - je to dobrý oddech od všeho toho grimdarku.

P.S. když si tady sepsal ten deklarovaný záměr, tak musím přiznat, že mě evidentně úplně nepřišlo, že se ti povedlo nemít vše řešitelné jen jednou cestou. Protože mi přijde, že všichni zkrátka půjdou stejně - vydají se hledat lupiče, najdou ruiny a v nich lucernu a ilustraci, jak ji použít, vrátí se k poustevníkovi zeptat se na černou svíci, ten je pošle k čarodějnici, a s tou se vydají zpět. Kudy jinudy by šlo jít?
Toto všechno jsou jen nějaké mé naprosto subjektivní dojmy.
Uživatelský avatar
boubaque
bubák; Moderátor
Příspěvky: 6644
Registrován: 2. 10. 2006, 19:49
Bydliště: Brno/Ostrava
Kontaktovat uživatele:

Re: Věčný principát (boubaque)

Příspěvek od boubaque »

Budu reagovat na přímé otázky, místa zjevného zmatení a místa, kde sám potřebuju vyjasnění. Jinak moc děkuju za podrobný komentář, "nezlá" fantasy mi asi nějakou dobu vydrží, popravdě mám spíš problém vytvářet jinou :roll:

Selhan píše: 21. 10. 2021, 17:41 Takže tobě se, Bubáku, do příspěvku do dungeonové kuchyně nevlezl dungeon, chápu to správně? :D
Sort of... $D

V grafu by to byla linka o čtyř zastávkách s jednou odbočkou.
Já jsem teda úplně dobře nepochopil, jak se ty grafy mají zakreslovat, ale těch kombinací je přece mnohem víc. Možná to není z textu úplně zřejmé (což bych poprosil ověřit), ale (1) od osadníků postavy vědí, že hrdlořezi chodí nejspíš někde od jezera, a můžou jim říct, že je "na severu", nebo za "za poustevnou"; (2) kamenná cesta je vidět z posutevny, po ní lze dojít k jezeru; (3) útes s ruinami chrámu je vidět z chýše. Samozřejmě záleží na GMovi, ale já bych hráčům severní část mapy (aspoň ze začátku) neukazoval. (K tomu pak i odpovědi na poslední citaci.)
Nebo je tam něco, co tě vede k tomu, že to bude (má být?) lineární?

Asi bych přeci jen chtěl možnost si v krásném rašeliništi trochu zabloudit. Neuvažoval jsi o hexcrawlu? Přidalo by to za mně ten problém a zároveň zážitek hledání prastarého chrámu v mlhách, a donutilo by to hráče se možná i vracet do osady.
O hexcrawlu jsem neuvažoval, protože k němu obecně mám nějaké výhrady (navíc by to asi chtělo další obsah na něteré hexy).
Že se postavy nemají proč vracet do osady, je ale chyba. A měla by být trochu víc rozvitá (minimálně nějaký předák jako NPC, ale toho jsem vynechal trochu záměrně a asi nešťastně).

Trochu mě zaráží ten drb 5, který dál nevidím rozvedený. Je to něco, co se nakonec nevešlo?
To je asi špatná formulace a možná je to spíš zavádějící než pravda (mají to být ti ochranní démoni).

A nerozumím taky, proč jsou u čarodějnice vyznačené byliny, které nehrají roli?
To je chyba z přepisování, původně měly být tou zásadní ingrediencí kosatce, ale pak jsem to změnil.

A není tam žádný poklad - to je spíš pozorování, nejsem na ně vysazený, ale v tom paláci bych ho čekal?
Přesně tam měl být, ale vypadl s celým (vlastním) dungeonem. Samozřejmě se tam dá snadno vložit, a jako poklad můžou sloužit hedvábné plédy, jen nemají zapsanou cenu.

