[Děti mraků] - Zápisy a komentáře kolemjdoucích

Zápisy a zážitky z vašich her, pomoc s přípravou, společné hraní.
Odpovědět
Uživatelský avatar
MarkyParky
Příspěvky: 16376
Registrován: 11. 8. 2011, 02:37

[Děti mraků] - Zápisy a komentáře kolemjdoucích

Příspěvek od MarkyParky »

Zde budu dávat zápisy z WM kampaně pro účely debaty na RPGF/zvědavé čtení.

Je to mirror toho, co si vedu jinde, takže se klidně nebojte komentovat, reagovat.... nebo se inspirovat k zapojení.

V každém zápisu je vždy v úvodu soft-spoilerové shrnutí (kdybyste si nechtěli vyspoilovat hraný modul), a pak kompletní popis (pro ty, kterým spoilery nevadí/už to četli/hráli)....
Naposledy upravil(a) MarkyParky dne 18. 7. 2021, 09:57, celkem upraveno 2 x.
Uživatelský avatar
MarkyParky
Příspěvky: 16376
Registrován: 11. 8. 2011, 02:37

Re: [Děti mraků] - Zápisy a komentáře kolemjdoucích

Příspěvek od MarkyParky »

Výprava XXV. - rok 185 ppm (po probuzení Matky)

Účastníci:
@Frank ten se sundavací hlavou
@Haldi ten s jantarovým okem
@Otto ten s kůží jako kámen

Moduly
People of the pit
Odehráno: 100%

Shrnutí (TL;DR pro další výpravy, minimum spoilerů)
Děti mraků vybraly hrobku dávných barbarských králů, vyčistili zbytek jámy od kultistů proměněných ve stíny a zjistili jak spojit samičku Velkého chapadla s jejím červovitým samečkem.

Průběh (podrobný zápis, spoilery)
Děti mraků vyrazily přes pláň k Jámě.
  • Barbaři je uvítali rezervovaně. Čaroděje Johana mají za šílence a jezdcům na koních nevěří - mají je za rytíře s družinou.
  • Podle všeho teď žijí kočovným životem, k Jámě se vrací jen občas.
  • Darované pillum je alespoň uplatilo natolik, že nechali Děti mraků přespat za osadou.
Cesta-025.png

V prvním patře Děti mraků slétly postupně s pomocí koštěte a lana do baziliščí jeskyně a odtamtud k chapadlu v šachtě.
  • Sestoupily s pomocí lana, koštěte a občasné teleportace mezi stíny až do boční jeskyně.
  • U vchodu Hladi přečetl staré runy upozorňující, že jde o staré barbarské pohřebiště, a kdo vyruší klid mrtvých, toho zabijí duchové poražených bojovníků.
  • Hlouběji v jeskyni bylo sedm sarkofágů přikrytých deskami z houbovitých kmenů. Škvírami bylo vidět, že ukrývají i nějaké poklady.
Děti mraků se rozhodly duchy záměrně vyrušit, aby bylo co porazit a zkrmit Matce.
  • Frank kolem šesti sarkofágů nakreslil kruhy děsivých znamení, které měly duchy udrže uvnitř.
  • Poté zneuctil první hrob. Rozhněvaní duchové se objevili v ústí jeskyně.
  • Děti mraků nalákaly čtyři z nich do připravených obrazců, se zbylými se utkaly.
  • Když během boje duchové prolnuli Frankem či Haldim, stáhlo se jim srdce ukrutným chladem - a přišli o schopnost odolávat prokletím.
  • Jeden z duchů se vrhl na Otta. Haldi ho zezadu zasáhl bleskem, ale to ducha jen posílilo a když prolnul Ottou, blesky nebožáka popálily po celém těle a upadl do bezvědomí.
  • Spoléhaje se na ochranu obrazců, Frank s Haldim Ottovi poskytli první pomoc a pomazaly spálené tělo mastmi.
  • Poté Haldi rozstřílel většinu duchů v obrazcích, jeden unikl a toho dorazil Frank s pochroumaným Ottou.
PoPLVL12.jpg

S poklady z hrobů a novým temným mečem se vydaly Děti mraků hlouběji.
  • O patro níž objevily opuštěný rumpál a pavučinami zaslepenou chodbu na sever.
  • Usoudili, že na tomto patře sídlí Johan a vydaly se ho hledat.
  • Johan si v bývalé kultistické laboratoři vyrobil obrovskou destilační sadu, ve které pálí červovici, chapadlovici a pavoukovici.
  • Sám Johan vyspával v tajné chodbě opici. Když ho Děti mraků probudily, uvítal je s radostí a pozval je na panáka.
  • Po Ottově přímluvě půjčil Dětem mraků svou knihu pavoučích kouzel a také jim pověděl, že Velké chapadlo je samička prastarého tvora a čeká na samečka, který se zasekl půl dne cesty dál na západ - a dal jim feromony, kterými by mohli samečka přivést a přilákat.
  • V druhém patře prý zůstalo asi 15 kultistů různého stupně zasvěcení, kteří se místo smrti hladem za ty roky pod vlivem svých kouzel proměnili ve stínové bytosti
Povzbuzeni setkáním s Johanem vydaly se Děti mraků přes kyselinovou lázeň do vejčitých teleportů - bez panoše, který zůstal s přebytečným vybavením a teleporty ovládal.
  • Vejčité teleporty přenesly Děti mraků do zakrouceného labyrintu, kde našly čtyři různé líhně podivných vajec.
  • Z líhní s pomocí krvavých obětin nejspíš kdysi vyvoláváli chapadlovité stvůry. Dnes už z kultistů i stvůr zbyly jen jejich stínové zbytky.
  • Děti postupně pozabíjely dva stínové kultisty ve žlutých róbách i dva chapadlovité netvory i malá chapadélka, která se rodila z mrtvol.
  • Následně se dalším teleportem přenesly k obrovské soše plné Chapadel. Otto je mlátil svým palcátem, Haldi blesky a Frank novým temným mečem.
  • Skrze sochu se dalo prolézti hlouběji do tunelů. Frank, který jimi prolezl jako první, si na záda spustil smrtící gilotinu, ale jeho prasečí zbroj ostří naštěstí zastavila.
  • V tajných tunelech za sochnou přepadl Franka ještě jeden žlutý kultista, i toho však Děti mraků udolaly.
  • V železné truhlici našly Děti mraků zlatý prach a suroviny na magickou výrobu.
  • Zbylé chodby ukrývaly šachtu s dlouhým svislým chapadlem a teleportační labyrint. Jeho úspěšné projití přeneslo Děti mraků zpět do druhého patra.
PoPLVL34.jpg

Navzdory několika zraněním se Děti mraků rozhodly vymlátit ještě patnáct stínových kultistů v severní části druhého patra.
  • Pavučinu u rumpálu nechali Johana rozplést a Frank s pomocí hrozivých obrazců vytvořil jakýsi trychtýř, který by přinutil kultisty postupovat v úzkém sledu, jeden za druhým, proti jejich pozici. Čelo držel Frank s temným mečem a Otto se slunečním palcátem. Haldi s panošem měli držet druhý sled bleskovým lukem a amuletem na magické střely.
  • Přišlo deset stínových kultistů. Šest mělo šedé róby, tři rudé a jeden žlutou. Lest prokoukli a místo bezhlavého útoku začali zaklínat.
  • Haldimu do zad seslali stínové chapadlo. Děti mraků s pomocí protikouzel (z ukořistěných amuletů i stínového pláště) oslabily sílu prvotního úderu, ale i tak dostal Haldi nepříjemnou ránu.
  • V tu chvíli se šest šedých kultistů vrhlo se svými róbami kupředu. Frank s Ottou přestali zaklínat a začali bránit průchod. Haldi se dál pokoušel s pomocí pláště měnit tvary stínových protivníků a komplikovat jim tak kouzlení, ale tentokrát selhal. Stínové chapadlo narostlo a zasadilo smrtící úder panošovi.
  • Frank a Otta zabili tři šedé kultisty, zbytek se stáhl a chystal se vrhat dýky. Oba dva bojovníci využili příležitosti, s rozběhem rozrazili trojici a vrhli se zaklínající žlutočervenou čtveřici za nimi. Podařilo se jim zabít dva rudé kultisty. Bohužel při tom přeběhli přes mrtvá těla šedých kultistů a do nohavic a pod zbroje jim nalezla malá stínová chapadélka, která povstala z mrtvol.
  • Haldi zásahem bleskového luku zrušil vyvolané stínové chapadlo. Otto se otočil a běžel mu na pomoc. Stínová chapadélka ho zraňovala. Doběhl šedé kultisty, ale stihl palcátem zasáhnout jen jednoho z nich.
  • Frank mezitím pokračoval v boji - setnul kultistu ve žluté róbě. Stínová chapadélka mu však zcela pohltila nohy a ty se mu ztratily v temnotě a přestal je cítit.
  • Navíc se objevily posily - ze vzdálenějšího konce jeskyně přišli dva další šedí kultisté, čtyři stínové siluety v hadrech a nestvůra v podobě malé koule stínových chapadel.
  • Otto zabil poslední dva kultisty a Haldi mu na oplátku s pomocí stínového pláště vypletl stínová chapadélka z nohou a společně je zneškodnili.
  • Frank čelil obrovské přesile - a nedařilo se mu. Kultisté se na něj sesypali, a když už byl zcela zavalen, chapadlovatá koule mu skočila na hlavu. Málem mu ji celou pohltila, magická moc zbroje si však nabrala sílu v jiné části těla a Frankovi zachránila život. I tak skončil oslepený.
  • Frank rozdával poslepu rány na všechny strany. Hadrové stíny tak snadno rozsápal, ale s nestvůrou a zbylými kultisty to bylo horší. Naštěstí z dáli pomohl Haldi a Otto - s pomocí stínového pláště i amuletů kouzly posílali stíny jednoho za druhým před Frankovu běsnící čepel. Nakonec skupina s vypětím všech sil zvítězila.
Na závěr výpravy:
  • Pokus o oživení panoše improvizovaným rituálem zahrnujícím palcát slunce, Johanův alkohol, světelnou kouli na provázku se nepodařil, stejně tak se nepodařila snaha odstranit Frankovu slepotu.
  • Frank s pomocí masky zvířat a trojice amuletů navázal spojení s Velkým chapadlem a potvrdil si, že Johanova teorie je správná.
  • Haldi s Ottou si prohlédli zbytek podzemí a zjistili, že v jeskyních na severu má Velké chapadlo na svém těle velké množství dávno zahojených jizev.
Magie zkrmená matce (bez vybavení, co si postavy nechaly na příště)
  • Celkem 12 řádků různých kultistických amuletů a ektoplazmy z duchů.
=> 4XP pro každého.

