[Dračí kuchyně 2021] Dračák Zrychleně - FATE Accelerated

Ročník RPG Kuchyně 2021 je speciální – místo aby se soutěžilo v tvorbě libovolných her, soutěží se v tvorbě adaptací Dračího doupěte do už existujících systémů!
Uživatelský avatar
lomax00
Příspěvky: 27
Registrován: 19. 10. 2010, 15:16
Bydliště: Hradec Králové
Kontaktovat uživatele:

[Dračí kuchyně 2021] Dračák Zrychleně - FATE Accelerated

Příspěvek od lomax00 » 8. 2. 2021, 13:14

Pravidla jsou založená na Dresden Files Accelerated, které jako základ používají před připravené templaty postavy (pláště). Ty se v této implementaci snažím přeměnit v Rasy a Povolání.

Pracovní verze v PDF v příloze nebo i v jiných formátek na GDrive.
Přílohy
Draci Doupe Accelerated - v0.3.pdf
(1.1 MiB) Staženo 24 x
Draci Doupe Accelerated_v0.2.pdf
(732.69 KiB) Staženo 6 x
Draci Doupe Accelerated_v0.1.pdf
(587.68 KiB) Staženo 28 x
Naposledy upravil(a) lomax00 dne 21. 2. 2021, 17:31, celkem upraveno 2 x.
Lomax's Lair - takové moje skladiště různý doplňků k RPG (FATE, DrD2, Hero Kids, ...)

Uživatelský avatar
Jiron
Rytíř
Příspěvky: 1902
Registrován: 16. 10. 2004, 16:34

Re: [Dračí kuchyně 2021] Dračák Zrychleně - FATE Accelerated

Příspěvek od Jiron » 10. 2. 2021, 08:14

Hej, tohle bych si i zkusil zahrát. Fate Accelerated je moje oblíbená verze Fatu. Budeš implementovat bonus za rasové zbraně?
“Twas I who fucked the dragon, fuckalizing fuckaloo
And if you try to fuck with me, then I shall fuck you too”

Uživatelský avatar
ShadoWWW
Příspěvky: 3526
Registrován: 21. 8. 2007, 11:16
Bydliště: Kostka
Kontaktovat uživatele:

Re: [Dračí kuchyně 2021] Dračák Zrychleně - FATE Accelerated

Příspěvek od ShadoWWW » 10. 2. 2021, 09:37

Za mě by toto jako starý Dračák v novém hávu mohlo fungovat.
Kostka, http://www.d20.cz
- stovky článků (tipy k hraní, recenze, design a teorie, ...) a diskusí, skupinové sekce s rozsáhlou podporou, ...a mnohé další.

Překlady Fate: ONLINE, PDF v grafice; všechny základní knihy, autorské blogy a další; vlastní Star Wars
Překlady Dungeon's & Dragons 5e: ONLINE, PDFka v grafice (všechna pravidla, 10+ kampaní a dobrodružství)
Překlady Shadowrunu: 6. edice v PDF, překlad 5. edice,
Překlady Sawage Worlds: PDF v grafice
Překlad Apocalypse World: ONLINE, PDF v grafice

Uživatelský avatar
Selhan
Moderátor
Příspěvky: 1311
Registrován: 2. 3. 2016, 13:33
Bydliště: Jižák
Kontaktovat uživatele:

Re: [Dračí kuchyně 2021] Dračák Zrychleně - FATE Accelerated

Příspěvek od Selhan » 13. 2. 2021, 19:04

Tak k tomuhle prozatím asi nic moc za komentář nevymyslím, ale chci se zeptat co bude zač "první zářez"?
Mohl bych Vám něco říci o Markyho PbtA evangeliu?

Uživatelský avatar
lomax00
Příspěvky: 27
Registrován: 19. 10. 2010, 15:16
Bydliště: Hradec Králové
Kontaktovat uživatele:

Re: [Dračí kuchyně 2021] Dračák Zrychleně - FATE Accelerated

Příspěvek od lomax00 » 14. 2. 2021, 20:21

Vložena aktualizace. Co přibylo:
- popis k aspektům (První zářez = aspekt, který si postava odnesla z prvního dobrodružství)
- pár položek u ras
- velký kus přibyl u povolání Alchymista a v příkladech jeho výtvorů s tím souvisí i celá pravidla pro rituální magii (jsou téměř přesně převzata z DFA)
- pár pracovních věcí k Vybavení, zvláště Zbraně
- dvě ukázkové bytosti v bestiáři

Rodové zbraně jsem navrhl jako obecný trik.

Je toho ještě mnoho, co by bylo dobré dokončit, a času a energie je málo :/
Lomax's Lair - takové moje skladiště různý doplňků k RPG (FATE, DrD2, Hero Kids, ...)

