Knave (teď i česky!)

Diskuze o hrách, které se vracejí k herním stylům D&D v 70. letech.
Uživatelský avatar
RPG Fórum
Příspěvky: 106
Registrován: 19. 8. 2001, 00:00

Knave (teď i česky!)

Příspěvek od RPG Fórum »

ObrázekObrázek

:arrow? Anotace v databázi
Druhé RPG od autora Maze Rats, opět psané v oldschoolovém duchu s důrazem na minimalistická pravidla a sandboxové hraní. Na rozdíl od předchozí hry, která stála na odlišeném mechanickém jádru, se tady autor vrací k mechanickému jádru starého D&D, aby hra byla co nejkompatibilnější s OSR produkty. Pravidla jsou jednoduchá, jen na pár stránkách. Postavy nemají žádné povolání, představují různé kořistníky a dobrodruhy, kteří můžou ovládat meč i magii a dokážou v průběhu hry střídat zaměření – schopnosti postavy jsou totiž určovány především předměty, které má u sebe. Vyhodnocování probíhá podhazováním vlastností dvacetistěnnou kostkou. Nepovinně je možné uzpůsobit pravidla tak, aby na všechno házel jen hráč, nikoli Game Master. Hru doplňuje tabulka 100 kouzel.
V roce 2022 vydalo Mytago hru v českém překladu.

:arrow? Český překlad na Imagu
Uživatelský avatar
Selhan
Moderátor
Příspěvky: 3812
Registrován: 2. 3. 2016, 13:33
Bydliště: Pankrác
Kontaktovat uživatele:

Re: Knave a magie

Příspěvek od Selhan »

mrakømrak píše: 15. 2. 2021, 16:38 Ahoj, plánuji dělat takový delší one shot v systému Knave. No a řeším magii. Chtěl bych ji po vzoru DCC nebo např. Symbaroum udělat zajímavější a hlavně nebezpečnější. Máte nějaké tipy na jednoduché řešení? Už jsem různě googlil a docela mě zaujala technika "magických kostek".
Jaké přesně magické kostky myslíš? Knave hrajeme, magické kostky používáme stejně jako ostatní usage dice, je to ok, ale rozhodně "zajímavější a nebezpečnější" magii podle mě dělají trochu jiné věci, než jak si značíš v deníku, kolik ti zbývá many. Zvláště na oneshotu mi nepřijde jako zajímavý výsledek, že už nemůžeš kouzlit.
Hlavní otázkou u zajímavosti magie je jak máš zajímavá kouzla, to se prostě neokecá, a nebezpečnost Knave neřeší vůbec, to budeš muset přidat. Napadá mě třeba, že by ta magická kostka při nízkém hodu dělala nějaké vedlejší efekty, to by mohlo být fajn - ať už z nějaké náhodné tabulky magic mishaps, nebo podle toho, co se zrovna do fikce hodí. Tak jsme to hráli v Dungeon Worldu a různé magické vedlejší efekty u částečných úspěchů, když si kouzelník vybral "put yourself inn the spot", byly super.

Taky bych si s dovolením dovolil jeden trochu mimoběžný postřeh: Když v Knavu každé kouzlo zabírá jeden slot v dost omezeném inventáři, a musíš ho mít v rukou, tak je podle mě opravdu potřeba, aby ta kouzla byla rozumně silná a použitelná, zvlášť jestli si je mají hráči nagenerovat náhodně.
Toto všechno jsou jen nějaké mé naprosto subjektivní dojmy.
Uživatelský avatar
mrakømrak
Příspěvky: 19
Registrován: 24. 10. 2020, 10:13

Re: Knave a magie

Příspěvek od mrakømrak »

Selhan píše: 16. 2. 2021, 08:03 Knave hrajeme, magické kostky používáme stejně jako ostatní usage dice
Právě tento systém jsem moc nepochopil - abych pravdu přiznal...