Matka je nasycená na 12 let.

Ukořistěné vybavení:
  • Náhrdelník na zlatém řetězu s medailonem ve tvaru hvězdy (cca 2000 stříbrných plecháčů)
  • Drahý prsten z platiny (cca 500 zlatých plecháčů u toho, kdo platinu ocení)
  • Krabička se zlatým prachem (cca 100 stříbrných plecháčů)
  • Meč s temnou čepelí - jako běžný 1R meč, ale:
    • Lepší kostka proti goblinům, horší pokud jej drží goblin.
    • Lepší kostka, pokud se/něco bráníš proti vetřelci/nájezdníkovi/přepadu, horší pokud ses někam vetřel/děláš nájezd/přepadáš.
    • Pokud s ním zasáhneš silnou trefu, dá SMRT místo KO.
  • Chapadlovatý talisman
  • Dávka magických surovin k výrobě
Ztracené vybavení
  • Panoš
  • Mast na popáleniny
  • Gladius
Uživatelský avatar
MarkyParky
Příspěvky: 16376
Registrován: 11. 8. 2011, 02:37

Re: [Děti mraků] - Zápisy a komentáře kolemjdoucích

Příspěvek od MarkyParky »

Už jsem dlouho nedával sem herní mapu, takže:

Situace v roce 197 ppm (po probuzení matky)
Geografická mapa
Map025-A.png
Mapa frakcí
Map025-F.png
- Sv. Modrá / Řád / Sedkramské knížectví
- Tv. Modrá / Řád / Edorské knížectví
- Stříbrná / Smrt / Slanga
- Šedá / Smrt / Nekromant Monarch
- Sv. zelená / Divočina / Minotaurus
- Tm. zelená / Divočina / Čarodějky
- Oranžová / Chaos / Barbaři Pavoučího klanu
- Fialová / Stará krev / Elfové Zeleného stromu
- Růžová / Stará krev / Elfové a víli Zimního přístavu
- Hnědá / Stará krev / neznámí trpaslíci
Uživatelský avatar
Sarsaparillos
Příspěvky: 1166
Registrován: 27. 8. 2011, 10:15

Re: [Děti mraků] - Zápisy a komentáře kolemjdoucích

Příspěvek od Sarsaparillos »

Výprava XXVI. - rok 197 ppm (po probuzení Matky)

Účastníci:
@Frank (Cort) ten se sundavací hlavou
@Haldi (Iwas Passingby) ten s jantarovým okem
@Rena (Demonica) ta s opravdu hodně dlouhýma ušima
@Kráska ta příliš krásná
Panoš, Prcek

Moduly
Záporáci
Odehráno: 33%

Shrnutí (TL;DR pro další výpravy, minimum spoilerů)
Děti Mraků se vydaly do kraje Záporáků s jasným cílem - zabít baziliška. Už cestou zjistily, že se jedná o Tharagavverug, mocnou paní místních goblinů. Po několika drobných konfliktech se Dětem podařilo baziliška vyprovokovat k útoku a v následném boji ho udolaly; posléze vybrakovaly i jeho doupě a pobyly jeho mladé.

Mapa Záporáci otevřená.jpg

Průběh (podrobný zápis, spoilery)
Děti Mraků se vydaly do kraje na baziliška; od goblina Prcka věděly, kde zhruba ho hledat a proto postupovaly vcelku rychle.
  • Děti prošly doposud nenavštívenou osadou Obilná, místní se před nimi schovávali.
  • Přenocovaly u Chrabrého reka, kde se doslechly o rozpínavosti a nebezpečí černokněžníka Uzbatabunda.
  • Od dobrodruhů Děti zjistily přesnější místo, kde by se měl bazilišek nacházet, a skupinka čtyř dobrodruhů vedená rytířem
  • Bernardem z Humpolštatu se k nim připojila.
Pod vedením Bernardovy skupiny se Děti vydaly k doupěti baziliška.
  • Cestou Děti dorazily do Ustraše, která je dnes obehnaná palisádou a strážená Církví světla.
  • Po řádění Pietra von Holzkláde je osada zamořená pozůstatky vesničanů - zombíry, zvrácenou směskou nemrtvých zombie a upírů.
  • Církev dbá na to, aby se nikdo nedostal dovnitř (a nemohl tak rozšířit řady zombírů) ani ven.
Děti pokračovaly přes Trosky dál a lesem dorazily až ke Hvozdíkovu.
  • Ve Hvozdíkově byly Děti přivítány místními osadníky - směskou lidí a goblinů.
  • Dětem se nepodařilo navázat dobrý dojem a naopak vyprovokovaly gobliny k otevřenému násilí. Podařilo se jim alespoň zažehnat riziko konfliktu s dobrodruhy a stáhnout se do lesa.
  • Dobrodruhové vedení Bernardem se od Dětí odpojili, protože v ně ztratili důvěru, a vydali se do Vysoké na nabrání sil.
Zatímco Děti v lese debatovaly kam dál, zachvěla se země a začalo se něco podivného dít.
  • Kráska se proměnila v obřího netopýra a vylétla na průzkum. Zjistila, že se se od severu blíží obrovitý ještěr a varovala své kumpány. Poté se vydala na průzkum opuštěného baziliščího doupěte.
  • Zbývající Děti se pokusily baziliška obelstít, ale jen ho vyprovokovaly k útoku.
  • Bazilišek si kyselinovým dechem vypálil v lese menší mýtinu, na kterou přistál a pustil se s Dětmi do křížku.
  • Kombinací společného úsilí se Dětem podařilo baziliška přemoct a zabít.
  • Kráska mezitím zjistila, že v doupěti baziliška přebývají jeho mladí i s nevylíhnutými vejci.
Poté, co Děti z mrtvého baziliška oddělily trofej, vydaly se do doupěte nabrat další magii.
  • Dětem se podařilo pobít všechny malé bazilišky, ale zničily u toho nevylíhnutá vejce. Bazilišci v tomto kraji jsou tedy pravděpodobně vyhubeni do posledního.
Magie zkrmená matce: (bez vybavení, co si postavy nechaly na příště)
  • 6x malý bazilišek
  • 1x trofej dospělého baziliška
  • => 4xp
  • Matka je nasycena na cca 4 roky.
Ukořistěné vybavení:
  • Baziliščí kůže tak akorát na výrobu jedné zbroje
Zničené vybavení:
  • Kroužková zbroj
Uživatelský avatar
MarkyParky
Příspěvky: 16376
Registrován: 11. 8. 2011, 02:37

Re: [Děti mraků] - Zápisy a komentáře kolemjdoucích

Příspěvek od MarkyParky »

Výprava XXVII. - rok 201 ppm (po probuzení matky)

Účastníci:
@Frank ten se sundavací hlavou
@Haldi ten s jantarovým okem
@Otto ten s kamennou kůží
@Pivocajs ten se stínovýma rukama
Panoš

Moduly:
Peril on the Purple planet/Pit of The Mother Orm, Vatya-ibdid Odehráno: 100 %
Taria - Záhvozdí/Svatokrádež v ChýžověOdehráno: 100 %

Shrnutí TL;DR pro další výpravy, minimum spoilerů
Děti mraků vyřešily záhadu hanobených mrtvol v Chýžově, získaly možnost najmout si loď na plavbu na severní moře a přivolaly do Chýžova inkvizici. Na cestě zpět pak vylákaly velkého červa z jeho jámy a nalákaly ho k samičce - chapadlu.

Průběh podrobný zápis, spoilery

Cesta27.png

Děti mraků se vydaly k Jámě s červem - samcem prastarého páru - aby ho s pomocí feromonů nalákaly k samičce v Jámě s chapadlem.
  • Dorazily k jámě, kde z neprůhledných oblak prachu tu a tam vyskočil obří červ.
  • Opatrně sestoupily do jižní průrvy bezpečně daleko od červů, kteří svým dopadem hrozili rozdrtit kohokoliv na prach.
  • Frank vyzkoušel masku mluvy se zvířaty, ale nedostal z červů víc než jednoduché pudové skřeky jako "Hlad."
  • Frank přeletěl na druhou stranu, kde z bezpečné vzdálenosti zkoušel poutat pozornost pomocí feromonů, Haldi na druhé straně rychle doběhl k okraji římsy a prohlédl si červi lépe.
  • Ukázalo se, že jáma je terasovitá, ke středu zbývají ještě dvě patra a všichni červy mají své ocasy připoutané tam.
  • Nad středem jámy také bylo k zahléduntí jakési světlo, komíhající se sem a tam, jako by bylo zavěšeno.
Červ_1201.png