Uživatelský avatar
lomax00
Příspěvky: 27
Registrován: 19. 10. 2010, 15:16
Bydliště: Hradec Králové
Kontaktovat uživatele:

Re: [Dračí kuchyně 2021] Dračák Zrychleně - FATE Accelerated

Příspěvek od lomax00 » 21. 2. 2021, 17:36

Vložena další aktualizace v0.3, ta už je, co se Kuchyně týče, konečná. Mnoho věcí zůstalo nedokončeno.
Hold rodinné a pracovní povinnosti mají vždycky přednost.
Co přibylo:
- kus k povolání hraničář a kouzelník
- Kostka štěstí
- nová bestie Hrůza
- 4 ukázkové postavy
Lomax's Lair - takové moje skladiště různý doplňků k RPG (FATE, DrD2, Hero Kids, ...)

Uživatelský avatar
Tyrael
Příspěvky: 57
Registrován: 26. 4. 2011, 23:10
Bydliště: Praha, tam co Lyco

Re: [Dračí kuchyně 2021] Dračák Zrychleně - FATE Accelerated

Příspěvek od Tyrael » 22. 2. 2021, 04:21

Tak jsem stáhl a přečetl - musím říct velmi povedené. FATE Accelerated mi v dnešní době přijdou zbytečně komplikovaná pravidla, ale tvoje verze ty mechaniky používá skvěle.
Bonusové body za deníky Jarika a spol a za bestiář.
Obecně respekt k tomu, kolik si nad tím musel strávit času. Celkově super.
TV Tropes ruined/enhanced my life.

MarkyParky
Příspěvky: 11171
Registrován: 11. 8. 2011, 02:37

Re: [Dračí kuchyně 2021] Dračák Zrychleně - FATE Accelerated

Příspěvek od MarkyParky » 25. 2. 2021, 15:37

Hodnocení:
Základ
Znázornění postavy
Čistota: 1 / Rozsah: 1 / Přístupnost: 1
Základ postavy – aspekty a přístupy čistě ze Systému a aplikace veškerého Dračákového obsahu skrze triky – to je čistý a jasný koncept. I když to není dodělané pro veškerý obsah, je zřejmé jak se mají další triky dodělat a že s nimi hru dodělat lze. Ukázkové postavy i rasy a hotové části povolání dávají jasnou představu o použitelnosti ve hře i způsobu konverze případných dalších povolání.

Vyhodnocování
Čistota: 1 / Rozsah: 1 / Přístupnost: 1
• Vše je převáděno na čtyři akce Systému. Systém umí vyhodnocovat všechny klasické Dračákovské situace, jak jednorázové překážky, tak třeba bojový konflikt. Použití při hře je nasnadě.

Konverze herního obsahu
Čistota: 0,5 / Rozsah: 0,5 / Přístupnost: 1
Základní jednotící prvek - všechno je trik (nebo odvozenina triku) - funguje i pro mechanické herní prvky. Ale už není úplně dobře, že v podstatě každý kus herního obsahu – zbraně, kouzla, předměty, nestvůry – mají své vlastní ad-hoc znázornění. Čekal bych víc využití modulárního designu Systému a postavení některých prvků nad společnými "rodinami" triků (např. útočná kouzla vs zbraně)
Příkladů je na jednu stranu dost, na druhou stranu jsou to vždy úzké skupiny. Z nestvůr vidíme jen nemrtvé a neviděné, z lektvarů jen léčivé, apod.. Použití je ale snadné a stavy to ještě trochu ulehčují.

Základ
Celkem započítáno 4 plnohodnotné a 1 tolerovaně připuštěná svatá kráva.

Magenergie:
Čistota: 0,5 / Rozsah: 1 / Přístupnost: 0
Magenergie je nahrazena systémem nákladů, které se musí odvést při tvorbě. To je obecně dobrý základ a nahrazuje všechny způsoby práce s magenergií v Dračáku. Hrazení nákladů už ale jednotící koncepci postrádá. Kouzelník je při "řadovém" kouzlení nepotřebuje, může ale pálit stavy za posílení. Alchymista náklady na výrobu je hradí z truhly. Rituální kouzla je mohou hradit formou příběhových komplikací, magie uložená v předmětu je zase aktivována bodem osudu – zkrátka každý kousek funguje trochu jinak. Bohužel, praktická aplikovatelnost do hry je limitovaná tím, že triky a předpřipravené výrobky budou hráčům k dispozici. To povětšinou chybí a ani není moc se čeho chytit, aby si to hráč mohl sám nastavit - vyjma rituálního kouzlení nejsou přítomné ani obecné instrukce.

Výrobky a kouzla (zejména Barevné blesky):
Čistota: 0,5 / Rozsah: 0,5 / Přístupnost: 0
Základní myšlenka, že kouzla a výrobky dávají triky za náklad je dobrá. Ale pak mám – v těsné návaznosti na magenergii – z přečtení pocit, že se každá část magie vydala cestou jiných triků. A text není dost dopracovaný, aby mě to potvrdil nebo vyvrátil, takže to působí nedotaženě. Jdou poskládat i barevné blesky se zvyšující se šancí na zásah ..., ale příliš mnoho TBD v příkladech, příliš mnoho nedodělků a příliš mnoho práce pro hráče, který by to chtěl v praxi používat.

