[Děti mraků] - Zápisy a komentáře kolemjdoucích

Zápisy a zážitky z vašich her, pomoc s přípravou, společné hraní.
Odpovědět
Uživatelský avatar
MarkyParky
Příspěvky: 16369
Registrován: 11. 8. 2011, 02:37

[Děti mraků] - Zápisy a komentáře kolemjdoucích

Příspěvek od MarkyParky »

Zde budu dávat zápisy z WM kampaně pro účely debaty na RPGF/zvědavé čtení.

Je to mirror toho, co si vedu jinde, takže se klidně nebojte komentovat, reagovat.... nebo se inspirovat k zapojení.

V každém zápisu je vždy v úvodu soft-spoilerové shrnutí (kdybyste si nechtěli vyspoilovat hraný modul), a pak kompletní popis (pro ty, kterým spoilery nevadí/už to četli/hráli)....
Naposledy upravil(a) MarkyParky dne 18. 7. 2021, 09:57, celkem upraveno 2 x.
Uživatelský avatar
MarkyParky
Příspěvky: 16369
Registrován: 11. 8. 2011, 02:37

Re: [Děti mraků] - Zápisy a komentáře kolemjdoucích

Příspěvek od MarkyParky »

Výprava I. - Rok 0 ppM (po probuzení Matky)

Účastníci:
@Frank ten, co si umí sundat hlavu
@Dobrivoj Hlíza ten s dobráckým rypáčkem a přečnívajícími zuby
@Konstantin ten s horkým dechem
@AAder ten s kozími oušky a drobnými růžky

Modul
Vražedné světlo
Odehráno 100%

Shrnutí (TL;DR pro další výpravy, minimum spoilerů)
Děti mraků zachránily hostinského Kelhema (z pohostinství pod Jabloní), kupce Tedyho a Vilmu (původem z Igrikovy osady) a felčarovu vnučku Milii (ze Zelené usedlosti) před vražedným světlem. Světlo se dostalo na svět, když Zelenou usedlost přepadli dva rabiáti. Při vyšetřování událostí, při kterém se Děti mraků představili jako lovci nestvůr zvaní Rytíři bohyně, vyšlo najevo, že s rabiáty byla spolčená ještě dívka jménem Ryma. Děti mraků ji usvědčily, následně chladnokrevně přede všemi určily za oběť, kterou je potřeba předhodit vražednému světlu, aby bylo možné jej chytit. To také (už ne přímo před očima všech) provedly a uvězněné vražedné světlo donesly Matce. Tím ji nasytili na více než tři roky.

Průběh (podrobný zápis, spoilery)
Děti mraků se vydaly na sever, k samotám u kamenné cesty.

Cestu jim přehradila velká řeka, od západu se navíc blížila bouře.
  • Na Konstantinův popud šli proti proudu až na kraj polností, kde si vypůjčili proutěnou loďku, aby bezpečně převezli věci, zatímco přeplavou.
  • Při tom je viděli dva vesničané, ale neřešili to, utíkali se schovat před bouřkou.
Bouřka dostihla Děti mraků na kraji lesa.

