XP for gold - aneb dávání zkušeností za poklady
Re: XP for gold - aneb dávání zkušeností za poklady
Proto jsem časem dospěl k tomu, že nejtransparentnější systém "xp za sezení".
P.S.: Hra bez levelování je skutečně jiná hra (například Star Trek Adventures je v jádru hra bez levelování, on takový kapitáň Pikár byl na začátku první sezóny kapitáň stejně jako na konci poslední ).
- MarkyParky
- Příspěvky: 16381
- Registrován: 11. 8. 2011, 02:37
Re: XP for gold - aneb dávání zkušeností za poklady
Quentin: Combat as War je jeden z mála rozumných způsobů, jak zajistit, že se projeví výrazný růst schopností do výšky, aniž by bylo notné nasadit Red Queen effect.
- Jerson
- Inženýr z Ocelového města
- Příspěvky: 22593
- Registrován: 11. 2. 2003, 16:39
- Bydliště: České Budějovice
- Kontaktovat uživatele:
Re: XP for gold - aneb dávání zkušeností za poklady
Markusi, vytučnil jsem ti pasáže, kde používáš dvě protichůdné logiky, které si odporují (ostatní víš dobře, že na nekonzistentnost paradigmat u tebe jsem už několikrát poukazoval )Markus píše: ↑26. 5. 2021, 09:29 Ty peníze musíš napřed vytáhnout z dungeonu, kam je umísťuje GM a ten má jejich počet naprosto pod kontrolou
Máloco nesnáším tolik jako posuzovat, kolik xp si hráči zaslouží za sociální interakce, kolektivní hru, dobré plnění úkolů, inovace a nápady... A mimochodem je to úplně stejně arbitrární jako xp for gold. Zlepšovat postavu za roleplay je stejný nesmysl jako zlepšovat ji za zlato. To už radši budu mít něco objektivního, co nemusím posuzovat.
DCC zase používá xp za setkání. Vyžaduje to, abych každému setkání přiřadil hodnotu 0 xp (rutinní) přes 1 xp (zneškodněná past) až 4 xp (epický závěr, kde zařve půlka družiny). Působí to intuitivně a jednoduše, ale nikdy jsem se s tím nesžil, protože nejenže musím posuzovat, jestli je to které setkání hodno 1xp nebo 3 xp (arbitrární jak sviňa), ale navíc si ještě musím celé sezení rozdělit do pomyslných setkání, což je jednak arbitrátní jak sviňa a druhak se mi dost těžko dělají čáry mezi tím, co je a není setkání.
Skončil jsem u plošných 10 xp za sezení, protože to aspoň bylo jednoduché. A počítat, jestli to dnes bude konkrétně 7 xp, nebo 12 xp, mi ve výsledku přišlo úplně marné, protože se to časem stejně zprůměruje.
Prostě jakýkoli xp systém je zlo, a když už nějaký musím používat, tak chci nějaký automatizovaný s nulovým vstupem GMa. Xp for gold je vlastně dobrý. Podobně dobrý je xp za nestvůry, ale to má pro mě horší implikace a motivuje to styl hry, který nechci.
A musím konstatovat, že tím že jsem ze svých pravidel odstranil nutnost zlepšování, a tedy levelování, a tedy přidělování XP, tak jsem vlastně zabil možnost použít celý jeden herní styl ... ale nemyslím si to. To co píšeš dál je nesmysl. From Zero to Hero se dá v pohodě vytvořit i bez pevného systému levelování, zejména když se oprostíš od implikace "má vyšší čísla schopností => je to hrdina, což u tenkého herního klienta stejně nedává smysl, a Combat as War úplně v pohodě funguje bez levelování (a bez čísel), a nevyvážené obtížnosti lze dělat taky ...
To klidně můžeme, ale odpověď bude velmi stručná.
NE.
Zbytek tématu bude už jen hrozně dlouhé povídání o tom, proč má Jerson pravdu a jak moc se tomu někteří budou bránit
hraju: Ω Projekt Omega
- Markus
- Vrchní krutovládce; Administrátor
- Příspěvky: 20871
- Registrován: 19. 8. 2001, 00:00
- Bydliště: Mnohovesmír! Brno!
- Kontaktovat uživatele:
Re: XP for gold - aneb dávání zkušeností za poklady
Jerson: To není protichůdná logika. Příprava dobrodružství a rozmísťování překážek, příšer a pokladů je fakt něco diametrálně odlišného než posuzování, kolik si Jarda dnes zasloužil za roleplaying.
Nehledě na to, že když hraješ existující moduly, tak ani ty poklady nemusíš rozmisťovat.
EDIT: Nicméně v zájmu toho, aby se tahle diskuze úplně tématicky nerozplizla, připomenu, že jsme v sekci OSR. Jestli se chcete obecně bavit o tom, jestli zkušenosti nejsou potřeba, a jak by mohly fungovat hry bez růstu zkušeností, doporučil bych založit separátní téma. A tohle nechat vážně na diskuzi o xp for gold.
