[INFO] Dungeonová kuchyňa 2021

V letošním podzimním ročníku RPG Kuchyně tvoříme jednostránkové dungeony!
Odpovědět
Uživatelský avatar
Antharon
Příspěvky: 6890
Registrován: 24. 10. 2007, 16:33
Bydliště: Šenkvice

[INFO] Dungeonová kuchyňa 2021

Příspěvek od Antharon »

Čas nadišiel a tu vám odovzdávame do rúk ingrediencie a pokyny k RPG kuchyni. Svoje počiny zdieľajte do 18.10. buď tu na fóre alebo mi ich pošlite s predmetom kuchyňa.

Obrázek

FAQ:
Q: Ako to má teda vyzerať?
A: Dva listy formátu A4, vo voľnom štýle. Bez väzby na existujúci RPG systém. Vizuál je vo vašich rukách ale majte napamäti, že ho bude mať človek otvorený buď ako dvojstránku alebo obojstranný hárok.

Q: Aké mám teda použiť ingrediencie?
A: vygenerujte si šesť ingrediencií, z každej kategórie jednu. Použite ich v ľubovoľnej miere. Niekto spraví z materiálu celú stavbu, niekto materiál popužije iba obrazne.

Q: Čo je to licencia CC-BY?
A: Jednoducho povedané je to autorská licencia, ktorá umožňuje vaše dielo zdieľať a upravovať, autor nového remixu však musí priznať vaše autorstvo. Je dôležité, že ak plánujete použiť nejaké resourcy (typicky fonty) musia byť s touto licenciou kompatibilné alebo sa musia dať nahradiť.

Ďalšie otázky píšte kľudne sem.
Moaaaar!!!! - [móur] - The provided level of material relevant to my interests is insufficient to meet my personal required needs.
Uživatelský avatar
KDolecek
Příspěvky: 921
Registrován: 2. 11. 2008, 18:38

Re: [INFO] Dungeonová kuchyňa 2021

Příspěvek od KDolecek »

Už jsem tohle jednou napsal, přišlo mi to moc hnidopišské a zase jsem to smazal, ale prostě mi to nedá.
Zpětnou vazbu jde samozřejmě dávat tak, že se na něco podívám a řeknu, co si o tom myslím. Třeba to tak všem zúčastněným stačí, ok.
Ale pro užitečnou (actionable) zpětnou vazbu, ať už na základě čtení nebo odehrání, by se mi velmi hodilo zadání od autora. Buď jeho designovou úvahu (o jaký cíl se snažil, jakými prostředky) nebo konkrétní otázky, na které by rád znal odpověď nebo by chtěl, aby byly hrou otestovány.
Za tento příspěvek děkují uživateli KDolecek:
Vaarsuvis
Uživatelský avatar
Nordoslav
Příspěvky: 749
Registrován: 24. 10. 2017, 10:07
Kontaktovat uživatele:

Re: [INFO] Dungeonová kuchyňa 2021

Příspěvek od Nordoslav »

Přiznám se, Karle, že budu mít problém na tyto otázky odpovědět. Resp. Moje odpovědi nebudou úplně nápomocné. Tohle totiž není vůbec moje standardní tvorba.

O co jsem se snažil:
- Udělat zábavné a hratelné něco i přes omezení vyplývající ze zadání.
- Naflákat spoustu dost náhodných věcí na malý prostor a vnutit jim nějaký jednotící prvek
- Vytvořit i na malém prostoru nějaké interakce a dilemata

Otázky, které mi z toho plynou:
- Byla top zábava vést/hrát?
- Dal jsem ti jako GMovi nějaký klacek pod nohy?
- Chyběla ti nějaká zásadní informace (Už teď z dálky slyším Markuse hořekovat nad prokletím neurčitosti, ale jak by řekl Zikmund: „se stim smiř“)
- Jaká dilemata družina řešila
- A pak u jednotlivých vyvolaných tapisérií zda z toho vznikla zábavná situace či nikoliv
Ahoj, já jsem Nordst Fuchs a tohle je DRAČÁK: THE NEXT GENERATION!
:!: Fantasy PbtA které klade důraz na fikci v kulisách povědomé fantasy, ale zároveň je tam hodně originalnich prvku, které z her dělaji nové zážitky.
:!: Jednoduchý systém tvorby postav, který ovšem nabízí mnoho možností a voleb na výběr a produkuje unikátní, nezaměnitelné a velmi hratelné a zábavné charaktery.
:!: Jednoduchý systém hry ve kterém můžete hrát aniž byste nad ním museli pořád přemýšlet.