Frank na koštěti prolétl mezi skákajícími červy a shora uviděl jámu v celé její kráse.
  • V jejím středu trůnil gigantický megačerv s mordou o průměru 15 metrů.
  • Zelený kámen byl na tykadle nad jeho obřími zuby a sálal magií.
  • Ostatní červy ve skutečnosti byla oživlá chapadla vyrůstající z červova do země zahrabaného těla.
  • Jejich "skoky", co se ukázaly býti spíše plácnutími, byly vesměs náhodné, ale i tak představovaly velké nebezpečí.
  • Po zhodnocení rizik a při absenci dalších nápadů se Děti mraků rozhodly červa opustit a pokračovat na sever.
Při příjezdu do vesnice Chýžov po pravém břehu řeky vzbudil podivný vzhled Dětí mraků zprvu nedůvěru.
  • Otto je představil po dobrém a farář z místního slunečního svatostánku si vzpomněl, že jde o lovce nestvůr.
  • Okamžitě zmínil, že pro někoho takového má práci a přiměl místího staršinu, aby za tuhle práci slíbil drobnou odměnu.
Poté vysvětlil Dětem mraků, že za poslední dva měsíce tu několik mrtvol před pohřbem zhanobili jacísi raraši.
  • Popsal jim jednotlivé případy, mrtvoly prý pomazávají modrou mastí.
  • Ukázal jim odlitek drobného dřeváku, který ta havěť nechala v kostele, když kolem vystavené mrtvoly rozsypal písek.
  • A protože měli ve vesnici nového mrtvého, slíbil 15 plecháčů za její ochranu a 75 plecháčů, pokud Děti mraků zbaví vesnici těhle trablů natrvalo.
Chýžov_1201.png
Pivocajs byl v lese hledat drobné stopy, ale nebyl úspěšný.
  • Ukázalo se býti podezřelým, že problematické byly jen těla určená do nových hrobů v nedavno rozšířené části kostela.
  • Frank vzal kněze do vsi, aby ho držel mimo Faru.
  • A Otto s Haldim provedli exhumaci staré babky, aby ji s pomocí nekromantského rituálu vyslechli.
Po vyhrabání se ukázalo, že babky tělo se vůbec nerozkládá.
  • Po modré masti nebylo ani památky, ale tělo bylo vysušené jako po balzamování.
  • Rituál se zdařil, ale magie se nějak pomíchaly a babka povstala jako čiperná nemrtvá babča, která má radost, že může zůstat na tomhle světě.
  • Popsala, že noc po její smrti, když byla v kostele uložena před obřadem, ji navštívili skřítci a namatlali čímsi modrý.
  • Ukázala Dětem mraků, kudy skřítci přichází.
  • A následně přijala nabídku pracovat pro Děti mraků ve Vajlantu a ukryla se v lese.
Farář se s Frankem bohužel vrátil dřív, než Otto s Haldem stihli znovu zahrabat hrob a zahladit stopy.
  • Oba dva zdrhli přes plot do lesa.
  • Frank to svedl na skřítky.
Po odpoledním odpočinku se Děti mraků připravili na skřítky.
  • Haldi nastražil kolem hlídané mrtvoly znovu písek a do něj schoval rybářskou síť. Frank se choval do farářova kutlochu.
  • Otto s Pivocajsem se ukryli v lese, kde čekali s plánem teleportovat se stínovým pláštěm skřítkům do zad.
Plán vyšel a skřítci byli lapeni.
  • Ukázalo se, že jsou to duchové místní studny.
  • V noci chodí balzamovat mrtvoly, které se mají zakopat do nové části hřbitova, aby se nerozkládaly - nová část hřbitova totiž leží nad pramenem místní studánky.
  • Dělají to tajně, protože se bojí kněze Slunce, že by je vyhnal jako pohanské duchy.
Děti mraků vysvětlili situaci knězi a poučili ho, že hřbitova má rozšiřovat na druhou stranu od kostela a problémy zmizí.
  • Usmířili ho se skřítky a domluvili, že je kněz Slunce bude tolerovat, pokud nebudou škodit obyvatelům.
  • A co se týká vykopaného hrobu, tam Děti knězi namluvili, že babka nevěřila ve Slunce, ale uctívala staré zvyky, a proto ji sluneční pohřeb nedal klidu a ona odešla si lehnout zpět na místo, kde se utopila, jak žádají staré zvyky.
V reakci na toto zjištění se kněz zhrozil, že má ve vsi kacíře a oznámil, že povolá na pomoc inkvizici.
  • Děti mraků si obešly vesnici a zjistili, že dobrá polovina vesnice krom Slunce uctívá také boha moří - aby ne, jsou to námořníci.
  • Pokusily se tedy alespoň co nejvíc lidí varovat. I tak budou asi problémy a zvedne to ceny pronájmu lodí.
Na cestě zpět se Děti mraků znovu stavily u Jámy s červem.
  • Pivocajs vyvolal kouřového služebníka, zamíchal do jeho kouře vůni feromonů a nechal ho poletovat přímo nad červí tlamou.
  • To červa vylákalo z jámy ven - byť velmi pomalu, což zmátlo služebníka, který se už vracel k Vojtovi.
  • Když začala červí chapadla dopadat na družinu, rozutekli se všichni na koních (a Vojta stínovým pláštěm) na všechny strany.
  • Jedon z chapadel bohužel rozdrtilo koně pod panošem, ale panoš sám vyvázl.
Kouřový služebník pak vylákal červa na východ.
  • Jakmile byl červ z jámy a služebník se rozplynul, Haldi na koni s hadrem vymáchaným ve feromonech na dlouhém provaze přebral roli návnady.
  • Tímto způsobem Děti mraků dostaly červa až do blízkosti Jámy s chapadlem, kde sám zavětřil svou samičku.
Na konci výpravy:
  • Barbaři se díky varování stihli sbalit. Oznámili, že tohle byla poslední kapka, že se jim tady v kraji nedaří a že jdou hledat štěstí jinde.
  • Politovali také, že nikdo nevaroval šíleného Johana, který teď nepochybně v Jámě s chapadly zemře během páření.
  • Následné zemětřesení obrátilo zdejší krajinu vzhůru nohama.
Magie zkrmená matce: (bez vybavení, co si postavy nechaly na příště)
  • 6 dávek surovin na výrobu balzamovační patlajdy
  • 6 starších kusů magického materiálu z tábora
4 XP => Matka je nasycena na 4 let.

Ukořistěné vybavení:
  • Nemrtvá babka
  • 75 stříbrných plecháčů
Zničené vybavení:
  • Kůň
Uživatelský avatar
MarkyParky
Příspěvky: 16376
Registrován: 11. 8. 2011, 02:37

Re: [Děti mraků] - Zápisy a komentáře kolemjdoucích

Příspěvek od MarkyParky »

Na globální mapě se staly tři důležité události:

- Děti mraků spářily červa s chapadlem - a když se páří dva prastaří, země se otřese. Doslova.
- I druhý barbarský kmen opustil kraj
- A Monarch za útočil na Minotaurovo útočiště.
Geografická mapa
Map028-G.png
Frakční mapa
Map028-F.png
- Sv. Modrá / Řád / Sedkramské knížectví
- Tv. Modrá / Řád / Edorské knížectví
- Stříbrná / Smrt / Slanga
- Šedá / Smrt / Nekromant Monarch
- Sv. zelená / Divočina / Minotaurus
- Tm. zelená / Divočina / Čarodějky
- Fialová / Stará krev / Elfové Zeleného stromu
- Růžová / Stará krev / Elfové a víly Zimního přístavu
- Hnědá / Stará krev / neznámí trpaslíci
Uživatelský avatar
Markus
Vrchní krutovládce; Administrátor
Příspěvky: 20870
Registrován: 19. 8. 2001, 00:00
Bydliště: Mnohovesmír! Brno!
Kontaktovat uživatele:

Re: [Děti mraků] - Zápisy a komentáře kolemjdoucích

Příspěvek od Markus »

Akce s červem mě pobavila. :)

Jak přesně se má projevit to, že se země otřese?
Uživatelský avatar
MarkyParky
Příspěvky: 16376
Registrován: 11. 8. 2011, 02:37

Re: [Děti mraků] - Zápisy a komentáře kolemjdoucích

Příspěvek od MarkyParky »

Markus píše: 23. 3. 2022, 07:28 Jak přesně se má projevit to, že se země otřese?
A) Srovnej si geografickou mapu před a po... Celý velehex a pár hexů po okolí jsou rozvrtané.

B) Vyštípalo to frakcí barbarů. Ta doposud oddělovala Sedkram od Edoru.

C) Po červovi a taky opeřené prasnici, která sousedí, vlastně zbyly prázdné velehexy, do kterých se budou spawnovat nová dobrodružství.

Díky přeorání krajiny je jasné jaká - nejspíš to mohlo odkrýt nové průchody do nějakých přírodních nebo prastarých podzemních prostor nebo nějaké prastaré zlo z hlubin a tak=> když mi při doplňování padne modul s dungeonem tohohle typu, tak se tam spawne.

No a v Jámě s chapadlem samotné se může zase spawnout, když bude nějaké nové dungeonovité dobrodružství s chapadly, bo mláďata....
Uživatelský avatar
MarkyParky
Příspěvky: 16376
Registrován: 11. 8. 2011, 02:37

Re: [Děti mraků] - Zápisy a komentáře kolemjdoucích

Příspěvek od MarkyParky »

Výprava XXVIII. - rok 205 ppm (po probuzení matky)

Účastníci:
@Frank ten se sundavací hlavou
@Haldi ten s jantarovým okem
@Rena ta s opravdu hodně dlouhýma ušima

Moduly:

Gradient Descent Odehráno: 43 %

Shrnutí TL;DR pro další výpravy, minimum spoilerů

Děti mraků využily toho, že Monarchova armáda vytáhla na Minotaura a za jeho záda vlezly do jeho věže. Osvobodily z ní 80 dlouhověkých dětí a dva kostěné padlé a následně věž vyhodili do povětří tím, že poničili chlazení magických krystalů, které ji pohání.