Nehledě na to, že když hraješ existující moduly, tak ani ty poklady nemusíš rozmisťovat.
EDIT: Nicméně v zájmu toho, aby se tahle diskuze úplně tématicky nerozplizla, připomenu, že jsme v sekci OSR. Jestli se chcete obecně bavit o tom, jestli zkušenosti nejsou potřeba, a jak by mohly fungovat hry bez růstu zkušeností, doporučil bych založit separátní téma. A tohle nechat vážně na diskuzi o xp for gold.
- Jerson
- Inženýr z Ocelového města
- Příspěvky: 22593
- Registrován: 11. 2. 2003, 16:39
- Bydliště: České Budějovice
- Kontaktovat uživatele:
Re: XP for gold - aneb dávání zkušeností za poklady
Rozmisťování překážek je něco úplně jiného než schovávání odpovídajícího množství pokladů kvůli získání XP, a to se zase moc neliší od posuzování, zda setkání stojí za 1 - 4 XP. Jediná výhoda je v tom hraní modulů, pokud mají vypsané poklady, nebo rovnou zlaťáky.
Nicméně, celkově jsem zmaten - ty říkáš, že dáváš XP jen za vynesené zlato, Antharon říká, že je to jen část XP, zbytek je za jiné věci, a co říká a používá Bifi bych už musel dohledávat. Takže jak tedy?
Nicméně, celkově jsem zmaten - ty říkáš, že dáváš XP jen za vynesené zlato, Antharon říká, že je to jen část XP, zbytek je za jiné věci, a co říká a používá Bifi bych už musel dohledávat. Takže jak tedy?
hraju: Ω Projekt Omega
- Markus
- Vrchní krutovládce; Administrátor
- Příspěvky: 20871
- Registrován: 19. 8. 2001, 00:00
- Bydliště: Mnohovesmír! Brno!
- Kontaktovat uživatele:
Re: XP for gold - aneb dávání zkušeností za poklady
Každý jinak, Jersone, a tady se dělíme o své zkušenosti.
Re: XP for gold - aneb dávání zkušeností za poklady
To jsou dvě otázky. Jedna je, jestli chceš hráčům strukturovaně dávat nový schopnosti, druhá je, jestli chceš mít hp progresi v rozsahu dvou dekadickejch řádů.Quentin píše: ↑26. 5. 2021, 09:33Možná by stálo za to oddělit i téma o tom, jestli nutně levelování potřebujeme. Electric Bastionland ho vyhodil (vyjma pár scars a in-fiction upgradů) a nevím, kolika lidem tam chybí.
S Tobikem kolem toho chodíme už tak půl roku, že je možná čas to zahodit a zlepšovat postavy jen skrz fikci.
(IMHO třeba v dnd hrách (1e i 5e) je sweet spot mezi 3-4 lvlem. Dřív je to moc deadly, později je to moc silly.)
Re: XP for gold - aneb dávání zkušeností za poklady
Co sa tyka rozmiestnovania pokladov existuje tu aj varianta ze ich rozmiestnis logicky. Ale potom hrozi ze postavy zrovna na tom mieste tu chodbu hladat nebudu
Moaaaar!!!! - [móur] - The provided level of material relevant to my interests is insufficient to meet my personal required needs.
- Selhan
- Moderátor
- Příspěvky: 3812
- Registrován: 2. 3. 2016, 13:33
- Bydliště: Pankrác
- Kontaktovat uživatele:
Re: XP for gold - aneb dávání zkušeností za poklady
Že dáš pryč XP nemusí znamenat, že dáš pryč zlepšování. Lepší výbava, budování zázemí, sbírání služebníků, cenné konexe, větší sláva - to všechno mi přijde ohromně zajímavé a smutně opomíjené vinou protěžovanosti "xpček".
Osobně se mi nejvíce zamlouvá stuff to buy for gold a xp úplně vyškrtnout.
Osobně se mi nejvíce zamlouvá stuff to buy for gold a xp úplně vyškrtnout.
Toto všechno jsou jen nějaké mé naprosto subjektivní dojmy.
- Jerson
- Inženýr z Ocelového města
- Příspěvky: 22593
- Registrován: 11. 2. 2003, 16:39
- Bydliště: České Budějovice
- Kontaktovat uživatele:
Re: XP for gold - aneb dávání zkušeností za poklady
Markusi, nechceš to oddělit?
hraju: Ω Projekt Omega
- Markus
- Vrchní krutovládce; Administrátor
- Příspěvky: 20871
- Registrován: 19. 8. 2001, 00:00
- Bydliště: Mnohovesmír! Brno!
- Kontaktovat uživatele:
Re: XP for gold - aneb dávání zkušeností za poklady
Spíš někdo založte regulérní diskuzi včetně toho, že nastolite jasné téma, co vás zajímá. Ať neusekávám dvě věty, které se neujmou.
Kdo je online
Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 1 host