Nestvůry (zejména Zelený hlen)
Čistota: 1 / Rozsah: 0,5 / Přístupnost: 1
Nestvůry jsou budované jako standardní nepřátelé v Systému - tomu není co vytknout, ani to nedělá problém v hratelnosti. Chybí Zelený hlen, který je svatou krávou. Nicméně s ohledem na to, že ostatní soutěžící ho mají většinou jen zmíněný, bez toho aby ho dopracovali .. a tady jsou naopak hezky rozpracovaní Nevidění, taktéž ikonické nestvůry Dračáku, tak nakonec tuhle kategorii akceptuji. Ale logicky nemůžu dát plný počet bodů, na který by jinak asi byl nárok.

Rasy (zejména Kroll)
Čistota: 1 / Rozsah: 1 / Přístupnost: 1
Rasové triky jsou v Systému čistý koncept, srozumitelný, hratelný. U krolla triky ukazují ultrasluch a provádí i další charakterizaci rasy. Jsou tu zastoupené i ostatní rasy. Zmínil bych minutou příležitost. Tím, že přístupy nejsou svázány s konkrétními dovednostmi, bylo možné zachovat vazbu ras na přístupy, aniž by to vedlo k must-have buildům. Ale je to spíš detail.

Povolání (CnL, dělení, expování, růst, „hluché“ úrovně)
Čistota: 1 / Rozsah: 0,5 / Přístupnost: 1
Koncepce růstu skrze získávání triků a větvení podmíněného získáním určitého triku/množství triků jsou v Systému čisté a přitom adresují většinu problémů Dračáku. Bohužel, dotažené do jasné struktury je to jen u válečníka, kde je to nejsnazší. U ostatních povolání to chybí, nebo je to jen naznačené. I přes nedodělky je to ale dobře uchopitelné a není problém si představit, jak by to mělo fungovat.

Ucelenost a dojem
Čistota: 1 / Rozsah: 0,5 / Přístupnost: 0,5
Přestože v dílčích bodech vyčítám Hře roztříštěnost v jejich implemetaci, celkový koncept mi přijde velmi čistý a hratelný. Navržený koncept umožňuje zkonvertovat téměř cokoliv, co Dračák nabízí. Proč tedy jen půlbody? Těch TBD je prostě příliš. A řekněme, že velké množství TBD by ještě bylo akceptovatelné, kdyby konverze alespoň nabízela nějaký obecný návod, jak triky a stavy konstruovat. Ale není přítomen ani ten. Je tedy nutné řešení odkoukávat a rekonstruovat z těch částí, co jsou hotové. A to případné využití komplikuje.

Uživatelský avatar
lomax00
Příspěvky: 27
Registrován: 19. 10. 2010, 15:16
Bydliště: Hradec Králové
Kontaktovat uživatele:

Re: [Dračí kuchyně 2021] Dračák Zrychleně - FATE Accelerated

Příspěvek od lomax00 » 25. 2. 2021, 18:28

Díky za zhodnocení, ani jsem nečekal, že bude tak pozitivní, přece jenom nedodělkům tam je víc než dost.

Jen drobnost ke konstruování povolání (ras), stavů a triků. Dresden Files Accelerated, které již delší dobu překládám, obsahuje jednu celou kapitolu, která se tímto zabývá a odsud jsem i čerpal. Ta v podstatě dělí stavy a triky do několika skupin a při tvorbě nového pláště (aka povolání) doporučuje vycházet z nich.


Kdyby byl zájem, chtěl bych udělat na podobném základě takový Fantasy Fate Accelerated, záměrně nezmiňuji přímo Dračák, protože se chci v některých bodech trochu vzdálit.

Myšlenka je asi zhruba taková:

- pojmout povolání tak, aby vždy reprezentovali nějakou širší oblast, např.:
  • - hraničář = nemagické povolání, spíš trochu jako lesní zvěd nebo ala hraničářův učeň
    - kouzelník = sesílání kouzel, mentální souboj
    - kněz = léčení, požehnání a prokletí dle božstev
    - válečník = hodně podobně jako v tomto DrDA
    - alchymista = hodně podobně jako v tomto DrDA
    - lupič = běžné zlodějské aktivity
    - druid = léčení, lesní čaroděj svázaný s nějakou doménou (trochu jak je nastřelen hraničář v tomto DrDA)
    - zaklínač = lovec příšer, trochu chodec z DrDo
- vytvořit sadu kombinací stav + triky, které nejsou vázaný na konkrétní povolání, které lze nakupovat za body osudu, např:
  • - stav Následovníci a s tím související triky
    - stav Šlechtický titul, možnost prosazovat právo, povinnost ke králi apod
    - stav Člen rytířského řádu X ...
- postavy budou moci během zásadního milníku učit stavy a triky z jiných povolání nebo povolání změnit, pokud to bude dává smysl ve fikci

Případně můžete dávat i další nápady, ale to by bylo lepší pro to založit nové vlákno. Asi bych to, ale něchtěl realizovat jako one-man show.
Lomax's Lair - takové moje skladiště různý doplňků k RPG (FATE, DrD2, Hero Kids, ...)

Odpovědět

Zpět na „Dračí kuchyně 2021“

Kdo je online

Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 0 hostů