Průběh podrobný zápis, spoilery

Děti mraků se za silné letní bouře vydaly pěšky do Grauberka - nyní již hradu na řece v pokročilé fázi výstavby.
  • Gilbert, vnuk Nihilora z Graubekra je uvítal a pohostil.
  • Ukázal jim nevysvěcený kostel, ze kterého vede portál do světa Stínů
  • Kolem kostela je palisáda ověnčená symboly slunce, která zabraňuje stínům se šířit dál po hradě i okolí
Cesta28.png

Následujícího dne se v chuchvalcích mlhy nad pláněmi popela vydali k Monarchově věži.
  • U paty věže našly stopy po odcházející armádě i stavbě dobývacích strojů.
  • Výtaem na vnějším plášti pronikly do šestého patra úzké věže, na seřadiště na kterém kdysi našli napodobeniny lidí.
  • Vnitřek věže byl stejně pustý jako okolí.
Děti mraků se rozhodly doprozkoumat vynechanou část tohoto patra.
  • Našly runovou místnost, ovládající cosi neznámého v celé věži.
  • Taktéž našli místnost plnou rostlin, obstarávanou kostlivýma rukama.
  • Nakonec se jim podařilo s pomocí páčidel a paklíčů si udělat cestu do uzavřené části patra.
Dung06.jpg

V uzavřené části patra našly jeden velký a dva malé magické krystaly - tak velké, že by jejich magie předávkovala i Matku.
  • V okolních místnostech pak nalezly chladící soustavu a také jakési trosky jakéhosi antimagického dwemeritového zařízení.
  • U jednoho ze založních krystalů nalezly trojici kostlivců, kteří nejspíš vznikli z padlých. Snažili se uniknout z věže a Děti mraků jim slíbily pomoc výměnou za nošení věcí.
  • Děti mraků také bleskovým lukem zlikvidovaly kostěné koule levitující nad krystaly.
O chvíli později vtrhla do místnosti družina rytířů vedená horlivým paladinem.
  • Frank ukázal palcát slucne a Rena prohodila pár slov a rytíři si vzpomněli, kdo jsou Děti mraků.
  • Dohodli se, že si průzkum věže rozdělí - Děti dokončí průzkum páteho patra, zatímco paladin s družinou půjde do třetího.
  • Děti také od paladina dostaly za úkol na odchodu poškodit krystaly.
Během průzkumu okolí krystalů našly poznámky jednoho mudrce, který se snažil energii krystalů zkoumat.
  • U poznámek byl i flakón plynného jedu, který údajně měl sloužit k zabití Monarchových výtvorů.
  • Při prohledávání zápisků se ale stoly rozpadly a kdyby flakón už pár vteřin nebyl ve Frankově batohu, tak by se býval rozbil. To vyvolalo otázky, nakolik jsou zápisky autentické či zda náhodou nešlo o sofistikovanou past.
Poslední věc, kterou děti našly, byla servnisní šachta vedoucí až k magickému ukotvení menší věže - a u vstupu do ní zachovalou legionářskou kroužkovou zbroj.
  • Prozkoumaly jej, ale pak se rozhodly, že vyhození věže do povětří si nechají až na konec a udělají to přes zničení chladící soustavy.
Poslední místnost na šestém patře, kterou Děti zkoumaly, byla obrovská skládka odpadu pod ním.
  • Haldi našel v rohu železnou truhlu a v ní zachovalý gladius.
  • Frank požádal trojici kostlivých padlých o prohledání hromady, zda v ní nebude něco zajímavého po odchozí armádě.
Vstup do čtvtého patra hlídala osmice polokostlivců zavěšených pod stropem místnosti s kušemi.
  • Při přestřelce s bleskovým lukem využili přesili a Haldimu prostřelili tepnu na noze. Rena ho zachránila.
  • Několik blesků a Frankův přímý útok nebezpečí odstranilo.
Dung4.jpg

Následně Děti mraků narazily na rozezleného ducha čaroděje.
  • Kombinace blesků z luku, úderů slunečního palcátu a sekanců stínového meče nehmotnou bytost zabily.
  • Frank následně našel v místnosti i mrtvolu čaroděje .. a také dětský zub.
  • Když zub zvednul, přehrála se mu jakási pravzpomínka na dětskou rvačku, kdy dostal tak silný úder, že mu vyrazil zub a jeho hlava odlétla do rohu.
V další místnosti našly Děti mraků velké množství svitků a listů s různými záznamy.
  • Rena zjistila, že jsou to různé formy rozpočtů, ve kterých se porovnává, zda je pro Monarcha levnější vydržovat si kostlivce, zombie, ghůly ci jinou formu nemrtvých.
  • Rena našla i záznam o tom, že Monarch zkoušel i výtvory označované jako "proměněnci", které udržuje při jejich věčném životě konzumace magie skrze jakousi "Matku".
  • Ze záznamů ale vyplynulo, že tyto bytosti byly příliš samostatné, neposlušné a individuální, takže byly časem označeny za Padlé a nahrazeny.
Frank s Haldim našli mezi regály dvojici vystrašených dětí.
  • Ukázalo se, že to jsou podobné dlouhověké děti, které Monarch sbíral po kraji a které už jednou Děti mraků osvobodily ze spárů jeho služebníků když zachraňovaly Vránu.
  • Tahle dvojice uprchla z jakéhosi výcvikového "pekla". Frank jim nabídl doprovod, cestu ven a nový domov a varoval je, kudy nemají zdrhat, aby nenarazili na paladina.
Další místnost byla malá pozorovatelna s velkým průhledným oknem do jakési čarodějnické laboratoře.
  • V laboratoři byl jeden čardoděj bez tváře, který lačnil po tom něco zkoumat.
  • Haldi se ho vyptával, co zkoumal naposledy a odpovědí bylo, že Monarchův pokus stvořit jako výtvor umělecké dílo, které výzkum označil za totální paskvil.
  • Monarch prý nebyl s odpovědí spokojen a od té doby černokněžníkovi nedal žádný úkol k prozkoumání.
  • Haldi zároveň v rohu pozorovatelny našel svitek s kresbou Minotaura a pojal podezření, že právě on je oním výtvorem - pokusem o umění.
  • Frank mu dal tedy k prozkoumání nalezený zub.
Děti mraků se pak vydaly do poslední velké místnosti na tohle patře. V ní narazili na necelou osmdesátku dlouholetých dětí, které podstupovaly jakýsi podivný výcvik.
  • V kroužcích po cca dvaceti byly nucené soutěžit v podivných disciplýnách - schopnosti urovnat spory dospělých, matematických výpočtech, konstruování vynálezů a pokusů o empatii, ne-li telepatii.
  • Celý jejich výkon komentovala jakási do piedestalu zarostlá polozombie - a z komentáře vyplynulo, že když Monarchovi služebníci naloví v kraji nové dlouhověké děti, nahradí s nimi nejslabší kusy odsud.
  • V místnosti bylo také osm podivných čelenek, které při nasazení překryjí oči růžovou blánou.
  • Rena si tyto "Růžové brýle" nasadila a ty jí od té chvíle zabraňují vidět hrůzy a nepříjemné věci. Jsou prokleté, pokud by si je Rena sundala musí podstoupit test, zda snese pohled na hrůzy běžného světa.
Frank urazil polozombii hlavu - a ta po dopadu na zem pohlédla na Renu a začala jí hrozit, že mezi všemi Monarchovými Dětmi je právě ona největší rebel, kterého Monarch zničí s největším potěšením.
  • Rena to vnímala, jako kdyby mlátil do piňaty, ze které místo cákanců krve létají bombóny a vzkaz jí přišel jako otcovský stesk nad dávno ztraceným dítětem, se kterým se chce znovu setkat.
  • Odstranění komentátorské zombie konečně upozornilo kroužky dětí, źe se něco děje - a ty se začaly chystat k útěku.
Během útěku ještě Frank zaběhl k čarodějníkovi bez tváře pro výsledek pátrání.
  • Čarodějník mu potvrdil, že zub patřil jednomu z "proměněných" Monarchových výtvorů.
  • Frank to vzal jako potvrzení, že zub není jeho a byla to přehrávka cizí vzpomínky. Rena s Haldim to naopak pochopily jako poslední střípek skládáčky a usoudili, že Děti mraků opravdu jsou Monarchovy dřívější výtvory, které se utrhly ze řetězu a i s matkou uprchly z jeho spárů.
  • Frank se pokusil přemluvit Čarodějníka bez tváře, aby šel sloužit k nim na hrad - ale ten odmítl opustit laboratoř.


Na konci výpravy:
  • Děti mraků dostaly ven bez úhony všech osmdesát dlouhověkých dětí.
  • Děti mraků poškodily chlazení magických krystalů a Rena s Haldim zabily dva kostlivé údržbáře, kteří se pokusili přijít a chlazení opravit.
  • Jako následek došlo k mohutnému výbuchu, který jednu půlku věže zničil a druhou silně poškodil.
  • Výbuch a následně vypustil vhůru obrovské množství popela z okolí a vytvořil na obloze míle vysoký houbivitý mrak, který byl vidět z velké dálky.
Magie zkrmená matce: (bez vybavení, co si postavy nechaly na příště)
  • 16 lebek kostlivců
  • 1 hlava komentátorské zombie
  • 7 růžových brýlí
  • 1 magický lustr
  • 2 kosti z bodlinatých strážců krystalů
  • 1 flakón plynného jedu
  • 1 kulička čisté surové magie
  • 2 dávky surovin ze starších zásob
12 XP => Matka je nasycena na 12 let.



Ukořistěné vybavení:
  • Páčidlo
  • Dwemeritový plech - šikovný kovář by z něj dokázal udělat štít
  • Svazek svitků o původu a výživování Dětí mraků
  • Svitek s obrazem Minotaurovi pravé podoby - chapadlovité
  • Růžové brýle (má je nasazené Rena)
  • Hlavice stříbrného kopí


Zničené vybavení:
  • Obvazy
Uživatelský avatar
MarkyParky
Příspěvky: 16376
Registrován: 11. 8. 2011, 02:37

Re: [Děti mraků] - Zápisy a komentáře kolemjdoucích

Příspěvek od MarkyParky »

A protože fórum má limit 3 obrázky/post, tak dodatečně ještě jak vypadá teď Grauberk.

Grauberk_1205.png
Uživatelský avatar
MarkyParky
Příspěvky: 16376
Registrován: 11. 8. 2011, 02:37

Re: [Děti mraků] - Zápisy a komentáře kolemjdoucích

Příspěvek od MarkyParky »

Co viděla Rena Růžovými brýlemi, když se otočila, aby si prohlédla výbuch monarchovy dvojvěže:

Obrázek
Uživatelský avatar
Sarsaparillos
Příspěvky: 1166
Registrován: 27. 8. 2011, 10:15

Re: [Děti mraků] - Zápisy a komentáře kolemjdoucích

Příspěvek od Sarsaparillos »

Výprava XXIX. - rok 217 ppm (po probuzení matky)

Účastníci:
@Dobrivoj Hlíza ten s prasečím rypáčkem
@Haldi ten s jantarovým okem
@Marpar ten s chapadlem místo ruky
@Rena ta s opravdu hodně dlouhýma ušima

Moduly:
Záporáci Odehráno: 50 %

Shrnutí TL;DR pro další výpravy, minimum spoilerů
Děti Mraků vyrazily na západní okraj Kraje hledat Fanku, která by měla být schopná opravovat kouzelné vybavení. Cestou zjistily novinky o válce v Kraji mezi skřety a Církví. S Fankou se domluvily na vzájemné výpomoci. Ta zahrnovala průzkum jižního hvozdu, který patří lešijce Tettigoně a Děti při návštěvě nadělaly trochu nepořádek.