:arrow? Vše o pravidlech a o hrách zde: https://discord.gg/Mks4DzzMJ7
:arrow? A vlákno tady: https://rpgforum.cz/forum/viewtopic.php?t=16363
Uživatelský avatar
boubaque
bubák; Moderátor
Příspěvky: 6644
Registrován: 2. 10. 2006, 19:49
Bydliště: Brno/Ostrava
Kontaktovat uživatele:

Re: [INFO] Dungeonová kuchyňa 2021

Příspěvek od boubaque »

Ono krom toho, že podle mě málokdo vycházel z nějaké promyšlené designové koncepce (přestože může mít několik různých, i propojených představ o tom, jak by měl vypadat dobrý modul) a mnozí ji nebudou schopní formulovat...

... tak je pak otázka, co s tou "actionable" zpětnou vazbou. Znamená to, že teď máme několik týdnů/měsíců na vykřesání verze 2.0 místo učesání na verzi 1.1? Nebo si mám říct "aha, no jo, to by bylo hezký, ale to bych vlastně odevzdal už něco úplně jiného" a vzal si to jako poučení do příští tvorby?

Tím nechci říct že bych o takovou zpětnou vazbu nestál. Naopak, vím, že by byla vekmi přínosná. Ale nevím, jak se k ní pak prakticky postavit, pokud mám možnost ještě svůj výtvor před vydáním ve sborníku opravit/upravit.
Když se kácí les, lítají kopí — sv. Vojtěch
Bezejmenný hrdina (vlastnoruční komiks)
Hraju/vedu: D&D 5e, Svitky hrdinů, Příběhy Impéria
Další oblíbené hry: Primetime Adventures, Mountain Witch, Wushu
Vlastnoruční heartbreaker: Fossa (Fate to Old School System Adjustment)
Uživatelský avatar
MarkyParky
Příspěvky: 16381
Registrován: 11. 8. 2011, 02:37

Re: [INFO] Dungeonová kuchyňa 2021

Příspěvek od MarkyParky »

Já vnímám dvě roviny:

- konkrétní korekce drobností - "hej, tamhle píšeš, že jsou tam dvě truhly, ale na mapě máš tři." nebo "Nechápu třetí větu ve druhém odstavci místnosti osm." nebo "Ti vlci za mřížemi nemají už deset let co žrát, nedávalo by větší smysl aby byli nemrtví?"

Tenhle typ postřehů se dá zapracovat do sborníku, když se dá rozumná deadline.

- obecná zpětná vazba, která už neovlivní tenhle dungeon, ale pomůže do budoucna: "Příště nepoužívej redundantní pleonasmy, obzvlášť na tak malém rozsahu" nebo "Píšeš moc dlouhá souvětí, děl text na kratší celky" nebo "Máš tam 7 NPC, se kterými se má vyjednávat, ale nic o jejich charakteru" nebo
"Mušketa fakt nemá vratnou hlaveň, ale protože bys kvůli téhle chybě musel přepsat celý dungeon, tak si to pamatuj pro příště."

