[SVITKY HRDINŮ] nová generace dračáku

Sekce zabývající se tvorbou RPG produktů a souvisejícími tématy.
Uživatelský avatar
Nordoslav
Příspěvky: 750
Registrován: 24. 10. 2017, 10:07

[SVITKY HRDINŮ] nová generace dračáku

Příspěvek od Nordoslav »

svitky_logo2.png


:arrow? Pravidla ke stažení na webu: http://www.svitky-hrdinu.cz
:arrow? Zápis v databázi: https://rpgforum.cz/anotace/svitky-hrdinu



Svět je plný tajuplných míst. V podzemí se skrývají tajemná podzemní města zwargů ozářená slunečními věžemi. Pod hladinou oceánu se skrývají chrámy, ve kterých vodní elfové uctívají Matku z hlubin. Duchové prastarých hor sní o dobách, kdy jejich žilami proudilo žhavé magma. Staré kosti draků po staletí šíří auru moci, měnící vše živé, čeho se dotkne. Je na tobě, abys tento svět prozkoumal.

Jsi dobrodruh a objevitel. Hrdina. A toto jsou svitky s tvým příběhem.

---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Co je vlastně mým cílem:
Krátká odpověď: Fantasy hru šitou sobě na míru.

Dlouhá odpověď: Skloubit příběhové a gamistické hry v jeden koherentní celek, který umožní prožít pořádnou fantasy kampaň. Budete se bát o svoji postavu, budete muset řešit, jaké zdroje máte k dipozici, ale zároveň budete spoluvytvářet epický příběh, který se nezasekává na hloupostech a přinese pořádný zážitek.
Ve zkratce chci přinést klasický dračákovský feel bez zbytečného účetnictví na elegantnějším a hladším pbta mechanickém jádře.

Systém má být použitelný na předpřipravené sandboxové moduly, především hexcrawly jako Hot Spring Islands nebo ten můj. Nesnažím se udělat nic přelomového, jen něco pekelně zábavného.


Vývojářský deníček:
Získávání zkušeností a zlepšování postav
Hexové cestování ala PbtA
Mitigace náhody: momentum vs situace
Vyhodnocuju vyhodnocovací mechaniky
Jak jsem hledal svému RPG jméno

Discord SVITKY HRDINŮ
Nemáte oprávnění prohlížet přiložené soubory.
Naposledy upravil(a) Nordoslav dne 17. 7. 2022, 22:41, celkem upraveno 34 x.
Ahoj, já jsem Nordst Fuchs a tohle je DRAČÁK: THE NEXT GENERATION!
:!: Fantasy PbtA které klade důraz na fikci v kulisách povědomé fantasy, ale zároveň je tam hodně originalnich prvku, které z her dělaji nové zážitky.
:!: Jednoduchý systém tvorby postav, který ovšem nabízí mnoho možností a voleb na výběr a produkuje unikátní, nezaměnitelné a velmi hratelné a zábavné charaktery.
:!: Jednoduchý systém hry ve kterém můžete hrát aniž byste nad ním museli pořád přemýšlet.

:arrow? Vše o pravidlech a o hrách zde: https://discord.gg/Mks4DzzMJ7
:arrow? A vlákno tady: https://rpgforum.cz/forum/viewtopic.php?t=16363
Uživatelský avatar
Nordoslav
Příspěvky: 750
Registrován: 24. 10. 2017, 10:07

Re: [Heartbreaker] No name fantasy PbtA pro sandboxové hraní v0.02

Příspěvek od Nordoslav »

Plus jsem teda dutý na jména a už mě tomu nebaví říkat "fantasy hexcrawlovací pbta".

Někdo nějaký nápad?
Ahoj, já jsem Nordst Fuchs a tohle je DRAČÁK: THE NEXT GENERATION!
:!: Fantasy PbtA které klade důraz na fikci v kulisách povědomé fantasy, ale zároveň je tam hodně originalnich prvku, které z her dělaji nové zážitky.
:!: Jednoduchý systém tvorby postav, který ovšem nabízí mnoho možností a voleb na výběr a produkuje unikátní, nezaměnitelné a velmi hratelné a zábavné charaktery.
:!: Jednoduchý systém hry ve kterém můžete hrát aniž byste nad ním museli pořád přemýšlet.