Ale asi bych se nezlobil, kdyby tam přeci jen bylo ještě popsáno, co se stane, když hráči prince dle svitku nahradí.
Tohle je... asi nedodělek.
Spoiler
Chtěl jsem to nechat otevřené, ale je fakt, že pokud se rozhodnou prince nahradit postavy samy, měly by získat "nesmrtelnost". Podle textu je ale princ nesmrtelný jen v trůnním sálu (proto ho tam hrdlořezi spoutali), a jeho družiníky (přičemž není řečeno, jak získat ochranného démona jako družiník) při smrtelném zranění odnese ochranný duch do trůnního sálu (i to by mohlo mít nějaké místní omezení). Navíc po smrti prince ztrácejí družiníci ochranu. Postavy ale můžou princem udělat někoho jiného.
Už jsem zmínil, že hádanky pro čtenáře jsou zábava, ale ... u poustevníka s písmeny už to musí gamemaster pochopit. A jako, ono to není nepochopitelné - ale taky si myslím, že se může stát, že si to někdo nespojí. Naspat tam ten záměr otevřeně možná nebude tak zábavné čtení, ale použitelnější modul?
Je nesrozumitelné, že poustevník neumí číst (a pro postavy se to projevuje tak, že na zdech nemá žádné nápisy, jen obrázky, a že si vymýšlí obsah svitků), a chtěl by se naučit číst (a jeden ze způsobů, jak to udělat, je nakreslit mu na zeď písmena s obrázky slov)? (To mě popravdě překvapuje. Jako asi by to šlo napsat v lepším pořadí, ale že by bylo potřeba tam něco domýšlet... mě překvapuje.)

u mapky teda úplně nechápu, co je ta černá šotolina pod chrámem
To je Jeskyně pod chrámem, jen už se mi tam nevešel popisek (je taky přidávaná později, aby bylo co prozkoumávat, pokud hráči nejdou najisto).

P.S. když si tady sepsal ten deklarovaný záměr, tak musím přiznat, že mě evidentně úplně nepřišlo, že se ti povedlo nemít vše řešitelné jen jednou cestou. Protože mi přijde, že všichni zkrátka půjdou stejně - vydají se hledat lupiče, najdou ruiny a v nich lucernu a ilustraci, jak ji použít, vrátí se k poustevníkovi zeptat se na černou svíci, ten je pošle k čarodějnici, a s tou se vydají zpět. Kudy jinudy by šlo jít?
V ruině chrámu (resp. v jeskyni) není vysvětleno, k čemu černá svíce je. Dokonce ani kadidlo tam není vyobrazené.
Jinak reaguju jen kvůli přímé otázce:
Spoiler
a) Můžou počkat na nájezd hrdlořezů a pak je sledovat zpět, je tedy šance začít přímo v paláci.
b) Můžou vyrazit do bažiny a hledat na blind. Pak asi objeví jezero a ruiny chrámu.
c) Můžou jít vyzpovídat poustevníka a objevit kamennou cestu (a tím jezero).
d) Můžou jít k čarodějnici, protože co když ví něco o pavoučí démonce, co ovládá hrdlořezy? ... a uvidí ruiny chrámu.

Podle mě mezi poustevnou a chýší půjdou postavy nejmíň dvě cesty, dokážu si předsatvit i situaci, kdy to půjdou tak čtyřikrát tam a zpátky, možná s občasnou odbočkou k chrámu/paláci.

A další věc je, že s poustevníkem se dá taky jednat mnoha způsoby, podle naturelu hráčů klidně i nečestně či po zlém.
Když se kácí les, lítají kopí — sv. Vojtěch
Bezejmenný hrdina (vlastnoruční komiks)
Hraju/vedu: D&D 5e, Svitky hrdinů, Příběhy Impéria
Další oblíbené hry: Primetime Adventures, Mountain Witch, Wushu
Vlastnoruční heartbreaker: Fossa (Fate to Old School System Adjustment)
Uživatelský avatar
Selhan
Moderátor
Příspěvky: 3812
Registrován: 2. 3. 2016, 13:33
Bydliště: Pankrác
Kontaktovat uživatele:

Re: Věčný principát (boubaque)

Příspěvek od Selhan »