Tohle jsou prostě užitečné komentáře, co se vyplatí slyšet, ale nijak už neovlivní sborník.
Za tento příspěvek děkují uživateli MarkyParky tito uživatelé (celkem 2):
Antharon, Quentin
Uživatelský avatar
Ota
Příspěvky: 642
Registrován: 6. 6. 2007, 16:17
Bydliště: KrPole

Re: [INFO] Dungeonová kuchyňa 2021

Příspěvek od Ota »

Souhlasím s předřečníkem MarkyParkym.
Osobně jsem ochoten opravit odhalené hrubky a nesmysly, nicméně případné redundantní pleonasmy už nechám na pokoji :).
Kouzlo celé akce bylo v krátkém termínu a krátkém rozsahu - výsledkem by nemělo být další měsíční ladění již odevzdaného výtvoru.
Uživatelský avatar
boubaque
bubák; Moderátor
Příspěvky: 6644
Registrován: 2. 10. 2006, 19:49
Bydliště: Brno/Ostrava
Kontaktovat uživatele:

Re: [INFO] Dungeonová kuchyňa 2021

Příspěvek od boubaque »

To jsou ale jednoduché příklady zpětné vazby.

Představte si, že někdo přijde k Věčnému principátu a řekne třeba: "Je to pěkný setup pro dungeon, který by vytvořil na postavy tlak a dal by jim možnost trochu se vyřádit takticky. Anebo pokud to mělo být víc sociální nebo explorační, tak tomu chybí špetka komplexity navíc – nějaká další lokace nebo ještě jedno nebo dvě NPC."

Což je legitimní kritika (kterou jsem si podával už v průběhu tvorby). Ale co já s ní potom? Mám rozkreslit a vložit do dokumentu dungeon? Mám přidávat další lokaci/NPC a navazovat na ně nitky z těch existujících? Nebo mám říct "Hm, máš pravdu, vím o tom, ale nestihl jsem to... A než se vydá sborník, tak si tam opravím tu gramatickoou chybu, co mi tam zůstala, a tohle už mě bude jen mrzet."

Anebo...

Dostanu třeba zpětnou vazbu: "Moc si nedokážu představit, jak ty tvoje fresky vypadají, takže ani nevím, jestli je správně popíšu hráčům, aby měli šanci pochopit, na co se dívají." A teď – je nakreslení dvou pásů fresek drobnost, která tu hru začistí, nebo už je to věc, kterou si mám vzít jako poučení do příště? Protože ty dva pásy fresek znamenají sice jen pár hodin kreslení (a byly navíc původně v plánu), ale taky znamenají překopání sazby, protože teď už se tam snadno nevlezou.
Když se kácí les, lítají kopí — sv. Vojtěch
Bezejmenný hrdina (vlastnoruční komiks)
Hraju/vedu: D&D 5e, Svitky hrdinů, Příběhy Impéria
Další oblíbené hry: Primetime Adventures, Mountain Witch, Wushu
Vlastnoruční heartbreaker: Fossa (Fate to Old School System Adjustment)
Uživatelský avatar
Jerson
Inženýr z Ocelového města
Příspěvky: 22593
Registrován: 11. 2. 2003, 16:39
Bydliště: České Budějovice
Kontaktovat uživatele:

Re: [INFO] Dungeonová kuchyňa 2021

Příspěvek od Jerson »

Jako obvykle se chystám sepsat názor na všechno, co se mi tak co onak nebude podávat, jen se celkově budu mírnit.
Jak si to kdo přebere už nechám na jednotlivých autorech.
Uživatelský avatar
Quentin
Noob of The Round Table
Příspěvky: 9334
Registrován: 31. 7. 2007, 14:31
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:

Re: [INFO] Dungeonová kuchyňa 2021

Příspěvek od Quentin »

Bubák: IMHO jde jen o to, abys nebyl diskvalifikován ze sborníku (třeba za nečitelnost nebo pravopisné chyby). Zapracování všeho ostatního feedbacku by mělo být čistě dobrovolné, soutěž už skončila (čti: účastníci kývli na dvoutýdenní quest, ne dvouměsíční :) )
http://2k6goblinu.blogspot.cz/
“Questions are gameplay”-Chris McDowall, The ICI Doctrine, 2018
Player Agency (n.): “the feeling of empowerment that comes from being able to take actions in the [virtual] world whose effects relate to the player’s intention” -Mateas, 2001
Uživatelský avatar
boubaque
bubák; Moderátor
Příspěvky: 6644
Registrován: 2. 10. 2006, 19:49
Bydliště: Brno/Ostrava
Kontaktovat uživatele:

Re: [INFO] Dungeonová kuchyňa 2021

Příspěvek od boubaque »

Nebo ještě jinak. Čeho má být sborník sborníkem?

