[SVITKY HRDINŮ] nová generace dračáku

Sekce zabývající se tvorbou RPG produktů a souvisejícími tématy.
Odpovědět
Uživatelský avatar
Nordoslav
Příspěvky: 749
Registrován: 24. 10. 2017, 10:07
Kontaktovat uživatele:

[SVITKY HRDINŮ] nová generace dračáku

Příspěvek od Nordoslav »

svitky_logo2.png


:arrow? Pravidla ke stažení na webu: http://www.svitky-hrdinu.cz
:arrow? Zápis v databázi: https://rpgforum.cz/anotace/svitky-hrdinu



Svět je plný tajuplných míst. V podzemí se skrývají tajemná podzemní města zwargů ozářená slunečními věžemi. Pod hladinou oceánu se skrývají chrámy, ve kterých vodní elfové uctívají Matku z hlubin. Duchové prastarých hor sní o dobách, kdy jejich žilami proudilo žhavé magma. Staré kosti draků po staletí šíří auru moci, měnící vše živé, čeho se dotkne. Je na tobě, abys tento svět prozkoumal.

Jsi dobrodruh a objevitel. Hrdina. A toto jsou svitky s tvým příběhem.

---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Co je vlastně mým cílem:
Krátká odpověď: Fantasy hru šitou sobě na míru.

Dlouhá odpověď: Skloubit příběhové a gamistické hry v jeden koherentní celek, který umožní prožít pořádnou fantasy kampaň. Budete se bát o svoji postavu, budete muset řešit, jaké zdroje máte k dipozici, ale zároveň budete spoluvytvářet epický příběh, který se nezasekává na hloupostech a přinese pořádný zážitek.
Ve zkratce chci přinést klasický dračákovský feel bez zbytečného účetnictví na elegantnějším a hladším pbta mechanickém jádře.

Systém má být použitelný na předpřipravené sandboxové moduly, především hexcrawly jako Hot Spring Islands nebo ten můj. Nesnažím se udělat nic přelomového, jen něco pekelně zábavného.


Vývojářský deníček:
Získávání zkušeností a zlepšování postav
Hexové cestování ala PbtA
Mitigace náhody: momentum vs situace
Vyhodnocuju vyhodnocovací mechaniky
Jak jsem hledal svému RPG jméno

Discord SVITKY HRDINŮ
Naposledy upravil(a) Nordoslav dne 17. 7. 2022, 22:41, celkem upraveno 34 x.
Ahoj, já jsem Nordst Fuchs a tohle je DRAČÁK: THE NEXT GENERATION!
:!: Fantasy PbtA které klade důraz na fikci v kulisách povědomé fantasy, ale zároveň je tam hodně originalnich prvku, které z her dělaji nové zážitky.
:!: Jednoduchý systém tvorby postav, který ovšem nabízí mnoho možností a voleb na výběr a produkuje unikátní, nezaměnitelné a velmi hratelné a zábavné charaktery.
:!: Jednoduchý systém hry ve kterém můžete hrát aniž byste nad ním museli pořád přemýšlet.

:arrow? Vše o pravidlech a o hrách zde: https://discord.gg/Mks4DzzMJ7
:arrow? A vlákno tady: https://rpgforum.cz/forum/viewtopic.php?t=16363
Uživatelský avatar
Selhan
Moderátor
Příspěvky: 3812
Registrován: 2. 3. 2016, 13:33
Bydliště: Pankrác
Kontaktovat uživatele:

Re: [Heartbreaker] No name fantasy PbtA pro sandboxové hraní

Příspěvek od Selhan »

Paráda. S kým jsem se to zrovna na slezině bavil o tom, jaké existují fantasy PbtA? Vždy mě docela mrzelo, že se na defaultní pozici dostal relativně náhodou Dungeon World, který ve skutečnosti dělá něco trochu jiného.
Toto všechno jsou jen nějaké mé naprosto subjektivní dojmy.
Uživatelský avatar
MarkyParky
Příspěvky: 16381
Registrován: 11. 8. 2011, 02:37

Re: [Heartbreaker] No name fantasy PbtA pro sandboxové hraní

Příspěvek od MarkyParky »