:arrow? Vše o pravidlech a o hrách zde: https://discord.gg/Mks4DzzMJ7
:arrow? A vlákno tady: https://rpgforum.cz/forum/viewtopic.php?t=16363
Uživatelský avatar
Jerson
Inženýr z Ocelového města
Příspěvky: 22629
Registrován: 11. 2. 2003, 16:39
Bydliště: České Budějovice

Re: [Heartbreaker] No name fantasy PbtA pro sandboxové hraní v0.02

Příspěvek od Jerson »

Nordsworn :-)
Uživatelský avatar
Nordoslav
Příspěvky: 750
Registrován: 24. 10. 2017, 10:07

Re: [Heartbreaker] No name fantasy PbtA pro sandboxové hraní v0.02

Příspěvek od Nordoslav »

Po X hodinách dumani jsem se nakonec rozhodl používat na vyhodnocení 2k10.

Vychází mi líp distribuce pravděpodobností na větším rozmezí bonusu.

Více na http://nord.ninja/design-rpg/vyhodnocuj ... mechaniky/
Ahoj, já jsem Nordst Fuchs a tohle je DRAČÁK: THE NEXT GENERATION!
:!: Fantasy PbtA které klade důraz na fikci v kulisách povědomé fantasy, ale zároveň je tam hodně originalnich prvku, které z her dělaji nové zážitky.
:!: Jednoduchý systém tvorby postav, který ovšem nabízí mnoho možností a voleb na výběr a produkuje unikátní, nezaměnitelné a velmi hratelné a zábavné charaktery.
:!: Jednoduchý systém hry ve kterém můžete hrát aniž byste nad ním museli pořád přemýšlet.

:arrow? Vše o pravidlech a o hrách zde: https://discord.gg/Mks4DzzMJ7
:arrow? A vlákno tady: https://rpgforum.cz/forum/viewtopic.php?t=16363
Uživatelský avatar
Jerson
Inženýr z Ocelového města
Příspěvky: 22629
Registrován: 11. 2. 2003, 16:39
Bydliště: České Budějovice

Re: [Heartbreaker] No name fantasy PbtA pro sandboxové hraní v0.02

Příspěvek od Jerson »

Jako bych četl své úvahy před dvaceti lety :-) Jen místo AW a Ironswornu to byla Warzone a Stín meče.
Výpočty po tobě kontrolovat nebudu, protože to nemá smysl, principiálně je to pořád stejná mechanika jako u téměř všech jiných systémů. Pořád bude z hlediska matematiky nabouchat co nejvíc bonusů do jedné či několika málo schopností a ty pak dostávat do hry co nejvíc.

Takže je spíše zajímá, jak - a zda vůbec - nějak zatraktivníš hození částečného úspěchu nebo neúspěchu.
Uživatelský avatar
MarkyParky
Příspěvky: 16480
Registrován: 11. 8. 2011, 02:37

Re: [Heartbreaker] No name fantasy PbtA pro sandboxové hraní v0.02

Příspěvek od MarkyParky »

Nordoslav:
Geniální na originálním PbtA není zajímavé ani tak to, jaké má krajní rozsahy (byť je vidět, že je někdo volil s rozmyslem), ale hlavně jaké jsou rozsahy pravděpodobností pro hození 7-9.

Mrkni na to - je to téměř konstantně 40% pro libovolnou výši statu.
A růstem statu se jen posouvají silné hity do missů, ale tohle se téměř nemění.

Ve hře, která je založená na tazích, co mají většinou nejbohatší/nejzajímavějši skladbu toho weak hitu je to skvělý prvek, který zajišťuje, źe tahle featura tahů bude ve hře přítomná stále.
Uživatelský avatar
Nordoslav
Příspěvky: 750
Registrován: 24. 10. 2017, 10:07

Re: [Heartbreaker] No name fantasy PbtA pro sandboxové hraní v0.02

Příspěvek od Nordoslav »

MarkyParky píše: 11. 10. 2021, 14:05 Nordoslav:
Geniální na originálním PbtA není zajímavé ani tak to, jaké má krajní rozsahy (byť je vidět, že je někdo volil s rozmyslem), ale hlavně jaké jsou rozsahy pravděpodobností pro hození 7-9.