1. příspěvků, jak vypadaly v době kolem uzávěrky
2. odevzdaných příspěvků očištěných o pravopisné a další drobné chyby
3. příspěvků očištěných o drobné chyby a obsahové nesrovnalosti
4. příspěvků očištěných o chyby a zahlazených i po formální stránce (grafika/sazba)
5. vyprecizovaných mimidungeonů, na kterých můžeme ještě v průběhu playtestů pracovat

Předpokládám z výroků ostatních, že nějak 3–4. Jen chci říct, že ty hranic jsou mlhavé, a když se rozhodnou někteří kritiku zapracovat a jiní na to nebudou mít čas/chuť/sílu (nebo se na fóru objeví znovu až za měsíc), tak se vytvoří nejspíš dost viditelné kvalitativní rozdíly.

Ano, napadlo mě to až teď. Ve chvíli, kdy se Karel vyjádřil (jestli jsem ho správně pochopil), že bych chtěl dávat zpětnou vazbu, která (potenciálně) povede ke zlepšení odevzdané věci.
Když se kácí les, lítají kopí — sv. Vojtěch
Bezejmenný hrdina (vlastnoruční komiks)
Hraju/vedu: D&D 5e, Svitky hrdinů, Příběhy Impéria
Další oblíbené hry: Primetime Adventures, Mountain Witch, Wushu
Vlastnoruční heartbreaker: Fossa (Fate to Old School System Adjustment)
Uživatelský avatar
Selhan
Moderátor
Příspěvky: 3812
Registrován: 2. 3. 2016, 13:33
Bydliště: Pankrác
Kontaktovat uživatele:

Re: [INFO] Dungeonová kuchyňa 2021

Příspěvek od Selhan »

Bubáku, rozhodně není cílem ty dungeony přepracovávat. Cílem "recenzí" je dát náměty k přemýšlení v další tvorbě. Sborník bych viděl na 3.5 - očištěno o drobné chyby a menší zásahy do grafiky/sazby. Myslím totiž, že ta sazba je zrovna něco, co je pro spoustu z nás pole dosti neprobádané a když nám někdo řekne, co s tím dělat líp, tak je to dost konkrétní a užitečná pomoc. Ale myslím tím takové věci jako že někdo mapě zvedne kontrast, ne že ji celou překreslí.

Má představa je, že věci co dává smysl upravit do sborníku (překlepy, formátování, nejasné vysvětlení a další menší chybky) si prostě vyříkáme tady na fóru, a to hlavní "zhodnocení" se už nebude nimrat v detailech. Jak přesně to bude vypadat si asi každý porotce určí trochu po svém, ale to myslím vůbec není na škodu. Samozřejmě, bylo by dobré se domluvit na nějakých zásadách (napadá mě například že by porotci měli uvést své preference, že to bude cca na půl stránky a že by to mělo držet vstřícný tón), ale tak trochu počítám s tím, že Bubák řekne třeba víc k sazbě, Markus k použitelnosti a Jerson zase k logickým kiksům. Takže si myslím, Karle, že by vůbec nemusel být špatný nápad se soutěžících vyptat, jestli se ti do toho chce?

Což mě vede k myšlence, že bych možná i rád zkusil udělat krom odehrávání i nějaký volnější videopokec, docela rád bych si poslechl, jak na tu tvorbu šli ostatní, s čím nejvíc zápasili a co zjistili.
Toto všechno jsou jen nějaké mé naprosto subjektivní dojmy.
Uživatelský avatar
Markus
Vrchní krutovládce; Administrátor
Příspěvky: 20870
Registrován: 19. 8. 2001, 00:00
Bydliště: Mnohovesmír! Brno!
Kontaktovat uživatele:

Re: [INFO] Dungeonová kuchyňa 2021

Příspěvek od Markus »

Podle mě to teda děsně komplikujete...