Nordoslav:
Chceš i zpětnou vazbu, nebo je to jen read-only blog/vlákno?
Uživatelský avatar
Markus
Vrchní krutovládce; Administrátor
Příspěvky: 20870
Registrován: 19. 8. 2001, 00:00
Bydliště: Mnohovesmír! Brno!
Kontaktovat uživatele:

Re: [Heartbreaker] No name fantasy PbtA pro sandboxové hraní

Příspěvek od Markus »

Co dělá World od Dungeons? (Neznám, jen vím, ze existuje)
Uživatelský avatar
Nordoslav
Příspěvky: 749
Registrován: 24. 10. 2017, 10:07
Kontaktovat uživatele:

Re: [Heartbreaker] No name fantasy PbtA pro sandboxové hraní

Příspěvek od Nordoslav »

MarkyParky píše: 21. 9. 2021, 17:44 Nordoslav:
Chceš i zpětnou vazbu, nebo je to jen read-only blog/vlákno?
Zpětnou vazbu extrémně uvítám
Ahoj, já jsem Nordst Fuchs a tohle je DRAČÁK: THE NEXT GENERATION!
:!: Fantasy PbtA které klade důraz na fikci v kulisách povědomé fantasy, ale zároveň je tam hodně originalnich prvku, které z her dělaji nové zážitky.
:!: Jednoduchý systém tvorby postav, který ovšem nabízí mnoho možností a voleb na výběr a produkuje unikátní, nezaměnitelné a velmi hratelné a zábavné charaktery.
:!: Jednoduchý systém hry ve kterém můžete hrát aniž byste nad ním museli pořád přemýšlet.

:arrow? Vše o pravidlech a o hrách zde: https://discord.gg/Mks4DzzMJ7
:arrow? A vlákno tady: https://rpgforum.cz/forum/viewtopic.php?t=16363
Uživatelský avatar
Quentin
Noob of The Round Table
Příspěvky: 9334
Registrován: 31. 7. 2007, 14:31
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:

Re: [Heartbreaker] No name fantasy PbtA pro sandboxové hraní

Příspěvek od Quentin »

Markus píše: 21. 9. 2021, 17:45 Co dělá World od Dungeons? (Neznám, jen vím, ze existuje)
Takové 2400 pro fantasy, ale bez těch generátorů kolem. Má to tři strany, z toho jedna je charsheet a jedna xp table a names table.
http://2k6goblinu.blogspot.cz/
“Questions are gameplay”-Chris McDowall, The ICI Doctrine, 2018
Player Agency (n.): “the feeling of empowerment that comes from being able to take actions in the [virtual] world whose effects relate to the player’s intention” -Mateas, 2001
Uživatelský avatar
Selhan
Moderátor
Příspěvky: 3812
Registrován: 2. 3. 2016, 13:33
Bydliště: Pankrác
Kontaktovat uživatele:

Re: [Heartbreaker] No name fantasy PbtA pro sandboxové hraní

Příspěvek od Selhan »

World of Dungeons má 6 DnD abilit a to mě uráží.
Za tento příspěvek děkují uživateli Selhan:
Sosacek
Toto všechno jsou jen nějaké mé naprosto subjektivní dojmy.
Uživatelský avatar
MarkyParky
Příspěvky: 16381
Registrován: 11. 8. 2011, 02:37

Re: [Heartbreaker] No name fantasy PbtA pro sandboxové hraní

Příspěvek od MarkyParky »

Nordoslav:
Tak hned první dva kousky zpětné vazby

1) Máš expování jako šestiúhelníčky (resp. trojkřížky), ale dáváš 7 tiků za změnu reputace. To je nesoudělné a bude to mást hráče. Zjednodušení na "změna reputace" = dva expy přidá hráčům na čitelnosti, aniž by to tobě nějak ublížilo (že se váha té události sníží o 1/7 mi přijde nepostřehnutelné, vliv GMa a herního stylu té které skupiny bude o stupeň vyšší).

2) I tak mi přijde, že není nejlepší nápad takhle natvrdo lajnovat vzájemné váhy těch či oněch prvků. Zejména když ty body za repotaci jsou i změny k horšímu - to je úplně murder-hobo-lapka. Po nás spálená zem, všichni nás nenávidí, ale levelujeme o sto šet. A questy pak mají jemnou škálu, která se bude GMovi i hráčům blbě odhadovat.