Mapa Záporáci 21-04-2022.jpg

Průběh podrobný zápis, spoilery

Děti Mraků se vydaly do Kraje jižní cestou přes Obilnou.
  • Před Obilnou byly Děti zastaveny nedůvěřivou Domobranou, protože Osadníci si Děti spojují se zkázou hned dvou osad, Ustraše a Hvozdíkova.
  • Děti domobranu přesvědčily, že přichází v míru a dozvěděly se spoustu novinek o tom, co se v Kraji v uplynulých dvaceti letech odehrálo.
  • V současné době okupují skřeti celý sever kraje a svádí boje s Církví, která se je snaží zastavit. V Ustraši vznikl výcvikový tábor Církve. Goblini z Hvozdíkova se rozutekli po kraji sloužit jiným Záporákům, pár se jich usadilo u Blatna.
Děti pokračovaly na nocleh k Chrabrému Rekovi.
  • Hostinci se očividně daří, rozrostl se o novou noclehárnu, stáje a hřbitov.
  • Vevnitř se to hemžilo dobrodruhy, mezi kterými byl i Bernard z Humpolštatu se svou družinou. Dobrivoj odvedl jejich pozornost dříve, než si všimli Dětí, se kterými se znali z dřívějška.
  • Marpar se poohlížel po úkolech, které tu dobrodruhové získávají a sehnal zakázku na sběr kořisti ve hvozdu na jihozápadě Kraje.
  • Mimo jiné Děti zjistily, že černokněžník Uzbatabund posílil svou moc a obrnil se na hoře Khazad Gunud armádou ovládnutých dobrodruhů. Bernard Dětem poradil, že následky jeho působení na mysl dokáže nejlépe léčit víla Gormal.
  • Skřeti začali kraj terorizovat poté, co byl prý zabit Bazilišek, který je držel na uzdě.
Děti ráno pokračovaly dál po cestě směr Posedná.
  • U hory Khazad Gunud vnímaly otřesy, které od hory přicházely.
  • U hvozdu si všimly, jak postupně pohlcuje cestu a rozšiřuje se na sever.
Při výstupu na náhorní plošinu děti u dvojice věží, Sester, zjistily, že jsou věže někým obývané.
  • Dobrivoj se k věžím nenápadně přiblížil zrovna ve chvíli, kdy po někdo spustil palbu z jedné věže do druhé a zpět.
  • Zbývající Děti se rozhodly projet tryskem mezi Sestrami a podařilo se jim to bez úhony, Dobrivoj je později dohnal. Zjistili, že jižní věž obývají skřeti a severní paladini Církve.
Děti pokračovaly po náhorní plošině dále směrem k Vysoké.
  • Cestou narazily na zmrzlé tělo muže zapadaného sněhem, kterému rostla ze zad dlouhá ploutev. Děti ji i s páteří vyřízly jako trofej.
  • Osadníci z Vysoké přivítali Děti s obezřetností nedůvěrou. Děti se je v hospodě pokusily obměkčit, aby získaly nějaké informace. Marparova hra na dudy v něm akorát vyvolala výčitky svědomí, ale Dobrivoj s Renou zvládli před vesničany předstírat, že spolupracují s paladiny a chtějí vsi pomoct.
  • Zatímco v hospodě Děti od vesničanů zjišťovaly historii osady a komplikované vztahy s Fankou, narazil venku Haldi u západního kraje vsi na spor domobrany s nově příchozím.
  • Příchozí muž byl od Fanky a domobrana ho nechtěla pustit do vsi. Když si příchozí všiml Haldiho a jeho jantarového oka, reagoval prudce a spustil ozbrojený střet s domobranou.
  • Z hospody přiběhli i ostatní. Když se ukázalo, že muž od Fanky má místo rukou chapadla, oslovil ho Marpar jako svého bratra a zapojil se tak do konfliktu. Dobrivoj s Renou naopak hráli dál roli pomahačů paladinů a od Haldiho a Marpara se distancovali.
  • Fančin muž se nakonec stáhl ze vsi s Marparem a Haldim a vyrazili pěšky k Posedné; Rena s Dobrivojem je zanedlouho dojeli na koních a pokračovali společně dále.
Děti dorazily do Posedné, bizarně vystavěné pevnosti prorostlé různými rostlinami.
  • Děti přivítalo nejprve několik dalších mutantů - lidí, trpaslíků a skřetů, kteří byli zmutovaní s vodními tvory. A nakonec se setkaly se samotnou Fankou.
  • Fanka Děti přivítala ostrou výtkou, že oni způsobili současnou nestabilitu v Kraji. Tím, že zabily baziliška Tharagavverug, ztratili skřeti přirozeného nepřítele a ohrožují teď i Fanku. Haldi se rozhodl Fance ani neukazovat kůži z baziliška, kterou vezl s sebou.
  • Dětem se podařilo situaci uklidnit a domluvit se s Fankou na tom, že jí mohou pomoct. Ta jim prvně na zakonzervované hlavě goblina Prcka demonstrovala, čím trestá potížisty, a potom s nimi domluvila obchod.
  • Děti nechaly u Fanky na přepracování dwemerit a na opravu detekční hůlku, na revanš slíbily donést z hvozdu kapradí, které umožňuje dýchat pod vodou.
  • Fanka se taky zmínila o tom, že by se potřebovala spojit s tajemným mužem z Obilné, který prý umí plnit přání. A pochopitelně by ocenila, kdyby někdo zařízl skřety.
Děti ráno vyrazily do hvozdu pro kapradí slíbené Fance a pro další kořist.
  • Hvozd Děti překvapil netradiční faunou i florou a vzápětí i elfem, který Děti podrobil zkoušce znalosti přírody. Děti ve zkoušce uspěly a elf jim dovolil se po hvozdu procházet, v opačném případě jim hrozilo, že se stanou součástí hvozdu navždy.
  • Děti se rozdělily na dvojice - Marpar s Dobrivojem vyrazili hledat holuby rostoucí na stromech, Haldi s Renou kapradí pro Fanku.
  • Haldi a Rena našli kapradí v ledovém potoce, kolem kterého mimo jiné poskakovala smečka agresivních šavlozubých veverek. Zatímco Rena lovila z vody kapradí, Zkoušel Haldi zahánět veverky kouřovými služebníky.
  • Hvozdu se ale velmi nelíbilo, že Haldi v lese rozdělal otevřený oheň, a Haldi tak odvolal služebníky a pokusil se veverky odlákat od Reny pryč. Přecházel přitom díky svému plášti mezi stíny, ale během toho ztratil koncentraci a při vytržení ze stínové sféry plášť poškodil.
  • Marpar s Dobrivojem našli holuby, kteří se ukázali být hrozně křehcí a při nárazech u nich hrozí výbuch. Šikovně se jim ale podařilo je pomocí lektvaru povolnosti uvolnit a nasbírat ty nejzralejší do pláště.
  • Při cestě z lesa se chtěl Marpaar chránit ochrannými znameními lehkého kroku. Znamení ale byla příliš silná, Marpar se vznesl do korun stromů a napáchal tam spoušť.
  • Hvozd se na Děti znovu rozzlobil, ale Děti už nic neřešily a i s kořistí utekly pryč.
Na konci výpravy:
  • U Fanky si vyzvedly opravenou detekční hůlku.
  • U Chrabrého Reka vyměnily nasbírané holuby za magický šunt pro matku.
Magie zkrmená matce: (bez vybavení, co si postavy nechaly na příště)
  • 2 řádky magického šuntu od Reka
  • 1/3 řádku za trofej z páteře a ploutve
  • 2/3 řádku magické suroviny ze starých zásob
  • Haldi se svého expu vzdal, aby se nemuselo pálit nic dalšího ze zásob v táboře.
3 XP => Matka je nasycena na 3 let.

Ukořistěné vybavení:
  • Opravená detekční hůlka
Zničené vybavení:
  • Poškozený stínový plášť - je nutné opravit (sešít)
  • Dwemeritový plát - ponechán u Fanky na přepracování
  • 12x svíčka stínového služebníka
  • Lektvar povolnosti
  • 40 stříbrných plecháčů
Naposledy upravil(a) Sarsaparillos dne 13. 8. 2022, 10:51, celkem upraveno 1 x.
Uživatelský avatar
MarkyParky
Příspěvky: 16376
Registrován: 11. 8. 2011, 02:37

Re: [Děti mraků] - Zápisy a komentáře kolemjdoucích

Příspěvek od MarkyParky »

Nemrtví bez svého pána Monarcha tupě plní poslední rozkaz - drží v zajetí Minotaura.

V sobotu 0900-1400 se půjde pokus ho vysvobodit - bude to volně (a sandboxověji) pojatá předělávka finálového dobrodružství z Gameconu 2008.

Jsou dvě volná místa, kdyby někdo nevěděl co se sobotním dopolednem a chtěl si zkrátit dlouhou chvíli...
Uživatelský avatar
MarkyParky
Příspěvky: 16376
Registrován: 11. 8. 2011, 02:37

Re: [Děti mraků] - Zápisy a komentáře kolemjdoucích

Příspěvek od MarkyParky »

Výprava XXX. - rok 220 ppm (po probuzení matky)

Účastníci:
@Haldi ten s jantarovým okem
@Pivocajs ten se stínovýma rukama

Moduly:
Invaze / Část III. Odehráno: 66 %

Shrnutí TL;DR pro další výpravy, minimum spoilerů
Děti mraků se vydaly po císařské cestě do Klarionu, osvobodit Minotaura. Cestou prozkoumaly část krajiny a odhalili spoustu zajímavých míst. Minotaura osvobodily ze spárů zbytků Monarchovy armády, Haldi u toho ale zahynul. Vojta naštěstí s pomocí Minotaura vylovili jeho tělo z řeky a Minotaurus se přestěhoval do hostince U Strže.