Pokračovali hlouběji do lesa, až na starou rozpadající se kamennou cestu.
  • V lese proti nim v bouři vyběhla dívka v nočním úboru, zmatená, prochladlá, zraněná.
  • Zprvu se všichni hotovili k boji s jejím pronásledovatelem
  • Když se žádný neobjevil, poskytli Dobrivoj s Konstantinem dívce první pomoc a zabalili jí do kožené celty. Při tom jí sebrali magickou čelenku, kterou měla na hlavě.
  • Ta během ošetřování opakovala jen “světlo” a “dědeček”
  • Pozorování lesa ukázalo, že poblíž se opravdu drží neznámé světlo.
Děti mraků pokračovaly i s dívkou dál po cestě v lijavci, až došli k dlouhému domu pod velkou jabloní u křižovatky, který slouží jako pohostinství pro pocestné.
  • Před stavením našli uvázanou vyděšenou herku se stříbřitými skvrnami a mrazem spálenou srstí.
  • Místo sedla měla prázdné pytle na náklad, ty však byly pokálené od někoho, kdo na ní i tak jel.
  • Uvnitř hostince narazili na postarší pár obchodníků, blonďatou dívku, která někoho vyhlížela, hostinského Kelhema, který se ihned ujal zachráněné a pokáleného ožralu.
Děti mraků se pokusily zjistit něco víc o situaci.
  • Ukázalo se, že blondýna jménem Rema má nějaké tajemství - na někoho netrpělivě a s obavami čeká. Na přímý dotaz od Franka se ale vykrucovala a nic neprozradila.
  • Hostinský se postaral o zachráněnou jménem Milia a vyjevil Dětem, že jde o vnučku felčara Godfreye, co má usedlost nedaleko v lese.
  • Milia se probrala a odvyprávěla Dobrivojovi trochu víc, projevila starost o osud svého dědečka.
  • Opilec Burnes neochotně odvyprávěl podobnou historku o tom, že ho přepadlo vražedné světlo a zabilo mu pacholka.
  • Postarší pár se ukázal být zmatenými a vystrašenými obchodníky, ale obchodník Toby si alespoň vzpomněl, že před pár lety se tu stal podobný případ, který přišli dokonce řešit zbrojnoši z nedalekého Sedkramského hradiště.
  • Děti mraků se pasovaly do role nestvůrobijců a celkem nepokrytě si řekly o “zálohu” na svou výpravu v podobě občerstvení a lojové lucerny na cestu, které dostaly.
  • Konstantin celou dobu hlídal venku a upozornil ostatní, když se světlo stáhlo do lesa.
Děti se vydaly noční bouřkou do Zelené usedlosti, kde našly mrtvého Godfreye a ještě jednoho dalšího muže.
  • Godfrey byl zraněný, ale ne vážně a jeho tělo bylo jinak netknuté. Zemřel spíš strachy nebo na selhání srdce.
  • Druhý muž byl zjevně lupič - měl u sebe dýku a masku z pytle s dírama pro oči. Jeho tvář byla zkroucená bolestí, tělo znetvořené a od pasu dolů spálené mrazem až na kosti. Frank při pohledu na tu strašlivou odpornost, která by jinému způsobila noční můry, ani nehnul brvou. Na krku měl medialon v podobě poloviny vyřezávaného dřevěného srdce. Nakonec v místnosti byla malá truhlice, zevnitř oplátovaná olovem a utěsněná voskem.
  • Při dalším prohledávání nalezl Aader ve vedlejší komůrce truhlici. Frank jí urazil zámek. Děti mraků vybrali cennosti a léčiva v ní uložené, a taktéž našly několik svitků odhalujících, že vražedné světlo je magická stvůra požírající lidi, kterou používal felčar Godfrey na to, aby (nikoliv zadarmo) zbavoval lepší rody v kraji znetvořených a mutantních dětí, a také návod, jak s pomocí lidské oběti vražedné světlo polapit. Byl u něj i dlužní úpis od jakéhosi Vincenta ze Sedkramského hradiště, ten ale Děti mraků pro jistotu nechaly na místě.
  • Nakonec prohledal Aader s Konstantinem zbytek usedlosti, odnesli si ještě luxusní dívčí šaty a váček stříbrňáků zahrabaný ve skrýši v kolně.
Při návratu se celá skupina shodla, že je potřeba najít vhodnou lidskou oběť, s její pomocí světlo polapit a donést k matce. Při tom podezřívali opilce Burnese z hostince, že je druhým komplicem lupu (a že jeho zabitý pacholek je mrtvola, kterou našli v domě) a volba padla na něj. Než však do hostince došli, zahlédli v lese mezi stromy světlo nahánějící neznámého muže.
  • Volným krokem se přibližovali, ale nechali světlo muže dopadnout.
  • Ihned potom se Konstantin pokusil přiblížit s truhličkou, ale vyrušil světlo příliš brzy (cizinec měl zatím strávená mrazem jen chodidla) a to na něj zaútočilo zábleskem.
  • Pohotový Frank zakryl Konstantinovi tvář štítem a tak ho ochranil. Světlo poté s bliknutím zmizelo v lese.
  • Neznámá mrtvola měla u sebe dýku.
Při návratu do hostince se situace na místě příliš nezměnila, ale s příchodem se události daly do pohybu.
  • Na tázavý pohled Milie a dotaz hostinského odvětil Dobrivoj, že by si měli promluvit o samotě. Dívka se zhroutila, po zmínce pár detailů si ale vzpomněla na přepadení dvěma maskovanými muži, které předcházelo vypuštění světla. Také připustila, že dědeček měl “cosi hrozně nebezpečného v truhlici, s čím chodíval léčit”.
  • Aader si všiml, že Ryma něco nervózně žmoulá v ruce a Frank si na ní došlápl. Ukázalo se, že to je také medailon ve tvaru dřevěného srdce a že Ryma byla komplicem dvojice rabiátů.
  • Obchodník Toby mezitím šel zkontrolovat oslíka do přístrešku za dlouhým domem. Naštěstí ho sledoval Konstantin s Dobrivojem. Světlo se ho totiž chystalo pozřít a Dobrivoj staříka na poslední chvíli stihl varovat.
  • Když se hostinec začal připravovat k obraně proti světlu, Milia si vzpomněla na svou čelenku a mimoděk prozradila Dětem mraků, že jí dědeček nakazoval si nandavat vždy, když manipuloval s nebezpečnou truhlicí.
Děti mraků se jednomyslně shodly, že je-li potřeba lidské oběti, aby bylo světlo polapeno, je to právě Ryma, kdo má být nestvůře předhozen.
  • Frank ji bodl do nohy, aby nemohla utéct, po krátkém zápase ji přemohl a vyvedl ji před dlouhý dům do deště.
  • Ostatní účastníci - hostinští, Milia i obchodnický pár, byly chladnokrevným přístupem v kombinaci s pudem vlastní sebezáchovy natolik zaskočení, že neprotestovali, jen hostinský chtěl vědět, co jsou Děti mraků vlastně zač. Dobrivoj odvětil, že jsou Rytíři bohyně. Jen opilcovi to bylo všechno jedno.
  • Konstantin Rymě venku nakreslil na tělo symbol z nalezených svitků, odvlekl ji do kůlny a tam přivázal vedle vyděšeného oslíka.
  • A když se světlo přiblížilo, aby se nasytili a zcela ji pohltilo, s pomocí magické formule a pod ochranou čelenky jej chytil do truhličky.
Děti mraků se následně vytratily do tmy. Nad ránem se přepravily zpět přes řeku a vrátili loďku na své místo.

Získaná magie
  • Ochranná čelenka
  • Vražedné světlo zavřené v truhličce.
Matka je nasycena na víc jak tři roky.

Ukořistěné vybavení
  • Dýka
  • Lepší ženské šaty
  • Lojová lucerna
  • Svazek svíček
  • Sáček s bylinami “Hlavobol”
  • 3 dávky léčivé masti na modřiny a pohmožděniny
  • 3 dávky obvazů na krvácející rány
  • 1 hřivna stříbra
  • 171 stříbrných denárů a 42 měděných asů
Edit: Měl jsem tam blbě zkonvertované peníze.

Pověst a vztahy
Igrikova osada
  • Tedy a Vilma udělají Rytířům bohyně dobré jméno - zachránili Tedyho před jistou smrtí ... a vlastně všechny ostatní taky.
  • Rymu tady znali, všichni věděli, jaká je to potvora, takže to nikomu nevadí.
Obyvatelé Igrikovy osady: +1

Ostatní svět
  • Hostinský Kelhem je na jednu stranu vděčný za záchranu, na druhou stranu to řešení mu přišlo hodně drsné. A když vypráví kupcům a pocestným svou verzi o schopných, ale také chladnokrevných zabijácích netvorů, co sice pomůžou za kus chleba a polévku, ale zároveň se nerozpakují jít přes mrtvoly a trestat bez soudu, tahle historka se šíří krajem.