Proč nezachováš ten princip jednotného škálování z Ironswornu (resp. neuděláš odvozeninu po krocích)? Udělej si žebříček významu/rozsahu questu/lokací/NPC+frakcí se kterými chceš udržovat reputaci
> 1 tik
> 2 tiky
> 1 exp
> 2 expy
Samozřejmě tahle škála by byla ještě o chlup lepší, kdybys nekreslil 3, ale 4 tiky na EXP, protože pak by každý další stupeň byl dvojnásobek předchozího.

A pak prostě změna reputace v celém kraji bude za 2 expy, zatímco změna reputace u lokálního NPC za 1 tik.
A nalezení čarovného pramene za 1 tik, zatímco prolezení šestipatrového dungeonu za 2 expy.

EDIT: Nějaká zpřesnění
Uživatelský avatar
Nordoslav
Příspěvky: 749
Registrován: 24. 10. 2017, 10:07
Kontaktovat uživatele:

Re: [Heartbreaker] No name fantasy PbtA pro sandboxové hraní

Příspěvek od Nordoslav »

MarkyParky píše: 21. 9. 2021, 20:51 1) Máš expování jako šestiúhelníčky (resp. trojkřížky), ale dáváš 7 tiků za změnu reputace. To je nesoudělné a bude to mást hráče. Zjednodušení na "změna reputace" = dva expy přidá hráčům na čitelnosti, aniž by to tobě nějak ublížilo (že se váha té události sníží o 1/7 mi přijde nepostřehnutelné, vliv GMa a herního stylu té které skupiny bude o stupeň vyšší).
Tady s tebou beze zbytku souhlasím, sám to vidím, jen jsem se chtěl na další úpravy vyspat a podívat se na ně "čerstvýma očima"
MarkyParky píše: 21. 9. 2021, 20:51 2) I tak mi přijde, že není nejlepší nápad takhle natvrdo lajnovat vzájemné váhy těch či oněch prvků. Zejména když ty body za repotaci jsou i změny k horšímu - to je úplně murder-hobo-lapka.
Samozřejmě tahle škála by byla ještě o chlup lepší, kdybys nekreslil 3, ale 4 tiky na EXP, protože pak by každý další stupeň byl dvojnásobek předchozího.
Murder hobo pasti jsme si vědom, lehce sebeironizujícně na ní odkazuju i v úvodním obrázku, ale naivně věřím v sílu sociálního kontraktu, která tomuhle přístupu zabrání bez ohledu na pravidlovou výhodnost. Chci to takhle otestovat a případně změnit.

Škálování v Ironswornu je navázané na to, že se od něj odvozuje počet políček na danou činnost a tím je v podstatě seberegulující, to je ale abstrakce, které se chci vyhnout.

U lokací mi nepřijde potřebné, odměna je za každý objev.

Rozsah nebo škálování u questů je v podstatě úplně jedno, bez dalších mechanismů IS to bude to vždy odviset od úvahy GM, s nimi je použití limitované. Dávám svou důvěru na GM, vodítko je počet sezení, které si GM představuje, že quest zabere (2xdélka tiků)

Otázka je co se vztahem s NPC, tady na tvé úvaze něco je, nemám zatím odpověď, pořád to chci vyzkoušet s pevnými hodnotami, ale s omezením pouze na frakce od určitého vlivu výše (což je opět dost neurčitý pojem, ale na jeho lepší vyjádření bude ještě dost času, pokud se tenhel přístup ukáže jako průchozí.
Ahoj, já jsem Nordst Fuchs a tohle je DRAČÁK: THE NEXT GENERATION!
:!: Fantasy PbtA které klade důraz na fikci v kulisách povědomé fantasy, ale zároveň je tam hodně originalnich prvku, které z her dělaji nové zážitky.
:!: Jednoduchý systém tvorby postav, který ovšem nabízí mnoho možností a voleb na výběr a produkuje unikátní, nezaměnitelné a velmi hratelné a zábavné charaktery.
:!: Jednoduchý systém hry ve kterém můžete hrát aniž byste nad ním museli pořád přemýšlet.