Průběh podrobný zápis, spoilery

Děti mraků vyrazily přes Slangu po císařské cestě do Klarionu.
  • Přes Slangu jeli a platili mýtné dvakrát - kvůli zprávám o paladinech se vraceli pro Palcát slunce.
  • Cestou projeli vesnicí Krovan, zachráněnou před skřety oddílem paladinů, v kopcích zahlédli i vypálenou ves Suron a tajemnou pevnost Ardan, o které místní mlčeli.
  • Na obzoru zahlédli také věž neznámého mistra čárů, odbočku k trpasličí vesnici Tangura a horu, nad kterou podle místních před lety někdo viděl bílého draka.
  • Nakonec skončili v opevněném hostinci U Strže, kde po oznámení, že jdou osvobodit Monarcha, získali nocleh zdarma a hlídání koní na příští den.
Cesta30.png
Druhého dne z rána Děti mraků obhlédli z bezpečné vzdálenosti Klarion, který Minotarus před přepadením stihl ze tří čtvrtin opevnit a proměnit v hrad.
  • Obhlídka ukázala, že v prostoru hradu se velmi pravidelně pohybují hlídky Monarchových klonů vycházejících z dobrodruha Arka.
  • V mrtvém lese na jih od klarionu Děti mraků na jednoho takového narazily. Nejprve je iluzemi zmátl a zahnal na útěk, ale poté se Haldimu podařilo jej zastřelit bleskometným lukem.
  • Při tom ale poškodil čarovný prsten, který měl Arko u sebe.
Po setmění se Děti mraků přiblížily znovu a podle světel si o něco lépe zmapovaly pohyby hlídek.
  • Do hradu vnikly nedostavěnou částí hradeb.
  • Pokusily se ukrýt na střeše jedno z domků na jižní straně návsi, ale propadly se doškovou střechou dovnitř. Naštěstí do peřin.
  • Haldi následně využil krátké příležitosti a přeběhl přes nádvoří k bývalým výběhům pro nestvůry, zatímco Pivocajs vylezl zpět na střechu a schoval se na ní za hřebenem.
  • Stopy, které zanechali v domě ale hlídka našla a poslala si pro posily.
Klarion_1220.png
V následující hodince Děti mraků opatrně kličkovaly mezi hlídkami.
  • Pivocajs ze střechy rozpoznal zamřížovaný domek, kde Minotaura drží.
  • Haldi prozkoumal vchody do děr ve výběhu a rozhodl se raději to vzít uličkou kolem zvěřince k Monarchově vězení.
  • Pivocajs chvíli iluzí mátl žádost o posily .. a pak se vydal potichu poslům za zády a proklouzl k Haldimu.
V domku byl opravdu zavŕený Minotaurus.
  • Pivocajs zničil mříž na okné rzivou holí, Haldi mezitím připravil s kotvičkou únikovou cestu přes hradby.
  • Zjistil ale, že Minotaura drželi bez Slunec a on není schopen nabýt své lidské podoby. A v podobě obrovské koule chapadel se přes hradby nedostane.
Na hradby tedy vyšplhal Pivocajs, že zvenčí vyvolá poplach na severovýchod od hradu a umožní tak Haldimu s Minotaurem zmizet tajným východem na jihozápadě.
  • Bohužel, hlídky zahlédly Pivocajse už na hradbách a poplach začal o něco dříve.
Pivocajs s pomocí poškozeného prstenu iluzí předstíral, že je předvoj velkého útoku ze severu. To zmátlo střelce ve věžích.
  • Haldi mezitím prchal s Minotaurem podel západních hradeb a uličkou k výběhu nestvůr.
Přivolané posily z kasáren spustili runovou past, kterou Pivocajs přichystal při osvobozování Minotaura ve vězení, ale vybuchla předčasně a nikoho nezranila.
  • Haldi se ve stejnou chvíli dostal až k výběhu, ale když se ho pokusil oběhnout, vběhl do cesty jedné skupině hlídek.
  • Pivocajs dál vyvolával zmatek předstíranými útoky, včetně zničení pantů od brány rzivou holí, ale odlákal jen část sil z vnitřku hradu.
Zbytek hlídek se seběhl k Haldimu, který se lukem neúspěšně pokusil získat Minotaurovi alespoň nějaký čas k útěku.
  • Namísto toho mu ale velitelský Arko bastardem přerazil přes kroužkovku pár žeber.
  • Haldi čarovným monoklem donutil Monarcha, aby se nevzdával a probil se z hradu. Minotaurus poslechl, ale bude to mít Dětem mraků za zlé.
  • Pak se sám pokusil prokličkovat salvou čípů a přesilou Arků a dostat se přes hradby, ale nepodařilo se mu to. Jeden z Arků ho strhl kůsou z hradeb na hrot meče jiného a s probodnutou nohou už nedokázal uniknout.
Pivocajs na druhé straně hradu ještě chvíli provokoval u paty věže, ale pak neopatrně vběhl před bránu do dostřelu flankovací věže a také schytal šíp do ruky.
  • Zranění a zjištění, že jeho lest byla prozrazena, ho přimělo stáhnout se k řece.
  • Minotaurus poslušen Haldiho kouzla se dostal do řeky a krytý loďkou unikl. Dál po proudu se ve tmě setkal s Pivocajsem.
  • Společnými silami pak vytáhli z řeky i Haldiho mrtvolu, kterou tam Arkové hodili poté, co ho zabili.
Když kloni zjistili, že Minotaurus uprchl, vyslali po proudu řeky čtveřici jezdců na nemrtvých koních.
  • Pivocajs s Minotaurem se nejprve ukryli v rákosí, a poté, co koně přejeli, přeplavali na druhou stranu řeky a pokusil se uniknout.
  • Minotaurovy stopy nebylo možné díky jeho chapadlovité podobě zakrýt, a tak je Pivocajs alespoň "zaminoval" runami.
  • Připravil tak pronásledovatele koně a zredukoval jejich počet ze čtyř na jednoho.
Poslední pronásledovatel dostihl Pivocajse a Minotaura na břehu řeky na západ od Klarionu.
  • Pivocajs ho zdržel bleskovým lukem, zatímco Minotaurus přeplaval a přenesl Haldiho mrtvolu.
  • Poté zdárně unikl i Pivocajs.
Na konci výpravy:
  • Děti mraků doprovodily Minotaura mezi své, do hostince U Strže.
  • Pivocajs dovezl Haldiho mrtvolu zpět k Matce spolu s jedinou trofejí z Arka.
Magie zkrmená matce: (bez vybavení, co si postavy nechaly na příště)
  • 1 páteř klona Arka
1 XP => Matka je nasycena na 1 rok.

Ukořistěné vybavení:
  • 1x prsten šalby - dělá jednoduché iluze, jako zdvojení, zesílení/zeslabení hlasu, změnu barvy a podobné. Nedokáže vyčarovat iluzi z ničeho, efekt nemůže dělat něco úplně jiného než vzor, nedokáže iluzí věci zcela skrývat. Je poškozený, takže dokáže dělat jen velmi hromadné a hlasité iluze.
Zničené vybavení:
  • 1x obklad na popáleniny/omrzliny
  • 2x obvazy
  • 1x detekční hůlka
  • 1x nekromantský grimoár
  • 1x lano s kotvičkou
  • 1x luk a šípy
  • 1x batoh
  • 100 stříbrných plecháčů za mýtné a výměnu koní na cestě
Uživatelský avatar
MarkyParky
Příspěvky: 16376
Registrován: 11. 8. 2011, 02:37

Re: [Děti mraků] - Zápisy a komentáře kolemjdoucích

Příspěvek od MarkyParky »

Výprava XXXI. - rok 221 ppm (po probuzení matky)

Účastníci:
@Frank ten se sundavací hlavou
@Otto ten s kamennou kůží
@Pivocajs ten se stínovýma rukama

Moduly:
Dead in Thay Odehráno: 4 %

Shrnutí TL;DR pro další výpravy, minimum spoilerů
Děti mraků vstoupily s pomocí bývalé nekromantovy generálky Syranny do Krvavého portálu. Uvnitř se utkaly s válečníky a čaroději ve zbrojích starého Císařství. Po tuhém boji ukořistily několik klíčů k podzemní síti teleportů, zjistily několik informací, pomohly na svobodu skupině gnolů a odnesly si bohatou kořist.