K té nebezpečnosti - právě plánuji něco jako tabulku v DCC - vedlejší účinky atd
Nevím ale zatím jak to pojmout.
Uživatelský avatar
Selhan
Moderátor
Příspěvky: 3812
Registrován: 2. 3. 2016, 13:33
Bydliště: Pankrác
Kontaktovat uživatele:

Re: Knave a magie

Příspěvek od Selhan »

Máme kostku zdrojů, když na ní padne dva a méně, tak se sníží na menší kostku. Jak to teda myslíš ty?
Toto všechno jsou jen nějaké mé naprosto subjektivní dojmy.
Uživatelský avatar
mrakømrak
Příspěvky: 19
Registrován: 24. 10. 2020, 10:13

Re: Knave a magie

Příspěvek od mrakømrak »

Uživatelský avatar
Selhan
Moderátor
Příspěvky: 3812
Registrován: 2. 3. 2016, 13:33
Bydliště: Pankrác
Kontaktovat uživatele:

Re: Knave a magie

Příspěvek od Selhan »

Jasně, takže normálně jako usage die na bezpečné kouzlení, u kterého neriskuješ katastrofu při neúspěchu. Jo, to zní fajn.
Toto všechno jsou jen nějaké mé naprosto subjektivní dojmy.
Uživatelský avatar
mrakømrak
Příspěvky: 19
Registrován: 24. 10. 2020, 10:13

Re: Knave a magie

Příspěvek od mrakømrak »

Pro kněze jsem našel také zajímavý nápad https://www.reddit.com/r/osr/comments/i ... teresting/
Uživatelský avatar
Markus
Vrchní krutovládce; Administrátor
Příspěvky: 20870
Registrován: 19. 8. 2001, 00:00
Bydliště: Mnohovesmír! Brno!
Kontaktovat uživatele:

Re: [OSR] Knave

Příspěvek od Markus »

Založil jsem pro Knave anotaci v databázi a ukradl jsem záhlaví téhle diskuze.
Uživatelský avatar
Vandalicus
Příspěvky: 737
Registrován: 17. 4. 2006, 20:04
Bydliště: Brno

Re: [OSR] Knave

Příspěvek od Vandalicus »

Pouzivate v knave nejaky homerules? A mohl bych je videt? :D
Ne vazne, ta hra mi prijde mimoradne hackovatelna tak me zajima jestli mate nejaky osvedceny homerules
Uživatelský avatar
Markus
Vrchní krutovládce; Administrátor
Příspěvky: 20870
Registrován: 19. 8. 2001, 00:00
Bydliště: Mnohovesmír! Brno!
Kontaktovat uživatele:

Re: [OSR] Knave

Příspěvek od Markus »

A víš, že bude druhá edice?
Uživatelský avatar
Vandalicus
Příspěvky: 737
Registrován: 17. 4. 2006, 20:04
Bydliště: Brno

Re: [OSR] Knave

Příspěvek od Vandalicus »

vim.
Uživatelský avatar
Muzzug
Příspěvky: 372
Registrován: 28. 10. 2009, 10:23
Bydliště: Brno

Re: [OSR] Knave

Příspěvek od Muzzug »

Jde ti o místní hacky, nebo všeobecně?

Pokud všeobecně, tak toho dost najdeš v hrách, které se na Knave odkazují - třeba Cairn a z něj vycházející Runecairn, hezky vykrást půjde Mausritter...
Za tento příspěvek děkují uživateli Muzzug:
Vandalicus
Uživatelský avatar
Vandalicus
Příspěvky: 737
Registrován: 17. 4. 2006, 20:04
Bydliště: Brno

Re: [OSR] Knave

Příspěvek od Vandalicus »

Zajimaji me spis homerules a postrehy z vaseho hrani, Cairn i Mausritter jsem cetl.
Uživatelský avatar
mrakømrak
Příspěvky: 19
Registrován: 24. 10. 2020, 10:13

Re: [OSR] Knave

Příspěvek od mrakømrak »

Vandalicus píše: 18. 1. 2022, 22:15 Zajimaji me spis homerules a postrehy z vaseho hrani, Cairn i Mausritter jsem cetl.
Osobně používám můj hack+hack co jsem vykradl někde z netu, a to na magii a kněžskou magii.