boubaque píše: 21. 10. 2021, 20:02 Já jsem teda úplně dobře nepochopil, jak se ty grafy mají zakreslovat, ale těch kombinací je přece mnohem víc. Možná to není z textu úplně zřejmé (což bych poprosil ověřit), ale (1) od osadníků postavy vědí, že hrdlořezi chodí nejspíš někde od jezera, a můžou jim říct, že je "na severu", nebo za "za poustevnou"; (2) kamenná cesta je vidět z posutevny, po ní lze dojít k jezeru; (3) útes s ruinami chrámu je vidět z chýše. Samozřejmě záleží na GMovi, ale já bych hráčům severní část mapy (aspoň ze začátku) neukazoval. (K tomu pak i odpovědi na poslední citaci.)
Nebo je tam něco, co tě vede k tomu, že to bude (má být?) lineární?
Jde mi o to, že nejjednodušší a nejoptimálnější cesta je jen jedna - jak je to v jedné přímce, tak prostě každý půjde pahorek - poustevna - jezero. I ti hrdlořezové budou chodit podobně, jestli si naschvál nedělají vyhlídkové procházky - sice pahorek a věž minou, ale jak jsou to zrovna vyvýšené místa, tak nejspíš půjdou vidět (respektive nenechat je hráče vidět by mi přišlo špatně). To je i k tomu cos psal úplně na konci. Prostě ta geografie určuje, jak to projít.
Trochu mě zaráží ten drb 5, který dál nevidím rozvedený. Je to něco, co se nakonec nevešlo?
To je asi špatná formulace a možná je to spíš zavádějící než pravda (mají to být ti ochranní démoni).
Aha. Jo, jasně. Tak to se mi nespojila představa démona a bůžka. Dává to samozřejmě smysl, jsou to žabí příšerky - jen já jsem málo otaku :D
Je nesrozumitelné, že poustevník neumí číst (a pro postavy se to projevuje tak, že na zdech nemá žádné nápisy, jen obrázky, a že si vymýšlí obsah svitků), a chtěl by se naučit číst (a jeden ze způsobů, jak to udělat, je nakreslit mu na zeď písmena s obrázky slov)? (To mě popravdě překvapuje. Jako asi by to šlo napsat v lepším pořadí, ale že by bylo potřeba tam něco domýšlet... mě překvapuje.)
Ne, jde mi o tu nápovědu, že tam má napsaný kousíček slabikáře. Uvědomil jsem si to až na druhé pročtení. Vyžaduje to pozorného čtenáře - a to je právě má otázka, jestli je dobré v modulu žádat pozorného čtenáře.
V ruině chrámu (resp. v jeskyni) není vysvětleno, k čemu černá svíce je. Dokonce ani kadidlo tam není vyobrazené.
Hm, tak možná je můj problém ve skutečnosti jinde, já možná nemám úplně dobrou představu o rozložení ruin. Jak jsou to podobné koncepty a není mi jasná ta mapka, tak jsem si představoval, že postavy se velice pravděpodobně vydají do jeskyně, kde najdou lampu s zbytkem svíčky, a budou pokračovat do trůního sálu, před kterým uvidí návod, co s lampou dělat. Pak si asi nabijou hubu o hrdlořezy a vydají se hledat svíčku.
A další věc je, že s poustevníkem se dá taky jednat mnoha způsoby, podle naturelu hráčů klidně i nečestně či po zlém.
To jo, hodil jsem to do jednoho pytle s čarodějnicí, protože to se řeší dohromady, ale ano, jsou to dvě překážky.
Toto všechno jsou jen nějaké mé naprosto subjektivní dojmy.
Uživatelský avatar
Quentin
Noob of The Round Table
Příspěvky: 9334
Registrován: 31. 7. 2007, 14:31
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:

Re: Věčný principát (boubaque)

Příspěvek od Quentin »

Pohled očima akvarijní rybičky (časový limit na čtení: 15 minut)

Sice jsem to stihl přečíst a zbyl mi trochu čas na orientování se, ale stejně jsem to nezvládl :doh: Po 15ti minutové přípravě bych to vést nedokázal.

Pochopil jsem, že nemrtví týpci mají prince, kterej nemůže umřít, protože nepředal vládu. Pak je tam čarodějnice, která chtěla zneužít ten předávací rituál pro zíkání nesmrtelnosti, ale stal se z ní semi-pavouk (jak?). Její návod k rituálu má nějaký nevzdělaný podvodník, co okrádá vesničany svýma falešnýma proroctvíma. Černá svíce odhalí duchy a démony; princ a jeho vojáci mají za krkem žábu. (what?)
http://2k6goblinu.blogspot.cz/
“Questions are gameplay”-Chris McDowall, The ICI Doctrine, 2018
Player Agency (n.): “the feeling of empowerment that comes from being able to take actions in the [virtual] world whose effects relate to the player’s intention” -Mateas, 2001
Odpovědět

Zpět na „Dungeonová kuchyně 2021“

Kdo je online

Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 0 hostů