:arrow? Vše o pravidlech a o hrách zde: https://discord.gg/Mks4DzzMJ7
:arrow? A vlákno tady: https://rpgforum.cz/forum/viewtopic.php?t=16363
Uživatelský avatar
MarkyParky
Příspěvky: 16381
Registrován: 11. 8. 2011, 02:37

Re: [Heartbreaker] No name fantasy PbtA pro sandboxové hraní

Příspěvek od MarkyParky »

Nordoslav píše:Škálování v Ironswornu je navázané na to, že se od něj odvozuje počet políček na danou činnost a tím je v podstatě seberegulující, to je ale abstrakce, které se chci vyhnout.
Proto jsem ti nabídl kalibraci mechanika<>fikce přes rozsah/význam eventu. Aby to nebylo abstrahované, ale alespoň častečně "asociované" (uvozovky jsou tam schválně, expy nejsou full asociace).

Jinak - po tom vysvětlení s významem frakce a lokací a questů navázaných na délku sezení mám pocit, že vlastně nějakou takovouhle úvahu na pozadí máš ... jen tím, že sis to rozhodil do tabulky se zlomky, jsi jí docela slušně ukryl a to i na design blogu, natož pak pře hráčem, co dostane do ruky jen výsledek té tabulky.

Za mě malé IMHO: Až to budeš sepisovat pro hráče, udělej to jedním ze dvou následujících způsobů:
1) Fakt jim dej obecné pravidlo ala navázání velikosti tiku/expu na význam .... a pak jim řekni, že u questů se to používá celé, u lokace se používají jen dolní rozahy, a u reputací jen horní, protože .... <= tohle bych asi udělal já

2) Nebo jim dej už konkrétní výstupy, to je v pohodě, ale v jednotném formátu, aby případní modeři/hackeři byli schopní tuhle myšlenku snadno dekódovat.

Tak jak to máš teď to spíš vypadá jako čísla pro čísla a pro mě ta úvaha za tím vidět není.

EDIT: Ale ber to jen jako názor/komentář. Tohle není až tak kruciální.

A zapomněl jsem naopak vyzdvihnout to, že přemýšlíš o motivační roli EXPů a používáš ji. Tohle hodně lidi zapomínají ... :)
Uživatelský avatar
Nordoslav
Příspěvky: 749
Registrován: 24. 10. 2017, 10:07
Kontaktovat uživatele:

Re: [Heartbreaker] No name fantasy PbtA pro sandboxové hraní

Příspěvek od Nordoslav »

Další mechaniku co jsem teď bastlil je cestování a myslím, že jsem našel poměrně eleganti řešení. Zpětná vazba jako vždy extrémně vítána.
http://nord.ninja/design-rpg/hexcrawlov ... mechaniky/
Ahoj, já jsem Nordst Fuchs a tohle je DRAČÁK: THE NEXT GENERATION!
:!: Fantasy PbtA které klade důraz na fikci v kulisách povědomé fantasy, ale zároveň je tam hodně originalnich prvku, které z her dělaji nové zážitky.
:!: Jednoduchý systém tvorby postav, který ovšem nabízí mnoho možností a voleb na výběr a produkuje unikátní, nezaměnitelné a velmi hratelné a zábavné charaktery.
:!: Jednoduchý systém hry ve kterém můžete hrát aniž byste nad ním museli pořád přemýšlet.

:arrow? Vše o pravidlech a o hrách zde: https://discord.gg/Mks4DzzMJ7
:arrow? A vlákno tady: https://rpgforum.cz/forum/viewtopic.php?t=16363
Uživatelský avatar
PardGalen
Příspěvky: 2105
Registrován: 26. 2. 2006, 21:28

Re: [Heartbreaker] No name fantasy PbtA pro sandboxové hraní

Příspěvek od PardGalen »

Jsem si přečetl to cestování a třeba mě osobně by se víc líbilo kdyby tam bylo více možností co se může stát a vybírali by si hráči podle toho co jim padlo. Měli by pak sami v rukou jak moc se rozhodnou riskovat a zda jim stojí za to se do něčeho pustit nebo se tomu vyhnout.