Průběh podrobný zápis, spoilery

Děti mraků se uprostřed zimy vydaly po Staré císařské cestě do Sedkramu, a pak ke krvavému portálu.
  • U Grauberku načapaly drowího špeha. Dohnaly ho na koních a vyslechly - ukázalo se, že přišel z podzemního světa, který se odkryl, když kraj postihlo červí zemětřesení.
  • Prohlédli si opravenou hospodu Pod Jabloní a v Sedkramu v noci tentokráte neměly věštecké sny.
Cesta31.png
Dojely až na blata a tam zjisitly, že u Krvavého portálu přebývá jakási čarodějka v rudé róbě.
  • Představila se jako Syranna a byla prý Monarchovou generálkou.
  • Monarch ji dal úkol zjistit v podzemí, do kterého se vstupuje Krvavým portálem, jak se může stát kostějem.
  • Syranna nebyla s tupými vojáky Monarchovy armády úkol splnit a když Monarch padl, získala trochu svobodné vůle.
  • Monarchův příkaz ji ale prý stále drží na místě a nemůže odejít, dokud jeho poslední rozkaz nesplní.
Syranna nabídla Dětem mraků pomoc s výpravami do Krvavého portálu, když ji na oplátkou ony pomohou dokončit její úkol a osvobodí ji tak.
  • Dala jim mapu podzemí, získanou na dřívějších výpravách.
  • Sdělila jim, že je dokáže teleportovat na náhodné místo, ale že pokud je má při dalších výpravách teleportovat někam konkrétněji, musí jí přinést krystalové klíče k vnitřním branám a bariérám.
  • Vysvětlila jim, jak se to v podzemí má s bílými kruhy (bariéry), černými kruhy (teleporty) a duhovými kruhy (komunikace a cesta ven).
Děti mraků se nechaly přenést do podzemí.
  • Hned v první jeskyni narazily na hlídlku vedenou někým, kdo vypadal jako trpasličí císařský válečník.
  • I gnolové a orkové, kteří válečníka provázeli, měli na svých zbrojích zdobení, které vyjadřovalo příslušnost k Císařství.
  • V krátké ale prudké bitvě Děti mraků oddíl porazily a zajaly dva gnoly. Ti následně přislíbili pomoc s postupem, pokud to pro ně bude znamenat svobodu a konec služby tady v podzemí.
Gnolové také varovaly Děti mraků, že za kamennými dveřmi je jeskyně s magickou pastí, která semele každého, kdo nemá Císařskou zbroj a tábor, kde je další oddíl podobné velikosti.
  • Otto s panošem se přímo převlékli za Císařské, Frank si ozdobil svou pracečí zbroj kousky orčí zbroje, jen Pivocajs se spolehl na císařskou kroužkovku, kterou si přinesl odjinud.
  • Otto poslal loutkářským monoklem jednoho gnola za velitelem druhého oddílu, měl předstírat přepadení.
  • Léčka vyšla a velitel zavelel svým mužům do útoku. Sám běžel jako první.
  • Pivocajs zmnožil schody po kterých běželi orkové s pomocí iluze a roztrhal tak útočníky na několik skupin.
  • Otto s Frankem zabili velitele Ratafuse (přezdívaného gnoly Raťafák) a postupně dobíhající orky.
  • Pivocajs zatím držel gnoly s pomocí iluzí na distanc, a pak jim nabídlo osvobození podobným stylem, jako prvním dvěma zajatcům.
  • Gnolové nadšeně přijali, mezitím ovšem v táboře povstal spící troll a Pivocajs zjistil, že není císařská zbroj jako císařská zbroj a jeho kroužkovka ho před magickou pastí vrhající střepy kamene nechrání.
  • V urputné bitvě, do které se zapojili i gnolové na straně Dětí mraků a Otto s Frankem otočili magickou past proti trollovi, nakonec Děti mraků zvítězily.
  • V táboře legionářů nalezly první krystalové klíče a duhový teleport na cestu ven.
Thay1221.png
Děti mraků se rozhodly postupovat dál podzemím.
  • Ve velkém sále našly kamenný zigurat a u něj meditovat trojici císařských čarodějných učňů.
  • Frank s Ottou bez cavyků vtrhli dovnitř a začali čaroděje bít. Pivocajs a gnolové se drželi u dveří a tu a tam vypomohli výtřelem či iluzí.
  • Čarodějní učňové se bránili ohnivými kouzly, celkem rychle padli, ale z cel kolem ziguratu začali vystupovat další protivníci.
  • Děti mraků i gnolové se rozmístili kolem ziguratu a připravili bít kohokoliv, kdo vystrčí nos.
  • Celkem se to dařilo s dalšími čarodějnými učni, ale pak se objevil císařský zaklínač s čarovnou holí, větrným štítem a ledovou kůsou.
  • První nejprve řetězovým bleskem vyřadil všechny gnoly a zasadil několik tvrdých ran Frankovi s pomocí kůsy. Naštěstí Otto přeběhl zigurat, skočil mu do boku a společnými silami ho zdolali.
  • Pivocajs se mezitím držel v povzdálí a postaral se postupně s pomocí bleskového luku a ohnivých obrazců o další trojici čarodějných učňů.
  • Pak ovšem vyrazil druhý zaříkávač. Ten chrlil oheň a chránil ho štít z blesků. Tentokrát zaříkávač oba bijce nepodcenil, a když byli ve skrumáži u sebe, vypálil všechnu sílu své hole v jediném prudkém výbuchu ohně.
  • Otto skončil popálený v bezvědomí a Franka před stejným osudem jen tak tak ochránila jeho zbroj. Vyčerpaný kouzelník ale pak snadno podlehl.
Děti mraků prohledaly cely a našly velké množství cenného magického vybavení, další duhový portál i několik málo informací o podzemí a také další krystalové klíče.

Na konci výpravy:
  • Děti mraků opustily podzemí duhovým portálem naložení vším, co se odnést dalo.
  • Skupině gnolů pomohly dostat se z podzemí též a ponechaly je v bažinách. Gnolové ze vděčnosti přislíbily, že budou chránit Syrannu, blata i portál před náhodnými kolemjdoucími.
  • Syranna získala z klíčů informace, díky kterým může příště Děti mraků teleportovat kamkoliv do Pánovy domény nebo Dvorany kouzelníků.
Magie zkrmená matce: (bez vybavení, co si postavy nechaly na příště)
  • 3 nalezené svitky (3/3)
  • Hlava trolla (2)
  • 5 rukavice (5)
  • 2 krystalové klíče (2/3)
  • 1 lektvar povolnosti ze zásob (1/3)
9 XP => Matka je nasycena na 9 let.

Ukořistěné vybavení:
  • 1x svitek najdi magii
  • 1x svitek urči
  • 1x svitek sejmi kletbu
  • 1x rukověť tichého jazyka (střední) - grimoár co dovoluje recyklovat použité svitky
  • 2x čelenka usměrňování kouzel (malá) - dovoluje vynechat 1k4 postav z plošné magie
  • 2x hůl přírodních sil (velká2) - kouzla přírodních sil, jdou posilova, ale pak hrozí vyhoření hole. Doplní se mezi výpravami.
  • 6x ohnivé rukavice (střední) - kouzla magie ohně
  • 2x klíč k teleportům a adresy "Dvorana kouzelníků" "Základna hrůzné legie" a "Pánova doména"
  • 2x Císařská šupinovka
  • 4x Císařská róba
  • 4x Císařská kožená
  • 2x Císařský spathion (bastard)
  • 2x Císařský mandlový štít
  • 2x Luk a šípy
  • 2x Pilum
  • 2x Oštěp
Zničené vybavení:
  • 1x Mast na popáleniny
  • 1x Mast na modřiny
  • 2x Obvazy
  • 80 stříbrných plecháčů za noclehy
Uživatelský avatar
MarkyParky
Příspěvky: 16376
Registrován: 11. 8. 2011, 02:37

Re: [Děti mraků] - Zápisy a komentáře kolemjdoucích

Příspěvek od MarkyParky »

Výprava XXXII. - rok 230 ppm (po probuzení matky)

Účastníci:
@Frank ten se sundavací hlavou
@Haldi ten s jantarovým okem

Moduly:
Slanga a Močály ospalých ryb Odehráno: 74 %
Ardanský rituál Odehráno: 5 %

Shrnutí TL;DR pro další výpravy, minimum spoilerů
"Děti mraků zabily obřího hada, který terorizoval slangu, ubránily Slangu před pomstou rybích lidí, kteří měli ještěra za svého boha. Potom se vydaly s místními vymítit rybáky a zjistili u toho, že když Monarch tvořil Matku a Děti mraků, inspiroval se právě způsobem, jakým rybáci hybernovali a získávali sílu z lidských obětí.
Poté se Děti mraků vydaly ke skále ještěří hlavy, kterou viděly kousek na jih od slangy, vyhnaly odtamtud pár skřetů, co přežili jejich vpád a porazily chapadlovitou nestvůru, která se tam skrývala v jedné z jeskyň.

Průběh podrobný zápis, spoilery

Děti mraků se za slunečného léta vydaly do Slangy.
  • V přístavním hostinci zjistili, že Slangu stále trápí velký ještěr či had z bažin a že je na něj vypsaná odměna 3000 plecháčů.
  • Mezi rybáři se pak dozvěděly, že ještěr je nejspíš znovu na lovu, protože se ztratil jeden z rybářů.
Frank nevybíravým způsobem přiměl jednoho z místních k zápůjčce pramice, na které se pak Děti vydaly na blata.
  • Nejprve narazily na baheního trolla. Odhadly, že troll brání své území a z rozbíhajícího se konfliktu vycouvaly.
  • Následně díky šťastné náhodě potkaly na hluboké řece přímo onoho nebezpečného netvora - ukázalo se, že je to obří had.
Cesta32.png

Frank čarovnou holí vyčaroval kolem lodi kru, aby je had nemohl potopit a poryvy větru stlačil jeho žlutý oblak mlhy k hladině. Haldi pak zásahem do nosu vyřadil jeho schopnost vytvářet další mlhu a ta se postupně rozplynula.
  • Had se pokusil vztyčit nad kru, aby Dětem mraků provedl něco odporného, ale když obnažil své břicho, Haldi mu spálil spodní čelist i s kyselinovými váčky.
  • Frank potom s pomocí plamenů přepálil hadovi několik šlach a jeho télo se tak zlomilo a dopadlo na kru.
  • Zatímco had umíral, dírami propálenými do jeho útrob se ven z jeho těla začali hrnout kostlivci, včetně natráveného pohřešovaného rybáře.
  • Frank část kostlivců pozabíjel řetězovými blesky, ale Haldi měl smůlu a jeho zásah způsobil v hadím ocasu posmrtné křeče.
  • Zmítající se ocas hnal kru i s lodí a hadím tělem ku Slanze a přímo proti lodi zakotvené v přístavu.
  • Frank odsekal na poslední chvíli všechny šlachy kolem hadí páteře a tak křeče přerušil.
Místní ve Slanze uvítaly hrdiny s nadšením a oslavami.
  • Na velkou odměnu 3000 plecháčů si museli vzít splátkový kalendář, ale přislíbili Dětem mraků, že do pár let odměnu hrdinům splatí.
  • Večer pak byla velká oslava tohoto vítězství, které se účastnili téměř všichni, krom paní ze Slangy a její stráže.
V noci Slangu přepadli rybáci a hravě překonali její opevnění.
  • Frank zburcoval obyvatele hostince, ať se místo opevňování v budově vydají s Dětmi mraků ven, bránit Slangu.
  • Haldi za to málem zaplatil životem - rybáci jej zamotali do sítě a během pokusu o odvlečení pryč téměř utopili.
  • I Franka zaskočilo, že útočníci skvěle předvídali jeho úmysly a málem jej zajali už před hostincem.
  • Ukázalo se, že rybáčtí kněží vládnou schopností předvídat chování nepřítele a dokáží vést své bojovníky tak, aby toho náležitě využili.
  • Frank nakonec s pomocí hole přírodních sil dokázal dokonalé útoky a protiakce neřítele odvrátit, jednoho z kněží zabít a otočit situaci ve prospěch obránců Slangy.
  • Haldi se také na poslední chvíli vyprostil a unikl, byť mu jeho únosce probodl rameno oštěpem.
  • Během ústupu pak Frank nadběhl po dřevěných lávkách únikajícím rybákům, využil toho, že plavající kněz se při útěku nesoustředil a nedokázal tento manévr předvídat a podařilo se mu omráčit jej bleskem.
  • Po vytažení z vody Frank omráčeného kněze probral a zeptal se ho, proč rybáci útočí. Kněz odpověděl, že je to pomsta za to, že Děti mraků zabily jejich hadího boha.
  • Frank neuznává jiného boha než Matku, a proto tuto herezi ztrestal smrtí.
Slanga2_Zapis.png