Prostě jestli chcete dát zpětnou vazbu, jakoukoli, tak ji dejte. A neřešte její přesné definice.

Autor si to nějak přebere. Anebo taky ne. Ale pravděpodobně za ni bude rád, ať bude jakákoli.

No a?

EDIT: Pokud se ale uvažuje o nějaké porotě, tak to je jiná, ta potřebuje konkrétnější zadání. V tom případě beru tenhle komentář zpět. Existenci poroty jsem nějak nezaznamenal, měl jsem dojem, že zpětná vazba bude jenom neorganizovaná a živelná.
Za tento příspěvek děkují uživateli Markus:
Winnie
Uživatelský avatar
KDolecek
Příspěvky: 921
Registrován: 2. 11. 2008, 18:38

Re: [INFO] Dungeonová kuchyňa 2021

Příspěvek od KDolecek »

*Annoyed designer noises*
Uživatelský avatar
Quentin
Noob of The Round Table
Příspěvky: 9334
Registrován: 31. 7. 2007, 14:31
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:

Re: [INFO] Dungeonová kuchyňa 2021

Příspěvek od Quentin »

Selhan píše: 19. 10. 2021, 15:04Což mě vede k myšlence, že bych možná i rád zkusil udělat krom odehrávání i nějaký volnější videopokec, docela rád bych si poslechl, jak na tu tvorbu šli ostatní, s čím nejvíc zápasili a co zjistili.
Tvorby jsem se neúčastnil, ale rád bych se na podobný pokec vetřel!
http://2k6goblinu.blogspot.cz/
“Questions are gameplay”-Chris McDowall, The ICI Doctrine, 2018
Player Agency (n.): “the feeling of empowerment that comes from being able to take actions in the [virtual] world whose effects relate to the player’s intention” -Mateas, 2001
Uživatelský avatar
Jerson
Inženýr z Ocelového města
Příspěvky: 22593
Registrován: 11. 2. 2003, 16:39
Bydliště: České Budějovice
Kontaktovat uživatele:

Re: [INFO] Dungeonová kuchyňa 2021

Příspěvek od Jerson »

Selhan píše: 19. 10. 2021, 15:04Což mě vede k myšlence, že bych možná i rád zkusil udělat krom odehrávání i nějaký volnější videopokec, docela rád bych si poslechl, jak na tu tvorbu šli ostatní, s čím nejvíc zápasili a co zjistili.
Quentin píše: 19. 10. 2021, 15:26Tvorby jsem se neúčastnil, ale rád bych se na podobný pokec vetřel!
A pro nás ostatní to nahrajte.
Uživatelský avatar
Ota
Příspěvky: 642
Registrován: 6. 6. 2007, 16:17
Bydliště: KrPole

Re: [INFO] Dungeonová kuchyňa 2021

Příspěvek od Ota »

Trocha statistiky:

Nejoblíbenější ingredience - kategorie vybavení:
1. Knihovna 7x
2. Oltář 4x
3. Trezor 3x
4. Kotel / Trůn 2x
6. Balista 1x

Nejoblíbenější ingredience - kategorie typ:
1. Ruina 7x
2. Jeskyně 4x
3. Katakomby 3x
4. Labyrint 2x
5. Brloh / Věž / Kobka 1x

Nejoblíbenější ingredience - kategorie materiál:
1. Led 6x
2. Hedvábí / Dřevo 4x
4. Čedič / Zlato 2x
6. Pískovec 1x

Nejoblíbenější ingredience - kategorie ornament:
1. Sochy 5x
2. Mozaika / Malby / Nápisy křídou 3x
5. Freska 2x
6. Tapisérie 1x

Nejoblíbenější ingredience - kategorie materiál:
1. Pach smrti 8x
2. Nafta 4x
3. Ocet 3x
4. Nektar / Rybina / Pečené jídlo 1x

(takhle to dopadá, když se člověk účastní nudného online meetingu :) )
Odpovědět

Zpět na „Dungeonová kuchyně 2021“

Kdo je online

Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 1 host