Ale je to jenom takový nápad protože pro tohle mám slabost :)
Always bring a gun to a puppet fight
Uživatelský avatar
Nordoslav
Příspěvky: 749
Registrován: 24. 10. 2017, 10:07
Kontaktovat uživatele:

Re: [Heartbreaker] No name fantasy PbtA pro sandboxové hraní

Příspěvek od Nordoslav »

Těch možností ve finále nejspíš bude víc, teď jsem tam jen naházel, co mě napadlo na první dobrou. Šlo mi spíš o to vymyslet ten tah jako takový. Mezi komplikacemi ale nebudou věci na generování obsahu jako v Ironsworn. To má jednak obhospodařovat tabulka náhodných setkání a pak by mi to zhoršilo kompatibilitu s existujícími moduly. Aspoň jsem o tom přesvědčen dokud mi to někdo nevyvrati. 😁
Co se tyce toho, kdo bude vybírat, jsem poměrně nakloněn tomu, nechat to v rukách hráčů. Je to ale i otázka následného testování a výsledného "feelu"
Ahoj, já jsem Nordst Fuchs a tohle je DRAČÁK: THE NEXT GENERATION!
:!: Fantasy PbtA které klade důraz na fikci v kulisách povědomé fantasy, ale zároveň je tam hodně originalnich prvku, které z her dělaji nové zážitky.
:!: Jednoduchý systém tvorby postav, který ovšem nabízí mnoho možností a voleb na výběr a produkuje unikátní, nezaměnitelné a velmi hratelné a zábavné charaktery.
:!: Jednoduchý systém hry ve kterém můžete hrát aniž byste nad ním museli pořád přemýšlet.

:arrow? Vše o pravidlech a o hrách zde: https://discord.gg/Mks4DzzMJ7
:arrow? A vlákno tady: https://rpgforum.cz/forum/viewtopic.php?t=16363
Uživatelský avatar
Nordoslav
Příspěvky: 749
Registrován: 24. 10. 2017, 10:07
Kontaktovat uživatele:

Re: [Heartbreaker] No name fantasy PbtA pro sandboxové hraní

Příspěvek od Nordoslav »

Sepsal jsem první verzi kostry pravidel a už jsem ji stihl i opravit!
V téhle verzi je systém už hratelný, nakolik je funkční a použitelný, to ukáže až čas a testování.
Zatím vůnec nemám "Karty schopností" a "Karty ras" - v podstatě miniplaybooky, nejprve jsem chtěl mít mechanické jádro
Docx verze je ke stažení v prvním příspěvku/záhlaví

Jako vždy komentáře, připomínky a názory vítány
Ahoj, já jsem Nordst Fuchs a tohle je DRAČÁK: THE NEXT GENERATION!
:!: Fantasy PbtA které klade důraz na fikci v kulisách povědomé fantasy, ale zároveň je tam hodně originalnich prvku, které z her dělaji nové zážitky.
:!: Jednoduchý systém tvorby postav, který ovšem nabízí mnoho možností a voleb na výběr a produkuje unikátní, nezaměnitelné a velmi hratelné a zábavné charaktery.
:!: Jednoduchý systém hry ve kterém můžete hrát aniž byste nad ním museli pořád přemýšlet.

:arrow? Vše o pravidlech a o hrách zde: https://discord.gg/Mks4DzzMJ7
:arrow? A vlákno tady: https://rpgforum.cz/forum/viewtopic.php?t=16363
Uživatelský avatar
Nordoslav
Příspěvky: 749
Registrován: 24. 10. 2017, 10:07
Kontaktovat uživatele:

Re: [Heartbreaker] No name fantasy PbtA pro sandboxové hraní v0.02

Příspěvek od Nordoslav »

rozhodl jsem se vyohdit z pravidel momentum, nedává mi moc smysl, více v mém vývojářském deníku na téma migitace náhody
Migitace náhody: momentum vs situace
Ahoj, já jsem Nordst Fuchs a tohle je DRAČÁK: THE NEXT GENERATION!
:!: Fantasy PbtA které klade důraz na fikci v kulisách povědomé fantasy, ale zároveň je tam hodně originalnich prvku, které z her dělaji nové zážitky.
:!: Jednoduchý systém tvorby postav, který ovšem nabízí mnoho možností a voleb na výběr a produkuje unikátní, nezaměnitelné a velmi hratelné a zábavné charaktery.
:!: Jednoduchý systém hry ve kterém můžete hrát aniž byste nad ním museli pořád přemýšlet.

:arrow? Vše o pravidlech a o hrách zde: https://discord.gg/Mks4DzzMJ7
:arrow? A vlákno tady: https://rpgforum.cz/forum/viewtopic.php?t=16363
Odpovědět

Zpět na „RPG tvorba a design (aneb Kreslicí prkno)“

Kdo je online

Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 9 hostů