Obyvatelé Slangy se shromáždili na návsi a řešili co dál s hrozbou "rybodlaků", jak rybím bytostem z bažin říkají. Zejména se obávali, co se stane, až Děti mraků zase na pár let zmizí a nepomohou s obranou.
  • Frank toho využil a zburcoval domobrance k trestné výpravě k zatopenému chrámu v bažinách. Zároveň ale trochu krotil jejich vášně, aby vyrazili až po svítání a nevydávali se na blata za tmy.
Druhého dne ráno se Frank, Haldi, panoš, patnáct domobranců a dva vojáci z tvrze vydali na čtyřech pramicích k chrámu.
  • Poslední přeživší kněží jejich útok předvídal a nastražil jim do cesty výbušnou past z baheního plynu.
  • Výbuch připravil útočníky o lodě a vyřadil tři bojovníky.
  • Výprava vyrazila k ostrůvku s chrámem, na kterém viděla kněze v tranzu. Frank na čele zpevňoval bahnitou zemi kouzlem a razil cestu. Náhle se z vody vynořil jeden z rybáků a pokusil se utopit další muže.
  • Panoš měl naštěstí temný meč chránící proti přepadení, ten vedl jeho ruku a útočníka odrazil. Skupina ho následně udolala.
Další útok přišel na dostřel luku, když kněz správně předpověděl, kde se Haldi zastaví a bude mířit se svým bleskovým lukem
  • Rybák se vynořil za Haldim s oštěpem v ruce a zasáhl ho zezadu mezi žebra.
  • Zakročil opět panoš a po krátkém boji s vesničany po boku i druhého rybáka udolali a poskytli Haldimu se zkolabovanou plicí první pomoc.
Frank mezitím dorazil až pod samotné návrší, kde na něj čekala síťová past a třetí rybák.
  • Nemotorný Frank ve své zbroji past spustil bez možnosti se jí vyhnout.
  • Rybák, kterému kněz předpověděl,co se stane, se chystal využít Frankova zamotání do sítě, najít skulinu ve zbroji a probodnout ho.
  • Frank neváhla obětovat své zdraví a přímo pod sebe do bažiny seslal úder bleskem. Spálil si své nohy, ale útočníka tak vyřadil.
Haldi ostrostřelec mezitím po provizorním ošetření ztěžka natáhl svůj dlouhý luk a vypálil po překvapeném knězi.
  • Blesk jej sice zasáhl jen nepřímo, ale zrušil mu věštecký tranz.
  • Frank se ztěžka vyškrábal na návrší a chtěl se s knězem porvat.
  • Kněz mu vmetl do tváře, že Děti mraků jsou zneuctěním všeho prastarého a přirozeného na tomto světě, že jsou větším morem a hrůzou než lidé, Matka že je pouhou ubohou napodobenou jeho boha a že jestli chce zabít posledního z rybího národa, který dokáže žít s prasterými bohy v míru, tak může.
  • Frank na nic nečekal, vyčaroval si ledovou čepel a setnul ho.
Následující průzkum rybáčího chrámu ukázal, že rybáci dokázali něco podobného jako Děti mraků - hibernovat dlouhé věky za to, že krmili svého boha - obřího hada - lidskými obětmi.
  • Děti mraků také našly náznaky toho, že Monarch se při jejich tvorbě a tvorbě Matky inspiroval těmito schopnostmi a některé komponenty v Matce možná i sprostě opsal.
  • Frank s Haldim se chvíli dohadovali, zda chrám vypálit či ponechat jak je. Haldi prosazoval druhou variantu, aby v budoucích časech bylo možné lépe prozkoumat původ i fungování Matky. Frank byl ale neodbytný a nakonec Haldiho přesvědčil o tom, že budfe lepší toto kacířské místo zničit.
Místo návratu do Slangy s ostatními se Děti mraků ještě vydaly k nedaleké věžovité skále, jejíž vrchol připomínal otevřenou tlamu ještěra.
  • Vystoupily po příkrém svahu až ke vchodu připomínajícímu otevřenou tlamu a zaslechly zevnitř hádku.
  • Haldi pozorně poslouchal a odhalil, že jde o osm skřetích zbloudilců, kteří se ztratili své armádě a teď řeší, co budou dělat dál.
Frank vběhl mezi skřety a plošnýh ohnivým kouzlem jich více jak polovinu upekl. Zbytek se vzdal.
  • Krátký výslech ukázal, že skřeti patřily k oddílům co obsadily nedalekou Ardanskou tvrz, ale dezertovali, když si velitel jejich skupiny začal zahrávat s černou magií.
  • Rozhodovali se, zda se vydají na západ a přidají se k jakémusi Doragonu Rajdovi či zda obejdou Ardan a vrátí se ke své hlavní armádě u Tangury.
  • Frank chtěl, aby se mezi skřety roznesla informace o hrůzném válečném umění Dětí mraků a vyhnal je z jeskyně dalšími ohnivými kouzly, včetně skřetího kováře oblečeného v plátové zbroji. Během toho upekl další dva skřety.
Nakonec Frank v hloubi skřetího brlohu načapal náčelníka téhle skupiny, kterak hobluje ošklivou skřetici.
  • V krátké potyčce ho nahý náčelník, překvapil svou mrštností. Nejen, že se dokázal ozbrojit tesákem, ale dokonce vyrazil Frankovi kouzelnou hůl.
  • Frankovi tak nezbylo, než použít hrubou sílu jak za starých časů, při dalším pokusu náčelníkovi tesák vyrvat z rukou a zabít ho jeho vlastní zbraní.
  • Skřetice mezitím proklouzla kolem a její odporná nahota zaskočila panoše natolik, že ji nedokázal v ničem zabránit.
  • Naštěstí alespoň Haldi měl dost duchapřítomnosti a skolil ji bleskem z luku.
  • Následná prohlídka skřetího brlohu odhalila, že skřeti přepadali obchodníky na Císařské cestě, Hladi tak vystrachal ze skrýše pod kožešinami spoustu plecháčů.
Skala.jpg
Děti mraků postupovaly dál podzemím.
  • Nalezly starou obětní studnu s příběhem, vytesaným ve skále. Zdálo se, že by jim mohl pomoci při výpravě do Ardanské tvrze a Haldi si ho přepsal.
  • Našli kostry několika nebožáků, co zde zemřeli neznámo proč.
  • Objevily několik dalších vchodů do jeskyně, včetné medvědího brlohu. Frank se s medvědem domluvil s pomocí své masky a proztadil mu, kde se může nažrat opečenými mršinami skřetů a skřetími zásobami. V jeho doupěti pak nalezli zbytky po nějakých dobrodruzích, včetně truhly s magickými surovinami.
  • Za medvědí slují našly Děti mraků obydlí vyzáblého humanoida s velkýma očima, živícího se syrovými rybami. Okradl Franka o lesklé zrcátko a zmizel.
Nakonec Frank vlezl do napůl zatopené jeskyně s mrtvolou v pavučině, která se ukázala být nástrahou chapadlovaté stvůry.
  • Nestvůra obmotala Frankovi jeho zraněné nohy, stáhla ho pod vodu a začala je lámat.
  • Haldi mezitím začal střílet do vody bleskovým lukem a popálil tak jak nestvůru, tak Franka.
  • Frank duchapřítomně nechal svou holí vodu rozestoupit, aby mohl dýchat a další blesky už ho nezasahovaly.
  • Haldi dokončil dílo zkázy pomocí blesků.
Na konci výpravy:
  • Děti mraků sebraly všechny poklady z ještěří jeskyně a vyzvedly první splátku odměny za zabití velkého hada a rybáčí ploutve pro Fanku z Posedné.
Magie zkrmená matce: (bez vybavení, co si postavy nechaly na příště)
  • 1x Hlava velkého hada (1x3=3)
  • 9x Lebky kostlivců z hadova těla (9/3 = 3)
  • 3x Oči rybáckých knězů (3x1 = 3)
  • 1x Srdce chapadlovaté nestvůry (1x1=1)
10 XP => Matka je nasycena na 10 let.

Ukořistěné vybavení:
  • 1x dávka magických surovin
  • 1x opis runového textu z obětní studny
  • 1x obřadní maso rybáků (uvede postavu do tranzu, ve kterém dokáže předvídat budoucnost)
  • 763 stříbrných plecháčů, 30 stříbrných půlplecháčů a 177 velkých stříbrných denárů kořisti z jeskyně ve tvaru ještěra
  • 3000 stříbrných plecháčů odměny za ještěra v několika splátkách
  • TBD nemagický loot
Zničené vybavení:
  • 1x Lektvar na krvavé rány
  • 1x Obvazy
  • 10 stříbrných plecháčů za úplatek - vyhnutí se mýtnému ve Slanze
Odpovědět

Zpět na „Vaše hraní - příprava, rady, zápisy a PbP“

Kdo je online

Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 5 hostů