Civilizovaní lidé: =0
Uživatelský avatar
Markus
Vrchní krutovládce; Administrátor
Příspěvky: 20869
Registrován: 19. 8. 2001, 00:00
Bydliště: Mnohovesmír! Brno!
Kontaktovat uživatele:

Re: [Děti mraků] - Zápisy a komentáře kolemjdoucích

Příspěvek od Markus »

Velice děkuju za podrobný zápis, četl jsem ho a mám z něho velmi dobrý obrázek o tom, co se stalo. Dobře napsáno, těším se na další. A dostal jsem chuť přečíst si to Vražedné světlo a porovnat to. :)
Uživatelský avatar
MarkyParky
Příspěvky: 16369
Registrován: 11. 8. 2011, 02:37

Re: [Děti mraků] - Zápisy a komentáře kolemjdoucích

Příspěvek od MarkyParky »

Výprava II. - rok 3 ppm (po probuzení Matky)

Účastníci:
@Frank ten, co si umí sundat hlavu
@Dobrivoj Hlíza ten s dobráckým rypáčkem a přečnívajícími zuby
@Konstantin ten s horkým dechem
@Otta ten s kůží jako kámen

Modul
Gradient descent
Odehráno: 15%

Shrnutí (TL;DR pro další výpravy, minimum spoilerů)
Děti mraků se pojmu dohodly s bojovnicí Ráchel o tom, že ji pomůžou dopravit mapovací krystaly do dvojvěže nekromanta Monarcha. Úkol sice nesplnili a krystaly vrátili, ale při průzkumu nekromantovy věže osvobodili z jeho zajetí bytost jménem Minotaurus, která (alespoň dle vyřčeného) věří, že každá živá věc je dobrá a zaslouží si žít, vypustili stovky Padlých nemrtvých, odsouzených k záhubě, na Vyvolené nemrtvé, kteří je měli nahradit, a také osvobodily z podzemí dva neznámé dobrodruhy, přičemž jeden z nich se podezřele bál slunce a nevyhledal pomoc v nedalekém kostele.

Průběh (podrobný zápis, spoilery)
Děti mraků se rozhodly vyrazit na jih, prozkoumat mrtvou zemi a podivnou stavbu na obzoru.

Při cestě byly zastaveny a obklíčeny dobře vyzbrojeným oddílem ze Sedkramského hradiště.
  • Sedkramští hlídají, aby nezkušení dobrodruzi nechodili do věže nekromanta Monarcha a nedodávali mu tak další těla.
  • Mají ale sami zakázáno se vystavovat nebezpečí a do věže vyrážet.
  • Jejich velitelka Ráchel s tím nesouhlasí, proto potajmu připravuje plán na odstranění Monarcha.
  • Na jeho uvedení do praxe potřebuje zmapovat vnitřek věže - k tomu má připravené čtyři mapovací krystaly, které je třeba umístit do středu 2., 3., 4. a 6. podlaží věže (4. a 6. podlaží je v západní tlusté věži).
  • Ráchel věděla o tom, že Děti mraků pomohly s Vražedným světlem, a proto se za zády svých mužů rozhodla požádat je o pomoc s donesením krystalů. (Dobrivoj se naivně domníval, že to bylo kvůli jeho kukuči). Děti mraků souhlasily, na oko opustili oblast, aby se po chvíli vrátily, vyzvedly krystaly a vydaly k nekromantově věži.
  • Chvíli se vedla debata o tom, zda krystaly rovnou neztopit a nenakrmit s nimi Matku, ale nakonec zvítězil názor, že je lepší si nerozházet všechny frakce hned od začátku.
Jen hodinu cesty od nekromantovy věže našly v mrtvé krajině děti rotundu - bývalý kostel - který se ukázal být oázou zbytků života uprostřed jinak mrtvé krajiny, nejspíš kvůli svaté půdě.
  • Místo se jmenuje Zvon (podle zvonu na zápraží, sneseného z rozbité zvonice) a nyní v něm přebýval bývalý dobrodruh Arko, mladá dívka jménem Norka a golem, kterému říkají Požírač duší.¨
  • Arko by rád viděl Monarcha mrtvého. Protože na to ale už nemá, řídí se heslem, že na zlaté horečce nejlépe vydělají prodavači lopat a prodává zbraně a vybavení, které které od dobrodruhů co výpravu dovnitř nezvládly, donesou dobrodruzi úspěšnější. Má dobré vybavení, ale neskutečně přemrštěné ceny.
  • Norka byla celou dobu spíš tichá, ale když jí Dobrivoj zaplatil za snídani (i když nemusel), řekla jim, že mají osvobodit minotaura, a utekla. Jinak na místě pěstuje zeleninu v zahradě za rotundou.
  • Na místě bývalého oltáře stále proudí magická moc skrze podivný kříž o mnoha ramenech. Bytost označovaná jako Požírač duší se tam modlila.
  • U rotundy je přistavěná dřevěná noclehárna, kde se dalo v klidu přespat.
Druhý den ráno se Děti mraků vydaly k Monarchově dvojvěži.