Mrkni na to - je to téměř konstantně 40% pro libovolnou výši statu.
A růstem statu se jen posouvají silné hity do missů, ale tohle se téměř nemění.

Ve hře, která je založená na tazích, co mají většinou nejbohatší/nejzajímavějši skladbu toho weak hitu je to skvělý prvek, který zajišťuje, źe tahle featura tahů bude ve hře přítomná stále.
O tomhle jsme se mám pocit dokonce spolu kdysi bavili a když se podíváš na tu distribuci, tak 2k10 se v tom pásu drží řekl bych dokonce ještě o kapku víc.

Dává mi ale k dispozici větší granularitu, takže se můžu trochu hrát i s bonusama pro trochu toho feelu z tradičních RPG
Ahoj, já jsem Nordst Fuchs a tohle je DRAČÁK: THE NEXT GENERATION!
:!: Fantasy PbtA které klade důraz na fikci v kulisách povědomé fantasy, ale zároveň je tam hodně originalnich prvku, které z her dělaji nové zážitky.
:!: Jednoduchý systém tvorby postav, který ovšem nabízí mnoho možností a voleb na výběr a produkuje unikátní, nezaměnitelné a velmi hratelné a zábavné charaktery.
:!: Jednoduchý systém hry ve kterém můžete hrát aniž byste nad ním museli pořád přemýšlet.

:arrow? Vše o pravidlech a o hrách zde: https://discord.gg/Mks4DzzMJ7
:arrow? A vlákno tady: https://rpgforum.cz/forum/viewtopic.php?t=16363
Uživatelský avatar
Nordoslav
Příspěvky: 750
Registrován: 24. 10. 2017, 10:07

Re: [Heartbreaker] Pracovní název Nordsworn - fantasy PbtA pro sandboxové hraní v0.026

Příspěvek od Nordoslav »

Pravidla došly verze 0.026 a Karel si ze mně dělá srandu že jsem schopný vyprodukovat dvě verze během tří minut

Vytvořil jsem i první oborový talent (miniplaybook) - Diplomat

Připomínky a komentáře jako vždy vítány ;)
Ahoj, já jsem Nordst Fuchs a tohle je DRAČÁK: THE NEXT GENERATION!
:!: Fantasy PbtA které klade důraz na fikci v kulisách povědomé fantasy, ale zároveň je tam hodně originalnich prvku, které z her dělaji nové zážitky.
:!: Jednoduchý systém tvorby postav, který ovšem nabízí mnoho možností a voleb na výběr a produkuje unikátní, nezaměnitelné a velmi hratelné a zábavné charaktery.
:!: Jednoduchý systém hry ve kterém můžete hrát aniž byste nad ním museli pořád přemýšlet.

:arrow? Vše o pravidlech a o hrách zde: https://discord.gg/Mks4DzzMJ7
:arrow? A vlákno tady: https://rpgforum.cz/forum/viewtopic.php?t=16363
Uživatelský avatar
Jerson
Inženýr z Ocelového města
Příspěvky: 22629
Registrován: 11. 2. 2003, 16:39
Bydliště: České Budějovice

Re: [Heartbreaker] Pracovní název Nordsworn - fantasy PbtA pro sandboxové hraní v0.026

Příspěvek od Jerson »

Raději s dalšími komentáři počkám na vyšší verzi, nejsem schopen postihnout rozdíly.
Uživatelský avatar
Nordoslav
Příspěvky: 750
Registrován: 24. 10. 2017, 10:07

Re: [Heartbreaker] Pracovní název Nordsworn - fantasy PbtA pro sandboxové hraní v0.026

Příspěvek od Nordoslav »

Talentů už je dokupy pět a jsou k dispozci na google drive, protože tady můžu dát jenom tři přílohy.
https://drive.google.com/drive/folders/ ... sp=sharing

K diplomatovi tak přibyl:

- Alchymista
- Bard
- Lovec
- Ochránce

Snažím se namixovat číslíčkové bonusy s věcma k vyhrání a RP. Vždycky přemýšlím, co tak vystihuje esenci daného oboru a pak podle toho vymýšlím jednotlivé schopnosti. Zda se mi to daří posuďte sami :)
Ahoj, já jsem Nordst Fuchs a tohle je DRAČÁK: THE NEXT GENERATION!
:!: Fantasy PbtA které klade důraz na fikci v kulisách povědomé fantasy, ale zároveň je tam hodně originalnich prvku, které z her dělaji nové zážitky.
:!: Jednoduchý systém tvorby postav, který ovšem nabízí mnoho možností a voleb na výběr a produkuje unikátní, nezaměnitelné a velmi hratelné a zábavné charaktery.
:!: Jednoduchý systém hry ve kterém můžete hrát aniž byste nad ním museli pořád přemýšlet.

:arrow? Vše o pravidlech a o hrách zde: https://discord.gg/Mks4DzzMJ7
:arrow? A vlákno tady: https://rpgforum.cz/forum/viewtopic.php?t=16363
Uživatelský avatar
Sparkle
Příspěvky: 4148
Registrován: 11. 11. 2008, 00:27
Bydliště: Aštarova flotila

Re: [Heartbreaker] Pracovní název Nordsworn - fantasy PbtA pro sandboxové hraní v0.026

Příspěvek od Sparkle »

Tohle mě zajímá, dávám si do bookmarku že to chci prubnout, napíšu, až budu mít víc času a klidu.
If you tell me I should be like 'Mercer', you get your wish: you won't be playing at either of our tables.
Neviditelná kniha - oficiální svět pro Dračí doupě / Drd II
Fate: Rozcestí česká mutace 4. edice Fate RPG v knižním vydání
Doplněk pro získávání zkušeností - alternativní pravidla "expení" pro Dračák / DnD / Hlídku / Fate a další systémy
Uživatelský avatar
Jerson
Inženýr z Ocelového města
Příspěvky: 22629
Registrován: 11. 2. 2003, 16:39
Bydliště: České Budějovice

Re: [Heartbreaker] Pracovní název Nordsworn - fantasy PbtA pro sandboxové hraní v0.026

Příspěvek od Jerson »

Přečetl jsem si to a Nordsworn má potenciál se mi líbit, protože AW mám rád. Nicméně k jedné věci, která mi na AW vadí téměř nejvíc, přidáváš dvě další,, které pro mě výsledný dojem snižují. Napíšu je v pořadí od nejméně zásadní k (pro mě) nejzásadnější.

1) hráč má na výběr jen jednu počáteční dovednost, tedy potenciál na zajímavé kombinování dovedností je nula, alespoň na začátku.

2) příliš velký poměr dovedností, které dávají +1 k nějakému hodu nebo efektu. Nejde o mou nechuť k číslům v RPG, ale o to, že jako možnost rozvoje nebo dokonce počáteční dovednosti mi to přijde trapně nudné. A hlavně to podporuje mého vnitřního munchkina, který mě nutí zvýšit si šanci na kladný efekt nebo sílu efektu spíše než si vybrat zajímavý efekt s nepatrně nižší šancí na úspěch.

3) Dovednosti s jiným než posilujícím efektem jsou nezáživné.
Alchymista se může ptát na magii (a GM to musí vymyslet.)
Bard na změnu nálady publika a prach (asi jediné trochu zajímavější)
Diplomat se může ptát na otázky, které pokládám za základní u každého dobrodruha
Lovec má psa, což bylo fajn, ale pes zřejmě přináší jen další bonusy.
Uživatelský avatar
Nordoslav
Příspěvky: 750
Registrován: 24. 10. 2017, 10:07

Re: [Heartbreaker] Pracovní název Nordsworn - fantasy PbtA pro sandboxové hraní v0.026

Příspěvek od Nordoslav »

Sparkle píše: 14. 10. 2021, 01:11 Tohle mě zajímá, dávám si do bookmarku že to chci prubnout, napíšu, až budu mít víc času a klidu.
Awwww.... moc děkuju, zájem povzbudí :oops:
Jerson píše: 14. 10. 2021, 07:38 Přečetl jsem si to a Nordsworn má potenciál se mi líbit, protože AW mám rád. Nicméně k jedné věci, která ...
1. hráč má na výběr 3: jednu rasovou a dvě oborové, design je stavěný na rychlý růst a dlouhou kampaň (15-20 sezení), každé sezení bude generovat min 1. základní dovednost navíc. Proto nemám ani v plánu dávat do začátku víc (výjimky budou samozřejmě onehsoty).