MAGICKÉ KOSTKY
Magické kostky (k6) na úroveň - 2 + úroveň
K seslání kouzla lze použít libovolný počet kostek kouzla.
K úspěšnému seslání kouzla je třeba hodit vyšší číslo > 7 + úroveň kouzla
Jakákoli kostka, která se objeví 1 nebo 2, je odstraněna z fondu.
Všechny kouzelné kostky jsou obnoveny po odpočinku.
K hodu se přičítá modifikátor inteligence

Pokud kouzlo selže s výsledkem, který zahrnuje hadí oči (dvě nebo více 1), je výsledkem magická katastrofa (viz tabulka magická katastrofa).

Pokud kouzlo uspěje s výsledkem, který zahrnuje vagóny (dvě nebo více 6), je kouzlo sesláno s delším účinkem, než je obvyklé (zvýšený dosah, více ovlivněných nepřátel, další poškození nebo něco podobného).

Když jsou vyčerpány zdroje kouzelných kostek, uživatelé magie mohou také čerpat ze své vlastní životní esence, aby dále mohli kouzlit. Hod 1k6 zranění = 1 kouzelná kostka.
Počet kostek životní energie použitelných najednou nesmí překročit úroveň magického uživatele.
Magická katastrofa - hod 1k12

Zničení knihy kouzel
Exploze antihmoty (1k6/lvl)
Hnisající rána, která se nehojí (1k4 ihned po vyléčení)
Vředy v ústech a krku, které prasknou v nevhodnou dobu (1k4)
Tesáky místo zubu nebo drápy místo nehtů
Mateřské znaménko, které může vypadat jako temná runa nebo symbol zla
Slabý pach rozkladu, přestože vypadá zdravě (- 2 Cha)
Oči, které se ve tmě třpytí a dech který páchne sírou (- 2 Cha)
Žíly zbarvené do černa a silná únava
Chladný jako mrtvola nebo horký bez známek nemoci
Degenerace zraku; spoléhat se místo toho na jiné smysly, jako je čich a dotek
Žízeň po teplé krvi, musí každý den pít teplou krev, aby neměl žízeň

ZBOŽNOST
Základní číslo 12
Pokaždé když se postava modlí za božskou magii, přidá se úroveň kouzla ke své zbožnosti a hodí proti tomu záchranný hod na moudrost.
(příklad: 12 + 1 (úroveň kouzla) vs. 1k20 + Mdr)

Aby snížili svou božskou (ne)přízeň, musí se modlit, darovat peníze, pomáhat chudým atd. Hod 1k6 bodů zpět.

Při úspěchu magie funguje, při neúspěchu se nic neděje. Ale bez ohledu na to, nyní je těžší požádat o pomoc bohy.

Na přirozenou 1 má klerik krizi víry, cítí se beznadějný, opuštěný nebo má okamžik slabosti.
Musí strávit den bez přístupu ke své magii a musí se hodit na smíření / pokání.

Celkově to je ale furt v nějaké formě "vývoje"
Za tento příspěvek děkují uživateli mrakømrak:
Vandalicus
Uživatelský avatar
Markus
Vrchní krutovládce; Administrátor
Příspěvky: 20870
Registrován: 19. 8. 2001, 00:00
Bydliště: Mnohovesmír! Brno!
Kontaktovat uživatele:

Re: [OSR] Knave (teď i česky!)

Příspěvek od Markus »

Knave právě vychází česky ve Skavenově překladu.

:arrow? Kupujte na Imagu

Knave1.jpg
Knave2.jpg
Za tento příspěvek děkují uživateli Markus:
Quentin
Odpovědět

Zpět na „Old School Renesance (OSR)“

Kdo je online

Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 6 hostů