Vzestup_Vnější.jpg

Skrze dveře, které šly velmi těžko otevřít (a podezřele snadno zavřít) a krátké schody vstoupili do pevnosti.
  • V jakémsi předsálí našli oběšence a vzkaz napsaný křídou: "JE JEDINÁ CESTA VEN." V druhém rohu místnosti pak odložený luk metající blesky a schody vedoucí výše.
  • Pro hlídka zbytku tohoto patra odhalila malou jídelnu, pod ní kuchyň přístupnou po žebříku. (se zlatou soškou krysy, skromnými zásobami a magickým ubrusem), opuštěnou tornu s vybavením, stůl s vyrytým nápisem "Jděte už do prdele" a komnatu plnou rozházených rozpadajících se svitků. Žebřík vedl i o patro výše, do úzké chodby s mnoha dveřmi.
  • Při prohledání jeden ošklivě popálil Konstantina a zapálil zbytek. Konstantin zakryl vzniklý oheň celtou, aby pohasl.
  • Nalezli také šachtu, která měla na dně podezřele zvýšenou zemi a na stěně zářící runu.
Mezitím sesoupila po schodech dolů skupinka podivných nemrtvých - dvě lidská těla s koženým zobákem místo úst a nosu, jen opakující každou věc, co zaslechnou, a kostlivce bez dlaní, s vybroušenými vřeteními kostmi do ostrých hrotů.
  • Po chvíli vzájemného porozumívání a marných pokusech o domluvu jim Frank zkusil nabídnout oběšencovi oči, ale trojice uprchla.
  • Po pár krocích za nimi Konstantin zjistil, že nad schody hlídá dveře kostlivec s obouruční sekerou.
Otto, který prozkoumával žebřík, viděl do kterých dveří trojice zaběhla.
  • Potom Frank vedl útok na kostlivce za střelecké podpory Dobrivoje (pokud se to, že nabijete nepříteli ostří bleskem, dá nazvat podporou), Otta mu vpadl do zad a společně ho připravili o sekeru a utloukli, jen za cenu pár škrábanců.
Boj zburcoval ostrahu - oddíl šesti kostlivců, kteří sestoupili na plošině šachtou v jídelně.
  • I když se Děti mraků přichystaly, boj začal neslavně. Frank i Otto skončili daleko od sebe, každý zraněný a se dvěma kostlivci proti sobě, Konstantinovi se dostalo do rukou kopí, se kterým si nevěděl rady.
  • Získané vybavení ale pomohlo situaci zvrátit - Dobrivoj se konečně zastřílel s lukem i Frankovi se podařil dobrý úder s ukořistěnou obouruční sekerou.
  • Po kostlivcích nakonec zůstala spousta špatných tesaků a mečů ... a také lebky vhodné na nakrmení matky.
V doutnajících zbytcích svitků pak Děti našly kouli surového magického materiálu.

Průzkum pokračoval v horním patře vchodové část.
  • V prázdném skladišti našly Děti mraků pouze měděnou masku s nápisem "Přistup" a když Otto vložil tvář, mysl mu pochroumala bolest mnoha tisíců mrtvých a začal se bát temnoty.
  • Ve vedlejší místnosti - jakémsi cvičišti - nalezli Děti mraků velkou truhlu s kovovou petlicí zámkem. Frank zkušeně osekal víko získanou sekerou a osvobodil tím uvnitř svázaného neznámého, aniž by mu ublížil.
  • Neznámý byl zmatený, ale nakonec z něj vypadlo, že se vydal do podzemí s přítelem TBD jméno a že se rozdělili, když se přítel vydal výtahovou plošinou do druhého patra věže. Pak ho prý přepadli kostlivci.
  • Jako odměnu za své osvobození prozradil Dětem mraků, že kdesi ve stokách druhého patra věže, kam se jeho přítel vydal, se nachází magické zařízení zvané dimenzionální past.
  • Při odchodu si osvobozený neznámý zakrýval oči před ostrým sluncem.
  • Další dveře ukrývaly druhou šachtu s pohyblivou plošinou a dalšími runami, Děti si tak uvědomily, že ne každé dílčí poschodí, po kterém chodí, je ve zdejší věži označováno jako patro, a že ta patra, která hledají, jsou asi přístupná právě výtahovými plošinami. Podle tvaru run odhadly, že mohou pokračovat do 2., 4. a 6. patra.
  • Předposlední místnost ukrývala množství kavalců, vyhaslé tábořiště dobrodruhů a trojici, se kterou už se hrdinové setkali na schodech.
  • V poslední místnosti - jakési stáji - je Děti mraků zahnaly do kouta, kostlivce s bodci zabili a zobaté nertvé svázali. Jednoho následně nechali přivázaného na místě, druhého spoutali s tím, že ho později využijí jako nosiče.
  • Krom nemrtvých zde byl také vůz se zapřaženým golemkem v podobě kostlivého koně a brána s rampou, spouštějící se z věže do krajiny. Ale když se ho Dobrivoj - poslušen rady napsané křídou na zdi - pokusil rozjet, ukázalo se, že je to jen past a musel si protrpět bolest tisíců nemrtvých.
Děti mraků se nakonec rozhodly pro výtah do druhého patra.
  • Tam je čekal uvítací salón se zabezpečenými a obyčejnými dveřmi.
  • Otevřené dveře skrývali toalety v podobě repliky čarovné studánky v jeskyni, na zrcadle nad studánkou byl vzkaz, že "Minotaur přesahuje minotaura."
  • Překvapivě na dně studánky se nacházel bleskometný oštěp s pozdravy od jakéhosi Išmala a pavouk, který se Frankovi začal sápat na hrudník. Ten si ho přiložil bez oblečení, jen přes zbroj, a pavouk se mu pokusil neúspěšné odstát trocuh krve. Frank si ho ponechal na hrudi.
  • Smradlavá cesta dál na východ dovedla Franka a Konstantina do místnosti s mrtvým mužem. Ani rozervaná hruď nepřiměla Franka sundat si pavouka. Konstantin, který zkusil mrtvému vyndat z ruky další kouli čisté magické hmoty si naběhl na již třetí past, dávající pocítit bolest mrtvých.
  • O místnost hlouběji ve spleti odpadních chodeb našli Děti mraků drtič odpadu a v něm zaseklého dobrodruha. Pokusili se ze zaseklého těla získat oštěp a jakési jemné nářadí, ale nakonec to skončilo bez oštěpu i nářadí, s rozdrceným dobrodruhem a Frankovým chodidlem.
  • Nakonec se Fank s Konstantinem dobelhali k velkým kádím na kal, kde objevili vestavěný otevírací mechanismus, jehož řetězy vedly kamsi do neznáma a optimistický obraz, ve kterém železná ruka vyvádí a zrachraňuje lidi z bitvy mezi dobrodruhy a nemrtvými. Obraz působil tak optimisticky, že zůstat u něj znamenalo zhojit si utržená psychická zranění.
Zatímco Frank se belhal pro Ottu a Dobrivoje, Konstantin čekal a prohledával kádě.
  • V tu chvíli se z jižní chodby vypotácel neznámý dobrodruh, blábolil o pohyblivém bludišti a strašlivé stvůře.
  • Uklidnil ho pohled na obraz s železnou rukou a prohlásil Konstantina za svého zachránce.
  • Mezitím dorazil zbytek a všichni se vydali společně do labyrintu.
  • V něm nějaký čas bloudili a nakonec narazili na podivné chapadlo, snažící se přisát na Frankovu hlavu.
  • Po chvíli váhání se Frank nechal a tvor začal mluvit jeho ústy.
  • Představil se jako Minotaurus a požádal dobrodruhy o vysvobození - odnesení z bludiště, jehož podobu sám nedokáže na zvetvořeném těle opustit.
  • Frank si ho naložil na záda a po chvíli opravdu opustili bludiště.
Bohužel to bylo do obrovského sálu, plného stovek nemrtvých.
  • Ti se všichni sápali na jeho vzdálený konec, k obrovským vratům chránícím cosi hlouběji ve věži.
  • Minotaurus vysvětlil, že jde o Padlé nemrtvé - minulou generaci, která již byla vyřazena a nahrazena generací novou, označovanou jako Vyvolení. Bylo zjevné, že Padlí se snaží dostat přes vrata, oddělující je od Vyvolených.
  • Nestvůry navíc opakovaně zasahovaly blesky, vystřelované ze dvou obrovských koulí trčících nad vraty.
  • Dobrivoj vzal svůj luk a opakovaným zásahem bleskovým šípem zařízení přetížil tak, že explodovalo a vyhodilo dveře z pantů. Sám při tom také dostal zásah od jednoho zbloudilého výboje.
  • Jakmile bariéra padla, nemrtví se vrhli jako jednolitý proud těl do široké chodby a ukazalo se, že doposud bylo vidět jen jejich svrchní vrstvu.
Děti mraků ale nechtěly pokračovat dál do neznáma, za stovkami, ne-li tisíci nemrtvých. Místo toho ještě vybrali jednu vedlejší místnost, a pak se úspěšně i s Minotaurem dostali přes bludiště do stok a potom ven z věže.