2. Je to možné. Můj záměr je ale teď co nejdřív vyplyvnout dostatečné množství oborových talentů (aspoň 10) aby se z toho dala poskládat družina (připomínám že každá postava má do začátku 2 oborové a jeden rasový talent)

3. Opět je to možné, od toho to je ale verze 0,2 a k finálnímu produktu mám daleko. Teď hlavně potřebuju dostat myšlenky z hlavy na papír, protože ve snaze přivést je nejdřív k dokonalosti bych se zasekl a nikam se nedostal.

Moje filozofie teď je, že je lepší mít průměrný produkt na papíře než dokonalý v hlavě :)
Ahoj, já jsem Nordst Fuchs a tohle je DRAČÁK: THE NEXT GENERATION!
:!: Fantasy PbtA které klade důraz na fikci v kulisách povědomé fantasy, ale zároveň je tam hodně originalnich prvku, které z her dělaji nové zážitky.
:!: Jednoduchý systém tvorby postav, který ovšem nabízí mnoho možností a voleb na výběr a produkuje unikátní, nezaměnitelné a velmi hratelné a zábavné charaktery.
:!: Jednoduchý systém hry ve kterém můžete hrát aniž byste nad ním museli pořád přemýšlet.

:arrow? Vše o pravidlech a o hrách zde: https://discord.gg/Mks4DzzMJ7
:arrow? A vlákno tady: https://rpgforum.cz/forum/viewtopic.php?t=16363
Uživatelský avatar
Quentin
Noob of The Round Table
Příspěvky: 9352
Registrován: 31. 7. 2007, 14:31
Bydliště: Praha

Re: [Heartbreaker] Pracovní název Nordsworn - fantasy PbtA pro sandboxové hraní v0.026

Příspěvek od Quentin »

Hrozně mě irituje, že jsou playbooky nazvané talenty, i když jsou to očividně povolání a/nebo dovednosti O-)
http://2k6goblinu.blogspot.cz/
“Questions are gameplay”-Chris McDowall, The ICI Doctrine, 2018
Player Agency (n.): “the feeling of empowerment that comes from being able to take actions in the [virtual] world whose effects relate to the player’s intention” -Mateas, 2001
Uživatelský avatar
Jerson
Inženýr z Ocelového města
Příspěvky: 22629
Registrován: 11. 2. 2003, 16:39
Bydliště: České Budějovice

Re: [Heartbreaker] Pracovní název Nordsworn - fantasy PbtA pro sandboxové hraní v0.026

Příspěvek od Jerson »

Ad 2) a 3) - to spolu souvisí. Sice vytvoříš hodně oborů, ale budou nepříliš zábavné na hraní, když z většiny dodávají jen další číselné bonusy.
Když už vycházíš z AW, nechceš se jeho tahy inspirovat víc?

Jinak s Quentinem souhlasím, ty "talenty" jsou dost matoucí název. Proč tomu neříkáš "povolání" nebo "profese" či nějak podobně?
Uživatelský avatar
Quentin
Noob of The Round Table
Příspěvky: 9352
Registrován: 31. 7. 2007, 14:31
Bydliště: Praha

Re: [Heartbreaker] Pracovní název Nordsworn - fantasy PbtA pro sandboxové hraní v0.026

Příspěvek od Quentin »

Čas na tabulky pravděpodobnosti!

Červeně jsou nejvyšší hodnoty v daných pravidlech, zeleně nejvyšší.
Asi má být nejnižší.
http://2k6goblinu.blogspot.cz/
“Questions are gameplay”-Chris McDowall, The ICI Doctrine, 2018
Player Agency (n.): “the feeling of empowerment that comes from being able to take actions in the [virtual] world whose effects relate to the player’s intention” -Mateas, 2001

Zpět na „RPG tvorba a design (aneb Kreslicí prkno)“