Na závěr výpravy:
  • Minotaurus se proměnil v člověku podobného humanoida, který měl jedinou drobnou odlišnost - malé přísavky na koncích prstů. Setkal se s Nork a společně odešli do odpoledního slunce, hovoříce při tom o úžasnostech života a žití.
  • Arkovi se prodaly přebytečné meče a také se zjistilo, že osvobozený dobrodruh z bedny se kostelu vyhnul a vůbec se tu neobjevil.
  • Nakonec Děti mraků vrátily mapovací krystaly na domluvené místo, aby se vztahy s lidmi z hradiště alespoň nezhoršily, když už se nepodařilo je zlepšit.
Získaná magie: (bez vybavení, co si postavy nechaly na příště)
  • 2x koule surového magického materiálu
  • 7x lebka kostry
  • nemrtvák se zobákem, co sloužil jako nosič
  • nepoužitelné, ale magicky stále trochu nasáklé zbytky hojivých mastí
  • bleskometný ostěp
Matka je nasycena na téměř 8 let.

Ukořistěné vybavení:
  • Bleskometný luk
  • Obouruční sekera
  • Jednoruční meč
  • Špatně vyvážený tesák
  • Směs dalších špatných sečných zbraní, které vykoupil Arko za 384 stříbrných denárů.
  • Lojová lucerna
Ztracené vybavení
  • Kopí
  • 2x obvazy
  • Svazek pochodní
Pověst a vztahy
Igrikova osada
  • Beze změny
Obyvatelé Igrikovy osady: +1

Ostatní svět
  • Celková pověst beze změny.
  • Děti mraků nesplnily dohodu s Ráchel, ale vrátili jí krystaly, takže ona si to nechá pro sebe.
Civilizovaní lidé: =0

Přívrženci učení minotaruova
  • Děti mraků zachránili jeho proroka Minotaura a dali ho dohromady s Nork
Příznivci minotaura: +1 přízeň

Nekromant Monarch:
  • Děti osvobodili minotaura z bludiště a
  • vypustily Padlé na Vyvolené.
Nemrtví: -2 nepřítel

Zvláštní spoilerová poznámka:
Spoiler
Přestože skoro všichni nemrtví, až na obyčejné kostlivce, měli podobné "odchylky" a mutace, jako mají Děti mraků a zároveň o Dětech mraků víme, že "žijí" dlouho, zejména pokud se ošetří v Lůně u Matky, zatím nikoho nenapadlo to nějak okomentovat.
Naposledy upravil(a) MarkyParky dne 24. 7. 2021, 17:32, celkem upraveno 1 x.
Uživatelský avatar
MarkyParky
Příspěvky: 16369
Registrován: 11. 8. 2011, 02:37

Re: [Děti mraků] - Zápisy a komentáře kolemjdoucích

Příspěvek od MarkyParky »

Mapa po druhém sezení:
Map003.jpg
Další sezení bude 1.8. večer (nejspíš od 1900, upřesníme podle možností přihlášených).

Možné cíle jsou:
A) Čarodějky na severovýchodě
Spoiler
Hexenwald
B) Hora s podivnou špicí a osadou v úpatí na jihovýchodě
Spoiler
Frost Fang Expedition
C) Nekromant Monarch byl vypuštěním Padlých a osvobozením Minotaura postaven, ale nikoliv zcela zastaven. Druhá výprava do dvojvěže.
Spoiler
Gradient Descent
D) Mrtvé lesy na jihovýchod od věže se znovu začínají plnit nemrtvými ... projít je, pročistit a vyzkoumat, co je za nimi?
Spoiler
Living Dead
E) Kdesi na jih od Monarchovy dvojvěže má být osamělá osada.
Spoiler
Murder will Out
F) V hlubokých hovozdech na jihozápad od Monarchovy dvojvěže se stahují monstra - prý za to mohou uctívači Minotaura. Zjistit, co je na tom pravdy, případně co je dál za nimi?
Spoiler
Collection of Horrors
G) Tvrz na jihozápadě ... začíná být prosulá okázalými slavnostmi
Spoiler
Nasstasias Wedding
H) Igrikova osada na severozápadě - Igrik má prý také sbírá magické věci a má už slušnou sbírku
Spoiler
Masks of Lankhmar
I) Puklina v zemi na severozápad od Zelené usedlosti (prý obsazená kultem Chaosu)
Spoiler
People of the Pit
J) Starý důl na sever od Zelené usedlosti (prý obsazený kultem Chaosu)
Spoiler
Shattered Hope
K) Po kamenné cestě do Sedkamského hradiště
Spoiler
Město čtyř
Uživatelský avatar
Markus
Vrchní krutovládce; Administrátor
Příspěvky: 20869
Registrován: 19. 8. 2001, 00:00
Bydliště: Mnohovesmír! Brno!
Kontaktovat uživatele:

Re: [Děti mraků] - Zápisy a komentáře kolemjdoucích

Příspěvek od Markus »

Díky za další zápis. Tentokrat ale musím říct, ze jsem měl problém se v tom orientovat a udělat si představu o tom, co se dělo. Asi bych potřeboval mapy. Přijde mi, ze zápisy z dungeonu bez map jsou o ničem. Jak nemám představu o prostoru, tak se mi to dění děsně blbě chápe. V minulém dobrodružství se světlem jsem mapy nepostrádal, protože to nebylo založené na prostoru. Ale tohle je explorační dobrodružství a já jsem se o něm vlastně nic moc nedozvěděl.
Uživatelský avatar
MarkyParky
Příspěvky: 16369
Registrován: 11. 8. 2011, 02:37

Re: [Děti mraků] - Zápisy a komentáře kolemjdoucích

Příspěvek od MarkyParky »

Tumáš (První "patro". Druhé se nedochovalo).
Screenshot_from_2021-07-24_12-20-24.png
Ale nevím, jestli to pomůže, bez legendy.

Kreslil jsem to za běhu, protože originál mapy z gradient descentu se samozřejmě do fantasy nehodí.

Nicméně zkusím na to v neděli myslet a uložit je.
Uživatelský avatar
Markus
Vrchní krutovládce; Administrátor
Příspěvky: 20869
Registrován: 19. 8. 2001, 00:00
Bydliště: Mnohovesmír! Brno!
Kontaktovat uživatele:

Re: [Děti mraků] - Zápisy a komentáře kolemjdoucích

Příspěvek od Markus »

Aha, já myslel, že používáš přímo mapy z modulu, včetně legend a tak. Jestli je to nějaká konverze za běhu, tak chápu, že je to komplikované.
Uživatelský avatar
MarkyParky
Příspěvky: 16369
Registrován: 11. 8. 2011, 02:37

Re: [Děti mraků] - Zápisy a komentáře kolemjdoucích

Příspěvek od MarkyParky »

Až budeme hrát nějaké fantasy, tak budu.

Ale uznej, že říct hráčů, že je to nekromatnova věž, a pak před ně hodit tohle:
PrvniPatro.PNG
Nebo jim Bell popsat jako kostelík, který díky svaté půdě nechávají nemrtví na pokoji, roste tam zelená travička, má za sebou zahrádku se zeleninou a dřevěný přístřešek pro dobrodruhy ....

.. a pak jim dát tohle:
Kostel.PNG

by moc nefungovalo.
Uživatelský avatar
Markus
Vrchní krutovládce; Administrátor
Příspěvky: 20869
Registrován: 19. 8. 2001, 00:00
Bydliště: Mnohovesmír! Brno!
Kontaktovat uživatele:

Re: [Děti mraků] - Zápisy a komentáře kolemjdoucích

Příspěvek od Markus »

Pěkný. :)

Ten Bell je taky z Gradient Descent, jo? Nebylo mi jasný, jestli je to pořád ten modul, nebo nějaké náhodné setkání či co odjinud.

Ta Ráchel s jejími ozbrojenci jsou odkud? Přesah z jiného dobrodružství?
Uživatelský avatar
MarkyParky
Příspěvky: 16369
Registrován: 11. 8. 2011, 02:37

Re: [Děti mraků] - Zápisy a komentáře kolemjdoucích

Příspěvek od MarkyParky »

Ráchel je taky z Gradient Descent, je to Cmdr. Rachel Kilroy, velitelka blokády, která je postavená kolem té androidí facility.

Ale autorita, co je za ní, už je linkovaná na ingame frakci, co má sídlo v jiném modulu, jen v něm hráči ještě nebyli.
Uživatelský avatar
Vitus
Příspěvky: 2664
Registrován: 21. 7. 2006, 09:03
Bydliště: Kladno

Re: [Děti mraků] - Zápisy a komentáře kolemjdoucích

Příspěvek od Vitus »

Já jsem nabyl dojmu, že Marky se hlavně soustředit na ten hexcrawl, protože k tomu jsou ty mapy i s příslušnými detaily, ale o ten dungeon crawl už zase tak úplně nejde, takže mi ani nevadilo, že to tam není. Evidentně když dva čtou totéž, tak nečtou totéž. :)
Uživatelský avatar
MarkyParky
Příspěvky: 16369
Registrován: 11. 8. 2011, 02:37

Re: [Děti mraků] - Zápisy a komentáře kolemjdoucích

Příspěvek od MarkyParky »

V neděli od 1900 se uvolnilo jedno místo na Děti mraků. Výprava je pokračování průzkumu Dvojvěže nekromanta Monarcha (Gradient descent).
Uživatelský avatar
MarkyParky
Příspěvky: 16369
Registrován: 11. 8. 2011, 02:37

Re: [Děti mraků] - Zápisy a komentáře kolemjdoucích

Příspěvek od MarkyParky »

Výprava III. - rok 11 ppm (po probuzení Matky)

Účastníci:
@Frank ten, co si umí sundat hlavu
@Konstantin ten s horkým dechem
@Otta ten s kůží jako kámen
@AAder ten s kozími oušky a drobnými růžky

Modul
Gradient descent
Odehráno: 22%

Shrnutí (TL;DR pro další výpravy, minimum spoilerů)
Děti mraků tentokrát zamířily co nejpříměji do věže, bez krystalů a souhlasu Ráchel. Pokusily se dostat do čtvrtého patra věže, ale přemíra kostlivých hlídačů je odradila, nakonec tedy vyplenili patro šesté. Během toho je pronásledovali Ráchelini muži. Při úniku Děti mraků porazily obřího pavouka, spustili neznámé zařízení, zastřelili magickou medůzu a nakonec byli málem zajati Ráchelinými muži. Ze zajetí se dostali lstí. Pak narazili na klece plné podezřelých lidí, připravené k transportu a poté, co si ověřili, že jde o jakousi formu umělých lidí, kteří mají být nasazování do populace, rozhodli se opustit věž a předat jednu z těchto klecí Ráchel. Při opouštění věže zjistili, že ono tajemné magické zařízení poškodilo perimetr svaté půdy kolem kostela, ale dál to něřešili.

Průběh (podrobný zápis, spoilery)
Děti mraků se rozhodly vrátit do dvojvěže nekromanta Monarcha.

Výprava tentokrát probíhala v zimě a Děti tak narazily koňskou stopu podél širokého pruhu uhlazeného sněhu a popela.
  • Jízdní hlídka Sedkramských tak snadno pozná, že někdo prošel do věže.
  • Děti mraků zanechaly viditelné stopy a opět přespaly ve Zvonu. Zanedbaná zahrada prozradila, že bez Norky, která odešla s Minotaurem, se Arkovi tak dobře nevede.
  • Dostalo se jim varování, že podmínky na druhém patře prý značně přiostřily.
Děti mraků prošly vstupní oblast, narazili na jediného neozbrojeného kostlivce na hlídce, kterého sundali dřív, než vzbudil poprask.
  • Vydaly se výtahem do čtvrtého patra, tam ale byla strážnice s osmi kostlivci.
  • Předstíraje bloudění urychleně vycouvaly a vyjely do šestého patra.
Mapa průchodu šestým patrem
Mapa průchodu šestým patrem

Průzkum prvních místností na šestém patře je provedl prázdnou místností, která sloužila jiným dobrodruhům za tábořiště, opuštěnou kantýnou a jednoduchými latrínami.
  • Tábořiště bylo plné šílených nápisů, které vzbudily obavy
  • Jedna z latrín ukrývala luk, šípy a balíčky s hojivými bylinkami.
Návštěva další místnosti ukázala křeslo před podivným zrcadlem, sledující temný prostor, a dvojici pák.
  • Poslušni jednoho z nápisů z tábořiště, sundaly Děti zrcadlo, při tom ho poškodily, ale nic za ním nenašly.
  • Konstantin vyzkoušel náhodně páky, to vyvolalo zvony na východě a rachotivé zvuky tamtéž.
  • Konstantin se vydal preventivně zatarasit dveře od kantýny, při tom zjistil, že se někdo blíží výtahem.
  • Zbytek Dětí mraků mezitím odhalil trojici podivných, magie plných světélkujících válců v sousedství místnosti s pákami.
Děti mraků se urchyleně stáhly na jih, aby unikly neznámým ve výtahu, tam narazili na podivná zařízení s mechanickými ústy a ušima, magickou čelenku s týmiž motivy a masivní dveře.
  • Frank si nasadil čelenku a ucítil bolest tisíců nemrtvých.
  • Při pokusu odtlačit masivní dveře nadělaly Děti mraků dost hluku, takže pronásledovatelé se pustili do rozebírání barikády a postupu k nim.
  • Za dveřmi se nacházel prostor, který zevnitř vypadal větší než zvenčíí - regály plné svitků a v nich:
    - stovky svitků popsaných neznámou šifrou
    - desítky obrázků kostela Zvonu, společné mají, že označují místa na obvodu, která nedokázali nemrtví překonat
    - stovky jakýchsi "vzpomínkopisů" neznámých lidí
    - desítky výhružných dopisů, adresovaných pánovi ze Sedkramu
Protože se neznámí pronásledovatelé blížili, Děti mraků se rozhodly pro únik nízkým větracím tunelem.
  • Konstantin, který šel první, objevil, že tunel vede do skladu nářadí, plného velkých pavučin.
  • Frank jako poslední naopak zjistil, že pronásledovatelé jsou Ráchelini muži.
  • Spálení pavučin přivolalo obrovského pavouka.
  • Šikovné přiskřípnutí do dveří dovolilo ho udolat dřív, než zvládl napáchat větší škody.
  • Pronásledovatelé do větracích tunelů nepokračovali.
Podél pavučin pokračovaly Děti mraků do pavoučího doupěte.
  • Cestou minuly (nespustily) past s bodci či místnost plnou leptavých žaludečních šťav.
  • V doupěti našli kokony plné nemrtvých, a také zvláštní kokon, ukrývající čtyři koule surové magie.
Za doupětem se nacházela podivná místnost s nástěnkou plnou svitků s nákresy kostela a pákou.
  • Otto zjistil, že křížky označují místa na perimetru kostela, podobně jako svitky z předchozí místnosti.
  • Konstantin páku vyzkoušel.
  • Věž se zachvěla.
Dalšími větracími tunely se Děti mraků dostaly zpět k výtahu.
  • Cestou si všimly, že přes několik místností vedou tmavé trubky, podobné těm u nádob nabitých magií ... ale bez magie.
  • V jedné z nich narazili na magickou medůzu, která trousila plíce spalující spóry. Zabili ji, ale Otto se jich nadýchal.
Do kantýny se mezitím stáhli pronásledovatelé.
  • Otto se je pokusil oslovit.
  • Značná paranoia jim nedovolila Ottovi uvěřit, stáhli se k výtahu a rozhodli se Děti mraků zajmout.
  • Otto se jim vydal (neměl síly bojovat), ale Frank je lstí přesvědčil, že Monarch sem svolává posily a oni utekli.
Děti mraků se rozhodly pokračovat v průzkumu.
  • V místnosti plné truhel našli tři zachovalé gladiusy ve skvělém stavu.
  • Tamtéž Frank odpálil ohnivou past, když se pokusil jí zneškodnit pomočením.
  • Za hromadami beden byly železné dveře vedoucí za ony magií naplněné válce.
  • Ve velkém sále tam osm kostlivců hlídalo hluboké tanky naplněné slabě magickou látkou. Byli zmatení tím, že v trubkách nad nimi neproudí magie.
  • Otto jim namluvil, že jsou údržba, která se přišla podívat na to, proč magie najednou nejde. Kostlivci to sežrali a nechali Děti mraků procházet dál tuto část.
  • O místnost dál nalezly rozpálené měděné desky, které pomalu chladly.
  • Nakonec se vrátily do místnosti se třemi válci, ty ale byly temné a prázdné.
Konstantin chtěl pro jistotu zajít přivolat výtah, ale zjistil, že s ním někdo přijíždí.
  • Ostatní urychleně vypáčili a odtáhli masivní dveře do obrovského temného sálu.
  • V šesti klecích tam byly desítky, ne-li stovky lidí.
  • Opodál stál nezapřažený těžký vůz před tenkými liniemi ve zdi, prozrazujícími cestu ven z věže.
  • Bližší průzkum ukázal, že to nejsou opravdoví lidé, nepamatují se, kde se tu vzali, nemají vodu, jídlo, nemají pod sebou výkaly.
  • Konstantin otevřel výjezd pro vůz a vpustil dovnitř sluneční světlo. To se podivným lidem v klecích také nezamlouvalo.
  • Průzkum vedlejších místností odhalil nemrtvé volky či kostěné golemy, a také velký výtah do třetího patra.
  • S vidinou bezpečné cesty ven se Děti mraků rozhodly využít příležitosti a opustit věž po spirálovité plošině, která je svezla dolů.
  • Při té příležitosti pěkně z výška viděli kostel Zvon a rozbombardovanou zemi kolem něj, a konečně tak zjistili, co spustila ona tajemná páka a na co se použila magická energie uložená ve válcích.
Na závěr výpravy:
  • Děti mraků se tentokrát zcela vyhnuli Zvonu i Arkovi a neřešily důsledky oněch výbuchů.
  • Po stopách vyděšené družiny se dostali až k opevněnému srubu, který si Ráchel zřídila na svahu nedaleké hory.
  • Předali klec s podivnými lidmi Ráchel, ať je prozkoumá. Ta je poučila, že situace se mezitím trochu změnila, není třeba už tajností, a pokud budou někdy v budoucnu ještě chtít do věže, mají se předtím domluvit s ní.
  • Také jí informovali o otevřeném nákladním výtahu a ona se svými muži vypravila pobít zbylé pseudolidi do klecí.
Získaná magie: (bez vybavení, co si postavy nechaly na příště)
  • 4x koule surového magického materiálu
  • trofej z pavouka
  • trofej z medůzy
  • 6x neznámý magický lektvar
  • poškozené sledovací zrcadlo
Matka je nasycena na téměř 11 let.

Ukořistěné vybavení:
  • luk a šípy
  • 3x gladius kvalitního provedení
  • páčidlo
  • 3x balík s uklidňujícími bylinami
  • sekera
  • 2x kožená zbroj
  • 1x tabák
  • množství magických lustrů a svícnů
Ztracené vybavení
  • Svazek pochodní
Pověst a vztahy
Igrikova osada
  • Beze změny
Obyvatelé Igrikovy osady: +1

Zvon
Zvon v důsledku odpálení hranic svaté půdy Dětmi mraků, ponechání napospas nekromantovi a následného přepadu hordami nemrtvých zanikl.

Ostatní svět
  • Děti mraků dodali Ráchel klec s "falešnými lidmi", pomohly tak obrnit se proti inflitraci osad ze strany Monarcha.
    Civilizovaní lidé: +1
Přívrženci učení minotaruova
  • Beze změny
Příznivci minotaura: +1 přízeň

Nekromant Monarch:
  • Děti zhatily jeho plán s "falešnými lidmi".
  • Zároveň mu ale pomohly zbavit se "Zvonu"
Nemrtví: -2 nepřítel, ale pokusí se je zmanipulovat ve svůj prospěch

Vztahy mezi frakcemi
Nekromant vs Sedkramské hradiště
  • Doutnající konlifkt v podobě blokády a výhružek přešel v otevřenou válku.
Naposledy upravil(a) MarkyParky dne 2. 8. 2021, 11:56, celkem upraveno 7 x.
Uživatelský avatar
MarkyParky
Příspěvky: 16369
Registrován: 11. 8. 2011, 02:37

Re: [Děti mraků] - Zápisy a komentáře kolemjdoucích

Příspěvek od MarkyParky »

Další sezení bude o víkendu 7./8.8. Momentálně to nejspíš vypadá na 7.8. 0900-1400.

Možné cíle jsou: (příliš se nezměnily od minule):

A) Čarodějky na severovýchodě
Spoiler
Hexenwald
B) Hora s podivnou špicí a osadou v úpatí na jihovýchodě
Spoiler
Frost Fang Expedition
C) Nekromantovi Monarchovi byl zhacen plán na infiltraci lidských osad, zároveň ale padl Zvon. Mezi Sekramskými a Monarchem začala otevřená válka. Prozkoumáno je první, část druhého a šesté patro. Třetí výprava do dvojvěže.
Spoiler
Gradient Descent
D) Mrtvé lesy na jihovýchod od věže jsou plné nemrtvých ... projít je, pročistit a vyzkoumat, co je za nimi?
Spoiler
Living Dead
E) Kdesi na jih od Monarchovy dvojvěže má být osamělá osada.
Spoiler
Murder will Out
F) V hlubokých hovozdech na jihozápad od Monarchovy dvojvěže se stahují monstra - prý za to mohou uctívači Minotaura. Zjistit, co je na tom pravdy, případně co je dál za nimi?
Spoiler
Collection of Horrors
G) Tvrz na jihozápadě ... prosulá okázalými slavnostmi
Spoiler
Nasstasias Wedding
H) Igrikova osada na severozápadě - Igrik má prý také sbírá magické věci a má už slušnou sbírku
Spoiler
Masks of Lankhmar
I) Puklina v zemi na severozápad od Zelené usedlosti (prý obsazená kultem Chaosu)
Spoiler
People of the Pit
J) Starý důl na sever od Zelené usedlosti (prý obsazený kultem Chaosu)
Spoiler
Shattered Hope
K) Po kamenné cestě do Sedkamského hradiště
Spoiler
Město čtyř
Odpovědět

Zpět na „Vaše hraní - příprava, rady, zápisy a PbP“

Kdo je online

Uživatelé prohlížející si toto fórum: Semrush [Bot] a 0 hostů